abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74677289
Best nog veel mensen die geen kaas lusten

Goh ik dacht al dat ik zon beetje de enige was.
En elke week bij de kaasboer hoor ik weer: daar heb je mijn klant die zelf geen kaas lust.

(mijn vriend is zon beetje verslaafd )
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:32:44 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74677523
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef speknek het volgende:
Ja duh, het ene is bakboter en het andere smeerboter.

Ik vind boter trouwens ook niks, maar dat is meer iets dat ik mezelf afgeleerd heb. Net zoals suiker in de koffie.
je hebt het over margarine neem ik aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:14:30 #128
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74678916
Broccoli
Broccoli-stamppot met ei heb ik echt een keer overgegeven...
Rotte eieren misschien nog nooit van gehoord, maar is echt kotsranzig, maar sommigen vinden het eerlijk een culinair hoogstandje / een delicatesse
Oesters toegegeven, is meer het idee eraan
Escargots / slakken idem
De geur van zalm de smaak, die vind ik wel weer oké, apart, maar goed...
Blauwaderkaas
Marmite een of ander Brits goedje wat mensen daar schijnbaar (ik denk dat ze liegen) veelvuldig op brood doen. Te ranzig
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74679063
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:14 schreef TeaserRay het volgende:
Rotte eieren misschien nog nooit van gehoord, maar is echt kotsranzig, maar sommigen vinden het eerlijk een culinair hoogstandje / een delicatesse
haha doet me denken aan mn rondreis dit jaar door Korea. In de supermarktjes stonden buiten of bij de kassa altijd een doos met zwarte eieren. En dan zit ik op terrasje buiten met mn veilige koffiebroodje en zie ik groepen jongeren die eieren wegwerken

Maar goed ik heb daar sowieso dingen gezien wat voor Koreanen delicatessen zijn en ze met een bekertje heerlijk spul rondlopen.... zoals dit (foto gemaakt):

Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:57:03 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74680274
Lekker, duizendjarige eieren.
Met wat gember en zwarte rijstazijn.

Trouwens, alles wat je daar daar noemt vinnik lekker.
Hoewel broccolistamppot me eigenlijk niks lijkt.
pi_74683300
Marmite vind ik heerlijk, juist op brood! Maar ben dan ook half Engels
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 14 november 2009 @ 00:19:08 #132
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74685392
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:57 schreef RobinOok het volgende:
Lekker, duizendjarige eieren.
Met wat gember en zwarte rijstazijn.

[ afbeelding ]

Trouwens, alles wat je daar daar noemt vinnik lekker.
Hoewel broccolistamppot me eigenlijk niks lijkt.
Kijk sommige dingen zijn nog te verteren. En ik denk dat velen met mij eens zijn dat smaken verschillen. Jij ook denk ik...
En geen naar commentaar van mijn kant ofzo, maar er zijn dingen die ik zelfs (want ik ben JUIST een ruimdenkend eter)
Wat heb ik voor idiote dingen gegeten?:
-Doerian (stinkvrucht), beetje apart, stinkt wel, kun je eten, maar niet lekker, zou ik niet nog 'ns doen.
-Duizendjarig ei, sorry, maar hoe ziek is die gast geweest die zeg maar eeuwen terug dat achterlijke principe uitdacht. Eieren eet ik best veel, lekker , maar het idee aan wat je precies eet, vind ik bij een kippenei eigenlijk al idioot (menstruatie van een vogel, slijmerig stinkende gelei), maar zo zijn wij / ben ik gewoon opgevoed. Maar die dingen laten rotten??? Kom op, dat kan ook nooit goed voor je zijn. heb het geproefd, en ik heb toen eerlijk waar overgegeven midden in de kamer bij een chinees gezin thuis... FOEI... maar dat is echt niet normaal
-Insecten/schorpioenen/spin: het idee is idioot, maar vergelijkbaar met krab, kreeft en garnaal, het idee is hetzelfde... smaak lijkt in de verte ook op elkaar... niet vies, zelfs lekker, maar om het vreselijke idee, denk ik dat ik het maar nooit meer doe. Doe maar een broodje kaas...
-Marmite: serieus, ik kreeg vorige week van een vriendin van mij die al jaren in GB woont en kwam logeren, een potje cadeau... "lekker, moet je proberen"... ik nam een plak brood, smeerde die in, het rook een beetje naar een niet zoete appelstroop ofzo, kon het niet plaatsen, zij vind het trouwens oprecht lekker en ik heb overgegeven in de wasbak bij het aanrecht in mijn eigen appartement... echt goor

Veel dingen eten we niet omdat ze goor LIJKEN of ZIJN en niet zozeer om de smaak. Maar iets wat smaakt zoals Marmite, dat kan echt niet... dat mensen dat eten... idem voor Duizendjarig Ei... vreselijk

Dingen die je niet moet eten omdat ze goor ZIJN (al kan de smaak wellicht heerlijk zijn):
-Casu Marzu (té ranzig)
-Levende dieren (kom op doe normaal) dat je (ik vind het ook wreed, dus niet doen: ) een stuk afsnijdt van een levend paard en dat meteen opeet, dat zou ik mss kunnen omdat een paard niet een vreselijk ranzig en onooglijk slijmerig dier is... maar LEVENDE schaaldieren (bij de foto ervan eerder in dit topic, zat ik al bijna te kotsen) of opengesneden levende wormen; serieus man... niet doen
-Paardenurine; nou nooit geprobeerd, maar tijdens mijn reis door China, zag ik het ze drinken... vet onnodig... DRINK WATER godver... sommige mensen...
Life's often a bitch, cherish your bitch
  zaterdag 14 november 2009 @ 01:05:27 #133
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74686385
Marmite ben ik mee groot gebracht. Ik at dat al voordat ik het uit kon spreken, daarom heet het bij ons thuis nog steeds "mina-mina". Wat wil je op je brood, vroeg mijn moeder dan en dan pruttelde ik enthousiast "mina-mina"!!

Eet het nog steeds regelmatig. Lekker en gezond. Zo lekkerdat ik ook daarvan graag zo een theelepeltje snoep.

En je redenatie voor duizendjarige eieren vind ik een beetje slap. Je eet toch ook kaas? Nou ja, veel mensen in dit topic niet, maar toch is kaas een redelijk normaal product. Maar wel hardstikke "rot". Gewoon zelfde principe. En ik denk dat er heel wat franse kaasjes zijn die sterker/vreemder smaken dan duizendjarig ei. Duizendjarig ei smaak namelijk gewoon naar ei.
pi_74686539
Vroeger niet nu wel:
-rauwe tomaat
-champignons (vond ze enorm glibberig, het was niet zozeer de smaak, als wel de textuur die me tegenstond.)
-olijven
-sterk smakende kazen
-lamsvlees
-koriander. (nu vind ik het echt lekker, vroeger vond ik het ook naar zeep smaken raar genoeg)

Vroeger niet, nu nog steeds niet:
-bloedworst (laatst weer eens geprobeerd, maar nee )
-schapenvlees (te sterk)
-erwtensoep
-bleekselderij en dat vind ik echt, echt, echt heel vies.
-vetjes aan vlees. (behalve als het knapperig is, maar als het drilt: ieuw ende griezel)
pi_74823581
Sterke kazen en blauwschimmelkaas heb ik op die manier echt leren eten. Vroeger vond ik het echt vies, nu vind ik het heerlijk. Koffie en wijn vond ik de eerste keren ook nog echt vies, maar toen was ik ook vrij jong.

Koriander vind ik nog steeds niet lekker maar als het ergens in zit zal ik het wel opeten, misschien dat ik het op den duur dan wel ga waarderen.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 18 november 2009 @ 18:09:44 #136
45206 Pietverdriet
pi_74824397
dit ga ik dus echt niet eten
cheese burger pizza (NewYork pizza)
pi_74824595
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
dit ga ik dus echt niet eten
cheese burger pizza (NewYork pizza)
Lijkt op een pizza die ik van de week had gegeten in een restaurant. Met gongozola kaas, wat ik erg lekker vind, en schijfjes braadworst erop. Die combinatie was echt
Het leek me wel lekker, maar niet dus.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:38:09 #138
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74830035
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.

Een ding waarvan ik zeker weet dat ik het echt nooit meer wil eten is kamskjell (pectinidae), ik ging zowat over mijn nek toen ik dat proefde (en ja ik heb nog een tweede hap genomen om zeker te zijn). Ik wist vantevoren niet wat het was (was tijdens de presentatie van het gerecht niet aan het opletten), maar heb dat erna gevraagd om er zeker van te zijn dat ik dat voortaan kan ontwijken als ik dat op een menu zie.
Wat is kamskjell?

Aahh vis, ik vind het heerlijk. Ik ga bijna kokhalzen als iemand spek gaat bakken . Zelfs bacon, terwijl ik het wel lekker vind om te eten als ontbijt of in gerechten (kool, spruitjes ). De geur van varkensvlees in het algemen spreekt me niet aan.

Ik kan ook geen onderdelen van vlees eten, die voor mij onder de categorie "kaugom" valllen. Heb het vaak genoeg geprobeerd, maar ik blijf er bijna van kokhalzen: Nederlandse speklappen, vlees met te dikke vetranden of waar ik helemaal van walg: Mensen, die kip helemaal afkluiven tot er ech alleen maar bot over is . "Liefhebbers" zoals mjn moeder / vriendin oa zeggen dan: Je hebt je kip niet helemaal opgegeten...Echt wel: eet dat slachtafval maar zelf op!!!

Een van de dingen, die ik recentelijk heb leren eten zijn gedroogde rupsen. Tja, vrouwlief is Afrikaans en waar ze vanaf komt wordt het veel als snack gegeten. Ik begin het te waarderen, maar toch niet zo lekker als een zakkie chips of verse rauwe pindas

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 19-11-2009 16:19:38 ]
The best firms advertise the least...
pi_74836478
wel grappig topic als ik dit lees, heel veel mensen heeb leren eten omdat er geen keuze was.
en Ja ik ben d'r ook zo een, het begon allemaal toen ik stage lipe in een theater waar ze bijna nooit aardappel groente vlees aten. Gaanderweg luste ik steeds meer omdat er door 7 verschillende personen gekookt werd.
Toen kwam ik m'n ex tegen waar ik dinngen zoals pasta en rijst maaltijden voorgeschoteld kreeg en ik merkte dat pindasaus best lekker kon zijn over rijst. en dat tortilla's goed te eten waren omdat er geen verpieterd vlees doorheen zat.
Gaanderweg ben ik dingen leren eten met sambal (dacht vroeger dat het super heet was tot ik het op een durum kebab kreeg) en nu lust ik zelfs tosti's met vrie en sambel (had ik 5 jaar gelee niet verwacht).

Maargoed ik ben tegen van die pietlutten die dan een dieet volgen (vega of allergie voor een bepaald dieet) waarvoor je speciaal iets kookt en ze ook nog gaan zeuren dat ze het niet lusten . ik probeer tegenwoordig iets (nadat ik eerst vraag waarmee het bereid is want paprika als hoofdbestanddeel vind ik echt niet lekker), lust ik het niet probeer ik het op te vrolijken of met sambal of knoflooksaus of pindasaus.
  donderdag 19 november 2009 @ 15:17:57 #140
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74852304
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:19 schreef piepkuiken21 het volgende:
wel grappig topic als ik dit lees, heel veel mensen heeb leren eten omdat er geen keuze was.
en Ja ik ben d'r ook zo een, het begon allemaal toen ik stage lipe in een theater waar ze bijna nooit aardappel groente vlees aten. Gaanderweg luste ik steeds meer omdat er door 7 verschillende personen gekookt werd.
Toen kwam ik m'n ex tegen waar ik dinngen zoals pasta en rijst maaltijden voorgeschoteld kreeg en ik merkte dat pindasaus best lekker kon zijn over rijst. en dat tortilla's goed te eten waren omdat er geen verpieterd vlees doorheen zat.
Gaanderweg ben ik dingen leren eten met sambal (dacht vroeger dat het super heet was tot ik het op een durum kebab kreeg) en nu lust ik zelfs tosti's met vrie en sambel (had ik 5 jaar gelee niet verwacht).

Zoals ik het lees ging je anderen dingen eten en dat vond je lekker, had je er daarvoor dan een afkeur van?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74854096
ja, maar dat kwam omdat mijn moeder niet kan koken (en ik denk dat dat voor velen het probleem heeft gecreerd)
pi_74854480
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Nou, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens spruitjes te eten

Zelf lustte ik echt geen mosselen en inktvis.. Vis überhaupt vond ik niet tof.. Maar nu, veel eten bij toenmalige schoonfamilie later, lust ik het prima eigenlijk.. Nog lekker ook!

Echt het enige wat ik niet lust is huzarensalade.. IEEEEEUW, die structuuur! BAH!...
Kant en klare huzarensalade is ook meuk net of je iets moeten eten wat de hond heeft uitgekotst. Zelfgemaakte vind ik dat wel weer lekker
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_74854511
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:47 schreef SillyWalks het volgende:
En de drang van mensen om overal maar ananas op te smijten... gadver... ananas op een pizza... pizza hoort hartig te zijn, heiligschenniseurs!
Nou inderdaad diegene die dat bedacht heeft die moeten ze ophangen
pi_74854616
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Flowers. het volgende:
Haring dat vond ik vroeger echt heel ranzig maar nu lust ik het gewoon...
ik niet ik vind het nog steeds ranzig
  donderdag 19 november 2009 @ 16:26:09 #145
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74854622
Als je van huis uit niets geleerd wordt om te eten, draagt dit naar mijn ervaring bij, met wat je lust. Verder moet je ook openstaan voor vreemd voedsel. Dat je sommige dingen zelfs na diverse malen proberen niet lekker vind kan gebeuren.

Dit laatste kan ook voordelen heben: Mijn moeder houd niet van tomatensoep, maar kan wel de lekkerste tomatensoep maken
pi_74854792
-koriander. (nu vind ik het echt lekker, vroeger vond ik het ook naar zeep smaken raar genoeg)

jaaaa dat von dik ook ! zeepsmaak! nu ben ik er dol op! wat raar he? hoe komt dat toch?

mijn zusje kwam er laatst mee dat ze vond dat een kruidnoot naar shampoo smaakte en bleef bij hoog en laag volhouden.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:27:36 #147
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74856738
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:31 schreef 14medusa het volgende:

jaaaa dat von dik ook ! zeepsmaak! nu ben ik er dol op! wat raar he? hoe komt dat toch?

mijn zusje kwam er laatst mee dat ze vond dat een kruidnoot naar shampoo smaakte en bleef bij hoog en laag volhouden.
Waarschijnlijk verse koriander, die naar zeep smaakt?? Ik ken het alleen gedroogd, smaakt niet naar zeep, maar ben er geen fan van. Dat mogen die Indieers zelf gebruiken
pi_74857582
paprika begin in ondertussen wel te waarderen, ik vis het nu niet meer tussen mn eten vandaan als het erin zit. Hele grote stukken rauw opeten wordt niet mijn ding, maar ik lust het nu wel.

Olijven wil ik ook nog eens gaan waarderen, ze ruiken lekker, olijfolie kan ik bij wijze van spreke drinken, maar ik vind ze niet lekker.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 19 november 2009 @ 17:57:07 #149
45206 Pietverdriet
pi_74857642
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:55 schreef littledrummergirl het volgende:
paprika begin in ondertussen wel te waarderen, ik vis het nu niet meer tussen mn eten vandaan als het erin zit. Hele grote stukken rauw opeten wordt niet mijn ding, maar ik lust het nu wel.

Olijven wil ik ook nog eens gaan waarderen, ze ruiken lekker, olijfolie kan ik bij wijze van spreke drinken, maar ik vind ze niet lekker.
Er zijn lekkere paprikas maar die blokvormige hollandse kasproducten vind ik niet lekker. Olijven moet je leren eten, vond ze vroeger ook niet lekker.
pi_74863152
Durian. Voor de mensen die hem niet kennen, deze vrucht stinkt nogal. Na het eten ervan stinken je handen nog minstens een dag

Weet niet of die meetelt. Pas geleden me voor het eerst gewaagd aan kikker, maar dat bleek zelfs lekker te zijn.

[ Bericht 60% gewijzigd door Fastmatti op 19-11-2009 20:48:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')