abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 00:32:59 #201
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_74736850
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Braddie het volgende:
Hoezo nou weer het zelf uit moet zoeken?

Enne, Hij hoest al niet meer...
Kwam omdat hij veel vocht vast hield en dan gaat er druk op z`n hart staan en longen(ofzo)..
Bedankt voor je vele updates, gelukkig hoest die niet meer en krijgt hij krijgt 3 tabletten voor z`n vocht,
en een 1/2 hart tablet..

waar je hond dan wel plast ga ik morgen even nalezen, dat kan ik nog niet
helemaal volgen, in de tuin dan ?
  maandag 16 november 2009 @ 00:38:40 #202
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74736977
Nou ja, zelf uitzoeken. Je zou hem wat ellende kunnen besparen door hem niet zo door te laten hoesten en de hal onder te laten pissen, voordat je met hem naar de dierenarts gaat. Het gaat je er bovendien alleen maar meer van kosten. Dus gewoon alert zijn en adequaat reageren op zijn klachten.
pi_74737122
Ik geloof tegenwoordig helemaal niks meer maar dit terzijde.
Als dit topic echt is, hou er dan even rekening mee dat Braddie nog maar een kid is die de vorige kosten van de dierenarts uit zijn eigen zak heeft betaald omdat zijn moeder dit helaas niet kon.

Men kan hier heel erg moeilijk gaan zitten doen maar op basis van wat er gepost is, is er geen enkele reden om TS aan te vallen. Geen enkele.
  maandag 16 november 2009 @ 00:45:28 #204
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_74737124
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik word naar van dit topic, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een fundi, .
Eens
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_74737364
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:32 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Bedankt voor je vele updates, gelukkig hoest die niet meer en krijgt hij krijgt 3 tabletten voor z`n vocht,
en een 1/2 hart tablet..

waar je hond dan wel plast ga ik morgen even nalezen, dat kan ik nog niet
helemaal volgen, in de tuin dan ?

Tuurlijk pist de hond in de Tuin!

Hij krijgt 1/2 hart tablet om de 12 uur...
dus gewoon 1 hele per dag!

Hij pist gewoon in de tuin, Maar eergisternacht heeft hij de hal onder gepist vanwege de vocht tabletten!
  maandag 16 november 2009 @ 07:54:11 #206
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_74739085
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Braddie het volgende:

Enne, Hij hoest al niet meer...
Kwam omdat hij veel vocht vast hield en dan gaat er druk op z`n hart staan en longen(ofzo)..
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:56 schreef Braddie het volgende:

Hij pist gewoon in de tuin, Maar eergisternacht heeft hij de hal onder gepist vanwege de vocht tabletten!

Hartstikke goed dat je die pillen in huis hebt en geeft, rot voor je dat je ouders niet mee betalen
aan de dierenartskosten en pillen.

Dat pissen in de gang kan gebeuren, helemaal met de vocht tabletten.

Nou sterkte wens ik de hond en jou ook .
pi_74739095
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:17 schreef Braddie het volgende:
We hebben een grote achtertuin waar ze kunnen rennen en springen.

En het probleem is:
Mannetje = te wild, 1 goede ruk en hij is los en dan issie weg!
Vrouwtje = Gek op katten en haat het om aangelijnd te lopen, Ze wringt steeds met d`r kop er tussen..

2 jaar terug zijn we ze beide een weekend kwijt geweest, Kosten: 300euro ongeveer!
Doe die dieren weg man. Je kan er duidelijk niet omgaan, laat staan die beesten goed opvoeden.

Zo'n klein mormel nog niet de baas kunnen.
  maandag 16 november 2009 @ 09:12:39 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74739858
Heel mss wil je nog wel een keer naar de dierenarts gaan als de hond het nog eens zo vreselijk benauwd heeft als ik je zeg dat t uiteindelijk wel goedkoper is om de hond in te laten slapen en dus te verlossen uit zijn lijden als de da dit een goed idee vindt dan er maar dure pillen in te blijven proppen?
Ben je na die ene keer nog eens terug geweest?
Met mijn Frits ben ik maandenlang elke maand voor controle naar de da geweest, ook om te kijken of de hoeveelheid medicijnen die hij kreeg goed was en goed bleef.
Als je die hond echt 3 keer per dag plastabletten moet , dan kan je hem geen hele nacht binnen opsluiten zonder dat ie onwijs moet plassen natuurlijk ook...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74741091
quote:
Op maandag 16 november 2009 07:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Doe die dieren weg man. Je kan er duidelijk niet omgaan, laat staan die beesten goed opvoeden.

Zo'n klein mormel nog niet de baas kunnen.
Een beetje normale reactie kan ook wel...

Het hele probleem is gewoon dat het mannetje voor zo`n klein hondje nog behoorlijk sterk is, De laatste x dat ik hem uitliet zag ie een kat en trok hij z`n halsband kapot(En weg was Frits)...

En om hem steeds op te laten halen bij het Dierenasiel kost ook geld!

En nog wat, Als ik er echt niet mee om zou kunnen gaan en de beesten niet goed zou kunnen opvoeden, Waarom zou ik dan honden nemen?

Denk eens ff na voordat je hier iets post!
  maandag 16 november 2009 @ 10:31:42 #210
176471 oh-oh
pi_74741380
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het hele probleem is gewoon dat het mannetje voor zo`n klein hondje nog behoorlijk sterk is, De laatste x dat ik hem uitliet zag ie een kat en trok hij z`n halsband kapot(En weg was Frits)...

En nog wat, Als ik er echt niet mee om zou kunnen gaan en de beesten niet goed zou kunnen opvoeden, Waarom zou ik dan honden nemen?

Braddie kom op, je was 4 toen je ouders die hond namen, toen kon je dat duidelijk allemaal nog niet, en je moet nu nog raad vragen om de meest simpele dingen, ik hoop dat je ook iets doet met ons advies!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 16 november 2009 @ 10:54:43 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74741983
Wat hara zegt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74742513
Tuurlijk doe ik wat met julie advies anders had ik dit niet op fok gezet...
Maar inslapen doe ik niet...

Ik denk toch niet dat het beesie heel lang meer heeft..
hij wil alleen maar aangehaald worden en ligt veel te slapen, En normaal als ik met mijn vingers knipte ging ie weg, En nu luistert ie daar niet meer naar........

(Dat aanhalen hoor je ook weleens bij katten, Dat als ze veel bij je willen zijn dat het een teken is of zo....)
pi_74742619
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:54 schreef Qwea het volgende:
Wat hara zegt
Wat hara zegt kan hara beter niet zo zeggen, zeker niet gezien d'r kleurtje en de flauwigheid van het gehele 'fundi' gedoe.

Uiteraard pakt TS het niet bijster bijdehand aan, en is er een hoop te verbeteren, maar denk dat met alle kutopmerkingen er eerder het tegenovergestelde word bereikt dan wanneer je gewoon toch ff probeert te roeien met de riemen die je hebt.

En Braddie, als jij graag naar concerten e.d. gaat moet je dat vooral doen, maar je kan je afvragen of het handig is dan huisdieren te hebben. Die kosten ook gewoon geld, en als ze ziek zijn kan dat best uit de klauwen lopen... En als je alle leuke dingen niet op wil geven kan je misschien beter je honden een ander huis geven. Kan jij je leuke dingen blijven doen en krijgen je honden ongeact de kosten de juiste medische hulp
  maandag 16 november 2009 @ 11:16:53 #214
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74742620
Inslapen moet ook helemaal niet, niet als hij nog niet op is, maar als hij echt op is, moet je dat wel overwegen, omdat het anders voor hem echt een lijdensweg kan zijn. Dat is een heel moeilijk beslissing, maar de dierenarts kan je daar ook goed mee helpen, dus goed overleggen als hij slechter wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 11:17:33 #215
163650 Greys
pi_74742640
quote:

[..]

Ho ho. Voor een forum staan hier anders nog best heel normale reacties.
Geloof me, het kan stukken erger (neem een kijkje in R&P ofzo ).

Je bent volwassen en als je dan 'steeds je hond bij het Dierenasiel moet ophalen dan moet je gewoon een betere riem of een tuigje kopen waar hij niet uit kan glippen. Da's vrij simpel lijkt me.

En zo heel raar is het niet dat er hier wat wenkbrauwen worden opgetrokken als jij het hebt over een hondje 'dat er misschien morgen wel niet meer is want hij is zo benauwd!!!' en dat ie tuinstoelkussens eet en dat ie vreselijk heeft gehoest. Jij maakte je zelf ook zorgen, anders had je het hier niet gepost. Maar dan mogen 'wij' ons vervolgens geen zorgen maken?

Wat ik ook gek vind is dat jij de dierenartskosten allemaal zelf moet betalen van je moeder (daar ben je dan dus wel oud genoeg voor volgens haar) maar niet zelf mag bepalen of je wel of niet naar de DA gaat, die beslissing laat je dan weer aan haar over.

Je kunt op zijn minst toegeven dat het dan niet zo gek is dat mensen dat een wat vreemd verhaal vinden hier en daar. Verder zie ik geen gevloek, getier of gescheld en dat is elders op het forum wel anders.
Kortom, ik vind de reacties best kunnen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 november 2009 @ 11:23:01 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74742793
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat hara zegt kan hara beter niet zo zeggen, zeker niet gezien d'r kleurtje en de flauwigheid van het gehele 'fundi' gedoe.
Bullshit. Hara is in dit forum gewoon een user, en heeft niks met haar kleurtje te maken. Hara heeft gewoon een punt. Een groot punt.
quote:
Uiteraard pakt TS het niet bijster bijdehand aan, en is er een hoop te verbeteren, maar denk dat met alle kutopmerkingen er eerder het tegenovergestelde word bereikt dan wanneer je gewoon toch ff probeert te roeien met de riemen die je hebt.
"Het niet zo bijster bijdehand aan" is nogal understatement of the week, niet? Of je nou kut opmerkingen maakt of niet, ik ben van mening dat TS zich er toch geen reet van aan trekt, en dit topic alleen opent voor de aandacht. TS roeit overigens niet met de riemen die die heeft, want TS probeert niet eens naar de DA te gaan. Een hond met hartprobs, moet regelmatig een check up om te kijken of de medicijnen werken of niet. Ik zal heel eerlijk zijn, en het kan me geen reet schelen of me dat weer een note oplevert of niet... Maar TS en zn ouders/moeder komen op me over als Tokkies. Wel huisdieren nemen, ze in een schuur proppen, ze niet fatsoenlijk uitlaten, ze zorg ontzeggen, maar wel naar concerten oid gaan.
  maandag 16 november 2009 @ 11:25:01 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74742859
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat ik ook gek vind is dat jij de dierenartskosten allemaal zelf moet betalen van je moeder (daar ben je dan dus wel oud genoeg voor volgens haar) maar niet zelf mag bepalen of je wel of niet naar de DA gaat, die beslissing laat je dan weer aan haar over.
Eens. Op het moment dat ik Baloe overnam van mijn ouders, hadden ze geen reet meer te zeggen toen ik 4x per week met hem heenging naar de DA.

Het is jouw geld, niet die van hun. Als zij willen beslissen of hij wel of niet heen gaat, moeten ze ook dokken.
pi_74742882
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bullshit. Hara is in dit forum gewoon een user, en heeft niks met haar kleurtje te maken. Hara heeft gewoon een punt. Een groot punt
Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo.

Sowieso kan je niet van iedere mod weten waar hij/zij mod is en wat nu de hele structuur is. Dus ik vind dat je zeker als mod met zulke kreten op moet passen
quote:
"Het niet zo bijster bijdehand aan" is nogal understatement of the week, niet? Of je nou kut opmerkingen maakt of niet, ik ben van mening dat TS zich er toch geen reet van aan trekt, en dit topic alleen opent voor de aandacht. TS roeit overigens niet met de riemen die die heeft, want TS probeert niet eens naar de DA te gaan. Een hond met hartprobs, moet regelmatig een check up om te kijken of de medicijnen werken of niet. Ik zal heel eerlijk zijn, en het kan me geen reet schelen of me dat weer een note oplevert of niet... Maar TS en zn ouders/moeder komen op me over als Tokkies. Wel huisdieren nemen, ze in een schuur proppen, ze niet fatsoenlijk uitlaten, ze zorg ontzeggen, maar wel naar concerten oid gaan.
Ja klopt, maar als jij hier gaat schreeuwen denk je dat het dan verandert? Ik denk dat je beter wat bruikbare tips kan geven en vriendelijk doch dringend kan aanraden toch écht naar de DA te gaan. Als we hier met z'n allen gaan vloeken weet je zeker dat er niks gebeurt. En as said before; TS is ook wel beetje 'speciaal' natuurlijk...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2009 11:27:05 ]
pi_74742967
ik denk dat of het aardig gevraagd word of niet, dat TS toch doet wat ie/of mammie zelf wil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 november 2009 @ 11:32:27 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74743096
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo. [?Quote]
Lees eens, ik zeg ook niet dat er niet gemod mag worden door hara in F&F, bij uitzondering... ik zeg alleen dat hara in de 1ste regel een user is in F&F, en daarom gerust haar mening mag geven. En al zou ze wel een mod zijn, dan zie ik nog niet in waarom zij een andere mening zou moeten hebben, dan diegene die ze daadwerkelijk heeft. Ze heeft gewoon een klaarduidelijk punt.

[Quote]Sowieso kan je niet van iedere mod weten waar hij/zij mod is en wat nu de hele structuur is. Dus ik vind dat je zeker als mod met zulke kreten op moet passen
Je maakt een drama ervan. Dus zij moet maar geen mening meer hebben? Nou haar, doe ff je mening voor je houden, wil je ooh, en de rest van de mods ook, ja
quote:
Ja klopt, maar als jij hier gaat schreeuwen denk je dat het dan verandert? Ik denk dat je beter wat bruikbare tips kan geven en vriendelijk doch dringend kan aanraden toch écht naar de DA te gaan. Als we hier met z'n allen gaan vloeken weet je zeker dat er niks gebeurt. En as said before; TS is ook wel beetje 'speciaal' natuurlijk...
En weer maak je er een dramashow van. Wie schreeuwt? Jij hebt de laatste F&F rel topics gemist waar ik in heb gepost? Deze reacties van mij zijn daarbij vergeleken poeslief. TS wil bruikbare tips? Dan moet TS eens begrijpend gaan lezen, en eens doen wat mensen hem zeggen. Als TS dat weigert te doen, ga ik niet telkens bruikbare tips blijven geven En TS is speciaal, speciaal mn kont. Of je nou de grootste autist ter wereld bent, of je bent het niet... je hebt een zorgplicht voor je dieren, en daar kom je niet onderuit omdat je een "timmeeeehhh" bent.
  maandag 16 november 2009 @ 11:32:44 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74743104
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef muisje-eliza het volgende:
ik denk dat of het aardig gevraagd word of niet, dat TS toch doet wat ie/of mammie zelf wil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit echt op mn handen hier
pi_74743217
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je maakt een drama ervan. Dus zij moet maar geen mening meer hebben? Nou haar, doe ff je mening voor je houden, wil je ooh, en de rest van de mods ook, ja
Natuurlijk mag ze een mening hebben, maar nu roept ze iets waarmee het topic meteen 'op scherp' staat
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik word naar van dit topic, maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een fundi, .
Vind dit nou niet echt een 'mening' of iets. Post dan gewoon niks, of zeg inderdaad net zoals zovelen dat je het raar vind hoe TS met die beesten omgaat. IPV kotssmilies en gezeur over 'ik mag dit niet zeggen want dan ben ik een fundi'. Zeg dan gewoon niks Want op zo'n manier zeg je het toch
quote:
En weer maak je er een dramashow van. Wie schreeuwt? Jij hebt de laatste F&F rel topics gemist waar ik in heb gepost? Deze reacties van mij zijn daarbij vergeleken poeslief. TS wil bruikbare tips? Dan moet TS eens begrijpend gaan lezen, en eens doen wat mensen hem zeggen. Als TS dat weigert te doen, ga ik niet telkens bruikbare tips blijven geven En TS is speciaal, speciaal mn kont. Of je nou de grootste autist ter wereld bent, of je bent het niet... je hebt een zorgplicht voor je dieren, en daar kom je niet onderuit omdat je een "timmeeeehhh" bent.
Ik maak er heul geen dramashow van, maar ik denk niet dat TS erg bijdehand is, dus in deze denk ik dat het meer nut heeft hem te helpen met de middelen en mogelijkheden die hij wél heeft ipv te blijven bitchen over wat hij niet kan of mag, en wat hij al meerdere malen heeft aangegeven
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 11:36:50 #223
163650 Greys
pi_74743227
Ehm hallo?
Zit ik hier net te verkondigen dat ik vond dat het nog knap netjes ging hier, gaan jullie zitten bekvechten over Hara. Doe dat lekker in de FB. Het is maar een idee hoor...
En Q, ga nog ff wat beter op je handen zitten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 november 2009 @ 11:42:41 #224
176471 oh-oh
pi_74743402
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Braddie het volgende:

hij wil alleen maar aangehaald worden en ligt veel te slapen, En normaal als ik met mijn vingers knipte ging ie weg, En nu luistert ie daar niet meer naar........

(Dat aanhalen hoor je ook weleens bij katten, Dat als ze veel bij je willen zijn dat het een teken is of zo....)
Braddie, even terug komend op je eigen woorden.
Je denkt zelf dat hij niet lang meer heeft, hij heeft het duidelijk erg zwaar, waarom denk je dan niet even goed na of je hem niet in wil laten slapen.
Vraag aan de dierenarts wat die er van denkt.
Je gaat hem toch niet nog lang onnodig laten lijden zonder dat er zicht is op verbetering?
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:46:26 #225
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74743493
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Een mod is een mod, waar die hele bullshit vandaan komt van 'buiten zijn/haar forum is een mod gewoon een user' weet ik niet, maar laatst haalde iemand nog een quote van Danny aan erover. Dat mods juist buiten hun eigen forum ook kunnen modden, en dat ook mogen. Dus overal mod. Dat het weinig tot niet gebeurt is ooit zo ontstaan maar is geen regel dat het niet mag ofzo.

Sowieso kan je niet van iedere mod weten waar hij/zij mod is en wat nu de hele structuur is. Dus ik vind dat je zeker als mod met zulke kreten op moet passen
[..]

* senesta piest nog eens in elk hoekje van F&F
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Greys het volgende:
Ehm hallo?
Zit ik hier net te verkondigen dat ik vond dat het nog knap netjes ging hier, gaan jullie zitten bekvechten over Hara. Doe dat lekker in de FB. Het is maar een idee hoor...
En Q, ga nog ff wat beter op je handen zitten
En dat vind ik nou een prima idee, zullen we hier gewoon weer normaal ontopic gaan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:52:21 #226
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74743661
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Braddie het volgende:

Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?

Een dierenarts kan ook thuis komen he? Mocht het zover komen en soms is het echt beter voor een dier om ze te helpen inslapen als ze verder geen dierwaardig leven meer hebben, ook dat hoort bij het uit liefde doen voor je huisdier.

Als het hartje echt steeds slechter word dan zal er steeds meer vocht opgehoopt gaan worden in het lijfje waaronder achter de longen en uiteindelijk zal de hond dan gewoon steeds benauwder worden en stikken. Dat lijkt me geen prettige dood.

En ik kan me je wel voorstellen hoor, ook ik heb een oudere hond aan de hart en plaspillen.
pi_74744196
quote:

Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
quote:
Ga je schamen zeg En dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pisces29 op 16-11-2009 12:21:25 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_74744687
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
[..]

Ga je schamen zeg En dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.

Er word niks ondernomen omdat we het niet kunnen finnancieren....
Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...

We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...

Vind je het dan gek dat ik niet naar de dierenarts kan?

Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
pi_74744719
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:52 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?

Een dierenarts kan ook thuis komen he? Mocht het zover komen en soms is het echt beter voor een dier om ze te helpen inslapen als ze verder geen dierwaardig leven meer hebben, ook dat hoort bij het uit liefde doen voor je huisdier.

Als het hartje echt steeds slechter word dan zal er steeds meer vocht opgehoopt gaan worden in het lijfje waaronder achter de longen en uiteindelijk zal de hond dan gewoon steeds benauwder worden en stikken. Dat lijkt me geen prettige dood.

En ik kan me je wel voorstellen hoor, ook ik heb een oudere hond aan de hart en plaspillen.
De hond zit nu ongeveer 3 weekjes aan de medicatie...
Maar het gekke is, Het ene moment gaat het goed met het beestje, En na 2 a 3 dagen ligt hij weer flink te hoesten, En dat is dan met 1 dag weer over en gaat het weer goed...
Komt door die vocht tabletten!

Kijk, Ik heb die hond al zo verschrikkelijk lang dat er gewoon een hele goede band is ontstaan... Ik kan hem niet zomaar laten inslapen, Dan word ik een wrak dat weet ik nu al!
pi_74744728
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...

We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...

Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.

Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh ), en hun welzijn doet er niet toe...
  maandag 16 november 2009 @ 12:38:30 #231
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74744772
Naja, volgens mij is het een heleboel onwetendheid van Braddie. Mensen (op de wereld, maar ook binnen Nederland) gaan heel erg verschillend met hun huisdieren om. Ik vind het onbegrijpelijk, maar Braddie vindt wellicht dat wij allemaal maar wat overdrijven. Ik hoop dat hij toch iets geleerd heeft van dit topic en dat hij zijn hondje op een fatsoenlijke manier begeleid nu. Ik vind het wel heel treurig allemaal, want ik weet dat er heel veel hondjes zijn die er zo bij zitten en wiens baasje niet op een forum om raad (of aandacht) vraagt. Makes a person sad. En (ook landelijk) bewustzijn voor dierenwelzijn zou standaard moeten zijn, maar dat is het nog lang niet. Het gezond oud worden en comfortabel zijn in je laatste dagen is zo belangrijk voor een beest (voor alles en iedereen) en het is echt niet zo heel moeilijk om voor elkaar te krijgen. Attent zijn op symptomen en op tijd naar de dierenarts en op tijd die ene beslissing maken. Het is het mooiste dat je voor je beest kunt doen (naast hem uit het asiel plukken).

*Phedre77 knuffelt haar twee stokoude, geldverslindende katten nog maar eens*
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:38:49 #232
163650 Greys
pi_74744779
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.

Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh ), en hun welzijn doet er niet toe...
Dat zieke hondje is 14, bejaard.
Waar moet ie die naartoe doen dan? Het asiel in maar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744802
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat dus Hoe kan je nou niet het beste voor je dieren willen?
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 12:39:55 #234
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74744804
quote:

[..]

Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellen
pi_74744807
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zieke hondje is 14 (toch?).
Waar moet ie die naartoe doen dan?
Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 á 3 posts van TS.

En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.

Als je écht om ze geeft doe je dit dan voor ze
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:40:42 #236
163650 Greys
pi_74744819
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat dus Hoe kan je nou niet het beste voor je dieren willen?
Waar moet TS zijn bejaarde hondje van 14 dan heen doen?
Denk dat het hondje dan toch liever thuis zijn laatste dagen slijt dan in een asiel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744849
En wat een bullshit over die concertkaartjes, er is tegenwoordig amper nog (legale) handel in concertkaartjes, en als dat er al wel is vaak voor een woekerprijs, omdat bepaalde figuren een zooi tickets opkopen voor concerten die toch wel uitverkopen, en ze dan á 2 tot 3x de originele prijs weer doorverkopen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:41:58 #238
163650 Greys
pi_74744859
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 á 3 posts van TS.

En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.

Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.
Maar om die hond dan NU nog weg te doen (en uit je opmerking bleek niet dat je bedoelde dat ze dan afgemaakt moesten worden volgens jou) dat vind ik ook geen oplossing.
Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744902
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:

Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
Die jongere kan toch herplaatst worden?
Die zit dus nog de komende jaren daar zonder dat er geld voor is.
pi_74744933
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.
Maar om die hond dan NU nog weg te doen (en uit je opmerking bleek niet dat je bedoelde dat ze dan afgemaakt moesten worden volgens jou) dat vind ik ook geen oplossing.
Neeeeeeeeee
Ik bedoel ook niet dat hij ze dan zomaar moet laten inslapen
Die oude wellicht, als daar gewoon niks aan te redden valt, het beest geen ander thuis meer vind, en dus gewoon aan het lijden is, moet je voor je beest gaan vind ik.

Die jongere niet, alhoewel Braddie weleens goed kan nadenken over hoe hij het wil regelen als die wat serieus gaat mankeren. En imho moet je gewoon geen beesten nemen als je van zó weinig kan rondkomen. Voor jezelf niet; je houdt dan meer geld over. En voor de beesten ook niet; naar nu blijkt als ze iets mankeren kunnen ze geen goeie verzorging krijgen omdat het geld er niet is
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:47:54 #241
163650 Greys
pi_74744992
Daar zijn wij het allemaal over eens, dat het niet fijn is voor die honden als er te weinig geld is.
Maar het is nu eenmaal zo. En wij kunnen lullen als Brugman, maar als die mensen hun hondjes niet kwijt willen dan gaan ze die heus niet weg doen 'omdat wij dat zeggen'.

Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven van dit topic, zit nog steeds met die kinderhoestsnoepjes...
Maar ik denk niet dat Braddie zich veel gaat aantrekken (en dat is zijn goed recht) van wat wij vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74745004
quote:

[..]

auto wegdoen... scheelt enorm * muisje-eliza spreekt uit ervaring

en wat dan nog. ik leef ook zuinig door allerlei problemen. ben 10 jaar niet op vakantie geweest, en 1 concert in de drie jaar is nog veel hier
Toch komen mn beestjes niks te kort. Elke maand spaar ik geld op de spaarrekening om in onvoorziene dieren-dingetjes te kunnen voorzien.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 12:49:05 #243
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74745028
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is

En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
pi_74745032
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Daar zijn wij het allemaal over eens, dat het niet fijn is voor die honden als er te weinig geld is.
Maar het is nu eenmaal zo. En wij kunnen lullen als Brugman, maar als die mensen hun hondjes niet kwijt willen dan gaan ze die heus niet weg doen 'omdat wij dat zeggen'.

Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven van dit topic, zit nog steeds met die kinderhoestsnoepjes...
Maar ik denk niet dat Braddie zich veel gaat aantrekken (en dat is zijn goed recht) van wat wij vinden.
Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijn
  maandag 16 november 2009 @ 12:49:54 #245
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74745047
Hij moet zich WEL wat aantrekken van wat we zeggen. Hij moet gewoon vanaf NU alert zijn op dat oude hondje en hem lijden besparen waar hij kan. Dat kan hij nog prima doen en dat moet hij ook doen. Alert zijn kost geen geld, het is alleen timing. Op tijd naar de dierenarts (niks duurder, eerder goedkoper zelfs, dan te laat naar de dierenarts).
pi_74745058
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

[..]

Die iemand was ik.
En i.p.v. dat je nadenkt over de situatie en daarin de beste oplossing of TS steun biedt is de toon hier weer eens dat TS op voorhand niet deugt en slecht voor dieren is.
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellen
125 euro per maand is gewoon te weinig om nog iets aan een afbetalingsregeling te kunnen aflossen.
Die mensen hebben al nauwelijks te eten als ik het zo even uitreken.
pi_74745083
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is

En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...

Maar die beslissing of dat oordeel is niet aan mij (en aan niemand hier)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:52:09 #248
163650 Greys
pi_74745104
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijn
Dat goed nadenken, daar schort het een beetje aan. Da's wel duidelijk inmiddels toch?
En da's niet gemeen bedoeld, maar als je je hond tuinstoelkussens laat vreten, hem steeds weer laat ontsnappen uit zijn riem (tuigje, anyone?) en je hond voor mensen bedoelde hoestsnoepjes geeft, dan trek in mijn conclusie dat we kunnen zeggen wat we willen, maar dat wat wij logisch vinden, voor TS gewoon niet als vanzelfsprekend logisch is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74745114
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Phedre77 het volgende:
Hij moet zich WEL wat aantrekken van wat we zeggen. Hij moet gewoon vanaf NU alert zijn op dat oude hondje en hem lijden besparen waar hij kan. Dat kan hij nog prima doen en dat moet hij ook doen. Alert zijn kost geen geld, het is alleen timing. Op tijd naar de dierenarts (niks duurder, eerder goedkoper zelfs, dan te laat naar de dierenarts).
Dat zou slim zijn, en zou hem sieren als hij niet alle adviezen in de wind sloeg.

Maar hij MOET niks... Volgens mij staat er niet in de voorwaarden van FOK! dat je verplicht bent alle adviezen van andere FOK!kers op te volgen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:53:18 #250
163650 Greys
pi_74745124
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...

Maar die beslissing of dat oordeel is niet aan mij (en aan niemand hier)
Maar de hond heeft nu toch hartmedicatie en plaspillen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')