Kweekzalm? Wegflikkerenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:45 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat is het leukste dat je met een zalmfilet kan doen?
Ahum, euh, Spätzle, ja, moet moeders een vragenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:45 schreef XL het volgende:
Ik lees nog mee en wacht stiekem nog een beetje op je Spatzle recept
Ja! Vraag eens? Daar ben ik ook benieuwd naar. Want al mijn eerdere pogingen waren niet echt super.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ahum, euh, Spätzle, ja, moet moeders een vragen
Bloemige aardappels koken, ondertussen de andijvie wassen, spekkies uitbakken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik ga nu stamppot andijvie maken.
Hoe maak jij die klaar?
Mag ik eens vragen hoeveel roomboter jij er ongeveer doorheen jaagt in, zeg, een week? Ik red het soms niet met twee pakjes, en dat lijkt me toch best een beetje veel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aardappels stampen, eventueel kluit boter erbij (ja BOTER, geen margarine, BOTER)
2 pakjes denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Mag ik eens vragen hoeveel roomboter jij er ongeveer doorheen jaagt in, zeg, een week? Ik red het soms niet met twee pakjes, en dat lijkt me toch best een beetje veel.
Wolfschotel is volgens mij net zoiets, maar ik kan er niks over terugvinden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:52 schreef krakkemieke het volgende:
Sigme: Blote billetjes in het gras zijn volgens mij snijbonen met witte bonen.
Wat is wolfschotel?
Je vergeet de azijn! Zonder azijn wordt het niks!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bloemige aardappels koken, ondertussen de andijvie wassen, spekkies uitbakken.
Aardappels stampen, eventueel kluit boter erbij (ja BOTER, geen margarine, BOTER)
![]()
en de spekkies. Gesneden rauwe andijvie erdoor.
Sju maken van de spekkiesaanbaksels en die erbij.
Ik vergeet geen azijn, er werd gevraagd hoe IK het maak en IK maak het zonder azijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Je vergeet de azijn! Zonder azijn wordt het niks!
Ik heb het zonder de roomboter gedaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bloemige aardappels koken, ondertussen de andijvie wassen, spekkies uitbakken.
![]()
en de spekkies. Gesneden rauwe andijvie erdoor.
Sju maken van de spekkiesaanbaksels en die erbij.
Spruitjes eet ik met wat boter en citroensap, zonder zout. Niet teveel mee doen, spruiten lekker naar zichzelf laten smaken, ze zijn zo lekkerquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen haal ik een kilo spruitjes, die ik normaal kook en dan met nootmuskaat en mosterd opeet.
Lekker hoor maar wat is nou een heel leuk verrassend recept?
Niet met room, boter, spekjes ofzo (met room , boter en spek wordt eigenlijk alles lekker) maar meer met kruiden
Welk vlees is er dan ultiem bij?
Niet koken.... maar lekker stomenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen haal ik een kilo spruitjes, die ik normaal kook en dan met nootmuskaat en mosterd opeet.
Lekker hoor maar wat is nou een heel leuk verrassend recept?
Niet met room, boter, spekjes ofzo (met room , boter en spek wordt eigenlijk alles lekker) maar meer met kruiden
Welk vlees is er dan ultiem bij?
Oh, ik kom hier niet zo vaakquote:Op woensdag 21 oktober 2009 02:13 schreef Bluezz het volgende:
Zeg eucs, piet is allang terug. Nu jij nog
Wat is er met braadworst? Hoe je braadworst zelf maakt?quote:
Nee ik heb 2 braadworsten... Gewoon in een pan flikkeren?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er met braadworst? Hoe je braadworst zelf maakt?
aardappels in kleinere blokjes snijden wellicht?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:28 schreef liessa het volgende:
ik ga morgen boerenkool maken, maar op de een of andere manier wordt het nooit zoals het zou moeten zijn. Ik kook de aardappels met de boerenkool er bovenop, met in het water een bouillonblokje, maar of de aardappels zijn niet gaar genoeg, of de boerenkool is nog niet gaar (dat is niet zo heel erg), of eht smaakt gewoon nergens naar.
Wat doe ik nou fout? teveel/te weinig water? Te kort/te lang gekookt? help! Ik wil gewoon lekkere boerenkool!
Misschien wel in het oosten van het land maar hier in Spaarndam niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:38 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nu niet in NL, maar het heeft daar toch al gevroren?
Het is waarschijnlijk de bedoeling, maar dan proef je de spruitjes niet meer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:04 schreef Windigo het volgende:
Spruitjes koken, en dan roerbakken in wat olijfolie, gefruite ui, kerriepoeder en scherp paprikapoeder. Lekker
Haha, dat ligt er aan of je het er in verzuipt natuurlijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk de bedoeling, maar dan proef je de spruitjes niet meer.
Jummie!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kweekzalm? Wegflikkeren
Serieus:
In een ovenbakje, overgieten met room, zout, peper en knoflook, parmazaanse kaas erover en dat in de oven tot goudbruin.
Dit recept heeft het voordeel dat je de weeige smaak van de kweekzalm niet meer proeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:12 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Jummie!
Waarom kan ik daar zelf nou nooit opkomen? Zo ingewikkeld is het eigenlijk niet, stiekem. Maar kennelijk is het toch een talent dat ik niet bezit om zelf dingen te verzinnen...
Bezorg je een goeie soepkip of scharrelkip, gebruik desnoods een wilde fazantquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef Black-Hole het volgende:
Wie kan mij helpen aan een echt goed Coq au vin recept?
Je bedoelt tijdens het koken van de pasta? Meer water gebruiken, grotere panquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:10 schreef Stansfield het volgende:
Hoe voorkom ik dat pasta aan de bodem van de pan blijft plakken. Ik heb olijfolie al geprobeerd en ook roeren lijkt bij mij niet te werken als ik dan bezig ben met de saus of iets anders dan plakt het alsnog weer heel snel. Hoe voorkom ik dit?
Tnx, ga ik eens proberen. En straks als ik op mijn eigen gasstel met mijn eigen pannen kook gaat dat zeker lukken. Is roeren dan helemaal niet meer nodig?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoelt tijdens het koken van de pasta? Meer water gebruiken, grotere pan
Neequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:18 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx, ga ik eens proberen. En straks als ik op mijn eigen gasstel met mijn eigen pannen kook gaat dat zeker lukken. Is roeren dan helemaal niet meer nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |