quote:Op woensdag 11 november 2009 13:58 schreef mefke79 het volgende:
Ow huup, scheten, praat me er niet vanen stinken
! Vooral gezellig midden in de nacht als ie op je schoot ligt te drinken. Ik had na een aantal enorme stinkscheten vannacht ook nog de bonus van een enorme poepluier-in-drie-delen. Waarom doen ze dat niet gewoon in 1 keer?
En eenvoor alle goed slapende kindjes!
Nog een vraagje voor mama's wiens kindje al naar een kdv gaat (of die al een ouder kindje hebben): is het echt handig om kleertjes en flessen enzo te merken? Als dat zo is, ga ik maar eens labels bestellen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:01 schreef trui het volgende:
flessen moet je echt wel duidelijk merken, kleding was bij ons nooit echt nodig. maar op zich weet je dan wel iets zekerder dat je de kleertjes terugkrijgt als ze eens een keer perongeluk bij een ander kind zijn aangetrokken. maar dat heb ik maar zeer zelden meegemaakt.
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Memmel het volgende:
Flessen van Morris heb ik ook gemerkt, maar zo'n label kan je dan weer niet op de speen doen. Ik ga er maar vanuit dat ze 'n waterdicht systeem hebben om alles bij elkaar te houden...
quote:
Meestal welquote:Op woensdag 11 november 2009 14:14 schreef oeke het volgende:
Ja, deze was ik net aan het schrijven:
Innepin, wat heerlijk!![]()
Tess, wat knap dat je je speentje al terug deed. Zie je wel, meidjes zijn sneller en slimmer dan jongetjes.![]()
![]()
Morris al twee tandjes!Ik kijk de laatste tijd wel eens in zijn mondje, maar ik verwacht ze nog niet hoor! Maar nu ga ik nog beter kijken.
![]()
Leuk, al je mannen in bad, Kersjes.
nu mag je ook zo'n hip speenkoord aanschaffen hequote:Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef Takkembah het volgende:
Wooohooo Isabeau!
Ik duim nog steeds dat Alexa dat ook gaat doen![]()
Ach, ik ben al blij met die speen vandaag
Haha!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:19 schreef huuphuup het volgende:
Driekusmooi mannetje is hij!
Hahaha ik moet het even vertellen hoor, ik heb er net bijna van in mn broek gezeken van het lachen![]()
ik stond Amélie te verschonen op de verschoontafel beneden, luier verwisseld, mn lief kwam zn meisje een kusje geven en ik stond nog wat te ginnegappen met haar daarna. Wil ik een zakje voor de luier pakken, heuh luier wegnja t zal wel. Staat mn lief weer op van de bank om naar zn pc te lopen, zie ik ineens die luier op zn zijkant geplakt zitten
ik kwam echt niet meer bij hahahaha
die soort klitteband sluitingdingen waren aan zn trui blijven hangen, en hij had niks door ook nog. Echt hoor, veeg mij maar op.
Had ie nog mazzel trouwens dat ze nog steeds geen poepluier had
ik heb niets gezegd!quote:Op donderdag 12 november 2009 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Huup die luieractieJe had gewoon niks moeten zeggen joh
![]()
Tess wat kan jij al goed zitten! Lieve foto Vicky.
En Isabeau wat een lekkere aktie in het ziekenhuisIk was bij Esmee ook steeds bang dat er tijdens de echo iets zou ontsnappen, maar gelukkig hield ze zich in.
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb niets gezegd!het ding viel ineens op de grond, toen pas had ie het door. Dacht de muppet ook nog dat ik met luiers naar hem aan het gooien was
![]()
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Stiemie het volgende:![]()
![]()
Zo op het eerste gezicht was er volgens de radioloog niks aan de hand!
![]()
![]()
![]()
Vanmiddag tussen 16 en 18 uur horen we meer van de kinderarts, maar het zag er erg goed uit. Pff valt echt een last van ons af zeg. Esmee is helemaal uitgeput van de echo (en van het gillen ondertussen. De radioloog wenste ons veel sterkte toen we weggingen)
En nu eerst even teruglezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
ze is ook ineens zo groot!!quote:Op donderdag 12 november 2009 09:21 schreef huuphuup het volgende:
fijn Sorbo!
En die ziekenhuisactie![]()
![]()
Tess!
wat lijkt ze ineens alweer groot zo zeg![]()
leg haar op een hydrofiel, twee potloodstreepjes zetten en daartussen metenquote:Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
ze is ook ineens zo groot!!
Ik ben heel erg benieuwd hoe groot ze is. Ze past bijna niet meer op het aankleedkussen
ik denk het eerlijk gezegd nietquote:Op donderdag 12 november 2009 12:57 schreef trui het volgende:
past ze nog op een hydrofiel luier, that's the question...
stiemie, wat fijn trouwens dat het er zo op 't eerste gezicht allemaal goed uit zag bij Esmee. opluchting!
ik zal straks eens kijken of ik die gup een beetje recht krijgquote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Vicky ik leg altijd gewoon een meetlint naast mn meisje op de grond (of op de commode). Hou ik mn hand vlak tegen haar hoofd en zet het meetlint op het begin tegen mn hand zeg maar en dan metent is soms even wat gehannes
maar ik ben te nieuwsgierig om te wachten tot het cb haha. Tot nu toe klopt het wel met de metingen bij het cb.
ze is nu alweer 61 cm volgens mijn meting
Kwestie van er net even verkeerd voor zitten met je lange haar losquote:
ze was twee weken ovetijd (of 10 dagen of zo) en heeeeel veel voorwerk.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:24 schreef innepin het volgende:
Welkom lunastar en Xandy! Wow, drie meiden
Waarom werd je ingeleid?
Meer shock geloof ikquote:Op donderdag 12 november 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Sprak zij vol bewondering..!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de omslachtigheid maar i.v.m. werk en nieuwsgierige googelende vrienden doe ik het even zo. Ze hoeven niet alles te weten.
Zou ik in de op mogen met minisproetje op 8 oktober?
[ Bericht 1% gewijzigd door sproet-je op 13-11-2009 11:03:24 ]Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
die ga ik eens proberenquote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef Linda2205 het volgende:
Vicky en Huupsel...miss een tip voor het meten van jullie beebjes: Van middelvinger tot middelvinger ben je even lang als van hoofd tot teentjes. Ik meet d'r dus altijd over d'r romp en dat klopt ook gewoon. Is meestal net even iets makkelijker meten.
Dat ga ik morgen proberen!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef Linda2205 het volgende:
Vicky en Huupsel...miss een tip voor het meten van jullie beebjes: Van middelvinger tot middelvinger ben je even lang als van hoofd tot teentjes. Ik meet d'r dus altijd over d'r romp en dat klopt ook gewoon. Is meestal net even iets makkelijker meten.
Rocks...quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar als hij lacht, dan lacht ie met zijn mond, zijn ogen, zijn hele hebben en houwenEcht mooi!
Misschien dat het dat is jaquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, de jouwe kunnen gewoon goed tegen temperatuurverschillen, troel.![]()
Waarom ben je dan een ontaarde moeder?quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:29 schreef Nijna het volgende:
Iris doet na een paar dagen weer een uur of 4 tussen de voedingen, weer steeds minder tijd ertussen als het aan haar ligt. Komt 's nachts weer vroeger. En dat terwijl ze de flessen die ze krijgt (150ml) vaak niet eens helemaal leeg drinkt. Dus ze krijgt genoeg denk ik...
Het is me een raadsel, maar ik zou toch wel erg blij zijn als ze wat langere nachten gaat maken. dan ben ik maar een ontaarde moeder...
Het eerste kwartier was Roy in de rondte aan het kijken, lachen en vrolijk doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:43 schreef Brighteyes het volgende:
Bar? Als je dan bij het CB bent... huilt hij dan ook non-stop? Of is hij dan een soort van afgeleid?
nee, niet echt gelukkigquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:52 schreef Ssserpente het volgende:
Geen idee dan verder. Wat sneu voor 'm. Lijkt ie er last van te hebben?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Vicky het volgende:
Bar, als je je er niet goed bij voelt, dan moet je het niet doen!
Is voor jezelf frustrerend maar ook voor Roy.
mijn dochter zit op een toetsenbord te rammen en ze heeft lol![]()
![]()
Nou ja, ik krijg af en toe het idee dat je een ontaarde moeder bent als je je niet gewoon neerlegt bij het ritme van je kindje. Ik kan dat niet zo goed, ookal weet ik dat je het niet kan afdwingen. Maar ik ben wel jaloers op al die mama's met kinders die dat wel doen...quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom ben je dan een ontaarde moeder?
wat super tofquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Krijg net post. Mijn Secret Santa maakt van die Tiepies?!?!
Komt dat effe erg goed uit!
OMGquote:Op vrijdag 13 november 2009 00:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, ik ken dat. Hier gaat het 50-50 mis met luier verschonen. Wees blij dat je een meid hebt! Paar nachten terug pieste L zo vanaf de commode zijn bed in (leuk om 3.30u....) en hij heeft me ook al eens in mijn oog geraakt
quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:25 schreef oeke het volgende:
Maar door gesprekken met die andere moeders merk ik weer hoeveel kennis en liefde ik hier bij jullie kan vinden.
En dat ik daar zoveel aan heb.
De betadinezalf heeft zijn werk gedaan geloof ik. Het ziet er stukken rustiger en gladder uit. Heb het vandaag ingesmeerd met bepanthen. Hopelijk trekt het nu weg.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:33 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe is het met L. z'n gezichtje, Rocka?
Hier kreeg ik als tip om zelf pruimen te gaan eten. Dat zou dan voor de kleine ook laxerend werken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:50 schreef Chan het volgende:
Timo heeft zijn handjes ontdektHij had er eerst totaal geen aandacht voor, maar sinds gisteren kijkt hij er af en toe heel aandachtig naar
Hij heeft nu al sinds 2 of 3 (ik weet het niet meer?) november niet gepoept, alleen nog 2 keer een half veegje, meer niet... Iemand nog tips? En wanneer moet ik de huisarts gaan bellen? Hij krijgt nog steeds volledig borstvoeding..
Maar de motivatie is er wel .quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:36 schreef innepin het volgende:
Urla, nee joh, ze probeert het heel erg, maar 't lukt nog niet helemaal omdat ze haar hoofd laat liggen als ze haar lichaam om wil rollen, en dan lukt 't niet
Ahwquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:24 schreef innepin het volgende:
Huup!Ik mag ook wel even met Amélie knuffelen he? Ah toe?
En de vorige keer konden ze niet samen op de foto omdat ze sliep, maar daar moet deze keer ook wel tijd voor zijn he?
Welke maat heeft je speklapje nu dan?Willow past nog steeds veel dingen in maat 56
Slanke dame. Lijkt op haar vader
![]()
Hee maar mensen niet zo voorbarig enthousiast hoor, ze rolt nog niet helemaal, ze doet alleen heel driftig haar best!
Oh over poep gesproken hèWillow had vandaag en gister nogal ehhh groene poep.
Ze krijgt alleen nog flesvoeding* dus aan mijn eten zal 't niet liggen, maar weet iemand of dit raar is?
*en toen kwam er vanmiddag ineens een druppel melk uit beide borsten en heb ik zitten huilen omdat ik het ineens zo jammer vindt dat het zo gelopen is met bvMaar dat terzijde.
ik vind het ook jammer!quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:27 schreef innepin het volgende:
hihi Tess de indiaanIk vind het zó jammer dat je niet kan volgende week, ik zou die donderstenen van jou wel es willen zien
![]()
voor de mannen van mikoxx
Volgende maand moet je alweer verhuizen naar het volgende topic joh
Ook goedquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vind het ook jammer!
DOen we toch gewoon een minimeet
Ik zeg ook: temperatuur meten, geen rondjesdraaienquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:17 schreef mikoxx het volgende:
Chan, lijkt hij er 'last' van te hebben? Want dan zou ik zeker de ha gaan bellen. Wat ik als advies van het cb kreeg destijds, was een beetje vaseline aan de anus smeren (niet erin!!). Dat hielp toen wel. Thermometer moet je mee oppassen hoor!
5 maandenquote:Leuk Innepin!!
Hier even een![]()
, want vandaag 5 maanden!!
Flesvoeding deel 8quote:Op zondag 15 november 2009 18:57 schreef mikoxx het volgende:
Yup herkenbaar TheFrankey. Irritant he? Volgens mij kan je er ook niet zoveel aan doen, ze doen het meteen daarna soms weer....
Ik kan het flesvoedingstopic niet vinden... weet iemand waar het is??
Roy doet dat ook.quote:Op zondag 15 november 2009 16:51 schreef TheFrankey het volgende:
Jesse stopt zijn hand zo ver in zijn mond dat hij telkens een golf melk teruggeeft dan. Herkenbaar voor sommigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben een matras meegekregen, rolletjes en steunstukjes ging niet werken volgens fysio, ze zei dat ze het vermoeden had dat mn dame zich daar gewoon uit zou wurmen en dat denken wij eigenlijk ook wel. Het matras wat we nu hebben is gevuld met een soort pitjes, idee beanbag, zo voelt het ook. Het ziet er voor haar heel comfi uit. Volgens de fysio is de druk op het hoofdje dan anders en dat zou de helft moeten schelen al, ze moet tot een maand of 6 of 7 op het ding blijven liggen.
op naar de volgende controle dan maar.![]()
fijnquote:Op maandag 16 november 2009 13:48 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens deze belgische site, de eerste die ik vond, is het met 4-5 maanden.
http://www.kindengezin.be(...)totlopen/stappen.jsp
Sommigen eerder, anderen later.
Dus het is wel heel vroeg om te vinden dat ze het nu al zou moeten kunnen hoor.
misschien bedoelen ze rollen op de zij? Ik merk wel aan Amélie dat ze "helpt", als ik haar van haar rug naar haar buik rol (dat moet van de fysio door mn hand tussen haar benen te doen en dan aan haar heup te draaien *onduidelijk, sorry*), magoe, dan voel ik dus dat ze haar gewicht wel meeverplaatst zeg maar, alleen het zelf verplaatsen gaat nog niet.quote:Op maandag 16 november 2009 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, de site van babybytes geeft ook een goed overzicht van de ontwikkeling. Vooral de kolom rechts vind ik heel interessant:
http://www.babybytes.nl/Baby%60s/kalender/maand/3
(Hier wordt trouwens wel gesproken over rollen naar 1 kant, maar ik vraag me af wat ze daarmee bedoelen...)
dit doet ze dan weer wel alquote:Rond 6 maanden vinden heel wat baby’s het leuk om, wanneer zij op hun rug liggen, aan de handjes overeind getrokken te worden. Als je de handjes van je baby vastpakt, zal hij zijn hoofd daarbij rechtop houden, zijn rug krommen en zelf flink meetrekken.
Hihi dat doen wij ook al, vindt ze helemaal geweldigquote:Op maandag 16 november 2009 14:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dit doet ze dan weer wel al
ze trekt zich echt uit alle macht omhoog dan.
Dat laatste komt volgens mij omdat jij Amelie ook heel veel op haar buik laat liggen. Daardoor is zéker haar nekspier echt al heel sterk aan het worden.quote:Op maandag 16 november 2009 14:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
misschien bedoelen ze rollen op de zij? Ik merk wel aan Amélie dat ze "helpt", als ik haar van haar rug naar haar buik rol (dat moet van de fysio door mn hand tussen haar benen te doen en dan aan haar heup te draaien *onduidelijk, sorry*), magoe, dan voel ik dus dat ze haar gewicht wel meeverplaatst zeg maar, alleen het zelf verplaatsen gaat nog niet.
Maar het is dan ook een behoorlijk gewicht wat ze moet verplaatsen
[..]
dit doet ze dan weer wel al
ze trekt zich echt uit alle macht omhoog dan.
nee het zal ook wel loslopen denk ik. Ik weet het niet.quote:Op maandag 16 november 2009 14:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Hihi dat doen wij ook al, vindt ze helemaal geweldig![]()
En ach dat rollen zal wel loslopen toch. Iedereen zegt tegen mij dat Willow snel is met draaien, en dan zou Amélie laat zijn omdat ze 't nog niet doet? dat kan toch niet
dat zei de fysio hier ook mef.quote:Op maandag 16 november 2009 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn fysio zei over dat slapen dat we dan dus als hij wakker was hem echt vnml op rechts moesten hebben om te compenseren want dat je weinig uit kan halen tegen draaien in de slaap.
quote:Op maandag 16 november 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee het zal ook wel loslopen denk ik. Ik weet het niet.
En idd, dat optrekken is de bomhaha. Ze vond het geweldig en gaat helemaal lachen dan.
Nouja goed, ik ga straks als ze wakker is dan maar eens met haar op t speelkleed liggen en dan mag ze rollen enzo en de buikspierdingetjes doen. T voelt echt zo suf om zo gericht te moeten spelen met je kind. Omdat de nadruk toch best op moeten ligt. Nouja, misschien een leuk excuus om weer wat extra speelgoed aan te schaffenIk wil eigk nog heel graag zo'n sophie le giraffe hebben
omdat ik ze zo leuk vind
oa hierquote:Op maandag 16 november 2009 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Waar haal ik die?
* Brighteyes zoekt no een kerstkadootje...
Ik ben een eeuwige optimist, moet makkelijk kunnen dus!quote:Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef Pvoesss het volgende:
Er staat 2 tot 5 werkdagen weekenden niet meegenomen. Dat is dus niet te redden denk ik
ja ik zag het hahaquote:Op maandag 16 november 2009 15:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben een eeuwige optimist, moet makkelijk kunnen dus!![]()
Huup, u heeft PM!
Zijn er nog meer die mee willen doen? Als je naar de tea komt dus?
psies ik zat ook helemaal trots tegen B. ooooh ze zei Koe tegen me!!quote:Op maandag 16 november 2009 17:44 schreef Poppedein het volgende:
ahhhh...hahahha, en dan te bedenken dat dat vanaf nu t liefste is wat iemand ooit tegen je gezegd heeft...koe
Ze bedoelde vast Coo-le mama! wedden!
Ik zit nog steeds volkomen in een roes. Ik heb 2,5 dagen lang bijna non-stop met hem in een ziekenhuisbed gelegen en elke keer dat ik wegkijk en hem weer zie denk ik: 'Verdomd, een baby! Ik heb een baby!' Hij is zo lief en ik vind ik het geweldig om al zijn maniertjes te leren kennen en te leren zo goed mogelijk voor hem te zorgen. Het is volstrekt vanzelfsprekend en ongeloofwaardig voor me tegelijkertijd.quote:Op maandag 16 november 2009 19:04 schreef huuphuup het volgende:
Hoe gaat het nu met jullie? Al een beetje gewend aan je nieuwe rol?
quote:Op maandag 16 november 2009 19:05 schreef TheFrankey het volgende:
Wat zijn zijn specs? Flink dat wel
Over beren gesproken, dit is zijn berenpak (en daar verzuipt hij nog wel in):quote:Op maandag 16 november 2009 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia!
Ze zeiden bij ons in het ziekenhuis dat de naam zo goed paste, Oscar bij een 9-ponder, dat dat echt goed paste ipv bij een 5 ponder ofzo. En in jouw geval gaat dat ook helemaal op.![]()
Ivan is goeie naam voor zo'n heerlijke beer!
![]()
Ja! Dat was een van de redenen dat we samen nog wat langer moesten blijven. Hij had ook verhoging net na de bevalling en hij ziet een beetje geel. Maar alle gemeten waardes waren telkens prima.quote:Hebben ze Ivan's suikerwaarden ook in de gaten gehouden in het ziekenhuis?
Eerst wel, maar Oscar zijn waardes waren niet goed en hij moest aan een glucose-infuusje. En dan worden ze dus opgenomen op de kinderafdeling terwijl ik op de kraamafdeling bleef.quote:Op maandag 16 november 2009 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jij mocht indertijd niet bij Oscar blijven, toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
met het neuspeertje moet je een paar keer achter elkaar zuigen voordat het snotje eruit komt vaak.quote:Op maandag 16 november 2009 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Ikwil niet te vroeg bellen, maar rong 39 klinkt wel logisch.
neuspeertje werkt niet echt goed. bovendien wordt ze steeds moeilijker als het om haar neusje gaat. al dat gepoets vindt ze maar niks.
uitzuigen...nooit aan gedacht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#geen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |