abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 08:30:10 #1
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74305910
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je echt iets absoluut niet lekker vindt, maar dat je het door veel te proberen te eten wel gaat waarderen, uiteindelijk?

Dat heb ik met blauwaderkaas. Ik zie het vaak langskomen bij tv-eetprogramma's. Maar ik luste het absoluut niet. Kwam bijna aan het kokhalzen als ik het al rook.

Maar nu heb ik dus laatst in een restaurant gegeten en als toetje kregen we een kaasplankje. Daar zat ook die blauwaderkaas op, en ik moet zeggen: niet al te slecht (wel met een hoop perenstroop). En daarna heb ik het nog een paar keer geprobeerd en het begint steeds beter te bevallen. Maar ik heb nog een lange weg te gaan

Zouden jullie ook die moeite doen om toch iets te gaan eten van wat je weet dat je het eigenlijk heel vies vindt? En wat vinden jullie echt smerig?
pi_74305932
Nee. Waarom zoveel moeite doen om iets lekker te vinden wat je absoluut niet lekker vindt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74305943
Perenstroop.... ik had een keer een kaasplankje met perenmosterd, mmmmmmmm

Aantal jaar terug ben ik veel meer dingen gaan eten die ik eigenlijk niet lustte. Thanx to mijn stage waar ik ging koken met kinderen.

Wat ik echt nog niet lekker vind is spruitjes. Als iemand ze op een heel andere manier klaarmaakt voor me, dan wil ik het best proberen. Maar ik geef het weinig kans.
  maandag 2 november 2009 @ 08:34:44 #4
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74305944
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee. Waarom zoveel moeite doen om iets lekker te vinden wat je absoluut niet lekker vindt.
Omdat je het zoveel mensen wel ziet waarderen. Dan vraag ik me af: wat vinden ze er zo lekker aan?
pi_74305957
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Omdat je het zoveel mensen wel ziet waarderen. Dan vraag ik me af: wat vinden ze er zo lekker aan?
Ik ben mij bewust dat smaken verschillen.
pi_74305971
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

En dan proef je het een keer en dat vind je het niet lekker.
En dan, jezelf martelen en blijven voorhouden dat je het ooit wel lekker gaat vinden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74306000
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef Kekaa het volgende:
Perenstroop.... ik had een keer een kaasplankje met perenmosterd, mmmmmmmm

Aantal jaar terug ben ik veel meer dingen gaan eten die ik eigenlijk niet lustte. Thanx to mijn stage waar ik ging koken met kinderen.

Wat ik echt nog niet lekker vind is spruitjes. Als iemand ze op een heel andere manier klaarmaakt voor me, dan wil ik het best proberen. Maar ik geef het weinig kans.
Nou, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens spruitjes te eten

Zelf lustte ik echt geen mosselen en inktvis.. Vis überhaupt vond ik niet tof.. Maar nu, veel eten bij toenmalige schoonfamilie later, lust ik het prima eigenlijk.. Nog lekker ook!

Echt het enige wat ik niet lust is huzarensalade.. IEEEEEUW, die structuuur! BAH!...
pi_74306007
Kaas vind ik echt om te kotsen. Ik ben serieus wel eens over mn nek gegaan, puur door de geur. Maakt niet uit hoe of wat voor kaas, behalve als het gesmolten is bijvoorbeeld op pizza of iets dat daar op lijkt, dan is het wel te eten. Maar zelfs dan niet altijd, over lasagna is dan weer extreem goor.

Nee, dat zal ik nooit eten, ik denk ook niet dat ik het zou kunnen. Het idee alleen al maakt me bijna misselijk.
  maandag 2 november 2009 @ 08:43:47 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_74306055
Koffie probeer ik eens in de zoveel jaren weer een keertje, omdat zoveel mensen het drinken. Maar ik vind het nog steeds helemaal niks.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 2 november 2009 @ 08:47:49 #10
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_74306104
En de drang van mensen om overal maar ananas op te smijten... gadver... ananas op een pizza... pizza hoort hartig te zijn, heiligschenniseurs!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_74306121
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:43 schreef SillyWalks het volgende:
Koffie probeer ik eens in de zoveel jaren weer een keertje, omdat zoveel mensen het drinken. Maar ik vind het nog steeds helemaal niks.
Dat heb ik nou ook, ik snap al die mensen niet die minstens 2 bakkies per uur wegwerken Datzelfde heb ik trouwens met bier (en eigenlijk bijna alle alcoholhoudende dranken)
pi_74306177
lamsvlees blijf ik elke x weer proberen...zonder succes. olijven en paprika ben ik wel gaan waarderen en vind t zelfs lekker nu. blauwaderkaas gruwel ik van maar bijv een gorgonzola-saus vind ik weer heerlijk
  maandag 2 november 2009 @ 08:57:40 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_74306229
Olijven.
Meeste mensen lusten het niet gelijk, maar na een keer of 3 a 4 proberen begin je het steeds lekkerder te vinden. Uitzonderingen daar gelaten.

Eet zo een potje leeg i.i.g. ;-)

Vis probeer ik ook met muizen hapjes, en merk dat het steeds beter gaat.

Alleen van gebakken zalm ga ik nog steeds over m'n nek. Wat een lucht...
pi_74306239
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Hoe ga je het maken dan?
Toch niet met spekjes erbij ofzo? Die variatie ken ik al... en dan eet ik alleen de spekjes
  maandag 2 november 2009 @ 08:58:56 #15
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74306243
Ik lust eigenlijk alles wel.

Er is niets wat ik echt niet lekker vind. Ik heb wel mijn voorkeuren, maar ik kan op ditmoment niets bedenken waar ik echt van walg.

Blauwader kaas is trouwens echt super lekker. Heerlijke sterke smaak.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74306292
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:58 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Hoe ga je het maken dan?
Toch niet met spekjes erbij ofzo? Die variatie ken ik al... en dan eet ik alleen de spekjes
Dat blijft het geheim van de smid natuurlijk Maar hoe kleiner hoe lekkerder, niet koken maar wokken, juiste kruiden erbij, en die pot appelmoes natuurlijk
pi_74306874
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:43 schreef SillyWalks het volgende:
Dat dus, heel soms probeer ik weer een bakje... ik krijg het wel op maar tijdens het drinken denk ik echt... is dit het nou? zuipen mensen hier nou liters van weg? Geef mij maar thee

Verder hou ik niet van notenrijst
I'm not the man you think I am!
pi_74307061
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:02 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Dat blijft het geheim van de smid natuurlijk Maar hoe kleiner hoe lekkerder, niet koken maar wokken, juiste kruiden erbij, en die pot appelmoes natuurlijk
Hmm wokken. Dat is misschien wel een goed idee inderdaad.
En appelmoes, dat was vroeger mn groentevervanger hahahaha.
pi_74307213
spruitjestip: idd zo klein mogelijk, die donkergroene blaadjes maken ze zo bitter, haal je die weg dan zijn ze veel zachter van smaak. op het laatst doe ik er altijd stukjes peer door. vriend van mij die geen spruitjes lust schepte zelfs 2x op
  maandag 2 november 2009 @ 09:53:26 #20
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_74307275
had het met paprika dan vind ik nu wel lekker
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_74307300
Oesters durfde ik nooit te eten, hou sowieso niet van rauwe vis.
Afgelopen vrijdag geprobeerd; gestoomd met een tausisaus en was na even wennen verslavend lekker

echt trots op mezelf haha
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 2 november 2009 @ 09:58:08 #22
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74307375
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Afgelopen vrijdag geprobeerd; gestoomd met een tausisaus en was na even wennen verslavend lekker

Oesters moet je niet stomen. Barbaar.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74307600
"Blauwaderkaas". Het woord alleen al . Ik moet meteen denken aan dikke oude wijven met verrimpelde benen icm dikke spataderen .
pi_74307896
Ik biljf het wel steeds proberen met dingen ja, ik geloof echt dat je dingen die je niet lekker vindt kunt 'leren' te eten en drinken. Het is me gelukt met koffie, wijn, maar ook met zuurkool en spruitjes en gekookte witlof .

Alleen verse koriander, dat blijf ik verschrikkelijk smerig vinden . Maar.. ik biljf stug volhouden, steeds weer een klein beetje, wie weet vind ik het ooit wel ineens enorm lekker!
  maandag 2 november 2009 @ 10:30:11 #25
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74308042
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik biljf het wel steeds proberen met dingen ja, ik geloof echt dat je dingen die je niet lekker vindt kunt 'leren' te eten en drinken. Het is me gelukt met koffie, wijn, maar ook met zuurkool en spruitjes en gekookte witlof .

Alleen verse koriander, dat blijf ik verschrikkelijk smerig vinden . Maar.. ik biljf stug volhouden, steeds weer een klein beetje, wie weet vind ik het ooit wel ineens enorm lekker!
Dat bedoel ik, dat je soms dingen niet lekker vindt maar dat als je het "leert" te eten en drinken dat het dan best wel meevalt. Zie mijn blauwaderkaas

Ik had bijvoorbeeld vroeger ook een hekel aan olijven maar vindt dat nu geweldig lekker. Ik vraag me dan af: kan iedereen dat, dat leren?
  maandag 2 november 2009 @ 10:37:28 #26
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74308205
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, dat je soms dingen niet lekker vindt maar dat als je het "leert" te eten en drinken dat het dan best wel meevalt. Zie mijn blauwaderkaas

Ik had bijvoorbeeld vroeger ook een hekel aan olijven maar vindt dat nu geweldig lekker. Ik vraag me dan af: kan iedereen dat, dat leren?
Natuurlijk kan dat, niet lekker zit tussen je oren.
pi_74308425
quote:

ik werk in een fabriek waar op dit moment 1000 kg koriander wordt geroosterd. De GEUR! aaaaaah
pi_74308444
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Oesters moet je niet stomen. Barbaar.
hoezo mag dat niet dat was een veilige manier om te proeven
  maandag 2 november 2009 @ 11:15:49 #29
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74309387
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:44 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

hoezo mag dat niet dat was een veilige manier om te proeven
Zonde van de smaak.
  maandag 2 november 2009 @ 11:34:34 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74310108
Gewoon na lange tijd weer eens iets proberen doet je vaak verrassen, althans mij wel.
Heb het al gehad met rode wijn, olijven, bier file american en bepaalde groenten, luste geen van dit alles.. en nu ben ik er gek op ! bizar toch!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 2 november 2009 @ 11:40:35 #31
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74310336
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:34 schreef MissHobje het volgende:
Gewoon na lange tijd weer eens iets proberen doet je vaak verrassen, althans mij wel.
Heb het al gehad met rode wijn, olijven, bier file american en bepaalde groenten, luste geen van dit alles.. en nu ben ik er gek op ! bizar toch!
Hoe kon je in godsnaam zoveel dingen niet lusten?
pi_74310420
Nee helpt hier niet, ik vind bier nogsteeds vies, wijn ook, witlof wordt ik ook nogsteeds niet blij van en van erwtensoep ga ik over mijn nek.
Oesters ook geprobeerd en te goor bevonden om dat nogmaals aan te durven, geitenkaas gaat het ook al niet worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_74310561
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:44 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ik werk in een fabriek waar op dit moment 1000 kg koriander wordt geroosterd. De GEUR! aaaaaah
Maar dat zijn korianderzaadjes, die zijn juist lekker . Ik had het over dit verderfelijke, naar zeep smakende spul:

maandag 2 november 2009 @ 12:27:14 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74311837
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wellicht om je smaak verder te ontwilkkelen, anders vreet je alleen maar kip patat en appelmoes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 november 2009 @ 12:49:47 #35
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74312498
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht om je smaak verder te ontwilkkelen, anders vreet je alleen maar kip patat en appelmoes
Eens
  maandag 2 november 2009 @ 12:51:54 #36
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74312584
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:47 schreef SillyWalks het volgende:
En de drang van mensen om overal maar ananas op te smijten... gadver... ananas op een pizza... pizza hoort hartig te zijn, heiligschenniseurs!
Pizza Ik heb het weleens vol goede moed geprobeerd, maar tis niet mijn ding.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 2 november 2009 @ 12:53:01 #37
45206 Pietverdriet
pi_74312625
Vriend van me vroeg na zich hebben vol gevreten aan een lamsbout en te hebben gezegt wat lekker dat toch was, wat voor een vlees dat nu was, want zoiets had ie bij moesje nooit gekregen.
Lamsbout zei ik, van de turkse slager

Lamsvlees? Maar dat lust ik helemaal niet, en van de turk, gadver, wat vies.

Ben toen ff kwaad geworden.
  maandag 2 november 2009 @ 12:53:32 #38
278367 Flowers.
Cry me a river
pi_74312637
Haring dat vond ik vroeger echt heel ranzig maar nu lust ik het gewoon...
  maandag 2 november 2009 @ 12:55:32 #39
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74312697
Ik hoor ook over het algemeen rare opmerkingen als ik zeg dat ik graag lever en niertjes eet Maar meestal hebben deze mensen het nooit zelfgeproefd. En het is zo lekker
  maandag 2 november 2009 @ 12:55:44 #40
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_74312702
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van me vroeg na zich hebben vol gevreten aan een lamsbout en te hebben gezegt wat lekker dat toch was, wat voor een vlees dat nu was, want zoiets had ie bij moesje nooit gekregen.
Lamsbout zei ik, van de turkse slager

Lamsvlees? Maar dat lust ik helemaal niet, en van de turk, gadver, wat vies.

Ben toen ff kwaad geworden.
Verschrikkelijk irritante mensen Ook niet willen toegeven dat het dan gewoon in je hoofd zit

OT: Ik had het met sinaasappels . Als ik die at kreeg ik gewoon kotsneigingen, het kwam allemaal weer omhoog zetten.. dus aantal jaar geen sinaasappels gegeten en er een totale afkeer van gehad, totdat ik het weer eens probeerde, en het nog lekker vond ook
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_74312858
Nou ja, tja, ik probeer het weleens af en toe, bij garnalen werd ik ook positief verrast toen ik die als volwassen persoon weereens probeerde.
Maar die andere dingen lust ik gewoon echt niet, ik ben niet vies van gewoon wat proeven, maar ik ga het niet bewust 10 keer eten om te zien of het na die 10de keer misschien dan minder vies is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 2 november 2009 @ 13:05:42 #42
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_74312984
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef SwiffMeister het volgende:
Kaas vind ik echt om te kotsen. Ik ben serieus wel eens over mn nek gegaan, puur door de geur. Maakt niet uit hoe of wat voor kaas, behalve als het gesmolten is bijvoorbeeld op pizza of iets dat daar op lijkt, dan is het wel te eten. Maar zelfs dan niet altijd, over lasagna is dan weer extreem goor.

Nee, dat zal ik nooit eten, ik denk ook niet dat ik het zou kunnen. Het idee alleen al maakt me bijna misselijk.
Kaas op een pizza (tenzei van een echte pizzaria of zelf gemaakt) is ook niet echt kaas.

Tevens herken ik me wel in het verhaal, vroeger vond ik kaas en pizza niet te vreten, tegenwoordig houd ik nog steeds niet zo van pittige kaas maar gewone kaas/feta kaas en pizza gaan er tegenwoordig wel in.

Je went inderdaad vanzelf aan nieuwe dingen. Als je op jezelf woont en regelmatig kookt ga je vanzelf meer smaken waarderen.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  maandag 2 november 2009 @ 13:10:15 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74313129
Als puber lustte ik niks, tegenwoordig lust ik alles. Inderdaad gewoon door blijven proberen. Dat niet lusten is ook vaak iets wat tussen de oren zit. Het is meer iets van "ieks, ik proef iets raars", terwijl je gewoon moet denken "ook al kan ik het niet plaatsen, zolang ik er niet dood aan ga, gewoon opeten".

Moet er niet aan denken dat ik nog steeds zo'n moeilijke eter zou zijn en in restaurants altijd maar weer voor het bekende zou gaan. Of dat je bij mensen gaat eten en helemaal zenuwachtig wordt, omdat ze mischien wel zus of zo door het eten hebben gedaan.
pi_74313306
Ik lustte vroeger lang niet alles.
Nu lust ik alleen spruiten en vetvlees (het wit aan vlees) niet.
We eten wel regelmatig spruiten (ik eet dan zuurkool dat lust mijn man beslist niet) maar ik proef wel elke keer een spruit.
Ik kan niet lekker vinden, al is het wel beter te doen dan vroeger (ook minder smaakvol dan vroeger)
Daarintegen vond ik witlof heeeeeel vies en tegenwoordig heeeeeel lekker!! (maar ook die zijn veel minder bitter geworden)
  maandag 2 november 2009 @ 13:29:39 #45
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74313667
Is toch raar om te zien dat de "spruit" best wel veel genoemd wordt, terwijl het toch echt lekkere groente is (kan het rauw opeten als ik wil).
Komt misschien ook door hoe het vroeger klaargemaakt werd? Koken dat het bijna prut was en de geur die er dan vanaf kwam?
pi_74313705
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:08 schreef boskameel het volgende:
"Blauwaderkaas". Het woord alleen al . Ik moet meteen denken aan dikke oude wijven met verrimpelde benen icm dikke spataderen .
gatver!

Ik heb dat met kaas en met boter op brood. Ik walg echt van kaas en alles waar ook maar kaas opstond at ik niet. Maar ik ben het de laatste tijd wel gaan eten op pizza en andere dingen uit de oven, dan vind ik het lekker zelfs, ik eet nu ook cheese-union chips, dat durfde ik eerder echt niet te eten, bang voor de kaassmaak maar dat viel reuze mee.. En boter ga ik echt van kokhalzen als dat op mn brood zit, maar ik heb nu toch geprobeerd als ik bijvoorbeeld eens een keertje hagelslag ofzo wil eten op een broodje dat ik dan een heeeeeeeel dun laagje boter erop doe, en eigenlijk valt boter dan ook wel mee. Maar kom niet aan met een dikke laag want dan ga ik echt over mn nek.
pi_74313994
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef iggyinthehouse het volgende:
Is toch raar om te zien dat de "spruit" best wel veel genoemd wordt, terwijl het toch echt lekkere groente is (kan het rauw opeten als ik wil).
Komt misschien ook door hoe het vroeger klaargemaakt werd? Koken dat het bijna prut was en de geur die er dan vanaf kwam?
Of je vindt het wellicht echt niet lekker.
Zou ook kunnen niet?
Als stamppot, heel gaar, net niet gaar, precies goed, met spekjes, met pindasaus enz. We hebben het allemaal gegeten en ik geproeft.
Kan het echt niet lekker vinden.
pi_74313995
van bruine bonen heb ik als klein kind overgegeven en sindsdien niet meer geprobeerd tot 2 jaar terug, en nu kan ik het binnenhouden

Alleen boter lust ik écht niet. Van de geur alleen al ga ik over mn nek en als het per ongeluk op een kant en klaar broodje zit en ik niet goed naar de ingrediëntenlijst heb gekeken ga ik kokhalzen na een hapje. Ook kruidenboter, knoflookboter en roomboter... ik weet niet wat het precies is; die substantie/gevoel.. geen idee maar ik blijf er liever ver vandaan. Ik ben zelfs zo'n zeikerd dat als de botervloot van de kuip is, ik iemand anders vraag om em erop te doen en waar de boter op tafel staat; dan zit ik aan de andere kant. Sorry, tis erg maar het is nu eenmaal zo
  maandag 2 november 2009 @ 13:42:32 #49
236839 TimKuik
pi_74314094
Vroeger luste ik Hamka's chips niet.

Nu vind ik ze wel lekker .
  maandag 2 november 2009 @ 14:19:23 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74315279
Was vroeger best kieskeurig qua eten, maar tegenwoordig lust ik echt vrijwel alles.
Heb alleen nog moeite met de blauwschimmelkazen en zuurkool.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74332042
Echt goed dat mensen zich over hun 'iehj, vies' reactie heen kunnen zetten en toch dingen leren eten.
Had hetzelfde met koffie, wijn, olijven en feta.
Degenen die eigenwijs blijven en niks willen proeven/leren eten moeten het helemaal zelf weten, maar ik blijf het een kinderachtige reactie vinden.
I don't go to sleep to dream
pi_74333272
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Alleen boter lust ik écht niet. Van de geur alleen al ga ik over mn nek en als het per ongeluk op een kant en klaar broodje zit en ik niet goed naar de ingrediëntenlijst heb gekeken ga ik kokhalzen na een hapje. Ook kruidenboter, knoflookboter en roomboter... ik weet niet wat het precies is; die substantie/gevoel.. geen idee maar ik blijf er liever ver vandaan. Ik ben zelfs zo'n zeikerd dat als de botervloot van de kuip is, ik iemand anders vraag om em erop te doen en waar de boter op tafel staat; dan zit ik aan de andere kant. Sorry, tis erg maar het is nu eenmaal zo
Dat heb ik met sla, vrijwel alle soorten... Alleen rucola krijg ik soms een paar happen van weg.
Ik ben echt geen moeilijke eter, probeer alles wat ik niet lekker vind regelmatig nog eens, en het meeste lust ik inmiddels.. Maar sla is echt een no-go. Ik probeer het nog wel eens maar moet gewoon kokhalzen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  maandag 2 november 2009 @ 22:33:51 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74333615
Bier en wijn moest ik leren waarderen, net als olijven.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 08:03:11 #54
45833 crew  Fogel
pi_74339592
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.

Een ding waarvan ik zeker weet dat ik het echt nooit meer wil eten is kamskjell (pectinidae), ik ging zowat over mijn nek toen ik dat proefde (en ja ik heb nog een tweede hap genomen om zeker te zijn). Ik wist vantevoren niet wat het was (was tijdens de presentatie van het gerecht niet aan het opletten), maar heb dat erna gevraagd om er zeker van te zijn dat ik dat voortaan kan ontwijken als ik dat op een menu zie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:56:09 #55
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_74340136
ik heb met niet lkkr vinden maar wel eten gelukkig heel veel leren eten..
vis en olijven zijn maar ff 2 voorbeelden
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:16:10 #56
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74343442
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
van bruine bonen heb ik als klein kind overgegeven
Ik van rode kool, sindsdien niet meer gegeten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:20:27 #57
236839 TimKuik
pi_74349291
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.
Heb je wel eens Paling gegeten? . Ik zou zelf ook niet echt van vis maar Paling is koning!
pi_74353979
Vroeger (vooral als kind) was ik een extreem moeilijke eter. Pizza, appelmoes, chocolade, hamburgers, bijna alle soorten groenten, kaas, vlees, ik lustte behalve snoep ( ) echt bijna niks. Ik heb op mijn 4e dan ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat ik gewoon niks at. Tot mijn 17e is dit ook aangehouden, dat niks lusten. Maar nu, sinds 2 jaar, begin ik de smaak van veel dingen steeds meer te waarderen. Ik probeer regelmatig ook iets nieuws om mijn smaak verder te ontwikkelen.
pi_74354743
Ik lustte vroeger geen ketchup, wat ik me nu echt niet meer kan voorstellen. Ook had ik een hekel aan eigenlijk alle groentes, en het is pas sinds kort dat ik mezelf groente eten ben gaan aanleren. Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
pi_74356049
Ik lust eigenlijk alles wel, er zijn wel dingen die ik minder lekker vind (olijven is eigenlijk het enige dat in me opkomt) maar ook die eet ik regelmatig.

Mijn vriendin echter heeft vroeger nooit veel gegeten, als ze iets niet luste (of niet opat) dan hield haar moeder daar vaak rekening mee en maakte ze de volgende keer 2 soorten groenten bijv. Of dan at ze maar 1 of een halve gekookte aardappel.

Ik heb haar gewoon gepusht alles te eten, en warempel! Mevrouw lust veel meer dan ze dacht, zelfs gekookte aardappelen eet ze nu graag. Zo zien we het natuurlijk het liefst !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:08:02 #61
45206 Pietverdriet
pi_74359193
Met den knoet, maakt men den spruiten zoet
pi_74360599
Ik lust nog steeds veel dingen niet maar het wordt steeds beter.
Er is eigenlijk 1 ding waarvan ik echt de kriebels krijg als ik het zie en dat is kaas.
Daar eet ik niks van in geen enkele vorm, en dat ben ik ook niet van plan.

Verder eet ik geen sauzen (op een stuk of 3 na) sauzen zoals mayonaise ben ik ook niet van plan om te gaan eten. (ik eet wel een patatje zonder) maar wanneer ik aan kinderen begin zal ik me daar ook overheen moeten zetten. Bijv bij ovenschotels.

Ik heb wel spijt van hoe ik mijn moeder altijd heb behandeld want het lijkt me nu verschrikkelijk om elke avond een jankend kind aan je tafel te hebben zitten die niet wil eten omdat t altijd vies is.

Wij moesten thuis wel altijd alles proeven en wanneer het niet lekker was had je pech.
Toch weet ik niet of dat echt de manier is om kinderen alles te laten eten.(bij mij werkte het dus niet) Maar voor iedereen apart koken is wat mij betreft ook not done.

Dingen die ik nu graag eet: spruiten, wijn, aantal soorten fruit, tomatensoep (alleen die wie ik zelf maak)

verder heb ik laatst olijf geproefd dat viel me mee (was wel na een x aantal wijntjes )
Salami vond ik nog steeds heb wel netjes het hele broodje opgegeten.
pi_74360681
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Kieswiel het volgende:
Ik lustte vroeger geen ketchup, wat ik me nu echt niet meer kan voorstellen. Ook had ik een hekel aan eigenlijk alle groentes, en het is pas sinds kort dat ik mezelf groente eten ben gaan aanleren. Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
taugé

Alleen omdat het knapt.
pi_74360726
quote:
Iets niet lekker vinden en dan toch proberen te eten
Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.

Ik woon niet in een derde wereldland, dus ik kan eten wat ik lekker vind en weiger dingen te eten die mij gewoon niet smaken of die ik niet zo lekker vind.

En dat kan in Nederland gewoon omdat we geld genoeg hebben om alleen maar dingen te eten die je wel lekker vind.

En dan noemen mensen mij een moeilijke eter. Ja dahaag, ik zeur er nooit over. Als er iets gekookt is wat ik niet zo lekker vind, dan eet ik niks en dan later thuis een boterham zonder er verder ook maar over te hebben. En dan mensen die aan je kop gaan zeuren over moeilijke eters....

HEY VAL GODVERDOMME KAPOT DIKKE TYFUSSZEUG MET JE SMERIG VRETEN! MIJ HOOR JE NIET KLAGEN, DE ENIGE KLAGER HIER BEN JIJ BOVEN JE TROG!!!! HOEERRRRRR!!!! !!!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74360980
quote:
terwijl je gewoon moet denken "ook al kan ik het niet plaatsen, zolang ik er niet dood aan ga, gewoon opeten".
En wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik zo moet denken?

Als ik iets niet lekker vind eet ik het niet. Basta.

En om mij dan als moeilijk eter te bestempelen en daar de rest van de avond over lopen te mekkeren terwijl ik gewoon opeet wat wle lekker is en laat liggen wat ik niet lekker vind zonder er verder over te zeuren dan vraag ik me af wie er moeilijk is.

Leven en laten leven jeweets

PS: het maakt me geen zak uit of mijn smaak al dan niet ver ontwikkelt is. Met dingen die ik lekker vind kan ik makkelijk 2 weken elke dag wat compleet anders op tafel zetten met genoeg variatie.

Ik blijf erbij, we wonen in een rijk land en je kan eten wat je wilt.
vosss is de naam,
pi_74360996
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.

Ik woon niet in een derde wereldland, dus ik kan eten wat ik lekker vind en weiger dingen te eten die mij gewoon niet smaken of die ik niet zo lekker vind.

En dat kan in Nederland gewoon omdat we geld genoeg hebben om alleen maar dingen te eten die je wel lekker vind.

En dan noemen mensen mij een moeilijke eter. Ja dahaag, ik zeur er nooit over. Als er iets gekookt is wat ik niet zo lekker vind, dan eet ik niks en dan later thuis een boterham zonder er verder ook maar over te hebben. En dan mensen die aan je kop gaan zeuren over moeilijke eters....

HEY VAL GODVERDOMME KAPOT DIKKE TYFUSSZEUG MET JE SMERIG VRETEN! MIJ HOOR JE NIET KLAGEN, DE ENIGE KLAGER HIER BEN JIJ BOVEN JE TROG!!!! HOEERRRRRR!!!! !!!

Ah ik probeer wel dingen maar ben het er wel mee eens.

Bij mijn schoonouders eten ze elke zondag chinees en eerder at ik daar ook regelmatig op zondag
En ik at gewoon bami, nasi en kroepoek zonder zeuren.

Maar ik moest elk dingetje proeven elke keer weer en als ik t dan af en toe niet wil, en op het laatst helemaal niet omdat ik het gewoon niks aan vind, dan ben ik de zeur aan tafel.
Maar ik was niet degene die elke keer iemand wat zat op te dringen.
pi_74361143
Inderdaad. Ik erger me kapot aan dergelijke mensen. Je moet dit proeven, je moet dat eten.

Flikker op kut, ik eet wat ik zelf wil en daar heb ik niemand bij nodig
vosss is de naam,
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:10:27 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74363972
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef vosss het volgende:
En om mij dan als moeilijk eter te bestempelen en daar de rest van de avond over lopen te mekkeren terwijl ik gewoon opeet wat wle lekker is en laat liggen wat ik
Ik zou jou niet als moeilijke eter bestempelen hoor, maar gewoon als een zielige kleuter.
En ja, die mogen er ook zijn. Alleen liever niet in mijn buurt.
pi_74364132
Dat heeft imo bijzonder weinig met kleuter zijn te maken.

Als je elke dag een string draagt zal het best dat je op een gegeven moment er geen last meer van hebt, en als je naast het spoor woont hoor je de trein na verloop van tijd niet meer, dus het zal allemaal best dat je na verloop van tijd iets lekkerder/minder smerig gaat vinden, maar toch woon ik niet naast een spoor en draag ik geen strings
vosss is de naam,
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:23:13 #70
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74364465
Je smaak veranderd wel met de jaren, vroeger lustte ik bijv. geen haring en nu glijden ze er soepeltjes in.
Maar ook zure matten waren vroeger niet aan te slepen, moet er nu niet meer aan denken zo vies vind ik het nu.

Maar ik ben nu op zo'n leeftijd dat ik alles proef wat ik nog nooit gegeten of gedronken heb en dan ook overtuigd kan zijn of ik iets wel of niet lekker vind, nu ga ik het niet nog eens 5 keer proeven in de hoop dat ik het dan wel lust.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74364694
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Met den knoet, maakt men den spruiten zoet
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar met maple syrup gaat het ook Laatst geprobeerd: spruiten met boter, pecannoten en syrup. Erg lekker (maar ik hou sowieso wel van spruiten).

Anyway: bravo TS, dat je het blijft proberen. Dat probeer ik ook wel te doen. Toen ik ging studeren en op kamers ging was ik echt zo'n pieperd, ik kende ook niet zoveel. Ik heb echt veel leren eten! Soms kan de bereidingswijze zoveel verschil maken... Allerlei dingen die ik anders bereid best lekker blijk te vinden.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 21:33:44 #72
45833 crew  Fogel
pi_74364951
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:59 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Ik erger me kapot aan dergelijke mensen. Je moet dit proeven, je moet dat eten.

Flikker op kut, ik eet wat ik zelf wil en daar heb ik niemand bij nodig
Als je niks nieuws proeft, kan je dingen mislopen die veel lekkerder zijn dan wat nu je referentiekader is. Als je wel wat nieuws proeft en het minder lekker is dan wat je gewend bent, prima, dan eet je het gewoon niet nog een keer.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74365505
Ik heb het helaas met gember. Vre-se-lijk. Ik filter ieder stukje/kruimeltje/vlokje/bolletje er zo uit. Als het ergens in zit, proef ik het direct en vind ik het eten niet lekker (ja hoor, ook verse gember).
Ik eet braaf mijn bordje leeg uit respect voor de kok, maar ik word er niet blij van.
En dat is al jaren zo. Geloof niet dat het ooit beter wordt...
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:52:03 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74365782
Lastig, dan eet jij dus nooit chinees?
pi_74366285
CF wat bijzonder om te lezen van jou, juist omdat ik zoveel voor mij niet bekende dingen bij jou voor t eerst heb gegeten. en t allemaal dus verrukkelijk vond.
pi_74367054
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Lastig, dan eet jij dus nooit chinees?
Jawel, ik eet het wel (manlief heeft het graag en af en toe is het wel handig om gewoon even de afhaal te bellen), maar ik wordt er gewoon echt niet blij van.

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik (buiten een afhaal menuutje af en toe) niet thuis ben in de Oosterse keuken. Het ligt me niet, ik maak het zelf niet en zal ook nooit naar een goed Oosters restaurant gaan.
pi_74367062
Ik moet heel hard nadenken om iets te bedenken dat ik niet lust.

Heel heet eten vind ik een beetje eng. Als mijn Ghanese schoonzusje zegt dat het helemaal niet heet is wat ze heeft gekookt, en haar kindjes het zonder morren opeten, schieten bij mij de tranen al in mijn ogen en staat mijn tong in de fik. Aan echt heet eten durf ik dan al niet eens te beginnen.
Sterke drank is niks voor mij, te sterk, te branderig, en dat neem ik ook nooit.

Ik lust alle groente. Spruiten eet ik altijd met kaasfondue. Ooit bedacht om de kinderen spruitjes te laten eten.
pi_74367190
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:03 schreef SeaOfLove het volgende:
CF wat bijzonder om te lezen van jou, juist omdat ik zoveel voor mij niet bekende dingen bij jou voor t eerst heb gegeten. en t allemaal dus verrukkelijk vond.
Allemaal geleerd in m'n studentenjaren Mijn moeder kookte hoofdzakelijk hollandse pot in de vego-variant; heel veel dingen kende ik dus gewoon niet. En mijn vader is echt hartgrondig het type 'wat de boer niet kent...', dus wat dat betreft heb ik 't in mijn genen om zo'n lussiknie-pieper te zijn
pi_74371369
Spinazie. Ik vind het niet echt lekker. Maar toch kook ik er soms mee. Als er te veel in het gerecht zit, en je proeft duidelijk de spinaziesmaak, vind ik het niet zo lekker. Maar ik eet het wel gewoon op hoor, het is geen ramp. En pizza met spinazie en andere gerechten met 'extreem verwerkte' spinazie lust ik net zo goed als andere smaken.
  woensdag 4 november 2009 @ 08:58:48 #80
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74374956
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Soms kan de bereidingswijze zoveel verschil maken... Allerlei dingen die ik anders bereid best lekker blijk te vinden.
Dat is natuurlijk ook wel zo. Vind spruiten die tot "moes" worden gekookt echt niet lekker, terwijl als ze goed klaargemaakt zijn erg lekker zijn.

Die blauwschimmelkaas durf ik ook op dit moment alleen te eten, zonder dat het ergens in is verwerkt, met een boel perenstroop. Moet er niet aan denken dat het op mijn pizza ofzo ligt. Zou dit echt niet aandurven.

Heb dit trouwens ook gehad met komijn. Vond dit een verschrikkelijk kruid totdat ik ergens een gerecht met komijn heb gegeten wat goed was klaargemaakt, en vind het nu erg lekker en smakelijk.
pi_74377949
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:19 schreef Tezz het volgende:

[..]

Jawel, ik eet het wel (manlief heeft het graag en af en toe is het wel handig om gewoon even de afhaal te bellen), maar ik wordt er gewoon echt niet blij van.

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik (buiten een afhaal menuutje af en toe) niet thuis ben in de Oosterse keuken. Het ligt me niet, ik maak het zelf niet en zal ook nooit naar een goed Oosters restaurant gaan.
Die mening deel ik volledig. Ik vind afhaal-chinees gewoon niks. Een beetje groente, vlees, ei bakken met een mega vette saus eroverheen. Of van die meelbollen met wat smakeloos vlees, gaat mijn hard echt niet sneller van kloppen. Heb ook niet het gevoel daarna lekker gegeten te hebben, met zo'n vette bek. Beetje het zelfde idee als een fast-food restaurant. Al ga ik daar dan veel liever heen.

De indische of japanse keuken daarintegen vind ik dan erg interessant, ga graag bij Wagamama eten (Japanse rijst en noodle gerechten) of traditioneel indonesische restaurants zijn ook echt heerlijk. Er zitten zo veel kruiden in het eten die de europese keukens niet kennen, daar kan ik echt van genieten.
Fingerspitzgefühl
pi_74378069
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:58 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook wel zo. Vind spruiten die tot "moes" worden gekookt echt niet lekker, terwijl als ze goed klaargemaakt zijn erg lekker zijn.

Die blauwschimmelkaas durf ik ook op dit moment alleen te eten, zonder dat het ergens in is verwerkt, met een boel perenstroop. Moet er niet aan denken dat het op mijn pizza ofzo ligt. Zou dit echt niet aandurven.

Heb dit trouwens ook gehad met komijn. Vond dit een verschrikkelijk kruid totdat ik ergens een gerecht met komijn heb gegeten wat goed was klaargemaakt, en vind het nu erg lekker en smakelijk.
Spruiten even aanbakken in wat boter na het koken is ook echt heerlijk !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 4 november 2009 @ 11:01:42 #83
45206 Pietverdriet
pi_74378129
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik zou jou niet als moeilijke eter bestempelen hoor, maar gewoon als een zielige kleuter.
En ja, die mogen er ook zijn. Alleen liever niet in mijn buurt.
Concur
  Redactie Games woensdag 4 november 2009 @ 11:06:18 #84
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74378304
Met olijven, ik vond ze echt te smerig dat ik bijna moest , nu vind ik ze gewoon erg
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74378454
denk dat je smaak idd veranderd, ik vond olijven vroeger echt niet lekker maar tegenwoordig vind ik ze enorm lekker , zo ging dat ook met ansjovis bijv. en gember, voral de uitgesproken smaken denk ik.

Er is 1 ding wat ik gewoon echt niet lekker vind, en ook echt moeite mee zou hebben als ik een pot voor mijn neus krijg: Mosselen! Echt niét lekker en ik heb het al op alerlei manieren geprobeerd maar het is gewoon echt niets voor mij. De geur van mosselen kan voor mij ook echt eten verpesten, een goeie vissoep bijvoorbeeld... als er een mossel in rondzwemt ruikt het al een stuk minder lekker voor mij.

Verder ben ik een makkelijke eter geloof ik. En probeer gewoon bijna alles.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 november 2009 @ 11:16:09 #86
45206 Pietverdriet
pi_74378689
Ik ben er iig achter gekomen dat het vaak niet de items zijn die je niet lust, maar op de manier waarop ze zijn klaargemaakt.
Zuurkool van moeders, dat was echt niet lekker, sowieso alles wat met kool te maken had kon moeders niet klaarmaken, biefstuk werd doodgebakken, stoofvlees vergeven van de kruidnagel, en de boontjes uit eigen tuin met diepvriessmaak.
pi_74378809
zo is voor mij bijv nasi verpest. En chili con carne.

Zoals het thuis klaargemaakt werd vond ik het gewoon echt niet lekker (de rest wel en dus aten ze het geregeld, arme ik ) en heb het dus al jaren niet meer gegeten door die herinneringen.

Wrs vind ik het prima te eten als het anders klaargemaakt is
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 november 2009 @ 11:25:22 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_74379012
Olijven vind ik nog steeds niet echt jammie (wel door het eten heen, maar los, is het net te sterk), maar ik eet ze regelmatig bij een borrel, terwijl ik er vroeger van begon te kokhalzen. Garnalen zoals eerder al genoemd, vond ik vroeger echt net maden, maar nu kan ik ze goed waarderen. Tomaten en kaas vond ik als kind niks, maar tomaten ben ik via cherrytomaten heel erg gaan waarderen, en kaas door eerst veel gesmolten kaas, dan gewone kaas, dan oude kaas en nu smul ik bij de meest smerige beschimmelde druipkazen. Nadat ik een tijdje in Japan heb gewoond ben ik ook compleet genezen van welke angst dan ook voor vreemd voedsel. Ik ga binnenkort naar Thailand en kan niet wachten om wat insecten uit te proberen.

Alleen champignons. Heb ik vaak genoeg geprobeerd, maar ik kan echt maar niet ontdekken waarom mensen het zouden willen eten, of zelfs maar denken 'hmmm vanavond champignons'. De smaak is niets bijzonders en dat glibberige melige, blegh. Wat stevigere paddenstoelen als shii-takes vind ik dan weer best aardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74379053
Het is ook bewezen dat je smaak om de 12 jaar verandert.

[ Bericht 48% gewijzigd door Roi op 04-11-2009 11:32:22 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:32:45 #90
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_74379289
Zie ook dit topic:

sperma vies
En als je `t nu nog niet snapt...
pi_74380344
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef DarkElf het volgende:
zo is voor mij bijv nasi verpest. En chili con carne.

Zoals het thuis klaargemaakt werd vond ik het gewoon echt niet lekker (de rest wel en dus aten ze het geregeld, arme ik ) en heb het dus al jaren niet meer gegeten door die herinneringen.

Wrs vind ik het prima te eten als het anders klaargemaakt is
Probeer het zelf eens te maken, dan

Piet, dat dus. Ik heb heel veel groenten altijd als vies bestempeld, terwijl ik achteraf denk dat mijn aversie vooral werd veroorzaakt door de kooktijden die mijn moeder aanhield
pi_74380392
t trekt mij gewoon niet om te maken. misschien ooit nog eens...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Manager PR/Moderator woensdag 4 november 2009 @ 12:55:47 #93
269689 crew  Viv
pi_74382063
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Kieswiel het volgende:
Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:47 schreef covie het volgende:
taugé

Alleen omdat het knapt.
Zo herkenbaar! Paprika, ui, taugé.. ik kan slecht tegen dat geknisper in mijn hoofd. Ik eet het nu wel, maar dan wel heel klein gesneden.
pi_74382116
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:54 schreef SeaOfLove het volgende:
lamsvlees blijf ik elke x weer proberen...zonder succes. olijven en paprika ben ik wel gaan waarderen en vind t zelfs lekker nu. blauwaderkaas gruwel ik van maar bijv een gorgonzola-saus vind ik weer heerlijk
blauwaderkaas? nooit gehad , of dan wel gehad mogelijk en de naam niet onthouden.

Wat ik totaal niet lekker vind is die nep italiaanse kaas. droog spul en dat door de macaroni
doe mij maar normale kaas

Kaas-topic ftw
Redacted
pi_74382348
Van die zurige strooikaas Nee, daar maak je mij ook niet blij mee. Maar versgeraspte parmezaan
pi_74382699
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:26 schreef Roi het volgende:
Het is ook bewezen dat je smaak om de 12 jaar verandert.
Link?

Echt vissige vissen, mosselen, oesters, haring ; ik eet het wel als het moet, ik probeer het steeds met het is niet mijn 'ding'.
Net als lamsvlees, echt niet lekker nie
Voor de rest eet ik alles, en alle groentes die ik vroeger echt 'vies' vond, eet ik nu met smaak.
Maar dat kan ook liggen aan de andere manier van klaarmaken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2009 @ 15:37:05 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_74387453
Vroegah pleurde ik dan overal ketchup up .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_74389271
Mijn neefje altijd en overal appelmoes
Gingen we in augustus met de hele familie eten bij vd Valk, en wat deed mijn inmiddels ong. 35 jarige neef??
  woensdag 4 november 2009 @ 16:27:47 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_74389434
Ik heb dit geprobeerd te eten

De opengesneden wormen aan de rechterkant probeerden van m'n bord af te kruipen.

Ik vond het niet lekker .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74389776
Ik hou ook echt niet van oosterse gerechten en ik ga volgend jaar op vakantie naar Japan

Maargoed OF dat wordt goed voor mijn lijn OF ze koken het daar veel lekkerder en dan lust ik t wel.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:40:18 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_74389968
Japans eten is compleet anders dan wat je hier gewend bent.
pi_74390368
Dat vind ik dan wel weer erg heldhaftig, speknek Ik weet niet of ik zover zou gaan!
pi_74390400
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:27 schreef speknek het volgende:
Ik heb dit geprobeerd te eten

[ afbeelding ]

De opengesneden wormen aan de rechterkant probeerden van m'n bord af te kruipen.

Ik vond het niet lekker .
Brrrrrr
pi_74390635
al die kleine 'bijhapjes' lijkt wel Koreaans (doen het ook), maar dan ziet dit er nog viezer uit. In Korea zitten er bij alle bakjes toch nog wel stuk of 5 bij die je wel wilt proberen.
  woensdag 4 november 2009 @ 17:03:57 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_74390820
Het was ook Koreaans . De eerste dag dat ik er was, een mooie vuurdoop.

Ik heb alleen stiekem een beetje gelogen, die bewegende wormen gingen me te ver, m'n vriendin heeft er wel een paar van durven op te eten. Toen ik haar vertrokken gezicht smakelijk aan het uitlachen was kwam ik erachter dat de schelpdierachtige dingen in het midden en links, die ik daarvoor met veel moeite naar binnen had gewerkt, ook nog bewogen.
  maandag 9 november 2009 @ 20:48:19 #106
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_74553447
Leuk om alles te lezen!
Het enige waar ik echt niet van hou is kaas. In elke vorm,soort of bereiding. (en geloof me, ik heb veel geprobeerd Na 39 jaar durf ik best te stellen dat ik het écht niet lust.)
Wijn is ook niet echt mijn ding. Verder ben ik niet zo moeilijk, en als ik iets niet ken zal ik het zeker proberen.
pi_74561159
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:54 schreef FutureFairytale het volgende:

Iets niet durven te eten != iets niet lusten.
pi_74561232
quote:

Koriander? Hoe kan je dat nou vies vinden?
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:48:37 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74561255
Wat betekent != ?
  dinsdag 10 november 2009 @ 01:07:44 #110
45206 Pietverdriet
pi_74561453
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:48 schreef RobinOok het volgende:
Wat betekent != ?
Als goegel het niet weet, vergeet het dan maar
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 01:19:11 #111
269689 crew  Viv
pi_74561560
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:48 schreef RobinOok het volgende:
Wat betekent != ?
het betekent "is niet hetzelfde als"

eigenlijk hoort het zo: ≠
  dinsdag 10 november 2009 @ 01:41:57 #112
236839 TimKuik
pi_74561806
'!=' == '≠'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74562888
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:46 schreef Fokski het volgende:

[..]

Koriander? Hoe kan je dat nou vies vinden?
Nou wat een vreemde opmerking! Koriander (verse) heeft zo'n uitgesproken smaak: mensen houden er van of mensen haten het. Er is vaak geen tussenweg.
Dus dat mensen verse koriander niet lekker vinden is helemaal niet vreemd.
pi_74563425
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nou wat een vreemde opmerking! Koriander (verse) heeft zo'n uitgesproken smaak: mensen houden er van of mensen haten het. Er is vaak geen tussenweg.
dat dus het heeft bij mij ook even geduurd voor ik het kon waarderen
Ja doei.
pi_74565552
ik heb dat met nootmuskaat!
laatst bij iemand blijven eten, en daar zouden we bloemkool eten, dus ik dacht, "ha, lekker," bleek dat er nootmuskaat overheen was gedaan!!! daar word ik dus niet blij van
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:25:56 #116
45206 Pietverdriet
pi_74565669
Ik heb een keer buikgriep gehad nadat ik ook worstjes met veel kruidnagel gegeten had. Bij het projectielkotsen kwam de kruidnagelsmaak weer terug. Sindsdien heb ik het niet zo op kruidnagel
pi_74567539
Ik merk dat sinds ik ben gaan studeren en m'n eigen potje kook ik veel dingen een stuk meer ben gaan waarderen. Bij m'n ouders at ik niet zoveel groente of andere rare dingen, maar nu probeer ik het allemaal, het ene wat meer geslaagd dan het ander. Zo heb ik ontdekt dat uien best lekker zijn (m'n moeder gooide ze rauw in enorme stukken door de pasta, ik bak het eerst, dat is echt lekker!), dat bloemkool lekker is (iets met te lange kooktijden van mams) en meer van dat soort dingen. Dus ik denk dat door je instelling (proberen! ipv viessss), de bereidingswijze en wellicht je smaak je dingen toch wél kan waarderen. Of niet, maar dan is het gewoon niet lekker vinden, merk ik.
pi_74570866
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef Tezz het volgende:

[..]

Die uitgesproken smaak is zo lekker dat ik het gewoon vreemd vind. Maar goed ik verbaas me ook dat het nauwelijks in de supermarkt te vinden is dus het zal vast aan mij liggen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:55:27 #119
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_74573752
Ik heb jarenlang mn brood niet besmeerd omdat ik een keer over mijn nek ging van een boterham met pindakaas en boter dat een moeder van een schoolvriendje van mij had gemaakt. Inmiddels vind ik échte boter (roomboter dus, geen margarine) bij sommige soorten beleg lekker, maar verder besmeer ik mijn brood nog steeds meestal niet. Van de geur van margarine word ik al niet goed.
pi_74573856
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef Windigo het volgende:
Ik heb jarenlang mn brood niet besmeerd omdat ik een keer over mijn nek ging van een boterham met pindakaas en boter dat een moeder van een schoolvriendje van mij had gemaakt. Inmiddels vind ik échte boter (roomboter dus, geen margarine) bij sommige soorten beleg lekker, maar verder besmeer ik mijn brood nog steeds meestal niet. Van de geur van margarine word ik al niet goed.
bepaalde boter is ook gewoon niet lekker al weet ik zelf niet welke. maar van dat grote blok magarine ga ik over mn nek maar smeer magarine maakt me niet uit
Redacted
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:09:28 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_74574194
Ja duh, het ene is bakboter en het andere smeerboter.

Ik vind boter trouwens ook niks, maar dat is meer iets dat ik mezelf afgeleerd heb. Net zoals suiker in de koffie.
pi_74576423
Mossels/mosselen...

Godmiljaar, echt al tien keer geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar om het enigzins lekker te vinden.
Zo fatsig, en elke keer kokhalzen tot ik bijna alles uit kots.

Smerig...
  woensdag 11 november 2009 @ 08:45:54 #123
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74594717
Grappig om te lezen wat jullie allemaal lekker en niet lekker vinden. En respect voor degenen die toch geprobeerd hebben om iets wat ze niet lusten toch te eten (met en zonder resultaat)
pi_74653680
Spruitjes heb ik leren eten.

Ik ben begonnen met een lepel appelmoes en 1 spruit en heb dat opgebouwd. Inmiddels eet ik ze kaal. Lekker.

Wat ik nog steeds haat is kaas. En dan vooral ongesmolten (plakken) kaas. Van tijd tot tijd krijg ik een voorgefabriceerd broodje ham-kaas en probeer ik weer een hapje. Maar die weeige smaak en structuur is gewoon zo vies. Binnen de kortste keren ben ik het broodje aan het ontleden en probeer ik bij elke volgende hap de kaaslucht te negeren die het broodje heeft doordrenkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_74655845
Ik lust bijna alles behalve spuitjes en gekookte wortelen. Tomaten hou ik niet zo van maar dat gaat er tenminste wel in zonder te kokhalsen. En als ik iets niet ken wil ik het eerst proeven voordat ik een oordeel geef.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_74677289
Best nog veel mensen die geen kaas lusten

Goh ik dacht al dat ik zon beetje de enige was.
En elke week bij de kaasboer hoor ik weer: daar heb je mijn klant die zelf geen kaas lust.

(mijn vriend is zon beetje verslaafd )
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:32:44 #127
45206 Pietverdriet
pi_74677523
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef speknek het volgende:
Ja duh, het ene is bakboter en het andere smeerboter.

Ik vind boter trouwens ook niks, maar dat is meer iets dat ik mezelf afgeleerd heb. Net zoals suiker in de koffie.
je hebt het over margarine neem ik aan?
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:14:30 #128
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74678916
Broccoli
Broccoli-stamppot met ei heb ik echt een keer overgegeven...
Rotte eieren misschien nog nooit van gehoord, maar is echt kotsranzig, maar sommigen vinden het eerlijk een culinair hoogstandje / een delicatesse
Oesters toegegeven, is meer het idee eraan
Escargots / slakken idem
De geur van zalm de smaak, die vind ik wel weer oké, apart, maar goed...
Blauwaderkaas
Marmite een of ander Brits goedje wat mensen daar schijnbaar (ik denk dat ze liegen) veelvuldig op brood doen. Te ranzig
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74679063
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:14 schreef TeaserRay het volgende:
Rotte eieren misschien nog nooit van gehoord, maar is echt kotsranzig, maar sommigen vinden het eerlijk een culinair hoogstandje / een delicatesse
haha doet me denken aan mn rondreis dit jaar door Korea. In de supermarktjes stonden buiten of bij de kassa altijd een doos met zwarte eieren. En dan zit ik op terrasje buiten met mn veilige koffiebroodje en zie ik groepen jongeren die eieren wegwerken

Maar goed ik heb daar sowieso dingen gezien wat voor Koreanen delicatessen zijn en ze met een bekertje heerlijk spul rondlopen.... zoals dit (foto gemaakt):

vrijdag 13 november 2009 @ 21:57:03 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74680274
Lekker, duizendjarige eieren.
Met wat gember en zwarte rijstazijn.

Trouwens, alles wat je daar daar noemt vinnik lekker.
Hoewel broccolistamppot me eigenlijk niks lijkt.
pi_74683300
Marmite vind ik heerlijk, juist op brood! Maar ben dan ook half Engels
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 14 november 2009 @ 00:19:08 #132
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74685392
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:57 schreef RobinOok het volgende:

[ afbeelding ]

Kijk sommige dingen zijn nog te verteren. En ik denk dat velen met mij eens zijn dat smaken verschillen. Jij ook denk ik...
En geen naar commentaar van mijn kant ofzo, maar er zijn dingen die ik zelfs (want ik ben JUIST een ruimdenkend eter)
Wat heb ik voor idiote dingen gegeten?:
-Doerian (stinkvrucht), beetje apart, stinkt wel, kun je eten, maar niet lekker, zou ik niet nog 'ns doen.
-Duizendjarig ei, sorry, maar hoe ziek is die gast geweest die zeg maar eeuwen terug dat achterlijke principe uitdacht. Eieren eet ik best veel, lekker , maar het idee aan wat je precies eet, vind ik bij een kippenei eigenlijk al idioot (menstruatie van een vogel, slijmerig stinkende gelei), maar zo zijn wij / ben ik gewoon opgevoed. Maar die dingen laten rotten??? Kom op, dat kan ook nooit goed voor je zijn. heb het geproefd, en ik heb toen eerlijk waar overgegeven midden in de kamer bij een chinees gezin thuis... FOEI... maar dat is echt niet normaal
-Insecten/schorpioenen/spin: het idee is idioot, maar vergelijkbaar met krab, kreeft en garnaal, het idee is hetzelfde... smaak lijkt in de verte ook op elkaar... niet vies, zelfs lekker, maar om het vreselijke idee, denk ik dat ik het maar nooit meer doe. Doe maar een broodje kaas...
-Marmite: serieus, ik kreeg vorige week van een vriendin van mij die al jaren in GB woont en kwam logeren, een potje cadeau... "lekker, moet je proberen"... ik nam een plak brood, smeerde die in, het rook een beetje naar een niet zoete appelstroop ofzo, kon het niet plaatsen, zij vind het trouwens oprecht lekker en ik heb overgegeven in de wasbak bij het aanrecht in mijn eigen appartement... echt goor

Veel dingen eten we niet omdat ze goor LIJKEN of ZIJN en niet zozeer om de smaak. Maar iets wat smaakt zoals Marmite, dat kan echt niet... dat mensen dat eten... idem voor Duizendjarig Ei... vreselijk

Dingen die je niet moet eten omdat ze goor ZIJN (al kan de smaak wellicht heerlijk zijn):
-Casu Marzu (té ranzig)
-Levende dieren (kom op doe normaal) dat je (ik vind het ook wreed, dus niet doen: ) een stuk afsnijdt van een levend paard en dat meteen opeet, dat zou ik mss kunnen omdat een paard niet een vreselijk ranzig en onooglijk slijmerig dier is... maar LEVENDE schaaldieren (bij de foto ervan eerder in dit topic, zat ik al bijna te kotsen) of opengesneden levende wormen; serieus man... niet doen
-Paardenurine; nou nooit geprobeerd, maar tijdens mijn reis door China, zag ik het ze drinken... vet onnodig... DRINK WATER godver... sommige mensen...
Life's often a bitch, cherish your bitch
  zaterdag 14 november 2009 @ 01:05:27 #133
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74686385
Marmite ben ik mee groot gebracht. Ik at dat al voordat ik het uit kon spreken, daarom heet het bij ons thuis nog steeds "mina-mina". Wat wil je op je brood, vroeg mijn moeder dan en dan pruttelde ik enthousiast "mina-mina"!!

Eet het nog steeds regelmatig. Lekker en gezond. Zo lekkerdat ik ook daarvan graag zo een theelepeltje snoep.

En je redenatie voor duizendjarige eieren vind ik een beetje slap. Je eet toch ook kaas? Nou ja, veel mensen in dit topic niet, maar toch is kaas een redelijk normaal product. Maar wel hardstikke "rot". Gewoon zelfde principe. En ik denk dat er heel wat franse kaasjes zijn die sterker/vreemder smaken dan duizendjarig ei. Duizendjarig ei smaak namelijk gewoon naar ei.
pi_74686539
Vroeger niet nu wel:
-rauwe tomaat
-champignons (vond ze enorm glibberig, het was niet zozeer de smaak, als wel de textuur die me tegenstond.)
-olijven
-sterk smakende kazen
-lamsvlees
-koriander. (nu vind ik het echt lekker, vroeger vond ik het ook naar zeep smaken raar genoeg)

Vroeger niet, nu nog steeds niet:
-bloedworst (laatst weer eens geprobeerd, maar nee )
-schapenvlees (te sterk)
-erwtensoep
-bleekselderij en dat vind ik echt, echt, echt heel vies.
-vetjes aan vlees. (behalve als het knapperig is, maar als het drilt: ieuw ende griezel)
pi_74823581
Sterke kazen en blauwschimmelkaas heb ik op die manier echt leren eten. Vroeger vond ik het echt vies, nu vind ik het heerlijk. Koffie en wijn vond ik de eerste keren ook nog echt vies, maar toen was ik ook vrij jong.

Koriander vind ik nog steeds niet lekker maar als het ergens in zit zal ik het wel opeten, misschien dat ik het op den duur dan wel ga waarderen.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 18 november 2009 @ 18:09:44 #136
45206 Pietverdriet
pi_74824397
dit ga ik dus echt niet eten
cheese burger pizza (NewYork pizza)
pi_74824595
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
dit ga ik dus echt niet eten
cheese burger pizza (NewYork pizza)
Lijkt op een pizza die ik van de week had gegeten in een restaurant. Met gongozola kaas, wat ik erg lekker vind, en schijfjes braadworst erop. Die combinatie was echt
Het leek me wel lekker, maar niet dus.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:38:09 #138
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74830035
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:

Een ding waarvan ik zeker weet dat ik het echt nooit meer wil eten is kamskjell (pectinidae), ik ging zowat over mijn nek toen ik dat proefde (en ja ik heb nog een tweede hap genomen om zeker te zijn). Ik wist vantevoren niet wat het was (was tijdens de presentatie van het gerecht niet aan het opletten), maar heb dat erna gevraagd om er zeker van te zijn dat ik dat voortaan kan ontwijken als ik dat op een menu zie.
Wat is kamskjell?

Aahh vis, ik vind het heerlijk. Ik ga bijna kokhalzen als iemand spek gaat bakken . Zelfs bacon, terwijl ik het wel lekker vind om te eten als ontbijt of in gerechten (kool, spruitjes ). De geur van varkensvlees in het algemen spreekt me niet aan.

Ik kan ook geen onderdelen van vlees eten, die voor mij onder de categorie "kaugom" valllen. Heb het vaak genoeg geprobeerd, maar ik blijf er bijna van kokhalzen: Nederlandse speklappen, vlees met te dikke vetranden of waar ik helemaal van walg: Mensen, die kip helemaal afkluiven tot er ech alleen maar bot over is . "Liefhebbers" zoals mjn moeder / vriendin oa zeggen dan: Je hebt je kip niet helemaal opgegeten...Echt wel: eet dat slachtafval maar zelf op!!!

Een van de dingen, die ik recentelijk heb leren eten zijn gedroogde rupsen. Tja, vrouwlief is Afrikaans en waar ze vanaf komt wordt het veel als snack gegeten. Ik begin het te waarderen, maar toch niet zo lekker als een zakkie chips of verse rauwe pindas

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 19-11-2009 16:19:38 ]
The best firms advertise the least...
pi_74836478
wel grappig topic als ik dit lees, heel veel mensen heeb leren eten omdat er geen keuze was.
en Ja ik ben d'r ook zo een, het begon allemaal toen ik stage lipe in een theater waar ze bijna nooit aardappel groente vlees aten. Gaanderweg luste ik steeds meer omdat er door 7 verschillende personen gekookt werd.
Toen kwam ik m'n ex tegen waar ik dinngen zoals pasta en rijst maaltijden voorgeschoteld kreeg en ik merkte dat pindasaus best lekker kon zijn over rijst. en dat tortilla's goed te eten waren omdat er geen verpieterd vlees doorheen zat.
Gaanderweg ben ik dingen leren eten met sambal (dacht vroeger dat het super heet was tot ik het op een durum kebab kreeg) en nu lust ik zelfs tosti's met vrie en sambel (had ik 5 jaar gelee niet verwacht).

Maargoed ik ben tegen van die pietlutten die dan een dieet volgen (vega of allergie voor een bepaald dieet) waarvoor je speciaal iets kookt en ze ook nog gaan zeuren dat ze het niet lusten . ik probeer tegenwoordig iets (nadat ik eerst vraag waarmee het bereid is want paprika als hoofdbestanddeel vind ik echt niet lekker), lust ik het niet probeer ik het op te vrolijken of met sambal of knoflooksaus of pindasaus.
  donderdag 19 november 2009 @ 15:17:57 #140
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74852304
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:19 schreef piepkuiken21 het volgende:
wel grappig topic als ik dit lees, heel veel mensen heeb leren eten omdat er geen keuze was.
en Ja ik ben d'r ook zo een, het begon allemaal toen ik stage lipe in een theater waar ze bijna nooit aardappel groente vlees aten. Gaanderweg luste ik steeds meer omdat er door 7 verschillende personen gekookt werd.
Toen kwam ik m'n ex tegen waar ik dinngen zoals pasta en rijst maaltijden voorgeschoteld kreeg en ik merkte dat pindasaus best lekker kon zijn over rijst. en dat tortilla's goed te eten waren omdat er geen verpieterd vlees doorheen zat.
Gaanderweg ben ik dingen leren eten met sambal (dacht vroeger dat het super heet was tot ik het op een durum kebab kreeg) en nu lust ik zelfs tosti's met vrie en sambel (had ik 5 jaar gelee niet verwacht).

Zoals ik het lees ging je anderen dingen eten en dat vond je lekker, had je er daarvoor dan een afkeur van?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74854096
ja, maar dat kwam omdat mijn moeder niet kan koken (en ik denk dat dat voor velen het probleem heeft gecreerd)
pi_74854480
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Zelf lustte ik echt geen mosselen en inktvis.. Vis überhaupt vond ik niet tof.. Maar nu, veel eten bij toenmalige schoonfamilie later, lust ik het prima eigenlijk.. Nog lekker ook!

Echt het enige wat ik niet lust is huzarensalade.. IEEEEEUW, die structuuur! BAH!...
Kant en klare huzarensalade is ook meuk net of je iets moeten eten wat de hond heeft uitgekotst. Zelfgemaakte vind ik dat wel weer lekker
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_74854511
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:47 schreef SillyWalks het volgende:
Nou inderdaad diegene die dat bedacht heeft die moeten ze ophangen
pi_74854616
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Flowers. het volgende:
Haring dat vond ik vroeger echt heel ranzig maar nu lust ik het gewoon...
ik niet ik vind het nog steeds ranzig
  donderdag 19 november 2009 @ 16:26:09 #145
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74854622
Als je van huis uit niets geleerd wordt om te eten, draagt dit naar mijn ervaring bij, met wat je lust. Verder moet je ook openstaan voor vreemd voedsel. Dat je sommige dingen zelfs na diverse malen proberen niet lekker vind kan gebeuren.

Dit laatste kan ook voordelen heben: Mijn moeder houd niet van tomatensoep, maar kan wel de lekkerste tomatensoep maken
pi_74854792
-koriander. (nu vind ik het echt lekker, vroeger vond ik het ook naar zeep smaken raar genoeg)

jaaaa dat von dik ook ! zeepsmaak! nu ben ik er dol op! wat raar he? hoe komt dat toch?

mijn zusje kwam er laatst mee dat ze vond dat een kruidnoot naar shampoo smaakte en bleef bij hoog en laag volhouden.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:27:36 #147
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74856738
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:31 schreef 14medusa het volgende:

jaaaa dat von dik ook ! zeepsmaak! nu ben ik er dol op! wat raar he? hoe komt dat toch?

mijn zusje kwam er laatst mee dat ze vond dat een kruidnoot naar shampoo smaakte en bleef bij hoog en laag volhouden.
Waarschijnlijk verse koriander, die naar zeep smaakt?? Ik ken het alleen gedroogd, smaakt niet naar zeep, maar ben er geen fan van. Dat mogen die Indieers zelf gebruiken
pi_74857582
paprika begin in ondertussen wel te waarderen, ik vis het nu niet meer tussen mn eten vandaan als het erin zit. Hele grote stukken rauw opeten wordt niet mijn ding, maar ik lust het nu wel.

Olijven wil ik ook nog eens gaan waarderen, ze ruiken lekker, olijfolie kan ik bij wijze van spreke drinken, maar ik vind ze niet lekker.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 19 november 2009 @ 17:57:07 #149
45206 Pietverdriet
pi_74857642
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:55 schreef littledrummergirl het volgende:
paprika begin in ondertussen wel te waarderen, ik vis het nu niet meer tussen mn eten vandaan als het erin zit. Hele grote stukken rauw opeten wordt niet mijn ding, maar ik lust het nu wel.

Olijven wil ik ook nog eens gaan waarderen, ze ruiken lekker, olijfolie kan ik bij wijze van spreke drinken, maar ik vind ze niet lekker.
Er zijn lekkere paprikas maar die blokvormige hollandse kasproducten vind ik niet lekker. Olijven moet je leren eten, vond ze vroeger ook niet lekker.
pi_74863152
Durian. Voor de mensen die hem niet kennen, deze vrucht stinkt nogal. Na het eten ervan stinken je handen nog minstens een dag

Weet niet of die meetelt. Pas geleden me voor het eerst gewaagd aan kikker, maar dat bleek zelfs lekker te zijn.

[ Bericht 60% gewijzigd door Fastmatti op 19-11-2009 20:48:18 ]
  donderdag 19 november 2009 @ 21:24:08 #151
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74864963
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:21 schreef Panda72 het volgende:

[..]

Kant en klare huzarensalade is ook meuk net of je iets moeten eten wat de hond heeft uitgekotst. Zelfgemaakte vind ik dat wel weer lekker
De gemiddelde huzarensalade , die je kunt kopen bij de Nederlandse supermarkt is ook bagger (50% mayo, de rest kun je gissen ). Het wordt al beter als je het bij Duitse supers koopt als de Aldi/Lidl hoewel nog steeds prut. Krijg je echter kartoffelsalat /fleish/macaronisalat bij Duitsers thuis, dan zal je mening hopelijk veranderen. Bij mij wel iig.
pi_74865078
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:24 schreef edcetera het volgende:

[..]

De gemiddelde huzarensalade , die je kunt kopen bij de Nederlandse supermarkt is ook bagger (50% mayo, de rest kun je gissen ). Het wordt al beter als je het bij Duitse supers koopt als de Aldi/Lidl hoewel nog steeds prut. Krijg je echter kartoffelsalat /fleish/macaronisalat bij Duitsers thuis, dan zal je mening hopelijk veranderen. Bij mij wel iig.
Mijn neef woont in duitsland die kartoffelsalat /fleish/macaronisalat is inderdaad
pi_74865820
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:38 schreef edcetera het volgende:

[..]

Wat is kamskjell?
Kamskjell is noors voor kammossel, bijvoorbeeld de Sint Jacobschelp, nog nooit gehad, maar je ziet het vaak in de kookprogramma's dus het zal best te eten zijn
  donderdag 19 november 2009 @ 21:49:23 #154
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74866142
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef sexymofo het volgende:

[..]

Kamskjell is noors voor kammossel, bijvoorbeeld de Sint Jacobschelp, nog nooit gehad, maar je ziet het vaak in de kookprogramma's dus het zal best te eten zijn
Dan mogen ze me het wel gekookt voorschotelen,, waarschijnlijk om te smullen, maar niet rauw zoals oesters (citroensap en/of zout kan me gestolen wordel). Het enige. wat ik rauw lekker vind is een maatjesharing!!
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 21:55:32 #155
45833 crew  Fogel
pi_74866405
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dan mogen ze me het wel gekookt voorschotelen,, waarschijnlijk om te smullen, maar niet rauw zoals oesters (citroensap en/of zout kan me gestolen wordel). Het enige. wat ik rauw lekker vind is een maatjesharing!!
Meestal is het heel kort in de pan geweest, gekookt heb ik nooit van gehoord.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:58:03 #156
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74866535
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:26 schreef Panda72 het volgende:

[..]

Mijn neef woont in duitsland die kartoffelsalat /fleish/macaronisalat is inderdaad
Amen! Ik begrijp dus echt niet, dat mensen van die slaatjes met een plastic vorkje erin geprikt kopen, zelfkastijding noem ik het!
  donderdag 19 november 2009 @ 22:03:17 #157
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74866752
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Meestal is het heel kort in de pan geweest, gekookt heb ik nooit van gehoord.
Dus halfrauw of gewokt?? Dus zonder schelp????
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 22:06:47 #158
45833 crew  Fogel
pi_74866898
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:03 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dus halfrauw of gewokt?? Dus zonder schelp????
Een typisch voorbeeld:

donderdag 19 november 2009 @ 22:16:27 #159
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74867321
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een typisch voorbeeld:

[ afbeelding ]
Wel verdomd lekker ziet het eruit!! Komt dit uit een schelpdier??? Wil dit zeker proberen!!!
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 22:22:15 #160
45833 crew  Fogel
pi_74867612
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:16 schreef edcetera het volgende:

[..]

Wel verdomd lekker ziet het eruit!! Komt dit uit een schelpdier??? Wil dit zeker proberen!!!
Is gezichtsbedrog Ik vond het echt om te kotsen zo smerig en dit wil ik gegarandeerd nooit meer proberen.
Iets wat ik wel een keer wil proberen is zwaardvis, zelfs met in achtneming van mijn algemene ervaring met vissmaak.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:31:20 #161
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74868043
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is gezichtsbedrog Ik vond het echt om te kotsen zo smerig en dit wil ik gegarandeerd nooit meer proberen.
Iets wat ik wel een keer wil proberen is zwaardvis, zelfs met in achtneming van mijn algemene ervaring met vissmaak.
Zwaardvis staat regelmatig op het menu op mijn werk, Niks bijzonders en zelfs als visliefhebber vind ik het niet geweldig. Droge smaak en je moet die vetrand er vanaf halen. Geef me maar een zalm, tonijn of gewoon een witte vis.
Maar goed, dat is mijn mening, probeer het gewoon een keer!
pi_74871088
edit:
Toch niet
pi_74871417
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn lekkere paprikas maar die blokvormige hollandse kasproducten vind ik niet lekker. Olijven moet je leren eten, vond ze vroeger ook niet lekker.
komt het toch nog goed met me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75511671
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:57 schreef RobinOok het volgende:

[ afbeelding ]

Deze eieren wil ik proberen!
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:09:35 #165
45206 Pietverdriet
pi_75512636
Was gisteren bij de Hanos, en daar waren nogal wat mensen die je allerlei producten willen laten proeven. Was ook een dame die amuses had, proefde er eentje, dat was zo ongelofelijke smerig qua smaak en structuur, dat ik het niet binnen kon houden. Kan me niet herinneren aan de laatste keer dat iets zo smerig was dat ik het uitspuugde.
pi_75513727
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:31 schreef edcetera het volgende:

[..]

Zwaardvis staat regelmatig op het menu op mijn werk, Niks bijzonders en zelfs als visliefhebber vind ik het niet geweldig. Droge smaak en je moet die vetrand er vanaf halen. Geef me maar een zalm, tonijn of gewoon een witte vis.
Maar goed, dat is mijn mening, probeer het gewoon een keer!
Zwaardvis wordt snel te droog als het verkeerd wordt klaargemaakt. Wat er bijzonder aan is, is dat het heel stevig vlees is, een een beetje een vette vis en witvis tegelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:50:13 #167
45206 Pietverdriet
pi_75513781
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zwaardvis wordt snel te droog als het verkeerd wordt klaargemaakt. Wat er bijzonder aan is, is dat het heel stevig vlees is, een een beetje een vette vis en witvis tegelijk.
Goed klaargemaakte zwaardvis lijkt nog het meest op kalfsvlees
pi_75514171
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Was gisteren bij de Hanos, en daar waren nogal wat mensen die je allerlei producten willen laten proeven. Was ook een dame die amuses had, proefde er eentje, dat was zo ongelofelijke smerig qua smaak en structuur, dat ik het niet binnen kon houden. Kan me niet herinneren aan de laatste keer dat iets zo smerig was dat ik het uitspuugde.
Echt waar?

Op internet lees ik ervaringen die echt extreem veel van elkaar verschillen, de een vindt het niet anders smaken dan een hardgekookt ei, de ander vindt het weer walgelijk. Hoe kan het dat de ervaringen zo extreem verschillen? Toch wil ik het een keer proberen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:25:03 #169
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_75514942
Dingen die ik pas op latere leeftijd ben gaan waarderen:
(door of het gewoon blijven eten/drinken tot ik het wel lekker vond of mijn smaak is veranderd of op een andere manier klaargemaakt zoals vroegah!)
-koffie
-(rose) bier
-avocado
- geitenkaas
-mozzarella
-courgette
-italiaanse/spaanse worsten ed.
-olijven
-draadjesvlees
-mango
-rode wijn
It's all a blur!!!
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:21:15 #170
45206 Pietverdriet
pi_75517089
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:04 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Echt waar?

Op internet lees ik ervaringen die echt extreem veel van elkaar verschillen, de een vindt het niet anders smaken dan een hardgekookt ei, de ander vindt het weer walgelijk. Hoe kan het dat de ervaringen zo extreem verschillen? Toch wil ik het een keer proberen.
Waar heb je het nu over?
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:53:03 #171
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_75518340
Zij denkt dat jij een duizendjarig ei als amuse aangeboden kreeg.
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:00:13 #172
45206 Pietverdriet
pi_75518649
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:53 schreef RobinOok het volgende:
Kling (geluid van 50 cent stuk dat valt, kwartjes zijn er niet meer en inflatie natuurlijk)
Nee, het was een amuse van roomkaas en salami en nog wat, het was echt verschrikkelijk smerig, had een hele weee zurige smaak en een gekorrelde structuur.
pi_75518924
Zowat alles wat ik lust (en dat is tegenwoordig toch erg veel) heb ik moeten leren eten. Ik was een extreem moeilijke eter, maar daar waren dan ook wel redenen voor: groenten uit eigen tuin net te lang aan de struik, omdat mijn ouders dat zo lekker vonden, en dan net zolang koken totdat het nergens meer naar smaakte. Vlees het liefst met een vetrand of een knook. Biefstuk een half uurtje goed doorbakken. Het was bovendien dag in dag uit Hollandse pot, en daar ben ik echt geen liefhebber van.

Ik blíjf mijn best doen om gekookte aardappel te eten, en als kind en tiener heb ik talloze kilo's gekookte aardappel moeten eten. Maar ik lust het nog steeds niet, en ik vrees dat het tussen mij en de gekookte aardappel nooit goed gaat komen.
pi_75520875
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over?
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:53 schreef RobinOok het volgende:
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:27:48 #175
45206 Pietverdriet
pi_75522045
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:07 schreef _Arual_ het volgende:
Zowat alles wat ik lust (en dat is tegenwoordig toch erg veel) heb ik moeten leren eten. Ik was een extreem moeilijke eter, maar daar waren dan ook wel redenen voor: groenten uit eigen tuin net te lang aan de struik, omdat mijn ouders dat zo lekker vonden, en dan net zolang koken totdat het nergens meer naar smaakte. Vlees het liefst met een vetrand of een knook. Biefstuk een half uurtje goed doorbakken. Het was bovendien dag in dag uit Hollandse pot, en daar ben ik echt geen liefhebber van.

Ik blíjf mijn best doen om gekookte aardappel te eten, en als kind en tiener heb ik talloze kilo's gekookte aardappel moeten eten. Maar ik lust het nog steeds niet, en ik vrees dat het tussen mij en de gekookte aardappel nooit goed gaat komen.
Let je er wel eens op wat voor een aardappels je koopt, het ras dus?
pi_75522293
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let je er wel eens op wat voor een aardappels je koopt, het ras dus?
Ja, ik heb al veel verschillende soorten aardappelen geprobeerd (lees: voorgeschoteld gekregen, want mijn moeder wilde heel graag dat ik gekookte aardappelen at). En ik proef dan ook wel de verschillen: het is vies, viezer of ronduit smerig.

Nah, de smaak is nog niet eens het grootste probleem: het voelt of mijn maag gewoon op slot gaat als ik een aardappel in mijn mond stop. Het vervelende is dat ik stamppotten ook echt niet weg kan krijgen, terwijl die voor de rest prima ruiken. Ik ben gek op wortelen, maar wortelstamp heeft me een keer letterlijk doen overgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')