abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74487980
Wij gebruiken hier de difrax-speen. De speen van bibi blijft niet goed zitten bij Esmee.

Vanmiddag zijn mijn ouders hier gekomen om op te passen. Konden wij even lekker samen weg. Ik was woensdag voor het laatst buiten geweest en er even tussenuit was echt heerlijk. Lekker even naar Haarlem geweest om te shoppen en te lunchen. Esmee heeft gisteravond weer de hele avond gehuild en vandaag vanaf een uur of 2 weer bijna non-stop tot nu toe
pi_74488624
ah gut Stiemie wat sneu
lekker dat je er even tussenuit kon, even opladen weer

Wij zijn vanmiddag op familiebezoek geweest pfff. Lief's oma. Het was hardstikke leuk en gezellig hoor daar niet van. Maar het is een piepklein huisje en het was zo ontzettend druk en vooral het was er zo warm! Oma stookt graag flink op haha. Maarja gevolg was wel dat mn meisje na een paar uur het wel gehad had. Mooi excuus om naar huis te gaan
Ze heeft trouwens een prutoog. Ziet er best sneu uit maar ik geloof niet dat ze er zelf last van heeft. Ik maak het schoon met gekookt lauw water en een hydrofiel washandje, is dat genoeg? Iemand anders nog tips?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74488775
voor alle huilende baby's en ook voor alle ouders van huilende baby's. DIe krampjes en zo zijn zo zielig

Huup Timo had dat laatst ook en ik maakte het schoon met gekookt afgekoeld water en een watje en dan per watje maar één keer vegen en toen was het na een dag helemaal schoon. Bijna hetzelfde als hoe jij het doet dus, dus dat zal ook wel goed gaan lijkt me zo?

Oeh en ik zag iets over brabbelende baby's, Willow was het toch? Heerlijk is dat he
Timo kletst echt de oren van mijn hoofd, zó geweldig En dan kijkt hij me soms strak aan en blijft maar heel serieus allemaal geluidjes maken, echt heel erg lang achter elkaar, een kwartier non stop is geen uitzondering meer
pi_74488889
ooooh Chan wat heerlijk! Daar moet je echt een filmpje van maken hoor
das leuk voor als ie later minister-president is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74488917
Haha hij doet dat meestal direct na het drinken met mijn tepel nog half in zn mond
pi_74488935
Huup, volgens ons kraamboekje moet je van buiten naar binnen vegen. En afgekoelde kamillethee ontsmet ook, toch?
pi_74488991
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef Chan het volgende:
Haha hij doet dat meestal direct na het drinken met mijn tepel nog half in zn mond
oh, dan is het voor zn imago beter als het filmpje prive blijft

Ssserpente ja dat stond hier ook in t boekje en ik doe het ook zo, Chan thnx, ik zal watjes pakken, idd beter om het gelijk weg te gooien. Ik pak wel steeds een ander stukje washand maar toch. Ik ben alleen bang dat watjes zo gaan pluizen maar als je ze nat maakt zal het wel loslopen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74489544
Ache jee Stiemie, wat moeilijk toch. Wel fijn dat je even lekker de stad in kon!

Klinkt gezellig Huup! Nog lekkere sateetjes? En de tip van Kleurdoos is een beetje moedermelk erin druppen. Heb ik hier ook gedaan, het lukte wel maar in 1 oog, maar die was daarna ook gewoon schoon.

Chan, wat lief is dat toch. Kobus doet dat ook, en dan heel hard lachen of juist heel lang naar me staren.

Het handje ziet er nog steeds heel erg uit. Maar het geneest goed en hij lacht en kletst en speelt dus volgens mij heeft hij er niet zo'n last van. 's Nachts slaapt hij wel bij mij en wil hij veel drinken. Maar daardoor slapen we allebei goed.
Hij is gewoon al 5 maanden. Ik moest er de hele dag aan denken. Ik heb echt geen pasgeboren baby meer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74489656
nee geen sateetjes, wel kroepoek en roti koekoes en nog veel meer
hier neem een hapje kroepoek!

Oh die tip hahaha ik heb vanmiddag toevallig per ongeluk dankzij een ongelukkig loslaat momentje dr halve oog volgesprietst hopen dat het werkt!

Fijn dat Kobus zn handje goed geneest. Het blijft een naar gezicht maar zolang hij er zelf geen last of pijn van heeft dan zit het wel goed Wat gaat het hard zeg! 5 maanden alweer, wauw!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74489728
neeeh! Geen Kroepoek voor het lieve kroepoekje!

Hihi, nou je merkt het dan wel! Hoef je tenminste niet zo moeilijk te doen als ik. En Ko maar kijken, wat wil mama nou?
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 20:07:11 #111
5428 crew  miss_sly
pi_74490381
Stiemie
Fijn dat je er even uit bent geweest samen. Is ook heel erg nodig soms.

Kletsende Timo Gezellig he? Senna vanavond ook, toen we op bed lagen zodat ik haar in slaap kon voeden. Na een paar minuutjes drinken liet ze los, keek me aan en begon te kletsen, lachen, even aanhappen, toch loslaten, kletsen. Tot ze klaar was, en zich weer concentreerde op het drinken. Net alsof ze nog even de dag met me door wilde nemen

oeke, groot he, 5 maanden! Wij waren op een verjaardag vanmiddag waar een babietje van 4 weken was en wat is dat klein!! En dan is Senna ook geen klein babietje meer. Fijn dat hij geen last lijkt tehebben van zijn handje.

huup, als het klopt, moet dat onhandige loslaatmomentje idd de boel oplossen...ik ben benieuwd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74491448
Urla, wat een slimpie. Ff aftanken voordat mama weg moet .

Stiemie, lekker dat jullie er even uit konden. Arme Esmee

Huup, je kan een beetje borstvoeding in het oogje druppelen (ach spuiten kan ook lees ik even verderop ).
Schoonmaken met gekookt lauw water kan ook, dat washandje niet een tweede keer gebruiken hoor, wij gebruikten bij Iris watjes. Let even op dat je na het schoonmaken goed je handen wast, want het is hardstikke besmettelijk, anders heb je straks zelf ook een prutoog .

Oeke, fijn dat Ko niet zoveel last meer lijkt te hebben van zn handje.
Fake it till you make it...
  zaterdag 7 november 2009 @ 21:03:31 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74491770
oeke en kobus van harte met jullie vermaanddag, 5 maand alweer

Hier zijn we vandaag 3 maandjes en hij kan en doet al zo veel

Stieme en Esmee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74493453
Oeke wat fijn dat Kobus geen last van zijn handje lijkt te hebben. Dat is wel een hele geruststelling lijkt me En is hij gewoon alweer 5 maanden Wat gaat het snel! En Bar Roy alweer 3 maanden!

Huup die speciale make-up watjes om je gezicht mee te reinigen pluizen bijna niet. En dan inderdaad met wat afgekoelde kamillethee van buiten naar binnen vegen. En elke veeg een nieuw watje anders smeer het alleen een beetje uit.

En kletsende babietjes zijn gewoon

Mijn ouders zijn inmiddels net naar huis en Esmee huilt nog steeds een kwartiertje wel en dan weer een kwartiertje niet Donderdag hebben we de echo van het gaatje in haar rug en dan spreken we de kinderarts ook weer. Als het dan nog zo erg is, moeten we dan maar weer eens overleggen over die ontroostbare uren. Het is gewoon zo zielig Ze wil zo graag slapen, maar steeds komt er weer een kramp of zuur (we komen er maar niet uit wat het precies is) en dan gilt ze het weer uit.
pi_74497020
Hihi, sprietzen is idd het enige juiste woord.
  zondag 8 november 2009 @ 07:36:32 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74500039
Voor het schoonmaken van de oogjes kun je ook gaasjes gebruiken, bijvoorbeeld die uit je kraampakket. Die pluizen niet
.... met gevoel voor drama....
pi_74500884
5 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74500933
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:29 schreef Vicky het volgende:
5 maanden

mijn kleine vrolijkerd heeft geen soepoog meer!
heeft het dus toch gewerkt! Haha vanmorgen wel nog een keer zo'n ongelukkig loslaat moment gehad en weer op t oogje, t is gewoon bijna zielig ghehe maar goed, dan zijn we in ieder geval double safe nu. Hopelijk blijft het weg. T snotteren en verkouden zijn is nog niet helemaal beter maar t gaat wel de goede kant op
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 november 2009 @ 10:40:31 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74501017
Huup wat fijn dat het beter gaat!

Mijn mupkje werd gewoon pas om 8 uur wakker vanmorgen en ze was zo vrolijk

pi_74501042
ah gossie heerlijke vrolijkerd!
ik wil in dr wangetjes happen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74501258
Stiemie wat een prachtig meisje heb je toch.
Je zou er idd zo een hapje uit kunnen nemen.

Huup. Geweldig dat de prutoog weg is.
De kraam hier gaf ook die tip, maar hier nog niet nodig geweest om uit te proberen.

Tess 5 maandjes en ook Roy alweer 3 maanden.
Wat gaat dat toch allemaal snel.
pi_74502206
http://s471.photobucket.com/albums/rr80/mephilippi/?action=view¤t=Video0101.flv

lekker om je heen kijken dan is de wereld veel leuker
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74502725
Oh Emeetje!
Wat een heerlijke lach!

Huup, wat fijn dat het weg lijkt te zijn! Sprietzen Mooi filmpje, wat een heerlijk droppie heb je toch!

Tess 5 maanden! Wat gaat het snel he Vicky?

En Roy, ben jij een maanddagsgenootje van Ko! Nog gefeliciteerd met je 3 maanden!

Wat een heerlijke jompelpost!
pi_74502940
veel te snel Oeke!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74502957
Willow is vandaag al weer 3 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74503618
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:22 schreef Vicky het volgende:
Willow is vandaag al weer 3 maanden
Je was me voor

En Tess alweer vijf maanden!

Ik heb een luxeprobleem Weten jullie of er een maximum zit aan hoeveel kleine babytjes aan één stuk mogen slapen? Dat je ze maar beter wakker kan maken ofzo?
Want het is de laatste week een paar keer gebeurd dat ze écht lang slaapt. Zo kreeg ze gisteravond de laatste fles om half 1 en hebben wij haar maar wakker gemaakt om kwart over elf
Zo raakt haar dagritme in de war ben ik bang Want als ze normaal vijf flessen krijgt met vier uur er tussen komt het nooit zo uit dat ze genoeg binnenkrijgt op een dag als ze 11 uur slaapt...
Nogmaals, luxeprobleem
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74503736
Willow!

Geen idee Innepin, maar 11 uur lijkt me wel lang, ja.
pi_74503742
Tess alweer 5 maanden

Willow alweer 3 maanden

Wat gaat dat snel zeg!

Innepin ik weet niet zo goed hoe lang ze maximaal mogen slapen, maar ik zit hier soms een klein beetje met hetzelfde probleem.. Maar dan met het verschil dat Timo wel uit zichzelf wakker wordt. Hij slaapt dan vanaf een uur of 9 tot een uur of half 8 's ochtends, maar als hij wakker is drinkt hij goed en is hij lekker alert, dus het lijkt me dat het niet te lang is? Zou je niet kunnen proberen die laatste fles vroeger te geven of gaat dat niet zomaar? En mag ze niet op een gegeven moment over naar 4 grotere flessen eigenlijk?
pi_74503797
Willow

volgens mij is dat niet zo'n punt toch? Als ze vanzelf wakker wordt tenminste en goed alert en vrolijk is enzo.
Misschien wat schuiven met de laatste voeding zodat ze overdag eerder wakker wordt ofzo als je er echt iets aan wilt doen?
Oh, wat Chan zegt dus eigenlijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74504075
Ja ze heeft haar duim gevonden dus als ze 's ochtends wakker wordt ligt ze rustig nog even te duimen voordat we doorhebben dat ze wakker is
En we zijn net overgestapt van zes kleine naar vijf grote flessen. uit de borst kwam niks meer en ze wilde het ook niet eens meer proberen dus daar ben ik tot mijn verdriet maar helemaal mee gestopt
De laatste fles hebben we zo laat omdat we in een horecaritme zitten Laat naar bed, laat opstaan. Zo zit ze dus ook een beetje in 'ons' ritme. Mijn vriend komt meestal pas om half 2 's nachts thuis, dan kan hij mooi nog een flesje geven
zodoende worden wij zelf ook pas om 11 uur wakker soms, en beseffen we dan dat Willow ook nog slaapt
  zondag 8 november 2009 @ 13:20:10 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74504350
Innepin ik zou ook idd een ritme gaan aanbrengen dan. Tenzij je t goed vind zo natuurlijk! Maar ik denk dat je op deze manier niet echt een heel fijn ritme krijgt. En, je hebt wel bv geprobeerd en het een tijd gegeven , nu naar de fles is echt geen schande. Als t niet gaat gaat t niet en zo is t toch voor jullie allebei veel beter dan?

Willow en Tess

Heeft iemand ervaring met hoestende babies? Waren ze eerst vooral neusverkouden, nu is het hoesten geblazen, met vastzittend slijm. Geen koorts, gelukkig. Is er iets wat we eraan kunnen doen? Of is het juist beter er niets aan te doen? En wel/niet naar buiten???
pi_74504572
Mikoxx, hier ook een hoestende baby.
Tess heeft juist een slijmerige hoest. Ik heb voor Tess Bisolvonbaby gebruikt. Je kan eventueel thijmsiroop gebruiken. Als ze gee koorts hebben mogen ze gewoon naar buiten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 november 2009 @ 13:33:27 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74504717
Dank je Vicky! En daar ook beterschap gewenst dan! En feli met 5 maanden (wij moeten nog wachten tot zaterdag )
pi_74507496
voor alle kindjes op hun vermaanddag

Esmee, polletje piekhaar

Amelie, om je heen kijken is een serieuze aangelegenheid he

Innepin, wat een slaapkoppie die Willow. Geen idee, maar dat is inderdaad wel een lange ruk.

Mikoxx, beterschap met het gehoest!

Iris kwam vannacht toch weer 2 keer... . En het kon echt niet zijn omdat ze te weinig had gehad, want ze had de fles gehad voor lief naar bed ging.
Ze is een klein wijsneusje, wil alles zien
  zondag 8 november 2009 @ 19:41:34 #135
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_74516464
Gewoon lekker naar buiten met M en T hoor Mikoxx.
Gefeliciteerd met alle "zoveel"maanden jarigen.

Meld me even af voor 2 weken ga heerlijk 2 weken naar de provincie van xxxKarinxxx en Mikoxx
en daarna mag ik hier voor de laatste dag posten dan zijn de mannen een half jaar

Succes iedereen die het nodig heeft de aankomende 2 weken
En geniet allemaal volop van jullie kids
pi_74521832
Psssst, ik durf eigenlijk niet, Fokwet enzo...maar het gaat de laatste dagen vrij redelijk met Lars!
Hij heeft nog wel momenten dat hij echt pijn heeft, maar het is al zoveel minder als hiervoor!
Hij is nog geen doorsnee happy baby, maar het is al zo'n verbetering met vorige week!
En na de fles dan "kletst" en lacht hij tegen me....mijn kleine vriendje!
We zijn afgelopen vrijdag weer bij de osteopaat geweest, en het was wel weer vervelend voor Lars, maar het lijkt toch te helpen nu. Hopelijk komt er dit keer geen terugval, en kunnen we eindelijk eindelijk eindelijk eens van ons mannetje gaan genieten.

We leggen Lars nu te slapen op zijn zij, met een kersenpittenzakje tegen zijn buikje. Misschien dat Esmee dat ook wel fijn vindt Stiemie?

MamaNik, fijne vakantie!
3 maanden/5 maanden jarigen feli met de mijlpalen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 8 november 2009 @ 21:21:43 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74522503
Willow, schone slaapster! En Timo ook al zó heerlijk slapen

MamaNik, heel veel plezier toegewenst! Lekker relaxen met z'n allen, fijn hoor!

Hier niks te melden, behalve dan dat ik zo ontzettend gek ben op mijn lieve baby
pi_74524451
Psssst, Karin... Wat fijn!
pi_74524967
Karin, wat fijn! Ik heb niet heel erg meegelezen de laatste tijd, waarom had Lars zo'n pijn dan? Kersjes, heerlijk hè! Ik heb er ook al last van, die ontzettende verliefdheid op mijn babietje
pi_74525363
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:09 schreef innepin het volgende:
Karin, wat fijn! Ik heb niet heel erg meegelezen de laatste tijd, waarom had Lars zo'n pijn dan? Kersjes, heerlijk hè! Ik heb er ook al last van, die ontzettende verliefdheid op mijn babietje
Lars heeft het Kisssyndroom overgehouden aan de bevalling. Zijn nekje heeft een oplawaaier gekregen door de turbobevalling. Daardoor heeft hij veel pijn. We gaan nu naar een osteopaat, en die probeert de boel weer los te krijgen. Daarbij heeft hij veel last van zijn darmpjes. Kan verband houden met het nekje, maar kan ook op zichzelf staan. Ik hoop dat we na een paar osteopaatbehandelingen ook een baby'tje hebben wat ontspannen kan zijn.

O ja, maar ondanks alles ben ik ook wel verliefd op mijn kleine mannetje hoor!!!
Hij lacht ook echt zo schattig, dan smelt je gewoon!
pi_74525554
Oh! Ik moet echt beter opletten hier. Wat naar, Karin. Maar idd, hopelijk krijgt de osteopaat het allemaal los en kan je kleine mannetje binnenkort ook lekker ontspannen!
En doe es een fotootje van die schattige lach dan?
pi_74526093
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:24 schreef innepin het volgende:
Oh! Ik moet echt beter opletten hier. Wat naar, Karin. Maar idd, hopelijk krijgt de osteopaat het allemaal los en kan je kleine mannetje binnenkort ook lekker ontspannen!
En doe es een fotootje van die schattige lach dan?
Ik heb het nog niet op de gevoelige plaat vastgelegd
ik doe mijn best deze week
  zondag 8 november 2009 @ 23:21:56 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74527877
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Je was me voor

En Tess alweer vijf maanden!

Ik heb een luxeprobleem Weten jullie of er een maximum zit aan hoeveel kleine babytjes aan één stuk mogen slapen? Dat je ze maar beter wakker kan maken ofzo?
Want het is de laatste week een paar keer gebeurd dat ze écht lang slaapt. Zo kreeg ze gisteravond de laatste fles om half 1 en hebben wij haar maar wakker gemaakt om kwart over elf
Zo raakt haar dagritme in de war ben ik bang Want als ze normaal vijf flessen krijgt met vier uur er tussen komt het nooit zo uit dat ze genoeg binnenkrijgt op een dag als ze 11 uur slaapt...
Nogmaals, luxeprobleem
Van harte met haar vermaanddag Innepin.

Hier komt het geregeld voor dat Roy tussen 20 en 22 uur de laatste bv en dan houd hij het vol tot uurtje 7 tegenwoordig (en soms nog langer tot half 8/8 uur)

denk niet dat er echt een max aan slaaptijden is hoor. zou gewoon naar haar kijken en de allertheid de luiers.

hier morgen ook maar eens contackt opnemen met een Osteopaat,
blijven hier nog steeds met een gillende roy zitten, soms wel betere momenten maar nog steeds veel gehuil op een dag.
  zondag 8 november 2009 @ 23:21:56 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74527878
1keer is genoeg
  maandag 9 november 2009 @ 09:13:18 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74532223
Goedemorgen

Hij hoeft echt niet door te slapen van me, maar als hij 's nachts 3x blijft komen voor voeding en ik na de 1e keer al. niet meer in slaap kan komen... tja, dan vraag ik me echt af hoe ik dat godsnaam moet gaan trekken als ik volgende week vrijdag weer aan het werk moet
pi_74533759
Vermoeind Kersjes!

Willow alweer 3 maanden en Tess 5 maanden

Finn is vandaag alweer 4 maanden

[ Bericht 16% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 09-11-2009 12:11:11 (Bij nader inzien toch maar weg...) ]
pi_74534965
Lieve mama's

Sorry dat ik hier zo weinig ben.. ik doe hard mn best om mee te lezen, maar heb zo weinig tijd om te reageren. Computer staat nu toch een stuk minder vaak aan dan "vroeger"... Ik zal gauw weer ff een update-je posten!

Even een voor alle mijlpalen
en een nog veel dikkere voor alle babietjes die nog niet helemaal lekker in hun vel zitten en voor hun mama's die zo har dhun best doen om t vol te houden!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 11:52:17 #148
5428 crew  miss_sly
pi_74535940
karin, fijn dat het beter lijkt te gaan.

kersjes, lastig. ik neem senna bij ons in bed en voed haar liggend; is dat nogeen optie? kun je intussen nog wat dutten.

Finn gefeliciteerd FTA.

fijn dat het zo goed gaat, poppedein! lekker genieten, hoor.

Senna is vandaag 16 weken
pi_74536394
Hieperdepiep voor Senna!

Lente heeft vannacht doorgeslapen! Van 2300 tot 0600! Eens kijken of ze dat volhoudt.

Ik sprak afgelopen zaterdag een kennis op een feestje die vertelde dat haar dochtertje al vanaf drie weken doorslaapt (met borstvoeding). Ze heeft 'r gewoon 's nachts laten huilen. En na een weekje was het over... Niet mijn stijl iig. Ik zou het niet eens kunnen.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:13:56 #150
5428 crew  miss_sly
pi_74536523
Wat goed van Lente

Wat sneu voor dat kindje die leerde gewoon al zo jong dat ze best kan huilen als ze honger heeft, maar dat er toch niemand op reageert geen wonder dat ze het na een week opgegeven heeft.
pi_74536540
Met 3 weken al laten huilen Vind het nu met 4 maand al moeilijk als ie gaat hulen en ik kan er niet zo snel heen
Dan maar niet doorslapen Dat doet ie trouwens ook niet meer de laatste tijd. Hij heeft altijd honger maar mag niet meer flesvoeding
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74536634
Wat lekker Ssserpente zo'n nachtje! Hopen dat ze dat vol houdt!
Gisteren had Finn geslapen van 22.45 tot 5.15 maar vannacht kwam hij weer gewoon ouderwets 2x. Ach ja ooit gaat hij wel weer doorslapen. Van mijn moeder heb ik begrepen dat ik zelf tot mijn eerste jaar ook verschikkelijk was 's nachts dus hij zal het wel van mij hebben heeft hij toch nog iets van mij haha

Ik kan Finn ook niet zo goed laten huilen hoor. Al heb ik inmiddels wel door wanneer het gewoon klagen is en wanneer hij hysterisch gaat worden.
pi_74536680
Vanmorgen is de wijkverpleegkundige van het CB langsgeweest en zij vond ook dat wij Niels maar 10 minuten moesten laten huilen zodat hij zelf in slaap zou vallen. Nou laten we hem altijd al zelf in slaap vallen, hij moet sowieso wakker worden voor een boertje na de borst. Maar we laten hem nooit huilen, er is altijd iets waarom hij huilt. En omdat hij nu 4 kilo weegt kan hij best langer tussen de voedingen laten
Ondertussen was Niels al een kwartier aan het zoeken, vuistjes aan het sabbelen en aan het huilen...
Toen ze weg was heb ik hem lekker aangelegd (er zat 2 uur tussen vanaf het begin van de vorige voeding, ohnoes ) en in de draagdoek gedaan

zijn groeicurve!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74536699
Anders ging ze er zelf aan onderdoor, zei ze. Ze heeft nog een kleine rondlopen, dus heeft d'r nachtrust hard nodig. En ze is een leukere moeder blablabla als ze goed slaapt.

Tja, dat weet je van tevoren, lijkt me. Een tweede 'nemen' blijft je eigen keus.
  maandag 9 november 2009 @ 12:22:06 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_74536713
U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.

Mooie curve (Is niet te zien als je niet inlogt )

Hoe gaat het nu met de bv?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74536763
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef Troel het volgende:
U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.

Mooie curve (Is niet te zien als je niet inlogt )

Hoe gaat het nu met de bv?
haha owh ik sla hem wel even op

Nog steeds overproduktie maar het gaat ietsjes beter nu we Daktarin tegen spruw hebben. Zaterdag weigerde hij de borst door pijn
Gaat bij jullie de bv nu goed?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74536831
Ik heb er ook nog 1 lopen en ja ik heb mijn slaap ook hard nodig. Maar we kiezen ervoor om nog een kindje te krijgen en tja dna kiezen we er ook voor om er uit te gaan snachts. Al hebben we hem wel maar weer bij ons op de kamer gelegd want das iets makkelijker
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:25:44 #158
5428 crew  miss_sly
pi_74536835
Mja, het is natuurlijk belangrijk dat je als moeder ook lekker in je vel zit, maar dan zou ik het in dat geval toch anders doen en proberen 's nachts een flesje te geven, en dan om en om met de vader. Dit is toch gewoon zielig?

Twinkly, groot gelijk!
Senna komt soms vaak en soms laat ze langer tussen de voedingen. Ik vind het best, hoor. Ik vreet me de ene dag ook helemaal vol, terwijl ik de volgende veel minder trek heb. En zolang ik het trek, vind ik het best.
Senna wil tegenwoordig 's nachts dus niet terug als ze zich voor een voeding heeft gemeld en slaapt dan bij ons. Voordeel: ze heeft toegang tot drinken de hele nacht en we werden vanochtend dus met drietjes om kwart over 10 pas wakker Ik zie er dus echt geen meerwaarde in om haar kost wat kost in haar wiegje terug te leggen en haar daar te laten huilen tot ze slaapt. Liggen we alledrie weet ik veel hoe lang wakker, terwijl we nu lekker geslapen hebben
pi_74537021
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, groot gelijk!
Senna komt soms vaak en soms laat ze langer tussen de voedingen. Ik vind het best, hoor. Ik vreet me de ene dag ook helemaal vol, terwijl ik de volgende veel minder trek heb. En zolang ik het trek, vind ik het best.
Senna wil tegenwoordig 's nachts dus niet terug als ze zich voor een voeding heeft gemeld en slaapt dan bij ons. Voordeel: ze heeft toegang tot drinken de hele nacht en we werden vanochtend dus met drietjes om kwart over 10 pas wakker Ik zie er dus echt geen meerwaarde in om haar kost wat kost in haar wiegje terug te leggen en haar daar te laten huilen tot ze slaapt. Liggen we alledrie weet ik veel hoe lang wakker, terwijl we nu lekker geslapen hebben
ja, precies! dat zei ik ook tegen haar, moet ik dan 's nachts een uur rondlopen met een hongerig overstuur kind omdat zij vinden dat hij nog niet mag eten Dan slapen we minder dan wanneer hij gewoon drinkt en verder slaapt.
Het is nu trouwens nog wel een heel gedoe 's nachts, ik moet mezelf eerst helemaal inwikkelen met hydrofiel doeken anders maak ik het bed en mijn pyama nat Ik ben benieuwd wanneer dat lekken een beetje tot bedaren komt. Dan ga ik liggend voeden oefenen, lijkt me erg relaxed
  maandag 9 november 2009 @ 12:37:28 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74537181
Miss_Sly, hij ligt sowieso al bij ons in bed
Soms gaat hij tegelijk met ons slapen ligt hij er dus "vanaf het begin", soms slaapt hij 's avonds in zijn eigen bed en komt hij vanaf de 1e nachtvoeding bij ons te liggen. Terug in zijn eigen bed heeft geen zin, dat accepteert hij echt niet.

Jemig Ssserpente, een pasgeborene 's nachts laten krijsen van de honger is ook zeker niet mijn manier

Niels volgt lekker de middenlijn, netjes!
  maandag 9 november 2009 @ 12:43:33 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_74537321
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ja, precies! dat zei ik ook tegen haar, moet ik dan 's nachts een uur rondlopen met een hongerig overstuur kind omdat zij vinden dat hij nog niet mag eten Dan slapen we minder dan wanneer hij gewoon drinkt en verder slaapt.
Het is nu trouwens nog wel een heel gedoe 's nachts, ik moet mezelf eerst helemaal inwikkelen met hydrofiel doeken anders maak ik het bed en mijn pyama nat Ik ben benieuwd wanneer dat lekken een beetje tot bedaren komt. Dan ga ik liggend voeden oefenen, lijkt me erg relaxed
Liggend is echt relaxed, alleen word je dan af en toe wakker en dan ben je zomaar een uur kwijt ofzo, dat is minder. En in dat uur heb je dus wel je hele bed bevochtigd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:45:49 #162
5428 crew  miss_sly
pi_74537382
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Liggend is echt relaxed, alleen word je dan af en toe wakker en dan ben je zomaar een uur kwijt ofzo, dat is minder. En in dat uur heb je dus wel je hele bed bevochtigd
Daar heb ik dus gelukkig helemaal geen last van, dat bevochtigen dus. Heel soms een klein vochtig plekje onder Senna's mondje, maar verder niets. En ik vind het erg relaxed, en dat uur kwijt ook zalig. Een dutje zo nu en dan, heerlijk toch? Ik voed Senna 's avonds in slaap op ons bed, en doe dan vaak tegelijkertijd ook even een dutje
  maandag 9 november 2009 @ 12:53:38 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_74537606
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar heb ik dus gelukkig helemaal geen last van, dat bevochtigen dus. Heel soms een klein vochtig plekje onder Senna's mondje, maar verder niets. En ik vind het erg relaxed, en dat uur kwijt ook zalig. Een dutje zo nu en dan, heerlijk toch? Ik voed Senna 's avonds in slaap op ons bed, en doe dan vaak tegelijkertijd ook even een dutje
Bofkont
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74538204
Klinkt heerlijk zo miss sly.

En netjes zeg de groeicurve van Niels! Raar advies hoor van zo'n cb om een kindje een uur te laten huilen. Hier zeiden ze dat ook als Esmee te weinig tijd tussen de voedingen liet, maar ja als je ze dan een uur laat huilen, hebben ze beretrek, maar zijn ze weer te moe om te drinken. Lijkt me toch ook niet echt handig
Zelfs als Esmee de hele dag huilt, kan ik haar niet zomaar laten liggen en huilen. Ze huilen tenslotte niet voor niks die kleintjes.

Gisteren een heel fijn dagje gehad! Esmee had bijna geen last van krampjes en ze was vrolijk en ging steeds lachen Meteen een heel ander meisje dan. We konden 's avonds zelfs gewoon tv kijken terwijl allebei de meisjes in bed lagen te slapen. Was wel even wennen, maar wel echt even heeeeeerlijk bijkomen.
pi_74538276
Ook goedenmiddag!
Karin, ik hoop dat Lars de stijgende lijn doorzet, voor hem en voor jullie!
Stiemie, er even heerlijk uitgeweest, beetje kunnen opladen? En hoe gaat het vandaag?
Lente, zo moet het, lekker slapen van 11 tot 6. Kersjes, ik snap dat je echt van 3 voedingen in de nacht af wil als je weer moet werken. Ik functioneer prima met 1 nachtvoeding begin ik te merken, maar 3
Over de nachten: we zitten nu op een schema dat Driekus rond 10 uur nog een fles krijgt en zich dan rond twee uur meldt en dan pas om een uurtje of 8. Hier kan ik heel goed mee leven, beter dan met een hele late voeding en dan weer om een uur of 6. Op de manier die we nu hebben, pak ik meer slaap en dat is goed vol te houden. Ik doe nu alle voedingen door de week en dan in het weekend doet mijn man de nachten zodat ik bijslaap. Oordoppen in en ik ben zo weg.

We hebben een heerlijk weekend gehad! Het logeren met Driekus bij mijn ouders ging goed, hij heeft daar zijn eigen bedje en wij sliepen bij hem op de kamer (zo grappig, op mijn eigen oude slaapkamer). En gisteren heeft een vriendin van me op em gepast een paar uurtjes omdat wij naar een concert gingen en ook dat is perfect gegaan. Hij groeit ineens enorm en lijkt ook veel wijzer. Hij heeft bij mijn ouders heel veel op een kleed liggen spelen en ook lachen gaat steeds bewuster. Net was ie hele verhalen aan het houden tegen de sportschoenen van mijn man, ook leuk om te zien.

Wat ik me nog effe afvroeg, hoeveel kleren moeten die ukken nu aan binnenshuis? Driekus heeft nu een romper aan met lange mouwen, een joggingbroekje en een shirtje over het rompertje, lijkt me warm genoeg. Maar zou je eventueel ook zonder extra shirt kunnen? Hij heeft een aantal heel gave rompers met lange mouw die ik net zo lief niet zou verstoppen onder een shirtje, maar ik vraag me af of het warm genoeg is...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 9 november 2009 @ 13:19:33 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_74538323
mefke, hier gewoon rompertje en shirtje inderdaad, bij een temperatuur binnen van rond de 20,5 graden. Ik heb ook wel eens een rompertje over een shirtje aangedaan (of een dubbel rompertje en dan geen shirtje, maar nog wel een broekje) omdat sommige rompertjes zo leuk zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74538900
O, zo klein al laten huilen, dat zou ik echt niet kunnen. Ik laat Driekus echt wel eens even huilen, maar alleen als ik weet wat er is. Als hij bijvoorbeeld net begint te huilen terwijl ik onder de douche sta en het etenstijd is, tja dan moet ie effe wachten. Maar echt laten huilen om het huilen of omdat je geen nachtvoeding wil doen, ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen.
Zo vertelde mijn tante dat het kindje van m'n nichtje laatst een nachtje gehuild had omdat ie niet wil slapen met een vieze luier. Ja ik geef het kind (8 maanden) groot gelijk, ik zou dat ook niet willen. Dan verschoon je em toch gewoon? Als er hier gehuild wordt is het simpel: tis eten, boertjes of vieze luier dus die controleer je allemaal...
pi_74539933
War sneu zeg zo lang in vieze luier moeten liggen.
pi_74540743
Wie zei dat kleine mannetjes niet de boel voor de gek konden houden qau huilen Leander schreeuwde me net de hele toko bij elkaar omdat ik hem niet zo snel hoorde. Alsfo ie zwaar mishandeld werd. Kom ik de slaapkamer binnen begint ie smerig te lachen Tis dat ie nog niet kan praten anders had ie vast iets gezegd van: Zo heb ik je even mooi te pakken
pi_74540895
of "ow fijn mama, je bent er toch, ik dacht dat je weg was want ik zag je niet meer"

ik snap dat nooit, alsof kindjes jonger dan 6 maanden dat al bewust zouden kunnen doen "om je even mooi te pakken"
pi_74541271
Jemig p_iglet, waar heb jij last van?
Ik denk niet dat nicole het zo serieus bedoelt hoor.
pi_74541299
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef p_iglet het volgende:
of "ow fijn mama, je bent er toch, ik dacht dat je weg was want ik zag je niet meer"

ik snap dat nooit, alsof kindjes jonger dan 6 maanden dat al bewust zouden kunnen doen "om je even mooi te pakken"
Was ook maar een grapje hoor
pi_74541913
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef p_iglet het volgende:

ben je weer zwanger? easy on the hormones
nee grapje, ik denk dat menicole het als geintje bedoelt

Dat van dat huilen oef
je bent een leukere mama als je slaapt tsja.
Ik zie er wel beter uit als ik slaap ja maar lekker belangrijk, voor mijn kind ben ik een betere mama als ik er gewoon ben zeg maar, ongeacht het tijdstip; dus wat je zegt, mijn stijl is het niet. En als we een tweede 'nemen' dan zal dat best heavy zijn, nu kan ik immers gewoon blijven liggen tot tien uur als mn meisje weer verder slaapt ofzo, dan kan dat niet meer. Maar aan de andere kant, het is verbazingwekkend met hoe weinig slaap je lijf toe kan. Als je er echter de hele tijd op gaat letten, op de klok kijken en bijhouden hoeveel uur je slaapt dan zal het je vroeg of laat wel opbreken ja.

Oh Troel dat heb ik me ook wel eens bedacht sommige rompertjes zijn zo ontzettend leuk dat ik het bijna zonde vind dat er een tshirtje overheen gaat. Meestal doe ik dan een vestje aan en die aan de bovenkant met een knoopje dicht. Wel een beetje gay voor jongetjes haha

mooie curve Twinkly Niels gaat mooi omhoog!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 november 2009 @ 15:19:06 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74542470
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:36 schreef mefke79 het volgende:
Zo vertelde mijn tante dat het kindje van m'n nichtje laatst een nachtje gehuild had omdat ie niet wil slapen met een vieze luier. Ja ik geef het kind (8 maanden) groot gelijk, ik zou dat ook niet willen. Dan verschoon je em toch gewoon? Als er hier gehuild wordt is het simpel: tis eten, boertjes of vieze luier dus die controleer je allemaal...

Ik hoorde een tijdje terug ook over iemand die d'r zindelijk wordende peuter na een ongelukje liet rondlopen in een vieze broek onder het mom "dat zal d'r leren".
Sommige mensen houden er nogal aparte opvoedingsmethoden op na

Stiemie, dat klinkt gezellig!

En wat slaapgebrek betreft: gelukkig functioneer ik nog steeds behoorlijk goed op weinig slaap. Kwestie van jarenlange gewenning

Hier trouwens nog steeds geen horloge om en op de klok kijk ik overdag eigenlijk ook nauwelijks. Eten en drinken doe je wanneer je honger of dorst hebt en niet wanneer de klok zegt dat het moet, dat werkt voor ons het fijnst
Sommige huishoudens hebben meer baat bij de 3 r'en en dat is natuurlijk prima, zolang ze me hun leefwijze maar niet proberen op te dringen
  maandag 9 november 2009 @ 15:45:34 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74543358
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk zo miss sly.

En netjes zeg de groeicurve van Niels! Raar advies hoor van zo'n cb om een kindje een uur te laten huilen. Hier zeiden ze dat ook als Esmee te weinig tijd tussen de voedingen liet, maar ja als je ze dan een uur laat huilen, hebben ze beretrek, maar zijn ze weer te moe om te drinken. Lijkt me toch ook niet echt handig
Zelfs als Esmee de hele dag huilt, kan ik haar niet zomaar laten liggen en huilen. Ze huilen tenslotte niet voor niks die kleintjes.

Gisteren een heel fijn dagje gehad! Esmee had bijna geen last van krampjes en ze was vrolijk en ging steeds lachen Meteen een heel ander meisje dan. We konden 's avonds zelfs gewoon tv kijken terwijl allebei de meisjes in bed lagen te slapen. Was wel even wennen, maar wel echt even heeeeeerlijk bijkomen.

(zo, weer mn tvp-tje voor dit topic binnen )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74543978
Pff wat een insteek, gewoon een hongerig kind laten huilen. Ik kan dat echt niet... en zo te lezen jullie ook niet...

Hier gaat het wel redelijk vandaag op krampjesgebied. Isabeau heeft weer uitgeslapen tot 11.45u, dat doet ze de laatste tijd elke dag. Vervolgens is ze op wat hazeslaapjes na de rest van de dag klaarwakker. Is dit erg? Zou ik moeten proberen dat patroon te veranderen of het zo laten omdat zij dit kennelijk prettig vindt?

Voel me er een beetje onzeker over.
pi_74544210
Sorbo Amélie heeft ook heel wat wakkere uurtjes doorgebracht schijnbaar vond ze het prettig. Dat kan hoor, niet alle baby's slapen heel veel overdag.
Let wel op signalen van moeheid, oa bleek worden, mopperen, wegkijken als je met haar speelt enzo, dat soort dingen. Als algemene regel kun je geloof ik aanhouden dat hele kleine baby's grof weg 30 tot 90 minuten achter elkaar wakker zijn en dan weer moe worden. Probeer Isabeau anders eens na een uur of max anderhalf uur wakker weer in haar bedje te leggen. Dat deed ik hier met Amélie ook, soms viel ze in slaap, soms lag ze wakker om zich heen te kijken maar had ze op die manier toch rust en soms (okay vaak) was het gewoon gelijk mopperen en wilde ze eruit omdat het allemaal veel te mooi is beneden enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74544303
30 tot 90 minuten? zo kort? Dat moet ik Isabeau eens uitleggen!

Ik heb haar overigens net in haar bedje gelegd en 't blijft al 5 minuten stil. Maar dat lukt alleen als ik haar er slapend inleg. Als ik het doe zoals jij omschrijft begint ze gelijk te huilen wat overgaat in krijsen... en haar dan laten huilen dat lukt me echt niet.
pi_74544352
Mikael sliep als babyzijnde ook weinig. Ook af en toe even 15 minuten ofzo. Ik heb het maar zo gelaten. Hij deed het er goed om en was verder tevreden enzo. Dus ik zou zeggen, goed in de gaten houden net wat Huup zegt!!
pi_74544383
ok dat zal ik natuurlijk sowieso doen.

Hè wat is het toch fijn dat er ook andere moeders zijn met baby's!
pi_74544390
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef Sorbootje het volgende:

Ik heb haar overigens net in haar bedje gelegd en 't blijft al 5 minuten stil. Maar dat lukt alleen als ik haar er slapend inleg. Als ik het doe zoals jij omschrijft begint ze gelijk te huilen wat overgaat in krijsen... en haar dan laten huilen dat lukt me echt niet.
ja mijn mond viel ook open hoor
t stond oa hier op de site van mijn vk's. Daar staat zelfs 30 tot 60 minuten.

De eerste twee weken hebben we strak dat uur aangehouden en heeft ze inderdaad heel veel geslapen maar daarna werd dat al snel heel veel minder, mevrouwtje wilde de wereld zien
maar het kan geen kwaad om haar in haar bedje te leggen als ze rustig is, slaapt ze niet dan rust ze wel zeg maar. Uiteraard moet ze dan niet de hele tent bij elkaar brullen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74544396
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef Sorbootje het volgende:
Leander is nu 4 maand en die is idd ook zolang ongeveer wakker. Alleen tegen de avond veel langer. HIj ligt nu in bed slaapt nog een uurtje en dan blijft ie wakker tot uur of 10 half 11!!
pi_74544501
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja mijn mond viel ook open hoor
t stond oa hier op de site van mijn vk's. Daar staat zelfs 30 tot 60 minuten.

De eerste twee weken hebben we strak dat uur aangehouden en heeft ze inderdaad heel veel geslapen maar daarna werd dat al snel heel veel minder, mevrouwtje wilde de wereld zien
maar het kan geen kwaad om haar in haar bedje te leggen als ze rustig is, slaapt ze niet dan rust ze wel zeg maar. Uiteraard moet ze dan niet de hele tent bij elkaar brullen
Dat is juist het punt. Ik kan haar er rustig inleggen. Als ze nog maar enigszins wakker is is het rustige er zo van af! Zelf in slaap vallen lukt haar alleen na de voeding die ik haar 's ochtends zo rond 7 uur geef.
pi_74544637
Maar, as-we-speak slaapt ze al een kwartier in haar eigen bedje op de babykamer (voor 't eerst). (toegegeven, ik heb haar er slapend in gelegd)
pi_74544940
Iris begint nu heel schattig in haar oogjes te wrijven als ze moe is en dan moppert ze wat.
Vaak is het in bed dan ok, soms ligt ze nog even wat te pruttelen en als ze huilt gaan we er even heen en geven de speen. Meestal is ze dan vrij vlot vertrokken.

Even laten huilen doe ik wel, maar ik kan ook niet altijd direct naar boven rennen, heb hier ook nog een peuter rondlopen.
  maandag 9 november 2009 @ 16:31:34 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74545005
sorbo, zolang jullie het geen probleem vinden dat ze zelf niet in slaap valt, is het geen probleem.
het punt is wel dat ze zich dan aanwent dat ze niet in bed in slaap valt, maar dat weet je dan, en dan kan je op een voor jullie geschikt moment de strijd aangaan om dat te doorbreken. Als jullie haar nu nog te klein vinden, is ze nog te klein. het leven is soms zo simpel

Lekker de wereld laten kletsen, en je eigen plan trekken.

wel wat tips voor het zelf in slaap vallen: warm het bedje mss een beetje voor met een kruik of iets.
blijf erbij tot ze slaapt, zoals miss_sly doet, lekker over het wangetje of het buikje aaien, tot ze slaapt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74545158
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:31 schreef DaviniaHR het volgende:
sorbo, zolang jullie het geen probleem vinden dat ze zelf niet in slaap valt, is het geen probleem.
het punt is wel dat ze zich dan aanwent dat ze niet in bed in slaap valt, maar dat weet je dan, en dan kan je op een voor jullie geschikt moment de strijd aangaan om dat te doorbreken. Als jullie haar nu nog te klein vinden, is ze nog te klein. het leven is soms zo simpel

Lekker de wereld laten kletsen, en je eigen plan trekken.

wel wat tips voor het zelf in slaap vallen: warm het bedje mss een beetje voor met een kruik of iets.
blijf erbij tot ze slaapt, zoals miss_sly doet, lekker over het wangetje of het buikje aaien, tot ze slaapt.
wat zij zegt ja

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74545163
hé dat zijn wel goede tips.. Die van dat kruikje gebruik ik al, maar erbij blijven is wel een goede. Thanks.

Hoe is het mogelijk, ze slaapt nog steeds! Zul je altijd zien...
pi_74545563
Graeme wil overdag nog steeds niet in zn bedje slapen. Hij slaapt overdag nog steeds gewoon in de box of op de bank. Eigenwijs kind Maar zolang hij hier goed slaapt, vind ik het ook best hoor. En ´s avonds wil hij gewoon wel in zn eigen bed. Blijkbaar vind ie dat alleen iets voor ´s nachts ofzo. Prima.
Als hij straks niet meer lekker in de woonkamer kan slapen, dan probeer ik zn bedje wel weer opnieuw.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74546193
Goh, wat hebben jullie veel gepost vandaag!

Dat zou ik ook niet kunnen, hoor een week lang je verse kindje elke nacht laten huilen. Een leukere moeder voor wie? En een vieze luier is ook zielig, die arme billetjes.

Kobus is ook een erg wakker babietje, al vanaf zijn geboorte, toen las ik dat ook van die max 90 minuten, nou bij ons was dat toch altijd behoorlijk langer. Nu ligt hij lekker te kletsen in zijn bedje en zal hij zo wel in slaap vallen.

Hij heeft trouwens iets nieuws en dat is keihard krijsen. Ik weet niet of hij gewoon zijn stem aan het uit proberen is of dat hij kriebel in zijn keel heeft, maar het is echt heel hard!
Verder is hij gewoon het liefste jongetje dat er is. En zijn hand geneest goed.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 17:12:07 #191
5428 crew  miss_sly
pi_74546210
Ik volg Senna wel in wat ze wil, maar ik zal wel blijven aanbieden wat ik denk dat misschien beter zou zijn.

Bijvoorbeeld 's nachts wil ze niet terug na de nachtvoeding de laatste tijd. Ik probeer het wel telkens eerst. Wil ze niet, mag ze zonder meer bij ons, maar ik ga er niet maar vanuit dat ze niet wil.
Hetzelfde met overdag slapen; ze doet het tegenwoordig regelmatig erg goed, maar soms ook gewoon niet. Toch leggen we haar dan gedurende de dag een aantal keren in bed, om te kijken of ze echt neit wil. Wil ze niet, hebben wij het kennelijk verkeerd gezien en nemen we haar er weer mee uit.
pi_74546297
Zo doen wij het eigenlijk ook, Miss.
pi_74546677
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik volg Senna wel in wat ze wil, maar ik zal wel blijven aanbieden wat ik denk dat misschien beter zou zijn.

Bijvoorbeeld 's nachts wil ze niet terug na de nachtvoeding de laatste tijd. Ik probeer het wel telkens eerst. Wil ze niet, mag ze zonder meer bij ons, maar ik ga er niet maar vanuit dat ze niet wil.
Hetzelfde met overdag slapen; ze doet het tegenwoordig regelmatig erg goed, maar soms ook gewoon niet. Toch leggen we haar dan gedurende de dag een aantal keren in bed, om te kijken of ze echt neit wil. Wil ze niet, hebben wij het kennelijk verkeerd gezien en nemen we haar er weer mee uit.
zo doen wij het ook ja

ik leg haar altijd in bed als ik denk dat ze moe is (ze wordt dan idd bleekjes enzo); soms valt ze dan in slaap, soms kom ik boven kijken en dan ligt ze in haar bedje om zich heen te kijken en soms protesteert ze en wil ze duidelijk niet in bed. Nouja ook goed, dan niet, dan gaat ze weer mee naar beneden en speel ik met haar.

Ze vindt het zo leuk om samen te spelen ze heeft nog totaal geen aandacht voor echt speelgoed, papa en mama moeten het zijn vooral keer op keer op keer krrrrrrrrrrroepoek zeggen vindt ze dikke pret
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74547844
Kroepoek? Hoe kom je daar nou weer op

Hier is het altijd heel duidelijk. óf ze valt zo in slaap, soms na wat piepjes en kreuntjes... óf ze gaat heel hard krijsen, en dan kan je d'r wel laten huilen maar dat werkt echt niet, dus dan kan je haar er net zo goed weer uit halen. En er bij blijven helpt hier absoluut niet, want zodra ze me ziet is ze klaarwakker
Zo slaapt ze overdag nog wel vaak in de wagen, maar als ik dan met haar ga lopen is ze meteen wakker Oeh kijken kijken!
pi_74547932
Slapen na een uurtje wakker? Daar doet Driekus ook niet aan hoor, die is veel langer wakker. Ik probeer em, net als Huup en Miss, wel tussendoor in bed te leggen en vind em dan soms klaarwakker een half uurtje later. Slapen doet ie overal, maar toch wel het meeste in zijn bedje. En speelgoed is hier wel echt favoriet, al is kijken naar het plafond ook erg leuk. En ' kletsen' tegen de sportschoenen van je vader die naast je op de grond liggen.
We zijn, op aanraden van het cb, begonnen met het trainen van zijn nekje door em op een andere manier op z'n rug te leggen. Dit ivm de voorkeurshouding. Gisteren snapte ie er nog niets van, vandaag ging dapper zijn hoofdje omhoog.
Morgen naar de kinderarts (controle ivm kreunen na de geboorte) en woensdag naar de fysio. Druk weekje zo.
pi_74548701
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:15 schreef innepin het volgende:
Kroepoek? Hoe kom je daar nou weer op

...
das B's afdeling

"ja he schatje, de hond zegt waf en de duif zegt kroepoek!"

Mefke succes bij de KA.

Dat wilde ik eerder nog zeggen, tegen de lekplekken enzo, ik voed 's nachts in bed op een dubbelgevouwen flanellen luier. Dat vangt de ergste lek op en zo hoef ik niet om de haverklap mn matras te verschonen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74549647
Ik ga me nu haast schuldig voelen dat ik niet elke keer weer probeer om Graeme in zn bed te leggen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74549754
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:13 schreef tessie het volgende:
Ik ga me nu haast schuldig voelen dat ik niet elke keer weer probeer om Graeme in zn bed te leggen
waarom? s toch nergens voor nodig?

Gewoon doen wat voor jullie werkt en vooral, nog veel belangrijker, wat voor Graeme werkt.
Er is er maar 1 die Graeme het beste kent en dat ben jij. (okay vooruit, je lief ook )

niet schuldig voelen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74550190
Tessie, waarom zou je je schuldig voelen? Als dit toch goed werkt? Driekus slaapt ook in de box, in de maxi cosi, in de kinderwagen bak, op de grond (kleed) en op de bank, net waar 't em uitkomt. En op mijn arm...

lijkt me trouwens echt niet fijn liggen...
pi_74550238
Tessie, wat huup zegt!

Hebben jullie het nou over lekplekken van zeg maar de 'andere' borst? Daarvoor had ik lilypadz, werkt als een tierelier. Niet goedkoop, maar ik vond het wel prettig. Ik wil ze evt wel verkopen, trouwens.

Awww Driekus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')