abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73957193
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #66

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

flugeltje
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI vrijdag 30 oktober)

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 29-10-2009 18:29:28 ]
pi_73957303
Allemaal goed nieuws in het vorige topic!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:18:46 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73957531
Wat gaan jullie weer snel dames!

Heb vandaag tijdens m'n zoektocht naar tussentijdse uitkomsten van de studie waar m'n gyn op zat te wachten voor mij een goeie site gevonden. Nieuwsbrieven over lopende studies en nieuwe studies. Wie weet heeft er nog iemand iets aan.

http://www.studies-obsgyn.nl
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73957714
Wat fijn bikinistringding! Nog meer goed nieuws!
pi_73957806
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.
Bedankt!
pi_73958552
Ik heb zoveel goed nieuws gelezen in het vorige topic Hopelijk is dat de voorbode van een streepjesregen in dit topic

pze: wat goed dat je nu opeens zelf een eisprong hebt. Zo raar hoe een lichaam van een vrouw werkt. Enig idee aan wat het zou kunnen liggen?
pi_73959638
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
pi_73959794
wow, 7 kilo al pze, dat doe je erg goed! Ik hoop ook dat het je eierstokken gestimuleerd heeft om inderdaad voortaan zelf voor je eisprong te zorgen!

Bikinistringding, je bent begonnen! ik hoop op goed nieuws en wel zo snel mogelijk!

pi_73961002
Bedankt voor de link, flugeltje. Die ga ik later eens uitgebreid bestuderen.

Spannend, bikinistringding!
pi_73961640
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Kan iemand het laatste regeltje van mij in de OP aanpassen?
Bedankt!
Ik kan het niet meer aanpassen.
pi_73962739
Ik zie dat BE al aan de slag is geweest CP, toch bedankt!
pi_73963218
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:19:15 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73963336
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jouw stukje is toch nog niet aangepast of kijk ik nou niet goed?
Klopt, na het korte commando in het mod-topic dacht ik eig. dat er alleen bedoeld werd dat de quote tags weg moesten...
Nu heb ik het wel aangepast.
pi_73963462
Commando!?
Bedankt voor het aanpassen BE.
pi_73963888
Bikini, spannend!

Asy, wat een bijzondere foto's! Nog nooit gezien zo! Wel gek eigenlijk, want die eisprong is toch echt onmisbaar in het hele proces. We doen er met z'n allen alles aan om er één te krijgen en we weten niet eens hoe het er 'echt' uitziet...

Ik weet niet zo goed of ik het moet posten of niet (ik had het vanmiddag allemaal al getypt, maar heb het uiteindelijk weer weggehaald)... maar ik doe het toch maar... Ik heb de laatste strip van de pil opgemaakt. We hebben afgesproken dat we gaan kijken hoe het gaat... ook ik ga flink lijnen en dan gaan we eens zien hoe het loopt. Als het er nou weer op gaat lijken dat het weer lang gaat duren, dan gaan we weer naar de gyn terug... de vorige keer ben ik toch niet zwanger geraakt zonder medicijnen... Ja, ik weet het... ben door verschillende mensen gewaarschuwd 'als je eenmaal zwanger bent geweest, kan je hele hormoonhuishouding veranderd zijn... ja, dat kan wel zo zijn, maar misschien is dat bij mij niet zo en loopt het weer uit op een lange weg in de mmm. We stappen er nu dus heel nuchter in, geen verplichtingen enzo... maar echt met een sterke ondertoon 'we zien wel waar het schip strandt'.

Dit even ter info... ik moest het hier toch even kwijt, want ik voel me hier nog altijd véél meer thuis dan in een 'wachten op het tweede streepje topic' (dat topic blijf ik moeilijk vinden door onze hele voorgeschiedenis )...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73964106
Ik zag de bui al hangen Jose! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan. Hopelijk valt het inderdaad mee met je hormoonhuishouding en gaat het heel snel deze keer. Leuk nieuws vandaag allemaal!
pi_73964193
Zag je de bui al hangen? Zeker vanwege het lijnen ook...
pi_73964278
Ja, onder andere... Soms voel je dat soort dingen gewoon. Dwars door het beeldscherm heen!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:48:43 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73964555
De foto's zijn met dank aan een andere user maar ik weet niet meer van wie

José, vind je het niet spannend? Wel leuk hoor!
pi_73964823
José, wat spannend! Ik hoop dat je deze keer minder lang hoeft te wachten en dat je de heel MMM niet nodig hebt nu!

Asy, die foto's vond ik ook heel bijzonder om te zien! Heel duidelijk...
pi_73966979
Ik had ook al zo'n vermoeden dat je hier niet voor niets kwam melden dat je gaat afvallen
Spannend hoor. En 'mensen' moet je lekker laten lullen. Die weten het altijd beter

pi_73967479
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tsja, het is of de 7 kilo minder of het nieuwe bed he?
Verder zou ik het ook niet weten... hopelijk blijft het niet bij een keer. Oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen.
Anderen mensen hier blijven meehopen hoor, ookal "mag" jij het niet meer zeggen

Soms vraag ik me af wie hier al bij de huisarts is geweest met pijnljike duimen, vanwege het feit dat de duimen stukgedraaid zijn dankzij dit topic omdat iedereen hier zo veel voor elkaar en met elkaar bezig zijn.

Dikke kus voor alle vrouwen hier. ik blijf hier verder wel lurken

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 22-10-2009 23:03:19 (niet duidelijk opgeschreven, hopelijk nu beter) ]
pi_73973943
haha.. ja, 'mensen' weten het altijd beter. Toen ik net bevallen was en ingeknipt/uitgescheurd, begon de vk over anticonceptie. Ik zei 'alsof ik daar nu mee bezig ben.. en dan erbij... de vorige keer duurde het ook ruim 2 jaar'... 'ja, haha, maar daarvan heb ik meer vrouwen gehad in de praktijk die binnen enkele maanden weer terug waren bij onze praktijk'. Maar goed, ik ben toen wel begonnen met de pil... De ck was niet de enige die me 'waarschuwde'...

Of ik het spannend vind... nee, eigenlijk niet. Ik heb niet het gevoel ''het MOET nu!... en 'ik wil ook!'', zoals ik toen wel had. Ik zie het nu wel gewoon. Ik ga ervanuit dat het gewoon weer lang gaat duren. Lukt het eerder, dan is het mooi meegenomen.

Overigens wilde ik eerst afvallen voordat we weer zouden gaan proberen, maar de pil was op en zei 'stop er dan gewoon mee'. Ik ben afgelopen woensdag nog naar de apotheek geweest om de pil te halen, maar die blijft nu dus toch voorlopig liggen.

Ik vind het heel moeilijk om dit allemaal zo te posten, terwijl er ook nog meiden meeposten waarmee ik 2 jaar terug ook postte, die toen ook al in de mmm wandelden en waarbij het nog steeds niet gelukt is...Ik hoop gewoon dat jullie -allemaal- hier nou eens snel aan de beurt zijn. Ik heb het geluk al eens een keer mee mogen maken en dat gun ik jullie ook zo!!!

Ik ga jullie ook niet steeds lastig vallen met verhalen van mijn kant, v.w.b het zwanger worden (dat komt wel weer als het ziekenhuis in beeld komt)... maar ik wilde het gewoon toch even met jullie delen.
pi_73974029
Ik vind het heerlijk voor je dat je al bent afgevallen, Jose. En ik vind fijn dat je nu zo rustig en ontspannen kunt beginnen aan het proberen zwanger worden. Ik hoop dat het heel snel lukt, voor dat je dat gevoel "het MOET nu!" krijgt. Ik gun je zo een zwangerschap die zonder moeite ontstaat waar je heerlijk van kan genieten.
pi_73974750
Mooi gezegd Sombie!
Bedankt kahlie, lief van je.

Ik ga er nu trouwens wel echt vanuit dat ik een zelfgemaakte NOD heb, want mijn temp was even hoog als gisteren. Ik stop nu ook weer met temperaturen, het zit wel goed.
pi_73974910
Bikini, even een vraagje want mij is dat niet helemaal duidelijk (bij mezelf) kun je op elk moment starten met Deca of moet je wel echt op je menstruatie wachten? Bij de lucrin die ik destijds moest gebruiken moest ik al voor mijn menstruatie starten, en dan vanaf menstruatie met Menopur stimuleren.

Ik krijg dinsdag het gesprek dus dan krijg ik het sowieso wel te horen, maar aangezien jij ook deca gebruikt heb ik wellicht meteen al antwoord

Jose

PZE het blijft lekker wel bij deze ene keer een volgende keer gaat gewoon voor een lange tijd niet nodig zijn!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:59:56 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73974940
Ik hoop dat het dit keer heel wat sneller gaat Jose en wat goed dat je ook al bent afgevallen.

Zal ik dan ook komen pimpen met m'n verdwenen kilootje

Wij krijgen overigens morgen ook een ander bed, dus wie weet. Als nu blijkt dat zowel pze als ik raak schieten voorzie ik een run op nieuwe bedden

PZE, spannend joh! Fijn dat je lichaam zelf aan het werk is gegaan...

Nou, 3 december dus afspraak bij de gyn, ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar tussentijdse resultaten maar dat is nog niet gelukt. Waarschijnlijk is er gewoon echt nog niets bekend gemaakt. Wel vond ik wat onderzoeken uit andere landen terug. Mét hoopvolle resultaten, dus ik zie het positief in.
pi_73975001
Wat fijn Flugel, dat je het positief inziet! Hopelijk zijn de artsen hier in NL ook al zover dat ze met resultaten uit andere landen aan de slag gaan... (bij ivf doen ze dit weer niet, en dat vind ik erg jammer! Het lijkt vaak wel alsof ze de kennis die ze hebben bij zich houden en niet verder kijken.. Terwijl bepaalde resultaten uit Duitsland en Belgie voor zich spreken, blijven de artsen hier aangeven dat het allemaal niet bewezen is en dat ze dus vasthouden aan hun eigen zaken..)

En dan ook maar een jompel voor jouw kilo
pi_73975006
Kijk het is gewoon een goed recept, minder kilo(s) en een nieuw bed!
voor je kilo minder fluugs, het begint altijd met 1 kilo. Hopelijk geeft 3 december duidelijkheid.
pi_73975199
Goed dat je lijf het echt zelf doet nu, PZE!

Orea, ik gebruik ook decapeptyl en dat moet ik vanaf de eerste dag van mijn menstruatie spuiten.

Flugeltje, lekker dat je hoop hebt! Dat geeft lucht. Net als Orea vind ik het ook jammer dat artsen in Nederland terughoudend zijn. Voorzichtigheid is goed maar dit gaat soms te ver, denk ik. Daarom denken wij er ook over toch naar Belgie te gaan als het nu niet lukt. Ze doen daar aan assisted hatching (hulp bij innestelen), misschien is dat voor ons net dat beetje extra wat nodig is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:20:08 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73975520
Ja vreemd is dat behoudende met betrekking tot buitenlandse onderzoeken hè, alsof ze geen engels kunnen lezen ofzo

Ik heb uit buitenlandse onderzoeken kunnen halen dat er een aantal zaken zijn die positieve resultaten op kunnen leveren bij herhaalde miskramen:

• progresteron (de welbekende kutpillen) hebben een positief effect in de eerste periode
  • asperine (ivm eventueel klonteren van bloed in de placenta)
  • heparine (ook ivm klonteren bloed in placenta)
  • dubbele dosis foliumzuur

Volgens mij hebben geen van deze middelen aantoonbare negatieve effecten, dus kwaad kan het zeker niet. Waarom dan niet gewoon eens uitproberen? Baat het niet....

Maar ja, de artsen zijn hier inderdaad wat behoudend. Zelf zou ik natuurlijk wel asperine en extra foliumzuur kunnen gaan slikken, maar om nu op eigen houtje te gaan experimenteren is ook weer zoiets. Ik heb nu alle info verzameld en die gaat in december mee naar de gyn, eens kijken wat het dan gaat worden.
  • Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    pi_73976340
    Die hoge dosis foliumzuur kun je ook zonder recept krijgen dacht ik. Dat kan geen kwaad.
    pi_73976994
    Flugel, wat goed dat je toch wel wat gevonden hebt...ik ben heel benieuwd wat de arts gaat zeggen! Wat lijkt het me enorm zwaar om in jouw schoenen te staan... zoveel miskramen... vreselijk...

Over asperine; een tijd terug waren de kinderasperines in opspraak, omdat ze hoge bloeddruk veroorzaakten. Ik denk niet dat dat bij de asperines van nu nog steeds zo is (het zijn ook niet de kinderasperines natuurlijk), maar misschien toch iets om even na te vragen? of zeg ik nu iets heel doms

Orea en Sombie... jullie moeten mij in ieder geval voorgaan en dat gaat ook gewoon gebeuren! Jullie zitten hier al zo lang... we hebben een paar jaar terug hier ook al samen gepost... en ik gun het jullie zo. Het is gewoon zo kl*te dat jullie hier nou nog steeds rondhangen... echt, ik vind het ècht rot voor jullie!

Overigens moet de rest mij ook gewoon netjes voorgaan, maar Orea en Sombie dan even in het bijzonder
    pi_73977451
    Die hoge foliumzuur ga ik ook maar eens aanschaffen. Zal het direct doen als ik dinsdag mijn recepten ophaal

Jose lief! Ik vind wil en eis dat al het gehoop van iedereen eens gaat helpen!!!

Sombie, in Leiderdorp heb ik gevraagd over assisted hatching en ze geven aan dat er niet bewezen is dat het daadwerkelijk werkt. Belgische en Duitse onderzoeken zeggen volgens mij anders..
    pi_73978173
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 11:19 schreef Orea het volgende:
    Jose lief! Ik vind wil en eis dat al het gehoop van iedereen eens gaat helpen!!!
    Hear, hear!

Bij mij zeiden ze ook dat niet bewezen was dat assisted hatching werkt inderdaad. Aan de andere kant is wel bewezen dat IUI slechts een zeer marginale opbrengst heeft bij onverklaarde onvruchtbaarheid (met hormonen dan nog net iets meer dan zonder). En toch was dat de behandeling waar we mee moesten beginnen.

Dat hoge foliumzuur ga ik eens vragen in het ziekenhuis. Kijken wat ze daarover zeggen.
    pi_73978190
    O, en had je gelezen wat ik schreef over decapeptyl, Orea?
    pi_73978373
    Ja zag het net! Dan blijft het duimen dat ik op zijn vroegst dinsdag of woensdag ongesteld word anders zou ik een maand moeten wachten.... Nou zal het wel loslopen (meestal cyclus rond de 30 dagen, dat zou woensdag zijn) maar je zult net zien dat mijn lichaam dit keer ineens weer op de 28 dagen zit ofzo *gaan we maar even niet vanuit*
    pi_73978584
    Ik duim! Heel hard!
    pi_73978911
    Ik duim weer mee!
    pi_73978996
    Zul je zien dat ik dit keer gewoon pas volgend weekend ongesteld wordt
    Maar das niet erg
    pi_73979245
    Of helemaal niet, zou dat ook kunnen?
    pi_73980067
    Nee die mogelijkheid is er niet (je bedoeld toch of er een kans in zou zitten dat ik misschien zwanger ben?? Daar baseerde ik hem op... wordt lastig zonder eileiders )
    pi_73980172
    Oh ja, dat was jij natuurlijk. Sorry, eerst nadenken, dan typen.
    pi_73980273
    Maakt niet uit
    pi_73983616
    Ik heb een emotionele bui en moet zo huilen om jullie. Ik ga heel hard duimen voor geslaagde pogingen hier
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:20:01 #46
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_73983656
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
    Ik heb een emotionele bui en moet zo huilen om jullie. Ik ga heel hard duimen voor geslaagde pogingen hier
    Lief gek mens!
    pi_73983707
    Niet om ons huilen gekkie, we gaan jou gewoon allemaal achterna!
    pi_73983962
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Niet om ons huilen gekkie, we gaan jou gewoon allemaal achterna!
    Wat zij zegt, lieve CP!
    pi_73984089
    Ik weet het, maar ik heb liever dat jullie vandaag meekomen dan morgen

Stomme hormonen
    pi_73985636
    CP, ze komen er snel aan! Dan MOET gewoon!
    pi_73987510
    CP lieve gekke princes
    pi_73990461
    Ik voel me helemaal hip, net voor het eerst alleen met de auto boodschappen gedaan en zonder hulp een ei deze maand. Waar een mens al niet blij van wordt...
    pi_74004081
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ik voel me helemaal hip, net voor het eerst alleen met de auto boodschappen gedaan en zonder hulp een ei deze maand. Waar een mens al niet blij van wordt...
    En terecht! Gij hip persoon
    pi_74009386
    PZE
    pi_74015540
    Mijsje wat ben je stil, trek je het nog?
    pi_74016187
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 15:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Mijsje wat ben je stil, trek je het nog?
    ben inderdaad nog beetje onder de indruk van wat er komen gaat... ik lees wel alles mee hoor! ik vind het allemaal heel spannend...
    het gaat verder wel oke. ik heb een paar dagen bij m'n vader gelogeerd (daar gewoon op internet hoor, dus heb lekker met jullie meegelezen de afgelopen dagen) en was wel confronterend ivm dat m'n moeder er gewoon niet was... ik merk dat ik haar heel erg mis, vooral dat we urenlang konden kletsen en keuvelen terwijl we lekker tegen elkaar aanlagen... in dit proces wat komen gaat, mis ik dat wel extra... ik kreeg van m'n vader wel m'n verjaardagscadeau (was een beetje laat klaar) en dat helpt me ook wel met het idee dat m'n moeder wel bij me is... (ik kreeg een hanger met daarin de vingerafdruk van m'n moeder. bij de Dela nemen ze tegenwoordig van was een vingerafdruk, die je dan in een sierraad kan gebruiken...
    zoiets, maar dan een zilveren hartje zonder de ring er omheen... ik ben blij dat ze er op zo'n manier toch nog bij kan zijn voor mij... klinkt heel zweverig, maar ik heb dat nu gewoon nog even nodig, het gevoel dat m'n moeder er nog bij is...
    pi_74019675
    Wat fijn dat je zoiets moois krijgt van je vader. Helemaal niet zweverig, als het goed voelt voelt het goed.
    pi_74020015
    Wauw Mijsje, dat is wel heel erg mooi! Zou willen dat ik zoiets van mijn moeder had.. (zij is eind november alweer 5 jaar geleden overleden..heel plotseling...)

Ik vind het verre van zweverig klinken! Je moeder op jonge leeftijd moeten missen is heel zwaar, juist ook met de dingen waar wij mee bezig zijn
    pi_74020857
    Heel erg mooi mijsje
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:55:32 #60
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74021680
    Mijsje, wat heb je een geweldige vader! En wat enorm mooi om zoiets heel erg blijvends van je moeder te hebben.

Niks raars aan hoor! Ik begrijp je volkomen...
    pi_74023512
    Mijsje, wat een mooi cadeau.. ik kan me goed voorstellen dat je haar heel erg mist.. als ik het zo lees, moet ik al zowat huilen...

En waar je nu doorheen gaat -dat hele ziekenhuisgebeuren wat toch al zo emotioneel is- bespreek je dan ook gewoon het liefste met je moeder... en het is gewoon heel moeilijk dat dat niet meer kan...
    pi_74024135
    o, wat een mooi sieraad, mijsje. een fijn idee dat je haar zo toch bij je hebt. kan me voorstellen dat je haar juist nu heel erg mist.
    pi_74036195
    Daar is niks zweverigs aan hoor mijsje. Het is heel heftig je moeder te verliezen en als zoiets je helpt om de pijn te verzachten dan is dat alleen maar heel erg mooi En zolang jij aan je moeder blijft denken zal ze altijd bij je zijn
    pi_74038138
    Vandaag weer naar het ziekenhuis en ik ben zenuwachtig. Heb het maffe idee dat ik slecht nieuws te horen ga krijgen, dat de follikels zijn gekrompen of verdwenen of zoiets idioots. Slaat natuurlijk nergens op, maar ja... Zal blij zijn als we weer even binnen gegluurd hebben.
    pi_74038154
    Succes Sombie, ik zal voor je duimen.
    pi_74038527
    Die onzekerheid steeds is ook echt vreselijk. Je zou zelf een echoapparaat thuis moeten hebben zodat je elke keer als je ongerust bent even kunt kijken
    pi_74039612
    Hoe ging het sombie?
    pi_74043374
    Sombie ben je al terug? Hoe is het gegaan??
    pi_74045186
    ow meiden, wat lief van jullie, ik zit gewoon te huilen nu ik het lees...
    Sombie, succes, ik hoop dat je goed nieuws te horen hebt gekregen! ik duim voor je!
    pi_74046915
    We moesten pas laat naar het ziekenhuis dus zijn net terug. 13 follikels inmiddels waarvan 8! van een mooie grootte! Dinsdag de punctie! Pfff, blijf daar erg tegenop zien maar daar denk ik nog maar even niet over na.
    pi_74047061
    8! Daar jompelen we voor! Wat fijn Sombie!
      zondag 25 oktober 2009 @ 16:47:47 #72
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74047075
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 16:41 schreef sombie het volgende:
    We moesten pas laat naar het ziekenhuis dus zijn net terug. 13 follikels inmiddels waarvan 8! van een mooie grootte! Dinsdag de punctie! Pfff, blijf daar erg tegenop zien maar daar denk ik nog maar even niet over na.
    Whoei!!!
    hoe laat? dan steek ik een kaarsje op...
    pi_74047210
    Wow Sombie, dinsdag de punctie, wat goed! Alvast heel veel succes!
    pi_74047360
    Sombie wat een goede uitslag Binnen twee dagen heb je de punctie al helemaal achter de rug en kan je lekker in je zetel genieten van de welverdiende rust
    pi_74047537
    Sombie, wat een mooie uitslag! Heel veel succes/sterkte met de punctie dinsdag!!

Mijsje...
      zondag 25 oktober 2009 @ 17:59:22 #76
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74049106
    Sombie, dit gaat al helemaal de goeie kant uit
    pi_74049335
    Jaaaaaa sombie, wat goed
    pi_74049414
    Sombie met 8!!! mooie follikels!!! ik duim voor dinsdag!
    pi_74049686
    En de kleine folikels kunnen ook nog prachtige eitjes opleveren hoor, dus misschien nog ietsjes meer

Wat geweldig! En tegen de punctie opzien is heel normaal hoor, dat wordt je hobby gewoon niet Maar het gaat goedkomen!

Ik ga weer verder met mijn duimen blauw draaien
    pi_74050182
    Mijsje, succes met de echo morgen!

Poezebeest ook een spannende dag morgen! Succes!
    pi_74050379
    Sombie; wat goed! Heel veel succes dinsdag, ik duim voor je!

PZE; wat lief dat je onthouden hebt dat wij morgen naar het ziekenhuis moeten. Ik vind het echt enorm spannend, maar verwacht er ook niet te veel van, waarschijnlijk zullen er wel nog meer onderzoeken nodig zijn. Desalniettemin erg spannend.

Jose; volgens mij las ik dat jullie voor een 2e gaan, wat leuk en spannend!

Heb niet alles bijgelezen, maar voor alle meiden die het nodig hebben een
    pi_74050783
    succes met de punctie...
      zondag 25 oktober 2009 @ 19:44:42 #83
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74052482
    poezebeest

Succes morgen
    pi_74057165
    Dankjewel, lieve meiden. Goed he, 8 follikels. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Veel succes morgen, poezebeest en mijsje!
    pi_74061019
    Mijsje en Poezebeest, nog even op de valreep; succes morgen! Ik ga voor jullie duimen!
    pi_74062840
    Poezebeest, ook succes morgen!

Bedankt iedereen! ik ben benieuwd wat ik morgen te zien krijg...
    pi_74070002
    O, Asy, ik dacht dat ik al had gereageerd op je vraag (hormonen he ). De punctie is om half tien. Wat lief dat je een kaarsje voor me wilt branden!
      maandag 26 oktober 2009 @ 10:13:03 #88
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_74070077
    Wat veel goed nieuws (sinds mijn laatste post). Laten we dat zo houden .

Sombie - super 8 follikels!! Succes met de punctie en ik duim voor veel bevruchtingen!

Mijsje en Poezebeest succes!

En MIjsje - wat een ontzettend mooi kado. Heel persoonlijk en fijn om haar zo toch een beetje bij je te hebben.
    pi_74070296
    Bwuh, ik heb ff een dip ofzo

Ga zo lekker vrij nemen de rest van de dag denk ik!
      maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:11 #90
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74070427
    sombie en mijsje al terug?

Ben benieuwd!

gatver Orea, zo'n dip is natuurlijk ook niets. Is er wel weer voor overigens, ziet er een beetje troosteloos uit allemaal.
    pi_74074368
    Ik denk dat je in de war bent met Poezebeest, flugeltje. Ik heb vandaag namelijk vrij.

He jakkes, Orea, vervelend zo'n dip! Ik kan het me wel voorstellen hoor. De dag nadert en dat is altijd spannend. Dikke en wees maar extra lief voor jezelf vandaag.
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:44:34 #92
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_74074437
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 12:42 schreef sombie het volgende:
    Ik denk dat je in de war bent met Poezebeest, flugeltje. Ik heb vandaag namelijk vrij.

He jakkes, Orea, vervelend zo'n dip! Ik kan het me wel voorstellen hoor. De dag nadert en dat is altijd spannend. Dikke en wees maar extra lief voor jezelf vandaag.
    Jammer genoeg ben ik nog niet zwanger, anders had ik het op dementie kunnen gooien
    pi_74074602
    Dat kan ik nu wel na alle hormonen die ik heb gespoten.
      maandag 26 oktober 2009 @ 14:23:48 #94
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74077387
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 10:09 schreef sombie het volgende:
    O, Asy, ik dacht dat ik al had gereageerd op je vraag (hormonen he ). De punctie is om half tien. Wat lief dat je een kaarsje voor me wilt branden!
    Ow, dan ben ik aan het werk. Maar dan denk ik gewoon heel hard aan je

mijsje en poezebeest, hoe is het gegaan vandaag?

orea voor je dip
    pi_74078200
    ik ben weer thuis...
    ik moest na het ziekenhuis naar een cursus van m'n werk, dus was even onderweg...

in het ziekenhuis was op m'n linker eierstok een follikel van 13 mm te zien vandaag op dag 10... ik moet woensdag weer terugkomen. dan wordt er opnieuw gemeten...
    hoe groot moet een follikel eigenlijk zijn voor ze de pregnyl gaan zetten?

zo, en nu ga ik m'n katje knuffelen... die was gisteren aangereden. is nog wat groggy, maar hij leeft nog en heeft geen overduidelijke verwondingen. (een bloedlip was het ergste dat de dierenarts zo kon ontdekken. verder is hij wel wankel op z'n voetjes en valt veel om.) was dus heel erg schrikken gisteren... maar, de dierenarts zei dat hij dacht dat het beestje het wel zou redden als hij 's avonds om 11 uur nog leefde, en dat deed hij!
    pi_74078220
    Dat vind ik ook heel lief, Asy! En ik ben wil ook graag weten hoe het met mijsje en poezebeest is gegaan.
    pi_74078322
    Ah, daar was mijsje al!

13 mm is een mooie grootte op dag 10, volgens mij. Bij mij zeiden ze bij de IUI dat ze mikken op 18-20 mm en dan pregnyl spuiten.
    Achteraf bleek dat ze bij mij dan waarschijnlijk al gesprongen waren. Jammer eigenlijk dat ze tijdens de IUI niet ook testen op de LH-waarde in je bloed (bij mij tenminste niet). Dan hadden ze dat eerder ontdekt.
    Maar goed, het is een uitzondering hoor, dat ze zo vroeg springen.

Heb je het nog gehad over die afspraak-balie-mevrouw?
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:01:22 #98
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_74078560
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:50 schreef mijsje het volgende:
    ik ben weer thuis...
    ik moest na het ziekenhuis naar een cursus van m'n werk, dus was even onderweg...

in het ziekenhuis was op m'n linker eierstok een follikel van 13 mm te zien vandaag op dag 10... ik moet woensdag weer terugkomen. dan wordt er opnieuw gemeten...
    hoe groot moet een follikel eigenlijk zijn voor ze de pregnyl gaan zetten?

zo, en nu ga ik m'n katje knuffelen... die was gisteren aangereden. is nog wat groggy, maar hij leeft nog en heeft geen overduidelijke verwondingen. (een bloedlip was het ergste dat de dierenarts zo kon ontdekken. verder is hij wel wankel op z'n voetjes en valt veel om.) was dus heel erg schrikken gisteren... maar, de dierenarts zei dat hij dacht dat het beestje het wel zou redden als hij 's avonds om 11 uur nog leefde, en dat deed hij!
    aah, een mooie follikel dus

En wat een schrik dat je kat is aangereden! Fijn dat hij verder niks heeft
    pi_74078570
    jammer inderdaad dat ze dat bij jou niet wat beter in de gaten gehouden hadden... maar voor 18-20 mm kan ik inderdaad nog wel een paar dagen vooruit...

Ik heb het ook over de afspraak-balie-mevrouw gehad. de gyn was een beetje boos, en gaf aan dat hij graag had geweten welke het was (er zitten er zo een stuk of 5 aan de balie... niet tegelijk hoor... ) want dat was inderdaad absoluut niet waar. het was maar goed dat ik er eerst naar vroeg dus en dat het niet zomaar geprikt werd dus opluchting dus... ik dacht nog: nou, wat wist die doos het beter met haar stomme betweterige gedrag... maar ik zei het maar niet... had geen zin volgens mij. volgens mij was de gyn al gealarmeerd genoeg dat dit soort dingen tegen patienten gezegd worden...
    dus nogmaals bedankt dat jullie ook vonden dat het aangekaart moest worden, dat maakte me wat sterker in m'n schoenen om er toch wat van te zeggen.
    pi_74078630
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 15:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

aah, een mooie follikel dus

En wat een schrik dat je kat is aangereden! Fijn dat hij verder niks heeft

(dat moeten we wel nog even afwachten... hij loopt nog wel raar, en we moeten in de gaten houden of dat beter gaat worden of dat het zo blijft... want dat is ook te zielig. dan kan hij nooit meer naar buiten of zelfs binnen goed lopen...)

maar goed, ik ga hem dus lekker knuffelen nu
    doeg doeg!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')