Zijn we nog niet heen gegaan, Ik ga er morgen een afspraak maken en hopen dat het niks ergs is!quote:
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:21 schreef Braddie het volgende:
Het andere hondje is 10, En die heeft nergens last van...
Uitlaten doen we niet heel erg vaak, En als we ze uitlaten doen we dat in de straat zelf(10minuten wandelingetje)
Het kan door virussen of een bacterie overgedragen worden en is erg besmettelijk, als ze dus op straat aan plaatsen snuffelen waar andere besmette honden komen of je bent zelf in aanraking geweest met een besmette hond, dan kunnen ze dit oplopen. Kennelhoest kan zelfs bij oudere honden een chronische vorm aannemen. Doordat ze steeds maar kuchen, blijven de luchtwegen geirriteerd en dus zwak, zodat iedere bacterie weer opnieuw de hond ziek kan maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:24 schreef Braddie het volgende:
Hoe kan een hond er uberhaubt aan komen als er geen andere beesten in de buurt zijn die het hebben?
Althans, Het vrouwtje heeft het niet!
Ja, dat is er wel. Maar dan zie je meestal ook een patroon. Als ze heel rustig zijn hebben ze er weinig last van. Hoe drukker ze zich maken, hoe meer last ze ervan hebben. Maar mijn oude hondje had dan ook meestal wel last van slijm, soms hoorde je echt reutelen als ze dan hoestte. Het wordt dan veroorzaakt doordat het hart niet meer voldoende werkt en er vocht in de longen zit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:28 schreef Peter het volgende:
M'n hond (woont bij ouders) heeft ook een vervelende hoest, was erg ziek, at nauwelijks, blijkt ook een hartruisje te hebben. Geen idee of er enige correlatie zit tussen een hartruisje en hoesten overigens..
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:21 schreef Braddie het volgende:
Het andere hondje is 10, En die heeft nergens last van...
Uitlaten doen we niet heel erg vaak, En als we ze uitlaten doen we dat in de straat zelf(10minuten wandelingetje)
Wat zij zegtquote:
Nou lijkt me echt stug dat ie fit is voor zn leeftijd als ie de tuin niet uit komt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:52 schreef Braddie het volgende:
Dat rochelen hoor je bij dat hondje van mij gelukkig niet!, Hij is nog wel erg fit voor z`n leeftijd!
En jij weet hoe groot de tuin is!?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou lijkt me echt stug dat ie fit is voor zn leeftijd als ie de tuin niet uit komt.
Ik neem aan dat je vandaag wel naar een da gaat?
Geloof me, Het beestje is nog fit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou lijkt me echt stug dat ie fit is voor zn leeftijd als ie de tuin niet uit komt.
Ik neem aan dat je vandaag wel naar een da gaat?
Nou 40 m2, das echt niet spectaculair hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geloof me, Het beestje is nog fit.
De tuin is ongeveer 40 vierkante meter en ze krijgen sowieso zat beweging!
Zijn jullie dan in al die jaren nog nooit bij een da geweest met de hondjes of zijn jullie pas verhuisd of zo ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:55 schreef Braddie het volgende:
Ik ga even kijken war er in Hilversum eentje in de buurt is!
Volgens mij is dit niet echt toch?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:33 schreef Braddie het volgende:
Mijn ma is echt slim geweest!
Ze heeft hoestdrank gehaald en keel snoepjes of zo voor de hond!
Ze zegt, Als ik een heel klein stukje geef dan helpt dat, heb het gelezen, Die dingen voor mensen zijn niet gevaarlijk voor honden als je ze maar kleine beetjes geeft(1 kwart ofzo), Ben het er niet mee eens!
Jawel, Ik zal even een filmpje maken van de hond in kwestie als hij weer gaat hoesten!quote:
We geloven wel dat hij hoest, maar dat je moeder hem hoestsnoepjes voor mensen gaat geven en hoestsiroop is een beetje gek en ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, Ik zal even een filmpje maken van de hond in kwestie als hij weer gaat hoesten!
Kleine moeite
Maar als je hier kunt posten kan je toch ook op Google 'Hilversum dierenarts' intypen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:56 schreef Braddie het volgende:
We hebben hier hoestsiroop liggen wat mijn ma hem geeft, Dit vindt k zelf niet kunnen!
Het is inderdaad een kleine moeite, maar ik weet niet waar er hier in HIlversum een dierenarts zit, de laatste x is al 2 jaar geleden omdat onze honden NOOIT ziek worden of wat dan ook!!...
En deze dierenarts is verhuisd dusja!
Helaas is daar nogal veel discussie over, qua voor en tegenstand. Ikzelf ben een voorstander overigensquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:33 schreef Bamba het volgende:
Trouwens, moeten jullie honden niet jaarlijks een inenting hebben?
Oeh, floor wie? En bij welk centrum werkt ze? Altijd handig om te weten..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:56 schreef muisje-eliza het volgende:
och...t hondje deelt al 14 jaar lief en leed in huis, maar als het beestje wat mankeerd gaan we niet naar de DA![]()
Je zou vandaag naar de DA gaanEn dat je in Hilversum woont maakt het lekker makkelijk, zat dierenartsen...als je maar niet naar Floor gaat, dan kan je je hond beter zelf met een steen om zn nek in de sloot gooien
hij...echt een droge lul die geen verstand heeft van wat ie zegt.. Heb n keertje hem op zondag moeten bellen omdat mn rat stikte, en hij was not amused dat ik er op aandrong dat ik wou langskomen *is maar een rat toch* Ik mocht komen, hij jast er een spuit in, en nog voordat dat beest goed en wel echt dood was, stond ik alweer buiten en 85 euri lichten. In de oto heb ik gehuild, de snorharen van mn ratje bewogen nogquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oeh, floor wie? En bij welk centrum werkt ze? Altijd handig om te weten..
dus je stopt je rat in de vriezer en de DA is een lul......quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:28 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
hij...echt een droge lul die geen verstand heeft van wat ie zegt.. Heb n keertje hem op zondag moeten bellen omdat mn rat stikte, en hij was not amused dat ik er op aandrong dat ik wou langskomen *is maar een rat toch* Ik mocht komen, hij jast er een spuit in, en nog voordat dat beest goed en wel echt dood was, stond ik alweer buiten en 85 euri lichten. In de oto heb ik gehuild, de snorharen van mn ratje bewogen nogIk was woedend, witheet, en vooral kwaad op mezelf dat ik toch naar hem ging (weekend-arts er was geen ander toen) mn rat was al in diepe coma natuurlijk, en thuis heb ik m in de diepvries gelegd, in de hoop dat ie dan maar snel heenging
Bij de geschillencomissie geklaagd, en zij hebben hun best gedaan (ik werd afgescheept met een brief van de DA zelf, dat ik me niet zo moest aanstellen)
Dat dus, dat is al meer dan 10 jaar geleden, maar kan het me allemaal nog prima voor de geest halen![]()
http://www.dierenkliniekhilversum-noord.nl/
daar moet je dus NIET heen
dus open je maar een ander topic als je het daar over wil hebbenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
dus je stopt je rat in de vriezer en de DA is een lul......
jij gaat offtopic met het killen van je rat....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:46 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dus open je maar een ander topic als je het daar over wil hebben
Het is NIET normaal dat een hond schuimrubber eet!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:47 schreef childintime het volgende:
Dit begint steeds vreemdere vormen aan te nemen......![]()
Met je OP nam ik het eigenlijk al niet zo serieus (honden die schuimrubber eten en jij die dat vervolgens heel normaal schijnt te vinden), maar goed, dit soort mensen bestaan nou eenmaal in het echt ook helaas. Hilversum (en omgeving) barst zowat uit zijn voegen van de dierenartsen, dus zo moeilijk moet dat niet zijn. Van slechte (maar wat is slecht, veel slechter dan het normaal vinden dat je hond schuimrubber eet, nooit uitgelaten wordt en nooit door een DA gezien wordt kan bijna niet) tot hele goede waar je ws als je met dit soort verhalen aankomt, meteen je hond kwijt bent.
Je hond zal ws gewoon de Mexicaanse griep hebben denk ik; gewoon laten lopen joh, gaat vanzelf weer over........
Johquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is NIET normaal dat een hond schuimrubber eet!
Je bent minimaal 18 jaar, voor de wet dus volwassen en laat je moeder bepalen wat er met je hondje gebeurt??? Het is nu de 4e dag sinds het begin van dit verhaal en er is helemaal niets gebeurt.......Nou ja, buiten het feit dat je afwacht wat je moeder met de hond doet......quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:58 schreef Braddie het volgende:
De hond hoest al een stuk minder, Dus ik denk dat het niet echt nodig is...
Hij hoest nog wel, Maar het zijn nu 2 korte hoestjes in plaats van 11-12 lange!
Ik weet niet of dat jaaarlijks moet, het is al een hele tijd geleden dat ze zijn ingeent!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Bamba het volgende:
Nou ja, hopen dat hij er nu vanaf is dan...
Maar moet hij niet jaarlijks ingeent worden dan? Aangezien het laatste bezoek al een hele tijd geleden was?
Zoals eerder aangegeven zijn daar de meningen over verdeeld of dat nodig is ja of nee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Bamba het volgende:
Nou ja, hopen dat hij er nu vanaf is dan...
Maar moet hij niet jaarlijks ingeent worden dan? Aangezien het laatste bezoek al een hele tijd geleden was?
Dat jaarlijks enten doe ik ook niet meer. Vroeger wel, maar mijn JR had evengoed steeds kennelhoest. Mijn Westie krijgt eens in de 3 jaar zijn entingen (behalve Weil, dat ieder jaar). Ik laat mijn kind ook niet jaarlijks enten, dus waarom mijn hond wel? Maar als mijn hond iets mankeert gaat hij wel meteen naar de DA; zelf ga ik ook naar een dokter als ik me niet goed voel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:01 schreef Guess. het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven zijn daar de meningen over verdeeld of dat nodig is ja of nee.
Ik vind het alleen belachlijk dat mensen niet naar de dierenarts gaan als hun hond ziek is en dan vervolgens hoestsiroop voor mensen geven.
Hopelijk gaat het idd over maar dan heeft ie gewoon geluk.
Mijn vorige hondje werd nooit ingeent(was beslissing van mijn ouders),wel het 1e jaar alle entingen,hij is 18 jaar geworden en hij is echt helemaal nooit ziek geweest,uiteindelijk is het overleden aan ouderdom/kanker.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat jaarlijks enten doe ik ook niet meer. Vroeger wel, maar mijn JR had evengoed steeds kennelhoest. Mijn Westie krijgt eens in de 3 jaar zijn entingen (behalve Weil, dat ieder jaar). Ik laat mijn kind ook niet jaarlijks enten, dus waarom mijn hond wel? Maar als mijn hond iets mankeert gaat hij wel meteen naar de DA; zelf ga ik ook naar een dokter als ik me niet goed voel.
Ik ga tegenwoordig braaf elk jaar met mijn kat naar de dierenarts voor de entingen. Waarom elk jaar? Omdat die entingen maar een jaar effect hebben. Gelukkig is dat anders met de entingen die jouw kinderen krijgen. Die hoeven meestal niet herhaald te worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat jaarlijks enten doe ik ook niet meer. Vroeger wel, maar mijn JR had evengoed steeds kennelhoest. Mijn Westie krijgt eens in de 3 jaar zijn entingen (behalve Weil, dat ieder jaar). Ik laat mijn kind ook niet jaarlijks enten, dus waarom mijn hond wel? Maar als mijn hond iets mankeert gaat hij wel meteen naar de DA; zelf ga ik ook naar een dokter als ik me niet goed voel.
Nou, bij honden is dat niet zo, ik ent mijn honden ouder dan 9 jaar niet meer, alleen rabies voor als we over de grens gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga tegenwoordig braaf elk jaar met mijn kat naar de dierenarts voor de entingen. Waarom elk jaar? Omdat die entingen maar een jaar effect hebben. Gelukkig is dat anders met de entingen die jouw kinderen krijgen. Die hoeven meestal niet herhaald te worden.
Ja, er is vast verschil tussen honden en katten. Ik vond de vergelijking met kinderen alleen niet opgaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, bij honden is dat niet zo, ik ent mijn honden ouder dan 9 jaar niet meer, alleen rabies voor als we over de grens gaan.
Je zou je dieren beter twee jaar goed enten en dan titeren en pas weer enten als dat nodig is
Nou eigenlijk zeg ik zou je dat idd zo kunnen doen, en dan titeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:47 schreef Guess. het volgende:
oh-oh ,waarom na de 9 jaar niet meer en daar voor wel dan?
De honden school waar ik tot voor een paar jaar terug kwam,die eigenaar liet zijn honden alleen de 1e 2 jaar enten.
Ik ben het daar helemaal mee eens. Helaas is rabies hier wel nodig omdat we in grensgebied wonen en wel ff snel Belgiė en Duitsland in willen kunnen. Maar die krijgen ze voor 3 jaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn dierenarts heeft zijn beleid drastisch omgegooid met betrekking tot enten. Hij is van mening dat een hond na het derde evensjaar helemaal niet meer geent hoeft te worden aangezien de antistoffen, net als bij de mens, levenslang in het bloed blijven, en een injectie dus alleen maar zorgt dat de ingeente stoffen door de reeds bestaande antistoffen worden vernietigd en derhalve totaal geen effect hebben op het verbeteren van het immuunsysteem van de hond. Mijn dierenarts vind het dus zelf onnodig geld weggooien voor zijn klanten.
Mijn dierenarts is zelfs van mening dat honden een verhoogde kans op het oplopen van tumoren hebben op de entplaats als ze jaarlijks worden ingeent.
Men heeft hier al vele studies naar gedaan, en als je de rapporten daarvan leest dan klinkt het allemaal heel erg logisch. Waarom zou het immuunsysteem van een dier anders werken als dat van een mens?
Ik zou zeggen, google er eens naar. Ik heb geen zin om dat zelf te doen, maar er is voldoende te lezen.
Overigens ben je genaaid als je je beesten in een hotel of kennel moet doen als je weg moet, want dan kom je dus niet onder de entingen uit. Gelukkig heb ik een oppas die in mijn huis woont als wij er zelf niet zijn, dus heb ik geen ruk met kennels te maken.
Mijn hond is nu al 4 jaar niet meer ingeent en nooit ziek. Kat idem dito.Beiden zijn heel veel buiten omdat wij nogal vrijstaand op het platteland van Ierland wonen, en hebben veel contacten met beesten van andere dorpsbewoners, van schapen tot koeien tot honden en katten. Nooit ziek. Hond en kat zijn beiden 13 jaar oud.
Ik ben blij dat steeds meer dierenartsen tot deze nieuwe inzichten komen. Het doet alleen wel erg zeer in hun portemonnee.
Dat snap ik! Als wij met de beesten de grens over zouden moeten dan is het hier nog veel strenger, en geldt gewoon het quarantainebeleid van een half jaar. Maar zoals gezegd, wij hebben een hele goede oppas die gedurende onze vakanties in ons huis woont. Is alleen even een kwestie van met haar afstemmen wanneer we op vakantie kunnen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben het daar helemaal mee eens. Helaas is rabies hier wel nodig omdat we in grensgebied wonen en wel ff snel Belgiė en Duitsland in willen kunnen. Maar die krijgen ze voor 3 jaar.
Hmmm, mijn eerste post, die je zelf quote, niet zo goed gelezen??quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Waar woon je?
Daarom!quote:Die rabies entingen zijn trouwens wel de smerigste krengen juist, daar krijgen ze altijd vieze bulten van en veel last. Vooral bij de naakten zie ik wat voor vieze plekken dat geeft zeg
O jawel hoor, beesten mogen gewoon thuis dat half jaar uitzitten, en inderdaad titeren. Maar het half jaar geldt nog steeds, dus als ik morgen onverwachts met de beesten naar Nederland zou moeten heb ik gewoon zwaar pech.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef oh-oh het volgende:Solly!
Maar hebben jullie niet dezelfde regels als de UK nu?
Dat het met enten en titeren wel mag?
( dan kom ik wel een keer huis en vee zitten haha, staat nog op mn verlanglijstje)
Ah ok, ik ken wel mensen die regelmatig reizen en die hebben hun honden gewoon altijd op schema, dus die kunnen altijd weg er mee. Ik zit zelf ook te twijfelen om mijn oudste toch nog es helemaal te laten doen, want ik wil zooooo graag weer eens naar de UK maar ik ga niet omdat ik niet zonder hem wil gaan...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O jawel hoor, beesten mogen gewoon thuis dat half jaar uitzitten, en inderdaad titeren. Maar het half jaar geldt nog steeds, dus als ik morgen onverwachts met de beesten naar Nederland zou moeten heb ik gewoon zwaar pech.
(hahaha, jij wilt wel graag een gratis vakantie in Ierland?? Ik geloof niet dat mijn vriendin haar oppassessies in mijn huis graag opgeeft, ze is nogal verknocht aan ons huis)
Ja, dat is een afweging die je moet maken. Enerzijds op schema zitten en je beesten dus telkens blootstellen aan die kutinjecties, of anderzijds maatregelen nemen dat je zelf wegkunt, en de beesten niet belast met die kutinjecties. Nou, het is wel duidelijk waar ik voor heb gekozen geloof ikquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah ok, ik ken wel mensen die regelmatig reizen en die hebben hun honden gewoon altijd op schema, dus die kunnen altijd weg er mee. Ik zit zelf ook te twijfelen om mijn oudste toch nog es helemaal te laten doen, want ik wil zooooo graag weer eens naar de UK maar ik ga niet omdat ik niet zonder hem wil gaan...
Hoest de hond eigenlijk nog wel?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef Greys het volgende:
Is het niet handig om hier even een apart topic over te maken?
Dit heeft toch weinig meer met de hoestende hond van doen?
MIsschien dat TS ons dat even zou kunnen meedelen, ik heb geen ideequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:38 schreef KingLeopold het volgende:
[..]
Hoest de hond eigenlijk nog wel?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
dus je stopt je rat in de vriezer en de DA is een lul......
Beestje ligt dus buiten nu al een week te hoesten?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:16 schreef Braddie het volgende:
De hond hoest nog steeds ja!
Ik werd om half 6 wakker gemaakt door dat beest met z`n gehoest(ik slaap met mijn raam open)..
Hij hoeste weer 8 a 9 x en toen even 10 minuten niks en toen ging het weer vrolijk verder met hoesten...
Ik ga vandaag nog een filmpje opnemen, Hoop alleen wel dat ik ze op Youtube krijg(Mijn internet doet heel erg raar)
Het beestje ligt niet buiten te hoesten!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Beestje ligt dus buiten nu al een week te hoesten?
Hond van 14 jaar oud?
Nog ff laten liggen, lost het probleem zich vanzelf wel op, jezusmina
Hij was om 6.00 uur 's ochtends al buiten aan het spelen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het beestje ligt niet buiten te hoesten!
Hij is nog hartstikke fit en speelt nog wel eens met tennis balletjes, En zo nu en dan haal ik ze naar binnen, Het is niet alsof hij ligt te creperen, Hij doet nog gewoon z`n ding alleen hoest hij veel...
Je weet nu wel waar er eentje in Hilversum zit? Of moeten we nog even helpen zoeken?quote:Ik ga er zo een afspraak maken(bij de Dierenarts)
Hangt er helemaal van af hoelaat mijn ma klaar is met haar werk vandaag, mijn fiets is eergister overleden(ketting is er af en het is zo`n hele lange speciale ketting)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij was om 6.00 uur 's ochtends al buiten aan het spelen?
En we denken niet dat hij ligt te kreperen, maar nu je merkt dat de mensenhoestsnoepjes niet helpen, zal je echt gewoon naar de dierenarts moeten. Straks heeft dat beest vocht achter zijn longen ofzo. Daar gaan ze vaak van hoesten. En het is al een oudje...
[..]
Je weet nu wel waar er eentje in Hilversum zit? Of moeten we nog even helpen zoeken?
Ga je vanmiddag nog dan? Want anders zit er weer een weekend tussen...
Ik kijk thuis even, zit nu op het werk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:34 schreef Braddie het volgende:
Het is nu de 4e dag...
Mijn ma denkt dat het kennelhoest is, maargoed, Het kan ook gewoon een verkoudheid zijn(hij niest ook best vaak)
Het filmpje(geluid is slecht, opgenomen met Webcam):
Als het kennelhoest is en de dierenarts geeft hem antibiotica, dan kan het daarna zelfs nog wel twee weken duren voor het hoesten over is. Zelfs met de antibiotica. Dus ook al zal hij er niet dood van neervallen als het kennelhoest is, het moet voor het dier wel erg klote zijn zo met dat gehoest. En dan kan ie maar beter er even een kuurtje in hebben, des te eerder is het overquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:42 schreef Braddie het volgende:
Ik heb wel het idee dat het iets minder is ja... maar ook echt iets!
Spreekuur is er toch altijd s avonds? Om 1900 of zo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:24 schreef Greys het volgende:
Maar je hebt wel al een afspraak gemaakt?
Er zijn ook zat dierenartsen waar je 's avonds terecht kunt hoor.
Je vindt vast dat ik dram, maar hoesten van een hond dat al zo lang aanhoudt kan nooit goed zijn volgens mij
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het beestje ligt niet buiten te hoesten!
Hij is nog hartstikke fit en speelt nog wel eens met tennis balletjes, En zo nu en dan haal ik ze naar binnen, Het is niet alsof hij ligt te creperen, Hij doet nog gewoon z`n ding alleen hoest hij veel...
Ik ga er zo een afspraak maken(bij de Dierenarts)
quote:
BIJquote:
Ik ben vandaag langs de dierenarts geweest in hilversum noord! deze was dicht toen ik er aan kwam(5 uur)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
BIJ
DE
DIERENARTS!
Je bent dus niet gegaan?
Je zou toch gaan vandaag?
Nou, ik geef het op. Arme hond
En als je een troll bent, zoek een hobby.
Als ik een Troll was waarom zou ik dan serieus zijn? En een filmpje posten van de 14jarige frits in kwestie?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:07 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb de hele tijd op m'n handen gezeten, vanwege de voordeel van de twijfel, maar t'is gewoon een troll. Ga wat nuttigs doen ofzo
Je zei vanmiddag 'ik bel zo voor een afspraak'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben vandaag langs de dierenarts geweest in hilversum noord! deze was dicht toen ik er aan kwam(5 uur)
Doordat je zo raar doet door steeds te zeggen dat je de dierenarts belt maar dan daarna elke keer wel weer een smoes hebt waarom je niet gegaan bent of niet gebeld hebt of... nou ja. Dat zie je toch zelf ook wel dat het raar overkomt? Zeg dan niet dat je gaat bellen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ik een Troll was waarom zou ik dan serieus zijn? En een filmpje posten van de 14jarige frits in kwestie?
Maar goed, aangezien je nu zelf ook zegt dat ie zich suf hoest...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:02 schreef Braddie het volgende:
Ik had de dierenarts gebeld, Ze zeiden dat ik terrecht kon tot half 6, Ik was er 5 over 5, en ze waren gesloten!
En nee dit is geen grap, Ik ga geen filmpjes posten van 14 jaar oude schattige jackrusseltjes die zich helemaal suf hoesten als grap!
Natuurlijk niet, hij heeft immers aangegeven dat hij minder hoest, om er weer vanaf te zijn. Is de herfstvakantie al voorbij voor alle kinderen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar goed, aangezien je nu zelf ook zegt dat ie zich suf hoest...
Je hebt daarna meteen uitgezocht bij welke dierenarts je in het weekend terecht kunt neem ik aan?
Heb je het nu ook gewoon opgegeven trouwens, de medicijnen? Laat je die hond er nu gewoon (bijna letterlijk) in stikken? Of heb je gebeld naar de dierenarts waar je vandaag langs kunt gaan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:07 schreef Braddie het volgende:
Hij hoest zich niet echt suf als in om de 10 seconden hoesten en kotsneigingen etc etc!.
Het is nu al 45 minuten stil! althans hij heeft verder niet meer gehoest, Had hem vandaag op mijn kamer, Toen heeft het beestje 3x flink gehoest en bij de laatste x gaf hij wat over, maar daarna heeft hij 30-35 minuten niet meer gehoest!
Hij heeft al 2 uur niet meer gehoest vandaag dus het is al bijna weg(Althans, het is een stuk minder)..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je het nu ook gewoon opgegeven trouwens, de medicijnen? Laat je die hond er nu gewoon (bijna letterlijk) in stikken? Of heb je gebeld naar de dierenarts waar je vandaag langs kunt gaan?
Wow al twee uur niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij heeft al 2 uur niet meer gehoest vandaag dus het is al bijna weg(Althans, het is een stuk minder)..
Mijn ma is btw om half 3 al thuis dus dan gaan we bellen of er vandaag plek is.
Maar ik denk heel eerlijk dat het niet meer nodig is aangezien het beestje niet echt veel meer hoest of zo!
Mooi, slotje danquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:05 schreef Braddie het volgende:
Maar ik denk heel eerlijk dat het niet meer nodig is aangezien het beestje niet echt veel meer hoest of zo!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Janetje het volgende:
Ik vind het fijn dat je 't kon opbrengen om een héle 113 euro aan je buitenshuisdier uit te geven, TS. Hulde hoor.
Fijn te lezen, dat je hem hebt laten onderzoeken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:58 schreef Braddie het volgende:
We zijn bij de dierenarts in Kerkelanden geweest(de enige die nacht diensten draait)
Die zei dat hij een Hartruis heeft en hij heeft een prik gekregen(vocht afdrijvend) en we hebben wat pilletjes mee gekregen(3 stuks) hij moet 1 kwart per x(1 s`ochtends 1 s`middags 1 s`avonds)
Kosten zijn 113,87 ik heb alvast 20euro aanbetaald, En de rest word er in termijnen van 2 afgehaald!
Morgen gaan we even langs onze eigen dierenarts(Waar we het vrouwtje ook hebben laten helpen)
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Braddie het volgende:
Die rekening is trouwens niet de EIND rekening maar gewoon de rekening voor het KIJKEN!!!
De rekening van de *echte* dierenarts waar we altijd heen gaan kan nog VEEL hoger uitvallen!
Maar goed , Ik betaal!, in termijnen dan wel, maar toch... Alles voor mijn lieve kleine Frits(die over 6 maanden alweer 1 jaartje ouder word)
We gaan even in de papieren kijken hoe oud frits precies is!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:19 schreef Braddie het volgende:
Tja...
Sommige mensen geven niets om hun huisdier hoe oud het ook is!
Ik denk dat ik in totaal zo`n 300-400 euro kwijt ben voor Frits, maar ik heb het zeker voor hem over!
Nee moet het zelf betalen!!!quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:29 schreef Greys het volgende:
Ah, dus toch een hartruis, ik was er al bang voor.
Heeft mijn hondje ook, da's ook een oudjeDie krijgt er nu medicijnen voor en gaat prima.
Hopen dat het voor jouw beestje ook geldt. Goed dat je gegaan bent in elk geval!![]()
(En betalen je ouders niet mee dan Braddie?)
De Diagnose is gesteld met alleen luisteren!quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:53 schreef oh-oh het volgende:
Herinner je je mijn eerste post in dit topic nog?
Lees maar eens terug...
Ik ben blij dat je eindelijk gegaan bent en jammer dat je nu zo onnodig veel geld kwijt bent , maar dat zijn jullie wel een beetje zelf schuld.
Nu hebben jullie een spoedconsult gehad en zo. in het weekend, dat is altijd duurder dan een reguliere afspraak of op een spreekuur langs gaan.
Hoe is de diagnose gesteld?
Met een echo, hartfilmpje, of alleen met luisteren?
Ik was echt niet half zo veel kwijt voor mijn Frits.
En die heeft me wel nog bijna een jaar 60 euro per maand aan medicijnen gekost maar dat had ik er met liefde nog voor over als hij nu nog zou leven.
Hoe erg was de ruis?
Oh vervelend, is het ook echt alleen jouw hondje dan?quote:
Als jij 4 was het dus de beslissing van je ouders dat de hond er zou komen,beetje raar dat ze nu niet mee betalen vind ik.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:07 schreef Braddie het volgende:
Het is echt mijn hond(Heb hem niet zelf gekocht, Was toen 4)...
En het gaat al een stuk beter met hem nu!
Misschien vinden ze het niet de moeite waard meer, aangezien hij al op leeftijd is. Kan geen andere reden bedenken waarom hij anders moet betalen voor de hond die de ouders destijds genomen hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:51 schreef Guess. het volgende:
[..]
Als jij 4 was het dus de beslissing van je ouders dat de hond er zou komen,beetje raar dat ze nu niet mee betalen vind ik.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Janetje het volgende:
Ik vind het fijn dat je 't kon opbrengen om een héle 113 euro aan je buitenshuisdier uit te geven, TS. Hulde hoor.
Ik hoop alleen dat ze in het vervolg de hele situatie iets netter afhandelen, en niet zo lang wachten en de mensenmedicijnen in de kast laten staanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk pakt TS het niet slim aan, maar uit de manier van posten is al op te maken dat hij óf niet erg oud, óf niet heel bijdehand is. En wie weet is voor hun 113 euro dan best wel aardig wat geld. Ze hebben het toch netjes afgehandeld door het in termijnen te betalen. Waarom dan zo'n uberkansloze opmerking plaatsen nadat iedereen hier al 3 pagina's lang aandringt dat hij serieuzer moet zijn en naar de DA moet![]()
Dit soort opmerkingen werken alleen maar averechts.
Eensquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat ze in het vervolg de hele situatie iets netter afhandelen, en niet zo lang wachten en de mensenmedicijnen in de kast laten staan. Maar other than that, erg fijn dat je in ieder geval naar de DA bent geweest
Maar wat wil ze nu dan doen, wachten tot ie vanzelf dood gaat en het diertje nog laten kreperen?quote:Op zondag 15 november 2009 01:19 schreef Braddie het volgende:
Weet ik, maar volgens mijn ma is het al wel te laat daar voor, hij maakte zich toen we met hem naar de DA gingen al best druk.... en dat is niet goed voor z`n hartje!
Zal wel weer een geldreden zijn, anders laat je een hond niet lijden.quote:Op zondag 15 november 2009 01:19 schreef Braddie het volgende:
Weet ik, maar volgens mijn ma is het al wel te laat daar voor, hij maakte zich toen we met hem naar de DA gingen al best druk.... en dat is niet goed voor z`n hartje!
Dat dus...quote:Op zondag 15 november 2009 19:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou nog maar es rapido dr mee naar de DA gaan, want dr gaat toch echt iets niet goed
quote:Op zondag 15 november 2009 19:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou nog maar es rapido dr mee naar de DA gaan, want dr gaat toch echt iets niet goed
het gaat weer prima met het hondje hoor!quote:Op zondag 15 november 2009 19:56 schreef Greys het volgende:
Ik kan dit topic echt heel slecht 'aanzien'
Maar lijkt het hondje zich nu weer beter te voelen ook dan? Of is alleen het halletje ondergeplast?
Hoeft zoals al eerder gezegd is geen goed teken te zijn he, want het kan ook zijn dat ie zich zo rot voelt dat ie de energie niet heeft om het op te houden
Nu heb je ze binnen... anders altijd buiten?quote:Op zondag 15 november 2009 00:32 schreef Braddie het volgende:
We hebben de honden nu binnen op een kleed bij de verwarming omdat het zielig is voor vooral Frits om te leiden in de kou(Aangezien het al bijna winter is)..
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je daar nog mee moet beginnen bij een hond van 14 jaar die dat niet gewend is en hartklachten heeftquote:
Ik ook, en ik heb spijt er ooit in gepost te hebben, omdat het nu natuurlijk weer opduikt in mijn AT.quote:Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik word naar van dit topic, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een fundi,.
Niet buiten op de manier die er waarschijnlijk wordt gedacht...quote:Op zondag 15 november 2009 22:57 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Nu heb je ze binnen... anders altijd buiten?
Verder eens met Hara.
Bedankt voor je vele updates, gelukkig hoest die niet meer en krijgt hij krijgt 3 tabletten voor z`n vocht,quote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Braddie het volgende:
Hoezo nou weer het zelf uit moet zoeken?
Enne, Hij hoest al niet meer...
Kwam omdat hij veel vocht vast hield en dan gaat er druk op z`n hart staan en longen(ofzo)..
Eensquote:Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik word naar van dit topic, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een fundi,.
Tuurlijk pist de hond in de Tuin!quote:Op maandag 16 november 2009 00:32 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Bedankt voor je vele updates, gelukkig hoest die niet meer en krijgt hij krijgt 3 tabletten voor z`n vocht,
en een 1/2 hart tablet..
waar je hond dan wel plast ga ik morgen even nalezen, dat kan ik nog niet
helemaal volgen, in de tuin dan ?
quote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Braddie het volgende:
Enne, Hij hoest al niet meer...
Kwam omdat hij veel vocht vast hield en dan gaat er druk op z`n hart staan en longen(ofzo)..
quote:Op maandag 16 november 2009 00:56 schreef Braddie het volgende:
Hij pist gewoon in de tuin, Maar eergisternacht heeft hij de hal onder gepist vanwege de vocht tabletten!
Doe die dieren weg man. Je kan er duidelijk niet omgaan, laat staan die beesten goed opvoeden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:17 schreef Braddie het volgende:
We hebben een grote achtertuin waar ze kunnen rennen en springen.
En het probleem is:
Mannetje = te wild, 1 goede ruk en hij is los en dan issie weg!
Vrouwtje = Gek op katten en haat het om aangelijnd te lopen, Ze wringt steeds met d`r kop er tussen..
2 jaar terug zijn we ze beide een weekend kwijt geweest, Kosten: 300euro ongeveer!
Een beetje normale reactie kan ook wel...quote:Op maandag 16 november 2009 07:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Doe die dieren weg man. Je kan er duidelijk niet omgaan, laat staan die beesten goed opvoeden.
Zo'n klein mormel nog niet de baas kunnen.
Braddie kom op, je was 4 toen je ouders die hond namen, toen kon je dat duidelijk allemaal nog niet, en je moet nu nog raad vragen om de meest simpele dingen, ik hoop dat je ook iets doet met ons advies!quote:Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een beetje normale reactie kan ook wel...
Het hele probleem is gewoon dat het mannetje voor zo`n klein hondje nog behoorlijk sterk is, De laatste x dat ik hem uitliet zag ie een kat en trok hij z`n halsband kapot(En weg was Frits)...
En om hem steeds op te laten halen bij het Dierenasiel kost ook geld!
En nog wat, Als ik er echt niet mee om zou kunnen gaan en de beesten niet goed zou kunnen opvoeden, Waarom zou ik dan honden nemen?
Denk eens ff na voordat je hier iets post!
Wat hara zegt kan hara beter niet zo zeggen, zeker niet gezien d'r kleurtje en de flauwigheid van het gehele 'fundi' gedoe.quote:
Ho ho. Voor een forum staan hier anders nog best heel normale reacties.quote:Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een beetje normale reactie kan ook wel...
Het hele probleem is gewoon dat het mannetje voor zo`n klein hondje nog behoorlijk sterk is, De laatste x dat ik hem uitliet zag ie een kat en trok hij z`n halsband kapot(En weg was Frits)...
En om hem steeds op te laten halen bij het Dierenasiel kost ook geld!
En nog wat, Als ik er echt niet mee om zou kunnen gaan en de beesten niet goed zou kunnen opvoeden, Waarom zou ik dan honden nemen?
Denk eens ff na voordat je hier iets post!
Bullshit. Hara is in dit forum gewoon een user, en heeft niks met haar kleurtje te maken. Hara heeft gewoon een punt. Een groot punt.quote:Op maandag 16 november 2009 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat hara zegt kan hara beter niet zo zeggen, zeker niet gezien d'r kleurtje en de flauwigheid van het gehele 'fundi' gedoe.
"Het niet zo bijster bijdehand aan" is nogal understatement of the week, niet? Of je nou kut opmerkingen maakt of niet, ik ben van mening dat TS zich er toch geen reet van aan trekt, en dit topic alleen opent voor de aandacht. TS roeit overigens niet met de riemen die die heeft, want TS probeert niet eens naar de DA te gaan. Een hond met hartprobs, moet regelmatig een check up om te kijken of de medicijnen werken of niet. Ik zal heel eerlijk zijn, en het kan me geen reet schelen of me dat weer een note oplevert of niet... Maar TS en zn ouders/moeder komen op me over als Tokkies. Wel huisdieren nemen, ze in een schuur proppen, ze niet fatsoenlijk uitlaten, ze zorg ontzeggen, maar wel naar concerten oid gaan.quote:Uiteraard pakt TS het niet bijster bijdehand aan, en is er een hoop te verbeteren, maar denk dat met alle kutopmerkingen er eerder het tegenovergestelde word bereikt dan wanneer je gewoon toch ff probeert te roeien met de riemen die je hebt.
Eens. Op het moment dat ik Baloe overnam van mijn ouders, hadden ze geen reet meer te zeggen toen ik 4x per week met hem heenging naar de DA.quote:Op maandag 16 november 2009 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat ik ook gek vind is dat jij de dierenartskosten allemaal zelf moet betalen van je moeder (daar ben je dan dus wel oud genoeg voor volgens haar) maar niet zelf mag bepalen of je wel of niet naar de DA gaat, die beslissing laat je dan weer aan haar over.
Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo.quote:Op maandag 16 november 2009 11:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bullshit. Hara is in dit forum gewoon een user, en heeft niks met haar kleurtje te maken. Hara heeft gewoon een punt. Een groot punt
Ja klopt, maar als jij hier gaat schreeuwen denk je dat het dan verandert? Ik denk dat je beter wat bruikbare tips kan geven en vriendelijk doch dringend kan aanraden toch écht naar de DA te gaan. Als we hier met z'n allen gaan vloeken weet je zeker dat er niks gebeurt. En as said before; TS is ook wel beetje 'speciaal' natuurlijk...quote:"Het niet zo bijster bijdehand aan" is nogal understatement of the week, niet? Of je nou kut opmerkingen maakt of niet, ik ben van mening dat TS zich er toch geen reet van aan trekt, en dit topic alleen opent voor de aandacht. TS roeit overigens niet met de riemen die die heeft, want TS probeert niet eens naar de DA te gaan. Een hond met hartprobs, moet regelmatig een check up om te kijken of de medicijnen werken of niet. Ik zal heel eerlijk zijn, en het kan me geen reet schelen of me dat weer een note oplevert of niet... Maar TS en zn ouders/moeder komen op me over als Tokkies. Wel huisdieren nemen, ze in een schuur proppen, ze niet fatsoenlijk uitlaten, ze zorg ontzeggen, maar wel naar concerten oid gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je maakt een drama ervan. Dus zij moet maar geen mening meer hebben? Nou haar, doe ff je mening voor je houden, wil jequote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo. [?Quote]
Lees eens, ik zeg ook niet dat er niet gemod mag worden door hara in F&F, bij uitzondering... ik zeg alleen dat hara in de 1ste regel een user is in F&F, en daarom gerust haar mening mag geven. En al zou ze wel een mod zijn, dan zie ik nog niet in waarom zij een andere mening zou moeten hebben, dan diegene die ze daadwerkelijk heeft. Ze heeft gewoon een klaarduidelijk punt.
[Quote]Sowieso kan je niet van iedere mod weten waar hij/zij mod is en wat nu de hele structuur is. Dus ik vind dat je zeker als mod met zulke kreten op moet passen
En weer maak je er een dramashow van. Wie schreeuwt? Jij hebt de laatste F&F rel topics gemist waar ik in heb gepost? Deze reacties van mij zijn daarbij vergeleken poeslief. TS wil bruikbare tips? Dan moet TS eens begrijpend gaan lezen, en eens doen wat mensen hem zeggen. Als TS dat weigert te doen, ga ik niet telkens bruikbare tips blijven gevenquote:Ja klopt, maar als jij hier gaat schreeuwen denk je dat het dan verandert? Ik denk dat je beter wat bruikbare tips kan geven en vriendelijk doch dringend kan aanraden toch écht naar de DA te gaan. Als we hier met z'n allen gaan vloeken weet je zeker dat er niks gebeurt. En as said before; TS is ook wel beetje 'speciaal' natuurlijk...
quote:Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef muisje-eliza het volgende:
ik denk dat of het aardig gevraagd word of niet, dat TS toch doet wat ie/of mammie zelf wil.Ik zit echt op mn handen hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Natuurlijk mag ze een mening hebben, maar nu roept ze iets waarmee het topic meteen 'op scherp' staatquote:Op maandag 16 november 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je maakt een drama ervan. Dus zij moet maar geen mening meer hebben? Nou haar, doe ff je mening voor je houden, wil jeooh, en de rest van de mods ook, ja
Vind dit nou niet echt een 'mening' of iets. Post dan gewoon niks, of zeg inderdaad net zoals zovelen dat je het raar vind hoe TS met die beesten omgaat. IPV kotssmilies en gezeur over 'ik mag dit niet zeggen want dan ben ik een fundi'. Zeg dan gewoon niksquote:Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik maak er heul geen dramashow van, maar ik denk niet dat TS erg bijdehand is, dus in deze denk ik dat het meer nut heeft hem te helpen met de middelen en mogelijkheden die hij wél heeft ipv te blijven bitchen over wat hij niet kan of mag, en wat hij al meerdere malen heeft aangegevenquote:En weer maak je er een dramashow van. Wie schreeuwt? Jij hebt de laatste F&F rel topics gemist waar ik in heb gepost? Deze reacties van mij zijn daarbij vergeleken poeslief. TS wil bruikbare tips? Dan moet TS eens begrijpend gaan lezen, en eens doen wat mensen hem zeggen. Als TS dat weigert te doen, ga ik niet telkens bruikbare tips blijven gevenEn TS is speciaal, speciaal mn kont. Of je nou de grootste autist ter wereld bent, of je bent het niet... je hebt een zorgplicht voor je dieren, en daar kom je niet onderuit omdat je een "timmeeeehhh" bent.
Braddie, even terug komend op je eigen woorden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Braddie het volgende:
Tuurlijk doe ik wat met julie advies anders had ik dit niet op fok gezet...
Maar inslapen doe ik niet...
Ik denk toch niet dat het beesie heel lang meer heeft..
hij wil alleen maar aangehaald worden en ligt veel te slapen, En normaal als ik met mijn vingers knipte ging ie weg, En nu luistert ie daar niet meer naar........
(Dat aanhalen hoor je ook weleens bij katten, Dat als ze veel bij je willen zijn dat het een teken is of zo....)
quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo.
Sowieso kan je niet van iedere mod weten waar hij/zij mod is en wat nu de hele structuur is. Dus ik vind dat je zeker als mod met zulke kreten op moet passen
[..]
Ja klopt, maar als jij hier gaat schreeuwen denk je dat het dan verandert? Ik denk dat je beter wat bruikbare tips kan geven en vriendelijk doch dringend kan aanraden toch écht naar de DA te gaan. Als we hier met z'n allen gaan vloeken weet je zeker dat er niks gebeurt. En as said before; TS is ook wel beetje 'speciaal' natuurlijk...
En dat vind ik nou een prima idee, zullen we hier gewoon weer normaal ontopic gaan?quote:Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Greys het volgende:
Ehm hallo?
Zit ik hier net te verkondigen dat ik vond dat het nog knap netjes ging hier, gaan jullie zitten bekvechten over Hara. Doe dat lekker in de FB. Het is maar een idee hoor...
En Q, ga nog ff wat beter op je handen zitten
Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?quote:Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Braddie het volgende:
Tuurlijk doe ik wat met julie advies anders had ik dit niet op fok gezet...
Maar inslapen doe ik niet...
Ik denk toch niet dat het beesie heel lang meer heeft..
hij wil alleen maar aangehaald worden en ligt veel te slapen, En normaal als ik met mijn vingers knipte ging ie weg, En nu luistert ie daar niet meer naar........
(Dat aanhalen hoor je ook weleens bij katten, Dat als ze veel bij je willen zijn dat het een teken is of zo....)
Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?quote:Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Braddie het volgende:
Ga je schamen zegquote:En om hem steeds op te laten halen bij het Dierenasiel kost ook geld!
Er word niks ondernomen omdat we het niet kunnen finnancieren....quote:Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
[..]
Ga je schamen zegEn dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.
![]()
De hond zit nu ongeveer 3 weekjes aan de medicatie...quote:Op maandag 16 november 2009 11:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?
Een dierenarts kan ook thuis komen he? Mocht het zover komen en soms is het echt beter voor een dier om ze te helpen inslapen als ze verder geen dierwaardig leven meer hebben, ook dat hoort bij het uit liefde doen voor je huisdier.
Als het hartje echt steeds slechter word dan zal er steeds meer vocht opgehoopt gaan worden in het lijfje waaronder achter de longen en uiteindelijk zal de hond dan gewoon steeds benauwder worden en stikken. Dat lijkt me geen prettige dood.
En ik kan me je wel voorstellen hoor, ook ik heb een oudere hond aan de hart en plaspillen.
Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er word niks ondernomen omdat we het niet kunnen finnancieren....
Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...
We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...
Vind je het dan gek dat ik niet naar de dierenarts kan?
Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
Dat zieke hondje is 14, bejaard.quote:Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.
Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh), en hun welzijn doet er niet toe...
Dat dusquote:Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.
Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh), en hun welzijn doet er niet toe...
Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellenquote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...
We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...
Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 į 3 posts van TS.quote:Op maandag 16 november 2009 12:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zieke hondje is 14 (toch?).
Waar moet ie die naartoe doen dan?
Waar moet TS zijn bejaarde hondje van 14 dan heen doen?quote:Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat dusHoe kan je nou niet het beste voor je dieren willen?
Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.quote:Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 į 3 posts van TS.
En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.
Als je écht om ze geeft doe je dit dan voor ze
Die jongere kan toch herplaatst worden?quote:Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:
Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
Neeeeeeeeeequote:Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.
Maar om die hond dan NU nog weg te doen (en uit je opmerking bleek niet dat je bedoelde dat ze dan afgemaakt moesten worden volgens jou) dat vind ik ook geen oplossing.
Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
auto wegdoen... scheelt enorm * muisje-eliza spreekt uit ervaringquote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.quote:Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 į 3 posts van TS.
En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.
Als je écht om ze geeft doe je dit dan voor ze
Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijnquote:Op maandag 16 november 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Daar zijn wij het allemaal over eens, dat het niet fijn is voor die honden als er te weinig geld is.
Maar het is nu eenmaal zo. En wij kunnen lullen als Brugman, maar als die mensen hun hondjes niet kwijt willen dan gaan ze die heus niet weg doen 'omdat wij dat zeggen'.
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven van dit topic, zit nog steeds met die kinderhoestsnoepjes...
Maar ik denk niet dat Braddie zich veel gaat aantrekken (en dat is zijn goed recht) van wat wij vinden.
Die iemand was ik.quote:Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
[..]
Ga je schamen zegEn dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.
![]()
125 euro per maand is gewoon te weinig om nog iets aan een afbetalingsregeling te kunnen aflossen.quote:Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellen
Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...quote:Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is![]()
En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
Dat goed nadenken, daar schort het een beetje aan. Da's wel duidelijk inmiddels toch?quote:Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijn
Dat zou slim zijn, en zou hem sieren als hij niet alle adviezen in de wind sloeg.quote:Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Phedre77 het volgende:
Hij moet zich WEL wat aantrekken van wat we zeggen. Hij moet gewoon vanaf NU alert zijn op dat oude hondje en hem lijden besparen waar hij kan. Dat kan hij nog prima doen en dat moet hij ook doen. Alert zijn kost geen geld, het is alleen timing. Op tijd naar de dierenarts (niks duurder, eerder goedkoper zelfs, dan te laat naar de dierenarts).
Maar de hond heeft nu toch hartmedicatie en plaspillen?quote:Op maandag 16 november 2009 12:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...
Maar die beslissing of dat oordeel is niet aan mij (en aan niemand hier)
Ik ben het wel met Loveless eens. Als het beestje vaak ligt te lijden en medicatie niet bekostigd kan worden dan is het laten inslapen van de zieke hond wrs. wel de beste oplossing.quote:Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is![]()
En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
Ja het is of dįt of het andere uiterste natuurlijk, hartproblemen niet verzorgen enzoquote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
Da's een discussie over semantics en volgens mij hebben we daar niets aan.quote:Dat zou slim zijn, en zou hem sieren als hij niet alle adviezen in de wind sloeg.
Maar hij MOET niks... Volgens mij staat er niet in de voorwaarden van FOK! dat je verplicht bent alle adviezen van andere FOK!kers op te volgen![]()
Er komen genoeg goeie tips en adviezen voorbij hoor, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
En i.p.v. dat je nadenkt over de situatie en daarin de beste oplossing of TS steun biedt is de toon hier weer eens dat TS op voorhand niet deugt en slecht voor dieren is.
Het moeilijke met dit topic is denk ik dat TS ons steeds op het verkeerde been lijkt te zettenquote:Op maandag 16 november 2009 12:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ben het wel met Loveless eens. Als het beestje vaak ligt te lijden en medicatie niet bekostigd kan worden dan is het laten inslapen van de zieke hond wrs. wel de beste oplossing.
Maar ga er maar aan staan. De ellende met oude dieren is dat ze niet geleidelijk oud worden maar ineens.
Bijna van de een op andere dag lijkt het wel.
Met een reden die ik al langer geleden in dit topic had gelezen en waar o.a. jij gezellig over heen walst.quote:Op maandag 16 november 2009 12:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja het is of dįt of het andere uiterste natuurlijk, hartproblemen niet verzorgen enzo
quote:Op zondag 15 november 2009 00:32 schreef Braddie het volgende:
Mijn ma die zei vandaag tegen me dat er kans is dat Frits er morgen niet meer is!!!!
Hij werd gewoon van uit het niets benauwd en hoesterig en hij is niet meer fit en minder alert...... heel raar dit, Gewoon in 2 dagen tijd een hondje wat van fit en alert naar een echte oude hond gaat!!!
Zou bijna met de pet rond gaan zodat je toch even naar de dierenarts kan.quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand
waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen (Eten drinken benzine wegenbelasting)...
Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos
onder een brug slapen!!!!
Verder ben ik het helemaal met je eens, maar bovenstaande regel vind ik niet helemaal eerlijk.quote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
Ik denk het ook niet nee.quote:Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Phedre77 het volgende:
Ik denk dat niemand zich erg goed voelt na het lezen van dit topic.
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Het moeilijke met dit topic is denk ik dat TS ons steeds op het verkeerde been lijkt te zetten
Het ene moment roept hij 'Hij hoest al dagen, hij is erg benauwd' en als wij ons dan (ook) zorgen gaan maken, dan roept TS 'oh maar het is alweer over hoor, niets aan het handje!'.
Zo nu ook weer. Braddie zegt hier 'Och hij is zo benauwd, ineens heel erg, mijn moeder zegt dat ie er waarschijnlijk morgen niet meer is'. Als wij dat dan vreselijk voor de hond vinden en roepen dat hij naar de DA moet gaan om de hond niet te laten lijden, dan zegt TS de volgende dag 'Het is alweer over hoor, niets aan het handje!'.
Dat is ook waarom ik steeds twijfel of het niet gewoon een troll topic is![]()
Coole fiets wel ja...quote:Op maandag 16 november 2009 13:05 schreef Phedre77 het volgende:
Overigens heeft Braddie inmiddels van alles te koop staan in V&A. Dat geld is vast voor het hondje. Komt het toch nog goed!!
Ik doelde meer op de algemene sfeer in F&F.quote:Op maandag 16 november 2009 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Verder ben ik het helemaal met je eens, maar bovenstaande regel vind ik niet helemaal eerlijk.
Want dat was hier duidelijk niet aan de orde, 'een korreltje zand'. TS deed ons geloven tot twee keer toe dat de hond er haast in bleef.
True.quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.
Tel daar bij op dat 1 op de 10 gezinnen in Nederland in financiele problemen zitten.
Dus het zou makkelijk kunnen en sterker het komt veelvuldig voor maar die mensen kunnen al niet hun sores in F&F posten want dan wordt daar extreem en onnadenkend overheen gevallen qua verwijten. (Niet door jou overigens.)
Dat begon al op de eerste pagina en kan me zo voorstellen dat iemand niet meteen de OP zet dat er al amper te eten is voor de baasjes.
Als je dit doet dan stort ik ook wel wat.quote:Op maandag 16 november 2009 13:00 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[..]
Zou bijna met de pet rond gaan zodat je toch even naar de dierenarts kan.
en heeft ie interesse in een fotocamera, computerbeeldscherm en een videocameraquote:Op maandag 16 november 2009 13:05 schreef Phedre77 het volgende:
Overigens heeft Braddie inmiddels van alles te koop staan in V&A. Dat geld is vast voor het hondje. Komt het toch nog goed!!
Ik sla over.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Als je dit doet dan stort ik ook wel wat.
Helemaal eens.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de algemene sfeer in F&F.
Toen ik hier voor het eerst kwam en over mijn da dit en mijn da dat las wist ik het eerste uur niet eens waar dat da voor stond omdat ik zelf maar 1 keer met Ollie heb hoeven gaan en hij is deze maand 10 geworden.
De bof is wel dat als hij wat gaat mankeren dat ik meteen kan gaan en me niet druk hoef te maken over de kosten maar het komt zo ontzettend vaak voor dat mensen hier wel problemen mee hebben.
Echt? GVD, dat had ik niet gezien.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
en heeft ie interesse in een fotocamera, computerbeeldscherm en een videocamera
Dat jaquote:Op maandag 16 november 2009 13:10 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat de meeste reacties voortkwamen uit het feit dat men twijfelde of ze in de maling genomen werden (want dat dacht ik ook door de hoestsnoepjes o.a.). En het voordeel van de twijfel verdween bij sommigen door de post/FOK!-geschiedenis die Braddie schijnt te hebben (ik heb me er niet in verdiept eerlijk gezegd).
Om zelf aan te schaffen?quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Oh. Ik haak ook af geloof ik.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan!!quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.
Tel daar bij op dat 1 op de 10 gezinnen in Nederland in financiele problemen zitten.
Dus het zou makkelijk kunnen en sterker het komt veelvuldig voor maar die mensen kunnen al niet hun sores in F&F posten want dan wordt daar extreem en onnadenkend overheen gevallen qua verwijten. (Niet door jou overigens.)
Dat begon al op de eerste pagina en kan me zo voorstellen dat iemand niet meteen de OP zet dat er al amper te eten is voor de baasjes.
Jah ik nu ook.quote:Op maandag 16 november 2009 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Om zelf aan te schaffen?
Zie, nu twijfel ik dus weer of het niet gewoon een troll is
Het licht is gezienquote:Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Jah ik nu ook.
Zal het nog eens voor iemand opnemen..
Excuus maar ik pluis niet meteen iemands postgeschiedenis op FOK! na.quote:Op maandag 16 november 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan!!
TS kan toch ook naar Paul McCartney en Mika en nog een hoop andere evenementen? Hij post ze nogal protserig n zijn sig. TS hangt ook veelvuldig als koper rond in V&A, en heeft bijvoorbeeld belangstelling voor een monitor van ¤ 150,00.
Dus TS is gewoon een troll met aandachtstekort.
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Toen ik hier voor het eerst kwam en over mijn da dit en mijn da dat las wist ik het eerste uur niet eens waar dat da voor stond omdat ik zelf maar 1 keer met Ollie heb hoeven gaan en hij is deze maand 10 geworden.
De bof is wel dat als hij wat gaat mankeren dat ik meteen kan gaan en me niet druk hoef te maken over de kosten maar het komt zo ontzettend vaak voor dat mensen hier wel problemen mee hebben.
*giechel*quote:Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Jah ik nu ook.
Zal het nog eens voor iemand opnemen..
Nee ok, maar ik vind dan de combi financiele problemen en dan wel dikke LCD TV, naar peperdure concerten, altijd digitale troep kopen in V&A, een lowrider (fiets) voor >1200 ofzo kopen wel weer enigszins kromquote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo hier en daar echt wel gebeurd, trust mequote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.quote:Hulpfonds
Buiten de Bijzondere Bijstand bestaat er in de gemeente Wormerland ook nog een Hulpfonds. Dit Hulpfonds is bedoeld voor niet strikt noodzakelijke uitgaven die toch voor een goed maatschappelijk functioneren belangrijk kunnen zijn. Bij een gering inkomen is het soms moeilijk geld vrij te maken voor b.v. een abonnement op een krant, de contributie van de bibliotheek, bijkomende schoolkosten, medische verzorging voor uw huisdieren, een abonnement op het zwembad etc.
Voldoet u aan dezelfde criteria als hiervoor omschreven, dan kunt u de gemeente verzoeken om een uitkering uit het Hulpfonds. Ook dit is een recht. Schroom dus niet er gebruik van te maken, als u hiervoor in aanmerking komt.
Dat dus en dat vind ik nou weer sneu voor degenen die wel een ziek dier thuis hebben.quote:Op maandag 16 november 2009 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Om zelf aan te schaffen?
Zie, nu twijfel ik dus weer of het niet gewoon een troll is
Ik weet zeker dat wanneer ik er een topic over zou openen dat me wel even duidelijk zal worden gemaakt dat je toch minstens wel 1 keer per jaar naar de dierenarts moet voor bijv. entingen. En ik ga nooit want Ollie is gezond en ik wil die hummer van de da niet bekostigen.quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.
Dat wist Stali (en ik) toen toch nog niet?quote:Op maandag 16 november 2009 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee ok, maar ik vind dan de combi financiele problemen en dan wel dikke LCD TV, naar peperdure concerten, altijd digitale troep kopen in V&A, een lowrider (fiets) voor >1200 ofzo kopen wel weer enigszins krom
Serieus, als braddie bereid is dat beest weg te doen, en er is echt geen oplossing voor te vinden.. dan komt ie hierquote:Op maandag 16 november 2009 12:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zieke hondje is 14, bejaard.
Waar moet ie die naartoe doen dan? Het asiel in maar?
Fijn dat jullie mij heel hebben gelaten danquote:Op maandag 16 november 2009 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is zo hier en daar echt wel gebeurd, trust me
De TV en kaartjes staan in z'n sigquote:Op maandag 16 november 2009 13:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat wist Stali (en ik) toen toch nog niet?
Ik zie niet iemands hele postgeschiedenis uit te pluizen hoor, ik reageer gewoon op wat ik hier lees.
Senes, de geldproblemen zijn al opgelostquote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.
Want ook al hebben ze niet veel geld, ik vind gewoon wel dat het beestje medische zorg verdiend.
Ik ben aan het zoeken geweest en sommige gemeentes hebben speciale fondsen:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.
Ik geloof TS niet meer. Maar dat artikel is wel heel mooi. Al zou iemand het maar lezen die wel in een dergelijke situatie zit.quote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.
Want ook al hebben ze niet veel geld, ik vind gewoon wel dat het beestje medische zorg verdiend.
Ik ben aan het zoeken geweest en sommige gemeentes hebben speciale fondsen:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.
Kweej, lees nou eens even bij joh, voor je reageertquote:Op maandag 16 november 2009 13:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus, als braddie bereid is dat beest weg te doen, en er is echt geen oplossing voor te vinden.. dan komt ie hier
Entingen 1x per jaar is allang achterhaald. Ook dieren bouwen levenslange weerstand op na enting.quote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat wanneer ik er een topic over zou openen dat me wel even duidelijk zal worden gemaakt dat je toch minstens wel 1 keer per jaar naar de dierenarts moet voor bijv. entingen. En ik ga nooit want Ollie is gezond en ik wil die hummer van de da niet bekostigen.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Senes, de geldproblemen zijn al opgelost
TS moet gewoon de computer en de videocamera niet kopen die hij wil gaan kopen
Nu je dit topic hebt gelezen he.. en dus hebt gelezen dat TS en zn moeder niet kunnen rondkomen, en hun beesten kunnen verzorgen... wil jij dan met droge ogen beweren dat TS goed voor zn dieren is?quote:Op maandag 16 november 2009 13:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Met een reden die ik al langer geleden in dit topic had gelezen en waar o.a. jij gezellig over heen walst.
Want het is uiteraard veel makkelijker om te zeggen dat TS slecht is voor zijn honden en dan voel jij je ook nog eens enorm goed over jezelf want bij jou is dat allemaal niet aan de orde.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Ben ik daarvoor aan het spitten..
Dat is waar en een fijn ideequote:Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik geloof TS niet meer. Maar dat artikel is wel heel mooi. Al zou iemand het maar lezen die wel in een dergelijke situatie zit.
*TOEEEEEEEEEEEEEEEEEET*quote:Op maandag 16 november 2009 13:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nu je dit topic hebt gelezen he.. en dus hebt gelezen dat TS en zn moeder niet kunnen rondkomen, en hun beesten kunnen verzorgen... wil jij dan met droge ogen beweren dat TS goed voor zn dieren is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |