abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74307409
Stoer hoor al die stappende en staande kindjes! M. is het vanmorgen voor het eerst gelukt om op de bank te klimmen (vrij hoge bank), achteruit eraf ging al tijden goed, maar nu ook zelf erop.
Wat natuurlijk niet zo handig is, want er zitten een paar stopcontacten boven de bank.

Ik weet dat het een beetje vroeg (vandaag 11 maanden ) is om te verwachten dat hij echt luistert, Hij weet dat hij niet aan stekkers mag komen, sprint er met een stikondeugend gezicht heen en ligt dubbel als ik nee zeg. Gieren van de lach. Dat helpt dus niet. Negeren en ergens anders neerzetten wel. Hij begrijpt donders goed dat het niet mag. Iemand tips/trucs anders dan bovenstaande? (AP advies is ook welkom).

Oh, en zo genotsnotterd gisteravond. Hij zat in zijn box met die vormenstoof/koekjestrommel te spelen. Duplo blokjes erin, kijken of die door de gaatjes passen, in zichzelf neuriėnd, knuffelbeest door de gaatjes, af en toe naar ons kijken en lachen. Kaarsjes aan in de kamer, regen op de ruiten, gewoon zo intens gezellig. Ik kan daar zo van genieten.
[/dagboekmodus]
pi_74307529
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:59 schreef bodpa09 het volgende:
Oh, en zo genotsnotterd gisteravond. Hij zat in zijn box met die vormenstoof/koekjestrommel te spelen. Duplo blokjes erin, kijken of die door de gaatjes passen, in zichzelf neuriėnd, knuffelbeest door de gaatjes, af en toe naar ons kijken en lachen. Kaarsjes aan in de kamer, regen op de ruiten, gewoon zo intens gezellig. Ik kan daar zo van genieten.
[/dagboekmodus]
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?
Guus is nu 8,5 maand, maar liggen in de box vind ie meestal niet meer leuk (op de grond trouwens wel om te rollen). Zitten in de box wel, maar ben nog wat bang dat ie om kiept en tegen de rand aan valt.
pi_74307562
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hebben jullie trouwens de box al laag staan?
Guus is nu 8,5 maand, maar liggen in de box vind ie meestal niet meer leuk (op de grond trouwens wel om te rollen). Zitten in de box wel, maar ben nog wat bang dat ie om kiept en tegen de rand aan valt.
Ik heb de box al opgeruimd. Hij ging omlaag met 7 maanden ongeveer en weg met 9 maanden want meneer was er niet in te houden en hij stond me enorm in de weg
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_74307581
Ik denk dat het een beetje de tijd uitzitten is bodpa, wat dat luisteren betreft. Hij begrijpt vast wel wat nee is maar hij is het ook zo weer vergeten. Daarbij is zijn geweten nog onderontwikkeld dus hij weet ook niet (zoals volwassenen dat weten) dat hij iets fout aan het doen is. Hij vindt het leuk en dat is belangrijk. Baby's zijn heel egocentrisch . En dat blijven ze ook nog wel even.
pi_74307599
de box stond al laag vanaf t moment dat ze begon te kruipen..meestal volgt staa dan erg snel. Maar we gebruiken de box nu nooit meer, die staat vol met speelgoed
pi_74307619
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet mee
Ja dat is een goede tip, ik had hem net al liefs apple toetsenbord gegeven maar ik geloof dat lief daar niet blij mee is. Zo dadelijk eens een van de 20 oude toetsenborden van zolder plukken

Ik zeg altijd heel dudielijk nee als Seb iets niet mag en dan doet hij het dus ook echt niet. Na 5 minuten gaat hij het dan weer eens proberen maar vervolgens zeg ik weer nee en dan kijkt hij me aan en gaat wat anders doen Dat zal wel niet zo blijven zeker?
pi_74307637
Die staat al vanaf 6 ,5maanden laag bij ons. Hij stond met 7 maand in de box en deed de weken ervoor al verwoede pogingen. Idem voor zijn bedje. Haske vroeg, ik weet het.
pi_74307716
Seb is trouwens nooit ergens langer dan twee minuten zoet mee

Wat hij wel doet sinds kort trouwens is met een autootje op de grond rijden en er dan een soort van broem geluiden bij maken
pi_74307772
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:07 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het een beetje de tijd uitzitten is bodpa, wat dat luisteren betreft. Hij begrijpt vast wel wat nee is maar hij is het ook zo weer vergeten. Daarbij is zijn geweten nog onderontwikkeld dus hij weet ook niet (zoals volwassenen dat weten) dat hij iets fout aan het doen is. Hij vindt het leuk en dat is belangrijk. Baby's zijn heel egocentrisch . En dat blijven ze ook nog wel even.
Dacht ik wel. Ik ben gewoon benieuwd of je het beter op een andere manier aan kunt pakken, doe dit voor het eerst.
En is ook niet erg. Ik kan mijn lachen ook moeilijk inhouden als er zo'n breed grijnzend knulletje naast je staat, de stekker triomfantelijk omhooghoudend.
pi_74307822
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef bodpa09 het volgende:
Die staat al vanaf 6 ,5maanden laag bij ons. Hij stond met 7 maand in de box en deed de weken ervoor al verwoede pogingen. Idem voor zijn bedje. Haske vroeg, ik weet het.
volgens mij valt dat wel mee want over het algemeen stonden de meeste kindjes hier al met 7 maanden toch?
pi_74307837
Wat een vroege kindjes allemaal. Vooral van de jongens lijkt me dit erg vroeg met gaan staan enzo. Hier zijn wij met net negen maanden nog bezig met vooruit kruipen oefenen. Hoewel hij zich net ook een beetje begon op te trekken toen hij op zijn buik lag aan de wipper, die ernaast stond.

Toetsenbord is een geweldige tip. Volgens mij hebben wij sowieso nog een kapotte hier. Elke keer als wij aan de computer/laptop zitten met hem op schoot probeert hij zo daarnaartoe te klauteren en op de toetsen te drukken.

Hier staat de box nog hoog. Hij ligt er op zijn rug in en draait op zijn buik. Erin zitten vind ik ook nog eng, omdat hij soms nog wiebelt en omvalt. Dat doe ik alleen als ik erbij sta of op zijn speelkleed maar ook dan blijf ik erbij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74307872
ja hier wel, maar op het cb vinden ze het erg vroeg. bij jullie toch ook toen?
en als ik in ' het echte leven' kijk is het ook best rap.
pi_74307913
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef bodpa09 het volgende:
ja hier wel, maar op het cb vinden ze het erg vroeg. bij jullie toch ook toen?
en als ik in ' het echte leven' kijk is het ook best rap.
Op t CB vonden ze het ook erg vroeg idd maar als ik hier kijk dan ligt het percentage best hoog en ook in mijn omgeving zie ik al veel kindjes die zich optrekken bij ong. 7 mnd
pi_74308049
Nou hier op het CB keken ze er niet echt van op volgens mij. Ze zeiden wel dat het redelijk snel was maar niet bijzonder of zo. Maar om me heen hoor ik iedereen zeggen dat het snel is. En laatst was een kennis hier met een kind van 6 maanden maar die kon echt veel minder dan Seb op die leeftijd. Die lag alleen maar. En een collega heeft een zoon van 14 maanden en die verplaatst zich op zijn kont, terwijl hij eigenlijk wel al eens wat stapjes heef gezet.
Elin en Seb gaan erg gelijk op, al vanaf het begin. Ze zeggen wel dat jongens trager zijn maar ik merk het nog niet, misschien met daadwerkelijk gaan lopen?
pi_74308131
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Estrys het volgende:
Nou hier op het CB keken ze er niet echt van op volgens mij. Ze zeiden wel dat het redelijk snel was maar niet bijzonder of zo. Maar om me heen hoor ik iedereen zeggen dat het snel is. En laatst was een kennis hier met een kind van 6 maanden maar die kon echt veel minder dan Seb op die leeftijd. Die lag alleen maar. En een collega heeft een zoon van 14 maanden en die verplaatst zich op zijn kont, terwijl hij eigenlijk wel al eens wat stapjes heef gezet.
Elin en Seb gaan erg gelijk op, al vanaf het begin. Ze zeggen wel dat jongens trager zijn maar ik merk het nog niet, misschien met daadwerkelijk gaan lopen?
Mja ik denk zelf ook dat als een kindje er langer over doet om bijvoorbeeld te kruipen of staan, deze bezig is met iets anders, dus tandjes of met praten oid. Dus het is niet zorgelijk ofzo (zoals de tandjeskwestie bij seb en elin )
Maar als ik verder in dit topic kijk denk ik wel dat de meiskes sneller zijn dan de jongens.
pi_74308233
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een vroege kindjes allemaal. Vooral van de jongens lijkt me dit erg vroeg met gaan staan enzo. Hier zijn wij met net negen maanden nog bezig met vooruit kruipen oefenen. Hoewel hij zich net ook een beetje begon op te trekken toen hij op zijn buik lag aan de wipper, die ernaast stond.

Toetsenbord is een geweldige tip. Volgens mij hebben wij sowieso nog een kapotte hier. Elke keer als wij aan de computer/laptop zitten met hem op schoot probeert hij zo daarnaartoe te klauteren en op de toetsen te drukken.

Hier staat de box nog hoog. Hij ligt er op zijn rug in en draait op zijn buik. Erin zitten vind ik ook nog eng, omdat hij soms nog wiebelt en omvalt. Dat doe ik alleen als ik erbij sta of op zijn speelkleed maar ook dan blijf ik erbij.
Hier precies hetzelfde qua zitten, staan en liggen.

Hier zijn trouwens afstandbedieningen en telefoons een succes om mee te spelen.
pi_74308265
Over tandjes gesproken Seb krijgt een boventand maar hij lijkt zover naar de zijkant te zitten. Vond het maar een rare plaats, mijn moeder zei dat dat normaal is. Ik zag mijn kind al helemaal met rare tanden lopen en als hij net zo snel gaat wisselen als ik (met 8 jaar ) leek me dat zielig
pi_74308270
Als ik kijk naar mijn twee gastjes, zijn jongens sneller dan meisjes.
pi_74308299
En ik denk nu steeds dat Elodietje traag is, maar eigenlijk doet ze het gewoon volgens het boekje en was Fons snel.
pi_74308398
Volgens mij zijn kindjes pas traag als ze met 9 mnd nog niet kunnen rollen, dus we hebben nog geen trage kindjes hier
pi_74308598
Ze trekt zich nu op tot staan, Fons stond al los.
  maandag 2 november 2009 @ 10:57:02 #47
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74308825
Hee een gesplitst topic, wat gezellig maar wel even wennen!
En uiteraard moet ik nog even bijlezen maar heb chronisch tijdsgebrek op het moment....

De box staat hier ook nog hoog maar Danique kruipt dan ook niet, binnenkort gaat ie denk ik wel omlaag want net als Guus wil mevrouw liever niet liggen in de box maar alleen maar zitten en als ze omkukeld ben ik bang dat ze haar hoofd tegen de rand stoot.
Verder wil ze alleen maar staan en stappen dus wie weet kan ze dan oefenen met optrekken!
pi_74309017
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze trekt zich nu op tot staan, Fons stond al los.
snel idd ! Elin kan een paar seconden los maar dat is echt wiebelig want ze gaat dan op haar tenen staan.
Ik heb het wel het idee dat ze vanuit hurk probeert te staan, met als gevolg dat ze voorover kukelt
  maandag 2 november 2009 @ 11:06:05 #49
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74309071
Maarten staat ook op zijn tenen...
Vanmorgen weer in bad geweest (dacht, doe net alsof het de laatste keer ook nog leuk was, en nu dus niet eng enz. enz.) maar helaas geen succes... Van het weekend maar eens proberen samen met mij of in het kleine badje (die ik dan in het grote bad kan zetten).
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74309234
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

snel idd ! Elin kan een paar seconden los maar dat is echt wiebelig want ze gaat dan op haar tenen staan.
Ik heb het wel het idee dat ze vanuit hurk probeert te staan, met als gevolg dat ze voorover kukelt
Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjes Niet op zijn tenen maar gewoon plat op zijn voetjes. Seb gaat ook steeds op zijn handen en strekt dan zijn benen met zijn kontje in de lucht, ik denk dat hij dan wil gaan staan ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')