abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:52:21 #226
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74743661
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Braddie het volgende:
Tuurlijk doe ik wat met julie advies anders had ik dit niet op fok gezet...
Maar inslapen doe ik niet...

Ik denk toch niet dat het beesie heel lang meer heeft..
hij wil alleen maar aangehaald worden en ligt veel te slapen, En normaal als ik met mijn vingers knipte ging ie weg, En nu luistert ie daar niet meer naar........

(Dat aanhalen hoor je ook weleens bij katten, Dat als ze veel bij je willen zijn dat het een teken is of zo....)
Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?

Een dierenarts kan ook thuis komen he? Mocht het zover komen en soms is het echt beter voor een dier om ze te helpen inslapen als ze verder geen dierwaardig leven meer hebben, ook dat hoort bij het uit liefde doen voor je huisdier.

Als het hartje echt steeds slechter word dan zal er steeds meer vocht opgehoopt gaan worden in het lijfje waaronder achter de longen en uiteindelijk zal de hond dan gewoon steeds benauwder worden en stikken. Dat lijkt me geen prettige dood.

En ik kan me je wel voorstellen hoor, ook ik heb een oudere hond aan de hart en plaspillen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_74744196
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Braddie het volgende:

En nog wat, Als ik er echt niet mee om zou kunnen gaan en de beesten niet goed zou kunnen opvoeden, Waarom zou ik dan honden nemen?
Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
quote:
En om hem steeds op te laten halen bij het Dierenasiel kost ook geld!
Ga je schamen zeg En dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pisces29 op 16-11-2009 12:21:25 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_74744687
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Die hond was er al toen jij een klein jochie was? Dus waar zit het deel dat jij hem genomen hebt?
[..]

Ga je schamen zeg En dan formuleer ik het nog netjes. Er wordt dus vaak niks ondernomen want "geld, geld geld". En dan roept er hier iemand dat we nav de posts TS niks kunnen verwijten. Nee echt niet.

Er word niks ondernomen omdat we het niet kunnen finnancieren....
Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...

We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...

Vind je het dan gek dat ik niet naar de dierenarts kan?

Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
pi_74744719
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:52 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe lang zit de hond nu totaal aan de medicatie?

Een dierenarts kan ook thuis komen he? Mocht het zover komen en soms is het echt beter voor een dier om ze te helpen inslapen als ze verder geen dierwaardig leven meer hebben, ook dat hoort bij het uit liefde doen voor je huisdier.

Als het hartje echt steeds slechter word dan zal er steeds meer vocht opgehoopt gaan worden in het lijfje waaronder achter de longen en uiteindelijk zal de hond dan gewoon steeds benauwder worden en stikken. Dat lijkt me geen prettige dood.

En ik kan me je wel voorstellen hoor, ook ik heb een oudere hond aan de hart en plaspillen.
De hond zit nu ongeveer 3 weekjes aan de medicatie...
Maar het gekke is, Het ene moment gaat het goed met het beestje, En na 2 a 3 dagen ligt hij weer flink te hoesten, En dat is dan met 1 dag weer over en gaat het weer goed...
Komt door die vocht tabletten!

Kijk, Ik heb die hond al zo verschrikkelijk lang dat er gewoon een hele goede band is ontstaan... Ik kan hem niet zomaar laten inslapen, Dan word ik een wrak dat weet ik nu al!
pi_74744728
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...

We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...

Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.

Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh ), en hun welzijn doet er niet toe...
  maandag 16 november 2009 @ 12:38:30 #231
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74744772
Naja, volgens mij is het een heleboel onwetendheid van Braddie. Mensen (op de wereld, maar ook binnen Nederland) gaan heel erg verschillend met hun huisdieren om. Ik vind het onbegrijpelijk, maar Braddie vindt wellicht dat wij allemaal maar wat overdrijven. Ik hoop dat hij toch iets geleerd heeft van dit topic en dat hij zijn hondje op een fatsoenlijke manier begeleid nu. Ik vind het wel heel treurig allemaal, want ik weet dat er heel veel hondjes zijn die er zo bij zitten en wiens baasje niet op een forum om raad (of aandacht) vraagt. Makes a person sad. En (ook landelijk) bewustzijn voor dierenwelzijn zou standaard moeten zijn, maar dat is het nog lang niet. Het gezond oud worden en comfortabel zijn in je laatste dagen is zo belangrijk voor een beest (voor alles en iedereen) en het is echt niet zo heel moeilijk om voor elkaar te krijgen. Attent zijn op symptomen en op tijd naar de dierenarts en op tijd die ene beslissing maken. Het is het mooiste dat je voor je beest kunt doen (naast hem uit het asiel plukken).

*Phedre77 knuffelt haar twee stokoude, geldverslindende katten nog maar eens*
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:38:49 #232
163650 Greys
pi_74744779
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar doe je beesten dan weg, dan hou je A) wat meer geld over, en B) je beesten krijgen we de zorg die ze verdienen.

Nu ben je gewoon uberegoistisch bezig. JIJ wil de beesten houden, kostte wat het kost (figuurlijk dan eh ), en hun welzijn doet er niet toe...
Dat zieke hondje is 14, bejaard.
Waar moet ie die naartoe doen dan? Het asiel in maar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744802
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat dus Hoe kan je nou niet het beste voor je dieren willen?
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 12:39:55 #234
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74744804
quote:

[..]

Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellen
pi_74744807
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zieke hondje is 14 (toch?).
Waar moet ie die naartoe doen dan?
Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 á 3 posts van TS.

En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.

Als je écht om ze geeft doe je dit dan voor ze
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:40:42 #236
163650 Greys
pi_74744819
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat dus Hoe kan je nou niet het beste voor je dieren willen?
Waar moet TS zijn bejaarde hondje van 14 dan heen doen?
Denk dat het hondje dan toch liever thuis zijn laatste dagen slijt dan in een asiel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744849
En wat een bullshit over die concertkaartjes, er is tegenwoordig amper nog (legale) handel in concertkaartjes, en als dat er al wel is vaak voor een woekerprijs, omdat bepaalde figuren een zooi tickets opkopen voor concerten die toch wel uitverkopen, en ze dan á 2 tot 3x de originele prijs weer doorverkopen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:41:58 #238
163650 Greys
pi_74744859
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, als ik het zo hoor lijkt de hondenhemel me de beste oplossing. Dit schiet in ieder geval niet op, dat blijkt wel na de laatste 2 á 3 posts van TS.

En het is gewoon asociaal, egoistisch en totaal oneerlijk als je lijdende beesten in leven gaat houden voor je eigen genot. Of omdat je het zelf niet aankan als ze er niet zijn.

Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.
Maar om die hond dan NU nog weg te doen (en uit je opmerking bleek niet dat je bedoelde dat ze dan afgemaakt moesten worden volgens jou) dat vind ik ook geen oplossing.
Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74744902
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:

Moet dat andere hondje dan ook weg bij TS van jou? Die jongere? Ook in laten slapen?
Die jongere kan toch herplaatst worden?
Die zit dus nog de komende jaren daar zonder dat er geld voor is.
pi_74744933
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ie naar de DA had gemoeten hoor, maar dat was hier al duidelijk.
Maar om die hond dan NU nog weg te doen (en uit je opmerking bleek niet dat je bedoelde dat ze dan afgemaakt moesten worden volgens jou) dat vind ik ook geen oplossing.
Neeeeeeeeee
Ik bedoel ook niet dat hij ze dan zomaar moet laten inslapen
Die oude wellicht, als daar gewoon niks aan te redden valt, het beest geen ander thuis meer vind, en dus gewoon aan het lijden is, moet je voor je beest gaan vind ik.

Die jongere niet, alhoewel Braddie weleens goed kan nadenken over hoe hij het wil regelen als die wat serieus gaat mankeren. En imho moet je gewoon geen beesten nemen als je van zó weinig kan rondkomen. Voor jezelf niet; je houdt dan meer geld over. En voor de beesten ook niet; naar nu blijkt als ze iets mankeren kunnen ze geen goeie verzorging krijgen omdat het geld er niet is
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:47:54 #241
163650 Greys
pi_74744992
Daar zijn wij het allemaal over eens, dat het niet fijn is voor die honden als er te weinig geld is.
Maar het is nu eenmaal zo. En wij kunnen lullen als Brugman, maar als die mensen hun hondjes niet kwijt willen dan gaan ze die heus niet weg doen 'omdat wij dat zeggen'.

Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven van dit topic, zit nog steeds met die kinderhoestsnoepjes...
Maar ik denk niet dat Braddie zich veel gaat aantrekken (en dat is zijn goed recht) van wat wij vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74745004
quote:

[..]

auto wegdoen... scheelt enorm * muisje-eliza spreekt uit ervaring

en wat dan nog. ik leef ook zuinig door allerlei problemen. ben 10 jaar niet op vakantie geweest, en 1 concert in de drie jaar is nog veel hier
Toch komen mn beestjes niks te kort. Elke maand spaar ik geld op de spaarrekening om in onvoorziene dieren-dingetjes te kunnen voorzien.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 12:49:05 #243
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74745028
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is

En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
pi_74745032
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Daar zijn wij het allemaal over eens, dat het niet fijn is voor die honden als er te weinig geld is.
Maar het is nu eenmaal zo. En wij kunnen lullen als Brugman, maar als die mensen hun hondjes niet kwijt willen dan gaan ze die heus niet weg doen 'omdat wij dat zeggen'.

Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven van dit topic, zit nog steeds met die kinderhoestsnoepjes...
Maar ik denk niet dat Braddie zich veel gaat aantrekken (en dat is zijn goed recht) van wat wij vinden.
Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijn
  maandag 16 november 2009 @ 12:49:54 #245
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74745047
Hij moet zich WEL wat aantrekken van wat we zeggen. Hij moet gewoon vanaf NU alert zijn op dat oude hondje en hem lijden besparen waar hij kan. Dat kan hij nog prima doen en dat moet hij ook doen. Alert zijn kost geen geld, het is alleen timing. Op tijd naar de dierenarts (niks duurder, eerder goedkoper zelfs, dan te laat naar de dierenarts).
pi_74745058
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

[..]

Die iemand was ik.
En i.p.v. dat je nadenkt over de situatie en daarin de beste oplossing of TS steun biedt is de toon hier weer eens dat TS op voorhand niet deugt en slecht voor dieren is.
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Bij de meeste dierenartsen kun je in overleg meestal wel een betalingsregeling treffen hoor. Ik zou gewoon eens bellen
125 euro per maand is gewoon te weinig om nog iets aan een afbetalingsregeling te kunnen aflossen.
Die mensen hebben al nauwelijks te eten als ik het zo even uitreken.
pi_74745083
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is

En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...

Maar die beslissing of dat oordeel is niet aan mij (en aan niemand hier)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:52:09 #248
163650 Greys
pi_74745104
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uiteraard, das z'n goed recht. Ik hoop gewoon dat hij er toch wat mee doet en eens goed nadenkt wat nou het beste voor het beest is, en niet egoistisch probeert te zijn
Dat goed nadenken, daar schort het een beetje aan. Da's wel duidelijk inmiddels toch?
En da's niet gemeen bedoeld, maar als je je hond tuinstoelkussens laat vreten, hem steeds weer laat ontsnappen uit zijn riem (tuigje, anyone?) en je hond voor mensen bedoelde hoestsnoepjes geeft, dan trek in mijn conclusie dat we kunnen zeggen wat we willen, maar dat wat wij logisch vinden, voor TS gewoon niet als vanzelfsprekend logisch is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74745114
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Phedre77 het volgende:
Hij moet zich WEL wat aantrekken van wat we zeggen. Hij moet gewoon vanaf NU alert zijn op dat oude hondje en hem lijden besparen waar hij kan. Dat kan hij nog prima doen en dat moet hij ook doen. Alert zijn kost geen geld, het is alleen timing. Op tijd naar de dierenarts (niks duurder, eerder goedkoper zelfs, dan te laat naar de dierenarts).
Dat zou slim zijn, en zou hem sieren als hij niet alle adviezen in de wind sloeg.

Maar hij MOET niks... Volgens mij staat er niet in de voorwaarden van FOK! dat je verplicht bent alle adviezen van andere FOK!kers op te volgen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:53:18 #250
163650 Greys
pi_74745124
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja precies wat jij zegt, het was ook niet zo dat ik maar vind dat hij zonder advies of iets ff z'n hond moet laten inslapen omdat ik het zeg. Maar feit is wel dat het beest oud is, dingen begint te mankeren die toch voor de hond erg vervelend kunnen zijn, en als er dan gewoon echt niks aan word gedaan omdat het geld er niet is, kan hij misschien toch es beter overleggen met de DA wat dan de beste optie is, als medicatie niet te betalen is. Dan hoort hij vanzelf of er wellicht toch niet qua herplaatsing is te regelen, of het voor de hond nu al erg moeilijk is en zonder medicatie hij erg gaat lijden en inslapen dan het beste is...

Maar die beslissing of dat oordeel is niet aan mij (en aan niemand hier)
Maar de hond heeft nu toch hartmedicatie en plaspillen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')