abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74413994
Het kleine babietjestopic (0-6mnd) deel 1
Babietjes

12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 08-11-2009 14:42:24 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74414013
En dan post je dus ineens in een gesloten topic

Oeke ik lees het nu pas van Kobus Wat zullen jullie geschrokken zijn. Hoe gaat het nu met hem? Helpt de zalf een beetje?

winniethepooh doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Een jong kindje zomaar laten huilen doet volgens mij echt niemand. Hier kregen we ook eens zo'n reactie van het cb, maar volgens mij huilen zulke kleintjes nooit voor niks. O ja en voor mensen die zeggen dat je ze dan verwent: mijn verloskundige zei gisteren dat er laatst een onderzoek gedaan is en daaruit bleek dat je kindjes tot 1 jaar wel kon gewennen, maar niet kon verwennen.

Miss sly ik heb hier een grote en een kleine fles van tommee tippee staan, maar wij gebruiken ze niet meer. Ze zijn allebei een weekje gebruikt. Ik wilde ze toen gebruiken om samen met de bv te combineren, maar ja dat ging dus niet door. Als je wilt mag jij ze wel?
pi_74414095
Ow Stiemie, dat wil ik wel. We hebben om te testen afgelopen weekend een kleine gekocht en dat gaat dus als een speer! Dus ik wilde er idd bij gaan kopen

winniethepooh, je kunt het CB natuurlijk altijd om advies vragen, maar als zij advies geven waar je niets mee kunt, ben je niet verplciht dat op te volgen. Krijgt je kindje borstvoeding en komt het om een voeding, of wordt het gewoon wakker om de 3 uur?
pi_74414337
och Oeke, ik vind het zo sneu voor je kleine man en ook voor jullie!

Volgens mij heb ik een klein slaapmonstertje hoor..
Ze lag gister rond 19.30 in bed. Om 22.00 wakker gemaakt voor badje en fles. Om 22.45 lag ze weer tot 5.30. Toen speen gegeven en toen sliep ze weer to 6.15. Fles gegeven en om 7.00 lag ze weer in bed tot 9.45. Flesje, ff spelen en om 11.45 lag ze weer in bed...
Ze heeft nu 2x de ab. gekregen en ze vindt het VIES!! Het is maar 2,2 ml en ze presteert het om het uit d'r mond te werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74414606
lekker toch vicky
kun je ook niet de ab vlak voor een voeding toedienen Vicky? en dan gelijk de fles erachteraan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74414653
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
lekker toch vicky
kun je ook niet de ab vlak voor een voeding toedienen Vicky? en dan gelijk de fles erachteraan.
gister geprobeerd maar dat spuugt ze meteen uit.
Doe vanavond 20cc in een ander flesje, met de ab. erbij en dan krijgt ze dat eerst en daarna de rest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74415605
Vicky lastig zeg, die ab bij dr naar binnen krijgen. Heb je er niet zo'n spuitje bij zodat je het wat verder naar binnen kan krijgen zodat ze het wel door móet slikken?

Oeke alweer wat van de schrik bekomen?

Ik twijfel een beetje ook een ander type fles te gaan proberen.. In het begin dronk hij namelijk compleet probleemloos uit de Medela flesjes, dus ik begrijp niet zo goed waarom het nu ineens wel een probleem zou zijn qua type speen/fles. En als ik dan een andere ga proberen, welke dan? Difrax hebben we al gehad (met kersspeen omdat hij dus eerst zn flesjes razendsnel leegdronk), dat was geen succes. Mefke gaf nog als tip de BornFree fles, maar die kon ik in de winkel niet vinden.. Tommy Tippee hoor ik ook vaker, werkt die echt zo goed bij jullie baby's?
er gaat wel ineens een lampje branden hier nu... Eerst dronk hij súper snel.. Misschien vindt hij het wel gewoon te langzaam gaan met zn huidige speen en heeft hij gewoon een grotere speen nodig waar meer uitkomt? Er zijn toch spenen vanaf 3 maanden te koop of is dat niet bij elk merk zo?
  donderdag 5 november 2009 @ 12:47:41 #8
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_74416007
hele nacht huilen houden ze echt niet vol hoor winnie, je kleintje niet en jij ook niet zonder oordoppen 10 min 15 min komt hier ook wel eens voor hoor, maar dan slapen ze gelijk als ik dan nog 1x speentje geef maar doe ik alleen overdag, s'nachts niet dan zijn de andere 2 ook gelijk wakker, zit ik niet op te wachten.
pi_74417233
Tommee tippee werkte hier dus niet echt. Nou ja het bleek achteraf dus niet aan de fles te liggen dus eigenlijk weten we het niet We gebruiken nu die s-flessen van difrax en die bevallen goed. Ook hebben we nog een berg avent-flessen liggen, misschien die ook maar weer eens proberen.

Miss sly eens meeten om de flessen over te dragen? Denk dat opsturen namelijk net zo duur is als zelf 2 nieuwe flessen te kopen.
pi_74417331
Is goed Stiemie, gezellig!
pi_74417475
Hier gaat het niet
Lars is terug gevallen in zijn oude gedrag, huilen huilen huilen...
Alleen was hij eerst snachts rustig, nu is het snachts ook bal. Gister was ik met hem op het cb, hij heeft de prikjes niet gehad. Overigens wel goed gegroeid. 4660 gram en 56 cm.
Maar de wvk zei dat ik maar gauw het aanbod van mijn moeder moest aannemen om Lars het weekend over te nemen, omdat ik er anders zelf aan onderdoor ga.
Dus dat doen we maar.
Gister kwam mijn mama al ons huis poetsen en stuurde ze me met Meike naar het zwembad. Dat was erg fijn! Ik had ook helemaal geen zin om naar huis te gaan
Erg eigenlijk he...

Morgen gaan we weer naar de osteopaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74417558
och jeetje Karin, wat ontzettend klote!!
Jammer dat je niet dichterbij woont!!

Sterkte meis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74417618
Karin, wat moeilijk. En idd heel verdrietig als je zo'n gevoel bij jezelf opmerkt, omdat het iets is waar noch jij, noch Lars iets aan kan doen. Heel veel sterkte
  donderdag 5 november 2009 @ 13:37:26 #14
248986 MamaNik
pi_74417711
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier gaat het niet
Lars is terug gevallen in zijn oude gedrag, huilen huilen huilen...
Alleen was hij eerst snachts rustig, nu is het snachts ook bal. Gister was ik met hem op het cb, hij heeft de prikjes niet gehad. Overigens wel goed gegroeid. 4660 gram en 56 cm.
Maar de wvk zei dat ik maar gauw het aanbod van mijn moeder moest aannemen om Lars het weekend over te nemen, omdat ik er anders zelf aan onderdoor ga.
Dus dat doen we maar.
Gister kwam mijn mama al ons huis poetsen en stuurde ze me met Meike naar het zwembad. Dat was erg fijn! Ik had ook helemaal geen zin om naar huis te gaan
Erg eigenlijk he...

Morgen gaan we weer naar de osteopaat.
Kan ik me best voorstellen dat je geen zin had om naar huis te gaan, je houd zielsveel van dat kleine mannetje maar je weet dat je weer in gehuil thuis komt. Je bent echt geen slechte moeder hoor als je dat denkt. Hier is het ook al een paar dagen bal, en kijk ook bijna naar uit om morgen weer te moeten werken.

Kom even lekker bij het weekend, veel slapen even op krachten komen dan kan je er weer fris tegen aan.

En dan gaan we volgende week misschien wel meeten bij de intocht van de Sint
pi_74417719
Karin, wat sneu voor jullie! Da's niet wat je ervan verwacht hè, als je zwanger bent.

Goed dat je op het aanbod van je moeder ingaat. Da's ook fijn voor Meike. Hoe gaat zij er mee om?

Veel sterkte!
pi_74417745
Lastig Vicky, dat ze de AB vies vind. Wel fijn dat ze zoveel slaapt, volgens mij genezen kindjes daar ook goed van.

Chan, ingewikkeld he? Ik heb ook een grotere speen genomen, maar daar verslikte hij zich weer in, en de tommy tippee deed het hier ook niet goed, dus nu maar weer avent. En we gingen elke dag oefenen. 50 cc kloven en meteen geven. Maar dat is nu weer een beetje gestopt. We pakken het morgen weer op denk ik.

Dus hier waarschijnlijk ook een fles over, en een paar slofjes, Miss.

Naar, Karin dat het weer moeilijker is. Maar vaak met dit soort behandelingen word het eerst slechter voor het beter wordt. Dacht ik toch. Hopelijk kan je binnenkort even goed uitrusten, dan kun je er ook weer beter tegenaan.

Hier een foto van hoe Ko gister lag te slapen met zijn pijn-handje-in sok in zijn andere handje.

Hij ligt nu weer te slapen en was de hele ochtend wakker en vrolijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door oeke op 05-11-2009 13:45:32 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74417768
Och, kijk dat dan.. Ik krijg er tranen van Oeke...
zo sneu!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74417792
Lieve kleine Ko met z'n sok!
pi_74417834
ah gossie Kobus wat een zielepietje zo met zn sokje eroverheen

Karin
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74417841
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:39 schreef Vicky het volgende:
Och, kijk dat dan.. Ik krijg er tranen van Oeke...
zo sneu!!
Ik ook.
pi_74417909
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:41 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik ook.
amber was 2 denk ik toen ze in de speeltuin een brandende sigarettenpeuk had opgepakt. Er waren mannetjes aan het roken in de speeltuin en die gooiden hun peuken weg. Mijn moeder had ze al gewaarschuwd, maar toen deden ze het weer en Amber heeft toen haar duimpje en vingertjes verbrand

heb je flamazinezalf?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74417920
Ko ventje toch.
oeke, wij moeten ook weer meeten ik heb geen difrax voor Stiemie, maar ik heb wel een Avent voor jou als je wil.
pi_74418062
We hebben zilversulfadiazine zalf, maar het is vooral tegen het ontstaan van infecties in brandwonden. Volgens mij is het helemaal niet pijnstillend.

Wat zielig voor Amber. Wie staat er nou te roken bij een speeltuin en smijt zijn brandende peuken daar neer. Imbecielen

Dat doen we Miss. Bevalt wel goed he, weer een dagje thuis met Senna.
pi_74418410
Heerlijk, weer een dagje samen thuis schaap is nu net even naar kantoor en ze slaapt nog steeds Heel goe en fijn voor haar natuurlijk, maar nu begin ik haar wel te missen hoor, dus mag ze wakker worden dus ik wacht ongeduldig af tot ze zich weer meldt

Ko mag toch wel zo nu en dan een paracetamol tegen de pijn?
pi_74418595
Kobus hoop zo voor je dat de pijn heel snel weer weg is voor je knul!

Senna lekker slapen, genietze Miss_sly

Lars ventje toch Karin
pi_74418749
Wat zielig voor Ko, Oeke. Wat zit een ongeluk dan in een klein hoekje he.

Lief jullie reacties, dat doet me goed. Moet er gewoon van huilen.
Ik voel me aan de ene kant enorm geamputeerd zonder mijn kleine vriendje, maar tis wel even lekker rustig zo in huis. En je kunt weer iets doen, ook wel zo handig. En waar ben ik toch zonder mijn ouders, rots in de branding, echt fijn om op terug te kunnen vallen.

Meike gaat wel haar gang ondanks het gehuil (ze vraagt gewoon of de muziek wat harder mag enzo)
vandaag had ik een dagje alleen met haar gepland, maar Meike vond het echt niet oke dat Lars alleen naar oma ging. Dikke tranen, boehoe ik wil ook naar oma, Lars is nog veel te klein om bij oma te spelen enz...
Uiteindelijk heb ik ze allebei maar bij oma gelaten....
pi_74418895
Ach, wat een lieve grote zus. Dat kan heel fijn zijn, zo'n dag om je zinnen te verzetten. Even je hoofd leegmaken en stilte om je heen.

Miss, hij krijgt wel een paracetamol, maar gister 2 en vannacht 1 en nu hij slaapt en geen pijntekens geeft, laat ik het even. Straks geef ik er nog wel een denk ik.
Ik geniet ervan dat hij slaapt nu, ik ben ook aan het werk, maar ik snap dat je het wel ongezellig vind dat ze zo lekker lang ligt te slapen.
pi_74418922
maar Karin je kunt alleen een leuke lieve enz mama zijn als jullie afentoe ook even aan rust toekomen.
merk dat hier ook maar al te goed, het weekens was daar weer zo'n dag van even geen gehuil.

en nu de hulp voor mij is nu met roy even aan de wandel, en zo tank ik even bij.
pi_74418941
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:38 schreef oeke het volgende:
50 cc kloven en meteen geven.
Lijkt me ook lastig drinken Oeke,kloven
Vervelend zeg dat Ko en Timo geen flesjes willen. Chan, ik heb mijn fles van de babyspeciaalzaak, kon ze niet vinden bij de drogist(en). Editje: effe google'n ze zijn online ook te koop!
Karin, hopelijk kan de osteopaat vanmiddag nog iets met Lars. Dikke voor jullie.
Vicky, die kleintjes zijn daar goed in he, iets wat ze niet lusten eruit werken. Deed Driekus ook met de medicijnen voor de spruw.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74419070
Karin, even een dikke voor jou. Het is al moeilijk genoeg om de juiste balans te vinden wat betreft aandachtverdeling tussen 2 kinderen, als daar ook nog eens veel gehuil en de onvermijdelijke jaloerse peuter-buien bij komen kijken dan is dat soms echt heel ellendig.

Kobus, wat sneu! Kusje erop, hopelijk is het gauw weer genezen. Het liefst zonder zichtbare littekens.

Jochem is goed bezig
Hoe doet íe het verder Troel?
.... met gevoel voor drama....
pi_74420634
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:38 schreef oeke het volgende:
Hier een foto van hoe Ko gister lag te slapen met zijn pijn-handje-in sok in zijn andere handje.
[ afbeelding ]
Hij ligt nu weer te slapen en was de hele ochtend wakker en vrolijk.
Wat een schrik oeke! Hoop dat de blaartjes snel weer weg zijn!
pi_74421091
Oeke, wat schrikken zeg. Arme Kobus, ahw die foto met sokje

Vicky, hoe geef je de ab? Met een spuitje?

Chan, misschien idd eerst kijken of een grotere speen niet helpt voordat je een andere fles aan gaat schaffen?

Winnie, als jij je er niet goed bij voelt zou ik het niet doen, hele nacht laten huilen. Ik zou het zelf in elk geval niet kunnen...

Karin, wat naar zeg dat Lars weer terug is gevallen. Morgen osteopaat, misschien dat die weer wat kan doen en dan hopelijk met iets langer effect . Pas goed op jezelf hoor.

Iris is weer goedgekeurd op het CB, prikken gekregen onder luid protest . Die liep me een partij rood aan . Maar goed, daarna heeft ze geslapen, net gedronken en nu ligt ze weer in bed. Kan het al zo snel zijn dat ze "last" heeft van die prikken. Omdat ze zoveel slaapt, want dat doet ze anders eigenlijk niet zo veel...En vorige keer kreeg ze pas de volgende dag koorts en last...
Heb nu van dat tujababy gegeven van vsm, wie weet helpt het...
Morgen naar de kinderarts voor dat verschil tussen de pupillen, CB-arts vond het geloof ik een beetje raar dat we niet naar de oogarts waren doorverwezen... maar goed. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben morgen.
Fake it till you make it...
pi_74422115
Aggos die foto van Ko
pi_74422335
Ko
pi_74422508
Iris
pi_74422951
Nijna, met een spuitje idd en dan in dr wangzak

voor Iris.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 november 2009 @ 16:03:27 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_74423015
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:18 schreef Kersjes het volgende:
Karin, even een dikke voor jou. Het is al moeilijk genoeg om de juiste balans te vinden wat betreft aandachtverdeling tussen 2 kinderen, als daar ook nog eens veel gehuil en de onvermijdelijke jaloerse peuter-buien bij komen kijken dan is dat soms echt heel ellendig.

Kobus, wat sneu! Kusje erop, hopelijk is het gauw weer genezen. Het liefst zonder zichtbare littekens.

Jochem is goed bezig
Hoe doet íe het verder Troel?
Hij is flink aangekomen Hij weegt nu 3320 gram
Ik ben gewoon echt blij met mijn twee jochies

Oeke, wat sneu voor Kobus!
Karin, wat fijn dat je moeder je kon helpen. Hopelijk is jullie probleem snel opgelost, het lijkt me verschrikkelijk zoveel gehuil.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74423181
Troel, wat heerlijk en goed gegroeid die Jochem
pi_74426900
Awh goshie die arme Kobus Brandwonden doen zo'n pijn... * Twinkly geeft een kusje erop

Even van me afschrijven hoor, let niet op de taal/tijdsfouten ik moet die erg snel schrijven omdat Niels qua voeding wat in te halen heeft.
Wij hadden gisteren een hele nare dag . Eergisteren was een wijkverpleegkundige langs gekomen voor de intake van het consultatiebureau. Niels was goed gegroeid en zag er goed uit maar ze kon ons niet vertellen wat de betekenis van zijn snelle ademhaling en intrekkingen is. Vooral ML maakte zich hier enorm veel zorgen om ivm meconiumhoudend vruchtwater en de opstartproblemen van Niels (apgar 8/8/8, zuurstof, 2 nachten in ziekenhuis). 's Middags belde de verpleegkundige of we het fijn zouden vinden wanneer de kinderarts van het CB deze week even naar Niels zou kijken, misschien zou ons dat gerust stellen. Gisteren om 12 uur konden we terecht. Toevallig had Niels heel veel honger dus ik voedde in de spreekkamer, toen viel haar al op dat hij zijn ademhaling tijdens het drinken niet onder controle heeft. Het is niet "adem-zuig-slik" maar "adem-adem-adem-adem-adem-adem-adem-zuig-adem-adem-adem-slik", soms is het wel even het goede ritme maar daarna moet hij weer helemaal op adem komen. Maar ook zij vond hem er goed uitzien en dat hij heel veel energie heeft (driftkikkertje ) Ze keken naar zijn ademhaling en gingen daarna heel uitgebreid in een andere kamer met elkaar overleggen. Daarna heeft de kinderarts heel uitgebreid naar zijn hart en longen geluisterd en toen kwam het verlossende woord: ze dacht een hartruisje te horen. Direct werd de huisarts gebeld zodat deze ons kon doorverwijzen naar de kinderats in het ziekenhuis (ook gek dat de CB arts dat niet zelf kan zeg). We konden meteen terecht. De huisarts hoorde echter geen ruisje maar stuurde ons natuurlijk wel door naar de specialist. Snel naar huis voor wat brood en hup naar het ziekenhuis. Daar moesten we heel lang wachten omdat de kinderarts weggereopen was voor een spoed, maar Niels vond dat helemaal niet erg, die heeft lekker rondgekeken, heel veel geslapen, geplast en gepoept en maar weinig gedronken door de hitte (vannacht en vandaag is hij het lekker aan het inhalen ) Eerste de co-assistent en toen de kinderarts keken naar de ademhaling van Niels en probeerden het hartruisje te ontdekken maar ze hoorden niets. Zijn ademhaling is afwijkend, te snel en de intrekkingen horen niet, maar ze wisten niet waarom, misschien hoort het bij hem. Maar om uit te sluiten dat hij zo moet ademhalen door een afwijking in zijn longen moesten we een rontgenfoto van zijn ribbenkast laten maken. Ook daarop was alles normaal, de longen waren goedgevuld en zijn hart heeft de normale grote. Uiteindelijk bleek er dus niets aan de hand, maar ik vind het nog steeds eng dat zoiets vitaals als de ademhaling afwijkend is bij Niels.
Om 19.00 uur waren we weer thuis, ik kon helemaal niet meer normaal lopen, zo moe. En daarna kwam er weer iets tussen waardoor we niet konden slapen. Wat een dag...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 5 november 2009 @ 17:46:09 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_74426964
He bah Twinkly, dat is best heftig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74427204
poeh twinkly wat een heftige dag zeg!
gelukkig dat er niets aan de hand is qua afwijkingen maar idd wat je zegt, het is toch eng dat zn ademhaling zo gaat als het nu gaat.
Hopelijk groeit hij daar heel snel overheen naarmate hij ouder wordt!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74427810
Kus voor de prikken van Iris!

Twinkly, wat heftig! Wat een zware dag voor jullie drie. En ik kan me voorstellen dat je het eng vind, maar wat Huup ook zegt, hopelijk groeit hij er snel over heen.
Hopelijk kan je zo een beetje bijslapen.
pi_74428149
Twinkly dat klinkt erg zwaar, die dag van gisteren. Maar als ze toch echt goed gekeken hebben en niets hebben kunnen vinden, dan zal het wel meevallen hoop ik voor je! Maar leuk is het inderdaad niet. Succes met bijslapen!
pi_74432292
Jeetje Twinkly, wat een heftige dag! Fijn dat jullie meteen in het zh terecht konden!
Gelukkig is er niks gevonden! Ik hoop dat Niels er overheen groeit!

De ab is er zonder problemen ingegaan
Had flesje gemaakt. Ab. in ander flesje gedaan, klein beetje voeding erbij en dat als eerste gegeven.
Mevrouw is wel weer onwijs aan het rotzooien met d'r flessen. Ze drinkt verschrikkelijk onrustig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74432879
Twinkly, dat klinkt niet fijn allemaal. En dat meemaken als pasbevallen vrouw is dan zowel geestelijk als lichamelijk nog eens extra heftig!

Toby wordt kaal, in rap tempo!
Ik aai hem vaak over zijn bolletje, ook omdat hij zóveel berg heeft. En nu veeg ik zo hele plukken haar weg. Bij mij is de haaruitval ook al begonnen, het is dan ook een grote harige bedoening hier
pi_74433426
Ieks Twinkly, wat naar ja, gelijk door de molen van het ziekenhuis in het prille leventje van Niels. Aan de andere kant wel fijn dat er goed naar gekeken is, ben je er gerust op nu?

Ik ga nu lekker slapen, kan het wel gebruiken. Morgen haal ik Lars even op bij mijn ouders om met hem naar de osteopaat te gaan.

O ja haaruitval! heb ik ook zo'n last van.
En Lars had al niet zoveel haar, nu valt dat kleine beetje ook nog eens uit. Niet met plukken tegelijk zoals bij Toby maar toch. Trouwens, ik las dat het veel beter gaat met Toby toch? Wat enorm fijn is dat!

Vicky wat mooi dat de AB erin zit nu! Irritant als je het er niet in krijgt anders!
Lars heeft nu Nystatine voor spruw, maar hij vindt het wel lekker.
Nadeel is dat hij het meteen doorslikt....ik spuit wat naar binnen en wil het vervolgens met mijn vinger verdelen in zijn mondje, maar dan heeft hij het al doorgeslikt...
Dus dan doop ik mijn vinger maar in het potje en dan in zijn mondje...
Iemand nog andere handige tips?
Spruw lijkt al snel te verdwijnen trouwens, dus het helpt gelukkig wel.
Ik vind het trouwens zo vreemd dat je dat spul zo meekrijgt zonder dat de arts het heeft bekeken of het weleens spruw is. Ze geloven je wel op je woord....
Nou herken ik het wel van toen bij Meike, maar toch, het zijn wel kleine baby'tjes waar je dat medicijn inmikt. Maar het zal wel geen kwaad kunnen dan.
  Jubileum moderator donderdag 5 november 2009 @ 21:09:12 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74433908
Karin wat rottig dat Lars toch blijft huilen, ik kan me het gevoel van niet naar huis willen zo goed voorstellen. Lief van je moeder dat ze hem meeneemt en jou de tijd geeft bij te tanken, rust maar even goed uit!

Agossie Ko, wat een verhaal Oeke en dan die foto sneu!

Twinkly wat onzeker allemaal, fijn dat de ernstige dingen uitgesloten zijn maar ademhalingsdingen wil je eigenlijk niet bij je kindje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 5 november 2009 @ 21:12:49 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74434073
Tjee Twinkly, wat een dag joh!
En ik kan het e voorstellen hoor, het is toch iets heel fundamenteels, die ademhaling, dat zou mij ook eng lijken hoor...
pi_74434751
Modjes, wilde nog even zeggen dat ik het gesplitste topic fijn vind!

Karin, wat ik deed was een beetje op zo'n groot wattenstaafje druppelen, en dat langs de binnenkant van zijn mond smeren. Niet met je vinger/staafje in zijn mond gaan en daarna weer in het flesje.
En smeer je na elke voeding?
Hopelijk is hij er gauw vanaf.

Haaruitval lijkt hier eindelijk wat minder te worden. Ik werd gek van dat haar overal.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:35:56 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74435057
Karin, ik deed steeds maar kleine beetjes spuiten, dus niet in een keer het hele spuitje leeg en je kan het spuitje ook in de wang tussen wang en tandvlees plaatsen, dan blijft het langer zitten.
pi_74435458
Twinkly wat heftig zeg zo met je kleine mannetje Lijkt me inderdaad slopend zo'n dag. Ben je er nu wel wat geruster op geworden?

En Karin helaas weet ik hoe gek zo'n huilend kindje je kan maken Wat fijn he als je moeder dan bij kan springen. Dat is echt zo'n fijn gevoel als je weet dat er altijd nog iemand is om je/jullie te steunen. Slaap vannacht lekker bij dan heb je morgen weer wat extra energie voor je kleintjes

Hier ook een veel minder leuke dag. Het ging zo goed gisteren, maar daar is vandaag niks meer van te merken. Z e heeft overdag maar zo'n 3 uur geslapen en je merkt juist dat ze die slaap zo hard nodig heeft. En ze wil ook zo graag slapen alleen lukt dat niet met die ellendige darmkrampen. En door die krampen en vermoeidheid heeft ze ook weer meer last van maagzuur waardoor ze weer minder goed kan slapen... Hoe bedoel je cirkeltje...Soms is dat gekrijs echt om gek van te worden...
pi_74436092
Karin, succes bij de osteopaat!

Ja, het gaat inderdaad al een flink stuk beter. Maar de krampjes zijn toch nog niet helemaal over, vooral vandaag weer behoorlijk last en tot 2x toe zoveel gepoept dat alles onder zat. Het is ook zo dun, loopt zo de luier uit. Misschien toch een beetje diarree, zou wel zijn gemopper verklaren.

Stiemie, hopelijk zal het vicieuze cirkeltje snel doorbroken raken

Modjes, ik zie nu pas dat Toby volgens het lijstje 1 dag later geboren is! Correcte geboortedatum moet zijn
27-8-09. Het is nog wel zo'n mooie reeks
pi_74436296
Och arme Kobus

maar foto van Kobus -->
  donderdag 5 november 2009 @ 23:17:07 #54
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74439248
Meiden toch, dikke voor alle sukkelende babietjes. Ik heb wel alles gelezen maar ben te moe om nog fatsoenlijk te reageren, daarom maar even zo. Jullie doen t allemaal zo goed! Hopelijk een goede nacht voor iedereen en morgen weer een betere dag.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74439606
Er ligt nu al zo'n anderhalf uur een klein pulkje met veel haar op mijn buik te slapen Zo lief
pi_74443763
Twinkly, wat een dag
Fijn om te horen dat alles er goed uitziet. Maar lijkt me ook wel een onrustig gevoel dat ze het niet kunnen verklaren.

Vicky, fijn dat het trucje met de ab werkte!

Kers, hier begint t haar bovenop weer een beetje te groeien. Nooit plukken uit zien vallen trouwens... Bij mezelf gaat t ook lekker...

Karin, succes met Lars bij de osteopaat. Heb je een beetje kunnen bijtanken vannacht?

Stiemie, vandaag misschien weer een betere dag

Wij hebben lekker geslapen, 5 uur meldde juffie zich. Ze zit nu wijs mee te kijken op schoot .
pi_74444288
Stiemie, hoe herkenbaar! Ze krijst hier nu al drie dagen van de krampjes. Overdag slaapt ze gewoon niet meer doordat ze zo overstuur is. En ze spuugt ook veel. 's Avonds is ze zo kapot dat ze in de nacht heel goed slaapt en 's ochtends slaapt ze ook nog lang door, maar daarna begint het hartverscheurende gekrijs weer.. En als ze even stil is hoor ik het nog.
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:04:17 #58
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74445127
Agos Sorbo... Het is zo vervelend he die krampjes. Daar had De Grote Ontwerper wel eens wat beter over na mogen denken . En als je dan alle middeltjes en trucjes al hebt geprobeerd kun je echt met je handen in je haar zitten he. Ik wou dat ik de gouden tip voor je had.
Hopelijk groeit je meisje er snel overheen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74445293
Ja dat hoop ik ook! Ik vind het zó zielig, maar na zo'n dag huilen vind ik het ook zielig voor mezelf... geef ik eerlijk toe
pi_74445644
Karin, nog een tipje: ik had voor de Nystatine een ander spuitje gepakt dan er bij zat, ik had nog een echt spuitje (steriel, van de dierenarts ) liggen. Dat heeft een smaller uiteinde en ik deed dan mijn vinger in zijn mond en dan wurmde ik het spuitje daar langs en spoot dan kleine beetjes. Nadeel is dat je een enorm plakkende vinger krijgt, maar ja, die heb je ook als je het doet zoals jij. Succes bij de osteopaat vanmiddag!

Krampjes zijn zo zielig! Ik moet effe afkloppen, maar het gaat hier goed. We weten wel dat we voorlopig niet stoppen met de infacol, dat hebben we geprobeerd, maar was geen succes. En soms zitten er inderdaad scheten dwars, maar ook daar zijn trucjes voor. (kersjes, had ik die truc nou via huup van jou?).

Wij gaan het hele weekend logeren, dus ik heb een lijst gemaakt met alles wat mee moet, tjemig wat een boel spullen. Gelukkig hebben we een grote auto. Maar eerst maar eens naar het cb dadelijk, de 4 weken controle bij de arts (terwijl driekus maandag al 6 weken is, maar ja) en wegen en meten. Ik ben benieuwd, hij lijkt wel elke dag te groeien!

En speciaal voor alle vermoeide mama's:
pi_74445700
Ik gaf bij Tess de nystatine in haar wangzak. Spoot 'm niet in een keer leeg, maar deed het in fases.

Och wat sneu die krampjes! Dikke voor de krampenkindjes.

Veel plezier dit weekend mefke!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:43:39 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74446269
Tuurlijk mag dat Sorbo! Het is ook niet niks he.

Karin, als je de tip van Mefke wilt proberen kun je misschien een fingerfeedingsetje halen bij de apotheek. Ik gebruik het fingerfeeding-dingetje (flexibel puntje voor op een spuitje) nog steeds om Thomas de Zantac te geven, werkt ideaal.
pi_74446648
sorbo, tuurlijk is het ook zielig voor jezelf, want je kan haar niet helpen terwijl ze pijn heeft en je wordt daar door haar gehuil ook nog telkens aan herinnerd. Bovendien, tis natuurlijk ook geen leuk geluid..
pi_74446903
Mefke, wat is die schetentruc? (leuk woord )
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:27:10 #65
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74449481
Kindje bij je op schoot zetten, met het hoofdje tussen je borsten. Dan met je wijsvingers in de knieholtes en zo de beentjes en het onderlijfje optillen. Ik ga dan zelf meestal een beetje 'veren' en dan komen de scheetjes zo los.
pi_74451421
Heb nioet uitgebreid gelezen maar ff snel over die krampjes.
Hier ook een kleintje met krampjes maar sinds we sab simplex gebruiken (in duitsland te koop) haalt het de scherpste kanten er zeker vanaf.
Weet niet of het via internet te bestellen is.
Anders wil ik het wel halen voor wie wil en opsturen (woon nl. half in duitsland)

Ook hier bij de chiropractor geweest ivm veel huilen en stil zijn als Tijn bij ons is.
Hij had een paar nekwervels vast zitten en een voorkeurshouding, 2 behandelingen gehad en het lijkt iets beter te gaan.

Nu huilt ie dus ik ga er naar toe.
pi_74451568
Iris is goedgekeurd bij de kinderarts, ze zagen geen reden tot bezorgdheid (nou waren we ook eigenlijk niet echt bezorgd hoor). Het schijnt zelfs dat 20 tot 30% van de bevolking verschil heeft in pupil grootte . Weten we dat ook weer.

Sorbo, zo sneu die krampen. En dat huilen blijven horen ook als het stil is... soms heb ik dat ook wel als ze erg aan het huilen is. Maar moet zeggen dat het de laatste dagen een stuk beter is hier .
pi_74451599
Is dat sab simplex niet hetzelfde als infacol?
Wij gebruiken cinababy tegen de krampjes en of het nu de leeftijd is of dat dat spul echt werkt geen idee, maar nu we aan het overgaan zijn van borst naar fles blijf ik het mooi nog even geven...
pi_74451636
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:30 schreef Nijna het volgende:
Is dat sab simplex niet hetzelfde als infacol?
Wij gebruiken cinababy tegen de krampjes en of het nu de leeftijd is of dat dat spul echt werkt geen idee, maar nu we aan het overgaan zijn van borst naar fles blijf ik het mooi nog even geven...
ja.
de samenstelling is hetzelfde alleen de naam is anders (volgens onze kinderarts)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74451953
Hoi dames! Ben heel lang niet geweest hier
Arme Ko zeg! Heb het verhaal even teruggelezen, wat sneu
Twinkly, jeetje wat heftig zo, zoals je zegt, "iets vitaals als de ademhaling", dat is het ook... ik zou me ook heel veel zorgen maken... poeh.
Haaruitval mag ik ook over meepraten helaas. Niet bij Willow want die heeft 'r kalende periode al gehad en krijgt nu zowaar weer meer haar, maar bij mij vliegen de plukken haar er af

voor de krampenkindjes. Die houding die ca.ra beschrijft werkte hier perfect! En gelukkig gaat het sowieso na een tijdje over, die krampjes

Ik heb hier een klein meisje dat doorheeft hoe ze geluid moet maken Dus ze is de hele dag door aan het schaterlachen, piepen, brabbelen... zo schattig
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74452583
bedankt voor de tips!
pi_74452790
Wat Ca.ra zegt is inderdaad de schetentruc hier!
Driekus heeft ook een stickertje gekregen op het cb, hij was maar liefst 600 gram aangekomen in twee weken en nu dus 4600 gram. Hij krijgt zowaar hamsterwangen en spekarmpjes. Ze waren blij dat we al een afspraak bij de fysio hebben voor zijn voorkeurshouding, want je begint het echt al te zien.
En nog wat nuttigs geleerd: kindjes die nutrilon hypoallergeen krijgen hebben groene dunne stinkende ontlasting. Mooi, weten we ook weer dat dat normaal is.
Nijna, fijn van die pupilgrootte, nooit geweten dat zoveel mensen dat hebben.
pi_74452821
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Driekus heeft ook een stickertje gekregen op het cb, hij was maar liefst 600 gram aangekomen in twee weken en nu dus 4600 gram. Hij krijgt zowaar hamsterwangen en spekarmpjes. Ze waren blij dat we al een afspraak bij de fysio hebben voor zijn voorkeurshouding, want je begint het echt al te zien.
En nog wat nuttigs geleerd: kindjes die nutrilon hypoallergeen krijgen hebben groene dunne stinkende ontlasting. Mooi, weten we ook weer dat dat normaal is.
klopt!
Tes heeft ook dunne stinkende groene poep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74452873
quote:
En kindjes die forte krijgen ook

Ik zag net dat bij Leander zijn tongriem helemaal door loopt dat aan het puntje van zijn tong. Is dta bij alle babys
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:34:44 #75
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74456127
quote:
kindjes die nutrilon hypoallergeen krijgen hebben groene dunne stinkende ontlasting. Mooi, weten we ook weer dat dat normaal is.
Klopt had Alexa ook in het begin.... Dat is nu inmiddels een beetje bijgetrokken

@ alle sukkelende babies: en voor de mama's en papa's
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:30:34 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74458040
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:08 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En kindjes die forte krijgen ook

Ik zag net dat bij Leander zijn tongriem helemaal door loopt dat aan het puntje van zijn tong. Is dta bij alle babys
Nee
Mijn zusje (inmiddels 21) heeft het ook. Als hij er functioneel problemen mee krijgt, kunnen ze het een beetje inknippen. Bij mijn zusje is het nooit gebeurd omdat ze er verder dus geen hinder van had.
pi_74464676
Innepin, heerlijk dat gebrabbel enzo

Mefke, volgens de kinderarts is het ook vaak helemaal niet zichtbaar omdat het verschil daar te klein voor is. Maar inderdaad een prettig idee dat het gewoon bij Iris hoort (toch niet helemaal netjes afgewerkt ).
pi_74465671
Heerlijk dat gebrabbel Innepin
ik kan niet wachten tot mn meiske echt bewust met geluid gaat lachen!

Zeg hebben jullie kindjes toevallig ook meer zuigbehoefte als ze verkouden zijn? De verkoudheid wordt nu erger bij mn meiske en die speen is niet aan te slepen zeg is dat toeval of is zuigen dan fijn ofzo?
Ik heb net voor het eerst neusspray gegeven aan dr en ik vond het doodeng haha
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 20:33:25 #79
5428 crew  miss_sly
pi_74465963
zou dat het zijn ?
Ik voed Senna nog steeds in slaap 's avonds en de laatste dagen heeft ze daar weer veel meer tijd voor nodig dan ze had. Een hele tijd sliep ze met een half uurtje, maar sinds ze verkouden is, duurt het zeker 3 kwartier. Zou dus zomaar kunnen wat je zegt huup!

innepin, gezellig he, zo'n kletstante

voor alle arme kindjes met krampjes of andere nare dingen.
en zeker ook een voor alle mama's die het er moeilijk mee hebben.
pi_74466030
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Karin, nog een tipje: ik had voor de Nystatine een ander spuitje gepakt dan er bij zat, ik had nog een echt spuitje (steriel, van de dierenarts ) liggen. Dat heeft een smaller uiteinde en ik deed dan mijn vinger in zijn mond en dan wurmde ik het spuitje daar langs en spoot dan kleine beetjes. Nadeel is dat je een enorm plakkende vinger krijgt, maar ja, die heb je ook als je het doet zoals jij. Succes bij de osteopaat vanmiddag!

Krampjes zijn zo zielig! Ik moet effe afkloppen, maar het gaat hier goed. We weten wel dat we voorlopig niet stoppen met de infacol, dat hebben we geprobeerd, maar was geen succes. En soms zitten er inderdaad scheten dwars, maar ook daar zijn trucjes voor. (kersjes, had ik die truc nou via huup van jou?).

Wij gaan het hele weekend logeren, dus ik heb een lijst gemaakt met alles wat mee moet, tjemig wat een boel spullen. Gelukkig hebben we een grote auto. Maar eerst maar eens naar het cb dadelijk, de 4 weken controle bij de arts (terwijl driekus maandag al 6 weken is, maar ja) en wegen en meten. Ik ben benieuwd, hij lijkt wel elke dag te groeien!

En speciaal voor alle vermoeide mama's:

Maar alle credits gaan naar de osteopaat!

Nijna, geklukkig maar dat het verchil in pupildiameter onschuldig is, En zijn jullie aan het overstappen naar de fles? Succes ermee, hopelijk verloopt de overgang voorspoedig.

Hier wederom een krampjesdag gehad, er kon de hele dag haast geen lachje van af
Hopelijk is hij morgen wat beter gehumeurd, ik mis zijn vrolijkheid!!
pi_74466072
oh wat gek dan!
Mja Amélie heeft wel meer gedronken de afgelopen paar dagen dan normaal, maar dat weet ik aan gewoon niet zo lekker zijn en drukke dagen, veel weg enzo. Ik let er eigenlijk niet zo op, ik leg maar gewoon aan dus ik had daar eigenlijk nog niet zo bij stilgestaan.

Maar ze moet en zal nu slapen met een speentje in, en als ze hem per ongeluk uitgespuugd heeft dan hoor ik haar mopperen in haar slaap, als ik ga kijken ligt ze met dr ogen dicht zuigbewegingen te maken en pas als ik de speen terug stop is t over.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:36:34 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74466085
Iris goed gekeurd

En Kobus, zo stoer, die geeft geen kik die jongen! Knap zeg!

Karin, wat vervelend. Ik hoop dat het snel allemaal wat beter gaat

Niels, wat laat jij je familie even schrikken vent! Maar ik hoor dat jij het wel gezellig vond, zo een dagje ziekenhuis!

Ik kom vast afscheid nemen dames. Morgen is mijn kleine man al 6 maanden oud! wat gaat dat toch hard! Niet te geloven dat ik 6 maanden geleden nu in het zh lag! Bedankt voor alle tips en de gezelligheid Tot in het volgende topic!
Niet mieten! Door gieten!
pi_74468702
Seilram, veel plezier in het andere topic, wij volgen pas over een maand of vier en een half...

Driekus heeft duidelijk een hogere zuip eh zuigbehoefte nou ie verkouden is. Tis alleen zo sneu dat na een voeding het wat langer duurt voordat ie een goede boer kan laten. En Huup neusspray went wel, ik vind vooral het gezichtje dat Driekus er bij trekt erg grappig. Hier wordt de neusspray al nauwelijks meer gebruikt, hij heeft echt snotjes nu en die kan je met een wattip er goed uithalen. En als je die ziet snap ik ook wel dat ie soms zo snuift...dat dat past in zo'n klein neusje!
pi_74470399
Seilram veel plezier!
Goh een half jaar alweer! Het lijkt wel gister dat je vertelde dat je op de fiets naar het ziekenhuis ging enzo wat gaat het hard!

Mef bij jou ook al bekend!
Mja mn meisje wil niet per se meer drinken, ik heb het geprobeerd maar ze hoeft niet, ze wil echt die speen. En er dan heel heftig op zuigen weet je wel, haha dat je hem zo half in je hand hebt nog en dat ze em dr met geweld uit zuigt
Snotjes kreeg/krijg ik er altijd goed uit met een neuspeertje, dat lukte nu ook nog wel maar ze bleef mopperig en klonk verkouden en haar neusje bleef vol klinken, dus toen maar spray gegeven, ik kon wel horen dat het gelijk verlichting bood. Tijdje daarna gelijk het neusje weer leeg gezogen dus hopelijk kunnen we weer even vooruit vannacht.
En dat gezichtje was hilarisch ja eerst dat opgetrokken neusje van het gekke getintel en daarna een scheef gezicht van de zoutige smaak
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74470483
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:29 schreef huuphuup het volgende:
Mja mn meisje wil niet per se meer drinken, ik heb het geprobeerd maar ze hoeft niet, ze wil echt die speen. En er dan heel heftig op zuigen weet je wel, haha dat je hem zo half in je hand hebt nog en dat ze em dr met geweld uit zuigt
Dan moet ik altijd hieraan denken!

pi_74470602
zo ziet het er wel bijna uit ja hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74470749
Seilram, een half jaar alweer! Wat gaat het snel. Over een maandje volgen wij je.

Hihi, dat plaatje.
Ik las die verhalen over meer zuigbehoefte en verkouden zijn en ik vond het zo bekend klinken. Kwam ik op deze foto:

Go away, I am enyoing my speen!
Kobus verkouden en zijn eerste dag met speen, volgens mij was hij 's avonds hardstikke stoned.
pi_74471010
Ah ja zuigbehoeftes... mijn meisje heeft net een zuigzoen op mn wang gemaakt bij wijze van spreken
Pruttelkindje is veranderd in krijsbaby vandaag Muhhh.

Seilram, een half jaar alweer Veel plezier in het andere topic
pi_74471183
whahaha Oeke
hij kijkt ook echt van oi! privemomentje hier hoor!

Ahw Innepin kusje voor je mooie meisje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74471331
Hihi, een zuigzoen van je kindje!, Zielig dat ze zo moet krijsen. Pruttelen en zingen is toch een stuk gezelliger!

Hij was echt totaal niet communicabel meer, helemaal in zichzelf gekeerd en dan loerde hij af en toe zo uit zijn ooghoeken naar ons. Onder de muggenbulten trouwens.
pi_74471730
Neuspeertje hebben wij ook, maar dat werkt alleen bij tja, hoe zal ik het noemen zonder heel smerig te zijn vloeibare snotjes. Driekus heeft meer bolletjes en opgedroogd enzo ( ). En dat werkt toch echt niet meer met een neuspeer.
Normaal is het geen speenliefhebber, meestal maar een minuutje of 3 en spuugt ie em uit, maar nou...zo hard zuigen dat je gewoon de afdruk in zijn gezichtje ziet. Raar kindje!
En die foto Oeke, schitterend gewoon!
Ik duik mijn bedje in, ik hoop op een goede nacht voor iedereen!
  zaterdag 7 november 2009 @ 07:03:05 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74476329
Over zuigen gesproken...

Welke speen gebruiken jullie? Alexa wil tot nu toe alleen nog maar een vinger van mama of papa, hebben die van dilfrax twee weken geprobeerd te geven , maar die vertikt ze. Nu is de vinger niet heel erg, maar ik zou overdag wel eens vaker een handje vrij willen hebben,,,, Iemand tips?
Alexa en Seth zijn lief
pi_74476485
wij gebruiken de bibi-speen.
Die van Difrax wil ze niet, die is ook een stuk groter als ik hem naast de bibi leg en we hebben er ook een van nuby ofzo maar die vindt ze maar raar. Daar zitten ook een soort dubieuze ribbeltjes op

oh en de goedkope van de action vindt ze ook prima
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74476850
Hier ook de Bibi speen, de difrax speen werd steeds vakkundig naar buiten gewerkt. En zorgde ook voor kokhalsneigingen.

Mijn jongetje is vandaag 5 maanden!
pi_74476851
Wij hebben deze speen van Difrax

en dan in combi en in dental (andere vorm). Die combi vliegt er het snelst uit, de dental vindt ie fijner. En we hebben een bibi, maar ik heb em weggelegd want ik vind dat schildje zo groot.
Overigens, we hebben ze allemaal gekregen, ze zaten in allerlei pakketten. Hier is trouwens een vinger helemaal niet populair, wil ie meestal niet. En het meest favoriet zijn zijn eigen knuistjes, hele vuisten worden er afgesabbeld. Wat ik dan weer vreemd vind, want hoe kan ie nou wel heel bewust op die vuistjes sabbelen terwijl ie nog niet echt door heeft dat zijn handjes bij hemzelf horen Baby's van zes weken weten toch nog niet dat ze handjes hebben? Dat komt toch pas later?

[ Bericht 6% gewijzigd door mefke79 op 07-11-2009 09:47:02 ]
pi_74477034
Hier ook alleen de bibi Maar het liefst haar eigen duim nomnomnom
Oeke! Kobus alweer vijf maanden !
pi_74477154
oeke, gefeliciteerd met je mannetje 5 maanden, wat groot al he!

hier geen speen, mevrouw wil echt niet.
pi_74477552
Hier ook bibi speen en haar eigen duim of vingers of hele vuist .

Oeke, 5 mnd alweer!
pi_74478731
Hier ook bibi. Difrax gaat ze van kokhalzen

Kobus al weer 5maanden!!
Tess morgen ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74485792
Jeetje.
Ik was weer een beetje bij met lezen, maar wat zijn de meeste beebjes aan het kwakkelen op het moment zeg. Erg naar.
Ook even sterkte gewenst aan alle ouders. Lijkt me echt ontzettend heftig oa als je kindje zoveel huilt.
Hopenlijk gaat het allemaal snel weer wat beter.

Hier gaat alles eigenlijk ronduit goed behalve dat we wel eens chronisch tijdtekort hebben.
Durf het bijna niet te zeggen gewoon.
Wel weigert ze meestal de fles bij de gastouder. Heel sporadisch drinkt ze nog wel wat uit de Tommy Tippee.
Maargoed ze zit dan eigenlijk maar 4,5 a 5 uur zonder voeding. Ik geef haar gewoon daar de borst.
Daar stelt ze zich nu ook op in daar flink af te tanken voordat ik ga.
En dan de volle ochtendborst slurpt ze helemaal leeg. Ze heeft dan echt een enorme buik.

Hier ook geen speen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Urla op 07-11-2009 18:47:35 ]
pi_74487980
Wij gebruiken hier de difrax-speen. De speen van bibi blijft niet goed zitten bij Esmee.

Vanmiddag zijn mijn ouders hier gekomen om op te passen. Konden wij even lekker samen weg. Ik was woensdag voor het laatst buiten geweest en er even tussenuit was echt heerlijk. Lekker even naar Haarlem geweest om te shoppen en te lunchen. Esmee heeft gisteravond weer de hele avond gehuild en vandaag vanaf een uur of 2 weer bijna non-stop tot nu toe
pi_74488624
ah gut Stiemie wat sneu
lekker dat je er even tussenuit kon, even opladen weer

Wij zijn vanmiddag op familiebezoek geweest pfff. Lief's oma. Het was hardstikke leuk en gezellig hoor daar niet van. Maar het is een piepklein huisje en het was zo ontzettend druk en vooral het was er zo warm! Oma stookt graag flink op haha. Maarja gevolg was wel dat mn meisje na een paar uur het wel gehad had. Mooi excuus om naar huis te gaan
Ze heeft trouwens een prutoog. Ziet er best sneu uit maar ik geloof niet dat ze er zelf last van heeft. Ik maak het schoon met gekookt lauw water en een hydrofiel washandje, is dat genoeg? Iemand anders nog tips?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74488775
voor alle huilende baby's en ook voor alle ouders van huilende baby's. DIe krampjes en zo zijn zo zielig

Huup Timo had dat laatst ook en ik maakte het schoon met gekookt afgekoeld water en een watje en dan per watje maar één keer vegen en toen was het na een dag helemaal schoon. Bijna hetzelfde als hoe jij het doet dus, dus dat zal ook wel goed gaan lijkt me zo?

Oeh en ik zag iets over brabbelende baby's, Willow was het toch? Heerlijk is dat he
Timo kletst echt de oren van mijn hoofd, zó geweldig En dan kijkt hij me soms strak aan en blijft maar heel serieus allemaal geluidjes maken, echt heel erg lang achter elkaar, een kwartier non stop is geen uitzondering meer
pi_74488889
ooooh Chan wat heerlijk! Daar moet je echt een filmpje van maken hoor
das leuk voor als ie later minister-president is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74488917
Haha hij doet dat meestal direct na het drinken met mijn tepel nog half in zn mond
pi_74488935
Huup, volgens ons kraamboekje moet je van buiten naar binnen vegen. En afgekoelde kamillethee ontsmet ook, toch?
pi_74488991
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef Chan het volgende:
Haha hij doet dat meestal direct na het drinken met mijn tepel nog half in zn mond
oh, dan is het voor zn imago beter als het filmpje prive blijft

Ssserpente ja dat stond hier ook in t boekje en ik doe het ook zo, Chan thnx, ik zal watjes pakken, idd beter om het gelijk weg te gooien. Ik pak wel steeds een ander stukje washand maar toch. Ik ben alleen bang dat watjes zo gaan pluizen maar als je ze nat maakt zal het wel loslopen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74489544
Ache jee Stiemie, wat moeilijk toch. Wel fijn dat je even lekker de stad in kon!

Klinkt gezellig Huup! Nog lekkere sateetjes? En de tip van Kleurdoos is een beetje moedermelk erin druppen. Heb ik hier ook gedaan, het lukte wel maar in 1 oog, maar die was daarna ook gewoon schoon.

Chan, wat lief is dat toch. Kobus doet dat ook, en dan heel hard lachen of juist heel lang naar me staren.

Het handje ziet er nog steeds heel erg uit. Maar het geneest goed en hij lacht en kletst en speelt dus volgens mij heeft hij er niet zo'n last van. 's Nachts slaapt hij wel bij mij en wil hij veel drinken. Maar daardoor slapen we allebei goed.
Hij is gewoon al 5 maanden. Ik moest er de hele dag aan denken. Ik heb echt geen pasgeboren baby meer.
pi_74489656
nee geen sateetjes, wel kroepoek en roti koekoes en nog veel meer
hier neem een hapje kroepoek!

Oh die tip hahaha ik heb vanmiddag toevallig per ongeluk dankzij een ongelukkig loslaat momentje dr halve oog volgesprietst hopen dat het werkt!

Fijn dat Kobus zn handje goed geneest. Het blijft een naar gezicht maar zolang hij er zelf geen last of pijn van heeft dan zit het wel goed Wat gaat het hard zeg! 5 maanden alweer, wauw!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74489728
neeeh! Geen Kroepoek voor het lieve kroepoekje!

Hihi, nou je merkt het dan wel! Hoef je tenminste niet zo moeilijk te doen als ik. En Ko maar kijken, wat wil mama nou?
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 20:07:11 #111
5428 crew  miss_sly
pi_74490381
Stiemie
Fijn dat je er even uit bent geweest samen. Is ook heel erg nodig soms.

Kletsende Timo Gezellig he? Senna vanavond ook, toen we op bed lagen zodat ik haar in slaap kon voeden. Na een paar minuutjes drinken liet ze los, keek me aan en begon te kletsen, lachen, even aanhappen, toch loslaten, kletsen. Tot ze klaar was, en zich weer concentreerde op het drinken. Net alsof ze nog even de dag met me door wilde nemen

oeke, groot he, 5 maanden! Wij waren op een verjaardag vanmiddag waar een babietje van 4 weken was en wat is dat klein!! En dan is Senna ook geen klein babietje meer. Fijn dat hij geen last lijkt tehebben van zijn handje.

huup, als het klopt, moet dat onhandige loslaatmomentje idd de boel oplossen...ik ben benieuwd
pi_74491448
Urla, wat een slimpie. Ff aftanken voordat mama weg moet .

Stiemie, lekker dat jullie er even uit konden. Arme Esmee

Huup, je kan een beetje borstvoeding in het oogje druppelen (ach spuiten kan ook lees ik even verderop ).
Schoonmaken met gekookt lauw water kan ook, dat washandje niet een tweede keer gebruiken hoor, wij gebruikten bij Iris watjes. Let even op dat je na het schoonmaken goed je handen wast, want het is hardstikke besmettelijk, anders heb je straks zelf ook een prutoog .

Oeke, fijn dat Ko niet zoveel last meer lijkt te hebben van zn handje.
  zaterdag 7 november 2009 @ 21:03:31 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74491770
oeke en kobus van harte met jullie vermaanddag, 5 maand alweer

Hier zijn we vandaag 3 maandjes en hij kan en doet al zo veel

Stieme en Esmee
pi_74493453
Oeke wat fijn dat Kobus geen last van zijn handje lijkt te hebben. Dat is wel een hele geruststelling lijkt me En is hij gewoon alweer 5 maanden Wat gaat het snel! En Bar Roy alweer 3 maanden!

Huup die speciale make-up watjes om je gezicht mee te reinigen pluizen bijna niet. En dan inderdaad met wat afgekoelde kamillethee van buiten naar binnen vegen. En elke veeg een nieuw watje anders smeer het alleen een beetje uit.

En kletsende babietjes zijn gewoon

Mijn ouders zijn inmiddels net naar huis en Esmee huilt nog steeds een kwartiertje wel en dan weer een kwartiertje niet Donderdag hebben we de echo van het gaatje in haar rug en dan spreken we de kinderarts ook weer. Als het dan nog zo erg is, moeten we dan maar weer eens overleggen over die ontroostbare uren. Het is gewoon zo zielig Ze wil zo graag slapen, maar steeds komt er weer een kramp of zuur (we komen er maar niet uit wat het precies is) en dan gilt ze het weer uit.
pi_74497020
Hihi, sprietzen is idd het enige juiste woord.
  zondag 8 november 2009 @ 07:36:32 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74500039
Voor het schoonmaken van de oogjes kun je ook gaasjes gebruiken, bijvoorbeeld die uit je kraampakket. Die pluizen niet
pi_74500884
5 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74500933
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:29 schreef Vicky het volgende:
5 maanden

mijn kleine vrolijkerd heeft geen soepoog meer!
heeft het dus toch gewerkt! Haha vanmorgen wel nog een keer zo'n ongelukkig loslaat moment gehad en weer op t oogje, t is gewoon bijna zielig ghehe maar goed, dan zijn we in ieder geval double safe nu. Hopelijk blijft het weg. T snotteren en verkouden zijn is nog niet helemaal beter maar t gaat wel de goede kant op
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 november 2009 @ 10:40:31 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74501017
Huup wat fijn dat het beter gaat!

Mijn mupkje werd gewoon pas om 8 uur wakker vanmorgen en ze was zo vrolijk

pi_74501042
ah gossie heerlijke vrolijkerd!
ik wil in dr wangetjes happen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74501258
Stiemie wat een prachtig meisje heb je toch.
Je zou er idd zo een hapje uit kunnen nemen.

Huup. Geweldig dat de prutoog weg is.
De kraam hier gaf ook die tip, maar hier nog niet nodig geweest om uit te proberen.

Tess 5 maandjes en ook Roy alweer 3 maanden.
Wat gaat dat toch allemaal snel.
pi_74502206
http://s471.photobucket.com/albums/rr80/mephilippi/?action=view¤t=Video0101.flv

lekker om je heen kijken dan is de wereld veel leuker
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74502725
Oh Emeetje!
Wat een heerlijke lach!

Huup, wat fijn dat het weg lijkt te zijn! Sprietzen Mooi filmpje, wat een heerlijk droppie heb je toch!

Tess 5 maanden! Wat gaat het snel he Vicky?

En Roy, ben jij een maanddagsgenootje van Ko! Nog gefeliciteerd met je 3 maanden!

Wat een heerlijke jompelpost!
pi_74502940
veel te snel Oeke!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74502957
Willow is vandaag al weer 3 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74503618
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:22 schreef Vicky het volgende:
Willow is vandaag al weer 3 maanden
Je was me voor

En Tess alweer vijf maanden!

Ik heb een luxeprobleem Weten jullie of er een maximum zit aan hoeveel kleine babytjes aan één stuk mogen slapen? Dat je ze maar beter wakker kan maken ofzo?
Want het is de laatste week een paar keer gebeurd dat ze écht lang slaapt. Zo kreeg ze gisteravond de laatste fles om half 1 en hebben wij haar maar wakker gemaakt om kwart over elf
Zo raakt haar dagritme in de war ben ik bang Want als ze normaal vijf flessen krijgt met vier uur er tussen komt het nooit zo uit dat ze genoeg binnenkrijgt op een dag als ze 11 uur slaapt...
Nogmaals, luxeprobleem
pi_74503736
Willow!

Geen idee Innepin, maar 11 uur lijkt me wel lang, ja.
pi_74503742
Tess alweer 5 maanden

Willow alweer 3 maanden

Wat gaat dat snel zeg!

Innepin ik weet niet zo goed hoe lang ze maximaal mogen slapen, maar ik zit hier soms een klein beetje met hetzelfde probleem.. Maar dan met het verschil dat Timo wel uit zichzelf wakker wordt. Hij slaapt dan vanaf een uur of 9 tot een uur of half 8 's ochtends, maar als hij wakker is drinkt hij goed en is hij lekker alert, dus het lijkt me dat het niet te lang is? Zou je niet kunnen proberen die laatste fles vroeger te geven of gaat dat niet zomaar? En mag ze niet op een gegeven moment over naar 4 grotere flessen eigenlijk?
pi_74503797
Willow

volgens mij is dat niet zo'n punt toch? Als ze vanzelf wakker wordt tenminste en goed alert en vrolijk is enzo.
Misschien wat schuiven met de laatste voeding zodat ze overdag eerder wakker wordt ofzo als je er echt iets aan wilt doen?
Oh, wat Chan zegt dus eigenlijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74504075
Ja ze heeft haar duim gevonden dus als ze 's ochtends wakker wordt ligt ze rustig nog even te duimen voordat we doorhebben dat ze wakker is
En we zijn net overgestapt van zes kleine naar vijf grote flessen. uit de borst kwam niks meer en ze wilde het ook niet eens meer proberen dus daar ben ik tot mijn verdriet maar helemaal mee gestopt
De laatste fles hebben we zo laat omdat we in een horecaritme zitten Laat naar bed, laat opstaan. Zo zit ze dus ook een beetje in 'ons' ritme. Mijn vriend komt meestal pas om half 2 's nachts thuis, dan kan hij mooi nog een flesje geven
zodoende worden wij zelf ook pas om 11 uur wakker soms, en beseffen we dan dat Willow ook nog slaapt
  zondag 8 november 2009 @ 13:20:10 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74504350
Innepin ik zou ook idd een ritme gaan aanbrengen dan. Tenzij je t goed vind zo natuurlijk! Maar ik denk dat je op deze manier niet echt een heel fijn ritme krijgt. En, je hebt wel bv geprobeerd en het een tijd gegeven , nu naar de fles is echt geen schande. Als t niet gaat gaat t niet en zo is t toch voor jullie allebei veel beter dan?

Willow en Tess

Heeft iemand ervaring met hoestende babies? Waren ze eerst vooral neusverkouden, nu is het hoesten geblazen, met vastzittend slijm. Geen koorts, gelukkig. Is er iets wat we eraan kunnen doen? Of is het juist beter er niets aan te doen? En wel/niet naar buiten???
pi_74504572
Mikoxx, hier ook een hoestende baby.
Tess heeft juist een slijmerige hoest. Ik heb voor Tess Bisolvonbaby gebruikt. Je kan eventueel thijmsiroop gebruiken. Als ze gee koorts hebben mogen ze gewoon naar buiten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 november 2009 @ 13:33:27 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74504717
Dank je Vicky! En daar ook beterschap gewenst dan! En feli met 5 maanden (wij moeten nog wachten tot zaterdag )
pi_74507496
voor alle kindjes op hun vermaanddag

Esmee, polletje piekhaar

Amelie, om je heen kijken is een serieuze aangelegenheid he

Innepin, wat een slaapkoppie die Willow. Geen idee, maar dat is inderdaad wel een lange ruk.

Mikoxx, beterschap met het gehoest!

Iris kwam vannacht toch weer 2 keer... . En het kon echt niet zijn omdat ze te weinig had gehad, want ze had de fles gehad voor lief naar bed ging.
Ze is een klein wijsneusje, wil alles zien
  zondag 8 november 2009 @ 19:41:34 #135
248986 MamaNik
pi_74516464
Gewoon lekker naar buiten met M en T hoor Mikoxx.
Gefeliciteerd met alle "zoveel"maanden jarigen.

Meld me even af voor 2 weken ga heerlijk 2 weken naar de provincie van xxxKarinxxx en Mikoxx
en daarna mag ik hier voor de laatste dag posten dan zijn de mannen een half jaar

Succes iedereen die het nodig heeft de aankomende 2 weken
En geniet allemaal volop van jullie kids
pi_74521832
Psssst, ik durf eigenlijk niet, Fokwet enzo...maar het gaat de laatste dagen vrij redelijk met Lars!
Hij heeft nog wel momenten dat hij echt pijn heeft, maar het is al zoveel minder als hiervoor!
Hij is nog geen doorsnee happy baby, maar het is al zo'n verbetering met vorige week!
En na de fles dan "kletst" en lacht hij tegen me....mijn kleine vriendje!
We zijn afgelopen vrijdag weer bij de osteopaat geweest, en het was wel weer vervelend voor Lars, maar het lijkt toch te helpen nu. Hopelijk komt er dit keer geen terugval, en kunnen we eindelijk eindelijk eindelijk eens van ons mannetje gaan genieten.

We leggen Lars nu te slapen op zijn zij, met een kersenpittenzakje tegen zijn buikje. Misschien dat Esmee dat ook wel fijn vindt Stiemie?

MamaNik, fijne vakantie!
3 maanden/5 maanden jarigen feli met de mijlpalen!
  zondag 8 november 2009 @ 21:21:43 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74522503
Willow, schone slaapster! En Timo ook al zó heerlijk slapen

MamaNik, heel veel plezier toegewenst! Lekker relaxen met z'n allen, fijn hoor!

Hier niks te melden, behalve dan dat ik zo ontzettend gek ben op mijn lieve baby
pi_74524451
Psssst, Karin... Wat fijn!
pi_74524967
Karin, wat fijn! Ik heb niet heel erg meegelezen de laatste tijd, waarom had Lars zo'n pijn dan? Kersjes, heerlijk hè! Ik heb er ook al last van, die ontzettende verliefdheid op mijn babietje
pi_74525363
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:09 schreef innepin het volgende:
Karin, wat fijn! Ik heb niet heel erg meegelezen de laatste tijd, waarom had Lars zo'n pijn dan? Kersjes, heerlijk hè! Ik heb er ook al last van, die ontzettende verliefdheid op mijn babietje
Lars heeft het Kisssyndroom overgehouden aan de bevalling. Zijn nekje heeft een oplawaaier gekregen door de turbobevalling. Daardoor heeft hij veel pijn. We gaan nu naar een osteopaat, en die probeert de boel weer los te krijgen. Daarbij heeft hij veel last van zijn darmpjes. Kan verband houden met het nekje, maar kan ook op zichzelf staan. Ik hoop dat we na een paar osteopaatbehandelingen ook een baby'tje hebben wat ontspannen kan zijn.

O ja, maar ondanks alles ben ik ook wel verliefd op mijn kleine mannetje hoor!!!
Hij lacht ook echt zo schattig, dan smelt je gewoon!
pi_74525554
Oh! Ik moet echt beter opletten hier. Wat naar, Karin. Maar idd, hopelijk krijgt de osteopaat het allemaal los en kan je kleine mannetje binnenkort ook lekker ontspannen!
En doe es een fotootje van die schattige lach dan?
pi_74526093
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:24 schreef innepin het volgende:
Oh! Ik moet echt beter opletten hier. Wat naar, Karin. Maar idd, hopelijk krijgt de osteopaat het allemaal los en kan je kleine mannetje binnenkort ook lekker ontspannen!
En doe es een fotootje van die schattige lach dan?
Ik heb het nog niet op de gevoelige plaat vastgelegd
ik doe mijn best deze week
  zondag 8 november 2009 @ 23:21:56 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74527877
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Je was me voor

En Tess alweer vijf maanden!

Ik heb een luxeprobleem Weten jullie of er een maximum zit aan hoeveel kleine babytjes aan één stuk mogen slapen? Dat je ze maar beter wakker kan maken ofzo?
Want het is de laatste week een paar keer gebeurd dat ze écht lang slaapt. Zo kreeg ze gisteravond de laatste fles om half 1 en hebben wij haar maar wakker gemaakt om kwart over elf
Zo raakt haar dagritme in de war ben ik bang Want als ze normaal vijf flessen krijgt met vier uur er tussen komt het nooit zo uit dat ze genoeg binnenkrijgt op een dag als ze 11 uur slaapt...
Nogmaals, luxeprobleem
Van harte met haar vermaanddag Innepin.

Hier komt het geregeld voor dat Roy tussen 20 en 22 uur de laatste bv en dan houd hij het vol tot uurtje 7 tegenwoordig (en soms nog langer tot half 8/8 uur)

denk niet dat er echt een max aan slaaptijden is hoor. zou gewoon naar haar kijken en de allertheid de luiers.

hier morgen ook maar eens contackt opnemen met een Osteopaat,
blijven hier nog steeds met een gillende roy zitten, soms wel betere momenten maar nog steeds veel gehuil op een dag.
  zondag 8 november 2009 @ 23:21:56 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74527878
1keer is genoeg
  maandag 9 november 2009 @ 09:13:18 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74532223
Goedemorgen

Hij hoeft echt niet door te slapen van me, maar als hij 's nachts 3x blijft komen voor voeding en ik na de 1e keer al. niet meer in slaap kan komen... tja, dan vraag ik me echt af hoe ik dat godsnaam moet gaan trekken als ik volgende week vrijdag weer aan het werk moet
pi_74533759
Vermoeind Kersjes!

Willow alweer 3 maanden en Tess 5 maanden

Finn is vandaag alweer 4 maanden

[ Bericht 16% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 09-11-2009 12:11:11 (Bij nader inzien toch maar weg...) ]
pi_74534965
Lieve mama's

Sorry dat ik hier zo weinig ben.. ik doe hard mn best om mee te lezen, maar heb zo weinig tijd om te reageren. Computer staat nu toch een stuk minder vaak aan dan "vroeger"... Ik zal gauw weer ff een update-je posten!

Even een voor alle mijlpalen
en een nog veel dikkere voor alle babietjes die nog niet helemaal lekker in hun vel zitten en voor hun mama's die zo har dhun best doen om t vol te houden!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 11:52:17 #148
5428 crew  miss_sly
pi_74535940
karin, fijn dat het beter lijkt te gaan.

kersjes, lastig. ik neem senna bij ons in bed en voed haar liggend; is dat nogeen optie? kun je intussen nog wat dutten.

Finn gefeliciteerd FTA.

fijn dat het zo goed gaat, poppedein! lekker genieten, hoor.

Senna is vandaag 16 weken
pi_74536394
Hieperdepiep voor Senna!

Lente heeft vannacht doorgeslapen! Van 2300 tot 0600! Eens kijken of ze dat volhoudt.

Ik sprak afgelopen zaterdag een kennis op een feestje die vertelde dat haar dochtertje al vanaf drie weken doorslaapt (met borstvoeding). Ze heeft 'r gewoon 's nachts laten huilen. En na een weekje was het over... Niet mijn stijl iig. Ik zou het niet eens kunnen.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:13:56 #150
5428 crew  miss_sly
pi_74536523
Wat goed van Lente

Wat sneu voor dat kindje die leerde gewoon al zo jong dat ze best kan huilen als ze honger heeft, maar dat er toch niemand op reageert geen wonder dat ze het na een week opgegeven heeft.
pi_74536540
Met 3 weken al laten huilen Vind het nu met 4 maand al moeilijk als ie gaat hulen en ik kan er niet zo snel heen
Dan maar niet doorslapen Dat doet ie trouwens ook niet meer de laatste tijd. Hij heeft altijd honger maar mag niet meer flesvoeding
pi_74536634
Wat lekker Ssserpente zo'n nachtje! Hopen dat ze dat vol houdt!
Gisteren had Finn geslapen van 22.45 tot 5.15 maar vannacht kwam hij weer gewoon ouderwets 2x. Ach ja ooit gaat hij wel weer doorslapen. Van mijn moeder heb ik begrepen dat ik zelf tot mijn eerste jaar ook verschikkelijk was 's nachts dus hij zal het wel van mij hebben heeft hij toch nog iets van mij haha

Ik kan Finn ook niet zo goed laten huilen hoor. Al heb ik inmiddels wel door wanneer het gewoon klagen is en wanneer hij hysterisch gaat worden.
pi_74536680
Vanmorgen is de wijkverpleegkundige van het CB langsgeweest en zij vond ook dat wij Niels maar 10 minuten moesten laten huilen zodat hij zelf in slaap zou vallen. Nou laten we hem altijd al zelf in slaap vallen, hij moet sowieso wakker worden voor een boertje na de borst. Maar we laten hem nooit huilen, er is altijd iets waarom hij huilt. En omdat hij nu 4 kilo weegt kan hij best langer tussen de voedingen laten
Ondertussen was Niels al een kwartier aan het zoeken, vuistjes aan het sabbelen en aan het huilen...
Toen ze weg was heb ik hem lekker aangelegd (er zat 2 uur tussen vanaf het begin van de vorige voeding, ohnoes ) en in de draagdoek gedaan

zijn groeicurve!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_74536699
Anders ging ze er zelf aan onderdoor, zei ze. Ze heeft nog een kleine rondlopen, dus heeft d'r nachtrust hard nodig. En ze is een leukere moeder blablabla als ze goed slaapt.

Tja, dat weet je van tevoren, lijkt me. Een tweede 'nemen' blijft je eigen keus.
  maandag 9 november 2009 @ 12:22:06 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_74536713
U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.

Mooie curve (Is niet te zien als je niet inlogt )

Hoe gaat het nu met de bv?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74536763
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef Troel het volgende:
U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.

Mooie curve (Is niet te zien als je niet inlogt )

Hoe gaat het nu met de bv?
haha owh ik sla hem wel even op

Nog steeds overproduktie maar het gaat ietsjes beter nu we Daktarin tegen spruw hebben. Zaterdag weigerde hij de borst door pijn
Gaat bij jullie de bv nu goed?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_74536831
Ik heb er ook nog 1 lopen en ja ik heb mijn slaap ook hard nodig. Maar we kiezen ervoor om nog een kindje te krijgen en tja dna kiezen we er ook voor om er uit te gaan snachts. Al hebben we hem wel maar weer bij ons op de kamer gelegd want das iets makkelijker
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:25:44 #158
5428 crew  miss_sly
pi_74536835
Mja, het is natuurlijk belangrijk dat je als moeder ook lekker in je vel zit, maar dan zou ik het in dat geval toch anders doen en proberen 's nachts een flesje te geven, en dan om en om met de vader. Dit is toch gewoon zielig?

Twinkly, groot gelijk!
Senna komt soms vaak en soms laat ze langer tussen de voedingen. Ik vind het best, hoor. Ik vreet me de ene dag ook helemaal vol, terwijl ik de volgende veel minder trek heb. En zolang ik het trek, vind ik het best.
Senna wil tegenwoordig 's nachts dus niet terug als ze zich voor een voeding heeft gemeld en slaapt dan bij ons. Voordeel: ze heeft toegang tot drinken de hele nacht en we werden vanochtend dus met drietjes om kwart over 10 pas wakker Ik zie er dus echt geen meerwaarde in om haar kost wat kost in haar wiegje terug te leggen en haar daar te laten huilen tot ze slaapt. Liggen we alledrie weet ik veel hoe lang wakker, terwijl we nu lekker geslapen hebben
pi_74537021
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, groot gelijk!
Senna komt soms vaak en soms laat ze langer tussen de voedingen. Ik vind het best, hoor. Ik vreet me de ene dag ook helemaal vol, terwijl ik de volgende veel minder trek heb. En zolang ik het trek, vind ik het best.
Senna wil tegenwoordig 's nachts dus niet terug als ze zich voor een voeding heeft gemeld en slaapt dan bij ons. Voordeel: ze heeft toegang tot drinken de hele nacht en we werden vanochtend dus met drietjes om kwart over 10 pas wakker Ik zie er dus echt geen meerwaarde in om haar kost wat kost in haar wiegje terug te leggen en haar daar te laten huilen tot ze slaapt. Liggen we alledrie weet ik veel hoe lang wakker, terwijl we nu lekker geslapen hebben
ja, precies! dat zei ik ook tegen haar, moet ik dan 's nachts een uur rondlopen met een hongerig overstuur kind omdat zij vinden dat hij nog niet mag eten Dan slapen we minder dan wanneer hij gewoon drinkt en verder slaapt.
Het is nu trouwens nog wel een heel gedoe 's nachts, ik moet mezelf eerst helemaal inwikkelen met hydrofiel doeken anders maak ik het bed en mijn pyama nat Ik ben benieuwd wanneer dat lekken een beetje tot bedaren komt. Dan ga ik liggend voeden oefenen, lijkt me erg relaxed
  maandag 9 november 2009 @ 12:37:28 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74537181
Miss_Sly, hij ligt sowieso al bij ons in bed
Soms gaat hij tegelijk met ons slapen ligt hij er dus "vanaf het begin", soms slaapt hij 's avonds in zijn eigen bed en komt hij vanaf de 1e nachtvoeding bij ons te liggen. Terug in zijn eigen bed heeft geen zin, dat accepteert hij echt niet.

Jemig Ssserpente, een pasgeborene 's nachts laten krijsen van de honger is ook zeker niet mijn manier

Niels volgt lekker de middenlijn, netjes!
  maandag 9 november 2009 @ 12:43:33 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_74537321
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ja, precies! dat zei ik ook tegen haar, moet ik dan 's nachts een uur rondlopen met een hongerig overstuur kind omdat zij vinden dat hij nog niet mag eten Dan slapen we minder dan wanneer hij gewoon drinkt en verder slaapt.
Het is nu trouwens nog wel een heel gedoe 's nachts, ik moet mezelf eerst helemaal inwikkelen met hydrofiel doeken anders maak ik het bed en mijn pyama nat Ik ben benieuwd wanneer dat lekken een beetje tot bedaren komt. Dan ga ik liggend voeden oefenen, lijkt me erg relaxed
Liggend is echt relaxed, alleen word je dan af en toe wakker en dan ben je zomaar een uur kwijt ofzo, dat is minder. En in dat uur heb je dus wel je hele bed bevochtigd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:45:49 #162
5428 crew  miss_sly
pi_74537382
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Liggend is echt relaxed, alleen word je dan af en toe wakker en dan ben je zomaar een uur kwijt ofzo, dat is minder. En in dat uur heb je dus wel je hele bed bevochtigd
Daar heb ik dus gelukkig helemaal geen last van, dat bevochtigen dus. Heel soms een klein vochtig plekje onder Senna's mondje, maar verder niets. En ik vind het erg relaxed, en dat uur kwijt ook zalig. Een dutje zo nu en dan, heerlijk toch? Ik voed Senna 's avonds in slaap op ons bed, en doe dan vaak tegelijkertijd ook even een dutje
  maandag 9 november 2009 @ 12:53:38 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_74537606
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar heb ik dus gelukkig helemaal geen last van, dat bevochtigen dus. Heel soms een klein vochtig plekje onder Senna's mondje, maar verder niets. En ik vind het erg relaxed, en dat uur kwijt ook zalig. Een dutje zo nu en dan, heerlijk toch? Ik voed Senna 's avonds in slaap op ons bed, en doe dan vaak tegelijkertijd ook even een dutje
Bofkont
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74538204
Klinkt heerlijk zo miss sly.

En netjes zeg de groeicurve van Niels! Raar advies hoor van zo'n cb om een kindje een uur te laten huilen. Hier zeiden ze dat ook als Esmee te weinig tijd tussen de voedingen liet, maar ja als je ze dan een uur laat huilen, hebben ze beretrek, maar zijn ze weer te moe om te drinken. Lijkt me toch ook niet echt handig
Zelfs als Esmee de hele dag huilt, kan ik haar niet zomaar laten liggen en huilen. Ze huilen tenslotte niet voor niks die kleintjes.

Gisteren een heel fijn dagje gehad! Esmee had bijna geen last van krampjes en ze was vrolijk en ging steeds lachen Meteen een heel ander meisje dan. We konden 's avonds zelfs gewoon tv kijken terwijl allebei de meisjes in bed lagen te slapen. Was wel even wennen, maar wel echt even heeeeeerlijk bijkomen.
pi_74538276
Ook goedenmiddag!
Karin, ik hoop dat Lars de stijgende lijn doorzet, voor hem en voor jullie!
Stiemie, er even heerlijk uitgeweest, beetje kunnen opladen? En hoe gaat het vandaag?
Lente, zo moet het, lekker slapen van 11 tot 6. Kersjes, ik snap dat je echt van 3 voedingen in de nacht af wil als je weer moet werken. Ik functioneer prima met 1 nachtvoeding begin ik te merken, maar 3
Over de nachten: we zitten nu op een schema dat Driekus rond 10 uur nog een fles krijgt en zich dan rond twee uur meldt en dan pas om een uurtje of 8. Hier kan ik heel goed mee leven, beter dan met een hele late voeding en dan weer om een uur of 6. Op de manier die we nu hebben, pak ik meer slaap en dat is goed vol te houden. Ik doe nu alle voedingen door de week en dan in het weekend doet mijn man de nachten zodat ik bijslaap. Oordoppen in en ik ben zo weg.

We hebben een heerlijk weekend gehad! Het logeren met Driekus bij mijn ouders ging goed, hij heeft daar zijn eigen bedje en wij sliepen bij hem op de kamer (zo grappig, op mijn eigen oude slaapkamer). En gisteren heeft een vriendin van me op em gepast een paar uurtjes omdat wij naar een concert gingen en ook dat is perfect gegaan. Hij groeit ineens enorm en lijkt ook veel wijzer. Hij heeft bij mijn ouders heel veel op een kleed liggen spelen en ook lachen gaat steeds bewuster. Net was ie hele verhalen aan het houden tegen de sportschoenen van mijn man, ook leuk om te zien.

Wat ik me nog effe afvroeg, hoeveel kleren moeten die ukken nu aan binnenshuis? Driekus heeft nu een romper aan met lange mouwen, een joggingbroekje en een shirtje over het rompertje, lijkt me warm genoeg. Maar zou je eventueel ook zonder extra shirt kunnen? Hij heeft een aantal heel gave rompers met lange mouw die ik net zo lief niet zou verstoppen onder een shirtje, maar ik vraag me af of het warm genoeg is...
  maandag 9 november 2009 @ 13:19:33 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_74538323
mefke, hier gewoon rompertje en shirtje inderdaad, bij een temperatuur binnen van rond de 20,5 graden. Ik heb ook wel eens een rompertje over een shirtje aangedaan (of een dubbel rompertje en dan geen shirtje, maar nog wel een broekje) omdat sommige rompertjes zo leuk zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74538900
O, zo klein al laten huilen, dat zou ik echt niet kunnen. Ik laat Driekus echt wel eens even huilen, maar alleen als ik weet wat er is. Als hij bijvoorbeeld net begint te huilen terwijl ik onder de douche sta en het etenstijd is, tja dan moet ie effe wachten. Maar echt laten huilen om het huilen of omdat je geen nachtvoeding wil doen, ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen.
Zo vertelde mijn tante dat het kindje van m'n nichtje laatst een nachtje gehuild had omdat ie niet wil slapen met een vieze luier. Ja ik geef het kind (8 maanden) groot gelijk, ik zou dat ook niet willen. Dan verschoon je em toch gewoon? Als er hier gehuild wordt is het simpel: tis eten, boertjes of vieze luier dus die controleer je allemaal...
pi_74539933
War sneu zeg zo lang in vieze luier moeten liggen.
pi_74540743
Wie zei dat kleine mannetjes niet de boel voor de gek konden houden qau huilen Leander schreeuwde me net de hele toko bij elkaar omdat ik hem niet zo snel hoorde. Alsfo ie zwaar mishandeld werd. Kom ik de slaapkamer binnen begint ie smerig te lachen Tis dat ie nog niet kan praten anders had ie vast iets gezegd van: Zo heb ik je even mooi te pakken
pi_74540895
of "ow fijn mama, je bent er toch, ik dacht dat je weg was want ik zag je niet meer"

ik snap dat nooit, alsof kindjes jonger dan 6 maanden dat al bewust zouden kunnen doen "om je even mooi te pakken"
pi_74541271
Jemig p_iglet, waar heb jij last van?
Ik denk niet dat nicole het zo serieus bedoelt hoor.
pi_74541299
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef p_iglet het volgende:
of "ow fijn mama, je bent er toch, ik dacht dat je weg was want ik zag je niet meer"

ik snap dat nooit, alsof kindjes jonger dan 6 maanden dat al bewust zouden kunnen doen "om je even mooi te pakken"
Was ook maar een grapje hoor
pi_74541913
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef p_iglet het volgende:

ben je weer zwanger? easy on the hormones
nee grapje, ik denk dat menicole het als geintje bedoelt

Dat van dat huilen oef
je bent een leukere mama als je slaapt tsja.
Ik zie er wel beter uit als ik slaap ja maar lekker belangrijk, voor mijn kind ben ik een betere mama als ik er gewoon ben zeg maar, ongeacht het tijdstip; dus wat je zegt, mijn stijl is het niet. En als we een tweede 'nemen' dan zal dat best heavy zijn, nu kan ik immers gewoon blijven liggen tot tien uur als mn meisje weer verder slaapt ofzo, dan kan dat niet meer. Maar aan de andere kant, het is verbazingwekkend met hoe weinig slaap je lijf toe kan. Als je er echter de hele tijd op gaat letten, op de klok kijken en bijhouden hoeveel uur je slaapt dan zal het je vroeg of laat wel opbreken ja.

Oh Troel dat heb ik me ook wel eens bedacht sommige rompertjes zijn zo ontzettend leuk dat ik het bijna zonde vind dat er een tshirtje overheen gaat. Meestal doe ik dan een vestje aan en die aan de bovenkant met een knoopje dicht. Wel een beetje gay voor jongetjes haha

mooie curve Twinkly Niels gaat mooi omhoog!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 november 2009 @ 15:19:06 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74542470
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:36 schreef mefke79 het volgende:
Zo vertelde mijn tante dat het kindje van m'n nichtje laatst een nachtje gehuild had omdat ie niet wil slapen met een vieze luier. Ja ik geef het kind (8 maanden) groot gelijk, ik zou dat ook niet willen. Dan verschoon je em toch gewoon? Als er hier gehuild wordt is het simpel: tis eten, boertjes of vieze luier dus die controleer je allemaal...

Ik hoorde een tijdje terug ook over iemand die d'r zindelijk wordende peuter na een ongelukje liet rondlopen in een vieze broek onder het mom "dat zal d'r leren".
Sommige mensen houden er nogal aparte opvoedingsmethoden op na

Stiemie, dat klinkt gezellig!

En wat slaapgebrek betreft: gelukkig functioneer ik nog steeds behoorlijk goed op weinig slaap. Kwestie van jarenlange gewenning

Hier trouwens nog steeds geen horloge om en op de klok kijk ik overdag eigenlijk ook nauwelijks. Eten en drinken doe je wanneer je honger of dorst hebt en niet wanneer de klok zegt dat het moet, dat werkt voor ons het fijnst
Sommige huishoudens hebben meer baat bij de 3 r'en en dat is natuurlijk prima, zolang ze me hun leefwijze maar niet proberen op te dringen
  maandag 9 november 2009 @ 15:45:34 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74543358
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk zo miss sly.

En netjes zeg de groeicurve van Niels! Raar advies hoor van zo'n cb om een kindje een uur te laten huilen. Hier zeiden ze dat ook als Esmee te weinig tijd tussen de voedingen liet, maar ja als je ze dan een uur laat huilen, hebben ze beretrek, maar zijn ze weer te moe om te drinken. Lijkt me toch ook niet echt handig
Zelfs als Esmee de hele dag huilt, kan ik haar niet zomaar laten liggen en huilen. Ze huilen tenslotte niet voor niks die kleintjes.

Gisteren een heel fijn dagje gehad! Esmee had bijna geen last van krampjes en ze was vrolijk en ging steeds lachen Meteen een heel ander meisje dan. We konden 's avonds zelfs gewoon tv kijken terwijl allebei de meisjes in bed lagen te slapen. Was wel even wennen, maar wel echt even heeeeeerlijk bijkomen.

(zo, weer mn tvp-tje voor dit topic binnen )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74543978
Pff wat een insteek, gewoon een hongerig kind laten huilen. Ik kan dat echt niet... en zo te lezen jullie ook niet...

Hier gaat het wel redelijk vandaag op krampjesgebied. Isabeau heeft weer uitgeslapen tot 11.45u, dat doet ze de laatste tijd elke dag. Vervolgens is ze op wat hazeslaapjes na de rest van de dag klaarwakker. Is dit erg? Zou ik moeten proberen dat patroon te veranderen of het zo laten omdat zij dit kennelijk prettig vindt?

Voel me er een beetje onzeker over.
pi_74544210
Sorbo Amélie heeft ook heel wat wakkere uurtjes doorgebracht schijnbaar vond ze het prettig. Dat kan hoor, niet alle baby's slapen heel veel overdag.
Let wel op signalen van moeheid, oa bleek worden, mopperen, wegkijken als je met haar speelt enzo, dat soort dingen. Als algemene regel kun je geloof ik aanhouden dat hele kleine baby's grof weg 30 tot 90 minuten achter elkaar wakker zijn en dan weer moe worden. Probeer Isabeau anders eens na een uur of max anderhalf uur wakker weer in haar bedje te leggen. Dat deed ik hier met Amélie ook, soms viel ze in slaap, soms lag ze wakker om zich heen te kijken maar had ze op die manier toch rust en soms (okay vaak) was het gewoon gelijk mopperen en wilde ze eruit omdat het allemaal veel te mooi is beneden enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74544303
30 tot 90 minuten? zo kort? Dat moet ik Isabeau eens uitleggen!

Ik heb haar overigens net in haar bedje gelegd en 't blijft al 5 minuten stil. Maar dat lukt alleen als ik haar er slapend inleg. Als ik het doe zoals jij omschrijft begint ze gelijk te huilen wat overgaat in krijsen... en haar dan laten huilen dat lukt me echt niet.
pi_74544352
Mikael sliep als babyzijnde ook weinig. Ook af en toe even 15 minuten ofzo. Ik heb het maar zo gelaten. Hij deed het er goed om en was verder tevreden enzo. Dus ik zou zeggen, goed in de gaten houden net wat Huup zegt!!
pi_74544383
ok dat zal ik natuurlijk sowieso doen.

Hè wat is het toch fijn dat er ook andere moeders zijn met baby's!
pi_74544390
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef Sorbootje het volgende:

Ik heb haar overigens net in haar bedje gelegd en 't blijft al 5 minuten stil. Maar dat lukt alleen als ik haar er slapend inleg. Als ik het doe zoals jij omschrijft begint ze gelijk te huilen wat overgaat in krijsen... en haar dan laten huilen dat lukt me echt niet.
ja mijn mond viel ook open hoor
t stond oa hier op de site van mijn vk's. Daar staat zelfs 30 tot 60 minuten.

De eerste twee weken hebben we strak dat uur aangehouden en heeft ze inderdaad heel veel geslapen maar daarna werd dat al snel heel veel minder, mevrouwtje wilde de wereld zien
maar het kan geen kwaad om haar in haar bedje te leggen als ze rustig is, slaapt ze niet dan rust ze wel zeg maar. Uiteraard moet ze dan niet de hele tent bij elkaar brullen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74544396
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef Sorbootje het volgende:
Leander is nu 4 maand en die is idd ook zolang ongeveer wakker. Alleen tegen de avond veel langer. HIj ligt nu in bed slaapt nog een uurtje en dan blijft ie wakker tot uur of 10 half 11!!
pi_74544501
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja mijn mond viel ook open hoor
t stond oa hier op de site van mijn vk's. Daar staat zelfs 30 tot 60 minuten.

De eerste twee weken hebben we strak dat uur aangehouden en heeft ze inderdaad heel veel geslapen maar daarna werd dat al snel heel veel minder, mevrouwtje wilde de wereld zien
maar het kan geen kwaad om haar in haar bedje te leggen als ze rustig is, slaapt ze niet dan rust ze wel zeg maar. Uiteraard moet ze dan niet de hele tent bij elkaar brullen
Dat is juist het punt. Ik kan haar er rustig inleggen. Als ze nog maar enigszins wakker is is het rustige er zo van af! Zelf in slaap vallen lukt haar alleen na de voeding die ik haar 's ochtends zo rond 7 uur geef.
pi_74544637
Maar, as-we-speak slaapt ze al een kwartier in haar eigen bedje op de babykamer (voor 't eerst). (toegegeven, ik heb haar er slapend in gelegd)
pi_74544940
Iris begint nu heel schattig in haar oogjes te wrijven als ze moe is en dan moppert ze wat.
Vaak is het in bed dan ok, soms ligt ze nog even wat te pruttelen en als ze huilt gaan we er even heen en geven de speen. Meestal is ze dan vrij vlot vertrokken.

Even laten huilen doe ik wel, maar ik kan ook niet altijd direct naar boven rennen, heb hier ook nog een peuter rondlopen.
  maandag 9 november 2009 @ 16:31:34 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74545005
sorbo, zolang jullie het geen probleem vinden dat ze zelf niet in slaap valt, is het geen probleem.
het punt is wel dat ze zich dan aanwent dat ze niet in bed in slaap valt, maar dat weet je dan, en dan kan je op een voor jullie geschikt moment de strijd aangaan om dat te doorbreken. Als jullie haar nu nog te klein vinden, is ze nog te klein. het leven is soms zo simpel

Lekker de wereld laten kletsen, en je eigen plan trekken.

wel wat tips voor het zelf in slaap vallen: warm het bedje mss een beetje voor met een kruik of iets.
blijf erbij tot ze slaapt, zoals miss_sly doet, lekker over het wangetje of het buikje aaien, tot ze slaapt.
pi_74545158
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:31 schreef DaviniaHR het volgende:
sorbo, zolang jullie het geen probleem vinden dat ze zelf niet in slaap valt, is het geen probleem.
het punt is wel dat ze zich dan aanwent dat ze niet in bed in slaap valt, maar dat weet je dan, en dan kan je op een voor jullie geschikt moment de strijd aangaan om dat te doorbreken. Als jullie haar nu nog te klein vinden, is ze nog te klein. het leven is soms zo simpel

Lekker de wereld laten kletsen, en je eigen plan trekken.

wel wat tips voor het zelf in slaap vallen: warm het bedje mss een beetje voor met een kruik of iets.
blijf erbij tot ze slaapt, zoals miss_sly doet, lekker over het wangetje of het buikje aaien, tot ze slaapt.
wat zij zegt ja

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74545163
hé dat zijn wel goede tips.. Die van dat kruikje gebruik ik al, maar erbij blijven is wel een goede. Thanks.

Hoe is het mogelijk, ze slaapt nog steeds! Zul je altijd zien...
pi_74545563
Graeme wil overdag nog steeds niet in zn bedje slapen. Hij slaapt overdag nog steeds gewoon in de box of op de bank. Eigenwijs kind Maar zolang hij hier goed slaapt, vind ik het ook best hoor. En ´s avonds wil hij gewoon wel in zn eigen bed. Blijkbaar vind ie dat alleen iets voor ´s nachts ofzo. Prima.
Als hij straks niet meer lekker in de woonkamer kan slapen, dan probeer ik zn bedje wel weer opnieuw.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74546193
Goh, wat hebben jullie veel gepost vandaag!

Dat zou ik ook niet kunnen, hoor een week lang je verse kindje elke nacht laten huilen. Een leukere moeder voor wie? En een vieze luier is ook zielig, die arme billetjes.

Kobus is ook een erg wakker babietje, al vanaf zijn geboorte, toen las ik dat ook van die max 90 minuten, nou bij ons was dat toch altijd behoorlijk langer. Nu ligt hij lekker te kletsen in zijn bedje en zal hij zo wel in slaap vallen.

Hij heeft trouwens iets nieuws en dat is keihard krijsen. Ik weet niet of hij gewoon zijn stem aan het uit proberen is of dat hij kriebel in zijn keel heeft, maar het is echt heel hard!
Verder is hij gewoon het liefste jongetje dat er is. En zijn hand geneest goed.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 17:12:07 #191
5428 crew  miss_sly
pi_74546210
Ik volg Senna wel in wat ze wil, maar ik zal wel blijven aanbieden wat ik denk dat misschien beter zou zijn.

Bijvoorbeeld 's nachts wil ze niet terug na de nachtvoeding de laatste tijd. Ik probeer het wel telkens eerst. Wil ze niet, mag ze zonder meer bij ons, maar ik ga er niet maar vanuit dat ze niet wil.
Hetzelfde met overdag slapen; ze doet het tegenwoordig regelmatig erg goed, maar soms ook gewoon niet. Toch leggen we haar dan gedurende de dag een aantal keren in bed, om te kijken of ze echt neit wil. Wil ze niet, hebben wij het kennelijk verkeerd gezien en nemen we haar er weer mee uit.
pi_74546297
Zo doen wij het eigenlijk ook, Miss.
pi_74546677
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik volg Senna wel in wat ze wil, maar ik zal wel blijven aanbieden wat ik denk dat misschien beter zou zijn.

Bijvoorbeeld 's nachts wil ze niet terug na de nachtvoeding de laatste tijd. Ik probeer het wel telkens eerst. Wil ze niet, mag ze zonder meer bij ons, maar ik ga er niet maar vanuit dat ze niet wil.
Hetzelfde met overdag slapen; ze doet het tegenwoordig regelmatig erg goed, maar soms ook gewoon niet. Toch leggen we haar dan gedurende de dag een aantal keren in bed, om te kijken of ze echt neit wil. Wil ze niet, hebben wij het kennelijk verkeerd gezien en nemen we haar er weer mee uit.
zo doen wij het ook ja

ik leg haar altijd in bed als ik denk dat ze moe is (ze wordt dan idd bleekjes enzo); soms valt ze dan in slaap, soms kom ik boven kijken en dan ligt ze in haar bedje om zich heen te kijken en soms protesteert ze en wil ze duidelijk niet in bed. Nouja ook goed, dan niet, dan gaat ze weer mee naar beneden en speel ik met haar.

Ze vindt het zo leuk om samen te spelen ze heeft nog totaal geen aandacht voor echt speelgoed, papa en mama moeten het zijn vooral keer op keer op keer krrrrrrrrrrroepoek zeggen vindt ze dikke pret
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74547844
Kroepoek? Hoe kom je daar nou weer op

Hier is het altijd heel duidelijk. óf ze valt zo in slaap, soms na wat piepjes en kreuntjes... óf ze gaat heel hard krijsen, en dan kan je d'r wel laten huilen maar dat werkt echt niet, dus dan kan je haar er net zo goed weer uit halen. En er bij blijven helpt hier absoluut niet, want zodra ze me ziet is ze klaarwakker
Zo slaapt ze overdag nog wel vaak in de wagen, maar als ik dan met haar ga lopen is ze meteen wakker Oeh kijken kijken!
pi_74547932
Slapen na een uurtje wakker? Daar doet Driekus ook niet aan hoor, die is veel langer wakker. Ik probeer em, net als Huup en Miss, wel tussendoor in bed te leggen en vind em dan soms klaarwakker een half uurtje later. Slapen doet ie overal, maar toch wel het meeste in zijn bedje. En speelgoed is hier wel echt favoriet, al is kijken naar het plafond ook erg leuk. En ' kletsen' tegen de sportschoenen van je vader die naast je op de grond liggen.
We zijn, op aanraden van het cb, begonnen met het trainen van zijn nekje door em op een andere manier op z'n rug te leggen. Dit ivm de voorkeurshouding. Gisteren snapte ie er nog niets van, vandaag ging dapper zijn hoofdje omhoog.
Morgen naar de kinderarts (controle ivm kreunen na de geboorte) en woensdag naar de fysio. Druk weekje zo.
pi_74548701
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:15 schreef innepin het volgende:
Kroepoek? Hoe kom je daar nou weer op

...
das B's afdeling

"ja he schatje, de hond zegt waf en de duif zegt kroepoek!"

Mefke succes bij de KA.

Dat wilde ik eerder nog zeggen, tegen de lekplekken enzo, ik voed 's nachts in bed op een dubbelgevouwen flanellen luier. Dat vangt de ergste lek op en zo hoef ik niet om de haverklap mn matras te verschonen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74549647
Ik ga me nu haast schuldig voelen dat ik niet elke keer weer probeer om Graeme in zn bed te leggen
pi_74549754
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:13 schreef tessie het volgende:
Ik ga me nu haast schuldig voelen dat ik niet elke keer weer probeer om Graeme in zn bed te leggen
waarom? s toch nergens voor nodig?

Gewoon doen wat voor jullie werkt en vooral, nog veel belangrijker, wat voor Graeme werkt.
Er is er maar 1 die Graeme het beste kent en dat ben jij. (okay vooruit, je lief ook )

niet schuldig voelen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74550190
Tessie, waarom zou je je schuldig voelen? Als dit toch goed werkt? Driekus slaapt ook in de box, in de maxi cosi, in de kinderwagen bak, op de grond (kleed) en op de bank, net waar 't em uitkomt. En op mijn arm...

lijkt me trouwens echt niet fijn liggen...
pi_74550238
Tessie, wat huup zegt!

Hebben jullie het nou over lekplekken van zeg maar de 'andere' borst? Daarvoor had ik lilypadz, werkt als een tierelier. Niet goedkoop, maar ik vond het wel prettig. Ik wil ze evt wel verkopen, trouwens.

Awww Driekus!
pi_74550813
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:27 schreef innepin het volgende:
Tessie, wat huup zegt!

Hebben jullie het nou over lekplekken van zeg maar de 'andere' borst? Daarvoor had ik lilypadz, werkt als een tierelier. Niet goedkoop, maar ik vond het wel prettig. Ik wil ze evt wel verkopen, trouwens.

Awww Driekus!
ik heb het over wat ze er aan de andere kant van dr mond weer uit laat lopen
mijn muppet vergeet dr mond nog wel eens goed dicht te doen

Overigens houd ik 's nachts gewoon mn voedingsbh aan met zoogkompressen erin en als ik 's nachts ga voeden of als ik naar het toilet ga dan verwissel ik die. De lilypadz glijden er bij mij af tijdens het voeden dankzij de tsr. En ik draai teveel in mn slaap om die dingen goed te laten zitten heb ik gemerkt

Driekus wat een schatje ben je
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 19:52:50 #202
5428 crew  miss_sly
pi_74551220
quote:
Ow, dat was niet de bedoeling, hoor! GEwoon doen zoals het voor jullie goed voelt en zoals je denkt dat het voor Graeme het beste is

Ik heb gewoon bij Senna gemerkt dat wat ze wil heel snel kan omslaan. Dus blijf ik maar dingen proberen en aanbieden, voor het geval het net nu is dat ze dat ene toch wil
het enige dat nog steeds hetzelfde is, is dat ik haar in slaap voed 's avonds in ons bed. En soms dnek ik wel eens: moeten we dit niet gaan veranderen, of iig proberen of het anders ook kan, maar ik vind het eigenlijk wel erg fijn dat dit ene zo fijn voor haar werkt. En ergens geniet ik er ook wel van, het is een heel fijn, intiem momentje voor ons tweetjes

Driekus
pi_74551577
Driekus Lijkt menou ook niet de lekkerste slaaphouding Mefke, maar ja daar denken babies nou eenmaal vaak anders over

Nou zo fijn als het gisteren ging, zo beroerd gaat het vandaag weer Vanaf 12 uur vanmiddag is het huilen, gillen en krijsen. En alleen maar stil als je met haar loopt. Dan kijkt ze met haar grote blauwe kijkers nieuwsgierig de kamer rond. Klein boefje. Ben zo blij dat mijn moeder er vandaag was. Ben het soms gewoon even zo zat, zit er echt een beetje doorheen. Gelukkig komt ze morgen weer
pi_74551586
Thanx meiden ! Onzekerheid laat je soms dingen iets anders lezen dan dat ze er staan geloof ik.....

Eh aahwww, die foto van Driekus

Oh Stiemie, wat jammer dat het vandaag weer minder gaat. Gelukkig dat je moeder je komt helpen, zodat je zelf ook een beetje bij kan komen.
pi_74551662
quote:
niet doen hoor!!

je doet wat jullie het prettigst vinden! Tess slaapt het beste in haar eigen bedje en juist nergens anders.
Ik ga 'm ff lekker crossposten hoor

Tess is dol op haar eigen tenen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74551725
Huup, ik slaap ook met voedingsbh en zoogcompressen erin, ondanks dat Driekus al sinds donderdag geen borstvoeding meer krijgt (productie liep hier heeeel hard terug en Driekus was alleen maar aan het vechten en huilen aan de borst). Vannacht dacht ik wel zonder te kunnen, het resultaat was dat ik wakker werd van vocht dat langs mijn buik en armen liep.
Stiemie, fijn dat je moeder je komt helpen..hopelijk morgen weer een goede dag.
pi_74551960
Driekus, helemaal uitgeteld .

Lekken heb ik nauwelijks last van gehad, in het begin wat meer... en nu met afbouwen eigenljik ook (nog) niet...

Stiemie, wat fijn dat je moeder er vandaag was en morgen weer komt.
Mijn moeder springt ook af en toe bij en dat is zo fijn (en dan huilt Iris gelukkig lang zoveel niet, maar ook hier is af en toe de koek aardig op, dus kan me voorstellen dat je er doorheen zit ).

Tess, lekkere tenen ?!
pi_74551982
ahw Stiemie fijn dat je hulp krijgt!

Ja Mefke haha bij mij loopt het dus idd ook rustig 's nachts door op zich heb ik er geen last van, alleen mn voedingsbh's met beugels verwissel ik 's nachts toch wel voor de Hema-modelletjes zonder beugels, die slapen het prettigst.

Miss niet veranderen dan joh, gewoon van genieten. Ze is maar 1 keer zo klein. Steek er een kaarsje bij aan ofzo, maak het nog wat knusser en geniet gewoon van het moment

Tess
ik ben benieuwd wanneer mijn dame dat gaat doen haha, ze heeft laatst wel ontdekt dat ze ook voeten heeft. Ze keek er heel verbaasd naar, wiebelde haar tenen nog eens, keek nog verbaasder, wiebelde nog es, en moest toen lachen
tegenwoordig wil ze soms rechtop zitten en dan wil ze met dr hoofd naar beneden naar dr wiebeltenen kijken. Gek prulleke
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74552041
hihi leuk he die ontwikkeling Huup!
Tess gaat nu steeds rechtop zitten als ze in de wipper zit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74552364
Huup, leuk . Iris weet nog niet van het bestaan van tenen, maar zitten wil ze wel graag. Ze probeert helemaal overeind te komen als je haar op je arm legt zeg maar. En gisteren zat ik Mirte voor te lezen met Iris op schoot, ze kroop zowat in het boekje . Ze vond de kleurtjes vast mooi, kleine wijsneus.
pi_74552708
Ik vind dat in de zomer altijd zo schattig, van die hummeltjes die in de buggy hun eigen blote voetjes vastpakken
pi_74553062
Tess zijn je tenen lekker?

Esmee is haar handjes aan het ontdekken. Dan zie je ineens haar wenkbrauwen omhoog gaan van "huh?" als haar handje langskomt
pi_74557943
Leuke foto's komen er voorbij, tis dan wel niet het fototopic, toch is het altijd leuk om soms een fotootje te zien.

Stiemie, jij zou toch ook naar de osteopaat met Esmee? Ben je daar al geweest?
Wel vreemd dat het bij Esmee zo wisselend is, de ene dag heel goed, en de andere dag heel slecht.
Maar fijn dat je er hulp bij hebt, soms is dat wel even heel fijn!

Hoe was het met Roy vandaag Bar?

Vandaag weer een goeie dag hier! Gaat het grote genieten dan nu echt beginnen?
Vanmorgen eerst al een kopje thee gedronken met de dames van de zwangerschapsgym, en Lars was gewoon de rustigste van het hele stel! hihi wie had dat nou gedacht!
Hij heeft de hele tijd om mijn arm liggen slapen. We zijn ook maar even gebleven, ik ben nu wel steeds een beetje bang om hem te overprikkelen. Het gaat nu eindelijk beter, ik wil dat graag zo houden!
Vanmiddag lag hij mooi op een kleedje rond te kijken, te lachen en te "kletsen"...het ontroert me gewoon om te zien dat hij eindelijk ook ontspannen en tevreden kan zijn!
Ik ga donderdag nog wel even weer naar de osteopaat, even een onderhoudsbeurtje.
Verder zit hij ook nog op de Pepti voeding, dus ik weet ook niet wat de reden is waarom het beter gaat nu, de osteopaat of de voeding, of een combi.
Die pepti is alleen best duur (bij de apotheek 24 euro per pak), en je kunt het vergoed krijgen als je een bewijs krijgt van de cb-arts dat je kindje koemelkallergie heeft. Alleen hoe moet je dat bewijzen....nou dan moet je een poosje terug op je oude voeding, en gaat je kind dan weer tegen het dak van de pijn dan is het bewijs geleverd.
Ik zie dat helemaal niet zitten om terug te gaan op de oude voeding....
Ben benieuwd of ik dat bewijsje ook zo kan lospeuteren.....
pi_74558077
Tess, wat heerlijk die teentjes! Ko begint er ook aan te snuffelen. Zo lief.
En liggen is uit, hij wil alleen nog maar zitten en het liefst aan tafel en dan papiertjes pakken, en die verfrommelen en opeten!

Lekkende dames, nu met 5 maanden, lek ik niet meer (zoveel) in bed. Dus er is hoop.

Driekus, wat ben jij een scheetje zeg!

Vandaag heb ik een fotootje van Ko's handje gemaakt. Ik zet hem onder een spoiler. Het ziet er gelukkig al een stuk beter uit.
De creme tegen ontstekingen is volgens mij niet meer nodig, maar ik denk er nu over om calendula te smeren. Om de huid soepel te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjee, xxKarinxx, wat een onzinnige methode om erachter te komen of hij KMallergie heeft. Wel heel fijn dat het zo lekker gaat.
  maandag 9 november 2009 @ 22:59:34 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74558227
Och jee Oeke, wat sneu zeg!
pi_74558233
Agossie dat handje van Ko, fijn dat het zo goed heelt, maar je kunt wel zien dat hij zich echt flink zeer heeft gedaan, arm manneke!
Zou hij er littekens aan overhouden denk je?
pi_74558318
Karin wat fijn dat het beter gaat zeg! Klinkt heerlijk zo'n kelin brabbelend mannetje op zijn kleedje.

Wat jij schrijft over niet weten waardoor het beter gaat, dat is de reden waarom wij nog even willen wachten met pepti-voeding. We moeten de medicijnen 2 weken de kans geven van de kinderarts voordat we zeker weten of ze werken of niet. Maar ja daardoor lopen we nu natuurlijk wel het risico dat het anders nu al beter met Esmee zou kunnen gaan... Eigenlijk doe je het zo gezien dus nooit goed. Provoceren lijkt me ook erg lastig. Dat je kindje dan weer pijn krijgt en dat je precies weet hoe dat komt... lastig hoor...

Wij vinden het trouwens ook heel vreemd hoor dat erbj Esmee van die topdagen en rampdagen bij zitten. Gisteren was zo lekker ontspannen en vandaag was gewoon een ramp. Zo vreemd. En we zijn inderdaad met Esmee bij de ostheopaat geweest. Omdat ze een dimpel heeft, krijgen we donderdag aanstaande echter een echo in het ziekenhuis. De ostheopaat durfde de behandeling niet aan voordat die echo geweest is omdat die dimpel ook iets met je wervels te maken kan hebben. Als we donderdag de echo hebben, gaan we ook vragen of er geen probleem is om naar de ostheopaat te gaan. We hebben voor de zekerheid ook al een afspraak voor vrijdag staan.
pi_74558369
Ik hoop echt van niet. Twee vriendinnetjes van mij zijn allebei ook ernstig verbrand als baby/klein kind en daar zie je niks meer van. Maar daarom wil ik wel de huid zo goed mogelijk verzorgen.

Eerlijk gezegd kan ik er ook nu pas naar kijken. Eerst deed ik wel de zalf erop en verzorgde ik het, maar ik schakelde echt uit. Nu begint het op korstjes te lijken en kan ik het beter aanvaarden, zeg maar.
pi_74558378
Scherm te lang open enzo... Oeke ik zag nu de foto pas. Arme Kobus zeg
pi_74558404
Ach gossie toch dat handje van Ko
pi_74562241
Oeke, mag je daar gewoon iets opsmeren vroeg ik me af...? Arme Ko, hopelijk geneest het mooi.
pi_74563806
Aggos die arme Ko. En ik vind het ook zo sneu voor jou Oeke, kan me voorstellen dat het heel moeiijk is om naar te kijken. Gelukkig geneest het nu al heel goed.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:47:22 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74564681
Oeke, ik hoop dat hij er inderdaad geen littekens aan over zal houden. Arm ventje, gelukkig geneest het verder goed.

Oei, die pepti is wel duur zeg! Ik zou ook zeker vragen of ze mee willen werken Karin, niet geschoten is altijd mis
pi_74567425
Och arme Kobus, dat ziet er echt pijnlijk uit Maar baby'tjes houden veel minder snel littekens over aan wonden, foetussen zelfs helemaal niet aan operaties.

Ik heb van alles geprobeerd tegen het lekken 's nachts, maar het enige wat redelijk helpt is een lektietpad gemaakt van een hydrofiel, een hydrofiel onder de borst die ik geef zodat mijn broek niet nat wordt en een spuugdoekje bij de hand, voor als hij loslaat, om de TSR op te vangen
BH aan in bed heb ik geprobeerd maar daar krijg ik verstopte melkkanaaltjes van aan de onderkant van de borsten die ik bijna niet weggemasseerd krijg, dus dat durf ik niet meer. Sowieso moet ik als ik een bh draag de tietpads ook tijdens de voeding vervangen, anders lekken ze door
Lilypads klinken wel fijn dan, maar ik wacht nog even af, op dit moment is het wel prettig dat de andere borst meedoet zodat de spanning er wat af gaat.

Het spul tegen spruw lijkt nog steeds niet te werken, in ieder geval niet in mijn borsten, ze blijven pijnlijk en mijn tepels vuurrood. Niels drinkt wel wat beter maar de plekjes in zijn mond zitten er nog steeds. Het lastige van de Daktarin is trouwens dat Niels het zo lekker vindt dat hij er weer een zuigprikkel van krijgt wanneer hij echt wel zijn buikje vol heeft! Dat leverde vannacht een hysterisch kind op Vanmorgen heb ik hem direct na de Daktarin een fopspeentje gegeven en dat werkte gelukkig, nu slaapt hij. Het speentje haal ik wel direct weg als hij slaapt hoor en ik gebruik het alleen als niets anders werkt.

Morgenvroeg heeft Niels een afspraak bij het Wilhelmina Kinderziekenhuis. We mogen meedoen aan een pilot voor flapoorcorrectie zonder operatie Morgen gaat de arts kijken of het echt nodig is bij hem. ML heeft extreem uitstaande oren gehad als kind en heeft op zijn 12e een erg ingrijpende operatie aan zijn oren gehad. Niels heeft de neiging tot flaporen, er zit een plooitje achter zijn oren dat weg is wanneer ze uitstaan zeg maar. Bij ML werden de flaporen ook pas na een paar maanden zichtbaar. Ik ben zo blij, als deze correctie nodig mocht zijn dan hoeft Niels geen operatie te ondergaan!!
Hier staan informatie over hoe ze te werk gaan, de oren worden gespalkt, dit kan tot de leefitjd van 3 maanden maar liever vroeger.
pi_74567596
Nijna, ik ga vandaag even langs de apotheek om te vragen of ik er iets op kan smeren. Calendula lijkt me fijn. Het sokje zit ook weer om zijn hand, omdat hij eraan krabbelde. De korstjes moeten er nog even op blijven zitten vind ik.

Spannend Twinkly, fijn dat ze er zo snel bijzijn en dat het dan zonder operatie kan. Hopelijk is er gewoon helemaal niets aan de hand.
En over de spruw, misschien toch de Gentiaan Violet erbij proberen? Bij ons duurde het heel lang voor we eraf ware en een GV kuur gecombineerd met Daktarin heeft uiteindelijk geholpen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:41:55 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74567872
Even een kleine note wat betreft het koemel provocatie gebeuren.
Het is niet leuk om je kindje pijn te doen , maar er zijn teveel mensen die een dwarse scheet al als een allergie zien, en dus zouden er heeel veel kindjes onnodig aan de dieetvoeding gaan.
Daarbij is het onzin om een dieetvoeding te geven als dat niet nodig is, zeker bij de wat meer gespecialiseerde dieetvoeding als nutramigen en zeker neocate kom je op den duur toch tekorten van bepaalde middelen ( althans of het nu nog is weet ik niet, maar bij arwen als zuigelinge wel )
Daarbij zul je later ook met bijvoeding veel vooraichtiger moeten zijn, een koemelk allergie komt vaak niet alleen, en heeft dus vriendjes.
En alle testen zijn leuk, maar niet altijd even betrouwbaar.
eliminatie-provocatie is gewoon de enige betrouwbare manier
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74568894
Oh Oeke, wat een naar gezicht dat handje!

Hier is net de wijkverpleegkundige geweest. Nogal laat (Isabeau is ruim 4 weken) maar ze waren ons vergeten door een fusie en reorganisatie

Ze is lekker gegroeid en weegt nu 4130g (geboortegewicht was 3790). Heeft nu al een scheef hoofdje door haar voorkeurshouding en is daar erg hardnekkig in, dus daar blijven we aan werken evt met hulp van fysio. En ze heeft een schimmelinfectie op d'r billen (geen spruw).

Wat kan een klein baby'tje toch een hoop 'hebben'...
pi_74569807
Oeke, dat begint toch mooi te genezen? Ik zou inderdaad wel even navragen of er wat op mag, al lijkt calendulan me geen probleem. Maar misschien hebben ze iets dat nog beter werkt?
Pff, die voeding is echt duur zeg Karin. Lastig dat je moet provoceren om het vergoed te krijgen, maar ja, dan heb je wel zekerheid.
Gelukkig lekken mijn borsten niet zo erg als die van jou Twinkly. Maar die pads verschuiven nogal eens en dan heb ik toch weer natte plekken. Maar goed, dat zal nu toch ook echt geen weken meer gaan duren, lijkt me zo.

Wij zijn vanochtend vroeg al bij de kinderarts geweest. Die heeft Driekus goed bekeken en oke bevonden, we hoeven niet meer terug. Hij mocht daar ook op de weegschaal en was al weer meer dan 200 gram aangekomen sinds vrijdag, de vreetbeer! En hij was ook gegroeid in de lengte, maar dat was meer omdat ie nou zo vriendelijk was zijn beentjes echt te strekken.
Nou moeten we morgen ook heel vroeg bij de fysio zijn en dat was minder goed gepland want ik voel me zelf niet zo fit, maar goed, dan duiken we daarna wel terug ons bed in.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:46:00 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74569820
Twinkly, dat is een fijn vooruitzicht!
En wat het lekken betreft: het gaat hier inmiddels na een ruime 2 maanden ook al een stuk beter 's nachts

Sorbootje, gelukkig zijn het wel allemaal dingen die met de juiste hulp en begeleiding snel weer over gaan en geen blijvende gevolgen zullen hebben, dat scheelt weer

Hier een klein warm snurkje in de doek, we zijn net terug van het park.
Zo leuk, hij pakt nu steeds vaker uit zichzelf dingen vast! Speeltjes, zijn kleding, eigenlijk alles wat voor handen is.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:54:24 #230
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74570049
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:02 schreef Stiemie het volgende:
Wij vinden het trouwens ook heel vreemd hoor dat erbj Esmee van die topdagen en rampdagen bij zitten. Gisteren was zo lekker ontspannen en vandaag was gewoon een ramp. Zo vreemd.
Amen!

Ik wilde hier gisterenochtend nog posten dat ik het gevoel had het mam-zijn onder de knie te hebben, begint mevrouw Alexa voordat ik kan posten te krijsen (10.30) en houdt niet meer op tot 19.00. Ben rondjes gaan rijden in de auto, sussen, luier verschonen, eten geven, niets hielp.

En vandaag is het weer een engeltje en dan smelt je hart weer als ze ligt te slapen...

@ Karin: succes wederom bij de osteopaat. Heerlijk hè als ie ook lekker tevreden kan zijn. Die momenten moet je maar in je achterhoofd houden als het even niet gaat

@ Twinkly: spannend zeg. Hopelijk is het allemaal niet nodig, maar anders is het toch fijn dat het zonder operatie kan. Een vriendin heeft vroeger ook zo'n operatie gehad, is toch niet niks!
Alexa en Seth zijn lief
pi_74571364
Twinkly, hopelijk gauw van de spruw af! Zou mooi zijn als je dat spalken kan proberen en er daardoor evt geen operatie nodig is later.

Oeke, slim om even te vragen.

Sorbootje, beter laat dan niet he .

Mefke, lekker gegroeid zeg en niet meer terug naar de kinderarts !

Vanmorgen Lena en Lars live gezien . (en Lotte, maar die is geen baby meer). Mn dames liggen nu knock out in bed.
pi_74571500
Gut ja Takkembah, soms heb je echt even behoefte aan de gebruiksaanwijzing he?

Evenstar, ik snap dat wel hoor, en het is ook een dure bezigheid om dieetvoeding te vergoeden terwijl het niet nodig is. Maar pffff, het gaat net een paar dagen lekker, en ik zie het helemaal niet zitten om straks weer met een kindje te zitten dat helemaal door het lint gaat van de pijn....het lijkt me toch duidelijk dat het helpt? Ik heb zo'n ander kind nu. En dan zal de behandeling van de osteopaat ook meehelpen natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat het alleen daarvan komt.

Ik denk dat ik durf:
Mijn kleine vriendje is nog steeds zo goed te pas!
Ik kan het bijna niet geloven, ik heb zo'n ander kindje gekregen als vorige week en de weken ervoor!

Vanmorgen heb ik Lena en Iris gezien.....aaaah lief!
en ze hebben ook nog zulke lieve mama's ook
edit: haha ik zie net Nijna hetzelfde posten
pi_74571979
Na een maand alleen maar bezig te zijn geweest met mijn meisje kom ik me melden in dit topic! Ik heb wel zo nu en dan gelezen maar kwam er even niet aan toe om te reageren..

Onder de spoiler even een foto van mijn mooi meisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles gaat eigenlijk heel erg goed hier. De borstvoeding gaat super en mijn meisje is meestal tevreden als ze maar eten krijgt! Sorry, dat ik even niet op jullie reageer maar ik zal vanaf nu mijn leven beteren

hmmm ik krijg mijn foto even niet kleiner, ga ik straks naar kijken nu eerst even voeden (oohhh volgens mij is het me wel al gelukt..).
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:07:08 #234
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74572133
Sproetje wat een plaatje!!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:09:00 #235
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74572201
Sproetje wat een heerlijk mooi meisje!!! Je hebt groot gelijk dat je daarmee een maand mee bent beziggeweest
Alexa en Seth zijn lief
pi_74572233
Wat een snoetje Sproetje!!
Mooi meisje! Hoe heet ze? Of hou je dat liever geheim?
pi_74572825
Sproetje, waarom onder de spoiler, ze is
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:28:17 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74572871
Kobus een op je handje, het geneenst wel erg mooi al zeg ik het zelf.
Maar idd iets tegen de jeuk zou fijn ja, vooral ook omdat genezen zo ontzettend kan jeuken.

Karin jij vroeg aan me hoe het met Roy gaat.
niet echt beter of slechter eigenlijk.
morgen afspraak met een osteophaat, al denk ik persoonlijk dat daar ook niks uit komt, maar je weet het niet.
wat het aanpassen van voedingen betrefd, merken wij ook geen verschil, dus houden het op 1 fv en de rest bv, wel houd ik me nog aan het "dieet"
pi_74573012
Hmm Bar, ik hoop toch dat de osteopaat wat voor Roy kan betekenen, als ik zie hoe het hier veranderd is, dan is het in ieder geval het proberen waard!
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:50:43 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74573594
laat hem tegenwoordig ook wat makkelijker huilen, omdat troosten echt bijna niet gaat, en om ook gewoon overdag eens te kunnen douchen.
is pittig en moeilijk gepaard met een boel tranen, maar je kan nu eenmaal niet 24/u met roy rond lopen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:57:33 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74573828
Wat fijn dat het zo goed gaat Karin!
Oh Bar, dat is zo moeilijk he? Maar, douchen (of stofzuigen ) als afleiding helpen goed Echt, je doet er niks verkeerd mee als je je kindje zo af en toe (even!) laat huilen. Wordt echt beter! Maar, makkelijk wordt t nooit volgens mij!

Hier gaat t lekker. De mannen brabbelen er op los en ze worden zich steeds bewuster van elkaar. Als de een ligt te kletsen, kan de ander zo heerlijk naar m liggen kijken (of terugkletsen!). Gewoon super, ben helemaal verliefd En ik besef steeds meer hoe bijzonder het is, en hoe blij ik ben met ze
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:11:57 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74574278
wat ik eigenlijk nog sneuer vind is dat Roy na het huilen echt helemaal uitgeput ligt te slapen, je gunt hem die rust ook, maar je wilt hem liever vrolijk spelend zien.
moeilijk is het omdat je je kind wilt troosten, maar het niet lukt, en dan maar door blijft troosten, hier betekende dat rondjes lopen, en heel veel wandelen, dat laatste doen we nog steeds.
Maar ik kwam daardoor echt bijna nergens anders meer aan toe.
Dus nu maar zo nu en dan even laten liggen huilen.

Karin ik ben benieuwd naar morgen, en we zullen het wel zien/merken of niet.
wel fijn te lezen dat Lars er bij jullie bij gebaat is.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:13:25 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74574331
Bar ik herken het helemaal. Mijn schoonmoeder heeft wel eens bij de bedjes (speentjes!) van onze mannen gestaan zodat wij iig even konden eten. Erg... Hier heeft de osteopaat ook echt wel verlichting gebracht! Succes iig!
Ik ga nu, er wordt er eentje wakker hier...
pi_74574381
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:11 schreef _Bar_ het volgende:
wat ik eigenlijk nog sneuer vind is dat Roy na het huilen echt helemaal uitgeput ligt te slapen, je gunt hem die rust ook, maar je wilt hem liever vrolijk spelend zien.
moeilijk is het omdat je je kind wilt troosten, maar het niet lukt, en dan maar door blijft troosten, hier betekende dat rondjes lopen, en heel veel wandelen, dat laatste doen we nog steeds.
Denk ook aan jezelf he Bar, ik weet helemaal hoe het is als je kindje zo huilt....je gaat er echt aan onderdoor. Heb je ook de mogelijkheid om Roy eens een dagje naar iemand anders te brengen?
quote:
Karin ik ben benieuwd naar morgen, en we zullen het wel zien/merken of niet.
wel fijn te lezen dat Lars er bij jullie bij gebaat is.
Ik duim...!
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:21:23 #245
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74574637
zoiezo werk ik tegenwoordig in de avonduren dan is papa met roy,
en opzich gaat dat aardig.
En ik laat de hulp er ook wel eens mee wandelen.
wegbrengen zou opzich ook nog wel kunnen, maar die vinden het zelf al pittig bij een uurtje dus dat doe ik liever niet.
pi_74574754
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:11 schreef _Bar_ het volgende:
Bar precies wat jij schrijft, zo gaat het hier ook... Ik heb 's avonds af en toe het idee dat ik de vierdaagse heb gelopen, zoveel sjok ik met haar rond zodat ze stil is. En zodra je stilstaat of gaat zitten, begint het gegil weer. Sinds gisteravond laten we haar af en toe ook gewoon maximaal een kwartiertje huilen als we weten dat er niks is (schone luier, eten, geen buikkrampjes, niet te warm/koud etc) gewoon omdat je anders NIKS meer kan. Af en toe kwam mijn vriend om half 6 thuis en dan had ik alleen de boterham gegeten die hij 'smorgens voor me gemaakt had en dat was het... Tsja dat werkt natuurlijk niet zeker niet als er nog een grietje in huis rondloopt dat ook in bad moet, een schone luier moet, een boterham moet eten etc...
pi_74574826
O ja de werkster stond hier vanmiddag snotterend voor de deur... Ja ik ben niet zo lekker, beetje verkouden en grieperig. Heb paracetamol ingenomen, maar ik kom wel werken hoor... Eh bedankt, maar doe maar niet

Hele gebeuren rond de mexicaanse griep is zeker langs haar heen gegaan ofzo...
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:28:05 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74574869
proest Stieme en gelijk hoor dat je haar nu niet laat werken.
Hoe is Linde er eigenlijk verder onder? geen jaloerse trekken?
pi_74574936
Hmm ja inderdaad Stiemie, maar geen risico's lopen dan!
Slopend is het gewoon, zo'n huilend baby'tje, fysiek maar zeker ook emotioneel.
Voordeel is wel dat ik de 3 kilo die ik er niet af kreeg nu wel mooi af heb!
pi_74576261
Stiemie, wilde ze serieus komen werken... . Ik zou geloof ik even gebeld hebben om te overleggen... . Tjonge.

Heftig hoor dat huilen, ik bedoel dan hebben we hier toch een vrij makkelijk dametje, maar ik vind het al lastig als ze zo onrustig is (wat de laatste week echt een heel stuk beter is gelukkig), hoe moeten jullie dat dan wel niet ervaren...
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:21:07 #251
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74576898
Stiemie, jouw werkster....

Naja, ze heeft wel een goede werkethiek zullen we maar zeggen!

En hier slaapt er gelukkig weer eentje, nadat ik een anderhalf uur heb rondgelopen met haar al wiegend en zingend....
Alexa en Seth zijn lief
pi_74578023
Sproetje vergeet ik nog helemaal te reageren op jouw mini-sproetje. Wat een mooi meiske zeg

Ja de werkster wilde echt gewoon komen werken. Ze komt normaal zo rond 10 uur, maar toen ik terug kwam met Linde van peutergym, was ze er gewoon niet. Hoor ik om 1 uur gerommel aan de deur en daar stond ze dan... Ik had als ik haar was sowieso al gebeld dat ik dan later kwam en al helemaal als ik ziek/verkouden/grieperig was en de mensen waar ik ging werken een baby van bijna 8 weken hebben
Een maand geleden belde ze al eens om te zeggen dat ze zo ziek was en niet kwam, maar de dag daarna kon ze wel komen hoor

Takkembah fijn dat je meisje weer slaapt!

Bar Linde heeft er trouwens helemaal geen last van dat Esmee zo huilt. Ze blijft gelukkig gek op haar zusje. Dat scheelt gelukkig een boel.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:04:59 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74578334
Sproetje, wat een schatje

Arme huilbaby's en bijbehorende mama's... Hopelijk duurt het vele hulen niet lang meer

En nu ik het er toch over heb.... Vicky, hoe gaat het met Tess?
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:28:53 #254
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74578952
We blijven met Thomas toch maar rotzooien met dat maagklepje en het spugen. Afgelopen week is de Zantac weer opgehoogd, maar dat helpt niet. De huisarts heeft overlegd met de kinderarts en omdat hij ondanks het spugen nog hard groeit denken ze nu dat ik te veel voeding heb. Dat hij zich te vol propt en daardoor moet spugen.

Ik weet het allemaal even niet meer. Als hij zich te vol zou vreten zou het spugen toch voornamelijk vlak na de voeding zijn, als hij proppievol zit? Maar hij kan rustig 2 uur na een voeding nog spugen. En je leest overal dat je borstvoeding moet geven op verzoek en ik hang mijn kind echt niet bij iedere scheet aan de tiet om het maar zo te zeggen.

Hun advies is nu om hem minder te geven per voeding. Ik was toch al aan het kolven vanwege het indikken met jbpm dus het aantal cc's kan ik makkelijk in de gaten houden. Maar het gaat ZO tegen mijn gevoel in....

Overigens: het spugen an sich vind ik geen probleem. Wat mij betreft trek ik hem tien keer per dag iets schoons aan als het nodig is. Maar hij heeft er gewoon last van. Vandaag heeft hij 's ochtends (vanaf half 7) een kwartiertje geslapen, rond half 3 10 minuutjes en onderweg naar de dokter en in de wachtkamer nog een kwartiertje in de doek. Dat is bij elkaar toch veel te weinig? Het is al geen grote slaper, maar op momenten dat het goed met hem gaat slaapt hij 's ochtends 1-1,5 uur en 's middags ook. En hij is echt moe vandaag, daar ligt het niet aan.
pi_74579422
Ca.ra, dat klinkt niet lekker zo. Die zantac is toch alleen maar om de slokdarm te beschermen, die houdt toch het spugen niet tegen? Je zou zeggen dat ze eens verder moeten kijken naar de oorzaak. Te veel voeding lijkt me dan niet, dan zou je inderdaad verwachten dat ie het meteen na de voeding eruit gooit. Hoeveel cc krijgt ie nou? Ik zelf zou eens kijken of je naar een andere kinderarts kan, eventueel in de academisch ziekenhuis ofzo. Een second opinion kan geen kwaad, toch?

Karin, fijn dat je afvalt van een huilend kind, maar ik kan me fijnere manieren voorstellen om af te vallen. Pff, en dan vind ik het al vermoeiend als ie effe huilt.
Stiemie, ik vind jouw werkster wel echt hart voor de zaak hebben. Maar slim is het niet, nee. Wij zijn hier schoonmoeder aan het overtuigen om toch echt een prik te gaan halen. Op die manier is bijna iedereen die Driekus veel ziet straks inge-ent. En schoonmoeder valt in de risicogroep, dus ze komt sowieso in aanmerking.

Tot slot: voor alle huilende kindjes en hun mama's
pi_74579567
Lastig Ca.ra. Je zou eens kunnen kijken of hij minder spuugt als je minder geeft... aan de andere kant, als je dan met een hongerig kereltje zit is dat ook niet wat...:{.
pi_74579683
Oja, vraagje nog..weet iemand een goede site waarop je kan zien wanneer je kindje ongeveer dingen moet kunnen? Ik heb me helemaal niet verdiept in mama zijn blijkt wel weer eens, dus ik weet helemaal niet wanneer Driekus bijvoorbeeld zijn handjes gaat zien enzo.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:01:56 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74579759
Ca.Ra, als het niet goed voelt om minder te geven, dan zou ik dat dan ook niet doen...
maar het is wel heel makkelijk vanaf de zijlijn natuurlijk...

mefke, handjes kunnen ze vanaf de geboorte al zien, zij het erg verbaast over wat er nu weer komt langsvliegen. echt bewust in het mondje stoppen oid duurt wel een maand of 3 a 4 geloof ik, en het beter grijpwerk dat de vingers ook gaan meewerken duurt nog een maand of 6 weken langer.

je zou ff kunnen kijken bij oei-ik-groei. dat beschrijft wel de psychologische ontwikkeling, wat ze gaan snappen en daaruit voortvloeiend dan ook kunnen, maar het is wellicht een begin
pi_74579903
Davinia, Oei ik groei ken ik ja, maar nog niet echt goed gelezen. Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip.
pi_74579946
Stiemie, wat een ijverige werkster heb jij!

Sproetje, wat heb je een lief meisje daar.

Cara, wat moeilijk. Ik snap dat het tegen je gevoel indruist. Misschien ook nog even je vragen in het bv topic stellen? Zielig dat hij er zo'n last van heeft en daardoor moeilijk slaapt.

Mefke, ik kreeg een keer de link van deze site En die vind ik erg handig. Maar hij lijkt het niet altijd te doen.

Ik probeer Ko in een ander ritme te krijgen maar dat levert vandaag wat strijd op. Meestal slaapt hij 's ochtend veel, 's middags niet/nauwelijks en dan 's avonds weer vanaf 19.00 tot de volgende ochtend 5.30. Met de nodige pitt- stops ertussen.
Maar ik wil dat hij later gaat slapen en dan iets langer doorslaapt. Dus nu maar 's ochtend actie, naar buiten, 's middags in bed. Hopen dat deze omkering gaat werken.
pi_74580315
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:28 schreef Ca.ra het volgende:
We blijven met Thomas toch maar rotzooien met dat maagklepje en het spugen. Afgelopen week is de Zantac weer opgehoogd, maar dat helpt niet. De huisarts heeft overlegd met de kinderarts en omdat hij ondanks het spugen nog hard groeit denken ze nu dat ik te veel voeding heb. Dat hij zich te vol propt en daardoor moet spugen.

Ik weet het allemaal even niet meer. Als hij zich te vol zou vreten zou het spugen toch voornamelijk vlak na de voeding zijn, als hij proppievol zit? Maar hij kan rustig 2 uur na een voeding nog spugen. En je leest overal dat je borstvoeding moet geven op verzoek en ik hang mijn kind echt niet bij iedere scheet aan de tiet om het maar zo te zeggen.

Hun advies is nu om hem minder te geven per voeding. Ik was toch al aan het kolven vanwege het indikken met jbpm dus het aantal cc's kan ik makkelijk in de gaten houden. Maar het gaat ZO tegen mijn gevoel in....

Overigens: het spugen an sich vind ik geen probleem. Wat mij betreft trek ik hem tien keer per dag iets schoons aan als het nodig is. Maar hij heeft er gewoon last van. Vandaag heeft hij 's ochtends (vanaf half 7) een kwartiertje geslapen, rond half 3 10 minuutjes en onderweg naar de dokter en in de wachtkamer nog een kwartiertje in de doek. Dat is bij elkaar toch veel te weinig? Het is al geen grote slaper, maar op momenten dat het goed met hem gaat slaapt hij 's ochtends 1-1,5 uur en 's middags ook. En hij is echt moe vandaag, daar ligt het niet aan.
Heb niet alle voorgaande berichten hierover gelezen maar het woordje maagklepje + spugen deed mij toch beslissen even hierop te reageren.
Ik heb ook zoiets gehad lang geleden toen ik nog klein was (dat is dus meer als anderhalve meter geleden ) Na enkele weken bleek dus dat de opening van mijn maag naar de darmen niet echt goed aanwezig was. Na een operatie was dit probleem verholpen (helaas wel een leuk litteken aan overgehouden)
pi_74580502
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuke foto's komen er voorbij, tis dan wel niet het fototopic, toch is het altijd leuk om soms een fotootje te zien.

Stiemie, jij zou toch ook naar de osteopaat met Esmee? Ben je daar al geweest?
Wel vreemd dat het bij Esmee zo wisselend is, de ene dag heel goed, en de andere dag heel slecht.
Maar fijn dat je er hulp bij hebt, soms is dat wel even heel fijn!

Hoe was het met Roy vandaag Bar?

Vandaag weer een goeie dag hier! Gaat het grote genieten dan nu echt beginnen?
Vanmorgen eerst al een kopje thee gedronken met de dames van de zwangerschapsgym, en Lars was gewoon de rustigste van het hele stel! hihi wie had dat nou gedacht!
Hij heeft de hele tijd om mijn arm liggen slapen. We zijn ook maar even gebleven, ik ben nu wel steeds een beetje bang om hem te overprikkelen. Het gaat nu eindelijk beter, ik wil dat graag zo houden!
Vanmiddag lag hij mooi op een kleedje rond te kijken, te lachen en te "kletsen"...het ontroert me gewoon om te zien dat hij eindelijk ook ontspannen en tevreden kan zijn!
Ik ga donderdag nog wel even weer naar de osteopaat, even een onderhoudsbeurtje.
Verder zit hij ook nog op de Pepti voeding, dus ik weet ook niet wat de reden is waarom het beter gaat nu, de osteopaat of de voeding, of een combi.
Die pepti is alleen best duur (bij de apotheek 24 euro per pak), en je kunt het vergoed krijgen als je een bewijs krijgt van de cb-arts dat je kindje koemelkallergie heeft. Alleen hoe moet je dat bewijzen....nou dan moet je een poosje terug op je oude voeding, en gaat je kind dan weer tegen het dak van de pijn dan is het bewijs geleverd.
Ik zie dat helemaal niet zitten om terug te gaan op de oude voeding....
Ben benieuwd of ik dat bewijsje ook zo kan lospeuteren.....
Karin, Tyler heeft geen koemelkallergie, maar wel de pepti (jr) vergoed.
Was geen enkel probleem, via de kinderarts. Weet zo niet of jij bij de kinderarts bent.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:20:05 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74581877
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:32 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Karin, Tyler heeft geen koemelkallergie, maar wel de pepti (jr) vergoed.
Was geen enkel probleem, via de kinderarts. Weet zo niet of jij bij de kinderarts bent.
Tyler heeft de voeding vanwege andere oorzaken ingrid, pepti is niet alleen voor een koemelk allergie maar ook bij andere aandoeningen aan bijv de darmpjes, kun je dus niet vergelijken.

Ca.ra. wellicht toch eens overwegen wat ik je PMde laatst ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:53:26 #264
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74582925
Harley, dat is dan waarschijnlijk een pylorusdinges (ik vergeet steeds de medische term) waar je vroeger last van hebt gehad, daar heeft de huisarts ook aan gedacht. (verdikking van de spier die de uitgang van de maag controleert). In het ziekenhuis zeggen ze dat de symptomen daar (nu nog) niet erg genoeg voor zijn, dan zou hij steeds verder moeten gaan spugen en dat doet hij niet.

Ik ga nog maar een keer naar de dokter luisteren, te veel voeding is makkelijk uit te sluiten. Maar als het met een dag of 3 niet beter is dan ga ik toch echt verder kijken richting allergieen e.d. An sich ben ik erg blij met mijn huisarts, een fijne man die met je meedenkt en er ook bovenop zit. Hij stuurt je niet zomaar met een advies naar huis en bekijk het maar, nee hij belt er ook achteraan of het verbeterd is enzo. Vandaar dat ik na overleg met mijn man toch eerst dit maar wil proberen.

Tussendoor is het wel echt een heerlijk mannetje trouwens. Hij moet zo lachen als ik tuut-tuut-tuut doe op zijn neusje. Dat is nieuw deze week
pi_74583232
Ca.ra en Harley: een pylorusspasme! Of te wel een spasme van de pylorus (= overgang van slokdarm naar maag geloof ik). Mijn man heeft het gehad en het is erfelijk, dus wij waren er hier bedacht op, maar Driekus heeft het niet. Wat ik van mijn schoonouders begrepen heb, heeft mijn man echt meters ver gespuugd en met grote kracht. Is destijds inderdaad met een operatie verholpen.
pi_74583273
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:53 schreef Ca.ra het volgende:
Harley, dat is dan waarschijnlijk een pylorusdinges (ik vergeet steeds de medische term) waar je vroeger last van hebt gehad, daar heeft de huisarts ook aan gedacht. (verdikking van de spier die de uitgang van de maag controleert). In het ziekenhuis zeggen ze dat de symptomen daar (nu nog) niet erg genoeg voor zijn, dan zou hij steeds verder moeten gaan spugen en dat doet hij niet.

...
Dat kan wel kloppen als ik de verhalen van toen moet geloven. Ik heb ook echt andere kant van de kamer gehaald met spugen blijkbaar. Hoop voor je dat het niet zo is iig want heb nog tot mijn 12 geen vettige dingen kunnen eten (zelfs chips kwam er direct weer uit) Nu heb ik dat probleem niet (tegenovergestelde lijkt het wel )
pi_74583669
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:20 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Tyler heeft de voeding vanwege andere oorzaken ingrid, pepti is niet alleen voor een koemelk allergie maar ook bij andere aandoeningen aan bijv de darmpjes, kun je dus niet vergelijken.

Ca.ra. wellicht toch eens overwegen wat ik je PMde laatst ?
Ow. sorry dan.
pi_74584093
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:04 schreef Kersjes het volgende:
Sproetje, wat een schatje

Arme huilbaby's en bijbehorende mama's... Hopelijk duurt het vele hulen niet lang meer

En nu ik het er toch over heb.... Vicky, hoe gaat het met Tess?
ik durf het niet meer te posten eigenlijk..

maar het gaat hier op en af. Het ene moment is ze hartstikke vrolijk en het andere moment heb ik een krijsend kindje dat niet te troosten is. Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt.
Ze zit ook weer niet echt lekker in haar velletje momenteel. De wvk belde vandaag nog hoe het ging, maar het was precies spitsuur dus ze belt van de week terug.

We gaan vandaag wel proberen of Tess het op een fles minder kan doen. Ik moest haar elke keer om 22.00 uur wakker maken voor de laatste fles.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74584170
Leander slaapt Op dit tijdstip Normaal is van van 6 tot 10/ half 11 wakker Weet niet eens wat ik met mijn tijd moet doen

Oh en net Net lag ie op het kleed te spelen. Draait ie op zijn buik, leunt op zijn handenen moest toen heel hard lachen. Leek bijna alsof ie wilde kruipen
pi_74585080
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik durf het niet meer te posten eigenlijk..

doe niet zo gek!

Gewoon posten hoor!
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:01:16 #271
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_74587319
Haai allemaal. Ik laat ook weer eens wat horen. Werk, kids, cursus, het is allemaal zo druk dat ik bijna niet meer aan fok toekom! Ik zie dat de baby's gesplitst zijn!

Met Morris is alles goed. Vorige week was ie 8,3 kilo en 71 cm!!! Er zijn al twee tandjes door en het gaat gewoon heel goed. Wat is moeder zijn toch fijn. Meestal dan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:10:14 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74587702
Gewoon posten Vicky
pi_74594425
Schrik me net rot hier. Ik had Leander alvast in de kinderwagen gelegd want die was moe maar Mikael moet zo naar de psz. Loop ik na de wc kom ik terug kan ik Leander nog net grijpen anders viel ie zo uit de bak Ik weet niet hoe ie het deed maar schrok me dood man Leander kon er wel om lachen, maf kind soms.
Vanavond word de bak omgebouwd. Stel je voor dat het buiten gebeurd terwijl je even niet oplet
pi_74594512
Zo MeNicole dat is schikken! Finn leg ik al een tijd niet meer in de kinderwagenbak, niet omdat hij eruit komt maar omdat hij het op het krijsen zet omdat hij niks kan zien. Nu doe ik hem nog in de maxicosi, want ik zou het zo jammer vinden als hij nu al in de gewone kinderwagen moet en ik hem niet meer kan aankijken.

Oeke die link heb ik ook eens gezien ja, best leuke en handige informatie (als hij het doet inderdaad). Het sprongetje wat ze beschrijven bij 19 weken lijken wij al gehad te hebben.

Vannacht was hier echt weer een ramp, vandaag shoppen met mijn moeder dus dan kan Finn lekker slapen in de wagen/doek.
pi_74594566
jeutje MeNicole, dat was ff schrikken!

Tess heeft de hele nacht doorgeslapen en is niet meer gekomen voor de 5e fles!
Ze lag om 19.15, was om 5.00 ff wakker en kwam toen pas om 6.30... Ze kan het wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74594791
Wat goed Vicky
pi_74595333
Vicky, dat doet je goed he?!

Isabeau ligt nu nog lekker te slapen, maar gisteravond was het weer krijsen aan één stuk door. Gewoon niet te troosten.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:22:33 #278
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74595419
Thomas kan het ook
Gisteravond om 8 uur een 'kleine' fles gegeven en tegen 10 uur naar bed gebracht. Dan krijgt hij altijd de borst en kleine voedingen of niet, daar ga ik niet van afwijken. Hij spuugt ook haast nooit 's nachts.
En vanochtend was het ineens 5 uur. Ik moest echt 3 keer op de wekker kijken maar het klopte echt. En dan terugdenken: heb ik dan vannacht niet gevoed? Maar de stuwing wees er eigenlijk al op dat ik dat dus duidelijk niet gedaan heb.

Ik ga voor de komende nacht nergens op rekenen, maar wel fijn om te weten dat ie het kan.

Dadelijk naar het kdv om de papierwinkel te regelen. Wat gaat het toch snel he, 1 december begin ik alweer. En ik ben heel blij dat ik niet maar 10 weken met hem heb gehad, dat is toch wel een voordeeltje van het te vroeg geboren zijn. (maar dan ook meteen een van de weinige voordelen, naast mijn 2 mini hechtinkjes)

voor Sorbo en Isabeau.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:35:03 #279
274258 SantaMiauw
Slurpdoekjes fan
pi_74595662
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Vicky, dat doet je goed he?!

Isabeau ligt nu nog lekker te slapen, maar gisteravond was het weer krijsen aan één stuk door. Gewoon niet te troosten.
Dat is ook sneu zeg.
Nu begijpt Santa ook dat je zo drukjes bent en daarom minder op het forum was.
Speciaal aanwezig voor Sorbootje.
Bereikbaar op Santa.Miauw@gmail.com.
pi_74595856
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:35 schreef SantaMiauw het volgende:

[..]

Dat is ook sneu zeg.
Nu begijpt Santa ook dat je zo drukjes bent en daarom minder op het forum was.
Ja sorry, d'r gaat een hoop volledig langs me heen momenteel
pi_74597013
Vicky en Ca.ra, wat een heerlijke nacht! Hopelijk zet de trend door!
Vicky, gewoon posten hoor, ik miste jou en Tess al.

Oei, babietjes die uit de kinderwagen proberen te klimmen!

Vannacht ook een goeie nacht, Ko werd wakker om 2 uur maar een speentje deed de truc, dus om 4.30 kwam hij pas weer! En zei ik gister nog dat ik geen lektetten meer had, had ik ze vannacht natuurlijk weer wel.
Zo lief trouwens, Ko ligt de hele dag zijn tenen vast te houden.
pi_74597159
Wilden jullie baby'tjes meteen een speentje? Isabeau kotst het speentje bijna uit. Ze wil er niets van weten terwijl ik merk dat ze tijdens haar huiluren best een sterke zuigbehoefte heeft.
pi_74597239
Nee hoor, pas heel laat accepteerde hij het. Ook nog lopen rommelen met de Difrax-speen en de Bibi-speen. De laatste is het geworden. We hebben echt wel tijdenlang de pink gegeven.
Volgens mij wilde hij de speen pas bij 3 maanden.
pi_74597286
Haha ok, goed om te weten.
pi_74597399
Oh, trouwens, dat was bij ons, ik heb ook baby's gezien, van de zwangerschapsgym die hem wel al ten volle gebruikten, terwijl Ko al bijna ging kokhalzen als hij hem zag.
Nu stopt hij weleens een vinger van ons in zijn mond en dan kijkt hij echt alsof hij het afvoerputje proeft.
pi_74597458
Ja ik begrijp dat het voor iedere baby anders is, maar het is kennelijk geen grote uitzondering dat ze hem niet wil. Ik blijf hem op momenten dat ze laat zien dat ze wil zuigen toch maar aanbieden. Niet dat ik zo'n speen nou zaligmakend vind, maar eens mijn pink voor mezelf hebben heeft ook zo z'n voordelen
pi_74597506
pi_74597730
Sorbootje hier net zo hoor. Linde pakte meteen de speen en wilde 'm nooooit meer kwijt en Esmee gaat soms gillen en kokhalsen als je 'm geeft.

En wat fijn al die langslapende kindjes! Esmee had er gisteren ook zin in. Blijkbaar had ze wat in te halen na een dagje huilen want ze sliep van 18 uur tot 5 uur Toen hebben we haar wakker gemaakt want ik vond het anders een beetje eng worden zo lang
pi_74597751
Isabeau slaapt nog steeds
pi_74597822
Hebben jullie kindjes dan ook zo'n razende honger als ze wakker worden na een lange slaap? Kobus wordt dan echt een bijterig zenuwachtig diertje!
pi_74597870
Isabeau ook. Die wordt flink driftig als ik mijn borst niet binnen een halve seconde tevoorschijn haal.
pi_74597914
Isabeau

Nou dat is het gekke Oeke. Esmee kan dus bijna 12 uur slapen en dan krijgt ze daarna een flesje en dat drinkt ze dan maar half leeg Lijkt mij juist dat ze dan honger moet hebben toch?
pi_74599678
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:55 schreef oeke het volgende:
Hebben jullie kindjes dan ook zo'n razende honger als ze wakker worden na een lange slaap? Kobus wordt dan echt een bijterig zenuwachtig diertje!

Ik weet precies wat je bedoelt en ik zie het helemaal voor me!

Hier gebeurt het echter niet per se na een lange slaap. Hij slaapt sowieso niet al te lang achter elkaar, maar soms is een slaapje van slechts een half uur al genoeg om wakker te worden zoals hierboven beschreven. Zo lief! En dan als een bezetene zuigen op de zijkant van zijn handje

Vicky, hoezo dat? Gewoon door blijven posten hoor, ook als het eens minder positief is

Hai Memmel
2 tandjes voor Morris, wat wordt hij toch snel groot!

Mijn 3 mannen zijn gisteravond samen in het grote bad geweest. En mijn kleine papzakje genoot er zo van! Flink spartelend met zijn spekkie beentjes, lekker veilig in papa's armen en kijkend naar zijn grote broer... Maar ik kon niet te lang blijven kijken, na een paar minuten was ik al hartstikke nat door al het gespetter
pi_74600172
Oh Kersjes dat klinkt echt heerlijk Ik wil ook een groot bad om met m'n meisje in te zitten
voor de goed slapende kindjes!

Mag ik hier even zeggen dat het hier gewoon zó enorm goed gaat? In tegenstellin tot de moeilijke, zware eerste anderhalve maand, kan ik zo enorm genieten van m'n meisje. Ze is zo lief en zo vrolijk En ik kan het gewoon best wel, dat hele moedergebeuren
</zwijmelmodus>
  woensdag 11 november 2009 @ 12:17:40 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74600523
Vicky wat heerlijK! Wij hebben met Alexa ook lopen klooien toen ze van 6 naar 5 voedingen ging. Nu is het een heel ander kind.... Goed gedaan Tess

Sorbootje, hier ook een vingerzuiger hoor. De dilfrax speen is uit den boze voor mevrouw, soms doet ze net of ze keihard geslagen wordt als ik de speen aanbied.... vanmiddag ga ik op aanraden van hier de Bibi erbij halen...!

@ Kersjes: ik ben zooo jaloers, wil ook een bad. Douchen is ook lekker met je kind, maar wel vermoeiend en ik vind het nog steeds eng. Heerlijk dat jullie zo kunnen genieten!
Alexa en Seth zijn lief
pi_74600661
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:33 schreef Sorbootje het volgende:
Wilden jullie baby'tjes meteen een speentje? Isabeau kotst het speentje bijna uit. Ze wil er niets van weten terwijl ik merk dat ze tijdens haar huiluren best een sterke zuigbehoefte heeft.
't heeft bij Tess ook heel lang geduurd voordat ze een speen wilde. Nu wil ze m eigenlijk alleen met inslapen.Soms overdag als ze wat pieperig is maar ze trekt m er zelf steeds uit.. Al deed ze 'm gster ineens wel weer zelf in haar mond

heerlijk Innepin!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74600970
Innepin

Hier is het even blijven aanbieden met het speentje. In eerste instantie werkt ze hem dr altijd weer uit met dr tong maar als ik hem daarna nog eens aanbied dan zuigt ze hem zowat uit mn hand bijna alsof ze eerst even moet proeven om zeker te weten dat het wel een speentje is en niks engs.

Mn meiske heeft gewoon al vier dagen niet gepoept, maar ze laat wel enorme stinkpoepies. Echt heel veel
knetterkeesje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74603686
Ow huup, scheten, praat me er niet van en stinken ! Vooral gezellig midden in de nacht als ie op je schoot ligt te drinken. Ik had na een aantal enorme stinkscheten vannacht ook nog de bonus van een enorme poepluier-in-drie-delen. Waarom doen ze dat niet gewoon in 1 keer?
En een voor alle goed slapende kindjes!

Nog een vraagje voor mama's wiens kindje al naar een kdv gaat (of die al een ouder kindje hebben): is het echt handig om kleertjes en flessen enzo te merken? Als dat zo is, ga ik maar eens labels bestellen.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:01:51 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74603822
flessen moet je echt wel duidelijk merken, kleding was bij ons nooit echt nodig. maar op zich weet je dan wel iets zekerder dat je de kleertjes terugkrijgt als ze eens een keer perongeluk bij een ander kind zijn aangetrokken. maar dat heb ik maar zeer zelden meegemaakt.
in de haak.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:08:50 #300
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_74604038
Flessen van Morris heb ik ook gemerkt, maar zo'n label kan je dan weer niet op de speen doen. Ik ga er maar vanuit dat ze 'n waterdicht systeem hebben om alles bij elkaar te houden...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_74604114
Je kan wel spenen met naam kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')