Hendrikcx is al een jaar of vier met dit dossier bezig. Die man was blij dat hij eindelijk een ingang had bij DSB en dat ze een beetje wilden onderhandelen. Daarnaast treedt hij vooral op voor de serieuze probleemgevallen en op dat punt heeft hij resultaat bereikt. Dit itt Lakeman, die alleen schreeuwt dat hij 100K gedupeerden vertegenwoordigd, maar deze niet kan laten zien om het zo even te omschrijven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou eens tijd worden dat de achtergrond van Hendrickx eens wat dieper bekeken wordt. Hij werkt vanuit het DSB gebouw...hij heeft zelf ook polissen verkocht...
Ik weet niet wat hij voor belangen heeft bij dit alles...
Hendrickx ook niet. Of zijn dat die "mondelinge overeenkomsten"? Die "resultaten"?quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef justanick het volgende:
[..]
Hendrikcx is al een jaar of vier met dit dossier bezig. Die man was blij dat hij eindelijk een ingang had bij DSB en dat ze een beetje wilden onderhandelen. Daarnaast treedt hij vooral op voor de serieuze probleemgevallen en op dat punt heeft hij resultaat bereikt. Dit itt Lakeman, die alleen schreeuwt dat hij 100K gedupeerden vertegenwoordigd, maar deze niet kan laten zien om het zo even te omschrijven.
Ik denk dat Lakeman ze wel bij elkaar krijgt , maar hendrickx nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:45 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Hendrickx ook niet. Of zijn dat die "mondelinge overeenkomsten"?
BRON: Lakemanleed.nlquote:Ik lees bij een van de reacties:Jelle Hendrickx heeft zelf dikke koopsompolissen afgesloten ten tijde van FCS Groep in Nijmegen. Hij heeft klanten klem gezet door 10.000 tot 30.000 euro provisie te vragen. Personeel werd niet betaald. De heer Hendrickx loopt m.i. al jaren in het kantor van Scheringa in Wognum en heeft nu slechts een enkele gedupeerde wat geld terug kunnen geven van de 3.000. Stichting Woekerpolis noemde de regeling een slecht plan.
Doordat de heer Hendrickx zoveel podium bij RADAR en NOVA wekenlang heeft gekregen(ook vanavond weer) is hij een zogenaamd vertrouwenspersoon voor het grote publiek. Hij gaat nu zelfs de heilige uithangen om mensen met een achtergesteld deposito bij DSB te helpen. Er zijn geen 3.000 gedupeerden maar 30.000 of meer die allen een schadeclaim gaan indienen als ze willen op basis van dat de AFM de DSB een boete heeft opgelegd m.b.t. onjuiste/onvoldoende informatie.
Lakeman is de enige eerlijke voor zijn gedupeerden!
- Piet Klaassen uit Wognum
Ja, en dat spreekt ie nu tegen!quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Scheringa heeft toch eerder gezegd dat ie die 7 ton al zou hebben teruggestort???
Vanochtend in de persconferentie hoorde ik dat e.e.a. te maken had met het (door de DNB min of meer afgedwongen) aftreden van Scheringa én de verkoop van zijn aandelen. Hij had daarop ál zijn betrokkenheid bij de bank op nul gezet (lees: elders een andere rekening staan / geopend). Hij was daarin niet de enige, Hans van Goor deed hetzelfde. Uiteindelijk stortten ze de boel terug.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Scheringa lult me net iets te gemakkelijk over die bedragen terugstorten.
Ja, maar nu geeft Dirk bij P&W aan dat dat geld nog helemaal niet is teruggestort.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Vanochtend in de persconferentie hoorde ik dat e.e.a. te maken had met het (door de DNB min of meer afgedwongen) aftreden van Scheringa én de verkoop van zijn aandelen. Hij had daarop ál zijn betrokkenheid bij de bank op nul gezet (lees: elders een andere rekening staan / geopend). Hij was daarin niet de enige, Hans van Goor deed hetzelfde. Uiteindelijk stortten ze de boel terug.
Het eerste gedeelte lieten ze bij NOVA echter niet zien...
Als ik hem was zou ik het nevernooitniet terugstorten.quote:
Ik ben bang dat die wortelboer dan weer even langskomt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik hem was zou ik het nevernooitniet terugstorten.
De curator komt het dan wel terughalen. Dat geld is hij hoe dan ook kwijt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik hem was zou ik het nevernooitniet terugstorten.
Dan mag de curator ook het geld terug gaan halen van alle mensen die maandag hun rekening nog even leeggetrokken hebben, toch?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De curator komt het dan wel terughalen. Dat geld is hij hoe dan ook kwijt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die wortelboer dan weer even langskomt.
Scheringa is eigenaar, dat maakt verschil. Ik denk dat dit wel als paulianeus handelen valt te betitelen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan mag de curator ook het geld terug gaan halen van alle mensen die maandag hun rekening nog even leeggetrokken hebben, toch?
Of is dat niet hetzelfde?
Paulianeus dat is toch dat hij onrechtmatig aan het voordringen is?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Scheringa is eigenaar, dat maakt verschil. Ik denk dat dit wel als paulianeus handelen valt te betitelen.
Het feit dat dat geld nog niet teruggestort is, spreekt niet in Dirks voordeel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Paulianeus dat is toch dat hij onrechtmatig aan het voordringen is?
Ik weet niet of dat voor hem op gaat.
Het gaat natuurlijk wel op voor alle mensen die maandagochtend hun geld nog snel even weggehaald hebben. Want toen was het wel duidelijk dat de DSB failliet zou gaan. Die mensen hebben inderdaad voorgedrongen op al die andere mensen die nu in de wachtrij van schuldeisers staan..
Dirk daarentegen heeft dat geld al minstens een week of meer daarvoor opgenomen...toen was er nog geen sprake van een lek enzo...
Ik ben geen jurist hoor. Maar als ik hem was zou ik eerst even afwachten met het terugstorten van dat geld...
Hij had wel een plausibele verklaring: Hij kon het niet terugstorten op de DSB rekening...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het feit dat dat geld nog niet teruggestort is, spreekt niet in Dirks voordeel.
Paulianeus handelen houdt in dat je (onverplichte) rechtshandelingen doet, waarmee de overige schuldeisers bij faillissement benadeeld worden. Ik denk dat je iets dergelijks hier wel kunt betogen. Los daarvan zou ik Scheringa wel adviseren (als hij streeft naar maximalisatie van opbrengst) nog even te wachten met geld terugstorten: dan is hij het sowieso kwijt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk wel op voor alle mensen die maandagochtend hun geld nog snel even weggehaald hebben. Want toen was het wel duidelijk dat de DSB failliet zou gaan. Die mensen hebben inderdaad voorgedrongen op al die andere mensen die nu in de wachtrij van schuldeisers staan..
Dirk daarentegen heeft dat geld al minstens een week of meer daarvoor opgenomen...toen was er nog geen sprake van een lek enzo...
Ik ben geen jurist hoor. Maar als ik hem was zou ik eerst even afwachten met het terugstorten van dat geld...
Plan B is idd totaal onrealistisch en zegt genoeg over dirk/dsb.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:53 schreef Apache4U het volgende:
Inderdaad, als 100 miljoen echt de redding van de bank had betekend was er heus wel een investeerder ingestapt.
Vond het betoog van Bos wel grappig. Hij vertelde dat Dirk er in z'n plan B vanuit ging dat er spaarders zouden terugkomen zodra de bank zijn deuren weer zou openen. Lekker realistisch inderdaad.
Groot gelijk dat er geen overheidsgeld is ingestoken.
Volgens die omschrijving hebben dus de mensen die maandagochtend hun geld snel weggehaald hebben uit angst voor een faillisement paulianeus gehandeld...zeker die mensen met meer dan een ton of met een achtergesteld deposito. Door die actie zijn namelijk de schuldeisers bij het faillissement wel degelijk benadeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Paulianeus handelen houdt in dat je (onverplichte) rechtshandelingen doet, waarmee de overige schuldeisers bij faillissement benadeeld worden. Ik denk dat je iets dergelijks hier wel kunt betogen. Los daarvan zou ik Scheringa wel adviseren (als hij streeft naar maximalisatie van opbrengst) nog even te wachten met geld terugstorten: dan is hij het sowieso kwijt.
Ik was niet helemaal volledig: het gaat om rechtshandelingen van de schuldenaar: dat is Scheringa, niet de gewone spaarders.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens die omschrijving hebben dus de mensen die maandagochtend hun geld snel weggehaald hebben uit angst voor een faillisement paulianeus gehandeld...zeker die mensen met meer dan een ton of met een achtergesteld deposito. Door die actie zijn namelijk de schuldeisers bij het faillissement wel degelijk benadeeld.
En idd, Scheeringa moet dat geld voor zijn eigen bestwil maar zo laat mogelijk terugstorten!
Okay, duidelijk!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik was niet helemaal volledig: het gaat om rechtshandelingen van de schuldenaar: dat is Scheringa, niet de gewone spaarders.
heet dat niet handelen met voorkennis en is dat niet strafbaar ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Scheringa kan op dat moment toch nog niet weten dat er gelekt gaat worden naar de pers?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:50 schreef Stroekie het volgende:
[..]
heet dat niet handelen met voorkennis en is dat niet strafbaar ?
¤ 186.666 per maand. (tegen 7,5% rente)quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand had voor 32 miljoen euro een achtergestelde deposito bij DSB staan. Hoe levensmoe ben je dan?
Ja, ik dacht ook: Dat risico voor die paar procent extra...maar ja op die miljoenen tikt het natuurlijk wel aan!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
¤ 186.666 per maand. (tegen 7,5% rente)
dirk wist al maanden geleden dat het vroeg of laat mis zou gaanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Scheringa kan op dat moment toch nog niet weten dat er gelekt gaat worden naar de pers?
Bovendien heeft de rechtbank toen nog besloten dat de DSB okay genoeg was om gewoon verder te gaan...
Dat lijkt me moeilijk aantonen in het geval van een proces.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:59 schreef Stroekie het volgende:
[..]
dirk wist al maanden geleden dat het vroeg of laat mis zou gaan
Vragen staat toch vrij?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Al die juridische leken hier, nooit speculeren als je de kennis ervan niet hebt.
Even de wettekst quoten...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay, duidelijk!
Even advocaat van de duivel (maar dat had je hopelijk wel al begrepen): Scheringa was toen nog geen schuldenaar...de bank bestond toen nog gewoon...en was op dat moment nog liquide en solvabel genoeg. Dat weten we omdat pas dagen na die opname van Scheringa ook de rechtbank in de eerste zitting geoordeeld heeft dat de DSB gewoon verder mocht. En dat er dus niets aan het handje was.
Wel interessant eigenlijk.
De schuldenaar is degene die de verplichtingen niet nakomt, zie dat etiket retrospectief is. Dat is DSB (en dus Scheringa).quote:Artikel 42
1 De curator kan ten behoeve van de boedel elke rechtshandeling die schuldenaar vóór de faillietverklaring onverplicht heeft verricht en waarvan deze bij dit verrichten wist of behoorde te weten dat daarvan benadeling van de schuldeisers het gevolg zou zijn, door een buitengerechtelijke verklaring vernietigen. Artikel 50, tweede lid, van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek is niet van toepassing.
2 Een rechtshandeling anders dan om niet, die hetzij meerzijdig is, hetzij eenzijdig en tot een of meer bepaalde personen gericht, kan wegens benadeling slechts worden vernietigd, indien ook degenen met of jegens wie de schuldenaar de rechtshandeling verrichtte, wisten of behoorden te weten dat daarvan benadeling van de schuldeisers het gevolg zou zijn.
3 Wordt een rechtshandeling om niet wegens benadeling vernietigd, dan heeft de vernietiging ten aanzien van de bevoordeelde, die wist noch behoorde te weten dat van de rechtshandeling benadeling van de schuldeisers het gevolg zou zijn, geen werking, voorzover hij aantoont dat hij ten tijde van de faillietverklaring niet ten gevolge van de rechtshandeling gebaat was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |