abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74175382
Orea, dat kan ik me heel goed voorstellen! Goed om je vast in te lezen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:22:59 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74175829
Er is hier een topic ja Orea, ik snap ook dat alleen al het praten over adoptie de mogelijkheid dat het misschien nooit lukt ineens werkelijker maakt dan wanneer je het nog voor je uitschuift. Lees jezelf maar eens goed in

Wij liepen gisteren in de IKEA en we kwamen een leuk jong stel tegen met een heel lief klein chinees meisje. Raakte er helemaal door vertederd Mocht het bij ons nooit gaan lukken weet ik zeker dat ik zo'n meiske net zoveel liefde zal kunnen schenken als een kindje van mezelf. Voor Martijn is dat, net zoals eerst voor jouw lief, allemaal nog niet zo duidelijk. Gelukkig sta ik nog aan het begin van de MMM dus we kunnen een eventuele beslissing nog even voor ons uitschuiven.

Hier goed gebruik gemaakt van positieve ovulatietesten gisteren en eergisteren

Ik verwacht mijn ovulatie dus morgen. En dan de terugplaatsingen van mijsje en sombie erbij, dames dit moet een goed teken zijn. In ieder geval erg goed voor de statistieken
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74178285
Orea, heb je hier wat aan? topic over adoptie (oud topic en dicht, maar ms staan er wel dingen in waar je wat aan hebt...) ik snap je wel hoor, dat je dit soort dingen ook wil onderzoeken voor julliezelf. je wil je liefde toch kunnen geven, en dat het niet te verkroppen is om kinderloos te biljven, ja, dat kan ik me helemaal indenken...
en ik hoop met je mee dat ik geen volgende keer nodig heb... gewoon allemaal zwanger deze periode... wat zou dat mooi zijn... * mijsje droomt lekker verder...

Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:26:49 #179
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74178394
Wat een spannende tijden... duim voor een heleboel dubbele streepjes!!!!
pi_74179665
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef mijsje het volgende:
Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
pi_74181354
Het zijn echt spannende tijden hier!

O, ik dacht dat je pas over een week aan de beurt was, PZE! Wat gaat die tijd toch snel. Gelukkig maar want des te eerder heb je die positieve test in je handen. Ik duim me weer suf voor je!
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef Orea het volgende:
Oh en in de auto op weg naar Leiderdorp gisteren, begon mijn lief toch ineens over adoptie... Alhoewel we tijdens alle pogingen heb gezegd: nee... klaar is klaar, we gaan dan niet opnieuw 5 jaar zitten wachten.... ben ik (zijn we) er toch over aan het nadenken.. We zitten tegen het eindpunt, en het idee dat wij nooit een kindje krijgen (danwel natuurlijk danwel adoptie) kan ik niet verkroppen momenteel

Komende tijd ga ik me toch eens goed inlezen... Er was hier toch een topic over adoptie? *zoeken gaat*
Zo herkenbaar dit, Orea! Maar ik kan me er niet toe zetten stappen te nemen voor we aan het eindpunt zijn... En dat zijn we nog niet. Maar ja, ik ben al 35...
pi_74182596
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
nee, ik zal me er niet te veel op vastpinnen... het is zo dat ik wel eens wat krampjes en tintelingen gevoeld heb rond de eisprong, maar daarvan heb ik me altijd afgevraagd of dat wel van de eisprong was... ik dacht: rond tien uur gewoon even opletten, maar de kans is groot dat ik niks voel, want ik voel m'n eisprong eigenlijk verder nooit... het is dus geen teleurstelling als ik niks voel
pi_74182803
Dat is dan ook een verschil inderdaad nog Sombie, je leeftijd en dan vooral je gevoel erin.. Wellicht zou je wel een BKA nummer kunnen aanvragen? Wij zitten te denken om dat sowieso te doen, voordat er dan zaken echt gaan lopen ben je zo een jaar of 2 jaar verder.. Maar dat scheelt al wel in de uiteindelijke tijd.

Ben momenteel ook zo aan het malen, dan bedenk ik me weer, het geld voor adoptie kan ik ook in IVF'en stoppen met de kans nog zelf zwanger te worden.. Alleen geen garantie... Lastig! En wil op dit moment geen keuze maken, daarvoor gaat er teveel door mijn hoofd....

Overigens nog steeds niet ongesteld ik ken mijn lichaam inmiddels té goed.. nou ja er zit niets anders op dan wachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 29-10-2009 12:49:30 ]
pi_74183632
Daar hebben we het dus ook over gehad: een BKA-nummer aanvragen. Weet jij toevallig wat dat kost?

En wat je zegt: dat geld voor adoptie kan ik ook gebruiken voor IVF. Mijn vriend en ik hebben al besproken dat we dat wel willen doen mocht het na 3 behandelingen nog niet zijn gelukt.
Van wat ik op de site van Gent zag, zijn je kansen na 3 behandelingen echt niet verkeken. Bij 6 behandelingen zijn de kansen best hoog!

En balen dat je nog niet ongesteld bent. En nog wel PMS?
pi_74183818
BKA aanvraag is gratis. Je dient het verzoek in bij Justitie en krijgt het nummer waarmee je op de lijst wordt geplaatst. Na 1,5 tot 2 jaar (of misschien wel iets eerder) krijg je dan uitnodigingen voor de verplichte voorlichtingen die wel geld kosten..

Dit heb ik vannacht zitten doorlezen (kon niet slapen ) informatie
pi_74183839
Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:59 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74184460
Nou de ovulatietest van net was al een stuk lichter, gisteren dus écht de piek en tussen nu en morgen eisprong. Cervixslijm is ook al afgenomen, dus de wachtweken zijn begonnen...

Mijn NOD wordt daarmee dus vrijdag de 13e november, ow damn als dat maar goed gaat
pi_74184476
Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:23:20 #189
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74184518
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:06 schreef Orea het volgende:
Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
* stuurt mail aan afschaffen@dikkevandale.nl
pi_74184577
Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
pi_74184796
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:22 schreef sombie het volgende:
Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .

Flugel, vrijdag de 13e komt vast hartstikke goed
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:43:14 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74185257
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:24 schreef sombie het volgende:
Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
Uhm lieve schat... Als jij morgen terugplaatsing hebt is het toch óók voor jou op vrijdag de 13e je NOD?
pi_74185372
Ja, maar daar wilde ik gewoon nog even niet over nadenken. Ik kruip gewoon 2 weken onder een steen en doe of ik gek ben.
pi_74185419
Volgens mij is Sombie's NOD al een paar dagen eerder punctie geld als eisprong + 14 dagen, dat zou dan de 10e worden toch?
pi_74185597
Ja, volgens mij eigenlijk ook maar in het ziekenhuis raadden ze me vorige keer aan om wel 14 dagen na de tp aan te houden. En dat bleek ook te kloppen want dag 14 na de tp werd ik ongesteld (maar had natuurlijk wel stiekem hoop omdat ik ook dacht: puntie = eisprong).
pi_74185670
Ja ik moet nu ook 17 dagen na de punctie aanhouden. Maar vanaf dag 14 kun je volgens mij wel testen (als je dat wilt )
pi_74186340
voor mij is het gewoon 14 dagen na de inseminatie... dat is lekker duidelijk. dat is dus 3 keer vrijdag-de-13e-stress...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:19:37 #198
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74186814
Overigens is de zwangerschapstest op babybrabbel.nl al positief gezien vruchtbare data en neukpartijtjes
pi_74187023
Flugel! (dat is ie bij mij ook al vaak geweest... )
pi_74191227
ik loop al een tijdje mee te kijken maar nooit gereageerd.
mn vrouw en ik zijn ook ongeveer 1.5 jaar bezig geweest met pogingen tot zwanger te raken.
Helaas is dat ook erg vaak fout gegaan (in mijn ogen natuurlijk) en we zijn daarmee naar een arts geweest.

Gelukkig is het bij ons toch op de normale manier gelukt en weten we sinds gisteren dat we een zoontje op komst hebben.

Ik wil toch even mn steun betuigen aan de mensen bij wie t niet zo goed gaat.
Dus bij deze, *steun*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')