abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74309411

Dit was van 1 augustus, dan was hij net negen maanden en een half. Moest ik Elodietje nu loslaten zou ze zo omver vallen.
  maandag 2 november 2009 @ 11:16:21 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74309419
Ziehier, de oplossing voor omkukelende kinders in de box:
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74309443
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb staat steeds zonder dat hij het beseft los. Maar het is wel platvoet en zijn vriendjes Niet op zijn tenen maar gewoon plat op zijn voetjes. Seb gaat ook steeds op zijn handen en strekt dan zijn benen met zijn kontje in de lucht, ik denk dat hij dan wil gaan staan ofzo
Ja dat laatste!
Als ze gewoon achter iets aanloopt doet ze dat wel op platte voeten maar bij een poging tot losstaan is het dus op de tenen ik denk een soort van evenwichtsprobleempje
pi_74309518
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was van 1 augustus, dan was hij net negen maanden en een half. Moest ik Elodietje nu loslaten zou ze zo omver vallen.
Ahwgos wel veel spek verloren sinds de babybabytijd daar of niet?

als ik elin nu zelf neerzet dan valt ze ook om hoor dat moet ze echt zelf plannen en dan werkt t wel eens
pi_74309521
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef Estrys het volgende:

[..] Seb gaat ook steeds op zijn handen en strekt dan zijn benen met zijn kontje in de lucht, ik denk dat hij dan wil gaan staan ofzo
Idem hier. Dikke pret als je je hoofd dan tussen zijn benen steekt en kiekeboe roept. Heb je meteen twee benen in je nek, want hij wordt helemaal slap van het lachen.

M. staat ook op platte voetjes, loopt af en toe een paar passen los.
pi_74309592
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ahwgos wel veel spek verloren sinds de babybabytijd daar of niet?
Ja, vanaf een maand of negen vallen mijn kinderen weer netjes in de groeicurves.
  maandag 2 november 2009 @ 11:30:27 #57
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74309940
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Ziehier, de oplossing voor omkukelende kinders in de box:
[ afbeelding ]
Herkenbaar! D. zit vaak met het voedingskussen achter haar in de box!
pi_74309980
DJMO, volgens mij is inderdaad het hek van de dam, leuk hoor! Nu moet je écht op Jan gaan letten, haha!
En Estrys, Seb kan al klimmen! Nog even en hij kan zo de trap op en af! Hier ook zo'n klauterkabouter.. pff!
Wat leuk om Fons zo te zien Bass-Miss! Dat was inderdaad snel!

Lianne staat nu ook al soms per ongeluk los (max. een paar seconden), maar als ze het doorheeft dan gaat ze maaien met haar handen en valt ze om en moet ze huilen om wat ze net heeft meegemaakt

Hier in huis is ook niks meer veilig. Alles waar in of op geklommen kan worden dat gebeurt. En daar waar achteraan gelopen kan worden dat gebeurt ook. Nu hadden we laatst een soort en met van babyrollator gekocht van plastic (merk Chicco dacht ik), met veel lawaai, en dat vind ze dan weer niet zo leuk om achteraan te lopen, helaas. Ik was eigenlijk op zoek naar een houten unit, maar omdat de verkoopster zei dat die niet kunnen afremmen heb ik daar eerst nog niet voor gekozen, want zo goed gaat dat lopen nou ook weer niet.

Ik ben trouwens een paar dagen geleden met Lianne te spelen geweest bij een jongetje die ook bij haar op babyzwemmen zit. Leuk zeg, 2 van die kleine babietjes die samen spelen! Wat dat jongetje had was een bakje met knijpers, daar zijn ze tijden lang mee zoet geweest.
Het eerste wat ik de volgende dag deed was ook een bakje kopen en daar wat knijpers indoen, dat is nu haar favoriete speelgoed! Misschien een tip?
pi_74310064
oohja ! tips, Elin had ook een playdate alleen viel die in slaap dus toen heeft ze zelf een uur lang met een lange rij kralen zitten spelen (gewoon een koord met kralen eraan) groot succes behalve als ze je ermee slaat
pi_74310450
Ruben ging zich optrekken aan de box toen hij 7,5 maand was,niet lang daarna kon hij gaan staan en ook zelf weer zitten. Hij kan pas sinds een paar dagen tijgeren maar racet nu wel meteen de hele kamer door, we moeten nog steeds wat dingen anders opbergen want itt Emma destijds haalt Ruben wel alles overhoop.
Vanmorgen weer bij de osteopaat geweest, het gaat al veel beter met zijn buikje,nog een keer over twee weken en dan moet het genoeg zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74310614
Hee, een half topic! Wel prettig denk ik, misschien dat het me nu ook beter lukt alles een beetje bij te houden
Jullie hebben inderdaad snelle kinders! Leuk dat ze al gaan staan en stappen. Hier houden we vooralsnog een gemiddeld tempo aan denk ik, Mees rolt nu al een tijdje heen en weer, wil graag zitten, maar dat gaat echt nog niet los (nu 6,5 maand). Vergeleken bij zijn broer gaat hij trouwens weer erg snel, die rolde pas om met 6 maanden, zat zelf stabiel met 11 maanden en liep pas met 19 maanden. Die leek echt te wachten tot hij het in een keer kon. Voordeel was wel dat hij nooit viel.
De box hebben we al een tijdje laag, vooral omdat de oudste er opeens ook weer in wil. Dus regelmatig zitten ze met zijn tweeen op het activity center te hameren .

Fijn jelief dat de osteopaat helpt!
pi_74310949
We hebben van Kim nog wel zo'n activity tafel. Is wel een idee om naar beneden te halen. Goed om aa te oefenen denk ik. Morgen weer fysio helaas. KAn ze me weer lekker afkraken.
pi_74311202
Lieuwe is negen maanden en trekt zich nog niet op tot staan. Hij gaat ook nog niet uit zichzelf gaan zitten. Even voor de stats.
Ingrid, waarom kraakt de fysio je af? En waarom laat je dat toe?
  maandag 2 november 2009 @ 12:08:56 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74311345
Hier wordt Annicka wat rustiger ofzo. Waar ik eerst iedere keer naar de slaapkamer moest gaan om te voeden, kan ze nu ook haar aandacht erbij houden als ik in de woonkamer voed. Vind ik geweldig, want iedere keer die trap op en af vind ik geen probleem ofzo, maar het is wel prettig om haar even aan te leggen en weer klaar te zijn. Heerlijk
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74312762
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef Jore het volgende:
Lieuwe is negen maanden en trekt zich nog niet op tot staan. Hij gaat ook nog niet uit zichzelf gaan zitten. Even voor de stats.
Ingrid, waarom kraakt de fysio je af? En waarom laat je dat toe?
Ze vind het niet goed dat tyler nog niet kruipt en probeert te staan.
Dat we niet genoeg oefenen/stimuleren.
Ik ben het er niet mee eens!
Om 13.30 gaan we naar de bus lopen, naar de kinderarts toe. Zal dan ook vragen of fysio kan stoppen. Ben er zo flauw van. Al maanden elke week. Het was vooral voor de voorkeurshouding en rollen.Het gaat nu gewoon goed. Hij kan wel kruipen liet hij al vaker zien en probeert af en toe wel te staan.
Nou, ik ga de spullen vast verzamelen, dan hoef ik Tyler zo alleen maar uit bed te vissen, jas en sloffen aan en gaan!
  maandag 2 november 2009 @ 13:09:50 #66
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74313118
Stimuleren helpt toch sowieso niet als je kind er niet aan toe is? Ik heb Annicka ook nooit gestimuleerd. Niet bewust iig. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze er aan toe is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74313556
Even een vraagje aan de rapley'ers. Hoe geven jullie het avondeten gewoon groenten en aardappelen los in stukken gesneden. Wij deden in het begin niet aan rapley. Inmiddels doe ik dat met fruit vaak wel en dat gaat erg goed. Voor de voorzichtigheid laat ik Jair het alleen niet zelf vasthouden want dan neemt hij te grote happen en verslikt zich daaraan. Nu lijkt het erop dat hij graag het eten zelf wil vasthouden en in zijn mond stoppen. Heb hem net wat broccoli uit mijn quiche gegeven en dat ging goed. Ook weleens stukken cougette. Dat is natuurlijk best zacht spul. Het gaat waarschijnlijk ook niet met alle groenten, zeker niet zonder tanden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 2 november 2009 @ 19:25:32 #68
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74324695
Isis staat ook nog niet hoor (om de statistieken wat omlaag te brengen ) Ze kruipt wel en zit zelf vanaf precies 9 maanden. Op zelf gaan staan is ze wel hard aan het oefenen (en gefrustreerd raken als het niet lukt ) Ieder kindje doet het op zijn/haar manier. Ik maak me er echt niet druk over. Ze doet alles keurig volgens de boekjes volgens mij.

Rapley, aardappels etc in brokken doe ik niet, maar ik geef haar wel regelmatig een stronkje broccoli, wortel, sperziebonen etc en natuurlijk gewoon brood zelf eten. Dat ging eigenlijk al gelijk goed.
pi_74326712
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:25 schreef Grasjes het volgende:
Isis staat ook nog niet hoor (om de statistieken wat omlaag te brengen ) Ze kruipt wel en zit zelf vanaf precies 9 maanden. Op zelf gaan staan is ze wel hard aan het oefenen (en gefrustreerd raken als het niet lukt ) Ieder kindje doet het op zijn/haar manier. Ik maak me er echt niet druk over. Ze doet alles keurig volgens de boekjes volgens mij.

Rapley, aardappels etc in brokken doe ik niet, maar ik geef haar wel regelmatig een stronkje broccoli, wortel, sperziebonen etc en natuurlijk gewoon brood zelf eten. Dat ging eigenlijk al gelijk goed.
Hier staat ons mannetje ook nog niet. Eerst maar even kunnen zitten en kruipen denk ik.

Brood ging hier ook gelijk heel goed. Zacht fruit hapt die ook zonder tanden goed naar binnen. Vandaag dus voor het eerst broccoli gegeven en dat ging goed. Wortels vanavond gingen wel weer minder naar mijn gevoel. Hij heeft natuurlijk nog geen tanden. Ik had gewoon het gevoel, dat hij zelf wilde eten door het eten met zijn handjes vast te houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 2 november 2009 @ 20:21:03 #70
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74327186
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Grasjes het volgende:
Diaan Ik vind haar naam zelf ook nog steeds mooi In de laatste weken van mijn zwangerschap heb ik echt getwijfeld of dit DE naam was, maar het is nog steeds. Zet Lennon ook al stapjes aan tafel? Ik merk dat Isis dat ook gaat proberen nu als ze ergens naar toe wil.

Annicka ook al zelf staan wat worden ze snel groot he onze kindjes!
Stapjes zetten heeft hij nog niet door. Ook nog niet dat als hij op zn handen en knietjes zit, dat hij kan kruipen. Hij gaat soms plat op de buik naar voren dan. Komt nog wel.... het is wel schattig om te zien hoe hij zich voortbeweegt, hij komt overal waar hij naartoe wil.

Vanavond hebben we het bed maar omlaag gedaan, maar ik vind het toch wel weer een stap hoor.. niet meer zo lief bovenin in het bedje. Ik ben echter volgens mij de enige die er moeite mee heeft.

Zelf eten, is met Lennon geen succes... hij knijpt al het eten fijn in zn handen en gaat er mee spelen, dus hij wordt nog gewoon gevoerd. Boterham krijgt hij soms aan een vork en stopt die dan zelf in zn mond. Vanavond heeft hij trouwens een groot bord pap opgegeten terwijl hij dat eerst niet wilde. Ik heb elke dag ietsjes meer gedaan en nu gewoon al met 150 cc water/5 schepjes.. en helemaal op.

Veel snelle kindjes hier trouwens!!
Make love, not war ☮
  maandag 2 november 2009 @ 20:30:08 #71
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74327601
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Stapjes zetten heeft hij nog niet door. Ook nog niet dat als hij op zn handen en knietjes zit, dat hij kan kruipen. Hij gaat soms plat op de buik naar voren dan. Komt nog wel.... het is wel schattig om te zien hoe hij zich voortbeweegt, hij komt overal waar hij naartoe wil.

Vanavond hebben we het bed maar omlaag gedaan, maar ik vind het toch wel weer een stap hoor.. niet meer zo lief bovenin in het bedje. Ik ben echter volgens mij de enige die er moeite mee heeft.

Zelf eten, is met Lennon geen succes... hij knijpt al het eten fijn in zn handen en gaat er mee spelen, dus hij wordt nog gewoon gevoerd. Boterham krijgt hij soms aan een vork en stopt die dan zelf in zn mond. Vanavond heeft hij trouwens een groot bord pap opgegeten terwijl hij dat eerst niet wilde. Ik heb elke dag ietsjes meer gedaan en nu gewoon al met 150 cc water/5 schepjes.. en helemaal op.

Veel snelle kindjes hier trouwens!!
Dat bedje naar beneden vond ik ook zo erg! "nu kan ik haar geen kusje meer geven als ik naar bed ga" Gelukkig vond zij het geen probleem.

Isis wil haar middagfles niet meer. Dus 's ochtends papfles en voor ze naar bed gaat nog een gewone fles. Nu geef ik haar maar een toetje om wat meer zuivel naar binnen te krijgen. Ben ook bang dat ze iets tekort komt

Tinuviel: ook zonder tanden ging wortel (wel gekookt natuurlijk) hier prima. Ze hebben hele sterke kaken hoor

En vergeet ik nog te zeggen, BassMiss het ziet er echt wel heel schattig uit Fons zo klein nog maar wel al los staan
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 november 2009 @ 20:38:21 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74327990
wat gaat het hard hier tegenwoordig dit ga ik dus echt niet bij kunnen houden

Jan eet ook niet zelf, ik heb maar een heel klein huis, en als ik hem zelf laat eten kan ik de hele woonkamer, keuken plus jan zelf schrobben .. weinig trek in .. van zijn brood laat ik het hem wel zelf afhappen, maar ik houd het wel zelf vast.

hij woog vanmorgen 8950 en was 75 cm lang (met proppen van de beentjes, voor mijn gevoel issie langer, dat zie ik ook aan zijn kleding) en hij heeft zijn prikken gehad. ik was lekker laf, en heb mijn nichtje gevraagd erbij te zijn. over vier maanden terug naar het cb en over drie maanden ziekenhuis.

ik heb jan's bedje al tijden omlaag staan, evenals de box. wel een stap idd diaan, maar ja, ik heb het liever laag dan dat hij ineens staat em uit het bedje valt... wat vanmorgen dus had egekund

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMO op 02-11-2009 20:41:09 (typo in gewicht...) ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 2 november 2009 @ 20:43:57 #73
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74328246
Ben blij om te lezen dat niet alle kindjes zo super snel zijn met hun ontwikkeling en dat ik best een normaal ontwikkeld kindje heb
  maandag 2 november 2009 @ 20:46:14 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74328355
Ja hoor, veiligheid voor alles. Hij is vandeweek al gevallen van de commode, dus dat soort dingen willen we niet weer hebben, gelukkig heeft en had hij er weinig last van. De buil die er was, is ook al helemaal weg.

Jan is flink zeg toch wat lichter, maar nog een mooi gewicht Lennon was vandeweek 8,3 kilo op de WII fit, volgende week weer naar cb, ben benieuwd. Hij is nu denk ik bijna 1,5 kilo aangekomen vergeleken met de laatste keer.

Grasjes, Lennon is ook niet meer zo dol op die middagfles, hij krijgt af en toe nog 90/3 en daarnaast smorgens een papfles en 's avonds dus pap van een bordje. Na het middageten, krijgt hij nog wat yoghurt. Hij heeft gisteren kiwi gegeten en vandaag een beetje macaroni met ons mee. Ook heeft hij al wat zalm gegeten, dat kind eet tot nu toe gewoon alles. Zijn we niet gewend met Twan.

Ik ga op cb ook nog even vragen wat de arts vindt van de inentingen tegen de Mexicaanse griep, ik vind het af en toe maar eng... mn cb-arts is ook mn huisarts en gewoon een zeer geschikte vent waar ik zeker wel wat van aanneem. Ben erg benieuwd.

Fruppel, als de kinderen 4 jaar zijn, kunnen ze bijna allemaal hetzelfde hoor Ze ontwikkelen allemaal op hun eigen tempo en manier.
Make love, not war ☮
  maandag 2 november 2009 @ 20:51:08 #75
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74328582
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:46 schreef Diaan73 het volgende:
Fruppel, als de kinderen 4 jaar zijn, kunnen ze bijna allemaal hetzelfde hoor Ze ontwikkelen allemaal op hun eigen tempo en manier.
Stiekem weet ik dat ook wel maar toch word ik soms een beetje onzeker van die snelle kids, dat heeft ook te maken met de achtergrond van Danique.
Let toch meer op bepaalde dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')