Hebben jullie trouwens de box al laag staan?quote:Op maandag 2 november 2009 09:59 schreef bodpa09 het volgende:
Oh, en zo genotsnotterd gisteravond. Hij zat in zijn box met die vormenstoof/koekjestrommel te spelen. Duplo blokjes erin, kijken of die door de gaatjes passen, in zichzelf neuriėnd, knuffelbeest door de gaatjes, af en toe naar ons kijken en lachen. Kaarsjes aan in de kamer, regen op de ruiten, gewoon zo intens gezellig. Ik kan daar zo van genieten.
[/dagboekmodus]
Ik heb de box al opgeruimd. Hij ging omlaag met 7 maanden ongeveer en weg met 9 maanden want meneer was er niet in te houden en hij stond me enorm in de wegquote:Op maandag 2 november 2009 10:05 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hebben jullie trouwens de box al laag staan?
Guus is nu 8,5 maand, maar liggen in de box vind ie meestal niet meer leuk (op de grond trouwens wel om te rollen). Zitten in de box wel, maar ben nog wat bang dat ie om kiept en tegen de rand aan valt.
Ja dat is een goede tip, ik had hem net al liefs apple toetsenbord gegeven maar ik geloof dat lief daar niet blij mee is. Zo dadelijk eens een van de 20 oude toetsenborden van zolder plukkenquote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ze heeft nu r eigen toetsenbord, daar is ze nu al 2 uur zoet mee
Dacht ik wel.quote:Op maandag 2 november 2009 10:07 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het een beetje de tijd uitzitten is bodpa, wat dat luisteren betreft. Hij begrijpt vast wel wat nee is maar hij is het ook zo weer vergeten. Daarbij is zijn geweten nog onderontwikkeld dus hij weet ook niet (zoals volwassenen dat weten) dat hij iets fout aan het doen is. Hij vindt het leuk en dat is belangrijk. Baby's zijn heel egocentrisch. En dat blijven ze ook nog wel even.
volgens mij valt dat wel mee want over het algemeen stonden de meeste kindjes hier al met 7 maanden toch?quote:Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef bodpa09 het volgende:
Die staat al vanaf 6 ,5maanden laag bij ons. Hij stond met 7 maand in de box en deed de weken ervoor al verwoede pogingen. Idem voor zijn bedje. Haske vroeg, ik weet het.
Op t CB vonden ze het ook erg vroeg idd maar als ik hier kijk dan ligt het percentage best hoog en ook in mijn omgeving zie ik al veel kindjes die zich optrekken bij ong. 7 mndquote:Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef bodpa09 het volgende:
ja hier wel, maar op het cb vinden ze het erg vroeg. bij jullie toch ook toen?
en als ik in ' het echte leven' kijk is het ook best rap.
Mja ik denk zelf ook dat als een kindje er langer over doet om bijvoorbeeld te kruipen of staan, deze bezig is met iets anders, dus tandjes of met praten oid. Dus het is niet zorgelijk ofzoquote:Op maandag 2 november 2009 10:30 schreef Estrys het volgende:
Nou hier op het CB keken ze er niet echt van op volgens mij. Ze zeiden wel dat het redelijk snel was maar niet bijzonder of zo. Maar om me heen hoor ik iedereen zeggen dat het snel is. En laatst was een kennis hier met een kind van 6 maanden maar die kon echt veel minder dan Seb op die leeftijd. Die lag alleen maar. En een collega heeft een zoon van 14 maanden en die verplaatst zich op zijn kont, terwijl hij eigenlijk wel al eens wat stapjes heef gezet.
Elin en Seb gaan erg gelijk op, al vanaf het begin. Ze zeggen wel dat jongens trager zijn maar ik merk het nog niet, misschien met daadwerkelijk gaan lopen?
Hier precies hetzelfde qua zitten, staan en liggen.quote:Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een vroege kindjes allemaal. Vooral van de jongens lijkt me dit erg vroeg met gaan staan enzo. Hier zijn wij met net negen maanden nog bezig met vooruit kruipen oefenen. Hoewel hij zich net ook een beetje begon op te trekken toen hij op zijn buik lag aan de wipper, die ernaast stond.
Toetsenbord is een geweldige tip. Volgens mij hebben wij sowieso nog een kapotte hier. Elke keer als wij aan de computer/laptop zitten met hem op schoot probeert hij zo daarnaartoe te klauteren en op de toetsen te drukken.
Hier staat de box nog hoog. Hij ligt er op zijn rug in en draait op zijn buik. Erin zitten vind ik ook nog eng, omdat hij soms nog wiebelt en omvalt. Dat doe ik alleen als ik erbij sta of op zijn speelkleed maar ook dan blijf ik erbij.
snel iddquote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze trekt zich nu op tot staan, Fons stond al los.
Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjesquote:Op maandag 2 november 2009 11:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
snel idd! Elin kan een paar seconden los maar dat is echt wiebelig want ze gaat dan op haar tenen staan.
Ik heb het wel het idee dat ze vanuit hurk probeert te staan, met als gevolg dat ze voorover kukelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |