abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73957193
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #66

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

flugeltje
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI vrijdag 30 oktober)

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 29-10-2009 18:29:28 ]
pi_73957303
Allemaal goed nieuws in het vorige topic!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:18:46 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73957531
Wat gaan jullie weer snel dames!

Heb vandaag tijdens m'n zoektocht naar tussentijdse uitkomsten van de studie waar m'n gyn op zat te wachten voor mij een goeie site gevonden. Nieuwsbrieven over lopende studies en nieuwe studies. Wie weet heeft er nog iemand iets aan.

http://www.studies-obsgyn.nl
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73957714
Wat fijn bikinistringding! Nog meer goed nieuws!
pi_73957806
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.
Bedankt!
pi_73958552
Ik heb zoveel goed nieuws gelezen in het vorige topic Hopelijk is dat de voorbode van een streepjesregen in dit topic

pze: wat goed dat je nu opeens zelf een eisprong hebt. Zo raar hoe een lichaam van een vrouw werkt. Enig idee aan wat het zou kunnen liggen?
pi_73959638
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
pi_73959794
wow, 7 kilo al pze, dat doe je erg goed! Ik hoop ook dat het je eierstokken gestimuleerd heeft om inderdaad voortaan zelf voor je eisprong te zorgen!

Bikinistringding, je bent begonnen! ik hoop op goed nieuws en wel zo snel mogelijk!

pi_73961002
Bedankt voor de link, flugeltje. Die ga ik later eens uitgebreid bestuderen.

Spannend, bikinistringding!
pi_73961640
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Bedankt!
Ik kan het niet meer aanpassen.
pi_73962739
Ik zie dat BE al aan de slag is geweest CP, toch bedankt!
pi_73963218
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:19:15 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73963336
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
Klopt, na het korte commando in het mod-topic dacht ik eig. dat er alleen bedoeld werd dat de quote tags weg moesten...
Nu heb ik het wel aangepast.
pi_73963462
Commando!?
Bedankt voor het aanpassen BE.
pi_73963888
Bikini, spannend!

Asy, wat een bijzondere foto's! Nog nooit gezien zo! Wel gek eigenlijk, want die eisprong is toch echt onmisbaar in het hele proces. We doen er met z'n allen alles aan om er één te krijgen en we weten niet eens hoe het er 'echt' uitziet...

Ik weet niet zo goed of ik het moet posten of niet (ik had het vanmiddag allemaal al getypt, maar heb het uiteindelijk weer weggehaald)... maar ik doe het toch maar... Ik heb de laatste strip van de pil opgemaakt. We hebben afgesproken dat we gaan kijken hoe het gaat... ook ik ga flink lijnen en dan gaan we eens zien hoe het loopt. Als het er nou weer op gaat lijken dat het weer lang gaat duren, dan gaan we weer naar de gyn terug... de vorige keer ben ik toch niet zwanger geraakt zonder medicijnen... Ja, ik weet het... ben door verschillende mensen gewaarschuwd 'als je eenmaal zwanger bent geweest, kan je hele hormoonhuishouding veranderd zijn... ja, dat kan wel zo zijn, maar misschien is dat bij mij niet zo en loopt het weer uit op een lange weg in de mmm. We stappen er nu dus heel nuchter in, geen verplichtingen enzo... maar echt met een sterke ondertoon 'we zien wel waar het schip strandt'.

Dit even ter info... ik moest het hier toch even kwijt, want ik voel me hier nog altijd véél meer thuis dan in een 'wachten op het tweede streepje topic' (dat topic blijf ik moeilijk vinden door onze hele voorgeschiedenis )...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73964106
Ik zag de bui al hangen Jose! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan. Hopelijk valt het inderdaad mee met je hormoonhuishouding en gaat het heel snel deze keer. Leuk nieuws vandaag allemaal!
pi_73964193
Zag je de bui al hangen? Zeker vanwege het lijnen ook...
pi_73964278
Ja, onder andere... Soms voel je dat soort dingen gewoon. Dwars door het beeldscherm heen!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:48:43 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73964555
De foto's zijn met dank aan een andere user maar ik weet niet meer van wie

José, vind je het niet spannend? Wel leuk hoor!
pi_73964823
José, wat spannend! Ik hoop dat je deze keer minder lang hoeft te wachten en dat je de heel MMM niet nodig hebt nu!

Asy, die foto's vond ik ook heel bijzonder om te zien! Heel duidelijk...
pi_73966979
Ik had ook al zo'n vermoeden dat je hier niet voor niets kwam melden dat je gaat afvallen
Spannend hoor. En 'mensen' moet je lekker laten lullen. Die weten het altijd beter

pi_73967479
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
Anderen mensen hier blijven meehopen hoor, ookal "mag" jij het niet meer zeggen

Soms vraag ik me af wie hier al bij de huisarts is geweest met pijnljike duimen, vanwege het feit dat de duimen stukgedraaid zijn dankzij dit topic omdat iedereen hier zo veel voor elkaar en met elkaar bezig zijn.

Dikke kus voor alle vrouwen hier. ik blijf hier verder wel lurken

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 22-10-2009 23:03:19 (niet duidelijk opgeschreven, hopelijk nu beter) ]
pi_73973943
haha.. ja, 'mensen' weten het altijd beter. Toen ik net bevallen was en ingeknipt/uitgescheurd, begon de vk over anticonceptie. Ik zei 'alsof ik daar nu mee bezig ben.. en dan erbij... de vorige keer duurde het ook ruim 2 jaar'... 'ja, haha, maar daarvan heb ik meer vrouwen gehad in de praktijk die binnen enkele maanden weer terug waren bij onze praktijk'. Maar goed, ik ben toen wel begonnen met de pil... De ck was niet de enige die me 'waarschuwde'...

Of ik het spannend vind... nee, eigenlijk niet. Ik heb niet het gevoel ''het MOET nu!... en 'ik wil ook!'', zoals ik toen wel had. Ik zie het nu wel gewoon. Ik ga ervanuit dat het gewoon weer lang gaat duren. Lukt het eerder, dan is het mooi meegenomen.

Overigens wilde ik eerst afvallen voordat we weer zouden gaan proberen, maar de pil was op en zei 'stop er dan gewoon mee'. Ik ben afgelopen woensdag nog naar de apotheek geweest om de pil te halen, maar die blijft nu dus toch voorlopig liggen.

Ik vind het heel moeilijk om dit allemaal zo te posten, terwijl er ook nog meiden meeposten waarmee ik 2 jaar terug ook postte, die toen ook al in de mmm wandelden en waarbij het nog steeds niet gelukt is...Ik hoop gewoon dat jullie -allemaal- hier nou eens snel aan de beurt zijn. Ik heb het geluk al eens een keer mee mogen maken en dat gun ik jullie ook zo!!!

Ik ga jullie ook niet steeds lastig vallen met verhalen van mijn kant, v.w.b het zwanger worden (dat komt wel weer als het ziekenhuis in beeld komt)... maar ik wilde het gewoon toch even met jullie delen.
pi_73974029
Ik vind het heerlijk voor je dat je al bent afgevallen, Jose. En ik vind fijn dat je nu zo rustig en ontspannen kunt beginnen aan het proberen zwanger worden. Ik hoop dat het heel snel lukt, voor dat je dat gevoel "het MOET nu!" krijgt. Ik gun je zo een zwangerschap die zonder moeite ontstaat waar je heerlijk van kan genieten.
pi_73974750
Mooi gezegd Sombie!
Bedankt kahlie, lief van je.

Ik ga er nu trouwens wel echt vanuit dat ik een zelfgemaakte NOD heb, want mijn temp was even hoog als gisteren. Ik stop nu ook weer met temperaturen, het zit wel goed.
pi_73974910
Bikini, even een vraagje want mij is dat niet helemaal duidelijk (bij mezelf) kun je op elk moment starten met Deca of moet je wel echt op je menstruatie wachten? Bij de lucrin die ik destijds moest gebruiken moest ik al voor mijn menstruatie starten, en dan vanaf menstruatie met Menopur stimuleren.

Ik krijg dinsdag het gesprek dus dan krijg ik het sowieso wel te horen, maar aangezien jij ook deca gebruikt heb ik wellicht meteen al antwoord

Jose

PZE het blijft lekker wel bij deze ene keer een volgende keer gaat gewoon voor een lange tijd niet nodig zijn!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:59:56 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73974940
Ik hoop dat het dit keer heel wat sneller gaat Jose en wat goed dat je ook al bent afgevallen.

Zal ik dan ook komen pimpen met m'n verdwenen kilootje

Wij krijgen overigens morgen ook een ander bed, dus wie weet. Als nu blijkt dat zowel pze als ik raak schieten voorzie ik een run op nieuwe bedden

PZE, spannend joh! Fijn dat je lichaam zelf aan het werk is gegaan...

Nou, 3 december dus afspraak bij de gyn, ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar tussentijdse resultaten maar dat is nog niet gelukt. Waarschijnlijk is er gewoon echt nog niets bekend gemaakt. Wel vond ik wat onderzoeken uit andere landen terug. Mét hoopvolle resultaten, dus ik zie het positief in.
pi_73975001
Wat fijn Flugel, dat je het positief inziet! Hopelijk zijn de artsen hier in NL ook al zover dat ze met resultaten uit andere landen aan de slag gaan... (bij ivf doen ze dit weer niet, en dat vind ik erg jammer! Het lijkt vaak wel alsof ze de kennis die ze hebben bij zich houden en niet verder kijken.. Terwijl bepaalde resultaten uit Duitsland en Belgie voor zich spreken, blijven de artsen hier aangeven dat het allemaal niet bewezen is en dat ze dus vasthouden aan hun eigen zaken..)

En dan ook maar een jompel voor jouw kilo
pi_73975006
Kijk het is gewoon een goed recept, minder kilo(s) en een nieuw bed!
voor je kilo minder fluugs, het begint altijd met 1 kilo. Hopelijk geeft 3 december duidelijkheid.
pi_73975199
Goed dat je lijf het echt zelf doet nu, PZE!

Orea, ik gebruik ook decapeptyl en dat moet ik vanaf de eerste dag van mijn menstruatie spuiten.

Flugeltje, lekker dat je hoop hebt! Dat geeft lucht. Net als Orea vind ik het ook jammer dat artsen in Nederland terughoudend zijn. Voorzichtigheid is goed maar dit gaat soms te ver, denk ik. Daarom denken wij er ook over toch naar Belgie te gaan als het nu niet lukt. Ze doen daar aan assisted hatching (hulp bij innestelen), misschien is dat voor ons net dat beetje extra wat nodig is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:20:08 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73975520
Ja vreemd is dat behoudende met betrekking tot buitenlandse onderzoeken hè, alsof ze geen engels kunnen lezen ofzo

Ik heb uit buitenlandse onderzoeken kunnen halen dat er een aantal zaken zijn die positieve resultaten op kunnen leveren bij herhaalde miskramen:

• progresteron (de welbekende kutpillen) hebben een positief effect in de eerste periode
  • asperine (ivm eventueel klonteren van bloed in de placenta)
  • heparine (ook ivm klonteren bloed in placenta)
  • dubbele dosis foliumzuur

Volgens mij hebben geen van deze middelen aantoonbare negatieve effecten, dus kwaad kan het zeker niet. Waarom dan niet gewoon eens uitproberen? Baat het niet....

Maar ja, de artsen zijn hier inderdaad wat behoudend. Zelf zou ik natuurlijk wel asperine en extra foliumzuur kunnen gaan slikken, maar om nu op eigen houtje te gaan experimenteren is ook weer zoiets. Ik heb nu alle info verzameld en die gaat in december mee naar de gyn, eens kijken wat het dan gaat worden.
  • Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    pi_73976340
    Die hoge dosis foliumzuur kun je ook zonder recept krijgen dacht ik. Dat kan geen kwaad.
    pi_73976994
    Flugel, wat goed dat je toch wel wat gevonden hebt...ik ben heel benieuwd wat de arts gaat zeggen! Wat lijkt het me enorm zwaar om in jouw schoenen te staan... zoveel miskramen... vreselijk...

Over asperine; een tijd terug waren de kinderasperines in opspraak, omdat ze hoge bloeddruk veroorzaakten. Ik denk niet dat dat bij de asperines van nu nog steeds zo is (het zijn ook niet de kinderasperines natuurlijk), maar misschien toch iets om even na te vragen? of zeg ik nu iets heel doms

Orea en Sombie... jullie moeten mij in ieder geval voorgaan en dat gaat ook gewoon gebeuren! Jullie zitten hier al zo lang... we hebben een paar jaar terug hier ook al samen gepost... en ik gun het jullie zo. Het is gewoon zo kl*te dat jullie hier nou nog steeds rondhangen... echt, ik vind het ècht rot voor jullie!

Overigens moet de rest mij ook gewoon netjes voorgaan, maar Orea en Sombie dan even in het bijzonder
    pi_73977451
    Die hoge foliumzuur ga ik ook maar eens aanschaffen. Zal het direct doen als ik dinsdag mijn recepten ophaal

Jose lief! Ik vind wil en eis dat al het gehoop van iedereen eens gaat helpen!!!

Sombie, in Leiderdorp heb ik gevraagd over assisted hatching en ze geven aan dat er niet bewezen is dat het daadwerkelijk werkt. Belgische en Duitse onderzoeken zeggen volgens mij anders..
    pi_73978173
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 11:19 schreef Orea het volgende:
    Jose lief! Ik vind wil en eis dat al het gehoop van iedereen eens gaat helpen!!!
    Hear, hear!

Bij mij zeiden ze ook dat niet bewezen was dat assisted hatching werkt inderdaad. Aan de andere kant is wel bewezen dat IUI slechts een zeer marginale opbrengst heeft bij onverklaarde onvruchtbaarheid (met hormonen dan nog net iets meer dan zonder). En toch was dat de behandeling waar we mee moesten beginnen.

Dat hoge foliumzuur ga ik eens vragen in het ziekenhuis. Kijken wat ze daarover zeggen.
    pi_73978190
    O, en had je gelezen wat ik schreef over decapeptyl, Orea?
    pi_73978373
    Ja zag het net! Dan blijft het duimen dat ik op zijn vroegst dinsdag of woensdag ongesteld word anders zou ik een maand moeten wachten.... Nou zal het wel loslopen (meestal cyclus rond de 30 dagen, dat zou woensdag zijn) maar je zult net zien dat mijn lichaam dit keer ineens weer op de 28 dagen zit ofzo *gaan we maar even niet vanuit*
    pi_73978584
    Ik duim! Heel hard!
    pi_73978911
    Ik duim weer mee!
    pi_73978996
    Zul je zien dat ik dit keer gewoon pas volgend weekend ongesteld wordt
    Maar das niet erg
    pi_73979245
    Of helemaal niet, zou dat ook kunnen?
    pi_73980067
    Nee die mogelijkheid is er niet (je bedoeld toch of er een kans in zou zitten dat ik misschien zwanger ben?? Daar baseerde ik hem op... wordt lastig zonder eileiders )
    pi_73980172
    Oh ja, dat was jij natuurlijk. Sorry, eerst nadenken, dan typen.
    pi_73980273
    Maakt niet uit
    pi_73983616
    Ik heb een emotionele bui en moet zo huilen om jullie. Ik ga heel hard duimen voor geslaagde pogingen hier
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:20:01 #46
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_73983656
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
    Ik heb een emotionele bui en moet zo huilen om jullie. Ik ga heel hard duimen voor geslaagde pogingen hier
    Lief gek mens!
    pi_73983707
    Niet om ons huilen gekkie, we gaan jou gewoon allemaal achterna!
    pi_73983962
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Niet om ons huilen gekkie, we gaan jou gewoon allemaal achterna!
    Wat zij zegt, lieve CP!
    pi_73984089
    Ik weet het, maar ik heb liever dat jullie vandaag meekomen dan morgen

Stomme hormonen
    pi_73985636
    CP, ze komen er snel aan! Dan MOET gewoon!
    pi_73987510
    CP lieve gekke princes
    pi_73990461
    Ik voel me helemaal hip, net voor het eerst alleen met de auto boodschappen gedaan en zonder hulp een ei deze maand. Waar een mens al niet blij van wordt...
    pi_74004081
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ik voel me helemaal hip, net voor het eerst alleen met de auto boodschappen gedaan en zonder hulp een ei deze maand. Waar een mens al niet blij van wordt...
    En terecht! Gij hip persoon
    pi_74009386
    PZE
    pi_74015540
    Mijsje wat ben je stil, trek je het nog?
    pi_74016187
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 15:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Mijsje wat ben je stil, trek je het nog?
    ben inderdaad nog beetje onder de indruk van wat er komen gaat... ik lees wel alles mee hoor! ik vind het allemaal heel spannend...
    het gaat verder wel oke. ik heb een paar dagen bij m'n vader gelogeerd (daar gewoon op internet hoor, dus heb lekker met jullie meegelezen de afgelopen dagen) en was wel confronterend ivm dat m'n moeder er gewoon niet was... ik merk dat ik haar heel erg mis, vooral dat we urenlang konden kletsen en keuvelen terwijl we lekker tegen elkaar aanlagen... in dit proces wat komen gaat, mis ik dat wel extra... ik kreeg van m'n vader wel m'n verjaardagscadeau (was een beetje laat klaar) en dat helpt me ook wel met het idee dat m'n moeder wel bij me is... (ik kreeg een hanger met daarin de vingerafdruk van m'n moeder. bij de Dela nemen ze tegenwoordig van was een vingerafdruk, die je dan in een sierraad kan gebruiken...
    zoiets, maar dan een zilveren hartje zonder de ring er omheen... ik ben blij dat ze er op zo'n manier toch nog bij kan zijn voor mij... klinkt heel zweverig, maar ik heb dat nu gewoon nog even nodig, het gevoel dat m'n moeder er nog bij is...
    pi_74019675
    Wat fijn dat je zoiets moois krijgt van je vader. Helemaal niet zweverig, als het goed voelt voelt het goed.
    pi_74020015
    Wauw Mijsje, dat is wel heel erg mooi! Zou willen dat ik zoiets van mijn moeder had.. (zij is eind november alweer 5 jaar geleden overleden..heel plotseling...)

Ik vind het verre van zweverig klinken! Je moeder op jonge leeftijd moeten missen is heel zwaar, juist ook met de dingen waar wij mee bezig zijn
    pi_74020857
    Heel erg mooi mijsje
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:55:32 #60
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74021680
    Mijsje, wat heb je een geweldige vader! En wat enorm mooi om zoiets heel erg blijvends van je moeder te hebben.

Niks raars aan hoor! Ik begrijp je volkomen...
    pi_74023512
    Mijsje, wat een mooi cadeau.. ik kan me goed voorstellen dat je haar heel erg mist.. als ik het zo lees, moet ik al zowat huilen...

En waar je nu doorheen gaat -dat hele ziekenhuisgebeuren wat toch al zo emotioneel is- bespreek je dan ook gewoon het liefste met je moeder... en het is gewoon heel moeilijk dat dat niet meer kan...
    pi_74024135
    o, wat een mooi sieraad, mijsje. een fijn idee dat je haar zo toch bij je hebt. kan me voorstellen dat je haar juist nu heel erg mist.
    pi_74036195
    Daar is niks zweverigs aan hoor mijsje. Het is heel heftig je moeder te verliezen en als zoiets je helpt om de pijn te verzachten dan is dat alleen maar heel erg mooi En zolang jij aan je moeder blijft denken zal ze altijd bij je zijn
    pi_74038138
    Vandaag weer naar het ziekenhuis en ik ben zenuwachtig. Heb het maffe idee dat ik slecht nieuws te horen ga krijgen, dat de follikels zijn gekrompen of verdwenen of zoiets idioots. Slaat natuurlijk nergens op, maar ja... Zal blij zijn als we weer even binnen gegluurd hebben.
    pi_74038154
    Succes Sombie, ik zal voor je duimen.
    pi_74038527
    Die onzekerheid steeds is ook echt vreselijk. Je zou zelf een echoapparaat thuis moeten hebben zodat je elke keer als je ongerust bent even kunt kijken
    pi_74039612
    Hoe ging het sombie?
    pi_74043374
    Sombie ben je al terug? Hoe is het gegaan??
    pi_74045186
    ow meiden, wat lief van jullie, ik zit gewoon te huilen nu ik het lees...
    Sombie, succes, ik hoop dat je goed nieuws te horen hebt gekregen! ik duim voor je!
    pi_74046915
    We moesten pas laat naar het ziekenhuis dus zijn net terug. 13 follikels inmiddels waarvan 8! van een mooie grootte! Dinsdag de punctie! Pfff, blijf daar erg tegenop zien maar daar denk ik nog maar even niet over na.
    pi_74047061
    8! Daar jompelen we voor! Wat fijn Sombie!
      zondag 25 oktober 2009 @ 16:47:47 #72
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74047075
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 16:41 schreef sombie het volgende:
    We moesten pas laat naar het ziekenhuis dus zijn net terug. 13 follikels inmiddels waarvan 8! van een mooie grootte! Dinsdag de punctie! Pfff, blijf daar erg tegenop zien maar daar denk ik nog maar even niet over na.
    Whoei!!!
    hoe laat? dan steek ik een kaarsje op...
    pi_74047210
    Wow Sombie, dinsdag de punctie, wat goed! Alvast heel veel succes!
    pi_74047360
    Sombie wat een goede uitslag Binnen twee dagen heb je de punctie al helemaal achter de rug en kan je lekker in je zetel genieten van de welverdiende rust
    pi_74047537
    Sombie, wat een mooie uitslag! Heel veel succes/sterkte met de punctie dinsdag!!

Mijsje...
      zondag 25 oktober 2009 @ 17:59:22 #76
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74049106
    Sombie, dit gaat al helemaal de goeie kant uit
    pi_74049335
    Jaaaaaa sombie, wat goed
    pi_74049414
    Sombie met 8!!! mooie follikels!!! ik duim voor dinsdag!
    pi_74049686
    En de kleine folikels kunnen ook nog prachtige eitjes opleveren hoor, dus misschien nog ietsjes meer

Wat geweldig! En tegen de punctie opzien is heel normaal hoor, dat wordt je hobby gewoon niet Maar het gaat goedkomen!

Ik ga weer verder met mijn duimen blauw draaien
    pi_74050182
    Mijsje, succes met de echo morgen!

Poezebeest ook een spannende dag morgen! Succes!
    pi_74050379
    Sombie; wat goed! Heel veel succes dinsdag, ik duim voor je!

PZE; wat lief dat je onthouden hebt dat wij morgen naar het ziekenhuis moeten. Ik vind het echt enorm spannend, maar verwacht er ook niet te veel van, waarschijnlijk zullen er wel nog meer onderzoeken nodig zijn. Desalniettemin erg spannend.

Jose; volgens mij las ik dat jullie voor een 2e gaan, wat leuk en spannend!

Heb niet alles bijgelezen, maar voor alle meiden die het nodig hebben een
    pi_74050783
    succes met de punctie...
      zondag 25 oktober 2009 @ 19:44:42 #83
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74052482
    poezebeest

Succes morgen
    pi_74057165
    Dankjewel, lieve meiden. Goed he, 8 follikels. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Veel succes morgen, poezebeest en mijsje!
    pi_74061019
    Mijsje en Poezebeest, nog even op de valreep; succes morgen! Ik ga voor jullie duimen!
    pi_74062840
    Poezebeest, ook succes morgen!

Bedankt iedereen! ik ben benieuwd wat ik morgen te zien krijg...
    pi_74070002
    O, Asy, ik dacht dat ik al had gereageerd op je vraag (hormonen he ). De punctie is om half tien. Wat lief dat je een kaarsje voor me wilt branden!
      maandag 26 oktober 2009 @ 10:13:03 #88
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74070077
    Wat veel goed nieuws (sinds mijn laatste post). Laten we dat zo houden .

Sombie - super 8 follikels!! Succes met de punctie en ik duim voor veel bevruchtingen!

Mijsje en Poezebeest succes!

En MIjsje - wat een ontzettend mooi kado. Heel persoonlijk en fijn om haar zo toch een beetje bij je te hebben.
    pi_74070296
    Bwuh, ik heb ff een dip ofzo

Ga zo lekker vrij nemen de rest van de dag denk ik!
      maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:11 #90
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74070427
    sombie en mijsje al terug?

Ben benieuwd!

gatver Orea, zo'n dip is natuurlijk ook niets. Is er wel weer voor overigens, ziet er een beetje troosteloos uit allemaal.
    pi_74074368
    Ik denk dat je in de war bent met Poezebeest, flugeltje. Ik heb vandaag namelijk vrij.

He jakkes, Orea, vervelend zo'n dip! Ik kan het me wel voorstellen hoor. De dag nadert en dat is altijd spannend. Dikke en wees maar extra lief voor jezelf vandaag.
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:44:34 #92
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74074437
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 12:42 schreef sombie het volgende:
    Ik denk dat je in de war bent met Poezebeest, flugeltje. Ik heb vandaag namelijk vrij.

He jakkes, Orea, vervelend zo'n dip! Ik kan het me wel voorstellen hoor. De dag nadert en dat is altijd spannend. Dikke en wees maar extra lief voor jezelf vandaag.
    Jammer genoeg ben ik nog niet zwanger, anders had ik het op dementie kunnen gooien
    pi_74074602
    Dat kan ik nu wel na alle hormonen die ik heb gespoten.
      maandag 26 oktober 2009 @ 14:23:48 #94
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74077387
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 10:09 schreef sombie het volgende:
    O, Asy, ik dacht dat ik al had gereageerd op je vraag (hormonen he ). De punctie is om half tien. Wat lief dat je een kaarsje voor me wilt branden!
    Ow, dan ben ik aan het werk. Maar dan denk ik gewoon heel hard aan je

mijsje en poezebeest, hoe is het gegaan vandaag?

orea voor je dip
    pi_74078200
    ik ben weer thuis...
    ik moest na het ziekenhuis naar een cursus van m'n werk, dus was even onderweg...

in het ziekenhuis was op m'n linker eierstok een follikel van 13 mm te zien vandaag op dag 10... ik moet woensdag weer terugkomen. dan wordt er opnieuw gemeten...
    hoe groot moet een follikel eigenlijk zijn voor ze de pregnyl gaan zetten?

zo, en nu ga ik m'n katje knuffelen... die was gisteren aangereden. is nog wat groggy, maar hij leeft nog en heeft geen overduidelijke verwondingen. (een bloedlip was het ergste dat de dierenarts zo kon ontdekken. verder is hij wel wankel op z'n voetjes en valt veel om.) was dus heel erg schrikken gisteren... maar, de dierenarts zei dat hij dacht dat het beestje het wel zou redden als hij 's avonds om 11 uur nog leefde, en dat deed hij!
    pi_74078220
    Dat vind ik ook heel lief, Asy! En ik ben wil ook graag weten hoe het met mijsje en poezebeest is gegaan.
    pi_74078322
    Ah, daar was mijsje al!

13 mm is een mooie grootte op dag 10, volgens mij. Bij mij zeiden ze bij de IUI dat ze mikken op 18-20 mm en dan pregnyl spuiten.
    Achteraf bleek dat ze bij mij dan waarschijnlijk al gesprongen waren. Jammer eigenlijk dat ze tijdens de IUI niet ook testen op de LH-waarde in je bloed (bij mij tenminste niet). Dan hadden ze dat eerder ontdekt.
    Maar goed, het is een uitzondering hoor, dat ze zo vroeg springen.

Heb je het nog gehad over die afspraak-balie-mevrouw?
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:01:22 #98
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74078560
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:50 schreef mijsje het volgende:
    ik ben weer thuis...
    ik moest na het ziekenhuis naar een cursus van m'n werk, dus was even onderweg...

in het ziekenhuis was op m'n linker eierstok een follikel van 13 mm te zien vandaag op dag 10... ik moet woensdag weer terugkomen. dan wordt er opnieuw gemeten...

zo, en nu ga ik m'n katje knuffelen... die was gisteren aangereden. is nog wat groggy, maar hij leeft nog en heeft geen overduidelijke verwondingen. (een bloedlip was het ergste dat de dierenarts zo kon ontdekken. verder is hij wel wankel op z'n voetjes en valt veel om.) was dus heel erg schrikken gisteren... maar, de dierenarts zei dat hij dacht dat het beestje het wel zou redden als hij 's avonds om 11 uur nog leefde, en dat deed hij!
    aah, een mooie follikel dus

En wat een schrik dat je kat is aangereden! Fijn dat hij verder niks heeft
    pi_74078570
    jammer inderdaad dat ze dat bij jou niet wat beter in de gaten gehouden hadden... maar voor 18-20 mm kan ik inderdaad nog wel een paar dagen vooruit...

Ik heb het ook over de afspraak-balie-mevrouw gehad. de gyn was een beetje boos, en gaf aan dat hij graag had geweten welke het was (er zitten er zo een stuk of 5 aan de balie... niet tegelijk hoor... ) want dat was inderdaad absoluut niet waar. het was maar goed dat ik er eerst naar vroeg dus en dat het niet zomaar geprikt werd dus opluchting dus... ik dacht nog: nou, wat wist die doos het beter met haar stomme betweterige gedrag... maar ik zei het maar niet... had geen zin volgens mij. volgens mij was de gyn al gealarmeerd genoeg dat dit soort dingen tegen patienten gezegd worden...
    dus nogmaals bedankt dat jullie ook vonden dat het aangekaart moest worden, dat maakte me wat sterker in m'n schoenen om er toch wat van te zeggen.
    pi_74078630
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 15:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

aah, een mooie follikel dus

En wat een schrik dat je kat is aangereden! Fijn dat hij verder niks heeft

(dat moeten we wel nog even afwachten... hij loopt nog wel raar, en we moeten in de gaten houden of dat beter gaat worden of dat het zo blijft... want dat is ook te zielig. dan kan hij nooit meer naar buiten of zelfs binnen goed lopen...)

maar goed, ik ga hem dus lekker knuffelen nu
    doeg doeg!
    pi_74078669
    O, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik het rot vind van je kat! Fijn dat het nu goed met hem lijkt te gaan.

Goed dat je er wat van hebt gezegd! Nu worden de dames erop aangesproken en degene die het zei, weet dan zelf wel dat het haar aangaat.
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:09:26 #102
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74078810
    Ah een mooi follikel Bizar idee hè, dat je misschien nu wel het allereerste begin van je kindje hebt gezien? Maar wél een mooie gedachte

Enne, ga je kat maar lekker knuffelen nu. Wel schrikken zeg zo'n aanrijding. Geef ook maar een kroel van mij
    pi_74079076
    Dat gaat de goede kant op mijsje. Het wordt steeds spannender
    En ik denk dat de gynaecoloog er wel tegen alle vijf wat van gaat zeggen. Helaas alleen dan geen uitbrander voor de wannbe gynaecoloog
    En wat zielig van je poesje. Ik hoop dat hij er niets blijvends aan overhoudt
    pi_74084595
    Mijsje; een mooie follikel, wat goed!

[ Bericht 90% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:35:09 ]
    pi_74085274
    Wat een fijn nieuws Poezebeest!
    Ik ga duimen dat in december alles opgelost wordt en je dan ook snel zonder extra kunstgrepen streepjes gaat plassen.

Wat heerlijk dat hier zoveel goed nieus is op het moment.
    Zet hem op dames, ik duim voor jullie.
      maandag 26 oktober 2009 @ 18:26:16 #106
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74085579
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 17:54 schreef Poezebeest het volgende:
    Mijsje; een mooie follikel, wat goed!

Hier ook goed nieuws gehad. Of ja, goed, in ieder geval het beste scenario van alle scenario's. Echo was goed en alle hormoonwaarden waren ook normaal. Arts had geen aanwijzingen om te denken dat er iets mis is in de aanmaak. Zo'n enorme opluchting! Er wordt dus gedacht aan een obstructie van de zaadleider. Eind december gaat mijn onder het mes om te kijken of het gerepareerd kan worden. Zo ja, dan wordt het gerepareerd en weten we 6 weken later of er zaadcellen door kunnen. Zo niet gaan we voor een puncie icm icsi. De arts gaf in ieder geval wel aan dat hij verwacht dat er zaadcellen aanwezig zijn.
      maandag 26 oktober 2009 @ 18:29:37 #107
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74085667
    Poezebeest wat een fijn nieuws!

Hoe voel je jezelf erbij?
    pi_74085874
    Poezebeest en Mijsje allebei fijn nieuws, wat goed!
    Hoe is je lief eronder Poezebeest, lijkt me voor hem wel ingrijpend ook.
    Mijsje, wat naar voor de kat, hopelijk valt het inderdaad allemaal mee met hem.
    pi_74085952
    Flugeltje; ik ben ergens wel heel erg opgelucht. Ik was echt heel erg bang dat we klaar zouden zijn. Maar ook ik kan logisch nadenken en redeneren. Ik vind de rest wel enorm spannend. Maar goed, dat zien we dan wel weer, het gaat stapje voor stapje maar ook weer ontzettend snel allemaal. We zijn nog niet eens een jaar bezig. Voel me soms net in een rollercoaster zitten. Maar goed, het is nu 8 weken wachten, we gaan richting de kerst dus die weken zullen wel snel omvliegen denk ik. Ik durf er zelfs al stiekem aan te denken dat er een kans is dat we volgend jaar tóch zwanger zijn....

[ Bericht 25% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:36:38 ]
      maandag 26 oktober 2009 @ 18:39:49 #110
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_74085994
    Poezebeest, wat een fijn nieuws! Dat zal best een opluchting zijn lijkt me?
    Hopelijk is het met een operatie te verhelpen en hoeven er niet enorme trucs uitgehaald te worden, maar goed, als dat wel zou moeten... als er maar zaadjes zijn!

pi_74086017
    PZE; mijn lief is ook erg opgelucht

[ Bericht 72% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:37:52 ]
    pi_74086152
    Poezebeest! Wat een goed nieuws! Dat is al het halve werk, dat de hormonen van je lief goed zijn en dat er dus zaadaanmaak is... wel spannend met de operatie in zicht... maar ik hoop met je mee dat er komend jaar toch wel een zwangerschap aan zit te komen!

en poesje doet nu vooral lekker slapen... ik denk dat hij zo'n klap op z'n koppie heeft gehad dat hij een hersenschudding heeft en daardoor ook een gerammeld evenwichtsorgaan... dat hij daardoor nog niet zo goed kan lopen... naja, dat hoop ik maar in ieder geval, dat dat dus weer bij zal trekken... Ik heb in ieder geval weer goede hoop!
    pi_74089892
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:50 schreef mijsje het volgende:
    ik ben weer thuis...

Wow wat goed! Ik denk dat ik met de laatste poging op dag 10 nog niets noemenswaardigs had. Op dag 16 zat ik alleszins nog maar op 11 mm.
    Pregnyl zetten ze in Jette vanaf 17 mm. Bij de tweede poging had ik een follikel van 16,5 en een follikel van 17 mm en 's avonds mocht ik pregnyl spuiten.
    Maar die waarden zien er volgens mij toch echt verdomd goed uit

(btw, die tweede van 16,5 mm kwam bij mij opeens uit het niets... ze hadden bij alle metingen maar één follikel gezien en opeens had ik er twee die goed genoeg waren om pregnyl te spuiten. Ik denk dat niemand dat begreep)
      maandag 26 oktober 2009 @ 20:40:42 #114
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74090758
    @ Orea: knuffel meis!!

@ Mijsje: fijn dat je een mooie follikel hebt! Sterkte met je kat - geef 'm ook maar een extra knuffel van deze kant. Zo zielig als die beestjes wat hebben (vooral dat je niet kan vragen waar ze last van hebben en of je wat voor ze kan betekenen...).

@ Poezebeest: fijn dat het 'goed' nieuws was. Duim dat ze de doorgang weer kunnen fixen.

@ Leonieke: idd gek zeg! Bij mij waren ze (2 van ca 10 mm) ineens rechts verdwenen en zaten er links een paar hele mooie.... Het menselijk lichaam is niet zo voorspelbaar als ze altijd denken
      maandag 26 oktober 2009 @ 20:43:55 #115
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74090869
    Wij zijn vandaag voor de tweede keer in Nijmegen geweest. En het wordt dus definitief ICSI. Het is te weinig voor IVF, maar goed genoeg voor ICSI. Bloed geprikt (wat veel tijd kostte - m'n man vind dat dus niet echt wat ) en maandag belafspraak. Als die uitslagen goed zijn (ziektevrij) dan kunnen we aan de slag. Zoals de gyn: "ik wil graag aan de slag, en jullie??" Dan lig ik dus voor de brievenbus in afwachting van een oproep .
    Nu nog/alvast gaan nadenken over hoeveel potentiele embryo's we dan zouden willen terugplaatsen...
    pi_74090926
    Spannend Hobbes! Echt actie voor jullie dus, heel fijn lijkt me.
      maandag 26 oktober 2009 @ 21:00:53 #117
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74091564
    Inderdaad wel prettig dat er nu 'eindelijk' weer een beetje beweging inzit. Ben blij dat we nu duidelijkheid hebben. En we laten het maar gebeuren. Moet dus duidelijk m'n man weghouden bij alles wat naalden omvat... Dat wordt nog wat .
    pi_74092300
    Mijsje, wat fijn! Zo'n mooie follikel! Ik had op dat 10 toen ook een follikel van 13 mm.. uiteindelijk moesten we toen 2 dagen later Pregnyl zetten... het ei was toen 19 mm. Dusse... het ziet er goed uit bij je!
    Trouwens, als de gyn wil weten welke baliedoos het was met die achterlijke opmerking, dan zou hij ook even kunnen kijken wie er op het moment dat jij belde werkte... dat heeft hij al meer kans van slagen om de goede aan te spreken dan alle 5...

Poezebeest en Hobbesje; ik ga gewoon heel hard voor jullie duimen!
      maandag 26 oktober 2009 @ 21:31:36 #119
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74092692
    ey mijsje, zit net nog effe terug te lezen en we gaan gelijk op qua cyclus deze maand. Ik zit vandaag op dag 9.

Zullen we eens gek doen en gewoon allebei raak schieten? Gaan we samen een topic verder...
    pi_74094693
    Goed nieuws, poezebeest, fijn!

En hobbesje, lekker dat er iets gaat gebeuren!

Ben heel moe ineens. Spanning voor morgen, denk ik.
    pi_74096010
    ik was heel verbaasd dat het al een follikel van 13 mm was! Maar de gyn heeft ook gezegd (al eerder) dat er niks mis was met m'n eirijping en eisprong, dus dat zal dan wel goed zijn... ik ben zenuwachtig voor woensdag... dan is dus dag 12 en ik ben razend benieuwd of het dan groot genoeg is om de pregnyl te laten spuiten... (ja, in de avond door de huisarts! en de gyn vertelt dan wel hoelaat het gezet moet worden en hoelaat we 36 uur allebei in het ziekenhuis moeten zijn... (niet tegelijk, dat weet ik, maar hoelaat manlief zich moet melden en hoelaat ik...) )
    en de gyn laat ik het verder maar uitzoeken met de balie-dozen... hij weet nu in ieder geval dat dit soort dingen worden verteld door mensen die geacht worden te weten hoe het echt werkt, en die op één lijn horen te zitten met de artsen...
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 21:31 schreef flugeltje het volgende:
    ey mijsje, zit net nog effe terug te lezen en we gaan gelijk op qua cyclus deze maand. Ik zit vandaag op dag 9.

Zullen we eens gek doen en gewoon allebei raak schieten? Gaan we samen een topic verder...
    kijk, dat is nog es een goed idee! daar wil ik wel voor gaan!
    leuk dat we nagenoeg gelijk lopen!
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 20:40 schreef Hobbesje het volgende:
    @ Orea: knuffel meis!!

@ Mijsje: fijn dat je een mooie follikel hebt! Sterkte met je kat - geef 'm ook maar een extra knuffel van deze kant. Zo zielig als die beestjes wat hebben (vooral dat je niet kan vragen waar ze last van hebben en of je wat voor ze kan betekenen...).

@ Poezebeest: fijn dat het 'goed' nieuws was. Duim dat ze de doorgang weer kunnen fixen.

@ Leonieke: idd gek zeg! Bij mij waren ze (2 van ca 10 mm) ineens rechts verdwenen en zaten er links een paar hele mooie.... Het menselijk lichaam is niet zo voorspelbaar als ze altijd denken
    lief van je! Ik vind het ook zo naar dat ik hem niet kan vragen hoe hij zich echt voelt en of hij echt geen pijn heeft... ik heb het idee van niet echt, maar ik weet het niet zeker... hij reageert iig niet alsof hij pijn heeft... maar wel nog heel suf en groggy, dus een hersenschudding is zeker een mogelijkheid...
    Fijn dat er bij jou nu ook schot in de zaak zit! Ik hoop op gauw een oproep voor je ICSI!

Sombie, ga maar lekker slapen, goed uitrusten voor je punctie morgen! Heel veel succes! Laat hem net zo succesvol zijn als bij CP!
    pi_74100623
    Meiden allemaal een

Ik ga nu de auto instappen richting Leiderdorp. Het circus gaat weer beginnen....
    pi_74100735
    Sterkte, Orea! Ik denk aan je.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:41:11 #124
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74100762
    Sterkte Orea... Ook hier wordt aan je gedacht!
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:44:35 #125
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_74104021
    sombie, als 't goed is is de punctie al gedaan. ben benieuwd! ging 't goed?
    in de haak.
    pi_74107750
    Wat lief dat je ernaar vraagt, trui! (Bijna de verkeerde naam getypt!) Ik vind het zo bijzonder dat er zo veel mensen met ons meeleven in dit topic. Dat doet echt goed.

Toen ze naar de follikels gingen kijken was er zelfs nog 1 meer dan zondag. De arts zei dat ze dan 6 a 7 eitjes verwachten te oogsten. Het zijn er 5 geworden. Op zich niet verkeerd, maar ik had op meer gehoopt. Ik had zo veel meer follikels dan vorige keer en uiteindelijk is er dan maar 1 eitje meer geoogst.

In het ziekenhuis waren ze tevreden hoor. En het is natuurlijk ook niet verkeerd. Zeker niet als ze allemaal bevrucht raken en delen. Dan kunnen er 2 teruggeplaatst worden en hebben we 3 eskimo's.

De punctie zelf was weer pijnlijk. Daarna zakt dat snel maar nu wel last van napijn, meer dan de vorige keer. Ik maak er een lekker luierdagje van vandaag.

Orea, ben heel benieuwd hoe het is gegaan.
    pi_74107902
    Zo, weer voor ruim 1500 euro aan medicijnen in huis... Het wordt toch weer Menopur! Ik begin met 225 IE dit keer..

Het is nu wachten op mijn menstruatie (komt één deze dagen) en dan beginnen! Dan op dag 9 de eerste meting.

Sombie, tell me the score!! Hoop dat alles goed is gegaan...

Hobbesje, voor jou ook spannend! Hoop dat je snel aan de beurt bent!

Poezebeest, wat fijn dat er waarschijnlijk wat aan te doen is! Ik duim mee!

Mijsje wat spannend! En wat naar van je poes hopelijk knapt ze snel op
    pi_74107972
    Ik had mijn post nog openstaan

5 ik begrijp je teleurstelling dat je er meer had gehoopt Ik gooi het eeuwige cliche 'je hebt er maar 1 nodig' er maar even in, omdat ik hoop als ik het opschrijf dat het ook gewoon gaat werken! Jij MOET nu gewoon voor mij de weg vrij gaan maken dan volg ik over een paar weken, deal? (werkte het maar zo...)

Laat je lekker verwennen! Donderdag bellen en dan waarschijnlijk vrijdag de terugplaatsing?
    pi_74108029
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef Orea het volgende:
    Zo, weer voor ruim 1500 euro aan medicijnen in huis... Het wordt toch weer Menopur! Ik begin met 225 IE dit keer..

3 ampullen?
    pi_74108326
    Orea, je bent lief. En je hebt gelijk, hoor: er is er maar 1 nodig. Eigenlijk voel ik me zelfs een beetje ondankbaar. Het zijn er tenslotte wel 5! Maar toch. Nu ga ik die knop echter omzetten hoor. Ik heb nu even teleurgesteld mogen zijn maar blij zijn met 5 eitjes is leuker. Dus dat ga ik doen.

Ik vind het trouwens een super deal, Orea! En werkte het inderdaad maar zo.
    Morgen moet ik bellen en dan waarschijnlijk donderdag al de terugplaatsing.

Ik heb deze keer ook Menopur gespoten. Het schijnt dat dat uit urine wordt gemaakt en niet synthetisch en daardoor meestal beter werkt (als ik het goed heb onthouden). Er groeiden bij mij dus duidelijk wel meer follikels dan bij Fostimon of Gonal-f.

Moet je 1 keer per dag spuiten en dan 225 of in 2 keer? Ik moest nu 2 keer 150 doen, een vrij hoge dosis dus. En decapeptyl om te voorkomen dat mijn eitjes te vroeg zouden springen. En die hebben zich keurig ingehouden inderdaad.

Dag 9 de eerste meting. Mijsje ook al pas dag 10. Bij wordt de eerste meting altijd al op dag 3 gedaan en dan op dag 8 terugkomen (als je geen decapeptyl gebruikt moet je bij IVF zelfs op dag 7 al komen). Ik blijf me verbazen over die verschillen.

Spannend hoor, Orea. Ik hoop dat je nu heel snel ongesteld wordt! Dan kun je lekker van start. Hoe is het nu met je dipje?
    pi_74108571
    Je bent in zijn geheel niet ondankbaar Sombie! Ik blijf het herkennen van poging 1.. Het is zo belastend en kost in principe zoveel geld dat je hoopt dat er zo veel mogelijk geoogst wordt. Zodat er nog wat ingevroren kan worden zodat je extra kansen hebt.. Dan is 5 voor 1 poging genoeg (en als er nog wat ingevroren kan worden heb je toch iets) maar gevoelsmatig is het zo weinig.... Dus ik kan het me helemaal voorstellen!!

Morgen al bellen, das lekker vlot! Even bijkomen en dan broeden jij

Ik mag 1 keer per dag de volledige dosis prikken, dat scheelt weer prikken zei ze al. Vorige keer zat ik op 300 IE over 2 keer per dag prikken erbij verspreid. Maar incl. de andere hormonen zat ik dan op 3 prikken per dag. Dat zijn er nu 2 (1 deca en 1 menopur).

De Deca (en ook Lucrin) werkt als een cyclus stopper, dus dat niet ineens je eigen lichaam besluit om een eisprong te hebben en je dus niets kunt plannen...

Bij poging 1 zat ik met 150 IE menopur op 4 eitjes, bij poging 2 op 300IE op 12 eitjes (waarvan er uiteindelijk 6 ingevroren konden worden)... dus ik ben heel erg benieuwd wat deze keer doet....

Tico, inderdaad 3 ampullen!!
    pi_74108586
    En inderdaad, Menopur schijnt het meest zuivere te zijn
    pi_74108652
    En met mijn dipje gaat het weer oke behoorlijke spanning vooraf, ondanks dat vandaag alleen het startgesprek was het blijft gevoelsmatig toch een beetje het eindpunt dit. En ik moet me gewoon voor ogen houden dat het feit dat vorige pogingen niet zijn gelukt niet hoeft te betekenen dat deze ook niet lukt. De kansen zijn gelijk. Alleen na alle mislukte terugplaatsingen is mijn hoop soms heel ver te zoeken.. Je wilt wel, heel graag zelfs.

Dus ik moet er weer open ingaan. Het ook de kans geven in mijn hoofd.. Al is het niet slecht om ergens in een klein hoekje een beetje realistisch bezig te zijn met 'als deze ook mislukt, wattan?'....
    pi_74108698
    Ik zat nu dus ook op 300 IE, verdeeld over 2 keer prikken inderdaad, zodat ik met de decapeptyl inderdaad op 3 prikken op een dag zat. Voor de werking maakt het niet uit, zeiden ze bij mij in het ziekenhuis.

Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat doen bij je deze keer. Ik duim natuurlijk voor een zeer goede oogst!

Jij snapt precies hoe ik me voel. Wat is dat toch heerlijk in dit topic.
    pi_74108779
    Sombie, heb je wel pijnstilling gehad tijdens de punctie?

Spannend hoor!!! Vanaf vrijdag ben je gewoon een beetje zwanger.... (Zo voelde ik het altijd wel)
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:33:30 #136
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74109130
    Jeutje, volgens mij ga ik ook nog eens gelijk op met sombie. Dat worden er drie tegelijk dus over een week of drie naar Z&G
    pi_74109276
    Ja, ik heb wel pijnstilling gehad hoor, en ook valium van tevoren om rustig te worden, maar het aanprikken was toch pijnlijk. Niet bij alle follikels gelukkig. Nu ook echt buikpijn. Benieuwd hoe lang dat blijft.

En ja, als de bevruchting en deling goed gaat, ben ik dan weer een beetje zwanger. Zo voel ik dat inderdaad ook. Moet trouwens uitkijken als ik dat soort dingen tegen leken zeg. Mijn moeder zei de vorige keer bijv.: "O, ik dacht, het zit er nu al 2 weken dus dan is het wel goed." Zij had dus niet begrepen hoe het echt zat (hoewel ik dat wel had uitgelegd hoor).

Logisch dat je in een dipje zat voor deze afspraak. Dat wordt bij mij elke keer erger voor de start van een nieuwe behandeling. Deze keer kreeg ik na de eerste echo op dag 3 ook een huilbui. Alle spanning die ik blijkbaar toch weer opgebouwd had, moest eruit. En dat je extra druk voelt omdat het de derde poging is, kan ik me goed voorstellen.

Maar wat je zegt over dat de kansen echt niet minder zijn dan bij eerder pogingen, is natuurlijk wel gewoon waar. Goed dat je jezelf dat voorhoudt! Een beetje realisme is inderdaad niet verkeerd. Wij denken en praten ook over wat als... Maar voor nu ben je met deze poging bezig, probeer daarbij te blijven. De wat alsen komen later wel weer aan de beurt. O, meid, ik hoop zo voor je dat het deze keer lukt!
    pi_74109308
    Dat zou mooi zijn, flugeltje!
    pi_74109332
    Wat zeg ik, 3? Wat dacht je van het hele topic!
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:44:16 #140
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74109495
    Nou toch een mooie score sombie!
    maar kan me je teleurstelling ook wel een beetje voorstellen hoor!

En Orea kan ook weer aan de scheikunde

Zou mooi zijn als hier weer eens wat dames verdwijnen...
    pi_74110049
    Wat jammer sombie, dat het er niet een stuk meer zijn geworden. Maar probeer daar niet te veel aan te denken, maar focus je op de terugplaatsing En waarom eigenlijk 2 terugplaatsen en niet 1?

En Orea ook weer aan de slag. Ik snap wel dat je nadenkt over wat als het deze keer weer niet lukt. Maar zoals je zelf al zegt is dit echt weer een nieuwe poging met evenveel kans. Ik ga hard duimen voor een plakker in ieder geval

En flugeltje ook lekker bezig. Dat wordt straks echt een grote uitstroom hier. Dat moet gewoon
    pi_74111147
    Langzaam gaat de knop ook weer om hoor, meiden. Met 5 maken we natuurlijk ook goede kansen. Bedankt voor jullie lieve woorden!

CP, wij kiezen voor 2 omdat dat net iets meer kans geeft, ik al 35 ben, een tweeling bij ons van harte welkom is en er geen medische bezwaren zijn om het niet te doen (zoals bijv. een voorgeschiedenis van vroeggeboortes). De vorige tp stond de arts daar ook helemaal achter dus ik neem aan dat dat nu ook zo is.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:15:35 #143
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74112842
    * in glazen bolletje kijkt

Ik voel een streepjesregen aankomen
    pi_74121598
    Ik hoop het fluugs.

Orea weer begonnen, ik hoop zo dat het deze keer raak is. (Voor ons allemaal tegelijk, dat is een goed idee.)
    pi_74131249
    Orea heeeel veel succes weer voor de nieuwe ronde!

Sombie, wat een mooie oogst! Hopelijk zit er een mooi 'blijvertje-voor-9-maanden' bij
    pi_74131841
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 14:31 schreef sombie het volgende:
    Langzaam gaat de knop ook weer om hoor, meiden. Met 5 maken we natuurlijk ook goede kansen. Bedankt voor jullie lieve woorden!

CP, wij kiezen voor 2 omdat dat net iets meer kans geeft, ik al 35 ben, een tweeling bij ons van harte welkom is en er geen medische bezwaren zijn om het niet te doen (zoals bijv. een voorgeschiedenis van vroeggeboortes). De vorige tp stond de arts daar ook helemaal achter dus ik neem aan dat dat nu ook zo is.
    Wij kiezen overigens ook voor 2! Ondanks dat ik 'pas' 28 ben... De eerste 2 volledige pogingen hebben wij met 1 gedaan..(juist omdat gezegd werd dat wij zo vruchtbaar zouden zijn omdat mijn eileiders het enige 'probleem' lijken te zijn) De cryo's met 2.. Omdat ze per 3 ingevroren waren en ik 2 weggooien echt zonde vond. Bij de 2e cryo overigens maar 1 omdat er 2 niet goed ontdooit waren...

En nu dus weer 2. Bij beide ziekenhuizen werd gezegd dat het qua kans op zwangerschap niet uitmaakt (je wordt zwanger of niet, 1 of 2 embryo's maakt daar geen verschil in uit), maar dan is het maar gevoelsmatig. In mijn familie komen geen tweelingen voor, geen vroeggeboortes e.d. en een tweeling is hier ook héél erg welkom... soms, heel soms denk ik doe maar juist, in 1 keer klaar.. Ik (wij) wil(len) heel graag zeker 2 kindjes, maar weet niet als deze poging lukt, of ik voor een 2e weer het hele traject inga (en aangezien spontaan zwanger worden hier echt ONMOGELIJK is, dus in dat geval..))

[ Bericht 1% gewijzigd door Orea op 27-10-2009 22:48:21 ]
    pi_74133299
    Sombie, 5 eitjes geoogst! Wat goed! en ik kan me voorstellen dat je er nog last van hebt... lekker uitrusten en je lijf weer bij laten komen voor wat komen gaat...

Fluugs, ik hoop dat het inderdaad zo werkt over 3 weken! Ik zou het zo geweldig vinden! Ik kan me niet voorstellen hoe blij ik zou zijn...

Orea, wat fijn dat het traject weer in is gezet! Ik hoop dat jullie nu eindelijk een keer geluk hebben en straks ook twee streepjes kunnen laten zien!
    ik kan me wel voorstellen dat je er ook rekening mee houdt dat het niet gaat lukken... ergens in m'n achterhoofd hou ik daar ook rekening mee, en we hebben al een soort van plannetje wat we dan met ons leven zouden willen... maar liever hebben wij ook 2 kindjes... (we settelen ook voor 1 kindje als de toekomst ons niet meer brengt... )
    pi_74134206
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef mijsje het volgende:
    Sombie, 5 eitjes geoogst! Wat goed! en ik kan me voorstellen dat je er nog last van hebt... lekker uitrusten en je lijf weer bij laten komen voor wat komen gaat...

Fluugs, ik hoop dat het inderdaad zo werkt over 3 weken! Ik zou het zo geweldig vinden! Ik kan me niet voorstellen hoe blij ik zou zijn...

Orea, wat fijn dat het traject weer in is gezet! Ik hoop dat jullie nu eindelijk een keer geluk hebben en straks ook twee streepjes kunnen laten zien!
    ik kan me wel voorstellen dat je er ook rekening mee houdt dat het niet gaat lukken... ergens in m'n achterhoofd hou ik daar ook rekening mee, en we hebben al een soort van plannetje wat we dan met ons leven zouden willen... maar liever hebben wij ook 2 kindjes... (we settelen ook voor 1 kindje als de toekomst ons niet meer brengt... )

Als ons nu maar in elk geval 1 kindje brengt ben ik ook heel gelukkig en of we dan nog pogingen doen, geen idee.. misschien wel, misschien niet... Vooraf leek het allemaal zo makkelijk, oh we doen IVF (ook doordat ons dus steeds verteld werd: maak je geen zorgen, jullie zijn zó vruchtbaar ziekenhuis personeel dus ..)

Als ik ooit 1 wens mag doen, dan wens ik al dit soort problemen dus de wereld uit hè, dat we hier allemaal weg konden gaan, meteen zwanger en al en dat er nooit meer vruchtbaarheidsproblemen waren..... kón dat maar...

woensdag 28 oktober 2009 @ 09:57:28 #149
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74140261
    Sombie: 5 eitjes! Super.
    (Ons werd afgelopen maandag ook gevraagd hoeveel potentiele embryo's we terug zouden willen plaatsen. En wij willen ook voor 2 gaan. Heleboel geblabla over 1 per keer en dat 2 keer 1 net zo'n grote kans geeft als 1 keer 2. Maar op de vraag hoeveel en hoevaak ze dan invriezen was het antwoord: ongeveer 1 op de 5 stellen.... Nou, doe er dan meteen maar 2....)
    Hoop dat deze keer voor jullie succesvol is!!!!

Orea: succes deze ronde!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 11:19:47 #150
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74142849
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 23:33 schreef Orea het volgende:

Als ik ooit 1 wens mag doen, dan wens ik al dit soort problemen dus de wereld uit hè, dat we hier allemaal weg konden gaan, meteen zwanger en al en dat er nooit meer vruchtbaarheidsproblemen waren..... kón dat maar...

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ik dat dus ook weer niet zou willen? Juist doordat het bij ons zo moeilijk gaat wordt weer eens benadrukt hoe een wonder het eigenlijk is. Natuurlijk zou het mooier zijn als het bij iedereen makkelijk zou gaan, maar dan zit er wel een kans in dat mensen het 'for granted' gaan nemen en daar is het te bijzonder en speciaal voor.
    pi_74146986
    was ik vanmorgen in het ziekenhuis, had ik een follikel van 17.4 mm...
    de gyn had gezegd dat ik dus vanavond moet spuiten met pregnyl en dat zaterdagochtend.. ehm... nee... vrijdagochtend de IUI zal zijn... (was niet m'n eigen gyn...) dus naar de balie gelopen en de afspraak gemaakt.
    word ik net gebeld door de balie, is er een verwarring... is met mij dus de afspraak gemaakt voor vrijdag, maar in de status heeft de gyn zaterdag IUI opgeschreven... hmmm... heb ik dat...
    de assistente belt me in ieder geval even terug (of ze moet om kwart over 4 nog niet gebeld hebben, dan moet ik zelf bellen) want ze gaat nog even overleggen met de gyn... ik ben benieuwd... maar de IUI gaat dus voor zondag door!
    pi_74147692
    Zie je wel hoe rap het opeens kan gaan mijsje
    Vanavond al Pregnyl Actie! Actie! Actie!

Is het niet logisch dat je dan vrijdag IUI zou hebben? Gezien de 36u?
      woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33:43 #153
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74147740
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 13:13 schreef mijsje het volgende:
    was ik vanmorgen in het ziekenhuis, had ik een follikel van 17.4 mm...
    de gyn had gezegd dat ik dus vanavond moet spuiten met pregnyl en dat zaterdagochtend.. ehm... nee... vrijdagochtend de IUI zal zijn... (was niet m'n eigen gyn...) dus naar de balie gelopen en de afspraak gemaakt.
    word ik net gebeld door de balie, is er een verwarring... is met mij dus de afspraak gemaakt voor vrijdag, maar in de status heeft de gyn zaterdag IUI opgeschreven... hmmm... heb ik dat...
    de assistente belt me in ieder geval even terug (of ze moet om kwart over 4 nog niet gebeld hebben, dan moet ik zelf bellen) want ze gaat nog even overleggen met de gyn... ik ben benieuwd... maar de IUI gaat dus voor zondag door!
    Spannend!! Ik ga vast duimen!
    heb er gewoon kippenvel van
    Dit wordt het gewoon mijsje!!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 14:05:29 #154
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74148946
    Mijsje, dit wordt um!
    pi_74149022
    Mijsje wat goed!!!! Spannend zeg!!!

Hier krampen als het nou maar even doorzet dan kunnen we vanavond weer gaan prikken...
      woensdag 28 oktober 2009 @ 14:09:26 #156
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74149109
    Mooi gegroeid dus Mijsje. Vanavond pregnyl is vrijdag IUI idd.
    pi_74149199
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ik dat dus ook weer niet zou willen? Juist doordat het bij ons zo moeilijk gaat wordt weer eens benadrukt hoe een wonder het eigenlijk is. Natuurlijk zou het mooier zijn als het bij iedereen makkelijk zou gaan, maar dan zit er wel een kans in dat mensen het 'for granted' gaan nemen en daar is het te bijzonder en speciaal voor.
    Sja ergens begrijp ik je beredenatie, maar na 6 jaar een behoorlijke zware belasting en nog geen zwangerschap blijf ik hopen dat dit anderen bespaard blijft...

Zwanger worden/kind krijgen is een wonder, maar ergens is het nu eenmaal voorbestemd. De natuur zeg maar, dat wij als mensen kinderen krijgen. Dus als dat als vanzelfsprekend wordt gezien, so be it.. ik vind niet dat infertiliteit eraan moet hangen om mensen te laten beseffen hoe wonderlijk het allemaal is... dat zal dan ook uiteindelijk voor een kleine groepje mensen gelden en lang niet iedereen.
    pi_74150210
    ik ben teruggebeld en het blijft inderdaad staan op vanavond de pregnyl en vrijdag de IUI. inderdaad om de 36 uur Leonieke... Ik had al helemaal zoiets: dat kon er ook nog wel bij... maar inderdaad, heel blij met de actie!

Kan een MOD even in de OP aanpassen?; eerste IUI vrijdag 30 oktober.

Orea, wat spannend, krampjes... Zou mooi zijn, kun je ook mooi beginnen!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 14:44:36 #159
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_74150453
    spannend mijsje!

en sombie, 5 hele eitjes! ik duim voor ze! [edit] ik lees nu pas van de 3 bevruchtingen. ook mooi! [/edit]
    dus het duimen zet zich voort, voor deze 3 broedsels. delen jullie!

[ Bericht 30% gewijzigd door trui op 28-10-2009 15:08:22 ]
    in de haak.
    pi_74150701
    Mijsje, wat goed, vrijdag IUI!!

Ik hoop dat de krampen doorzetten, Orea.

Bedankt voor de duim, trui! Er zijn er 3 bevrucht, vrijdag is de tp.

En flugeltje, ik ben het wel met Orea eens, moet ik zeggen. Bovendien, ik was me er al lang van bewust hoe bijzonder het is, zwanger worden en kinderen krijgen. Ik heb het nooit als vanzelfsprekend beschouwd dus deze les had ik wel over kunnen (en willen) slaan. En mensen die er wel zo over denken, krijgen het soms evengoed zo in de schoot geworpen dus aan hen gaat de les voorbij.

Nee, schaf die hele infertiliteitszooi maar af. Ik gun dit niemand. Helaas, zo werkt het niet anders had ik nog wel een paar dingen afgeschaft.
    pi_74150995
    Wat goed mijsje, dat gaat hard ineens!

Ik heb komende maandag mijn eerste eigen NOD. Ik was er weinig mee bezig, voel ook weinig spannends. Toen droomde ik vannacht dat ik positief testte en vertelde een collega dat ze me zo vond stralen, twee dingen die niet eerder zijn gebeurd. (Nee echt niet, heb ook nooit over zwanger zijn of een baby gedroomd...)
    Ja hallo, straks krijg ik weer hoop!

Oeh Sombienieuws! 3 bevrucht, wat fijn!!

[ Bericht 11% gewijzigd door prinseszondererwt op 28-10-2009 15:06:04 ]
    pi_74151074
    Vrijdag wordt weer een topdag! Sombie die de broedsels mag ophalen en Mijsje die de IUI krijgt! Dat wordt vet spannend over 2 weken!!!!!
    pi_74151143
    Sombie, 3 bevrucht! Wat goed! Dus jullie hebben dan ook 1 eskimootje? echt super!

oeh PZE, wat spannend! Je eigen NOD!!! ik duim voor je!
    pi_74152000
    PZE, spannend! Je 1e eigen NOD... dat had je een paar weken terug nog niet gedacht!

Sombie, 3 bevrucht! Mooie score, zeg! Super!

Mijsje; heel veel succes/sterkte met het zetten van de Pregnyl... en straks voor de IUI natuurlijk ook!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 16:28:40 #165
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74154302
    @sombie en Orea, ik vind ook dat het niet té lang moet duren allemaal. Deze fertiliteitszooi is gewoon shit!! Ik doelde dan ook meer op de uitspraak van Orea dat iedereen 'meteen' zwanger zou worden en niemand meer moeite zou hoeven doen. Als iedereen meteen na het stoppen met de pil *hop* zwanger zou worden verminderd in mijn optiek ook de bijzonderheid van het geheel. Ik bedoel daarmee dus niet dat het maar lekker jaren moet duren bij een aantal mensen, maar meer dat het niet zomaar in de schoot geworpen zou moeten worden. Daarmee haal je voor mijn gevoel echt een deel van het wonder weg.

Vrijdag zowel mijsje als sombie terugplaatsing Spannend allemaal zeg. (mijn ei gaat morgen of vrijdag springen, dus ik doe lekker mee )

Oei PZE, spannend voor jou.... Damn m'n duimen draaien overuren hier....
      woensdag 28 oktober 2009 @ 17:24:55 #166
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_74156272
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 16:28 schreef flugeltje het volgende:
    @sombie en Orea, ik vind ook dat het niet té lang moet duren allemaal. Deze fertiliteitszooi is gewoon shit!! Ik doelde dan ook meer op de uitspraak van Orea dat iedereen 'meteen' zwanger zou worden en niemand meer moeite zou hoeven doen. Als iedereen meteen na het stoppen met de pil *hop* zwanger zou worden verminderd in mijn optiek ook de bijzonderheid van het geheel. Ik bedoel daarmee dus niet dat het maar lekker jaren moet duren bij een aantal mensen, maar meer dat het niet zomaar in de schoot geworpen zou moeten worden. Daarmee haal je voor mijn gevoel echt een deel van het wonder weg.

Vrijdag zowel mijsje als sombie terugplaatsing Spannend allemaal zeg. (mijn ei gaat morgen of vrijdag springen, dus ik doe lekker mee )

Oei PZE, spannend voor jou.... Damn m'n duimen draaien overuren hier....
    Ik spring met je mee gewoon voor de hoop enzo
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_74158092
    dan springen we dus voor minimaal 6 streepjes over twee weken, en een paar dagen erna nog een keer 2 streepjes van PZE...
    pi_74160059
    Goed plan!
    pi_74164389
    Ik wil er komende dinsdag al wel twee.
    Ik duim in elk geval weer mee voor jullie allemaal!!
    pi_74167745
    Maar PZE, je hebt van de week toch pas je eisprong? oh, van de ovutest natuurlijk... oke, ik snap je weer!
    Ik ook voor twee streepjes dinsdag!

Hier zit de pregnyl erin, dus er is voor deze IUI geen weg terug, we zijn echt van start!

de huisarts heeft me laten zien hoe het moet, ik kan het de volgende keer zelf... wel een venijnig prikje zeg...
    pi_74167936
    Goedzo mijsje! Stoer hoor, volgende keer zelf prikken.

En nee, dinsdag is echt mijn NOD. Mijn positieve ovutest had ik de 19e al...
    pi_74168035
    Wow, spannend!

* AncientSound duimt heel hard voor jullie.

Hup babies-in-spé, hup!
    pi_74168101
    dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen!!! Maar dan ook de fingers crossed en de thumbs up voor jou!
    pi_74170770
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 22:16 schreef mijsje het volgende:
    Maar PZE, je hebt van de week toch pas je eisprong? oh, van de ovutest natuurlijk... oke, ik snap je weer!
    Ik ook voor twee streepjes dinsdag!

Hier zit de pregnyl erin, dus er is voor deze IUI geen weg terug, we zijn echt van start!
    [ afbeelding ]
    de huisarts heeft me laten zien hoe het moet, ik kan het de volgende keer zelf... wel een venijnig prikje zeg...

Er komt geen volgende keer oke?
    mocht die er wel komen (waar ik niet vanuit ga ) dat je het zelf gaat doen!! HELDIN!

dat hoop ik zo van harte Mijsje!! Tis nu ook jouw beurt! Het MOET vind ik! *stampvoet*

Hier prut! Als in, vannacht of morgenochtend ga ik ongewtijfeld ongesteld worden! dat je er weer blij mee kunt zijn, met het ongesteld worden

PZE, jij gaat dinsdag gewoon lekker de weg voor ons vrij maken dat moet ook

Sorry ben een beetje in een mood! PMS en ik vind gewoon dat wij (als in ik en de rest die hier mee posten ) nu aan de beurt moeten zijn!
    pi_74170919
    Oh en in de auto op weg naar Leiderdorp gisteren, begon mijn lief toch ineens over adoptie... Alhoewel we tijdens alle pogingen heb gezegd: nee... klaar is klaar, we gaan dan niet opnieuw 5 jaar zitten wachten.... ben ik (zijn we) er toch over aan het nadenken.. We zitten tegen het eindpunt, en het idee dat wij nooit een kindje krijgen (danwel natuurlijk danwel adoptie) kan ik niet verkroppen momenteel

Komende tijd ga ik me toch eens goed inlezen... Er was hier toch een topic over adoptie? *zoeken gaat*
    pi_74175382
    Orea, dat kan ik me heel goed voorstellen! Goed om je vast in te lezen.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:22:59 #177
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74175829
    Er is hier een topic ja Orea, ik snap ook dat alleen al het praten over adoptie de mogelijkheid dat het misschien nooit lukt ineens werkelijker maakt dan wanneer je het nog voor je uitschuift. Lees jezelf maar eens goed in

Wij liepen gisteren in de IKEA en we kwamen een leuk jong stel tegen met een heel lief klein chinees meisje. Raakte er helemaal door vertederd Mocht het bij ons nooit gaan lukken weet ik zeker dat ik zo'n meiske net zoveel liefde zal kunnen schenken als een kindje van mezelf. Voor Martijn is dat, net zoals eerst voor jouw lief, allemaal nog niet zo duidelijk. Gelukkig sta ik nog aan het begin van de MMM dus we kunnen een eventuele beslissing nog even voor ons uitschuiven.

Hier goed gebruik gemaakt van positieve ovulatietesten gisteren en eergisteren

Ik verwacht mijn ovulatie dus morgen. En dan de terugplaatsingen van mijsje en sombie erbij, dames dit moet een goed teken zijn. In ieder geval erg goed voor de statistieken
    pi_74178285
    Orea, heb je hier wat aan? topic over adoptie (oud topic en dicht, maar ms staan er wel dingen in waar je wat aan hebt...) ik snap je wel hoor, dat je dit soort dingen ook wil onderzoeken voor julliezelf. je wil je liefde toch kunnen geven, en dat het niet te verkroppen is om kinderloos te biljven, ja, dat kan ik me helemaal indenken...
    en ik hoop met je mee dat ik geen volgende keer nodig heb... gewoon allemaal zwanger deze periode... wat zou dat mooi zijn... * mijsje droomt lekker verder...

Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
      donderdag 29 oktober 2009 @ 10:26:49 #179
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74178394
    Wat een spannende tijden... duim voor een heleboel dubbele streepjes!!!!
    pi_74179665
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef mijsje het volgende:
    Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
    Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
    pi_74181354
    Het zijn echt spannende tijden hier!

O, ik dacht dat je pas over een week aan de beurt was, PZE! Wat gaat die tijd toch snel. Gelukkig maar want des te eerder heb je die positieve test in je handen. Ik duim me weer suf voor je!
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef Orea het volgende:
    Oh en in de auto op weg naar Leiderdorp gisteren, begon mijn lief toch ineens over adoptie... Alhoewel we tijdens alle pogingen heb gezegd: nee... klaar is klaar, we gaan dan niet opnieuw 5 jaar zitten wachten.... ben ik (zijn we) er toch over aan het nadenken.. We zitten tegen het eindpunt, en het idee dat wij nooit een kindje krijgen (danwel natuurlijk danwel adoptie) kan ik niet verkroppen momenteel

Komende tijd ga ik me toch eens goed inlezen... Er was hier toch een topic over adoptie? *zoeken gaat*
    Zo herkenbaar dit, Orea! Maar ik kan me er niet toe zetten stappen te nemen voor we aan het eindpunt zijn... En dat zijn we nog niet. Maar ja, ik ben al 35...
    pi_74182596
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
    nee, ik zal me er niet te veel op vastpinnen... het is zo dat ik wel eens wat krampjes en tintelingen gevoeld heb rond de eisprong, maar daarvan heb ik me altijd afgevraagd of dat wel van de eisprong was... ik dacht: rond tien uur gewoon even opletten, maar de kans is groot dat ik niks voel, want ik voel m'n eisprong eigenlijk verder nooit... het is dus geen teleurstelling als ik niks voel
    pi_74182803
    Dat is dan ook een verschil inderdaad nog Sombie, je leeftijd en dan vooral je gevoel erin.. Wellicht zou je wel een BKA nummer kunnen aanvragen? Wij zitten te denken om dat sowieso te doen, voordat er dan zaken echt gaan lopen ben je zo een jaar of 2 jaar verder.. Maar dat scheelt al wel in de uiteindelijke tijd.

Ben momenteel ook zo aan het malen, dan bedenk ik me weer, het geld voor adoptie kan ik ook in IVF'en stoppen met de kans nog zelf zwanger te worden.. Alleen geen garantie... Lastig! En wil op dit moment geen keuze maken, daarvoor gaat er teveel door mijn hoofd....

Overigens nog steeds niet ongesteld ik ken mijn lichaam inmiddels té goed.. nou ja er zit niets anders op dan wachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 29-10-2009 12:49:30 ]
    pi_74183632
    Daar hebben we het dus ook over gehad: een BKA-nummer aanvragen. Weet jij toevallig wat dat kost?

En wat je zegt: dat geld voor adoptie kan ik ook gebruiken voor IVF. Mijn vriend en ik hebben al besproken dat we dat wel willen doen mocht het na 3 behandelingen nog niet zijn gelukt.
    Van wat ik op de site van Gent zag, zijn je kansen na 3 behandelingen echt niet verkeken. Bij 6 behandelingen zijn de kansen best hoog!

En balen dat je nog niet ongesteld bent. En nog wel PMS?
    pi_74183818
    BKA aanvraag is gratis. Je dient het verzoek in bij Justitie en krijgt het nummer waarmee je op de lijst wordt geplaatst. Na 1,5 tot 2 jaar (of misschien wel iets eerder) krijg je dan uitnodigingen voor de verplichte voorlichtingen die wel geld kosten..

Dit heb ik vannacht zitten doorlezen (kon niet slapen ) informatie
    pi_74183839
    Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
      donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:59 #187
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74184460
    Nou de ovulatietest van net was al een stuk lichter, gisteren dus écht de piek en tussen nu en morgen eisprong. Cervixslijm is ook al afgenomen, dus de wachtweken zijn begonnen...

Mijn NOD wordt daarmee dus vrijdag de 13e november, ow damn als dat maar goed gaat
    pi_74184476
    Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .
      donderdag 29 oktober 2009 @ 13:23:20 #189
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74184518
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:06 schreef Orea het volgende:
    Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
    * stuurt mail aan afschaffen@dikkevandale.nl
    pi_74184577
    Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
    pi_74184796
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:22 schreef sombie het volgende:
    Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .

Flugel, vrijdag de 13e komt vast hartstikke goed
      donderdag 29 oktober 2009 @ 13:43:14 #192
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74185257
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:24 schreef sombie het volgende:
    Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
    Uhm lieve schat... Als jij morgen terugplaatsing hebt is het toch óók voor jou op vrijdag de 13e je NOD?
    pi_74185372
    Ja, maar daar wilde ik gewoon nog even niet over nadenken. Ik kruip gewoon 2 weken onder een steen en doe of ik gek ben.
    pi_74185419
    Volgens mij is Sombie's NOD al een paar dagen eerder punctie geld als eisprong + 14 dagen, dat zou dan de 10e worden toch?
    pi_74185597
    Ja, volgens mij eigenlijk ook maar in het ziekenhuis raadden ze me vorige keer aan om wel 14 dagen na de tp aan te houden. En dat bleek ook te kloppen want dag 14 na de tp werd ik ongesteld (maar had natuurlijk wel stiekem hoop omdat ik ook dacht: puntie = eisprong).
    pi_74185670
    Ja ik moet nu ook 17 dagen na de punctie aanhouden. Maar vanaf dag 14 kun je volgens mij wel testen (als je dat wilt )
    pi_74186340
    voor mij is het gewoon 14 dagen na de inseminatie... dat is lekker duidelijk. dat is dus 3 keer vrijdag-de-13e-stress...
      donderdag 29 oktober 2009 @ 14:19:37 #198
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74186814
    Overigens is de zwangerschapstest op babybrabbel.nl al positief gezien vruchtbare data en neukpartijtjes
    pi_74187023
    Flugel! (dat is ie bij mij ook al vaak geweest... )
    pi_74191227
    ik loop al een tijdje mee te kijken maar nooit gereageerd.
    mn vrouw en ik zijn ook ongeveer 1.5 jaar bezig geweest met pogingen tot zwanger te raken.
    Helaas is dat ook erg vaak fout gegaan (in mijn ogen natuurlijk) en we zijn daarmee naar een arts geweest.

Gelukkig is het bij ons toch op de normale manier gelukt en weten we sinds gisteren dat we een zoontje op komst hebben.

Ik wil toch even mn steun betuigen aan de mensen bij wie t niet zo goed gaat.
    Dus bij deze, *steun*.
    pi_74191429
    Over vrijdag de 13e, het zou wel eens de datum van punctie kunnen gaan worden hier (maar dat is globaal eerst even ongesteld worden enzo.. maar komt wel rond die datum hahaha!)

Bweiss, bedankt voor je steun! En gefeliciteerd met je zoon in de maak!
      donderdag 29 oktober 2009 @ 16:40:00 #202
    152968 egg-bird
    zo goed als nieuw
    pi_74192324
    Zo nu neem ik t maar weer over met mn eigen account.
    voor de duidelijkheid. bweiss is dus een subaccount wat ik had aangemaakt omdat ik mn wachtwoord niet meer wist van dit account
    maar geen probleem voor de steun. ik weet niet hoe t is in t stadium waar de meesten in zitten maar toch.
    pi_74194014
    Egg-bird, fijn dat jij en je vrouw na zo lang wachten toch een prachtige zoon gaan krijgen! Gefeliciteerd!
    en bedankt voor de steun, dat is altijd fijn, dat mensen je steunen...

Orea ook dus een mooie dag op vrijdag de 13e...
    pi_74200384
    Egg-bird, bedankt. Alle steun is hier welkom. Fijn dat jullie een zoontje in de maak hebben, gefeliciteerd!

Vrijdag de 13e F5-dag!
      donderdag 29 oktober 2009 @ 20:40:49 #205
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74200971
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Egg-bird, bedankt. Alle steun is hier welkom. Fijn dat jullie een zoontje in de maak hebben, gefeliciteerd!

Vrijdag de 13e F5-dag!
    Zeker weten, in het tweede streepjestopic staan er ook al 2 NOD's voor die dag

Maar volgende week beginnen we met F5'en voor jou

Heb je hoop deze maand of ben je al lang blij dat je lichaam op eigen kracht aan het werk is?
      donderdag 29 oktober 2009 @ 20:53:18 #206
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_74201515
    Tjee wat is het spannend hier de komende tijd zeg!
    De duimen gaan hier aan hoor!
    pi_74201970
    Tsja Fluugs, het zou natuurlijk mooi zijn als het juist nu raak is. Ik voel wel dingetjes, maar ik ga er toch vanuit dat het niet gelukt is. Je dekt jezelf in na al die tijd...
    pi_74202291
    indekken? hoe kom je daar nou bij? * hysterisch zenuwachtig begint te lachen...*

(ik ben er ook beetje van overtuigd dat het toch niet kan lukken... met wel een klein beetje hoop...)
      donderdag 29 oktober 2009 @ 21:20:57 #209
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74202627
    * positivisme het topic instraalt

[ratelband modus]
    Kom kom dames, postief denken
    [/ratelband modus]

Ik begrijp het indekken hoor, doe ik ook steeds opnieuw. En als ik weer zwanger zou zijn zou het indekken meteen weer beginnen. 'we zien wel' is zo'n favoriete quasi nonchalante uitspraak van mij

Maar statistisch gezien moet er volgens mij nu wel een streepje gaan vallen. 5 NOD's op één dag móet iets opleveren.
    pi_74202704
    ja, dat klopt, dat heb ik vaker gehad, samen met een aantal dames op 1 dag de NOD... die dames zijn volgens mij allemaal al bevallen... *nu echt wat positiever probeert te denken...*
      donderdag 29 oktober 2009 @ 21:34:59 #211
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74203179
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:22 schreef mijsje het volgende:
    ja, dat klopt, dat heb ik vaker gehad, samen met een aantal dames op 1 dag de NOD... die dames zijn volgens mij allemaal al bevallen... *nu echt wat positiever probeert te denken...*
    grrrrr
    pi_74203247
    pi_74203359
    Toch is dat het wel hè, dat je heel erg jezelf gaat beschermen. Als het idd ooit lukt, dan zal ik ook denken: eerst maar eens twaalf weken door komen... Maar het is gewoon een soort zelfbescherming, misschien wel goed ook.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 21:44:03 #214
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74203591
    Dat beschermen is iets wat we altijd zullen doen. We zullen ook nooit de onbezorgdheid van een zwangerschap ervaren vrees ik. Misschien nadat je het tweede trimester bereikt hebt. Maar waarschijnlijk zul je altijd wel bezorgd blijven. Juist de mensen bij wie het allemaal wat moeilijker gaat zou je een onbezorgde zwangerschap toe willen wensen. Helaas werkt het niet altijd zo.

Ik heb alleen wel heel erg sterk het gevoel dat er komende periode wat zwangerschappen gaan ontstaan
      donderdag 29 oktober 2009 @ 21:45:44 #215
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74203668
    M'n buik jeukt, was dat niet ook een zwangerschapskwaaltje?

of was dat pas na een aantal maanden?
    pi_74204365
    Haha, volgens mij wel fluugs, dat duurt nog even.
    Maar idd, ik vraag me af of ik er wel van zou genieten. Dat vond ik bij Leonieke ook zo voorstelbaar.
    pi_74213908
    Ik durf ook echt nog niet optimaal te genieten. Vandeweek gestopt met de medicatie en nu ben ik echt doodsbang dat mijn lichaam het nog niet heeft overgenomen. Zit ik weer aan m'n borsten te voelen, denk ik dat ze slapper worden enzo. Gek word ik van mezelf. Volgende week woensdag pas weer een controle. Dat lijkt echt een eeuwigheid weg.

Maar goed, ik zie dat er hier een hele spannende periode is aangebroken voor een hoop meiden. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om allemaal je NOD op dezelfde dag te hebben En vandaag ook een spannende dag. Ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed gaat en we op vrijdag de 13e groot feest hebben
      Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:40:51 #218
    5428 crew  miss_sly
    pi_74214587
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:35:52 #219
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74215979
    Dames ik heb een probleem. Ik zit hier als een gekske te duimen, máár ik krijg ook logé's, dus er moet gepoetst worden.... Hoe doe ik dat met van die duimende handjes?

Goeie link miss_sly, ben benieuwd of dat ook telt voor de reguliere neukers onder ons. Anders lig ik voor niets als een zotje met m'n beentjes de lucht in na de daad

Spannende tijden meiden, we gaan heel veel grapjes maken en lachen heb ik besloten. Dat houdt de spanningen onder controle!
    pi_74216625
    Ik neem het wel even van je over Flugel, de wasmachine draait en is voorlopig nog niet klaar dus ik heb de tijd

Volgens mij werkt het ook voor de reguliere.... sterker nog, nadat we het moment supreme in de meest gunstige positie hebben bereikt (DS) blijf ik nog even op m'n buik liggen, en na een tijdje draai ik me op m'n rug en ga iets lager op de matras liggen dan normaal en doe bzzzzz het voeteneind omhoog.... kantelt m'n onderlichaam ook de goeie kant op
    OMG dit is weer zo'n TMI post
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:02:08 #221
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74216936
    Ondanks de TMI, Soneal durft geen neuken te zeggen op FOK! en typt puntjes!

Neuken
    Neuken
    Neuken

Ik dus wél

sorry, ik zal weer ontopic endezo doen, ben nerveus voor sombie en mijsje
    pi_74217283
    Volgens mij was het in die zin niet nodig, daarbij; dan zou ik er geheel des FOK!s "geyle neucksex" van maken

Hop, we duimen weer verder
    Wel spannend, al die vrijdag de 13de NODs die het worden
    pi_74218056
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:

Spannende tijden meiden, we gaan heel veel grapjes maken en lachen heb ik besloten. Dat houdt de spanningen onder controle!
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik heb gisterenavond een knop omgegooid, chaggo, negatief en prikkelbaar zijn helpt me nu niet eerder ongesteld worden of geeft de poging meer kans van slagen! (ik ben nog steeds niet ongesteld )

Dus ik doe helemaal met je mee! Normaal ben ik ook wel een lolbroek namelijk, dus dat moet ik gewoon lekker doorzetten!!!
    pi_74218460
    * prinseszondererwt zet haar feestneus op
    pi_74218764
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 11:02 schreef flugeltje het volgende:
    Ondanks de TMI, Soneal durft geen neuken te zeggen op FOK! en typt puntjes!

Neuken
    Neuken
    Neuken

Ik dus wél

sorry, ik zal weer ontopic endezo doen, ben nerveus voor sombie en mijsje

ik krijg zo de kriebels van het woord klussen hè
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:05:15 #226
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74219155
    Dit gaat een dolle boel worden de komende tijd

als het niet lukt is toch wel kut, kunnen we beter de tijd ernaartoe veel lol hebben gehad, sjagerijnen kan altijd nog

Ben alleen benieuwd of de Mods hier ook zo blij mee zijn
    pi_74219877
    Nah, gezien de aard van deze topicreeks lijkt me dat men er niet veel moeite mee kan hebben als het er af en toe een beetje melig aan toe gaat. Toch?!

Daarbij is lachen gezond, en wie weet helpt het zelfs
    pi_74220360
    Gewoon de disclaimer erbij dat degene die even niet blij, lollig of weet ik het wat kan zijn dat ook niet hoeft. En als iemand er last van heeft het ook gewoon even aangeeft! Maar denk ergens wel dat we het wel aanvoelen!

Wie is er ongesteld en wil ervan af? Straal mij eens in!
    pi_74221660
    quote:
    Ik heb alleen wel heel erg sterk het gevoel dat er komende periode wat zwangerschappen gaan ontstaan
    Dat heb ik nou ook! En zoveel meiden die op vrijdag de 13e hun NOD hebben... dat moet echt wel goed nieuws worden! Op naar de 13e!

en grappen maken enzo moet toch juist kunnen? Maakt het allemaal wat minder beladen.... het is al zwaar genoeg...
    pi_74221741
    Ik zit hier een beetje quasi-boos op mezelf te zijn. Waarom hang ik nog niet boven de wc, heb ik nog geen utrapijnlijke boobs en ruik ik geen dingen die ik anders niet ruik? Met andere woorden: ik heb het gevoel dat Orea dinsdag mijn ongesteldheid mag overkopen.
    pi_74221823
    Nou ik hoop toch echt dat ik voor die tijd ongesteld ben hoor!

Enne, jij hebt dat niet omdat je gewoon een zwangerschap hebt ZONDER alle kwaaltjes
    pi_74221884
    Over dat gevoel.. Wat heel bizar is, één van mijn beste dinnetjes en vrij spiritueel (zacht uitgedrukt ) en toen wij begonnen heeft zij gezegd er is iets met de datum 18 augustus!!!!

Nooit meer zo bij stilgestaan, omdat we telkens in andere periodes bezig waren.. Zit ik net toch even te rekenen (kan het niet laten ) maar als deze ivf lukt, dan ben ik rond die 18e augustus uitgerekend

krijg er helemaal hoop door, door zo'n opmerking van toen
    pi_74222641
    Ook weer herkenbaar Orea! Ik begon ook helemaal te hopen toen een collega riep dat ik zo straalde...
    Ook wel weer lekker toch, een beetje hoop zo op zijn tijd?
    pi_74222738
    absoluut! Ik wil ook hopen, maar mijn zelf-beschermings-mechanisme (cool scrabble woord ) blockt dat regelmatig!
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:55:42 #235
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74222871
    PZE, je weet toch dat je ook zonder te kotsen haske zwanger kunt zijn hè? Die klachten komen bij de meeste vrouwen toch echt pas ná NOD

Overigens denk ik dat het ei van links komt bij mij

Benieuwd wat Wilders daar van gaat zeggen
    pi_74223055
    Mijn ei komt van links! Een SP-ei zeker?
    pi_74225138
    Overigens, Tico zei iets over die hoge dosering foliumzuur, maar die is niet zonder recept te verkrijgen! Maar gewoon met de normale dosering op hetzelfde komen kan natuurlijk ook..

Tico, jij hebt destijds hoge dosering moeten gebruiken, maar hoeveel was dat per dag? Ik geloof dat foliumzuur in zijn geheel geen kwaad kan dus ik ga de dosis ook maar eens omhoog gooien
    pi_74225240
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ik zit hier een beetje quasi-boos op mezelf te zijn. Waarom hang ik nog niet boven de wc, heb ik nog geen utrapijnlijke boobs en ruik ik geen dingen die ik anders niet ruik? Met andere woorden: ik heb het gevoel dat Orea dinsdag mijn ongesteldheid mag overkopen.
    Ik zit hier toch echt wel niet voor niets heel erg dik te zijn, hoor En dat is al meer dan 5 maand zo maw het hoort er niet automatisch bij
    pi_74225291
    Hey Leo, hou je buik eens in!!!!

(flauww kweet het hoe is het meis? )
    pi_74225778
    Leo! Fijn te horen dat je weinig kwaaltjes hebt! Ik weet ook wel dat het niet hoeft hoor, maar het is zo'n duidelijke bevestiging dat er iets groeit in je buik... That's what i need, bevestiging.

Vandaag weer leuke hoop gekregen... hoe vaak kun je plassen op een dag?

[ Bericht 20% gewijzigd door prinseszondererwt op 30-10-2009 15:59:04 ]
    pi_74232567
    ik heb het binnen hoor, en dat zonder te NEUKEN... (hahaha, ik durde het te zeggen, zag je het Flugel? )
    maar goed, alle gekheid op een stokje
    de eerste IUI gehad dus, en ik moest blijven liggen van de gyn, ook door die publikatie die ze vanochtend had gezien... ze zei: baadt het niet, schaadt het ook niet... ik hoop zo dat ik bij die 27% hoor! maar goed, nu dus de wachtweken in... over 2 weken weten we meer hoop ik...

ow, btw, mijn ei kwam ook van links... heel duidelijk te zien op de echo's van van de week...
    pi_74232813
    Orea, ik ga je maandag antwoord geven. Ik moet het even opzoeken.
    pi_74232856
    Ow mijsje wat spannend! Ik hoop zo dat je linkse eitje uitgroeit tot een lief beebje voor jullie.
    pi_74233007
    Leuk teruglezen zo!

PZE, moeilijk he, die laatste dagen.

Mijsje, ze zijn binnen!! Nu bevruchten en innestelen svp!

En ik heb vanmiddag 2 prachtige embryootjes gezien. De laborante was heel enthousiast over ze, vooral over de ene die al achtcellig is en helemaal geen fragmentatie heeft vergeten te vragen waarom dat zo goed is, was helemaal vol van mijn mooie aanstaande kinders .
    Op het scherm konden we heel mooi zien hoe de embryootjes naar binnen werden gespoten of eigenlijk zagen we het vocht waar ze in zitten.
    Daarna bleef ik ook nog even liggen en hebben mijn vriend en ik samen flauwe geintjes gemaakt en daar heel melig om gegiecheld en nagenoten van wat we hebben gezien.

Oeps, wel erg veel maar zo voel ik me nu wel!
    pi_74233309
    Wat fijn Sombie! Het wachten op de 13e is nu echt begonnen!
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:33:45 #246
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74233458
    Jaaa!!!!! Zet 'em op dames! Hou ze binnen!
    *verder duimen gaat*
    pi_74235785
    Sombie!!! ook bij jou zijn kinders binnen!!! Ik hoop ook zo op babietjes bij jou!

Nog maar 14 dagen tot vrijdag de 13e... is het al bijna?
    pi_74237285
    Sombie en Mijsje, wat enorm spannend, en wat lekker dat vandaag alles goed verlopen is

Succes
    pi_74237568
    Mijsje, wat fijn dat het goed is gegaan vandaag en wat goed ook dat die gyn zo meedenkend is en dat je dus moest blijven liggen n.a.v die publicatie! Super!

Sombie, ik ben ook helemaal in de stemming, hoor, door je verhaal! Wat moet het bijzonder zijn geweest!
    pi_74238026
    Wat leuk hier zeg, vast allemaal babytjes in wording, Z&G kan vast uitgebreid worden binnenkort!
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_74238358
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 21:30 schreef Jose81 het volgende:
    Mijsje, wat fijn dat het goed is gegaan vandaag en wat goed ook dat die gyn zo meedenkend is en dat je dus moest blijven liggen n.a.v die publicatie! Super!

Sombie, ik ben ook helemaal in de stemming, hoor, door je verhaal! Wat moet het bijzonder zijn geweest!
    ik was ook wel een beetje verrast Ik had nog helemaal niet over die publicatie gehoord/gelezen tot zij ermee kwam... (was een andere gyn dan m'n eigen gyn...) en op school hoorde ik er daarna collega's over (heb je wel nog even gelegen, want ik las dat dat moest...) en daarna hoorde ik erover op de radio en zag ik het op internet... dat deed me helemaal goed, want ik had me rot gevoeld als ik er allemaal over had gehoord, maar dat m'n gyn me meteen had laten opstaan...
    pi_74240775
    ja, dat snap ik inderdaad...! Maar er is helemaal goed gehandeld! En nu maar hopen dat je idd bij die 27% hoort!
    pi_74240981
    ik duim met je mee!
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:15:02 #254
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74245782
    Nog maar 13 dagen

En mijsje durft Neuken te zeggen

Zo ladies de buit is binnen! Nu gaan we koesteren...

sombie, fragmentatie heeft met de kwaliteit van het embryo te maken. Hoe meer fragmentatie (verbrokkeling) van de cellen hoe minder kans op innesteling. (google is my friend )

Ik realiseer mezelf net dat gisteren, ovulatiedag, ook meteen dag 13 van mijn cyclus was. Ik word ineens achtervolgd door het getal 13
    pi_74246530
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 08:15 schreef flugeltje het volgende:
    Nog maar 13 dagen

Ik realiseer mezelf net dat gisteren, ovulatiedag, ook meteen dag 13 van mijn cyclus was. Ik word ineens achtervolgd door het getal 13
    als het maar geen 13-ling wordt.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:11:52 #256
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74246670
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik laat dit maar niet aan Martijn lezen
    pi_74247212
    zo wordt 13 straks nog een geluksgetal in plaats van een ongeluksgetal...

(fluugs, ik durf heel veel te zeggen, maar dan schrikken mensen van me... dat verwachten ze op de een of andere manier niet bij me... )
    pi_74247239

Zo, dertien jompels om het geluk een handje te helpen
    pi_74247377
    Dank voor de jompels en andere aanmoedigingen! 13 gaat ons geluksgetal worden, meiden!

Orea, knap dat je de knop hebt omgezet. Toch hoop ik dat je nu ongesteld geworden bent!

Bedankt voor het opzoeken en uitleggen, flugeltje. O, dat klinkt dan toch wel hoopvol deze keer. 1 8-cellige zonder enige fragmentatie en 1 4-cellige met een ietsiepietsie fragmentatie. Argh, nu ga ik hopen en tegelijk word ik bang.

O, en zolang neuken geen klussen genoemd wordt, vind ik het best!
    pi_74248434
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 09:56 schreef Ticootje het volgende:
    [..]
    Dan doen we gewoon een datum 13-ling, dat er midden juli 2010 een enorm F5-topic is in Z&G
    pi_74251407
    Dames wat een goed nieuws IUI en terugplaatsing Op naar de 13e

Ik moest trouwens ook na de IUI even blijven liggen. Ik dacht dat ik een 10tal minuten moest blijven liggen, maar deed altijd alsof ik niet naar het uurwerk had gekeken en rekte het zo toch tot een kwartier
    pi_74252022
    Leonieke, en het helpt dus toch ik hoop gewoon dat het bij mij net als bij jou gaat! (met dan als verschil dat ik niet dagelijks heb hoeven spuiten... )
    pi_74257117
    Ik moest inderdaad ook altijd een kwartiertje blijven liggen na de IUI. Nu na de tp heb ik dat ook gedaan. Het hoeft niet maar het mag wel.
    pi_74259877
    beter gedaan maar dat het niet hoefde, dan niet gedaan en dat het daardoor mislukt...

ik hoop maar dat je straks knipperlichtjes in je buik hebt!
    pi_74260637
    He fijn...
    pi_74261241
    Wat is er pz?
    pi_74261431
    Ik durfde de eerste uren na de IUI zelfs niet naar het toilet gaan
    pi_74262634
    Dat dus, kotsmisselijk. Gespuugd enzo... Joepie.
    pi_74262834
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 21:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Dat dus, kotsmisselijk. Gespuugd enzo... Joepie.
    vla kotst het beste. Zonder gore stukken, en als je meteen kotst is ie ook nog lekker lauw.
    pi_74263565
    Getver Tico, ik zal er aan denken.
    pi_74265889
    ow, ik dacht al PZE, dat je het over m'n knipperlichtjes in een buik had...
    op zich een goed teken, , maar ms wel al een beetje vroeg ervoor?
    beterschap meisje...
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 20:51 schreef leonieke het volgende:
    Ik durfde de eerste uren na de IUI zelfs niet naar het toilet gaan
    pssst, ik ook niet... en niks zwaars tillen waardoor ik m'n buikspieren strak moet aanspannen...
    pi_74270586
    Nee joh mijsje, tuurlijk had ik het niet over knipperlichtjes! Die zijn
    Ik heb gewoon de griep, vanmorgen even getest voor de zekerheid en de test bleef leeg,,, Jammerdebammer.
      zondag 1 november 2009 @ 09:44:08 #273
    147404 Jose81
    B@S & LUC
    pi_74270595
    pze, beterschap ... maar hopelijk heeft het natuurlijk een andere oorzaak
      zondag 1 november 2009 @ 10:24:32 #274
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74271030
    Griep is balen ja PZE, ik hoop overigens ook dat het stiekem toch een andere oorzaak heeft. 'Ge wit oot noot' zou ons oma zeggen

Voor de andere dames van mijn trio, nog 12 dagen! Het gaat gestaag....
    pi_74271411
    PZE dat is balen, een lege test... maar ehm, je bent wel wat vroeg met een test als je dinsdag je NOD pas hebt... gewoon even afwachten, en net wat Jose zegt, hopelijk heeft het een andere oorzaak...
    en ja, knipperlichtjes zijn

nog 12 dagen!!!!
    maar ik denk gewoon dat ik dan kan bellen naar de gyn met de mededeling dat ik weer nieuwe echo's en pregnyl nodig heb... ach, so be it...
      zondag 1 november 2009 @ 11:56:27 #276
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74272646
    Ik blijf positief en schrijf bij deze in voor PUPO

Ik heb zo'n gevoel, ik kan het niet uitleggen, maar het voelt gewoon heel positief. Alsof het dit keer raak is van een 'plakker' Ik durf dat gevoel niet goed uit te spreken, want als ik gewoon ongesteld wordt sta ik hier straks bekend als 'die jomanda' Maar goed, ik heb een goed gevoel dit keer, don't ask why...

Het zou overigens wel apart zijn als het dit keer iets wordt, ei op de 13e dag van de cyclus, NOD op vrijdag de 13e, als 't blijft plakken start het tweede trimester rond/op m'n verjaardag en uitgerekende datum zou 23 juli zijn waarbij ik dan verwacht dat het 2 augustus zou worden. De verjaardag van m'n moeder.... Bizar toch?
    pi_74273332
    Flugel, als je er een goed gevoel bij hebt, is dat alleen maar een goed teken!
    en inderdaad, best bizar met die data, zou mooi zijn! (ik heb ook wel vaak iets met data, tenminste, dat probeer ik erin te zoeken, symboliek in je zwangerschap... )
    pi_74273340
    Lieve dames, wat gaan jullie snel en wat gebeurd er veel! Ik volg jullie op de voet maar reageer niet heel trouw. Op dit moment ben ik er ook helemaal niet meer mee bezig. Even een paar weken rust voordat het hele circus weer gaat beginnen. Dus mochten jullie mij even kwijt zijn, ik doe het ff rustig aan en duim heel hard voor de 13e!
    pi_74273393
    Poezebeest, prima soms om het geheel een beetje los te laten. Soms lukt dat, soms niet. Geniet even van de rust.

Flugel, symboliek is mooi bij zwangerschappen. Ik zou deze ronde precies op mijn eigen verjaardag zijn uitgerekend en ik mag het dan met de kerst aan de familie vertellen. Mooi hoor.
    pi_74273624
    Poezebeest, dat is fijn hoor, even wat rust nemen... alleen maar goed voor je om straks uitgerust en ontspannen (voor zover mogelijk) het hele curcus in te stappen... ik hoop ook echt dat de operatie van je man wat gaat opleveren voor jullie, en dat ICSI dan zelfs helemaal niet nodig zou hoeven te zijn... maar ook in het geval van wel, gaan mijn duimen weer volop draaien in die tijd!

pze, dat is ook een mooie op zich, je eigen verjaardag en de kerst als verteldatum...
    zo had ik met mijn laatste zwangerschap (wat zeg ik, m'n enige...) dat ik in de week van m'n miskraam precies een jaar later m'n moeder zou verliezen... heel naar, maar ook een bijzonder idee...
    pi_74277425
    Hoeray, hier is eindelijk ( ) de (rode) vlag uit!

Vanaaf beginnen met de deca! (maandag de 9e eerste meting)
    pi_74277546
    Fijn Orea!
    pi_74277769
    Hoe voel jij je PZE, nog steeds ?

Hier sowieso wat rust, besloten dat dit sowieso niet de laatste ivf is hopelijk wordt die 4e vergoed, dan doen we zeker nog een 5e zelf... Als het dan nog niet gelukt is gaan we ons maar eens goed achter de oren krabben.. Maar dat geeft ook nog wat tijd en niet die hand om de keel van HELP! laatste poging...
      zondag 1 november 2009 @ 14:46:16 #284
    147404 Jose81
    B@S & LUC
    pi_74277857
    Orea, wat "fijn" dat het eindelijk door is gezet, kun je tenminste weer verder...! En ik kan me goed voorstellen dat het je rust geeft dat je weet dat je nog niet helemaal op het eindpunt bent belandt...!
    pi_74278203
    Thnx dames! Dit gaat hem gewoon worden!
    nu ben ik nog positief, wacht maar weer tot wachtweek 2 hihi
    pi_74279300
    Goedzo Orea, fijn dat zulke besluiten wat rust brengen!

Ik ben niet meer misselijk, nog wel slapjes. Heb deze poging door die negatieve test al wel opgegeven. Hopelijk maakt mijn lijf komende maand ook weer een ei.
      zondag 1 november 2009 @ 15:43:56 #287
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74279571
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 11:56 schreef flugeltje het volgende:
    Ik blijf positief en schrijf bij deze in voor PUPO

Ik heb zo'n gevoel, ik kan het niet uitleggen, maar het voelt gewoon heel positief. Alsof het dit keer raak is van een 'plakker' Ik durf dat gevoel niet goed uit te spreken, want als ik gewoon ongesteld wordt sta ik hier straks bekend als 'die jomanda' Maar goed, ik heb een goed gevoel dit keer, don't ask why...

Het zou overigens wel apart zijn als het dit keer iets wordt, ei op de 13e dag van de cyclus, NOD op vrijdag de 13e, als 't blijft plakken start het tweede trimester rond/op m'n verjaardag en uitgerekende datum zou 23 juli zijn waarbij ik dan verwacht dat het 2 augustus zou worden. De verjaardag van m'n moeder.... Bizar toch?
    Ik duim heel hard voor je
    en natuurlijk ook voor de andere meiden hier.

Dit moet gewoon lukken met zoveel NODS op 1 dag en dan ook nog vrijdag de 13e...
    pi_74279844
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 15:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Goedzo Orea, fijn dat zulke besluiten wat rust brengen!

Ik ben niet meer misselijk, nog wel slapjes. Heb deze poging door die negatieve test al wel opgegeven. Hopelijk maakt mijn lijf komende maand ook weer een ei.
    Dan hoop ik nog even oke? De test kan heel goed te vroeg zijn (zeker vóór je nod!!)
    pi_74280356
    Orea, wat goed dat je nu eindelijk kan beginnen met de deca! En inderdaad een fijn gevoel dat dit niet je laatste kans op een kindje is... maar je hebt de volgende pogingen gewoon niet nodig, deze ronde is voor jou!

pze, fijn dat je wat minder beroerd bent nu... ik hoop mee dat je inderdaad gewoon te vroeg getest hebt, maar anders dat je lijf nu zelf in de gaten heeft hoe het een eitje moet aanmaken en moet laten springen...
      zondag 1 november 2009 @ 17:13:29 #290
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74282480
    Als je dinsdag nu gewoon ongesteld wordt weet je wel 300% zeker dat je lichaam zelf gewerkt heeft PZE! Maaaaar, zolang er nog geen bloed is kan het nog alle kanten uit natuurlijk. Ik blijf nog even voor je doorduimen dus

Oe oe, ook Orea kan starten voor de volgende poging, looking good

Poezebeest, ik snap dat je even rust neemt. Het kan ook heel heilzaam zijn, die twee maanden dat ik er even niet mee bezig ben geweest waren eigenlijk best lekker rustig

Nog maar 11,5 dagen
    pi_74282560
    hahahahaha Flugel, zo kun je ook blijven aftellen...

nou, ik ga straks weer aan andere dingen denken... aan pokeren... vanavond pokeravond 4 van het toernooi... (er zijn 8 pokeravonden voor de rondes in Rotterdam...daar zal ik wel niet eindigen, maar ik vind het wel een heel leuk tijdsverdrijf waardoor m'n gedachten lekker afgeleid zijn van het hele IUI/kinderen/geen kinderen gebeuren )
    pi_74282965
    Oh wat leuk jij doet ook aan pokeren

Maar toernooi met bekenden, of 'ergens' (bijv. kroeg) een toernooitje?? (las ergens iets op volgens mij www.leukedingendoen.nl over anoniem strippokeren moest er wel even gelijk aan denken hihi! Das volgens mij onder het mom van met je beste vrienden wil je dat niet, dus kan je het anoniem doen brrrr... )

Veel plezier in elk geval

Flugel
    pi_74283125
    hihihi nee, het is niet strippokeren, het zijn kroegtoernooitjes, nu door heel Nederland heen. de beste zoveel van iedere kroeg gaan door naar de halve finale en daarna de finale in Roterdam
    hier doen we dat: café de Maaier
    pi_74283395
    Wat leuk!! En wie weet haal je de finale wel!
    pi_74283685
    mwah, dat denk ik niet... ik heb nog geen een keer de finaletafel gehaald. je haalt punten vanaf plaats 8, en ik ben een keer 10e en een keer 11e geweest, maar dus nog niet verder dan dat... (wel van de 60...)dus ik ben er bang voor... maar het is wel erg leuk om te doen vind ik zelf...

ow, sorry, ik ben helemaal off-topic
    pi_74283911
    Nou en een keer offtopic hier moet kunnen hoor

Toch jompel ik! Ik kom ook nooit zo ver, maar 1 keer had ik ze toch mooi allemaal te pakken dus het kan!
    pi_74283951
    ik ga gewoon m'n best doen!
    doeg doe!
    pi_74284126
    Ik duim mee!! Zou wel tof zijn

Mijn spuiten met inhoud zijn gewoon praktisch bevroren koelkast staat niet op vriezen maar wel te koud dus *snel aangepast*

Heb de spuit voor straks er maar vast uitgehaald.....
    pi_74288425
    Orea, succes met spuiten!

Ik heb al spotting, dus mijn lijf heeft zelf een ei gebakken deze maand.
      zondag 1 november 2009 @ 21:24:52 #300
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_74292914
    Wie post dit topic vol? En opent een nieuwe?
    Dan post ik een gedicht
    Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
      zondag 1 november 2009 @ 21:28:03 #301
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74293198
    Nou vooruit dan, ik ben wel benieuwd naar dat gedicht!

en het nieuwe topic: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #67

[ Bericht 58% gewijzigd door flugeltje op 01-11-2009 21:33:59 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')