Dat op de knietjes doet Lennon ook nog best vaak, vooral aan de tafel. Ik heb het idee dat ze het gewoon even door moeten krijgen. Kruipenquote:Op zondag 1 november 2009 19:55 schreef Grasjes het volgende:
*meldt*
Wat goed zeg Diaan van dat Lennon staat! Isis wil wel heel graag, maar lukt nog niet. Dus ze zit op haar knietjes en probeert op te trekken aan de tafel. Ze heeft nu wel door dat zij zelf uit mijn zicht kan kruipen, maar dat ik er dan nog gewoon ben
Hardkartonnen boekjes met fotoplaatjes is hier geweldigquote:Op zondag 1 november 2009 20:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, wat ik nog wilde vragen. Met wat voor speelgoed spelen die van jullie?
Boekjes begint hij nu (pas) leuk te vinden. Stapelblokken en stapelbekers is leuk om mee te smijten. En achter ballen kun je leuk aan sjeesen. Muziek/lawaai is altijd goed natuurlijk.
Voor het sintfeest bij djeez werk moeten we nog een cadeau van 10,- uitzoeken volgend weekend.
Prima, omdat je het zo lief vraagt!quote:Op zondag 1 november 2009 23:51 schreef Ca.ra het volgende:
Mag ik bij jullie lurken? Ik vind het altijd zo leuk om de verhalen over de grotere kindjes te lezen. Voorpret enzo
en het hek is van de dam lijkt wel, want hij wil zich al gelijk aan de kast optrekken nu, en daar ben ik niet zo heel blij mee, want voor mijn gevoel staat dat ding niet zo stevig ... even aan mijn schoonvader vragen of hij hem aan de muur kan verankeren dus ....quote:Op maandag 2 november 2009 07:07 schreef DJMO het volgende:
ik lees straks of vanavond wel bij (na het ziekenhuis etc) even een EGO post..
ik werd net wakker doordat Jan rechtop in zijn bedje STOND!!! vrolijk lachend naar mij te kijken... met slaapzak en alik ben gelijk klaarwakker
quote:Op maandag 2 november 2009 08:52 schreef Estrys het volgende:
Ik had zojuist een heel verhaal getikt komt Seb voorbijalles weg.
komt er dus op neer: ik ben blij met een apart topic want vond het soms een beetje vreemd om te posten over een achter zijn loopwagen rennende Seb tussen alle krampjes en voedingen door zeg maar.![]()
Seb heeft weer wat nieuws: klimmen. Hij heeft een curverbak voor zijn speelgoed, daar zit hij nu steeds bovenop. En gisteren waren we ergens met een trap in de woonkamer. Kijk je even niet: zit meneer op de vierde tree![]()
Ik heb dit weekend speelgoed gekocht op een tweedehands beurs. Seb heeft nu Primo, dat is de eerste lego zeg maar. Ik vind het geweldig! Seb speelt liever met het Bumba leesboekje van een euro![]()
Nu is het hek van de dam DJMO
Bij ons ook een omrollertje, die alleen vervolgens helemaal niet op zijn buik wil verder slapen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. We leggen hem nu in bed ook minder op zijn zij, vroeger vond hij dat erg fijn, maar is nu niet zo handig meer.quote:Op maandag 2 november 2009 09:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]ik zei het toch van die curverbak
Het is nu haar favo plek om bij te staan (je ziet haar ook op elke foto bij die bak
) In het begin deed ze er nog wel een snoekduik overheen (au) maar dat is nu gelukkig over
Ze kan trouwens nog niet achter de wheelybug aanlopen terwijl ze dat bij andere loopwagentjes wel kan (en curverbakken) Maar de wieltjes van de wheely gaan alle kanten op en daar is ze dus blijkbaar nog niet stabiel genoeg voor
Vannacht was het weer raak trouwens, ze valt in slaap, rolt zich om, gaat zitten en dan huilen. Het ziet er echt wel heel grappig uit. zelfs vriendlief moest erom lachen terwijl hij er om 6:00 uit moest. Wel sneu voor haar want het gaat zo stukken minder met haar nachtrust
en dit topic vind ik een erg goed intiatief
nou, ik dacht dat we die fase voorbij waren..maar daar komt nu dus opeens het zitten bij, omrol zit huil. heel maf.quote:Op maandag 2 november 2009 09:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
`Bij ons ook een omrollertje, die alleen vervolgens helemaal niet op zijn buik wil verder slapen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. We leggen hem nu in bed ook minder op zijn zij, vroeger vond hij dat erg fijn, maar is nu niet zo handig meer.
Jan staat![]()
Seb een trappenloper/ kruiper![]()
Hier is het nog steeds alleen achteruit kruipen. Ik heb hem net een boekje gegeven, dat in het stoeltje alleen eruit werd gegooid. Op de rug was alleen het ringetje interessant wat eraan hing. Maar nu ligt die op zijn buik boekje te kijken
ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet meequote:Op maandag 2 november 2009 09:26 schreef Estrys het volgende:
Ja, die curverbak gaat hier regelmatig de kamer door evenals de vuilnisbak, de kinderstoel (van Ikea) en de eetkamerstoelen op wieltjes. Hij sjouwt echt achter alles aan. Maar nu klimt hij er dus ook bovenop en dan zit hij daar te kijken van en nu... Hoe kom ik er weer af
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?quote:Op maandag 2 november 2009 09:59 schreef bodpa09 het volgende:
Oh, en zo genotsnotterd gisteravond. Hij zat in zijn box met die vormenstoof/koekjestrommel te spelen. Duplo blokjes erin, kijken of die door de gaatjes passen, in zichzelf neuriënd, knuffelbeest door de gaatjes, af en toe naar ons kijken en lachen. Kaarsjes aan in de kamer, regen op de ruiten, gewoon zo intens gezellig. Ik kan daar zo van genieten.
[/dagboekmodus]
Ik heb de box al opgeruimd. Hij ging omlaag met 7 maanden ongeveer en weg met 9 maanden want meneer was er niet in te houden en hij stond me enorm in de wegquote:Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?
Guus is nu 8,5 maand, maar liggen in de box vind ie meestal niet meer leuk (op de grond trouwens wel om te rollen). Zitten in de box wel, maar ben nog wat bang dat ie om kiept en tegen de rand aan valt.
Ja dat is een goede tip, ik had hem net al liefs apple toetsenbord gegeven maar ik geloof dat lief daar niet blij mee is. Zo dadelijk eens een van de 20 oude toetsenborden van zolder plukkenquote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet mee
Dacht ik wel.quote:Op maandag 2 november 2009 10:07 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het een beetje de tijd uitzitten is bodpa, wat dat luisteren betreft. Hij begrijpt vast wel wat nee is maar hij is het ook zo weer vergeten. Daarbij is zijn geweten nog onderontwikkeld dus hij weet ook niet (zoals volwassenen dat weten) dat hij iets fout aan het doen is. Hij vindt het leuk en dat is belangrijk. Baby's zijn heel egocentrisch. En dat blijven ze ook nog wel even.
volgens mij valt dat wel mee want over het algemeen stonden de meeste kindjes hier al met 7 maanden toch?quote:Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef bodpa09 het volgende:
Die staat al vanaf 6 ,5maanden laag bij ons. Hij stond met 7 maand in de box en deed de weken ervoor al verwoede pogingen. Idem voor zijn bedje. Haske vroeg, ik weet het.
Op t CB vonden ze het ook erg vroeg idd maar als ik hier kijk dan ligt het percentage best hoog en ook in mijn omgeving zie ik al veel kindjes die zich optrekken bij ong. 7 mndquote:Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef bodpa09 het volgende:
ja hier wel, maar op het cb vinden ze het erg vroeg. bij jullie toch ook toen?
en als ik in ' het echte leven' kijk is het ook best rap.
Mja ik denk zelf ook dat als een kindje er langer over doet om bijvoorbeeld te kruipen of staan, deze bezig is met iets anders, dus tandjes of met praten oid. Dus het is niet zorgelijk ofzoquote:Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Estrys het volgende:
Nou hier op het CB keken ze er niet echt van op volgens mij. Ze zeiden wel dat het redelijk snel was maar niet bijzonder of zo. Maar om me heen hoor ik iedereen zeggen dat het snel is. En laatst was een kennis hier met een kind van 6 maanden maar die kon echt veel minder dan Seb op die leeftijd. Die lag alleen maar. En een collega heeft een zoon van 14 maanden en die verplaatst zich op zijn kont, terwijl hij eigenlijk wel al eens wat stapjes heef gezet.
Elin en Seb gaan erg gelijk op, al vanaf het begin. Ze zeggen wel dat jongens trager zijn maar ik merk het nog niet, misschien met daadwerkelijk gaan lopen?
Hier precies hetzelfde qua zitten, staan en liggen.quote:Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een vroege kindjes allemaal. Vooral van de jongens lijkt me dit erg vroeg met gaan staan enzo. Hier zijn wij met net negen maanden nog bezig met vooruit kruipen oefenen. Hoewel hij zich net ook een beetje begon op te trekken toen hij op zijn buik lag aan de wipper, die ernaast stond.
Toetsenbord is een geweldige tip. Volgens mij hebben wij sowieso nog een kapotte hier. Elke keer als wij aan de computer/laptop zitten met hem op schoot probeert hij zo daarnaartoe te klauteren en op de toetsen te drukken.
Hier staat de box nog hoog. Hij ligt er op zijn rug in en draait op zijn buik. Erin zitten vind ik ook nog eng, omdat hij soms nog wiebelt en omvalt. Dat doe ik alleen als ik erbij sta of op zijn speelkleed maar ook dan blijf ik erbij.
snel iddquote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze trekt zich nu op tot staan, Fons stond al los.
Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjesquote:Op maandag 2 november 2009 11:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
snel idd! Elin kan een paar seconden los maar dat is echt wiebelig want ze gaat dan op haar tenen staan.
Ik heb het wel het idee dat ze vanuit hurk probeert te staan, met als gevolg dat ze voorover kukelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |