Omdat je het zoveel mensen wel ziet waarderen. Dan vraag ik me af: wat vinden ze er zo lekker aan?quote:Op maandag 2 november 2009 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee. Waarom zoveel moeite doen om iets lekker te vinden wat je absoluut niet lekker vindt.
Ik ben mij bewust dat smaken verschillen.quote:Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Omdat je het zoveel mensen wel ziet waarderen. Dan vraag ik me af: wat vinden ze er zo lekker aan?
En dan proef je het een keer en dat vind je het niet lekker.quote:Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Omdat je het zoveel mensen wel ziet waarderen. Dan vraag ik me af: wat vinden ze er zo lekker aan?
Nou, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens spruitjes te etenquote:Op maandag 2 november 2009 08:34 schreef Kekaa het volgende:
Perenstroop.... ik had een keer een kaasplankje met perenmosterd, mmmmmmmm
Aantal jaar terug ben ik veel meer dingen gaan eten die ik eigenlijk niet lustte. Thanx to mijn stage waar ik ging koken met kinderen.
Wat ik echt nog niet lekker vind is spruitjes. Als iemand ze op een heel andere manier klaarmaakt voor me, dan wil ik het best proberen. Maar ik geef het weinig kans.
Dat heb ik nou ook, ik snap al die mensen niet die minstens 2 bakkies per uur wegwerkenquote:Op maandag 2 november 2009 08:43 schreef SillyWalks het volgende:
Koffie probeer ik eens in de zoveel jaren weer een keertje, omdat zoveel mensen het drinken. Maar ik vind het nog steeds helemaal niks.
Hoe ga je het maken dan?quote:Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Nou, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens spruitjes te eten
Dat blijft het geheim van de smid natuurlijkquote:Op maandag 2 november 2009 08:58 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Hoe ga je het maken dan?
Toch niet met spekjes erbij ofzo? Die variatie ken ik al... en dan eet ik alleen de spekjes
Dat dus, heel soms probeer ik weer een bakje... ik krijg het wel op maar tijdens het drinken denk ik echt... is dit het nou? zuipen mensen hier nou liters van weg? Geef mij maar theequote:Op maandag 2 november 2009 08:43 schreef SillyWalks het volgende:
Koffie probeer ik eens in de zoveel jaren weer een keertje, omdat zoveel mensen het drinken. Maar ik vind het nog steeds helemaal niks.
Hmm wokken. Dat is misschien wel een goed idee inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2009 09:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dat blijft het geheim van de smid natuurlijkMaar hoe kleiner hoe lekkerder, niet koken maar wokken, juiste kruiden erbij, en die pot appelmoes natuurlijk
Oesters moet je niet stomen. Barbaar.quote:Op maandag 2 november 2009 09:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Oesters durfde ik nooit te eten, hou sowieso niet van rauwe vis.
Afgelopen vrijdag geprobeerd; gestoomd met een tausisaus en was na even wennen verslavend lekker![]()
echt trots op mezelfhaha
Dat bedoel ik, dat je soms dingen niet lekker vindt maar dat als je het "leert" te eten en drinken dat het dan best wel meevalt. Zie mijn blauwaderkaasquote:Op maandag 2 november 2009 10:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik biljf het wel steeds proberen met dingen ja, ik geloof echt dat je dingen die je niet lekker vindt kunt 'leren' te eten en drinken. Het is me gelukt met koffie, wijn, maar ook met zuurkool en spruitjes en gekookte witlof.
Alleen verse koriander, dat blijf ik verschrikkelijk smerig vinden. Maar.. ik biljf stug volhouden, steeds weer een klein beetje, wie weet vind ik het ooit wel ineens enorm lekker!
Natuurlijk kan dat, niet lekker zit tussen je oren.quote:Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dat je soms dingen niet lekker vindt maar dat als je het "leert" te eten en drinken dat het dan best wel meevalt. Zie mijn blauwaderkaas
Ik had bijvoorbeeld vroeger ook een hekel aan olijven maar vindt dat nu geweldig lekker. Ik vraag me dan af: kan iedereen dat, dat leren?
ik werk in een fabriek waar op dit moment 1000 kg koriander wordt geroosterd. De GEUR! aaaaaahquote:Op maandag 2 november 2009 10:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik biljf het wel steeds proberen met dingen ja, ik geloof echt dat je dingen die je niet lekker vindt kunt 'leren' te eten en drinken. Het is me gelukt met koffie, wijn, maar ook met zuurkool en spruitjes en gekookte witlof.
Alleen verse koriander, dat blijf ik verschrikkelijk smerig vinden. Maar.. ik biljf stug volhouden, steeds weer een klein beetje, wie weet vind ik het ooit wel ineens enorm lekker!
hoezo mag dat nietquote:Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Oesters moet je niet stomen. Barbaar.
Zonde van de smaak.quote:Op maandag 2 november 2009 10:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hoezo mag dat nietdat was een veilige manier om te proeven
Hoe kon je in godsnaam zoveel dingen niet lusten?quote:Op maandag 2 november 2009 11:34 schreef MissHobje het volgende:
Gewoon na lange tijd weer eens iets proberen doet je vaak verrassen, althans mij wel.
Heb het al gehad met rode wijn, olijven, bierfile american en bepaalde groenten, luste geen van dit alles.. en nu ben ik er gek op
! bizar toch!
Maar dat zijn korianderzaadjes, die zijn juist lekkerquote:Op maandag 2 november 2009 10:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik werk in een fabriek waar op dit moment 1000 kg koriander wordt geroosterd. De GEUR! aaaaaah
Wellicht om je smaak verder te ontwilkkelen, anders vreet je alleen maar kip patat en appelmoesquote:Op maandag 2 november 2009 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee. Waarom zoveel moeite doen om iets lekker te vinden wat je absoluut niet lekker vindt.
Eensquote:Op maandag 2 november 2009 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht om je smaak verder te ontwilkkelen, anders vreet je alleen maar kip patat en appelmoes
Pizzaquote:Op maandag 2 november 2009 08:47 schreef SillyWalks het volgende:
En de drang van mensen om overal maar ananas op te smijten... gadver... ananas op een pizza... pizza hoort hartig te zijn, heiligschenniseurs!
Verschrikkelijk irritante mensenquote:Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van me vroeg na zich hebben vol gevreten aan een lamsbout en te hebben gezegt wat lekker dat toch was, wat voor een vlees dat nu was, want zoiets had ie bij moesje nooit gekregen.
Lamsbout zei ik, van de turkse slager
Lamsvlees? Maar dat lust ik helemaal niet, en van de turk, gadver, wat vies.
Ben toen ff kwaad geworden.
Kaas op een pizza (tenzei van een echte pizzaria of zelf gemaakt) is ook niet echt kaas.quote:Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef SwiffMeister het volgende:
Kaas vind ik echt om te kotsen. Ik ben serieus wel eens over mn nek gegaan, puur door de geur. Maakt niet uit hoe of wat voor kaas, behalve als het gesmolten is bijvoorbeeld op pizza of iets dat daar op lijkt, dan is het wel te eten. Maar zelfs dan niet altijd, over lasagna is dan weer extreem goor.
Nee, dat zal ik nooit eten, ik denk ook niet dat ik het zou kunnen. Het idee alleen al maakt me bijna misselijk.
quote:Op maandag 2 november 2009 10:08 schreef boskameel het volgende:
"Blauwaderkaas". Het woord alleen al. Ik moet meteen denken aan dikke oude wijven met verrimpelde benen icm dikke spataderen
![]()
.
Of je vindt het wellicht echt niet lekker.quote:Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef iggyinthehouse het volgende:
Is toch raar om te zien dat de "spruit" best wel veel genoemd wordt, terwijl het toch echt lekkere groente is (kan het rauw opeten als ik wil).
Komt misschien ook door hoe het vroeger klaargemaakt werd? Koken dat het bijna prut was en de geur die er dan vanaf kwam?
Dat heb ik met sla, vrijwel alle soorten... Alleen rucola krijg ik soms een paar happen van weg.quote:Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Alleen boter lust ik écht niet. Van de geur alleen al ga ik over mn nek en als het per ongeluk op een kant en klaar broodje zit en ik niet goed naar de ingrediëntenlijst heb gekeken ga ik kokhalzen na een hapje. Ook kruidenboter, knoflookboter en roomboter... ik weet niet wat het precies is; die substantie/gevoel.. geen idee maar ik blijf er liever ver vandaan. Ik ben zelfs zo'n zeikerd dat als de botervloot van de kuip is, ik iemand anders vraag om em erop te doen en waar de boter op tafel staat; dan zit ik aan de andere kant. Sorry, tis erg maar het is nu eenmaal zo
Ik van rode kool, sindsdien niet meer gegeten.quote:Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
van bruine bonen heb ik als klein kind overgegeven
Heb je wel eens Paling gegeten?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.
taugéquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Kieswiel het volgende:
Ik lustte vroeger geen ketchup, wat ik me nu echt niet meer kan voorstellen. Ook had ik een hekel aan eigenlijk alle groentes, en het is pas sinds kort dat ik mezelf groente eten ben gaan aanleren. Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.quote:Iets niet lekker vinden en dan toch proberen te eten
En wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik zo moet denken?quote:terwijl je gewoon moet denken "ook al kan ik het niet plaatsen, zolang ik er niet dood aan ga, gewoon opeten".
Ah ik probeer wel dingen maar ben het er wel mee eens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.
Ik woon niet in een derde wereldland, dus ik kan eten wat ik lekker vind en weiger dingen te eten die mij gewoon niet smaken of die ik niet zo lekker vind.
En dat kan in Nederland gewoon omdat we geld genoeg hebben om alleen maar dingen te eten die je wel lekker vind.
En dan noemen mensen mij een moeilijke eter. Ja dahaag, ik zeur er nooit over. Als er iets gekookt is wat ik niet zo lekker vind, dan eet ik niks en dan later thuis een boterham zonder er verder ook maar over te hebben. En dan mensen die aan je kop gaan zeuren over moeilijke eters....
HEY VAL GODVERDOMME KAPOT DIKKE TYFUSSZEUG MET JE SMERIG VRETEN! MIJ HOOR JE NIET KLAGEN, DE ENIGE KLAGER HIER BEN JIJ BOVEN JE TROG!!!! HOEERRRRRR!!!!!!!
Ik zou jou niet als moeilijke eter bestempelen hoor, maar gewoon als een zielige kleuter.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef vosss het volgende:
En om mij dan als moeilijk eter te bestempelen en daar de rest van de avond over lopen te mekkeren terwijl ik gewoon opeet wat wle lekker is en laat liggen wat ik
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar met maple syrup gaat het ookquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Met den knoet, maakt men den spruiten zoet
Als je niks nieuws proeft, kan je dingen mislopen die veel lekkerder zijn dan wat nu je referentiekader is. Als je wel wat nieuws proeft en het minder lekker is dan wat je gewend bent, prima, dan eet je het gewoon niet nog een keer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:59 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Ik erger me kapot aan dergelijke mensen. Je moet dit proeven, je moet dat eten.
Flikker op kut, ik eet wat ik zelf wil en daar heb ik niemand bij nodig
Jawel, ik eet het wel (manlief heeft het graag en af en toe is het wel handig om gewoon even de afhaal te bellen), maar ik wordt er gewoon echt niet blij van.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Lastig, dan eet jij dus nooit chinees?
Allemaal geleerd in m'n studentenjarenquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:03 schreef SeaOfLove het volgende:
CF wat bijzonder om te lezen van jou, juist omdat ik zoveel voor mij niet bekende dingen bij jou voor t eerst heb gegeten. en t allemaal dus verrukkelijk vond.
Dat is natuurlijk ook wel zo. Vind spruiten die tot "moes" worden gekookt echt niet lekker, terwijl als ze goed klaargemaakt zijn erg lekker zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Soms kan de bereidingswijze zoveel verschil maken... Allerlei dingen die ik anders bereid best lekker blijk te vinden.
Die mening deel ik volledig. Ik vind afhaal-chinees gewoon niks. Een beetje groente, vlees, ei bakken met een mega vette saus eroverheen. Of van die meelbollen met wat smakeloos vlees, gaat mijn hard echt niet sneller van kloppen. Heb ook niet het gevoel daarna lekker gegeten te hebben, met zo'n vette bek. Beetje het zelfde idee als een fast-food restaurant. Al ga ik daar dan veel liever heen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Jawel, ik eet het wel (manlief heeft het graag en af en toe is het wel handig om gewoon even de afhaal te bellen), maar ik wordt er gewoon echt niet blij van.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik (buiten een afhaal menuutje af en toe) niet thuis ben in de Oosterse keuken. Het ligt me niet, ik maak het zelf niet en zal ook nooit naar een goed Oosters restaurant gaan.
Spruiten even aanbakken in wat boter na het koken is ook echt heerlijk !quote:Op woensdag 4 november 2009 08:58 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook wel zo. Vind spruiten die tot "moes" worden gekookt echt niet lekker, terwijl als ze goed klaargemaakt zijn erg lekker zijn.
Die blauwschimmelkaas durf ik ook op dit moment alleen te eten, zonder dat het ergens in is verwerkt, met een boel perenstroop. Moet er niet aan denken dat het op mijn pizza ofzo ligt. Zou dit echt niet aandurven.
Heb dit trouwens ook gehad met komijn. Vond dit een verschrikkelijk kruid totdat ik ergens een gerecht met komijn heb gegeten wat goed was klaargemaakt, en vind het nu erg lekker en smakelijk.
Concurquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik zou jou niet als moeilijke eter bestempelen hoor, maar gewoon als een zielige kleuter.
En ja, die mogen er ook zijn. Alleen liever niet in mijn buurt.
Probeer het zelf eens te maken, danquote:Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef DarkElf het volgende:
zo is voor mij bijv nasi verpest. En chili con carne.
Zoals het thuis klaargemaakt werd vond ik het gewoon echt niet lekker (de rest wel en dus aten ze het geregeld, arme ik) en heb het dus al jaren niet meer gegeten door die herinneringen.
Wrs vind ik het prima te eten als het anders klaargemaakt is
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Kieswiel het volgende:
Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
quote:
quote:Op maandag 2 november 2009 08:54 schreef SeaOfLove het volgende:
lamsvlees blijf ik elke x weer proberen...zonder succes. olijven en paprika ben ik wel gaan waarderen en vind t zelfs lekker nu. blauwaderkaas gruwel ik van maar bijv een gorgonzola-saus vind ik weer heerlijk
Link?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:26 schreef Roi het volgende:
Het is ook bewezen dat je smaak om de 12 jaar verandert.
Brrrrrrquote:Op woensdag 4 november 2009 16:27 schreef speknek het volgende:
Ik heb dit geprobeerd te eten
[ afbeelding ]
De opengesneden wormen aan de rechterkant probeerden van m'n bord af te kruipen.
Ik vond het niet lekker.
Iets niet durven te eten != iets niet lusten.quote:Op maandag 2 november 2009 09:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Oesters durfde ik nooit te eten, hou sowieso niet van rauwe vis.
Afgelopen vrijdag geprobeerd; gestoomd met een tausisaus en was na even wennen verslavend lekker![]()
echt trots op mezelfhaha
Koriander? Hoe kan je dat nou vies vinden?quote:Op maandag 2 november 2009 10:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Als goegel het niet weet, vergeet het dan maarquote:
het betekent "is niet hetzelfde als"quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:48 schreef RobinOok het volgende:
Wat betekent != ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
Nou wat een vreemde opmerking! Koriander (verse) heeft zo'n uitgesproken smaak: mensen houden er van of mensen haten het. Er is vaak geen tussenweg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:46 schreef Fokski het volgende:
[..]
Koriander? Hoe kan je dat nou vies vinden?
dat dusquote:Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou wat een vreemde opmerking! Koriander (verse) heeft zo'n uitgesproken smaak: mensen houden er van of mensen haten het. Er is vaak geen tussenweg.
Dus dat mensen verse koriander niet lekker vinden is helemaal niet vreemd.
Die uitgesproken smaak is zo lekker dat ik het gewoon vreemd vind. Maar goed ik verbaas me ook dat het nauwelijks in de supermarkt te vinden is dus het zal vast aan mij liggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou wat een vreemde opmerking! Koriander (verse) heeft zo'n uitgesproken smaak: mensen houden er van of mensen haten het. Er is vaak geen tussenweg.
Dus dat mensen verse koriander niet lekker vinden is helemaal niet vreemd.
bepaalde boter is ook gewoon niet lekker al weet ik zelf niet welke. maar van dat grote blok magarine ga ik over mn nek maar smeer magarine maakt me niet uitquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef Windigo het volgende:
Ik heb jarenlang mn brood niet besmeerd omdat ik een keer over mijn nek ging van een boterham met pindakaas en boter dat een moeder van een schoolvriendje van mij had gemaakt. Inmiddels vind ik échte boter (roomboter dus, geen margarine) bij sommige soorten beleg lekker, maar verder besmeer ik mijn brood nog steeds meestal niet. Van de geur van margarine word ik al niet goed.
je hebt het over margarine neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef speknek het volgende:
Ja duh, het ene is bakboter en het andere smeerboter.
Ik vind boter trouwens ook niks, maar dat is meer iets dat ik mezelf afgeleerd heb. Net zoals suiker in de koffie.
haha doet me denken aan mn rondreis dit jaar door Korea. In de supermarktjes stonden buiten of bij de kassa altijd een doos met zwarte eieren. En dan zit ik op terrasje buiten met mn veilige koffiebroodje en zie ik groepen jongeren die eieren wegwerkenquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:14 schreef TeaserRay het volgende:
Rotte eieren![]()
![]()
![]()
![]()
misschien nog nooit van gehoord, maar is echt kotsranzig, maar sommigen vinden het eerlijk een culinair hoogstandje / een delicatesse
Kijk sommige dingen zijn nog te verteren. En ik denk dat velen met mij eens zijn dat smaken verschillen. Jij ook denk ik...quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:57 schreef RobinOok het volgende:
Lekker, duizendjarige eieren.
Met wat gember en zwarte rijstazijn.![]()
[ afbeelding ]
Trouwens, alles wat je daar daar noemt vinnik lekker.
Hoewel broccolistamppot me eigenlijk niks lijkt.
Lijkt op een pizza die ik van de week had gegeten in een restaurant. Met gongozola kaas, wat ik erg lekker vind, en schijfjes braadworst erop. Die combinatie was echtquote:Op woensdag 18 november 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
dit ga ik dus echt niet eten
cheese burger pizza (NewYork pizza)
Wat is kamskjell?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.
Een ding waarvan ik zeker weet dat ik het echt nooit meer wil eten is kamskjell (pectinidae), ik ging zowat over mijn nek toen ik dat proefde (en ja ik heb nog een tweede hap genomen om zeker te zijn). Ik wist vantevoren niet wat het was (was tijdens de presentatie van het gerecht niet aan het opletten), maar heb dat erna gevraagd om er zeker van te zijn dat ik dat voortaan kan ontwijken als ik dat op een menu zie.
Zoals ik het lees ging je anderen dingen eten en dat vond je lekker, had je er daarvoor dan een afkeur van?quote:Op woensdag 18 november 2009 23:19 schreef piepkuiken21 het volgende:
wel grappig topic als ik dit lees, heel veel mensen heeb leren eten omdat er geen keuze was.
en Ja ik ben d'r ook zo een, het begon allemaal toen ik stage lipe in een theater waar ze bijna nooit aardappel groente vlees aten. Gaanderweg luste ik steeds meer omdat er door 7 verschillende personen gekookt werd.
Toen kwam ik m'n ex tegen waar ik dinngen zoals pasta en rijst maaltijden voorgeschoteld kreeg en ik merkte dat pindasaus best lekker kon zijn over rijst. en dat tortilla's goed te eten waren omdat er geen verpieterd vlees doorheen zat.
Gaanderweg ben ik dingen leren eten met sambal (dacht vroeger dat het super heet was tot ik het op een durum kebab kreeg) en nu lust ik zelfs tosti's met vrie en sambel (had ik 5 jaar gelee niet verwacht).
Kant en klare huzarensalade is ook meuk net of je iets moeten eten wat de hond heeft uitgekotst. Zelfgemaakte vind ik dat wel weer lekkerquote:Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Nou, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens spruitjes te eten
Zelf lustte ik echt geen mosselen en inktvis.. Vis überhaupt vond ik niet tof.. Maar nu, veel eten bij toenmalige schoonfamilie later, lust ik het prima eigenlijk.. Nog lekker ook!
Echt het enige wat ik niet lust is huzarensalade.. IEEEEEUW, die structuuur! BAH!...
Nou inderdaad diegene die dat bedacht heeft die moeten ze ophangenquote:Op maandag 2 november 2009 08:47 schreef SillyWalks het volgende:
En de drang van mensen om overal maar ananas op te smijten... gadver... ananas op een pizza... pizza hoort hartig te zijn, heiligschenniseurs!
ik niet ik vind het nog steeds ranzigquote:Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Flowers. het volgende:
Haringdat vond ik vroeger echt heel ranzig maar nu lust ik het gewoon...
Waarschijnlijk verse koriander, die naar zeep smaakt?? Ik ken het alleen gedroogd, smaakt niet naar zeep, maar ben er geen fan van. Dat mogen die Indieers zelf gebruikenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:31 schreef 14medusa het volgende:
-koriander. (nu vind ik het echt lekker, vroeger vond ik het ook naar zeep smaken raar genoeg)
jaaaa dat von dik ook ! zeepsmaak! nu ben ik er dol op! wat raar he? hoe komt dat toch?
mijn zusje kwam er laatst mee dat ze vond dat een kruidnoot naar shampoo smaakte en bleef bij hoog en laag volhouden.
Er zijn lekkere paprikas maar die blokvormige hollandse kasproducten vind ik niet lekker. Olijven moet je leren eten, vond ze vroeger ook niet lekker.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:55 schreef littledrummergirl het volgende:
paprika begin in ondertussen wel te waarderen, ik vis het nu niet meer tussen mn eten vandaan als het erin zit. Hele grote stukken rauw opeten wordt niet mijn ding, maar ik lust het nu wel.
Olijven wil ik ook nog eens gaan waarderen, ze ruiken lekker, olijfolie kan ik bij wijze van spreke drinken, maar ik vind ze niet lekker.
De gemiddelde huzarensalade , die je kunt kopen bij de Nederlandse supermarkt is ook bagger (50% mayo, de rest kun je gissenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:21 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Kant en klare huzarensalade is ook meuk net of je iets moeten eten wat de hond heeft uitgekotst. Zelfgemaakte vind ik dat wel weer lekker
Mijn neef woont in duitsland die kartoffelsalat /fleish/macaronisalat isquote:Op donderdag 19 november 2009 21:24 schreef edcetera het volgende:
[..]
De gemiddelde huzarensalade , die je kunt kopen bij de Nederlandse supermarkt is ook bagger (50% mayo, de rest kun je gissen). Het wordt al beter als je het bij Duitse supers koopt als de Aldi/Lidl hoewel nog steeds prut. Krijg je echter kartoffelsalat /fleish/macaronisalat bij Duitsers thuis, dan zal je mening hopelijk veranderen. Bij mij wel iig.
Kamskjell is noors voor kammossel, bijvoorbeeld de Sint Jacobschelp, nog nooit gehad, maar je ziet het vaak in de kookprogramma's dus het zal best te eten zijnquote:
Dan mogen ze me het wel gekookt voorschotelen,, waarschijnlijk om te smullen, maar niet rauw zoals oesters (citroensap en/of zout kan me gestolen wordel). Het enige. wat ik rauw lekker vind is een maatjesharing!!quote:Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef sexymofo het volgende:
[..]
Kamskjell is noors voor kammossel, bijvoorbeeld de Sint Jacobschelp, nog nooit gehad, maar je ziet het vaak in de kookprogramma's dus het zal best te eten zijn
Meestal is het heel kort in de pan geweest, gekookt heb ik nooit van gehoord.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dan mogen ze me het wel gekookt voorschotelen,, waarschijnlijk om te smullen, maar niet rauw zoals oesters (citroensap en/of zout kan me gestolen wordel). Het enige. wat ik rauw lekker vind is een maatjesharing!!
Amen! Ik begrijp dus echt niet, dat mensen van die slaatjes met een plastic vorkje erin geprikt kopen, zelfkastijding noem ik het!quote:Op donderdag 19 november 2009 21:26 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Mijn neef woont in duitsland die kartoffelsalat /fleish/macaronisalat isinderdaad
Dus halfrauw of gewokt?? Dus zonder schelp????quote:Op donderdag 19 november 2009 21:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Meestal is het heel kort in de pan geweest, gekookt heb ik nooit van gehoord.
Een typisch voorbeeld:quote:Op donderdag 19 november 2009 22:03 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dus halfrauw of gewokt?? Dus zonder schelp????
Wel verdomd lekker ziet het eruit!! Komt dit uit een schelpdier??? Wil dit zeker proberen!!!quote:Op donderdag 19 november 2009 22:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld:
[ afbeelding ]
Is gezichtsbedrogquote:Op donderdag 19 november 2009 22:16 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wel verdomd lekker ziet het eruit!! Komt dit uit een schelpdier??? Wil dit zeker proberen!!!
Zwaardvis staat regelmatig op het menu op mijn werk, Niks bijzonders en zelfs als visliefhebber vind ik het niet geweldig. Droge smaak en je moet die vetrand er vanaf halen. Geef me maar een zalm, tonijn of gewoon een witte vis.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is gezichtsbedrogIk vond het echt om te kotsen zo smerig en dit wil ik gegarandeerd nooit meer proberen.
Iets wat ik wel een keer wil proberen is zwaardvis, zelfs met in achtneming van mijn algemene ervaring met vissmaak.
komt het toch nog goed met mequote:Op donderdag 19 november 2009 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn lekkere paprikas maar die blokvormige hollandse kasproducten vind ik niet lekker. Olijven moet je leren eten, vond ze vroeger ook niet lekker.
Deze eieren wil ik proberen!quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:57 schreef RobinOok het volgende:
Lekker, duizendjarige eieren.
Met wat gember en zwarte rijstazijn.![]()
[ afbeelding ]
Trouwens, alles wat je daar daar noemt vinnik lekker.
Hoewel broccolistamppot me eigenlijk niks lijkt.
Zwaardvis wordt snel te droog als het verkeerd wordt klaargemaakt. Wat er bijzonder aan is, is dat het heel stevig vlees is, een een beetje een vette vis en witvis tegelijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:31 schreef edcetera het volgende:
[..]
Zwaardvis staat regelmatig op het menu op mijn werk, Niks bijzonders en zelfs als visliefhebber vind ik het niet geweldig. Droge smaak en je moet die vetrand er vanaf halen. Geef me maar een zalm, tonijn of gewoon een witte vis.
Maar goed, dat is mijn mening, probeer het gewoon een keer!
Goed klaargemaakte zwaardvis lijkt nog het meest op kalfsvleesquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zwaardvis wordt snel te droog als het verkeerd wordt klaargemaakt. Wat er bijzonder aan is, is dat het heel stevig vlees is, een een beetje een vette vis en witvis tegelijk.
Echt waar?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Was gisteren bij de Hanos, en daar waren nogal wat mensen die je allerlei producten willen laten proeven. Was ook een dame die amuses had, proefde er eentje, dat was zo ongelofelijke smerig qua smaak en structuur, dat ik het niet binnen kon houden. Kan me niet herinneren aan de laatste keer dat iets zo smerig was dat ik het uitspuugde.
Waar heb je het nu over?quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echt waar?![]()
Op internet lees ik ervaringen die echt extreem veel van elkaar verschillen, de een vindt het niet anders smaken dan een hardgekookt ei, de ander vindt het weer walgelijk. Hoe kan het dat de ervaringen zo extreem verschillen? Toch wil ik het een keer proberen.
Kling (geluid van 50 cent stuk dat valt, kwartjes zijn er niet meer en inflatie natuurlijk)quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:53 schreef RobinOok het volgende:
Zij denkt dat jij een duizendjarig ei als amuse aangeboden kreeg.
quote:
quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:53 schreef RobinOok het volgende:
Zij denkt dat jij een duizendjarig ei als amuse aangeboden kreeg.
Let je er wel eens op wat voor een aardappels je koopt, het ras dus?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:07 schreef _Arual_ het volgende:
Zowat alles wat ik lust (en dat is tegenwoordig toch erg veel) heb ik moeten leren eten. Ik was een extreem moeilijke eter, maar daar waren dan ook wel redenen voor: groenten uit eigen tuin net te lang aan de struik, omdat mijn ouders dat zo lekker vonden, en dan net zolang koken totdat het nergens meer naar smaakte. Vlees het liefst met een vetrand of een knook. Biefstuk een half uurtje goed doorbakken. Het was bovendien dag in dag uit Hollandse pot, en daar ben ik echt geen liefhebber van.
Ik blíjf mijn best doen om gekookte aardappel te eten, en als kind en tiener heb ik talloze kilo's gekookte aardappel moeten eten. Maar ik lust het nog steeds niet, en ik vrees dat het tussen mij en de gekookte aardappel nooit goed gaat komen.
Ja, ik heb al veel verschillende soorten aardappelen geprobeerd (lees: voorgeschoteld gekregen, want mijn moeder wilde heel graag dat ik gekookte aardappelen at). En ik proef dan ook wel de verschillen: het is vies, viezer of ronduit smerig.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Let je er wel eens op wat voor een aardappels je koopt, het ras dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |