Dat op de knietjes doet Lennon ook nog best vaak, vooral aan de tafel. Ik heb het idee dat ze het gewoon even door moeten krijgen. Kruipenquote:Op zondag 1 november 2009 19:55 schreef Grasjes het volgende:
*meldt*
Wat goed zeg Diaan van dat Lennon staat! Isis wil wel heel graag, maar lukt nog niet. Dus ze zit op haar knietjes en probeert op te trekken aan de tafel. Ze heeft nu wel door dat zij zelf uit mijn zicht kan kruipen, maar dat ik er dan nog gewoon ben
Hardkartonnen boekjes met fotoplaatjes is hier geweldigquote:Op zondag 1 november 2009 20:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, wat ik nog wilde vragen. Met wat voor speelgoed spelen die van jullie?
Boekjes begint hij nu (pas) leuk te vinden. Stapelblokken en stapelbekers is leuk om mee te smijten. En achter ballen kun je leuk aan sjeesen. Muziek/lawaai is altijd goed natuurlijk.
Voor het sintfeest bij djeez werk moeten we nog een cadeau van 10,- uitzoeken volgend weekend.
Prima, omdat je het zo lief vraagt!quote:Op zondag 1 november 2009 23:51 schreef Ca.ra het volgende:
Mag ik bij jullie lurken? Ik vind het altijd zo leuk om de verhalen over de grotere kindjes te lezen. Voorpret enzo
en het hek is van de dam lijkt wel, want hij wil zich al gelijk aan de kast optrekken nu, en daar ben ik niet zo heel blij mee, want voor mijn gevoel staat dat ding niet zo stevig ... even aan mijn schoonvader vragen of hij hem aan de muur kan verankeren dus ....quote:Op maandag 2 november 2009 07:07 schreef DJMO het volgende:
ik lees straks of vanavond wel bij (na het ziekenhuis etc) even een EGO post..
ik werd net wakker doordat Jan rechtop in zijn bedje STOND!!! vrolijk lachend naar mij te kijken... met slaapzak en alik ben gelijk klaarwakker
quote:Op maandag 2 november 2009 08:52 schreef Estrys het volgende:
Ik had zojuist een heel verhaal getikt komt Seb voorbijalles weg.
komt er dus op neer: ik ben blij met een apart topic want vond het soms een beetje vreemd om te posten over een achter zijn loopwagen rennende Seb tussen alle krampjes en voedingen door zeg maar.![]()
Seb heeft weer wat nieuws: klimmen. Hij heeft een curverbak voor zijn speelgoed, daar zit hij nu steeds bovenop. En gisteren waren we ergens met een trap in de woonkamer. Kijk je even niet: zit meneer op de vierde tree![]()
Ik heb dit weekend speelgoed gekocht op een tweedehands beurs. Seb heeft nu Primo, dat is de eerste lego zeg maar. Ik vind het geweldig! Seb speelt liever met het Bumba leesboekje van een euro![]()
Nu is het hek van de dam DJMO
Bij ons ook een omrollertje, die alleen vervolgens helemaal niet op zijn buik wil verder slapen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. We leggen hem nu in bed ook minder op zijn zij, vroeger vond hij dat erg fijn, maar is nu niet zo handig meer.quote:Op maandag 2 november 2009 09:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]ik zei het toch van die curverbak
Het is nu haar favo plek om bij te staan (je ziet haar ook op elke foto bij die bak
) In het begin deed ze er nog wel een snoekduik overheen (au) maar dat is nu gelukkig over
Ze kan trouwens nog niet achter de wheelybug aanlopen terwijl ze dat bij andere loopwagentjes wel kan (en curverbakken) Maar de wieltjes van de wheely gaan alle kanten op en daar is ze dus blijkbaar nog niet stabiel genoeg voor
Vannacht was het weer raak trouwens, ze valt in slaap, rolt zich om, gaat zitten en dan huilen. Het ziet er echt wel heel grappig uit. zelfs vriendlief moest erom lachen terwijl hij er om 6:00 uit moest. Wel sneu voor haar want het gaat zo stukken minder met haar nachtrust
en dit topic vind ik een erg goed intiatief
nou, ik dacht dat we die fase voorbij waren..maar daar komt nu dus opeens het zitten bij, omrol zit huil. heel maf.quote:Op maandag 2 november 2009 09:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
`Bij ons ook een omrollertje, die alleen vervolgens helemaal niet op zijn buik wil verder slapen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. We leggen hem nu in bed ook minder op zijn zij, vroeger vond hij dat erg fijn, maar is nu niet zo handig meer.
Jan staat![]()
Seb een trappenloper/ kruiper![]()
Hier is het nog steeds alleen achteruit kruipen. Ik heb hem net een boekje gegeven, dat in het stoeltje alleen eruit werd gegooid. Op de rug was alleen het ringetje interessant wat eraan hing. Maar nu ligt die op zijn buik boekje te kijken
ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet meequote:Op maandag 2 november 2009 09:26 schreef Estrys het volgende:
Ja, die curverbak gaat hier regelmatig de kamer door evenals de vuilnisbak, de kinderstoel (van Ikea) en de eetkamerstoelen op wieltjes. Hij sjouwt echt achter alles aan. Maar nu klimt hij er dus ook bovenop en dan zit hij daar te kijken van en nu... Hoe kom ik er weer af
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?quote:Op maandag 2 november 2009 09:59 schreef bodpa09 het volgende:
Oh, en zo genotsnotterd gisteravond. Hij zat in zijn box met die vormenstoof/koekjestrommel te spelen. Duplo blokjes erin, kijken of die door de gaatjes passen, in zichzelf neuriënd, knuffelbeest door de gaatjes, af en toe naar ons kijken en lachen. Kaarsjes aan in de kamer, regen op de ruiten, gewoon zo intens gezellig. Ik kan daar zo van genieten.
[/dagboekmodus]
Ik heb de box al opgeruimd. Hij ging omlaag met 7 maanden ongeveer en weg met 9 maanden want meneer was er niet in te houden en hij stond me enorm in de wegquote:Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?
Guus is nu 8,5 maand, maar liggen in de box vind ie meestal niet meer leuk (op de grond trouwens wel om te rollen). Zitten in de box wel, maar ben nog wat bang dat ie om kiept en tegen de rand aan valt.
Ja dat is een goede tip, ik had hem net al liefs apple toetsenbord gegeven maar ik geloof dat lief daar niet blij mee is. Zo dadelijk eens een van de 20 oude toetsenborden van zolder plukkenquote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet mee
Dacht ik wel.quote:Op maandag 2 november 2009 10:07 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het een beetje de tijd uitzitten is bodpa, wat dat luisteren betreft. Hij begrijpt vast wel wat nee is maar hij is het ook zo weer vergeten. Daarbij is zijn geweten nog onderontwikkeld dus hij weet ook niet (zoals volwassenen dat weten) dat hij iets fout aan het doen is. Hij vindt het leuk en dat is belangrijk. Baby's zijn heel egocentrisch. En dat blijven ze ook nog wel even.
volgens mij valt dat wel mee want over het algemeen stonden de meeste kindjes hier al met 7 maanden toch?quote:Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef bodpa09 het volgende:
Die staat al vanaf 6 ,5maanden laag bij ons. Hij stond met 7 maand in de box en deed de weken ervoor al verwoede pogingen. Idem voor zijn bedje. Haske vroeg, ik weet het.
Op t CB vonden ze het ook erg vroeg idd maar als ik hier kijk dan ligt het percentage best hoog en ook in mijn omgeving zie ik al veel kindjes die zich optrekken bij ong. 7 mndquote:Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef bodpa09 het volgende:
ja hier wel, maar op het cb vinden ze het erg vroeg. bij jullie toch ook toen?
en als ik in ' het echte leven' kijk is het ook best rap.
Mja ik denk zelf ook dat als een kindje er langer over doet om bijvoorbeeld te kruipen of staan, deze bezig is met iets anders, dus tandjes of met praten oid. Dus het is niet zorgelijk ofzoquote:Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Estrys het volgende:
Nou hier op het CB keken ze er niet echt van op volgens mij. Ze zeiden wel dat het redelijk snel was maar niet bijzonder of zo. Maar om me heen hoor ik iedereen zeggen dat het snel is. En laatst was een kennis hier met een kind van 6 maanden maar die kon echt veel minder dan Seb op die leeftijd. Die lag alleen maar. En een collega heeft een zoon van 14 maanden en die verplaatst zich op zijn kont, terwijl hij eigenlijk wel al eens wat stapjes heef gezet.
Elin en Seb gaan erg gelijk op, al vanaf het begin. Ze zeggen wel dat jongens trager zijn maar ik merk het nog niet, misschien met daadwerkelijk gaan lopen?
Hier precies hetzelfde qua zitten, staan en liggen.quote:Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een vroege kindjes allemaal. Vooral van de jongens lijkt me dit erg vroeg met gaan staan enzo. Hier zijn wij met net negen maanden nog bezig met vooruit kruipen oefenen. Hoewel hij zich net ook een beetje begon op te trekken toen hij op zijn buik lag aan de wipper, die ernaast stond.
Toetsenbord is een geweldige tip. Volgens mij hebben wij sowieso nog een kapotte hier. Elke keer als wij aan de computer/laptop zitten met hem op schoot probeert hij zo daarnaartoe te klauteren en op de toetsen te drukken.
Hier staat de box nog hoog. Hij ligt er op zijn rug in en draait op zijn buik. Erin zitten vind ik ook nog eng, omdat hij soms nog wiebelt en omvalt. Dat doe ik alleen als ik erbij sta of op zijn speelkleed maar ook dan blijf ik erbij.
snel iddquote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze trekt zich nu op tot staan, Fons stond al los.
Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjesquote:Op maandag 2 november 2009 11:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
snel idd! Elin kan een paar seconden los maar dat is echt wiebelig want ze gaat dan op haar tenen staan.
Ik heb het wel het idee dat ze vanuit hurk probeert te staan, met als gevolg dat ze voorover kukelt
Ja dat laatste!quote:Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjesNiet op zijn tenen maar gewoon plat op zijn voetjes. Seb gaat ook steeds op zijn handen en strekt dan zijn benen met zijn kontje in de lucht, ik denk dat hij dan wil gaan staan ofzo
Ahwgosquote:Op maandag 2 november 2009 11:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was van 1 augustus, dan was hij net negen maanden en een half. Moest ik Elodietje nu loslaten zou ze zo omver vallen.
Idem hier. Dikke pret als je je hoofd dan tussen zijn benen steekt en kiekeboe roept.quote:Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef Estrys het volgende:
[..] Seb gaat ook steeds op zijn handen en strekt dan zijn benen met zijn kontje in de lucht, ik denk dat hij dan wil gaan staan ofzo
Ja, vanaf een maand of negen vallen mijn kinderen weer netjes in de groeicurves.quote:Op maandag 2 november 2009 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ahwgoswel veel spek verloren sinds de babybabytijd daar of niet?
Herkenbaar! D. zit vaak met het voedingskussen achter haar in de box!quote:Op maandag 2 november 2009 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Ziehier, de oplossing voor omkukelende kinders in de box:
[ afbeelding ]
Ze vind het niet goed dat tyler nog niet kruipt en probeert te staan.quote:Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef Jore het volgende:
Lieuwe is negen maanden en trekt zich nog niet op tot staan. Hij gaat ook nog niet uit zichzelf gaan zitten. Even voor de stats.
Ingrid, waarom kraakt de fysio je af? En waarom laat je dat toe?
Hier staat ons mannetje ook nog niet. Eerst maar even kunnen zitten en kruipen denk ik.quote:Op maandag 2 november 2009 19:25 schreef Grasjes het volgende:
Isis staat ook nog niet hoor (om de statistieken wat omlaag te brengen) Ze kruipt wel en zit zelf vanaf precies 9 maanden. Op zelf gaan staan is ze wel hard aan het oefenen (en gefrustreerd raken als het niet lukt
) Ieder kindje doet het op zijn/haar manier. Ik maak me er echt niet druk over. Ze doet alles keurig volgens de boekjes volgens mij.
![]()
Rapley, aardappels etc in brokken doe ik niet, maar ik geef haar wel regelmatig een stronkje broccoli, wortel, sperziebonen etc en natuurlijk gewoon brood zelf eten. Dat ging eigenlijk al gelijk goed.
Stapjes zetten heeft hij nog niet door. Ook nog niet dat als hij op zn handen en knietjes zit, dat hij kan kruipen. Hij gaat soms plat op de buik naar voren dan. Komt nog wel.... het is wel schattig om te zien hoe hij zich voortbeweegt, hij komt overal waar hij naartoe wil.quote:Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Grasjes het volgende:
DiaanIk vind haar naam zelf ook nog steeds mooi
In de laatste weken van mijn zwangerschap heb ik echt getwijfeld of dit DE naam was, maar het is nog steeds. Zet Lennon ook al stapjes aan tafel? Ik merk dat Isis dat ook gaat proberen nu als ze ergens naar toe wil.
Annicka ook al zelf staanwat worden ze snel groot he onze kindjes!
Dat bedje naar beneden vond ik ook zo erg! "nu kan ik haar geen kusje meer geven als ik naar bed ga" Gelukkig vond zij het geen probleem.quote:Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Stapjes zetten heeft hij nog niet door. Ook nog niet dat als hij op zn handen en knietjes zit, dat hij kan kruipen. Hij gaat soms plat op de buik naar voren dan. Komt nog wel.... het is wel schattig om te zien hoe hij zich voortbeweegt, hij komt overal waar hij naartoe wil.
Vanavond hebben we het bed maar omlaag gedaan, maar ik vind het toch wel weer een stap hoor.. niet meer zo lief bovenin in het bedje.Ik ben echter volgens mij de enige die er moeite mee heeft.
Zelf eten, is met Lennon geen succes... hij knijpt al het eten fijn in zn handen en gaat er mee spelen, dus hij wordt nog gewoon gevoerd. Boterham krijgt hij soms aan een vork en stopt die dan zelf in zn mond. Vanavond heeft hij trouwens een groot bord pap opgegetenterwijl hij dat eerst niet wilde. Ik heb elke dag ietsjes meer gedaan en nu gewoon al met 150 cc water/5 schepjes.. en helemaal op.
Veel snelle kindjes hier trouwens!!
Stiekem weet ik dat ook wel maar toch word ik soms een beetje onzeker van die snelle kids, dat heeft ook te maken met de achtergrond van Danique.quote:Op maandag 2 november 2009 20:46 schreef Diaan73 het volgende:
Fruppel, als de kinderen 4 jaar zijn, kunnen ze bijna allemaal hetzelfde hoorZe ontwikkelen allemaal op hun eigen tempo en manier.
Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen en ook wel logisch dat je er wat meer op let.quote:Op maandag 2 november 2009 20:51 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Stiekem weet ik dat ook wel maar toch word ik soms een beetje onzeker van die snelle kids, dat heeft ook te maken met de achtergrond van Danique.
Let toch meer op bepaalde dingen.
Tuurlijk en wat super dat ze het gewoon hartstikke goed doetquote:Op maandag 2 november 2009 20:55 schreef Fruppel het volgende:
Wil er niet teveel op letten maar het gebeurd toch! Gelukkig kan ik haar hier zo nu en dan lekker aan anderen spiegelen en tot de conclusie komen dat ze het gewoon hardstikke goed doet
Mag ik vragen wat de achtergrond van Danique is? Heb ik waarschijnlijk niet mee gekregen....quote:Op maandag 2 november 2009 20:51 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Stiekem weet ik dat ook wel maar toch word ik soms een beetje onzeker van die snelle kids, dat heeft ook te maken met de achtergrond van Danique.
Let toch meer op bepaalde dingen.
Ik vind het zo leukquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:06 schreef Estrys het volgende:
Ja dat meeswingen op muziek doet Seb ook sinds afgelopen weekend. Nou ja swingen, het lijkt meer of hij paardje aan het rijden is
Dat is ook zeker zo, Danique groeit nogsteeds als een tierelier en ze is heel erg bezig met alles zien en begrijpen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik weet niet of het zozeer achterliggen is.. Ik geloof dat Danique bijv. een 'flinke' meid is die waarschijnlijk al haar energie nodig heeft om te groeien (of is haar groeispurt wat gestopt nu?) en misschien is zij al veel meer bezig met het begrijpen van woordjes oid.
En daarbij lijken sommige kindjes heel weinig te doen en dan slaan ze opeens iets over en gaan staan/ lopen oid.
Met mijn vriend was ook vanalles mis als baby volgens mijn schoonmoeder..althans dat dachten ze, hij wilde niets.. kruipen,rollen, staan..en opeens stond hij op en liep hij.(11 mnd) Net een sprookje huh
ziet u! niets mis met Daniquequote:Op dinsdag 3 november 2009 10:09 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo, Danique groeit nogsteeds als een tierelier en ze is heel erg bezig met alles zien en begrijpen.
Er is niets wat haar ontgaat.
Ze zwaait als je dag, doei en hoi zegt, lijkt te begrijpen wat er met papa, mama en nee bedoeld word en ook op de naam van de hond reageerd ze.
Verder is haar fijne motoriek heel goed ontwikkeld, kan goed met duim en wijsvinger kleine dingetjes pakken (zelfs stofjes van de grond)
Ze is dus absoluut bezig met hele andere dingen op het moment!
ik heb zelf nooit gekropen en ben gewoon meteen gaan lopen dus zal er niet gek van opkijken als Danique het kruipen over zal slaan.
Ja brillen zijn hier ook een groot succes en verder mutsen/hoeden/petjes (draagt Opa weleens). Verder is het happen naar neuzen, oren en kinnen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef Koningin het volgende:
Brillen zijn hier erg leuk om vast te grijpen als mensen je op de arm hebben...
Dat meewiebelen is hier sinds vorige week ook ingezet!
En snel dat ze zijn met die bril van je hoofd trekken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef Koningin het volgende:
Brillen zijn hier erg leuk om vast te grijpen als mensen je op de arm hebben...
Dat meewiebelen is hier sinds vorige week ook ingezet!
Volgens borstvoeding.com kan het idd vanaf 6 maanden. Anders wellich mengen met wat appel om het wat minder zure smaak te geven? Wij hebben het ook nog niet geprobeerd, dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:35 schreef Koningin het volgende:
Even een eet-vraag hier.
Wij eten morgen zuurkoolschotel uit de oven. Zal Guus ook al zuurkool mogen (bijna 9 maanden)?
Het is inderdaad zo cute om te zien, serieus bekkie erbijquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ziet u! niets mis met Danique
En dat pincetgreepje is te cute! Elin kan echt minutenlang naar een frutje op de grond staren en dan met r wijsvingertje ernaar wijzen en vervolgens verfrummelen tussen haar vingertjes
Weuh, de geboorte van daryl ligt me ook nog zo vers in t geheugen.. omdat ik dacht dat ik gelijktijdig met jullie zou bevallen met al die voorweeen en de ziekenhuisopnamequote:Op dinsdag 3 november 2009 14:17 schreef She-Wolf het volgende:
Oh, het topic is gesplitst!
10 maanden alweer Elin, jee het gaat inderdaad hard he. Daryl is over 3 weken alweer een jaar! *slik*
Donderdag moeten we weer naar het cb, ik ben benieuwd hoe lang ze is en hoeveel ze weegt, ik hou dat zelf niet echt bij. Verder doet ze het gewoon goed, ze staat regelmatig los, loopt langs de tafel en is meestal lekker vrolijk. En ze begrijpt steeds meer en leert steeds meer. Zo zwaait ze als je dag zegt, gooit ze haar armen in de lucht als je "hieperdepiep...." zegt, doet haar vingertje bij haar mondje als je "sssst" zegt en meer van dat soort dingen. Dat vind ik echt het leukste, als je ziet dat ze echt dingetjes gaan begrijpen.
*zucht* Nog drie weken en dan heb ik een dreumes....
Dat staat mij ook bij, maar hij mag wel magere en halfvolle yoghurt hebben. Anders hou ik het gewoon op wat thee of gewoon een bekertje opvolgmelk tussen de middag. Kan ook goed. Ik heb nog even nagelezen in groeiboekje, maar daar staat ook vanaf 12 maanden, dan margere of halfvolle melk. Hij heeft inderdaad nergens last van, maar ik vraag het nog even na bij de cb-arts.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:17 schreef Koningin het volgende:
Ui "mag" volgens mij pas vanaf 1,5 als ik dat schema volg wat ik op de vorige pagina heb gekregen.
Ik ga het zuurkool gewoon proberen, appeltje erbij, aardappeltje en wat gehakt. Kijken hoe hij erop reageert.
Diaan, mij is altijd gezegd dat gewone melk pas na 1 jaar gegeven mag worden.
Ja, dat dacht ik toen ook. Voor mijn gevoel is Elin ook even oud als Daryl, maar dat is niet zo. Ik moet altijd even kijken en zie dan dat er gewoon een ruime maand tussen zit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Weuh, de geboorte van daryl ligt me ook nog zo vers in t geheugen.. omdat ik dacht dat ik gelijktijdig met jullie zou bevallen met al die voorweeen en de ziekenhuisopname
Ik weet niet beter dan dat je juist volle producten moet aanbieden zoals roomboter en volle yoghurt. Of is dat dan voor de 1 jaargrens?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat staat mij ook bij, maar hij mag wel magere en halfvolle yoghurt hebben. Anders hou ik het gewoon op wat thee of gewoon een bekertje opvolgmelk tussen de middag. Kan ook goed. Ik heb nog even nagelezen in groeiboekje, maar daar staat ook vanaf 12 maanden, dan margere of halfvolle melk. Hij heeft inderdaad nergens last van, maar ik vraag het nog even na bij de cb-arts.
Ow ik bedenk me net dat ik nu ook moet gaan tandenpoetsen met hem... moet nog een tandenborsteltje kopen, pasta heb ik al proefmonster wel liggen.
Annicka, beterschap!!
iddquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:33 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik toen ook. Voor mijn gevoel is Elin ook even oud als Daryl, maar dat is niet zo. Ik moet altijd even kijken en zie dan dat er gewoon een ruime maand tussen zit.
Geen idee eigenlijk. Lennon krijgt nu altijd halfvolle yoghurt, ben er maar tussenin gaan zitten. Hij krijgt wel altijd roomboter, dus besmeerd dan. Ik vraag het dinsdag voor je na.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat je juist volle producten moet aanbieden zoals roomboter en volle yoghurt. Of is dat dan voor de 1 jaargrens?
Inderdaad, maar niet heus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:50 schreef Kleurdoos het volgende:
T CB hier:
Je baby heeft de vetten nog nodig voor de groei. Tegenwoordig wordt volle yoghurt geadviseerd, later gecombineerd met halfvolle melk (vanaf 1 jaar). Je baby/kindje krijgt dan de beste hoeveelheid vetten binnen.
maar ik lees ook dat andere CB's weer halfvol aanraden
handig
ah Stefan weerquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:49 schreef Jore het volgende:
Dat verschilt echt per raadgever. Stefan Kleintjes vindt volle melk/volle producten (evt. aangelengd met water), cb/voedingscentrum vindt halvolle producten i.v.m. enorme angst voor overgewicht. Ik hoorde laatst wel een mooie: volle kindertjes halfvolle producten, halfvolle kindertjes volle producten.
Okay... duidelijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:21 schreef Jore het volgende:
Omdat kiwi de darmen nogal prikkelt. Het wordt ook aangeraden om kiwi te eten bij obstipatie bijvoorbeeld. Het is niet zo dat de dingen die voor na 12 maanden op de lijst staan schadelijk zijn ofzo, voor het grootste gedeelte heeft het te maken met de rijping van de darmpjes. Net als de ui
Heerlijk, helemaal omdat ik zelf ook heel veel niet lust en Twan nog minder... die is echt een ramp met eten, nog steeds. We genieten ook zo van zijn goede eetlust. Vanavond eet Lennon ook met ons mee... sperzieboontjes, aardappels en wat gehakt. De eerste keer dat hij echt met ons mee eet. Ik hoop dat meneer het tot die tijd kan uithouden, normaal krijgt hij al tussen half 5 en 5, maar hij ligt nu nog te slapen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik geef Elin ook wel etenswaren van 12+ hoor, ze heeft nooit krampjes gehad, ook toen ze piepklein was niet dus ik denk dat het wel goed zit met r darmpjes. Zuivel matig ik trouwens wel. Ze eet ook bijna met de pot mee nu, vanavond vis, spinazie, stukje ei en aardappel voor haar
Fijn is dat he Diaan, als ze alles eten! Elin lust ook echt alles
veel meer dan ik, hoop dat dat ook zo blijft
Manderijntjes heb ik ook gekocht, wil ik donderdag proberen. Ik denk dat je soms ook gewoon moet proberen.. gaat het niet, weet je gewoon dat je even moet wachten. Gaat het wel, nou dan is er weer iets bij wat hij/zij lust...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:11 schreef Grasjes het volgende:
Ik was vanmorgen bij de tandarts en die zei dat ik Isis de volgende keer wel mee kan nemen. kan ze vast even rondkijken![]()
Hier gebruiken we ook volle yoghurt, maar wel gewoon becel op haar broodje. Kiwi doen we nog maar even niet. Mandarijntjes gingen ook nog niet goed... Misschien moet ik maar starten met een klein beetje sinaasappelsap door de yoghurt heen om te wennen?
Oja, Diaan.. volgens mij waren wij tegelijk uitgerekend (was nog in lurkstand toen)en toch scheelt het ook meer dan een maand nu.
Kijk Diaan.quote:Op maandag 2 november 2009 22:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Even snel voor het slapen gaan. Ben moe! Tyler is goedgekeurd bij de kinderarts. Weegt nu 8385gr en is 73,6 cmlang.
Fysio moet nog wel helaas. Fysio had brief gestuurd naar ka. Daardoor wist ka ook veel over Kim. Vond ik wel wat vreemd. Hoefde niks meer te zeggen.
Het eten met stukjes gaat steeds beter! Glad 6 maanden potje met gekookte aardappel erdoorheen geprakt nu. Vers wil nog niet, maar we gaan nu vers mengen met potje.
2 dagen na mij dus... ze zijn dus eigenlijk ongeveeer even oud als je rekent vanaf de conceptiedatum.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:26 schreef Grasjes het volgende:
Ze vind het allemaal wel lekker, alleen had ze vreselijke diarree na het mandarijntje. Drinken krijgt ze hier 1x per dag sterk verdunde diksap (vind het zo vies zoet ruiken vandaar zo verdund) en de rest gewoon water. En 2 flessen.
Sinaasappelsap met water aanlengen is misschien wel een goede om te wennen!
Oh en je hebt van de vomar/deen/deka tsjakka kwarkjes (soort danoontje) waar geen toegevoegde suiker in zit. Die vindt ze ook heerlijk!
Diaan, ik was 13 jan uitgerekend.
haha ja ik weet nog dat het vanaf DJMO ineens heel lang wachten was en ineens was het 3-4-5-6 (x2)januariquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik weet ook nog dat ik toen dacht , ja hallo straks bevalt Diaan ook nog eerder dan ik
de 6 januari moeders kwamen al eng dicht in de buurt, terwijl ik eigenlijk in 2008 moest bevallen (volgens mn uitgerekende datum dan he)
maar net op t nippertje als eerste in 2009
Bij ons wil hij ook vaak alles hebben wat wij in handen hebben. Dat geldt niet alleen voor eten maar bij eten duikt hij er gewoon op af. Maar dus ook op stukjes taart, koekjes, gebak en noem maar op. Dat geef ik hem dan niet. Toch is het dan zo, dat wij dus alleen rustig kunnen eten als hij niet op schoot zit of op de arm is. Als baby had hij vaak kramp, dan is het dus verstandiger om de etens adviezen van borstvoeding.com aan te houden heb ik net geleerd. Ik dacht dat de leeftijdsaanduiding misschien deels ook was vanwege de allergiegevoeligheid van het fruit/groente. Jair heeft van sperzieboontjes en bloemkool wel last van veel scheten gehad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:34 schreef Jore het volgende:
Leuk is dat hè, een kind dat lekker eet. Ik kan daar ook enorm van genieten. Lieuwe begint al te smakken als ik met iets eetbaars langs loop en z'n mondje gaat echt wagenwijd open als er een hap aankomt, net een vogeltje. En hij lust tot nu toe echt alles wat we hem hebben gegeven, zelfs citroen
Beterschap voor Annicka! Wel lekker dat ze wil knuffelen
Ik kan me dat ook nog herinneren. Ik postte toen niet zo heel veel in het zwangerschap en geboorte topic. Mijn man las daar wel veel mee. Maar bij jou was het echt van het afwachten en kijken wanneer het gebeurt. Misschien omdat het bij mezelf voor mijn gevoel dan al erg dichtbij kwam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:59 schreef Kleurdoos het volgende:
juh iedereen kroop voor bij mijmaar dat van die 3,4,5,6 was wel erg grappig.. ik had namelijk zo ontzettend het idee dat ik veel langer zwanger was dan jullie
( maar t wachten leek juist zo lang omdat ik dus vanaf 34 wk bedrust moest omdat ik vast en zeker zou bevallen als ik dat niet deed) en daar loop je dan met 41 en een halve week
Dan is t lang wachten hoor, al kreeg ik mijn rust terug in de laatste 2 weken..ik ging er vanuit dat ze me wel in zouden leiden
Die kans was wel erg klein... bij mij is het van het ene uiterste naar het andere .... veel tijd nodig om zwanger te worden, ben ik zwanger duurt het weer erg lang voordat ik ga bevallen. Uiteindelijk ook nog 12 dagen overtijd bevallen en nog niet eens spontaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik weet ook nog dat ik toen dacht , ja hallo straks bevalt Diaan ook nog eerder dan ik
de 6 januari moeders kwamen al eng dicht in de buurt, terwijl ik eigenlijk in 2008 moest bevallen (volgens mn uitgerekende datum dan he)
maar net op t nippertje als eerste in 2009
ik zou 12 jan ingeleid worden andersquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die kans was wel erg klein... bij mij is het van het ene uiterste naar het andere .... veel tijd nodig om zwanger te worden, ben ik zwanger duurt het weer erg lang voordat ik ga bevallen. Uiteindelijk ook nog 12 dagen overtijd bevallen en nog niet eens spontaan.
En op 23 januari werden er gewoon 3 baby´s geboren... Lennon was de eerste.
Dat was dan gelukkig niet nodig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:17 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik zou 12 jan ingeleid worden anders
Is ook echt niet fijn... bij Twan 2 weken overtijd en bij Lennon 12 dagen... en bij allebei ingeleid.. . Je bent maar zo aan het wachten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef Grasjes het volgende:
Lijkt me ook echt niet fijn hoor overtijd lopen... Mijn dochter kwam wel weer erg op tijd al dacht ik dat ik minstens 42 weken zou lopen. en ook belangrijke dingen gepland voor 40 weken.. rare periode was het
ik sleep elin gewoon mee en knoop haar op mijn rug of neem veel speelgoed mee zodat ze zich ondertussen vermaakt (of ze speelt in haar bedje)quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Jore het volgende:
Wij hebben ook geen badring Jula.
Hoe doen jullie eigenlijk het huishouden met een baby in de buurt? Als L. slaapt wil ik zelf graag ook even zitten, die slechte nachten beginnen inmiddels echt wel hun tol te eisen. Ik wil eigenlijk niet (bijvoorbeeld) de badkamer soppen als L. alleen beneden in de box ligt (waar hij überhaupt niet meer in wil eigenlijk) dus het enige wat hier echt schoon is is de woonkamer, de rest blijft er een beetje bij. Had ik maar weer een kraamverzorgster...
juhp zolang ze alles maar kan zien en af en toe aan mijn haar mag trekkenquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef Grasjes het volgende:
En daar gaat Elin mee akkoord zonder mopperen KD?
Das best handig!quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:54 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
juhp zolang ze alles maar kan zien en af en toe aan mijn haar mag trekken
Idd! En dat de rest dan wat achterblijft... boeiuh!quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:02 schreef Jore het volgende:
Jaa dat rugdragen moet ik ook eens gaan ontwikkelen, maar het lukt me niet zo goed om het mezelf aan te leren. Ik ben er eigenlijk gewoon te moe voor. Ik had laatst al bijna een draagconsult geregeld maar dat kon alleen in het weekend en de komende weekenden zit ik vol. Blablabla.
In bed leggen staat garant voor het verrottrappen van de spijlen van z'n ledikantje en zittend durf ik nog niet goed omdat hij nog wel eens omvalt. Maar met een hoop kussens gaat het misschien toch lukken. Nouja, ik vind het eigenlijk al een hele prestatie van mijzelf dat de woonkamer toonbaar is en blijft.
Nope je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 4 november 2009 07:44 schreef Kleurdoos het volgende:
of zit ik nou in het verkeerde topic?
ja precies, nog maar 16 dagen te gaan ,dus misschien ga ik stiekem alvast meepostenquote:
Daar klimt die van ons net zo snel uitquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:03 schreef Jula het volgende:
Dat badsteuntje gaat dus de deur uit! Hebben jullie ervaringen met zo'n badring waarin ze kunnen zitten?
Hoe wat waar huishouden?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Jore het volgende:
Wij hebben ook geen badring Jula.
Hoe doen jullie eigenlijk het huishouden met een baby in de buurt? Als L. slaapt wil ik zelf graag ook even zitten, die slechte nachten beginnen inmiddels echt wel hun tol te eisen. Ik wil eigenlijk niet (bijvoorbeeld) de badkamer soppen als L. alleen beneden in de box ligt (waar hij überhaupt niet meer in wil eigenlijk) dus het enige wat hier echt schoon is is de woonkamer, de rest blijft er een beetje bij. Had ik maar weer een kraamverzorgster...
Hier ook zo'n fijne moeder! pff zou neit weten wat ik op het moment zonder haar zou moeten.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hoe wat waar huishouden?![]()
Mijn moeder komt af en toe eens een middag als ik aan het werk ben. Zo was gistermiddag op miraculeuze wijze Seb zijn bed verschoont. Laatst was samen met mijn vader geweest en had mijn vader de ramen gelapt en mijn moeder de badkamer gedaan. Vanmiddag komt ze strijken.Wat er nog over blijft aan schoonmaken doe ik zelf in het weekend, kan Seb met zijn vader spelen en ik lekker poetsen (ja dat vind ik lekker)
ik ookquote:
DJMO dat is zeker een voordeel. Vooral als je bijna voltijd werkt (4 dagen) blijft er alleen het weekend. En je wilt natuurlijk ook genieten van de vrije tijd met je kind en zelf ook leuke dingen doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:22 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ook
hier een vanuit het niets snotverkouden jongetje, stroomt er gewon weer uit. Nu heb ik wel een klein vermoeden hoe het komt, ik heb altijd het slaapkamerraam op een flinke kier staan voor frisse lucht. Johan had dus eergisteren en de de nacht ervoor het raam dicht gedaan, want er komen muggen op af en jantje zit dan helemaal onder (één muggebeet is helemaal onder zitten natuurlijk) en prompt is dat kind snotverkouden, terwijl hij met het raam open zeker een maand of vier (uit mijn hoofd) verkoudheid vrij is geweest.
Wat huishouden betreft; ik doe het gewoon als jan slaapt, of in de box speelt. hij vermaakt zich daar prima, dus ik heb alle tijd om het huishouden te doen, nou werk ik gelukkig niet, dus dat is mijn voordeel denk ik dan....
wortel !quote:Op woensdag 4 november 2009 10:16 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil ook zo'n opruimende, poetsende moeder die ook nog eens dichtbij woont. De mijne zit 600 km ver weg en ik betwijfel of zij het zou gaan doen. Huishouden is hier ook lastig bij te houden. Strijken hoeft gelukkig niet veel en manlief strijkt zijn shirts zelf. Maar omdat hij niet te veel met water en zeep in contact mag komen met zijn handen ligt al het poets, afwas en dergelijk werk wel bij mij. Hij mag in ruil daarvoor vuilniszakken wegbrengen, stofzuigen, wassen en was samenvouwen.
Ik moet ook de rugknoop weer eens leren. He ik was al wel van plan misschien in december een weekendje een draagmeet te organiseren in Amstelveen.
Heeft iemand een goede tip wat ik lekker zou kunnen combineren met zoete aardappel kwa groenten? Hij lust die zoete aardappel echt graag.
En kijk mijn baby eens nieuwsgierig zijn naar seb's lachjequote:Op woensdag 4 november 2009 12:39 schreef Estrys het volgende:
Ik werk drie dagen in de week, ik weet soms eigenlijk niet waarvoorJa hypotheek, 2 auto´s en 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Maar we kunnen ook best met wat minder, maar ik denk niet dat ik van thuis blijven blij ga worden. Ik wil wel schooltijden gaan werken uiteindelijk, zodat ik thuis ben zodra ze uit school komen. hoor mij nou ze
En mijn mama isvanavond gaan we weer naar een tweedehands beurs, veel kleertjes scoren voor weinig
![]()
Maar goed babietjes topic, kijk mijn baby eens niet tegen kietelen kunnen![]()
Dat roept om een grote babytjesmeet lijkt me. Misschien worden Elin en Seb wel vriendenquote:Op woensdag 4 november 2009 12:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
En kijk mijn baby eens nieuwsgierig zijn naar seb's lachje
[ afbeelding ]
Dat heb ik de afgelopen twee dagen gemaakt. Vond hij idd heerlijk. Maar ik dacht een beetje groenten variatie kan geen kwaad maar wist niet wat er verder nog goed bij zoete aardappel zou passen? Bloemkool, witte vis?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wortel !vindt elin iig heerlijk bij zoete aardappel
Ja, hier ook mamafuus vannacht. Heb ik haar na twee uur eindelijk zover dat ze slaapt, is het maar een uurtje. Heb ik haar na een half uur in slaap, wordt mijn lieftallige echtgenoot wakker en is in paniek omdat ie denkt dat ik Annicka per ongeluk plet. Is iedereen weer wakker. *kreeg spontaan wurgneigingenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:34 schreef Jelief het volgende:
Ik wil een huishoudster.
Ruben lag aan het mamafuus vanachtIk heb maar niet geteld hoe vaak ik wakker was, het was wel vaak merkte ik bij het opstaan.
Het huishouden, ja dat moet ook nog, ik doe het meestal snel ff tussendoor. Als Ruben aangekleed is zet ik hem even in Emma haar kamer met een bak duplo, dan kan ik de wasmachine aanzetten en of een bed afhalen. Opmaken doe ik dan weer als hij naar bed gaat![]()
Maar grotere dingen blijven wel liggen ja.
het huwelijk is zelfs al gearrangeerdquote:Op woensdag 4 november 2009 12:58 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dat roept om een grote babytjesmeet lijkt me. Misschien worden Elin en Seb wel vriendenWas ze echt nieuwsgierig naar Seb of naar het geluid?
je hebt hem toch al ontdektquote:Op donderdag 5 november 2009 20:31 schreef Raissa het volgende:
Ik heb zo'n leuk boek waar je dingen invult als "je eerste eten was.." "je rolde voor het eerst op.." etc etc. Nu staat er iets als: "je eerste tandje werd ontdekt op..." Wanneer spreek je van een tandje dat door is? Ik kwam toevallig vanmiddag een giga scherp randje van een tand tegen maar ik heb zelf het idee dat je zegt "je eerste tandje was toen en toen" als er een echte tand zit..... Hmmm... Wie helpt?Ohja, lekker warrig geschreven, hoop dat jullie het snappen
Ja, zoiets had ik ookquote:Op donderdag 5 november 2009 20:34 schreef Jore het volgende:
Als 'ie doorkomt! Want anders is het ook zo lastig hè, wanneer is het een echte tand? Voordat de tand helemaal uitgegroeid is ben je wel een paar maand verder. En je ontdekte het tandje nu, niet pas toen 'ie al groot was. Opgelost
Hij is door het tandvlees heen in ieder gevalquote:Op donderdag 5 november 2009 21:14 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de tand door als die helemaal door is dus een mini randje ofzo
Bij de oudste hebben we dat ook vanaf een bepaalde leeftijd gehad. Bij hem leek het vooral samen te hangen met de drukte. Ze slapen waarschijnlijk met meerdere kindjes op de kamer? Helemaal toen hij naar 1 middagslaapje ging sliep hij op het kdv heel weinig, omdat er dan de meeste kindjes tegelijk naar bed gingen. Lastig is het, denken ze bij het kdv een beetje mee over een oplossing?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:13 schreef Tinuviel het volgende:
Wat betreft het slapen:
Jelief jij had het erover, dat Ruben sinds lange tijd weer eens in een bed had geslapen op het kdv. Sliep hij daarvoor helemaal niet op het kdv of alleen niet in een bedje? Als niet in bed waar dan? Jair wil ook sinds kort op het kdv niet echt meer slapen, hooguit 3/4 tot een uur. Tenminste niet in een bedje zeiden zij. Soms slaapt hij dus nog wel in een kinderwagen. Ik vind het maar raar want thuis slaapt hij wel in zijn eigen bedje. Zou het idd iets met die ontwikkeling te maken hebben? Vandaag wilde hij ook weer niet slapen op het kdv. Ik heb hem vroeg opgehaald en de derde (bv)voeding thuis gegeven. Hij sliep al tijdens het drinken in slaap en ging daarna zonder piepen zijn bed in.
ze slaapt altijd ingestopt (zonder slaapzak maar met deken en laken) dat trapt ze gewoon los, gaat dan zitten en met nog meer pech gaat ze staan..en dan wordt ze pas wakker, slaapstaan oidquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:13 schreef Estrys het volgende:
Kleurdoos, lastig dat Elin steeds gaat zitten in haar slaap. Heb je een dekentje over haar heen? Ik die Seb in een slaapzak en dan zijn dekentje wat strakker instoppen dan kan hij niet zo makkelijk gaan zitten. Overigens valt hij toch altijd meteen weer omSucces ermee!
Wat een lieve foto Fuente. Ons mannetje laat de tong uit de mond hangen (maar niet zo ver) en kwijlt tgelijkertijd. Heeft Fuente onder al tanden?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:04 schreef Fuente het volgende:
Euh, ik heb het echt even allemaal gemist wegens ontzettende drukte hier in huis, maar waarom hebben we ineens 2 babietjes topics?
Merel is druk bezig met haar boventanten. Waar andere kindjes gaan kwijlen, kruipt Merel heel de dag met haar tong uit haar mond
[ afbeelding ]
Kep ook nog melkkiesjesquote:
AUWquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:50 schreef Kleurdoos het volgende:
ik had er ook nog 1maar die is er 3 weken terug uitgesloopt, net als 3 van mijn verstandskiezen en 2 normale
(zaten aan elkaar vast!
)
quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:33 schreef Marie79 het volgende:
Jee Frups, ik zou hier zeker wel wat van zeggen. Ik zou zelf even langs het vestigingshoofd lopen om daar je verhaal te doen, dan kan ze zelf ook even met die invalleidster praten...
Maarten heeft hier het staan echt ontdekt, aan de tafel, in zijn bed, aan de bank.. De salontafel dus ook maar helemaal leeg gehaald... walnoten of hazelnoten die in zijn mondje verdwijnen vind ik niet zo'n heel fijn idee...
En hij gaat heel eng hangen op zo'n plastic krukje. Hij gaat er echt overheen hangen zodat hij iets wat aan de andere kant van de kruk ligt, te kunnen pakken. Ik zie hem er nog eens voorover vanaf donderen...
Maarten moest deze week echt weer even wennen op het kinderdagverblijf. Hij was natuurlijik 2 weken thuis geweest (1 week ziek en 1 week omdat ik vrij was) en hij kon dinsdag echt zijn draai niet vinden. Woensdag ging het wel weer redelijk en gisteren was hij weer helemaal gewend.
Welk winkeltje? Kom namelijk nog wel eens in Hhw (morgen toevallig).quote:
elin heeft binnen eigenlijk ook nooit iets aan, ja haar maillotquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik laat Annicka gewoon op blote voetjes rondstappen, of we moeten ergens heen gaan ofzo. Sokjes oid trekt ze gewoon uit, en het schijnt beter te zijn als ze leert staan/lopen zonder iets aan de voeten.
winkeltje aan de middenwegquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Welk winkeltje? Kom namelijk nog wel eens in Hhw (morgen toevallig).
bweuh ik weet niet hoe het heet, maar naar mijn weten zitten er verder geen kinderkledingwinkeltjes aan de middenweg?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:38 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Die is nogal lang... waar ongeveer?
Helemaal niets dus, dat is het hem juist.quote:
Aha, hij deed het ineens wel onverwachts dan, dat je het niet zag aankomen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:12 schreef DJMO het volgende:
ik werd om zeven uur wakker omdat jan met slaapzak en al rechtop in zijn bedje stond.. maar naarmate de week vorderde, had ik zoiets van: ik heb toch niet gedroomd![]()
maar dus niet
zou jij het aan zien komen, als hij net een week zelfstandig kan zitten?? en dan ook nog op een maandagochtend zeven uur terwijl je net je ogen opendoet ?? ik nietquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:20 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Aha, hij deed het ineens wel onverwachts dan, dat je het niet zag aankomen.
hij volgde de sprongetjes van oei ik groei tot voor kort gerekend vanaf zijn geboortedag zeg maar, dit lijk wel een sprong geweest te zijn, maar dan gerekend vanaf zijn uitgerekende datum .. idd een inhaalslagje lijkt wel ..quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Hehe, hij is een inhaalslagje aan het maken dan.
t'is juist heel logisch, meestal doen kindjes dat als ze gaan zitten of kruipen, dan volgt het staan binnen een week of 2.quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
zou jij het aan zien komen, als hij net een week zelfstandig kan zitten?? en dan ook nog op een maandagochtend zeven uur terwijl je net je ogen opendoet ?? ik niet
quote:Op zondag 8 november 2009 09:11 schreef Fruppel het volgende:
Danique is heel fanatiek aan het tijgerenalleen is haar rechterarm minder sterk waardoor ze voornamelijk rondje draait en heel boos word dat ze nergens komt
Wij hadden een groot spijlenbed, zo kon ik Fons ook wel in slaap krijgen in zijn eigen bedje zonder hem te moeten overleggen. Wel een beetje klimwerk voor jezelf...quote:Op zondag 8 november 2009 09:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij proberen ook echt alles hoor, routines, erbij blijven (naast haar bedje liggen) weggaan.. maar niets werkt zonder borst of haar slapend in bed leggen. VL krijgt haar wel in slaap en dan in bed, zonder borst uiteraard. bij mij moet ze eerst drinken, ook als ze weer wakker wordt na een kwartiertje, begint het weer opnieuw. erg vermoeiend.
quote:Op zondag 8 november 2009 09:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Danique, tijgerin!Ze zal vanzelf wel leren compenseren, zodat ze alsnog rechtuitgaat. Tenminste, dat hoop ik toch. *ziet in gedachten een volwassen Danique die in rondjes loopt.
*
juh, hier klimt ze.. bovenop mij, op mijn vriend, gaat staan tegen de muur..of probeert een snoekduik te maken over de rand van r eigen bed heenquote:Op zondag 8 november 2009 10:34 schreef Jula het volgende:
Hoi Seilram en Joep!
Jan kan staan, goed hoor![]()
En Danique aan het tijgeren, schattig is dat he! Fijn dat ze weinig last heeft van een minder sterke linkerkant (behalve het rondjes draaien dan), en dat het in de toekomst alleen maar beter kan worden!
Kleurdoos, lastig dat Elin niet in slaap wil vallen in haar eigen bed. Helaas geen tips hier, onze oudste had er geen enkel probleem mee, en de jongste weet helaas ook niet hoe het moet! Die valt dus ook in slaap aan de borst en slaapt dan ook vaak 's nachts bij ons in bed. Nu nog wel leuk, al wordt hij steeds beweeglijker en ontdekt hij soms midden in de nacht mijn haar![]()
. Hopelijk vind je snel iets dat werkt!
ik kan me bij god niet meer herinneren hoe dat toen bij mijn dochter ging, maar ik had het dus gewoon echt niet verwacht, omdat hij voor mijn gevoel ook zo lang over (zelf) zitten heeft gedaan.quote:Op zondag 8 november 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t'is juist heel logisch, meestal doen kindjes dat als ze gaan zitten of kruipen, dan volgt het staan binnen een week of 2.
Wij dachten elin voor de lol eens wakker in haar bed te leggen ..misschien maar niet meer proberen. Ze was Ontzettend overstuur en sliep vervolgens pas 3 uur later
We proberen het af en toe op deze manier. In de woonkamer slaapt ze wel, in de slaapkamer niet, we proberen vnalles, ramen verduisteren, verwarming aan, verwarming uit..niets helpt.
Dus dan maar weer de borstlurkslaapmethode, dan slaapt ze binnen 5 minuten.
ik gaf hoestsiroop van vsm (tussikind???) geschikt voor kleine baby's iig. En rechtop houden en op de rug kloppen. meer zou ik zo 1,2,3 ook niet weten ...quote:Op zondag 8 november 2009 13:31 schreef mikoxx het volgende:
Ik wil deze vraag graag ook even stellen aan de meer 'ervaren' mama's: wat te doen met hoestende babies? Het lijkt op vastzittend slijm (geen koorts gelukkig). Met het hoesten hoor je t slijm wel loskomen. Is er iets aan te doen? Of gewoon maar laten? En, wel of niet naar buiten met ze? Wat denken jullie ervan?
Het scheiden van de topics heeft z'n voordelen, maar ik vind t wel jammer dat sommige ervaringen minder goed gedeeld kunnen worden. Soms heb je vragen waar een mama/papa van een jonge(re) baby (nog ) geen antwoord op weet. Degene die een tweede/derde kindje hebben gekregen natuurlijk niet meegerekend...
misschien een beetje water geven?quote:Op zondag 8 november 2009 13:31 schreef mikoxx het volgende:
Ik wil deze vraag graag ook even stellen aan de meer 'ervaren' mama's: wat te doen met hoestende babies? Het lijkt op vastzittend slijm (geen koorts gelukkig). Met het hoesten hoor je t slijm wel loskomen. Is er iets aan te doen? Of gewoon maar laten? En, wel of niet naar buiten met ze? Wat denken jullie ervan?
Het scheiden van de topics heeft z'n voordelen, maar ik vind t wel jammer dat sommige ervaringen minder goed gedeeld kunnen worden. Soms heb je vragen waar een mama/papa van een jonge(re) baby (nog ) geen antwoord op weet. Degene die een tweede/derde kindje hebben gekregen natuurlijk niet meegerekend...
Hij denkt altijd dat 'onze baby' raar is terwijl ze gewoon een baby isquote:Op zondag 8 november 2009 13:35 schreef DJMO het volgende:
meestal als johan het ergens niet mee eens is, vraag ik hem of hij een betere oplossing weet, en 99 van de 100 keer weet hij dat niet, dus volgen we gewoon mijn aanpak zeg maar. de ene keer dat we wel zijn zin doen, en t loopt op huilen uit, zorgt ervoor dattie de keer daarna ook weer mijn tactiek volgt. Vaak vraag ik hem ook (bv met eten of hij zelf eet als hij geen honger heeft of ziek is) en of hij dat dan wel van jan verwacht .. t principe wat je zelf niet doet hoeft jan ook niet te doen .. dan issie wel voor rede vatbaar.
Soms volg ik trouwens gewoon blind mijn eigen tactiek en houd me doof voor johan, omdat ik weet dat zijn aanpak niet werkt. Als het ik dan achteraf uitleg snapt hij me wel, maar aangezien hij zelf soms een groot kind is, moet ik dat met veel geduld uitleggen, en dat gaat niet als ik een ongeduldige / wilde baby op schoot heb
Als hij haar vanavond wil "trainen" gaat hij dan ook zelf uren zitten troosten ?? of laat hij dat aan jou over als het niet lukt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |