abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74332042
Echt goed dat mensen zich over hun 'iehj, vies' reactie heen kunnen zetten en toch dingen leren eten.
Had hetzelfde met koffie, wijn, olijven en feta.
Degenen die eigenwijs blijven en niks willen proeven/leren eten moeten het helemaal zelf weten, maar ik blijf het een kinderachtige reactie vinden.
I don't go to sleep to dream
pi_74333272
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Alleen boter lust ik écht niet. Van de geur alleen al ga ik over mn nek en als het per ongeluk op een kant en klaar broodje zit en ik niet goed naar de ingrediëntenlijst heb gekeken ga ik kokhalzen na een hapje. Ook kruidenboter, knoflookboter en roomboter... ik weet niet wat het precies is; die substantie/gevoel.. geen idee maar ik blijf er liever ver vandaan. Ik ben zelfs zo'n zeikerd dat als de botervloot van de kuip is, ik iemand anders vraag om em erop te doen en waar de boter op tafel staat; dan zit ik aan de andere kant. Sorry, tis erg maar het is nu eenmaal zo
Dat heb ik met sla, vrijwel alle soorten... Alleen rucola krijg ik soms een paar happen van weg.
Ik ben echt geen moeilijke eter, probeer alles wat ik niet lekker vind regelmatig nog eens, en het meeste lust ik inmiddels.. Maar sla is echt een no-go. Ik probeer het nog wel eens maar moet gewoon kokhalzen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  maandag 2 november 2009 @ 22:33:51 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74333615
Bier en wijn moest ik leren waarderen, net als olijven.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 08:03:11 #54
45833 crew  Fogel
pi_74339592
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.

Een ding waarvan ik zeker weet dat ik het echt nooit meer wil eten is kamskjell (pectinidae), ik ging zowat over mijn nek toen ik dat proefde (en ja ik heb nog een tweede hap genomen om zeker te zijn). Ik wist vantevoren niet wat het was (was tijdens de presentatie van het gerecht niet aan het opletten), maar heb dat erna gevraagd om er zeker van te zijn dat ik dat voortaan kan ontwijken als ik dat op een menu zie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:56:09 #55
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_74340136
ik heb met niet lkkr vinden maar wel eten gelukkig heel veel leren eten..
vis en olijven zijn maar ff 2 voorbeelden
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:16:10 #56
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74343442
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
van bruine bonen heb ik als klein kind overgegeven
Ik van rode kool, sindsdien niet meer gegeten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:20:27 #57
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_74349291
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds nooit lekkere vis op, er zit een onderliggende smaak aan wat ik niks vind.
Zelfs op een eiland waar vis als oud gezien wordt als het meer dan 3 uur geleden gevangen is en waar het door een van de beste koks in de regio (met specialiteit vis) gemaakt is, heeft het nog steeds die onderliggende smaak waar ik niks aan vind. Ik probeer nu al zo'n 10 jaar eens in de zoveel tijd vis te eten, maar kom steeds tot de conclusie dat ik liever vlees eet omdat daar die niet te plaatsten smaak niet aan zit en ik dus meer geniet van mijn eten. En aangezien ik bij voorkeur niet alleen eet om energie binnen te krijgen, maar ook graag van mijn eten wil genieten, eet ik dus liever vlees dan vis.
Er is wat mij betreft een verschil tussen "niet lusten" en "niet lekker vinden", want bij het eerste weiger je het te eten en bij het tweede geval probeer je het in ieder geval, eet het op, maar geniet er niet van.
Heb je wel eens Paling gegeten? . Ik zou zelf ook niet echt van vis maar Paling is koning!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_74353979
Vroeger (vooral als kind) was ik een extreem moeilijke eter. Pizza, appelmoes, chocolade, hamburgers, bijna alle soorten groenten, kaas, vlees, ik lustte behalve snoep ( ) echt bijna niks. Ik heb op mijn 4e dan ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat ik gewoon niks at. Tot mijn 17e is dit ook aangehouden, dat niks lusten. Maar nu, sinds 2 jaar, begin ik de smaak van veel dingen steeds meer te waarderen. Ik probeer regelmatig ook iets nieuws om mijn smaak verder te ontwikkelen.
pi_74354743
Ik lustte vroeger geen ketchup, wat ik me nu echt niet meer kan voorstellen. Ook had ik een hekel aan eigenlijk alle groentes, en het is pas sinds kort dat ik mezelf groente eten ben gaan aanleren. Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
pi_74356049
Ik lust eigenlijk alles wel, er zijn wel dingen die ik minder lekker vind (olijven is eigenlijk het enige dat in me opkomt) maar ook die eet ik regelmatig.

Mijn vriendin echter heeft vroeger nooit veel gegeten, als ze iets niet luste (of niet opat) dan hield haar moeder daar vaak rekening mee en maakte ze de volgende keer 2 soorten groenten bijv. Of dan at ze maar 1 of een halve gekookte aardappel.

Ik heb haar gewoon gepusht alles te eten, en warempel! Mevrouw lust veel meer dan ze dacht, zelfs gekookte aardappelen eet ze nu graag. Zo zien we het natuurlijk het liefst !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:08:02 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74359193
Met den knoet, maakt men den spruiten zoet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74360599
Ik lust nog steeds veel dingen niet maar het wordt steeds beter.
Er is eigenlijk 1 ding waarvan ik echt de kriebels krijg als ik het zie en dat is kaas.
Daar eet ik niks van in geen enkele vorm, en dat ben ik ook niet van plan.

Verder eet ik geen sauzen (op een stuk of 3 na) sauzen zoals mayonaise ben ik ook niet van plan om te gaan eten. (ik eet wel een patatje zonder) maar wanneer ik aan kinderen begin zal ik me daar ook overheen moeten zetten. Bijv bij ovenschotels.

Ik heb wel spijt van hoe ik mijn moeder altijd heb behandeld want het lijkt me nu verschrikkelijk om elke avond een jankend kind aan je tafel te hebben zitten die niet wil eten omdat t altijd vies is.

Wij moesten thuis wel altijd alles proeven en wanneer het niet lekker was had je pech.
Toch weet ik niet of dat echt de manier is om kinderen alles te laten eten.(bij mij werkte het dus niet) Maar voor iedereen apart koken is wat mij betreft ook not done.

Dingen die ik nu graag eet: spruiten, wijn, aantal soorten fruit, tomatensoep (alleen die wie ik zelf maak)

verder heb ik laatst olijf geproefd dat viel me mee (was wel na een x aantal wijntjes )
Salami vond ik nog steeds heb wel netjes het hele broodje opgegeten.
pi_74360681
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Kieswiel het volgende:
Ik lustte vroeger geen ketchup, wat ik me nu echt niet meer kan voorstellen. Ook had ik een hekel aan eigenlijk alle groentes, en het is pas sinds kort dat ik mezelf groente eten ben gaan aanleren. Sla vind ik nu best lekker (mits gecombineerd met ander voedsel) maar andere groentes krijg ik alleen weg als het redelijk onherkenbaar in een gerecht zit. Het ligt meer aan de textuur dan de smaak, dat 'knapperige' trek ik slecht.
taugé

Alleen omdat het knapt.
pi_74360726
quote:
Iets niet lekker vinden en dan toch proberen te eten
Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.

Ik woon niet in een derde wereldland, dus ik kan eten wat ik lekker vind en weiger dingen te eten die mij gewoon niet smaken of die ik niet zo lekker vind.

En dat kan in Nederland gewoon omdat we geld genoeg hebben om alleen maar dingen te eten die je wel lekker vind.

En dan noemen mensen mij een moeilijke eter. Ja dahaag, ik zeur er nooit over. Als er iets gekookt is wat ik niet zo lekker vind, dan eet ik niks en dan later thuis een boterham zonder er verder ook maar over te hebben. En dan mensen die aan je kop gaan zeuren over moeilijke eters....

HEY VAL GODVERDOMME KAPOT DIKKE TYFUSSZEUG MET JE SMERIG VRETEN! MIJ HOOR JE NIET KLAGEN, DE ENIGE KLAGER HIER BEN JIJ BOVEN JE TROG!!!! HOEERRRRRR!!!! !!!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74360980
quote:
terwijl je gewoon moet denken "ook al kan ik het niet plaatsen, zolang ik er niet dood aan ga, gewoon opeten".
En wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik zo moet denken?

Als ik iets niet lekker vind eet ik het niet. Basta.

En om mij dan als moeilijk eter te bestempelen en daar de rest van de avond over lopen te mekkeren terwijl ik gewoon opeet wat wle lekker is en laat liggen wat ik niet lekker vind zonder er verder over te zeuren dan vraag ik me af wie er moeilijk is.

Leven en laten leven jeweets

PS: het maakt me geen zak uit of mijn smaak al dan niet ver ontwikkelt is. Met dingen die ik lekker vind kan ik makkelijk 2 weken elke dag wat compleet anders op tafel zetten met genoeg variatie.

Ik blijf erbij, we wonen in een rijk land en je kan eten wat je wilt.
vosss is de naam,
pi_74360996
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar doe ik dus niet aan mee, en nee, ook niet uit fatsoen als ik bv bij andere mensen blijf eten.

Ik woon niet in een derde wereldland, dus ik kan eten wat ik lekker vind en weiger dingen te eten die mij gewoon niet smaken of die ik niet zo lekker vind.

En dat kan in Nederland gewoon omdat we geld genoeg hebben om alleen maar dingen te eten die je wel lekker vind.

En dan noemen mensen mij een moeilijke eter. Ja dahaag, ik zeur er nooit over. Als er iets gekookt is wat ik niet zo lekker vind, dan eet ik niks en dan later thuis een boterham zonder er verder ook maar over te hebben. En dan mensen die aan je kop gaan zeuren over moeilijke eters....

HEY VAL GODVERDOMME KAPOT DIKKE TYFUSSZEUG MET JE SMERIG VRETEN! MIJ HOOR JE NIET KLAGEN, DE ENIGE KLAGER HIER BEN JIJ BOVEN JE TROG!!!! HOEERRRRRR!!!! !!!

Ah ik probeer wel dingen maar ben het er wel mee eens.

Bij mijn schoonouders eten ze elke zondag chinees en eerder at ik daar ook regelmatig op zondag
En ik at gewoon bami, nasi en kroepoek zonder zeuren.

Maar ik moest elk dingetje proeven elke keer weer en als ik t dan af en toe niet wil, en op het laatst helemaal niet omdat ik het gewoon niks aan vind, dan ben ik de zeur aan tafel.
Maar ik was niet degene die elke keer iemand wat zat op te dringen.
pi_74361143
Inderdaad. Ik erger me kapot aan dergelijke mensen. Je moet dit proeven, je moet dat eten.

Flikker op kut, ik eet wat ik zelf wil en daar heb ik niemand bij nodig
vosss is de naam,
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:10:27 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74363972
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef vosss het volgende:
En om mij dan als moeilijk eter te bestempelen en daar de rest van de avond over lopen te mekkeren terwijl ik gewoon opeet wat wle lekker is en laat liggen wat ik
Ik zou jou niet als moeilijke eter bestempelen hoor, maar gewoon als een zielige kleuter.
En ja, die mogen er ook zijn. Alleen liever niet in mijn buurt.
pi_74364132
Dat heeft imo bijzonder weinig met kleuter zijn te maken.

Als je elke dag een string draagt zal het best dat je op een gegeven moment er geen last meer van hebt, en als je naast het spoor woont hoor je de trein na verloop van tijd niet meer, dus het zal allemaal best dat je na verloop van tijd iets lekkerder/minder smerig gaat vinden, maar toch woon ik niet naast een spoor en draag ik geen strings
vosss is de naam,
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:23:13 #70
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74364465
Je smaak veranderd wel met de jaren, vroeger lustte ik bijv. geen haring en nu glijden ze er soepeltjes in.
Maar ook zure matten waren vroeger niet aan te slepen, moet er nu niet meer aan denken zo vies vind ik het nu.

Maar ik ben nu op zo'n leeftijd dat ik alles proef wat ik nog nooit gegeten of gedronken heb en dan ook overtuigd kan zijn of ik iets wel of niet lekker vind, nu ga ik het niet nog eens 5 keer proeven in de hoop dat ik het dan wel lust.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74364694
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Met den knoet, maakt men den spruiten zoet
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar met maple syrup gaat het ook Laatst geprobeerd: spruiten met boter, pecannoten en syrup. Erg lekker (maar ik hou sowieso wel van spruiten).

Anyway: bravo TS, dat je het blijft proberen. Dat probeer ik ook wel te doen. Toen ik ging studeren en op kamers ging was ik echt zo'n pieperd, ik kende ook niet zoveel. Ik heb echt veel leren eten! Soms kan de bereidingswijze zoveel verschil maken... Allerlei dingen die ik anders bereid best lekker blijk te vinden.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 21:33:44 #72
45833 crew  Fogel
pi_74364951
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:59 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Ik erger me kapot aan dergelijke mensen. Je moet dit proeven, je moet dat eten.

Flikker op kut, ik eet wat ik zelf wil en daar heb ik niemand bij nodig
Als je niks nieuws proeft, kan je dingen mislopen die veel lekkerder zijn dan wat nu je referentiekader is. Als je wel wat nieuws proeft en het minder lekker is dan wat je gewend bent, prima, dan eet je het gewoon niet nog een keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74365505
Ik heb het helaas met gember. Vre-se-lijk. Ik filter ieder stukje/kruimeltje/vlokje/bolletje er zo uit. Als het ergens in zit, proef ik het direct en vind ik het eten niet lekker (ja hoor, ook verse gember).
Ik eet braaf mijn bordje leeg uit respect voor de kok, maar ik word er niet blij van.
En dat is al jaren zo. Geloof niet dat het ooit beter wordt...
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:52:03 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74365782
Lastig, dan eet jij dus nooit chinees?
pi_74366285
CF wat bijzonder om te lezen van jou, juist omdat ik zoveel voor mij niet bekende dingen bij jou voor t eerst heb gegeten. en t allemaal dus verrukkelijk vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')