abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74078669
O, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik het rot vind van je kat! Fijn dat het nu goed met hem lijkt te gaan.

Goed dat je er wat van hebt gezegd! Nu worden de dames erop aangesproken en degene die het zei, weet dan zelf wel dat het haar aangaat.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:09:26 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74078810
Ah een mooi follikel Bizar idee hè, dat je misschien nu wel het allereerste begin van je kindje hebt gezien? Maar wél een mooie gedachte

Enne, ga je kat maar lekker knuffelen nu. Wel schrikken zeg zo'n aanrijding. Geef ook maar een kroel van mij
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74079076
Dat gaat de goede kant op mijsje. Het wordt steeds spannender
En ik denk dat de gynaecoloog er wel tegen alle vijf wat van gaat zeggen. Helaas alleen dan geen uitbrander voor de wannbe gynaecoloog
En wat zielig van je poesje. Ik hoop dat hij er niets blijvends aan overhoudt
pi_74084595
Mijsje; een mooie follikel, wat goed!

[ Bericht 90% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:35:09 ]
pi_74085274
Wat een fijn nieuws Poezebeest!
Ik ga duimen dat in december alles opgelost wordt en je dan ook snel zonder extra kunstgrepen streepjes gaat plassen.

Wat heerlijk dat hier zoveel goed nieus is op het moment.
Zet hem op dames, ik duim voor jullie.
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:26:16 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74085579
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:54 schreef Poezebeest het volgende:
Mijsje; een mooie follikel, wat goed!

Hier ook goed nieuws gehad. Of ja, goed, in ieder geval het beste scenario van alle scenario's. Echo was goed en alle hormoonwaarden waren ook normaal. Arts had geen aanwijzingen om te denken dat er iets mis is in de aanmaak. Zo'n enorme opluchting! Er wordt dus gedacht aan een obstructie van de zaadleider. Eind december gaat mijn onder het mes om te kijken of het gerepareerd kan worden. Zo ja, dan wordt het gerepareerd en weten we 6 weken later of er zaadcellen door kunnen. Zo niet gaan we voor een puncie icm icsi. De arts gaf in ieder geval wel aan dat hij verwacht dat er zaadcellen aanwezig zijn.
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:29:37 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74085667
Poezebeest wat een fijn nieuws!

Hoe voel je jezelf erbij?
pi_74085874
Poezebeest en Mijsje allebei fijn nieuws, wat goed!
Hoe is je lief eronder Poezebeest, lijkt me voor hem wel ingrijpend ook.
Mijsje, wat naar voor de kat, hopelijk valt het inderdaad allemaal mee met hem.
pi_74085952
Flugeltje; ik ben ergens wel heel erg opgelucht. Ik was echt heel erg bang dat we klaar zouden zijn. Maar ook ik kan logisch nadenken en redeneren. Ik vind de rest wel enorm spannend. Maar goed, dat zien we dan wel weer, het gaat stapje voor stapje maar ook weer ontzettend snel allemaal. We zijn nog niet eens een jaar bezig. Voel me soms net in een rollercoaster zitten. Maar goed, het is nu 8 weken wachten, we gaan richting de kerst dus die weken zullen wel snel omvliegen denk ik. Ik durf er zelfs al stiekem aan te denken dat er een kans is dat we volgend jaar tóch zwanger zijn....

[ Bericht 25% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:36:38 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:39:49 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74085994
Poezebeest, wat een fijn nieuws! Dat zal best een opluchting zijn lijkt me?
Hopelijk is het met een operatie te verhelpen en hoeven er niet enorme trucs uitgehaald te worden, maar goed, als dat wel zou moeten... als er maar zaadjes zijn!

pi_74086017
PZE; mijn lief is ook erg opgelucht

[ Bericht 72% gewijzigd door Poezebeest op 27-10-2009 17:37:52 ]
pi_74086152
Poezebeest! Wat een goed nieuws! Dat is al het halve werk, dat de hormonen van je lief goed zijn en dat er dus zaadaanmaak is... wel spannend met de operatie in zicht... maar ik hoop met je mee dat er komend jaar toch wel een zwangerschap aan zit te komen!

en poesje doet nu vooral lekker slapen... ik denk dat hij zo'n klap op z'n koppie heeft gehad dat hij een hersenschudding heeft en daardoor ook een gerammeld evenwichtsorgaan... dat hij daardoor nog niet zo goed kan lopen... naja, dat hoop ik maar in ieder geval, dat dat dus weer bij zal trekken... Ik heb in ieder geval weer goede hoop!
pi_74089892
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:50 schreef mijsje het volgende:
ik ben weer thuis...
ik moest na het ziekenhuis naar een cursus van m'n werk, dus was even onderweg...

in het ziekenhuis was op m'n linker eierstok een follikel van 13 mm te zien vandaag op dag 10... ik moet woensdag weer terugkomen. dan wordt er opnieuw gemeten...
hoe groot moet een follikel eigenlijk zijn voor ze de pregnyl gaan zetten?

zo, en nu ga ik m'n katje knuffelen... die was gisteren aangereden. is nog wat groggy, maar hij leeft nog en heeft geen overduidelijke verwondingen. (een bloedlip was het ergste dat de dierenarts zo kon ontdekken. verder is hij wel wankel op z'n voetjes en valt veel om.) was dus heel erg schrikken gisteren... maar, de dierenarts zei dat hij dacht dat het beestje het wel zou redden als hij 's avonds om 11 uur nog leefde, en dat deed hij!
Wow wat goed! Ik denk dat ik met de laatste poging op dag 10 nog niets noemenswaardigs had. Op dag 16 zat ik alleszins nog maar op 11 mm.
Pregnyl zetten ze in Jette vanaf 17 mm. Bij de tweede poging had ik een follikel van 16,5 en een follikel van 17 mm en 's avonds mocht ik pregnyl spuiten.
Maar die waarden zien er volgens mij toch echt verdomd goed uit

(btw, die tweede van 16,5 mm kwam bij mij opeens uit het niets... ze hadden bij alle metingen maar één follikel gezien en opeens had ik er twee die goed genoeg waren om pregnyl te spuiten. Ik denk dat niemand dat begreep)
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:40:42 #114
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74090758
@ Orea: knuffel meis!!

@ Mijsje: fijn dat je een mooie follikel hebt! Sterkte met je kat - geef 'm ook maar een extra knuffel van deze kant. Zo zielig als die beestjes wat hebben (vooral dat je niet kan vragen waar ze last van hebben en of je wat voor ze kan betekenen...).

@ Poezebeest: fijn dat het 'goed' nieuws was. Duim dat ze de doorgang weer kunnen fixen.

@ Leonieke: idd gek zeg! Bij mij waren ze (2 van ca 10 mm) ineens rechts verdwenen en zaten er links een paar hele mooie.... Het menselijk lichaam is niet zo voorspelbaar als ze altijd denken
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:43:55 #115
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74090869
Wij zijn vandaag voor de tweede keer in Nijmegen geweest. En het wordt dus definitief ICSI. Het is te weinig voor IVF, maar goed genoeg voor ICSI. Bloed geprikt (wat veel tijd kostte - m'n man vind dat dus niet echt wat ) en maandag belafspraak. Als die uitslagen goed zijn (ziektevrij) dan kunnen we aan de slag. Zoals de gyn: "ik wil graag aan de slag, en jullie??" Dan lig ik dus voor de brievenbus in afwachting van een oproep .
Nu nog/alvast gaan nadenken over hoeveel potentiele embryo's we dan zouden willen terugplaatsen...
pi_74090926
Spannend Hobbes! Echt actie voor jullie dus, heel fijn lijkt me.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:00:53 #117
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74091564
Inderdaad wel prettig dat er nu 'eindelijk' weer een beetje beweging inzit. Ben blij dat we nu duidelijkheid hebben. En we laten het maar gebeuren. Moet dus duidelijk m'n man weghouden bij alles wat naalden omvat... Dat wordt nog wat .
pi_74092300
Mijsje, wat fijn! Zo'n mooie follikel! Ik had op dat 10 toen ook een follikel van 13 mm.. uiteindelijk moesten we toen 2 dagen later Pregnyl zetten... het ei was toen 19 mm. Dusse... het ziet er goed uit bij je!
Trouwens, als de gyn wil weten welke baliedoos het was met die achterlijke opmerking, dan zou hij ook even kunnen kijken wie er op het moment dat jij belde werkte... dat heeft hij al meer kans van slagen om de goede aan te spreken dan alle 5...

Poezebeest en Hobbesje; ik ga gewoon heel hard voor jullie duimen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:31:36 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74092692
ey mijsje, zit net nog effe terug te lezen en we gaan gelijk op qua cyclus deze maand. Ik zit vandaag op dag 9.

Zullen we eens gek doen en gewoon allebei raak schieten? Gaan we samen een topic verder...
pi_74094693
Goed nieuws, poezebeest, fijn!

En hobbesje, lekker dat er iets gaat gebeuren!

Ben heel moe ineens. Spanning voor morgen, denk ik.
pi_74096010
ik was heel verbaasd dat het al een follikel van 13 mm was! Maar de gyn heeft ook gezegd (al eerder) dat er niks mis was met m'n eirijping en eisprong, dus dat zal dan wel goed zijn... ik ben zenuwachtig voor woensdag... dan is dus dag 12 en ik ben razend benieuwd of het dan groot genoeg is om de pregnyl te laten spuiten... (ja, in de avond door de huisarts! en de gyn vertelt dan wel hoelaat het gezet moet worden en hoelaat we 36 uur allebei in het ziekenhuis moeten zijn... (niet tegelijk, dat weet ik, maar hoelaat manlief zich moet melden en hoelaat ik...) )
en de gyn laat ik het verder maar uitzoeken met de balie-dozen... hij weet nu in ieder geval dat dit soort dingen worden verteld door mensen die geacht worden te weten hoe het echt werkt, en die op één lijn horen te zitten met de artsen...
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:31 schreef flugeltje het volgende:
ey mijsje, zit net nog effe terug te lezen en we gaan gelijk op qua cyclus deze maand. Ik zit vandaag op dag 9.

Zullen we eens gek doen en gewoon allebei raak schieten? Gaan we samen een topic verder...
kijk, dat is nog es een goed idee! daar wil ik wel voor gaan!
leuk dat we nagenoeg gelijk lopen!
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:40 schreef Hobbesje het volgende:
@ Orea: knuffel meis!!

@ Mijsje: fijn dat je een mooie follikel hebt! Sterkte met je kat - geef 'm ook maar een extra knuffel van deze kant. Zo zielig als die beestjes wat hebben (vooral dat je niet kan vragen waar ze last van hebben en of je wat voor ze kan betekenen...).

@ Poezebeest: fijn dat het 'goed' nieuws was. Duim dat ze de doorgang weer kunnen fixen.

@ Leonieke: idd gek zeg! Bij mij waren ze (2 van ca 10 mm) ineens rechts verdwenen en zaten er links een paar hele mooie.... Het menselijk lichaam is niet zo voorspelbaar als ze altijd denken
lief van je! Ik vind het ook zo naar dat ik hem niet kan vragen hoe hij zich echt voelt en of hij echt geen pijn heeft... ik heb het idee van niet echt, maar ik weet het niet zeker... hij reageert iig niet alsof hij pijn heeft... maar wel nog heel suf en groggy, dus een hersenschudding is zeker een mogelijkheid...
Fijn dat er bij jou nu ook schot in de zaak zit! Ik hoop op gauw een oproep voor je ICSI!

Sombie, ga maar lekker slapen, goed uitrusten voor je punctie morgen! Heel veel succes! Laat hem net zo succesvol zijn als bij CP!
pi_74100623
Meiden allemaal een

Ik ga nu de auto instappen richting Leiderdorp. Het circus gaat weer beginnen....
pi_74100735
Sterkte, Orea! Ik denk aan je.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:41:11 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74100762
Sterkte Orea... Ook hier wordt aan je gedacht!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:44:35 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74104021
sombie, als 't goed is is de punctie al gedaan. ben benieuwd! ging 't goed?
in de haak.
pi_74107750
Wat lief dat je ernaar vraagt, trui! (Bijna de verkeerde naam getypt!) Ik vind het zo bijzonder dat er zo veel mensen met ons meeleven in dit topic. Dat doet echt goed.

Toen ze naar de follikels gingen kijken was er zelfs nog 1 meer dan zondag. De arts zei dat ze dan 6 a 7 eitjes verwachten te oogsten. Het zijn er 5 geworden. Op zich niet verkeerd, maar ik had op meer gehoopt. Ik had zo veel meer follikels dan vorige keer en uiteindelijk is er dan maar 1 eitje meer geoogst.

In het ziekenhuis waren ze tevreden hoor. En het is natuurlijk ook niet verkeerd. Zeker niet als ze allemaal bevrucht raken en delen. Dan kunnen er 2 teruggeplaatst worden en hebben we 3 eskimo's.

De punctie zelf was weer pijnlijk. Daarna zakt dat snel maar nu wel last van napijn, meer dan de vorige keer. Ik maak er een lekker luierdagje van vandaag.

Orea, ben heel benieuwd hoe het is gegaan.
pi_74107902
Zo, weer voor ruim 1500 euro aan medicijnen in huis... Het wordt toch weer Menopur! Ik begin met 225 IE dit keer..

Het is nu wachten op mijn menstruatie (komt één deze dagen) en dan beginnen! Dan op dag 9 de eerste meting.

Sombie, tell me the score!! Hoop dat alles goed is gegaan...

Hobbesje, voor jou ook spannend! Hoop dat je snel aan de beurt bent!

Poezebeest, wat fijn dat er waarschijnlijk wat aan te doen is! Ik duim mee!

Mijsje wat spannend! En wat naar van je poes hopelijk knapt ze snel op
pi_74107972
Ik had mijn post nog openstaan

5 ik begrijp je teleurstelling dat je er meer had gehoopt Ik gooi het eeuwige cliche 'je hebt er maar 1 nodig' er maar even in, omdat ik hoop als ik het opschrijf dat het ook gewoon gaat werken! Jij MOET nu gewoon voor mij de weg vrij gaan maken dan volg ik over een paar weken, deal? (werkte het maar zo...)

Laat je lekker verwennen! Donderdag bellen en dan waarschijnlijk vrijdag de terugplaatsing?
pi_74108029
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef Orea het volgende:
Zo, weer voor ruim 1500 euro aan medicijnen in huis... Het wordt toch weer Menopur! Ik begin met 225 IE dit keer..

3 ampullen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74108326
Orea, je bent lief. En je hebt gelijk, hoor: er is er maar 1 nodig. Eigenlijk voel ik me zelfs een beetje ondankbaar. Het zijn er tenslotte wel 5! Maar toch. Nu ga ik die knop echter omzetten hoor. Ik heb nu even teleurgesteld mogen zijn maar blij zijn met 5 eitjes is leuker. Dus dat ga ik doen.

Ik vind het trouwens een super deal, Orea! En werkte het inderdaad maar zo.
Morgen moet ik bellen en dan waarschijnlijk donderdag al de terugplaatsing.

Ik heb deze keer ook Menopur gespoten. Het schijnt dat dat uit urine wordt gemaakt en niet synthetisch en daardoor meestal beter werkt (als ik het goed heb onthouden). Er groeiden bij mij dus duidelijk wel meer follikels dan bij Fostimon of Gonal-f.

Moet je 1 keer per dag spuiten en dan 225 of in 2 keer? Ik moest nu 2 keer 150 doen, een vrij hoge dosis dus. En decapeptyl om te voorkomen dat mijn eitjes te vroeg zouden springen. En die hebben zich keurig ingehouden inderdaad.

Dag 9 de eerste meting. Mijsje ook al pas dag 10. Bij wordt de eerste meting altijd al op dag 3 gedaan en dan op dag 8 terugkomen (als je geen decapeptyl gebruikt moet je bij IVF zelfs op dag 7 al komen). Ik blijf me verbazen over die verschillen.

Spannend hoor, Orea. Ik hoop dat je nu heel snel ongesteld wordt! Dan kun je lekker van start. Hoe is het nu met je dipje?
pi_74108571
Je bent in zijn geheel niet ondankbaar Sombie! Ik blijf het herkennen van poging 1.. Het is zo belastend en kost in principe zoveel geld dat je hoopt dat er zo veel mogelijk geoogst wordt. Zodat er nog wat ingevroren kan worden zodat je extra kansen hebt.. Dan is 5 voor 1 poging genoeg (en als er nog wat ingevroren kan worden heb je toch iets) maar gevoelsmatig is het zo weinig.... Dus ik kan het me helemaal voorstellen!!

Morgen al bellen, das lekker vlot! Even bijkomen en dan broeden jij

Ik mag 1 keer per dag de volledige dosis prikken, dat scheelt weer prikken zei ze al. Vorige keer zat ik op 300 IE over 2 keer per dag prikken erbij verspreid. Maar incl. de andere hormonen zat ik dan op 3 prikken per dag. Dat zijn er nu 2 (1 deca en 1 menopur).

De Deca (en ook Lucrin) werkt als een cyclus stopper, dus dat niet ineens je eigen lichaam besluit om een eisprong te hebben en je dus niets kunt plannen...

Bij poging 1 zat ik met 150 IE menopur op 4 eitjes, bij poging 2 op 300IE op 12 eitjes (waarvan er uiteindelijk 6 ingevroren konden worden)... dus ik ben heel erg benieuwd wat deze keer doet....

Tico, inderdaad 3 ampullen!!
pi_74108586
En inderdaad, Menopur schijnt het meest zuivere te zijn
pi_74108652
En met mijn dipje gaat het weer oke behoorlijke spanning vooraf, ondanks dat vandaag alleen het startgesprek was het blijft gevoelsmatig toch een beetje het eindpunt dit. En ik moet me gewoon voor ogen houden dat het feit dat vorige pogingen niet zijn gelukt niet hoeft te betekenen dat deze ook niet lukt. De kansen zijn gelijk. Alleen na alle mislukte terugplaatsingen is mijn hoop soms heel ver te zoeken.. Je wilt wel, heel graag zelfs.

Dus ik moet er weer open ingaan. Het ook de kans geven in mijn hoofd.. Al is het niet slecht om ergens in een klein hoekje een beetje realistisch bezig te zijn met 'als deze ook mislukt, wattan?'....
pi_74108698
Ik zat nu dus ook op 300 IE, verdeeld over 2 keer prikken inderdaad, zodat ik met de decapeptyl inderdaad op 3 prikken op een dag zat. Voor de werking maakt het niet uit, zeiden ze bij mij in het ziekenhuis.

Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat doen bij je deze keer. Ik duim natuurlijk voor een zeer goede oogst!

Jij snapt precies hoe ik me voel. Wat is dat toch heerlijk in dit topic.
pi_74108779
Sombie, heb je wel pijnstilling gehad tijdens de punctie?

Spannend hoor!!! Vanaf vrijdag ben je gewoon een beetje zwanger.... (Zo voelde ik het altijd wel)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:33:30 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74109130
Jeutje, volgens mij ga ik ook nog eens gelijk op met sombie. Dat worden er drie tegelijk dus over een week of drie naar Z&G
pi_74109276
Ja, ik heb wel pijnstilling gehad hoor, en ook valium van tevoren om rustig te worden, maar het aanprikken was toch pijnlijk. Niet bij alle follikels gelukkig. Nu ook echt buikpijn. Benieuwd hoe lang dat blijft.

En ja, als de bevruchting en deling goed gaat, ben ik dan weer een beetje zwanger. Zo voel ik dat inderdaad ook. Moet trouwens uitkijken als ik dat soort dingen tegen leken zeg. Mijn moeder zei de vorige keer bijv.: "O, ik dacht, het zit er nu al 2 weken dus dan is het wel goed." Zij had dus niet begrepen hoe het echt zat (hoewel ik dat wel had uitgelegd hoor).

Logisch dat je in een dipje zat voor deze afspraak. Dat wordt bij mij elke keer erger voor de start van een nieuwe behandeling. Deze keer kreeg ik na de eerste echo op dag 3 ook een huilbui. Alle spanning die ik blijkbaar toch weer opgebouwd had, moest eruit. En dat je extra druk voelt omdat het de derde poging is, kan ik me goed voorstellen.

Maar wat je zegt over dat de kansen echt niet minder zijn dan bij eerder pogingen, is natuurlijk wel gewoon waar. Goed dat je jezelf dat voorhoudt! Een beetje realisme is inderdaad niet verkeerd. Wij denken en praten ook over wat als... Maar voor nu ben je met deze poging bezig, probeer daarbij te blijven. De wat alsen komen later wel weer aan de beurt. O, meid, ik hoop zo voor je dat het deze keer lukt!
pi_74109308
Dat zou mooi zijn, flugeltje!
pi_74109332
Wat zeg ik, 3? Wat dacht je van het hele topic!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:44:16 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74109495
Nou toch een mooie score sombie!
maar kan me je teleurstelling ook wel een beetje voorstellen hoor!

En Orea kan ook weer aan de scheikunde

Zou mooi zijn als hier weer eens wat dames verdwijnen...
pi_74110049
Wat jammer sombie, dat het er niet een stuk meer zijn geworden. Maar probeer daar niet te veel aan te denken, maar focus je op de terugplaatsing En waarom eigenlijk 2 terugplaatsen en niet 1?

En Orea ook weer aan de slag. Ik snap wel dat je nadenkt over wat als het deze keer weer niet lukt. Maar zoals je zelf al zegt is dit echt weer een nieuwe poging met evenveel kans. Ik ga hard duimen voor een plakker in ieder geval

En flugeltje ook lekker bezig. Dat wordt straks echt een grote uitstroom hier. Dat moet gewoon
pi_74111147
Langzaam gaat de knop ook weer om hoor, meiden. Met 5 maken we natuurlijk ook goede kansen. Bedankt voor jullie lieve woorden!

CP, wij kiezen voor 2 omdat dat net iets meer kans geeft, ik al 35 ben, een tweeling bij ons van harte welkom is en er geen medische bezwaren zijn om het niet te doen (zoals bijv. een voorgeschiedenis van vroeggeboortes). De vorige tp stond de arts daar ook helemaal achter dus ik neem aan dat dat nu ook zo is.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:15:35 #143
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74112842
* in glazen bolletje kijkt

Ik voel een streepjesregen aankomen
pi_74121598
Ik hoop het fluugs.

Orea weer begonnen, ik hoop zo dat het deze keer raak is. (Voor ons allemaal tegelijk, dat is een goed idee.)
pi_74131249
Orea heeeel veel succes weer voor de nieuwe ronde!

Sombie, wat een mooie oogst! Hopelijk zit er een mooi 'blijvertje-voor-9-maanden' bij
pi_74131841
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:31 schreef sombie het volgende:
Langzaam gaat de knop ook weer om hoor, meiden. Met 5 maken we natuurlijk ook goede kansen. Bedankt voor jullie lieve woorden!

CP, wij kiezen voor 2 omdat dat net iets meer kans geeft, ik al 35 ben, een tweeling bij ons van harte welkom is en er geen medische bezwaren zijn om het niet te doen (zoals bijv. een voorgeschiedenis van vroeggeboortes). De vorige tp stond de arts daar ook helemaal achter dus ik neem aan dat dat nu ook zo is.
Wij kiezen overigens ook voor 2! Ondanks dat ik 'pas' 28 ben... De eerste 2 volledige pogingen hebben wij met 1 gedaan..(juist omdat gezegd werd dat wij zo vruchtbaar zouden zijn omdat mijn eileiders het enige 'probleem' lijken te zijn) De cryo's met 2.. Omdat ze per 3 ingevroren waren en ik 2 weggooien echt zonde vond. Bij de 2e cryo overigens maar 1 omdat er 2 niet goed ontdooit waren...

En nu dus weer 2. Bij beide ziekenhuizen werd gezegd dat het qua kans op zwangerschap niet uitmaakt (je wordt zwanger of niet, 1 of 2 embryo's maakt daar geen verschil in uit), maar dan is het maar gevoelsmatig. In mijn familie komen geen tweelingen voor, geen vroeggeboortes e.d. en een tweeling is hier ook héél erg welkom... soms, heel soms denk ik doe maar juist, in 1 keer klaar.. Ik (wij) wil(len) heel graag zeker 2 kindjes, maar weet niet als deze poging lukt, of ik voor een 2e weer het hele traject inga (en aangezien spontaan zwanger worden hier echt ONMOGELIJK is, dus in dat geval..))

[ Bericht 1% gewijzigd door Orea op 27-10-2009 22:48:21 ]
pi_74133299
Sombie, 5 eitjes geoogst! Wat goed! en ik kan me voorstellen dat je er nog last van hebt... lekker uitrusten en je lijf weer bij laten komen voor wat komen gaat...

Fluugs, ik hoop dat het inderdaad zo werkt over 3 weken! Ik zou het zo geweldig vinden! Ik kan me niet voorstellen hoe blij ik zou zijn...

Orea, wat fijn dat het traject weer in is gezet! Ik hoop dat jullie nu eindelijk een keer geluk hebben en straks ook twee streepjes kunnen laten zien!
ik kan me wel voorstellen dat je er ook rekening mee houdt dat het niet gaat lukken... ergens in m'n achterhoofd hou ik daar ook rekening mee, en we hebben al een soort van plannetje wat we dan met ons leven zouden willen... maar liever hebben wij ook 2 kindjes... (we settelen ook voor 1 kindje als de toekomst ons niet meer brengt... )
pi_74134206
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef mijsje het volgende:
Sombie, 5 eitjes geoogst! Wat goed! en ik kan me voorstellen dat je er nog last van hebt... lekker uitrusten en je lijf weer bij laten komen voor wat komen gaat...

Fluugs, ik hoop dat het inderdaad zo werkt over 3 weken! Ik zou het zo geweldig vinden! Ik kan me niet voorstellen hoe blij ik zou zijn...

Orea, wat fijn dat het traject weer in is gezet! Ik hoop dat jullie nu eindelijk een keer geluk hebben en straks ook twee streepjes kunnen laten zien!
ik kan me wel voorstellen dat je er ook rekening mee houdt dat het niet gaat lukken... ergens in m'n achterhoofd hou ik daar ook rekening mee, en we hebben al een soort van plannetje wat we dan met ons leven zouden willen... maar liever hebben wij ook 2 kindjes... (we settelen ook voor 1 kindje als de toekomst ons niet meer brengt... )

Als ons nu maar in elk geval 1 kindje brengt ben ik ook heel gelukkig en of we dan nog pogingen doen, geen idee.. misschien wel, misschien niet... Vooraf leek het allemaal zo makkelijk, oh we doen IVF (ook doordat ons dus steeds verteld werd: maak je geen zorgen, jullie zijn zó vruchtbaar ziekenhuis personeel dus ..)

Als ik ooit 1 wens mag doen, dan wens ik al dit soort problemen dus de wereld uit hè, dat we hier allemaal weg konden gaan, meteen zwanger en al en dat er nooit meer vruchtbaarheidsproblemen waren..... kón dat maar...

woensdag 28 oktober 2009 @ 09:57:28 #149
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74140261
Sombie: 5 eitjes! Super.
(Ons werd afgelopen maandag ook gevraagd hoeveel potentiele embryo's we terug zouden willen plaatsen. En wij willen ook voor 2 gaan. Heleboel geblabla over 1 per keer en dat 2 keer 1 net zo'n grote kans geeft als 1 keer 2. Maar op de vraag hoeveel en hoevaak ze dan invriezen was het antwoord: ongeveer 1 op de 5 stellen.... Nou, doe er dan meteen maar 2....)
Hoop dat deze keer voor jullie succesvol is!!!!

Orea: succes deze ronde!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:19:47 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74142849
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:33 schreef Orea het volgende:

Als ik ooit 1 wens mag doen, dan wens ik al dit soort problemen dus de wereld uit hè, dat we hier allemaal weg konden gaan, meteen zwanger en al en dat er nooit meer vruchtbaarheidsproblemen waren..... kón dat maar...

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ik dat dus ook weer niet zou willen? Juist doordat het bij ons zo moeilijk gaat wordt weer eens benadrukt hoe een wonder het eigenlijk is. Natuurlijk zou het mooier zijn als het bij iedereen makkelijk zou gaan, maar dan zit er wel een kans in dat mensen het 'for granted' gaan nemen en daar is het te bijzonder en speciaal voor.
pi_74146986
was ik vanmorgen in het ziekenhuis, had ik een follikel van 17.4 mm...
de gyn had gezegd dat ik dus vanavond moet spuiten met pregnyl en dat zaterdagochtend.. ehm... nee... vrijdagochtend de IUI zal zijn... (was niet m'n eigen gyn...) dus naar de balie gelopen en de afspraak gemaakt.
word ik net gebeld door de balie, is er een verwarring... is met mij dus de afspraak gemaakt voor vrijdag, maar in de status heeft de gyn zaterdag IUI opgeschreven... hmmm... heb ik dat...
de assistente belt me in ieder geval even terug (of ze moet om kwart over 4 nog niet gebeld hebben, dan moet ik zelf bellen) want ze gaat nog even overleggen met de gyn... ik ben benieuwd... maar de IUI gaat dus voor zondag door!
pi_74147692
Zie je wel hoe rap het opeens kan gaan mijsje
Vanavond al Pregnyl Actie! Actie! Actie!

Is het niet logisch dat je dan vrijdag IUI zou hebben? Gezien de 36u?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33:43 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74147740
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:13 schreef mijsje het volgende:
was ik vanmorgen in het ziekenhuis, had ik een follikel van 17.4 mm...
de gyn had gezegd dat ik dus vanavond moet spuiten met pregnyl en dat zaterdagochtend.. ehm... nee... vrijdagochtend de IUI zal zijn... (was niet m'n eigen gyn...) dus naar de balie gelopen en de afspraak gemaakt.
word ik net gebeld door de balie, is er een verwarring... is met mij dus de afspraak gemaakt voor vrijdag, maar in de status heeft de gyn zaterdag IUI opgeschreven... hmmm... heb ik dat...
de assistente belt me in ieder geval even terug (of ze moet om kwart over 4 nog niet gebeld hebben, dan moet ik zelf bellen) want ze gaat nog even overleggen met de gyn... ik ben benieuwd... maar de IUI gaat dus voor zondag door!
Spannend!! Ik ga vast duimen!
heb er gewoon kippenvel van
Dit wordt het gewoon mijsje!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:05:29 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74148946
Mijsje, dit wordt um!
pi_74149022
Mijsje wat goed!!!! Spannend zeg!!!

Hier krampen als het nou maar even doorzet dan kunnen we vanavond weer gaan prikken...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:09:26 #156
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74149109
Mooi gegroeid dus Mijsje. Vanavond pregnyl is vrijdag IUI idd.
pi_74149199
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ik dat dus ook weer niet zou willen? Juist doordat het bij ons zo moeilijk gaat wordt weer eens benadrukt hoe een wonder het eigenlijk is. Natuurlijk zou het mooier zijn als het bij iedereen makkelijk zou gaan, maar dan zit er wel een kans in dat mensen het 'for granted' gaan nemen en daar is het te bijzonder en speciaal voor.
Sja ergens begrijp ik je beredenatie, maar na 6 jaar een behoorlijke zware belasting en nog geen zwangerschap blijf ik hopen dat dit anderen bespaard blijft...

Zwanger worden/kind krijgen is een wonder, maar ergens is het nu eenmaal voorbestemd. De natuur zeg maar, dat wij als mensen kinderen krijgen. Dus als dat als vanzelfsprekend wordt gezien, so be it.. ik vind niet dat infertiliteit eraan moet hangen om mensen te laten beseffen hoe wonderlijk het allemaal is... dat zal dan ook uiteindelijk voor een kleine groepje mensen gelden en lang niet iedereen.
pi_74150210
ik ben teruggebeld en het blijft inderdaad staan op vanavond de pregnyl en vrijdag de IUI. inderdaad om de 36 uur Leonieke... Ik had al helemaal zoiets: dat kon er ook nog wel bij... maar inderdaad, heel blij met de actie!

Kan een MOD even in de OP aanpassen?; eerste IUI vrijdag 30 oktober.

Orea, wat spannend, krampjes... Zou mooi zijn, kun je ook mooi beginnen!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:44:36 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74150453
spannend mijsje!

en sombie, 5 hele eitjes! ik duim voor ze! [edit] ik lees nu pas van de 3 bevruchtingen. ook mooi! [/edit]
dus het duimen zet zich voort, voor deze 3 broedsels. delen jullie!

[ Bericht 30% gewijzigd door trui op 28-10-2009 15:08:22 ]
in de haak.
pi_74150701
Mijsje, wat goed, vrijdag IUI!!

Ik hoop dat de krampen doorzetten, Orea.

Bedankt voor de duim, trui! Er zijn er 3 bevrucht, vrijdag is de tp.

En flugeltje, ik ben het wel met Orea eens, moet ik zeggen. Bovendien, ik was me er al lang van bewust hoe bijzonder het is, zwanger worden en kinderen krijgen. Ik heb het nooit als vanzelfsprekend beschouwd dus deze les had ik wel over kunnen (en willen) slaan. En mensen die er wel zo over denken, krijgen het soms evengoed zo in de schoot geworpen dus aan hen gaat de les voorbij.

Nee, schaf die hele infertiliteitszooi maar af. Ik gun dit niemand. Helaas, zo werkt het niet anders had ik nog wel een paar dingen afgeschaft.
pi_74150995
Wat goed mijsje, dat gaat hard ineens!

Ik heb komende maandag mijn eerste eigen NOD. Ik was er weinig mee bezig, voel ook weinig spannends. Toen droomde ik vannacht dat ik positief testte en vertelde een collega dat ze me zo vond stralen, twee dingen die niet eerder zijn gebeurd. (Nee echt niet, heb ook nooit over zwanger zijn of een baby gedroomd...)
Ja hallo, straks krijg ik weer hoop!

Oeh Sombienieuws! 3 bevrucht, wat fijn!!

[ Bericht 11% gewijzigd door prinseszondererwt op 28-10-2009 15:06:04 ]
pi_74151074
Vrijdag wordt weer een topdag! Sombie die de broedsels mag ophalen en Mijsje die de IUI krijgt! Dat wordt vet spannend over 2 weken!!!!!
pi_74151143
Sombie, 3 bevrucht! Wat goed! Dus jullie hebben dan ook 1 eskimootje? echt super!

oeh PZE, wat spannend! Je eigen NOD!!! ik duim voor je!
pi_74152000
PZE, spannend! Je 1e eigen NOD... dat had je een paar weken terug nog niet gedacht!

Sombie, 3 bevrucht! Mooie score, zeg! Super!

Mijsje; heel veel succes/sterkte met het zetten van de Pregnyl... en straks voor de IUI natuurlijk ook!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:28:40 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74154302
@sombie en Orea, ik vind ook dat het niet té lang moet duren allemaal. Deze fertiliteitszooi is gewoon shit!! Ik doelde dan ook meer op de uitspraak van Orea dat iedereen 'meteen' zwanger zou worden en niemand meer moeite zou hoeven doen. Als iedereen meteen na het stoppen met de pil *hop* zwanger zou worden verminderd in mijn optiek ook de bijzonderheid van het geheel. Ik bedoel daarmee dus niet dat het maar lekker jaren moet duren bij een aantal mensen, maar meer dat het niet zomaar in de schoot geworpen zou moeten worden. Daarmee haal je voor mijn gevoel echt een deel van het wonder weg.

Vrijdag zowel mijsje als sombie terugplaatsing Spannend allemaal zeg. (mijn ei gaat morgen of vrijdag springen, dus ik doe lekker mee )

Oei PZE, spannend voor jou.... Damn m'n duimen draaien overuren hier....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:24:55 #166
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74156272
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:28 schreef flugeltje het volgende:
@sombie en Orea, ik vind ook dat het niet té lang moet duren allemaal. Deze fertiliteitszooi is gewoon shit!! Ik doelde dan ook meer op de uitspraak van Orea dat iedereen 'meteen' zwanger zou worden en niemand meer moeite zou hoeven doen. Als iedereen meteen na het stoppen met de pil *hop* zwanger zou worden verminderd in mijn optiek ook de bijzonderheid van het geheel. Ik bedoel daarmee dus niet dat het maar lekker jaren moet duren bij een aantal mensen, maar meer dat het niet zomaar in de schoot geworpen zou moeten worden. Daarmee haal je voor mijn gevoel echt een deel van het wonder weg.

Vrijdag zowel mijsje als sombie terugplaatsing Spannend allemaal zeg. (mijn ei gaat morgen of vrijdag springen, dus ik doe lekker mee )

Oei PZE, spannend voor jou.... Damn m'n duimen draaien overuren hier....
Ik spring met je mee gewoon voor de hoop enzo
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_74158092
dan springen we dus voor minimaal 6 streepjes over twee weken, en een paar dagen erna nog een keer 2 streepjes van PZE...
pi_74160059
Goed plan!
pi_74164389
Ik wil er komende dinsdag al wel twee.
Ik duim in elk geval weer mee voor jullie allemaal!!
pi_74167745
Maar PZE, je hebt van de week toch pas je eisprong? oh, van de ovutest natuurlijk... oke, ik snap je weer!
Ik ook voor twee streepjes dinsdag!

Hier zit de pregnyl erin, dus er is voor deze IUI geen weg terug, we zijn echt van start!

de huisarts heeft me laten zien hoe het moet, ik kan het de volgende keer zelf... wel een venijnig prikje zeg...
pi_74167936
Goedzo mijsje! Stoer hoor, volgende keer zelf prikken.

En nee, dinsdag is echt mijn NOD. Mijn positieve ovutest had ik de 19e al...
pi_74168035
Wow, spannend!

* AncientSound duimt heel hard voor jullie.

Hup babies-in-spé, hup!
pi_74168101
dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen!!! Maar dan ook de fingers crossed en de thumbs up voor jou!
pi_74170770
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:16 schreef mijsje het volgende:
Maar PZE, je hebt van de week toch pas je eisprong? oh, van de ovutest natuurlijk... oke, ik snap je weer!
Ik ook voor twee streepjes dinsdag!

Hier zit de pregnyl erin, dus er is voor deze IUI geen weg terug, we zijn echt van start!
[ afbeelding ]
de huisarts heeft me laten zien hoe het moet, ik kan het de volgende keer zelf... wel een venijnig prikje zeg...

Er komt geen volgende keer oke?
mocht die er wel komen (waar ik niet vanuit ga ) dat je het zelf gaat doen!! HELDIN!

dat hoop ik zo van harte Mijsje!! Tis nu ook jouw beurt! Het MOET vind ik! *stampvoet*

Hier prut! Als in, vannacht of morgenochtend ga ik ongewtijfeld ongesteld worden! dat je er weer blij mee kunt zijn, met het ongesteld worden

PZE, jij gaat dinsdag gewoon lekker de weg voor ons vrij maken dat moet ook

Sorry ben een beetje in een mood! PMS en ik vind gewoon dat wij (als in ik en de rest die hier mee posten ) nu aan de beurt moeten zijn!
pi_74170919
Oh en in de auto op weg naar Leiderdorp gisteren, begon mijn lief toch ineens over adoptie... Alhoewel we tijdens alle pogingen heb gezegd: nee... klaar is klaar, we gaan dan niet opnieuw 5 jaar zitten wachten.... ben ik (zijn we) er toch over aan het nadenken.. We zitten tegen het eindpunt, en het idee dat wij nooit een kindje krijgen (danwel natuurlijk danwel adoptie) kan ik niet verkroppen momenteel

Komende tijd ga ik me toch eens goed inlezen... Er was hier toch een topic over adoptie? *zoeken gaat*
pi_74175382
Orea, dat kan ik me heel goed voorstellen! Goed om je vast in te lezen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:22:59 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74175829
Er is hier een topic ja Orea, ik snap ook dat alleen al het praten over adoptie de mogelijkheid dat het misschien nooit lukt ineens werkelijker maakt dan wanneer je het nog voor je uitschuift. Lees jezelf maar eens goed in

Wij liepen gisteren in de IKEA en we kwamen een leuk jong stel tegen met een heel lief klein chinees meisje. Raakte er helemaal door vertederd Mocht het bij ons nooit gaan lukken weet ik zeker dat ik zo'n meiske net zoveel liefde zal kunnen schenken als een kindje van mezelf. Voor Martijn is dat, net zoals eerst voor jouw lief, allemaal nog niet zo duidelijk. Gelukkig sta ik nog aan het begin van de MMM dus we kunnen een eventuele beslissing nog even voor ons uitschuiven.

Hier goed gebruik gemaakt van positieve ovulatietesten gisteren en eergisteren

Ik verwacht mijn ovulatie dus morgen. En dan de terugplaatsingen van mijsje en sombie erbij, dames dit moet een goed teken zijn. In ieder geval erg goed voor de statistieken
pi_74178285
Orea, heb je hier wat aan? topic over adoptie (oud topic en dicht, maar ms staan er wel dingen in waar je wat aan hebt...) ik snap je wel hoor, dat je dit soort dingen ook wil onderzoeken voor julliezelf. je wil je liefde toch kunnen geven, en dat het niet te verkroppen is om kinderloos te biljven, ja, dat kan ik me helemaal indenken...
en ik hoop met je mee dat ik geen volgende keer nodig heb... gewoon allemaal zwanger deze periode... wat zou dat mooi zijn... * mijsje droomt lekker verder...

Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:26:49 #179
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_74178394
Wat een spannende tijden... duim voor een heleboel dubbele streepjes!!!!
pi_74179665
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef mijsje het volgende:
Flugel, ik heb ook m'n ovulatie morgen... en wel om 10 uur in de ochtend als de pregnyl z'n werk goed heeft gedaan... wel grappig, kan ik checken of ik hem nou wel of niet voel...
Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
pi_74181354
Het zijn echt spannende tijden hier!

O, ik dacht dat je pas over een week aan de beurt was, PZE! Wat gaat die tijd toch snel. Gelukkig maar want des te eerder heb je die positieve test in je handen. Ik duim me weer suf voor je!
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef Orea het volgende:
Oh en in de auto op weg naar Leiderdorp gisteren, begon mijn lief toch ineens over adoptie... Alhoewel we tijdens alle pogingen heb gezegd: nee... klaar is klaar, we gaan dan niet opnieuw 5 jaar zitten wachten.... ben ik (zijn we) er toch over aan het nadenken.. We zitten tegen het eindpunt, en het idee dat wij nooit een kindje krijgen (danwel natuurlijk danwel adoptie) kan ik niet verkroppen momenteel

Komende tijd ga ik me toch eens goed inlezen... Er was hier toch een topic over adoptie? *zoeken gaat*
Zo herkenbaar dit, Orea! Maar ik kan me er niet toe zetten stappen te nemen voor we aan het eindpunt zijn... En dat zijn we nog niet. Maar ja, ik ben al 35...
pi_74182596
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Even tussendoor (ik zit op mijn werk en moet de rest nog eens teruglezen): pin je er niet te veel op vast als je niets voelt of merkt aan jouw lichaam. Heb ik hier ook geen enkele keer gehad, ondanks de hoge dosis Pregnyl (in het begin kreeg ik namelijk een dubbele dosis).
nee, ik zal me er niet te veel op vastpinnen... het is zo dat ik wel eens wat krampjes en tintelingen gevoeld heb rond de eisprong, maar daarvan heb ik me altijd afgevraagd of dat wel van de eisprong was... ik dacht: rond tien uur gewoon even opletten, maar de kans is groot dat ik niks voel, want ik voel m'n eisprong eigenlijk verder nooit... het is dus geen teleurstelling als ik niks voel
pi_74182803
Dat is dan ook een verschil inderdaad nog Sombie, je leeftijd en dan vooral je gevoel erin.. Wellicht zou je wel een BKA nummer kunnen aanvragen? Wij zitten te denken om dat sowieso te doen, voordat er dan zaken echt gaan lopen ben je zo een jaar of 2 jaar verder.. Maar dat scheelt al wel in de uiteindelijke tijd.

Ben momenteel ook zo aan het malen, dan bedenk ik me weer, het geld voor adoptie kan ik ook in IVF'en stoppen met de kans nog zelf zwanger te worden.. Alleen geen garantie... Lastig! En wil op dit moment geen keuze maken, daarvoor gaat er teveel door mijn hoofd....

Overigens nog steeds niet ongesteld ik ken mijn lichaam inmiddels té goed.. nou ja er zit niets anders op dan wachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 29-10-2009 12:49:30 ]
pi_74183632
Daar hebben we het dus ook over gehad: een BKA-nummer aanvragen. Weet jij toevallig wat dat kost?

En wat je zegt: dat geld voor adoptie kan ik ook gebruiken voor IVF. Mijn vriend en ik hebben al besproken dat we dat wel willen doen mocht het na 3 behandelingen nog niet zijn gelukt.
Van wat ik op de site van Gent zag, zijn je kansen na 3 behandelingen echt niet verkeken. Bij 6 behandelingen zijn de kansen best hoog!

En balen dat je nog niet ongesteld bent. En nog wel PMS?
pi_74183818
BKA aanvraag is gratis. Je dient het verzoek in bij Justitie en krijgt het nummer waarmee je op de lijst wordt geplaatst. Na 1,5 tot 2 jaar (of misschien wel iets eerder) krijg je dan uitnodigingen voor de verplichte voorlichtingen die wel geld kosten..

Dit heb ik vannacht zitten doorlezen (kon niet slapen ) informatie
pi_74183839
Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:59 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74184460
Nou de ovulatietest van net was al een stuk lichter, gisteren dus écht de piek en tussen nu en morgen eisprong. Cervixslijm is ook al afgenomen, dus de wachtweken zijn begonnen...

Mijn NOD wordt daarmee dus vrijdag de 13e november, ow damn als dat maar goed gaat
pi_74184476
Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:23:20 #189
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74184518
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:06 schreef Orea het volgende:
Enne ja, heerlijke PMS en krampen.. gisterenavond dacht ik dat het begonnen was, maar das weer weg... het woord geduld mag wat mij betreft afgeschaft worden!
* stuurt mail aan afschaffen@dikkevandale.nl
pi_74184577
Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
pi_74184796
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:22 schreef sombie het volgende:
Bedankt voor de link! Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen. Lees nu al even snel dat als je 42 of ouder bent op het moment van voorstel (van een kind, neem ik aan), je alleen kinderen van 2 jaar of ouder kunt adopteren. Ik wil graag een baby dus ik geloof dat we toch maar dat BKA-nummer moeten gaan aanvragen.

Geduld afschaffen, ja, en ook "afwachten" .

Flugel, vrijdag de 13e komt vast hartstikke goed
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:43:14 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74185257
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:24 schreef sombie het volgende:
Dat wordt vast een geluksdag voor jou, flugeltje!
Uhm lieve schat... Als jij morgen terugplaatsing hebt is het toch óók voor jou op vrijdag de 13e je NOD?
pi_74185372
Ja, maar daar wilde ik gewoon nog even niet over nadenken. Ik kruip gewoon 2 weken onder een steen en doe of ik gek ben.
pi_74185419
Volgens mij is Sombie's NOD al een paar dagen eerder punctie geld als eisprong + 14 dagen, dat zou dan de 10e worden toch?
pi_74185597
Ja, volgens mij eigenlijk ook maar in het ziekenhuis raadden ze me vorige keer aan om wel 14 dagen na de tp aan te houden. En dat bleek ook te kloppen want dag 14 na de tp werd ik ongesteld (maar had natuurlijk wel stiekem hoop omdat ik ook dacht: puntie = eisprong).
pi_74185670
Ja ik moet nu ook 17 dagen na de punctie aanhouden. Maar vanaf dag 14 kun je volgens mij wel testen (als je dat wilt )
pi_74186340
voor mij is het gewoon 14 dagen na de inseminatie... dat is lekker duidelijk. dat is dus 3 keer vrijdag-de-13e-stress...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:19:37 #198
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74186814
Overigens is de zwangerschapstest op babybrabbel.nl al positief gezien vruchtbare data en neukpartijtjes
pi_74187023
Flugel! (dat is ie bij mij ook al vaak geweest... )
pi_74191227
ik loop al een tijdje mee te kijken maar nooit gereageerd.
mn vrouw en ik zijn ook ongeveer 1.5 jaar bezig geweest met pogingen tot zwanger te raken.
Helaas is dat ook erg vaak fout gegaan (in mijn ogen natuurlijk) en we zijn daarmee naar een arts geweest.

Gelukkig is het bij ons toch op de normale manier gelukt en weten we sinds gisteren dat we een zoontje op komst hebben.

Ik wil toch even mn steun betuigen aan de mensen bij wie t niet zo goed gaat.
Dus bij deze, *steun*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')