abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74365215
Wij hebben ook geen badring Jula.

Hoe doen jullie eigenlijk het huishouden met een baby in de buurt? Als L. slaapt wil ik zelf graag ook even zitten, die slechte nachten beginnen inmiddels echt wel hun tol te eisen. Ik wil eigenlijk niet (bijvoorbeeld) de badkamer soppen als L. alleen beneden in de box ligt (waar hij überhaupt niet meer in wil eigenlijk) dus het enige wat hier echt schoon is is de woonkamer, de rest blijft er een beetje bij. Had ik maar weer een kraamverzorgster...
pi_74365651
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Jore het volgende:

Hoe doen jullie eigenlijk het huishouden met een baby in de buurt? Als L. slaapt wil ik zelf graag ook even zitten, die slechte nachten beginnen inmiddels echt wel hun tol te eisen. Ik wil eigenlijk niet (bijvoorbeeld) de badkamer soppen als L. alleen beneden in de box ligt (waar hij überhaupt niet meer in wil eigenlijk) dus het enige wat hier echt schoon is is de woonkamer, de rest blijft er een beetje bij. Had ik maar weer een kraamverzorgster...
ik sleep elin gewoon mee en knoop haar op mijn rug of neem veel speelgoed mee zodat ze zich ondertussen vermaakt (of ze speelt in haar bedje)
pi_74365659
Hoe herkenbaar!
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:49:30 #154
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74365683
Jula, de badring is hier een succes! Jij hebt je handen vrij en hij kan niet zomaar onder water glippen
Ik haal Isis nu ook de laatste 2 minuutjes uit de badring zodat ze wat kan ronddraaien in het bad. Maar ik vind het de koop waard!

Jore, het huishouden.. tjsa, als ik in de keuken bezig ben zit Isis ook in de keuken met een plastic bakje te spelen. En ze vindt het nu boven ook leuk, alleen de tijdsduur is niet zo lang dus dan toch maar als ze slaapt. Heb zelf ook graag even wat voor mezelf als ze slaapt hoor dus zolang het geen beestenboel wordt..

Wij worden net uitgenodigd voor de 1e verjaardag van een jongetje wat samen met Isis in het ziekenhuis gelegen heeft. Zo bijzonder
pi_74365754
zo heb ik vandaag de kasten uitgemest, de badkamer, bedden, stofzuigen en de afwas, boodschappen, koken allemaal met elin op mn rug
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:52:31 #156
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74365801
En daar gaat Elin mee akkoord zonder mopperen KD?
pi_74365836
Hier ook zo, meestal lekker in bed laten spelen, of in de buurt met een eigen emmer/afwasborstel/stofdoek werkt ook prima!
pi_74365871
Haha KD, dat is dan wel weer indrukwekkend
pi_74365907
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef Grasjes het volgende:
En daar gaat Elin mee akkoord zonder mopperen KD?
juhp zolang ze alles maar kan zien en af en toe aan mijn haar mag trekken
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:00:37 #160
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74366158
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

juhp zolang ze alles maar kan zien en af en toe aan mijn haar mag trekken
Das best handig!
Werkt dat ook nog met een tricotdoek...moet ik eens uitproberen
pi_74366251
Jaa dat rugdragen moet ik ook eens gaan ontwikkelen, maar het lukt me niet zo goed om het mezelf aan te leren. Ik ben er eigenlijk gewoon te moe voor. Ik had laatst al bijna een draagconsult geregeld maar dat kon alleen in het weekend en de komende weekenden zit ik vol. Blablabla.

In bed leggen staat garant voor het verrottrappen van de spijlen van z'n ledikantje en zittend durf ik nog niet goed omdat hij nog wel eens omvalt. Maar met een hoop kussens gaat het misschien toch lukken. Nouja, ik vind het eigenlijk al een hele prestatie van mijzelf dat de woonkamer toonbaar is en blijft.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:13:33 #162
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74366746
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:02 schreef Jore het volgende:
Jaa dat rugdragen moet ik ook eens gaan ontwikkelen, maar het lukt me niet zo goed om het mezelf aan te leren. Ik ben er eigenlijk gewoon te moe voor. Ik had laatst al bijna een draagconsult geregeld maar dat kon alleen in het weekend en de komende weekenden zit ik vol. Blablabla.

In bed leggen staat garant voor het verrottrappen van de spijlen van z'n ledikantje en zittend durf ik nog niet goed omdat hij nog wel eens omvalt. Maar met een hoop kussens gaat het misschien toch lukken. Nouja, ik vind het eigenlijk al een hele prestatie van mijzelf dat de woonkamer toonbaar is en blijft.
Idd! En dat de rest dan wat achterblijft... boeiuh! Het is al druk genoeg
We leggen haar trouwens alleen in bed als ze moet/gaat slapen.
  woensdag 4 november 2009 @ 00:06:02 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74371336
Hai, daar zijn we weer!
Ik heb niet alles teruggelezen maar heb wel begrepen dat het topic nu gespltst is.

We hebben de verhuizing overleefd, zitten nog midden in de dozen en half in elkaar gezette meubels maar het is heel fijn in ons nieuwe huis
Met Toby gaat het geweldig!!
Krampjes zijn zo goed als over en hoewel hij tegenwoordig meerdere keren per dag behoorlijk spuugt lijkt hij er verder niet onder te lijden ofzo. Hij is supervrolijk, lacht veel en produceert er sinds een dag of 2 de allerliefste geluidjes bij
Ik heb hem de afgelopen dagen heel veel gedragen en zo heeft hij de hele onrust van het verhuizen, het wennen aan een nieuwe omgeving en alles wat er verder bij komt kijken het minst heftig ervaren.
Slapen doet hij bij ons in bed, we hebben nu geen ledikant meer op onze slaapkamer staan. In zijn eigen kamer heeft hij overdag al 2 korte hazenslaapjes gedaan in zijn bed maar meestal gaat hij heel hard gillen zodra hij erin gelegd wordt. In ons bed kan hij wel de rust en het vetrouwen vinden om in slaap te vallen als hij moe is maar het lekkerst slaapt hij toch in de draagdoek
Het is zo gezellig met z'n tweetjes en als ik "ons" liedje voor hem zing dan begint hij helemaal te glunderen
.... met gevoel voor drama....
pi_74374061
pst, verkeerde topic
  woensdag 4 november 2009 @ 07:41:57 #165
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_74374117
Heb echt veels te lang niet gepost of mee kunnen lezen echt schandalig, de kinderen zijn bijna een half jaar en de laatste weken heb ik het pas echt druk met ze.

Heb nog niet terug kunnen lezen maar begreep wel dat het topic nu gesplitst is, dus moet alweer bijna gaan verhuizen naar het volgende topic.

Lekker KD dat je zoveel kan doen met E. op je rug, hier schieten de huishoudelijke dingen er nog wel eens bij in met de 3 jongens Gelukkig heb ik een hele lieve mama die me elke week even komt helpen, en maandag toen ik aan het werk was en thuis kwam had ze heel mijn strijk gedaan Wat zou ik zonder haar moeten hahaha.

Afgelopen maandag naar CB geweest, ze zijn weer volledig goed gekeurd.
Ze wogen allebei ruim 7,5 kilo en waren 67 cm lang. Niks meer terug te zien zij de arts van het feit dat ze prematuur waren. Schrok me rot dat ze al zo lang waren had het natuurlijk wel al aan de kleding gemerkt maar ze zijn gewoon 20cm gegroeid in 5 1/2 mnd . Had vergeleken met M. en die was met 5 1/2 maand net zo zwaar als R en V nu ook zijn alleen begon hij 1 1/2 kilo zwaarder. :S

Gaan nu groente en fruit geven. Fruit vinden ze heerlijk, maar groenten moeten ze nog niet veel van hebben. Wel grappig om die vertrokken bekkies weer te zien als ze iets nieuws proeven.

De nachten zijn alleen echt kl*te op het moment, pffff wat wen je snel aan doorslapen.
Slokslag 4 uur zijn ze wakker, en vallen dan alleen nog bij ons in bed in slaap en dan tot half 6 en dan is het playtime.

En we hebben ook weer iets raars, V. heeft een blaar op zijn billen precies waar het randje van zijn luier zit, hij is zo bewegelijk met zijn benen dat het gewoon nu helemaal kapot is gegaan, zoooo zielig als die dan moet plassen of poepen, krijsen van de pijn. Hoop dat het snel over is.

Alleen vrijdag nog werken, en dan gaan we het hoge noorden van ons landje is opzoeken voor 2 weekjes. HEERLIJK, echt zin in, elke dag lekker zwemmen met de kids en alleen maar leuke dingen doen. De opa's en oma's gaan ook elk een klein weekje mee, dus ik en lief kunnen ook eens lekker bijslapen en een keertje samen eten.
pi_74374136
of zit ik nou in het verkeerde topic ?
  woensdag 4 november 2009 @ 07:55:00 #167
248986 MamaNik
pi_74374210
quote:
Op woensdag 4 november 2009 07:44 schreef Kleurdoos het volgende:
of zit ik nou in het verkeerde topic ?
Nope je hebt helemaal gelijk
laten we het erop houden dat het nog vroeg is, en voor mij al heeeel vroeg ochtend was vandaag 3.30 uur.
pi_74374261
en ze zijn bijna zes maanden he
  woensdag 4 november 2009 @ 08:09:23 #169
248986 MamaNik
pi_74374319
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:01 schreef bodpa09 het volgende:
en ze zijn bijna zes maanden he
ja precies, nog maar 16 dagen te gaan ,dus misschien ga ik stiekem alvast meeposten tenminste ga het proberen bij te houden met die 3 donderstenen
pi_74374567
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:03 schreef Jula het volgende:
Dat badsteuntje gaat dus de deur uit! Hebben jullie ervaringen met zo'n badring waarin ze kunnen zitten?
Daar klimt die van ons net zo snel uit
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74374607
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Jore het volgende:

Hoe wat waar huishouden?
Mijn moeder komt af en toe eens een middag als ik aan het werk ben. Zo was gistermiddag op miraculeuze wijze Seb zijn bed verschoont. Laatst was samen met mijn vader geweest en had mijn vader de ramen gelapt en mijn moeder de badkamer gedaan. Vanmiddag komt ze strijken. Wat er nog over blijft aan schoonmaken doe ik zelf in het weekend, kan Seb met zijn vader spelen en ik lekker poetsen (ja dat vind ik lekker)
pi_74374626
Hm ja, dat is ook wel te verwachten natuurlijk.....ik kan me eerlijk gezegd nog niet voorstellen dat Mees snel gaat zitten en klimmen, hij is toch echt nog een klein babietje, echt heus!
  woensdag 4 november 2009 @ 08:55:27 #173
248986 MamaNik
pi_74374887
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoe wat waar huishouden?
Mijn moeder komt af en toe eens een middag als ik aan het werk ben. Zo was gistermiddag op miraculeuze wijze Seb zijn bed verschoont. Laatst was samen met mijn vader geweest en had mijn vader de ramen gelapt en mijn moeder de badkamer gedaan. Vanmiddag komt ze strijken. Wat er nog over blijft aan schoonmaken doe ik zelf in het weekend, kan Seb met zijn vader spelen en ik lekker poetsen (ja dat vind ik lekker)
Hier ook zo'n fijne moeder! pff zou neit weten wat ik op het moment zonder haar zou moeten.
Red het net om de wassen allemaal weg te krijgen en te stofzuigen en dat soort dingen
Maar ramen lapen had mijn moeder laatst ook gedaan en strijken doet ze ook altijd voor me. HEERLIJK
En in het weekend doet 1 van ons altijd de badkamer, tegelijkertijd als diegene gaat douchen.
pi_74374959
ik wil ook een moeder
pi_74376708
Ik wil ook zo'n opruimende, poetsende moeder die ook nog eens dichtbij woont. De mijne zit 600 km ver weg en ik betwijfel of zij het zou gaan doen. Huishouden is hier ook lastig bij te houden. Strijken hoeft gelukkig niet veel en manlief strijkt zijn shirts zelf. Maar omdat hij niet te veel met water en zeep in contact mag komen met zijn handen ligt al het poets, afwas en dergelijk werk wel bij mij. Hij mag in ruil daarvoor vuilniszakken wegbrengen, stofzuigen, wassen en was samenvouwen .

Ik moet ook de rugknoop weer eens leren. He ik was al wel van plan misschien in december een weekendje een draagmeet te organiseren in Amstelveen.

Heeft iemand een goede tip wat ik lekker zou kunnen combineren met zoete aardappel kwa groenten? Hij lust die zoete aardappel echt graag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 november 2009 @ 10:22:21 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74376860
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wil ook een moeder
ik ook

hier een vanuit het niets snotverkouden jongetje, stroomt er gewon weer uit. Nu heb ik wel een klein vermoeden hoe het komt, ik heb altijd het slaapkamerraam op een flinke kier staan voor frisse lucht. Johan had dus eergisteren en de de nacht ervoor het raam dicht gedaan, want er komen muggen op af en jantje zit dan helemaal onder (één muggebeet is helemaal onder zitten natuurlijk) en prompt is dat kind snotverkouden, terwijl hij met het raam open zeker een maand of vier (uit mijn hoofd) verkoudheid vrij is geweest.

Wat huishouden betreft; ik doe het gewoon als jan slaapt, of in de box speelt. hij vermaakt zich daar prima, dus ik heb alle tijd om het huishouden te doen, nou werk ik gelukkig niet, dus dat is mijn voordeel denk ik dan....
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74377014
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ook

hier een vanuit het niets snotverkouden jongetje, stroomt er gewon weer uit. Nu heb ik wel een klein vermoeden hoe het komt, ik heb altijd het slaapkamerraam op een flinke kier staan voor frisse lucht. Johan had dus eergisteren en de de nacht ervoor het raam dicht gedaan, want er komen muggen op af en jantje zit dan helemaal onder (één muggebeet is helemaal onder zitten natuurlijk) en prompt is dat kind snotverkouden, terwijl hij met het raam open zeker een maand of vier (uit mijn hoofd) verkoudheid vrij is geweest.

Wat huishouden betreft; ik doe het gewoon als jan slaapt, of in de box speelt. hij vermaakt zich daar prima, dus ik heb alle tijd om het huishouden te doen, nou werk ik gelukkig niet, dus dat is mijn voordeel denk ik dan....
DJMO dat is zeker een voordeel. Vooral als je bijna voltijd werkt (4 dagen) blijft er alleen het weekend. En je wilt natuurlijk ook genieten van de vrije tijd met je kind en zelf ook leuke dingen doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 november 2009 @ 10:41:42 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74377503
Mjah Tinuviel, dat is een vrij bewuste keuze die mijn man en ik hebben gemaakt. We hoeven geen hypotheek te betalen (wel huur natuurlijk) dus het is niet zo dat doordat ik niet werk de hypotheek niet betaald kan worden. Daarnaast speelt bij mij persoonlijk ook nog mee dat ik die baby/peutertijd van mijn dochter heb moeten missen noodgedwongen, dus ik wil nu helemaal niets missen Goed we kunnen niet elke avond biefstuk of ossenhaas eten, maar ik ben net zo blij met een speklapje of bal gehakt ... dan maar wat minder, maar dat weegt voor mij niet op tegen het voordeel om fulltime voor jan te kunnen zorgen...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74378412
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:16 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil ook zo'n opruimende, poetsende moeder die ook nog eens dichtbij woont. De mijne zit 600 km ver weg en ik betwijfel of zij het zou gaan doen. Huishouden is hier ook lastig bij te houden. Strijken hoeft gelukkig niet veel en manlief strijkt zijn shirts zelf. Maar omdat hij niet te veel met water en zeep in contact mag komen met zijn handen ligt al het poets, afwas en dergelijk werk wel bij mij. Hij mag in ruil daarvoor vuilniszakken wegbrengen, stofzuigen, wassen en was samenvouwen .

Ik moet ook de rugknoop weer eens leren. He ik was al wel van plan misschien in december een weekendje een draagmeet te organiseren in Amstelveen.

Heeft iemand een goede tip wat ik lekker zou kunnen combineren met zoete aardappel kwa groenten? Hij lust die zoete aardappel echt graag.
wortel ! vindt elin iig heerlijk bij zoete aardappel

en hier hetzelfde verhaal als DJMO, ik zit liever thuis bij mn muppet dan dat ik elke avond een 3gangendiner voorgeschoteld krijg al begint een baantje in de avonduren wel te lonken, gewoon ff 2 x 3 uurtjes per week parttimen..maar niet voor t geld maar voor de sociale contacten, ik woon hier nou anderhalf jaar waarvan in 9.5 mnd zwanger ben geweest dus veel mensen heb ik nog niet leren kennen.
pi_74378538
Ik loop stage en ik vind het echt best zwaar. En ik krijg er niks voor, ik moet mijn motivatie echt uit het werk halen. Best moeillijk aangezien ik met een doelgroep werk die me helemaal niet zo erg ligt, maar ik doe maar gewoon m'n best. Het liefst ben ik gewoon bij mijn baby'tje
pi_74379362
Ik wil een huishoudster.
Ruben lag aan het mamafuus vanacht Ik heb maar niet geteld hoe vaak ik wakker was, het was wel vaak merkte ik bij het opstaan.
Het huishouden, ja dat moet ook nog, ik doe het meestal snel ff tussendoor. Als Ruben aangekleed is zet ik hem even in Emma haar kamer met een bak duplo, dan kan ik de wasmachine aanzetten en of een bed afhalen. Opmaken doe ik dan weer als hij naar bed gaat
Maar grotere dingen blijven wel liggen ja.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:34:40 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74379364
quote:
Op woensdag 4 november 2009 07:25 schreef Kleurdoos het volgende:
pst, verkeerde topic
Oooops, sorry
.... met gevoel voor drama....
pi_74379389
Hier ook fulltime thuis. Niet altijd makkelijk qua geld, maar het lukt. (schuldsanering nog steeds, tot ca juni/juli)
Maar ik wil er graag voor de kinderen zijn. Bij Kim nu gelukt tot de basisschool. (nou ja 23 nov begint ze )
Bij Tyler weet ik het nog niet, hoe dat loopt. Maar gelukkig iig het 1e jaar gelukt.
Tot mijn verbazing was de fysio gisteren super tevreden.
Hij gaat nu ook ineens veel kruipen, in combi met tijgeren. Probeert soms te staan. Gaat op handen en voeten staan ineens.
En mag op de fiets! nu nog een pomp
pi_74379547
Ohja huishouden gaat tussendoor. Ik probeer als Tyler op bed ligt iets voor mezelf te doen, lukt niet altijd. Kim is er ook nog natuurlijk. Als Kim naar de basisschool is zal ik veel tijden hebben ineens.
Kan Tyler lekker spelen zonder dat er dingen afgepakt worden.
pi_74381492
Ik werk drie dagen in de week, ik weet soms eigenlijk niet waarvoor Ja hypotheek, 2 auto´s en 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Maar we kunnen ook best met wat minder, maar ik denk niet dat ik van thuis blijven blij ga worden. Ik wil wel schooltijden gaan werken uiteindelijk, zodat ik thuis ben zodra ze uit school komen. hoor mij nou ze

En mijn mama is vanavond gaan we weer naar een tweedehands beurs, veel kleertjes scoren voor weinig

Maar goed babietjes topic, kijk mijn baby eens niet tegen kietelen kunnen

pi_74382077
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:39 schreef Estrys het volgende:
Ik werk drie dagen in de week, ik weet soms eigenlijk niet waarvoor Ja hypotheek, 2 auto´s en 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Maar we kunnen ook best met wat minder, maar ik denk niet dat ik van thuis blijven blij ga worden. Ik wil wel schooltijden gaan werken uiteindelijk, zodat ik thuis ben zodra ze uit school komen. hoor mij nou ze

En mijn mama is vanavond gaan we weer naar een tweedehands beurs, veel kleertjes scoren voor weinig

Maar goed babietjes topic, kijk mijn baby eens niet tegen kietelen kunnen

En kijk mijn baby eens nieuwsgierig zijn naar seb's lachje

pi_74382079
Wij hebben er aan het begin naar gekeken, dat ik thuis zou blijven. Wij hadden niet het idee dat het financieel haalbaar was ook al zouden wij zuinig aan doen. Ik weet ook niet zeker of ik wel fulltime thuis zou willen zijn. Werken voor sociale contacten en om ook nog een leven naast je kind te hebben lijkt mij toch ook aantrekkelijk. Natuurlijk wil ik ook veel tijd met mijn kind kunnen doorbrengen. Daarom geniet ik ook van mijn mamadagen, vrije dagen en de weekenden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74382134
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

En kijk mijn baby eens nieuwsgierig zijn naar seb's lachje

[ afbeelding ]
Dat roept om een grote babytjesmeet lijkt me. Misschien worden Elin en Seb wel vrienden Was ze echt nieuwsgierig naar Seb of naar het geluid?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74382703
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wortel ! vindt elin iig heerlijk bij zoete aardappel

Dat heb ik de afgelopen twee dagen gemaakt. Vond hij idd heerlijk. Maar ik dacht een beetje groenten variatie kan geen kwaad maar wist niet wat er verder nog goed bij zoete aardappel zou passen? Bloemkool, witte vis?

Manneke is eigenlijk alleen kietelig onder zijn oksels. Dat is wel heel grappig in bad bij het afwassen of bij het afdrogen na het bad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 november 2009 @ 13:18:58 #190
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74382809
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:34 schreef Jelief het volgende:
Ik wil een huishoudster.
Ruben lag aan het mamafuus vanacht Ik heb maar niet geteld hoe vaak ik wakker was, het was wel vaak merkte ik bij het opstaan.
Het huishouden, ja dat moet ook nog, ik doe het meestal snel ff tussendoor. Als Ruben aangekleed is zet ik hem even in Emma haar kamer met een bak duplo, dan kan ik de wasmachine aanzetten en of een bed afhalen. Opmaken doe ik dan weer als hij naar bed gaat
Maar grotere dingen blijven wel liggen ja.
Ja, hier ook mamafuus vannacht. Heb ik haar na twee uur eindelijk zover dat ze slaapt, is het maar een uurtje. Heb ik haar na een half uur in slaap, wordt mijn lieftallige echtgenoot wakker en is in paniek omdat ie denkt dat ik Annicka per ongeluk plet. Is iedereen weer wakker. *kreeg spontaan wurgneigingen *

Hier gaat het huishouden op het oog. Daarnet nog even stofgezogen,ik tref vaak voorbereidingen voor het eten zoals aardappelen schillen en groenten schoonmaken.

Ik werk momenteel niet. We hebben één hypotheek, één auto (want ik heb toch geen rijbewijs) en gaan nooit op vakantie. Weekendjes weg, heel af en toe. Mijn man zorgt dat er zoveel mogelijk in komt, ik zorg dat er zo weinig mogelijk uit gaat... Ik doe af en toe lotus-klussen, een hele dag levert best leuk geld op als je 20 euro per uur krijgt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74383058
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:58 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dat roept om een grote babytjesmeet lijkt me. Misschien worden Elin en Seb wel vrienden Was ze echt nieuwsgierig naar Seb of naar het geluid?
het huwelijk is zelfs al gearrangeerd
  woensdag 4 november 2009 @ 22:56:53 #192
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74404919
Wat fijn zeg die poetsende moeders

En Seb en Elin

Ik werk ook 3 dagen in de week en ondanks dat ik stellig zeg dat ik liever zelf voor haar zorg is het toch wel lekker hoor werken
pi_74411235
Effe alles doorgelezen:

De badring is hier ook in huis, maar de laatste keer gleed Guus er nog in onderuit. Gebeurt dat bij jullie niet??

Huishouden?? Was da? Vreselijk, krijg het amper voor elkaar. Ben al 4 weken bezig de ramen te lappen. Maar heb me nu voorgenomen om wat meer te gaan doen als Guus ook wakker is. Moet kunnen. Gelukkig heb ik ook een lieve moeder die af en toe inspringt. Vaak komt ze Guus ook halen voor een wandeling en dan heb ik even tijd om weer wat te doen.

Ik werk 3 dagen, dat gaat financieel net goed. Komen daar wel redelijk op uit. Zou niet full time thuis kunnen blijven, ik werk graag.
pi_74412621
En we zijn weer terug van het CB! M's vitale maten bij 11 maanden: 9440 en 76,5. Prikken gingen prima, verder ook alles oké. Er hoeft nog geen fles af, gewoon 500 cc per dag blijven geven. Hij mag meer lekkere hapjes, meer tussendoortjes etc, want hij verbruikt in hoog tempo wat hij nu binnenkrijgt. Geeft niks als ie drie of vier boterhammen tussen de middag eet, hij heeft gewoon meer nodig op een dag dan wat het CB adviseert. Hij zit netjes tussen het middelste en onderste lijntje in, dus niks aan het handje.

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 05-11-2009 11:39:16 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 11:25:05 #195
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74413448
Wat fijn dat het zo goed gaat met M

Over werken gesproken, ik werk zelf 3 dagen per week en dat bevalt erg goed. Ik ben niet geschikt om altijd thuis te zitten, was er na 4 maanden verlof ook echt weer aan toe om te gaan werken. Dat had ik ook toen ik bevallen was van Twan. Ik heb ook erg leuk werk, leuke collega's.. zou het echt niet willen missen en de combinatie zo is prima. Het is ook soms heerlijk om weer te gaan werken als de kinderen sjaggie, vervelend ed zijn. Twan heeft een periode flink aan het peuterpuberen geweest gehad dat hij echt heel vervelend voor vooral mij was, werken was dan echt rustgevend.:@

Wat schoonmaken betreft, ik ben niet zo'n poetser. Voordat Lennon geboren was, maakte mijn moeder 1x per 2 weken het huis helemaal schoon, vooral dan badkamer, ramen lappen enz. Nu past ze die dag op en kan ze niet meer schoonmaken. Ik probeer de ramen, bedden verschonen en badkamer tussendoor een beetje bij te houden. Stofzuigen, doe ik elke dag dat ik vrij ben, ook ivm de katten. Daar zit Lennon soms bij, soms doe ik het als hij in bed ligt. Het gaat eigenlijk allemaal een beetje tussen de bedrijven door. Boven stofzuigen, doe ik vaak in het weekend als Peace beneden met Lennon zit. Ach het hoeft ook allemaal niet spic en span wat mij betreft, wij zijn ook van die types die altijd overal wat hebben liggen... Als ik trouwens wat doe, moet ik het vooral 's morgens doen. 's Middags heb ik weinig puf en 's avonds wil ik eigenlijk gewoon lekker relaxen.
Make love, not war ☮
pi_74415309
Ramen lappen moet hier ook nog steeds gebeuren. Weet niet eens met wat. (moeder deed het weleens)
De box gaat er straks uit, ben er flauw van. Moord en brand gillen als hij erin zit.
Hopelijk kan hij snel worden opgehaald. We hebben hem sinds Kim in bruikleen.
pi_74417654
Pfff huishouden.. ik werk momenteel niet en toch heb ik problemen om het huis op orde te houden.
Nu zou het ook helpen dat ik ipv nu te Fok!ken even ging stofzuigen, maar ik kan me er niet echt toe zetten!
Wij gaan ons huis in de verkoop zetten, dus ik moet binnen nu en snel wel toch goed aan de slag, want het moet natuurlijk wel een beetje toonbaar zijn, mochten er bezichtigingen komen!
Lianne is trouwens bang voor de stofzuiger.. als ze slaapt wordt ze er wakker van en als ze wakker is moet ze er van huilen. Als ik haar in de doek heb dan gaat het wel goed. Of ik laat m'n vriend even met haar wandelen oid zodat ik even kan stofzuigen.
pi_74417963
bodpa09, fijn weer helemaal goedgekeurd! En hij is dus al bijna 1, leuk! (kun je je dat al voorstellen, ik vind dat eerste jaar zo snel gaan )

En huishouden, hm, zo tussen de bedrijven door en dus niet vaak genoeg...Ik werk trouwens ook (3,5 dag), maar ben ook zo'n mazzelaar met een moeder die 1 dag in de week oppast en dan gelijk wat was wegwerkt en even stofzuigt of ramen lapt
Wat werken betreft ben ik nu ook een beetje aan het afwegen hoeveel ik wil werken, mijn contract loopt over een paar maanden af en ben nu op zoek naar iets anders. Eigenlijk vind ik 3 dagen voor de komende paar jaar wel de max. Ik roep ook weleens dat ik best full-time thuis wil zijn, maar ik hou toch ook wel erg van mijn werk
  donderdag 5 november 2009 @ 15:53:20 #199
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74422593
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet zo dol is op het huishouden. Ik hou me liever bezig met de financiën. En dat doe ik best goed, vind ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74423497
Bodpa fijn de die weer goedgekeurd is. Gewicht en lengte zijn ook keurig voor zijn leeftijd.

Nu is 4 dagen werken wel te doen. Misschien dat als er een tweede komt ik wel naar drie dagen zou gaan. Dan zou ik dan moeten zien
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')