Ik ben het wel met Loveless eens. Als het beestje vaak ligt te lijden en medicatie niet bekostigd kan worden dan is het laten inslapen van de zieke hond wrs. wel de beste oplossing.quote:Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil ik geen uitspraken over doen, ik ben geen dierenarts.
Maar dat het niet lekker gaat met het hondje en dat die medische zorg nodig heeft lijkt me duidelijk. Misschien dat het gewoon het bijstellen van de medicatie is of het is inderdaad zo dat het hartje het gewoon niet meer trekt, maar ik vind dat adviezen over inslapen en dergelijke alleen aan de eigenaren en hun dierenarts is![]()
En wellicht is er met de dierenarts een regeling te treffen, een hond van 14 herplaatsen is ook weer zoiets. Maar goed..ook het jongere hondje gaat een oude hond worden en je kunt die dieren geen medische zorg onthouden als ze dat zo overduidelijk wel nodig hebben. En de meeste dierenartsen zijn echt geen monsters hoor, daar is vaak wel een regeling mee te treffen.
Ja het is of dát of het andere uiterste natuurlijk, hartproblemen niet verzorgen enzoquote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
Da's een discussie over semantics en volgens mij hebben we daar niets aan.quote:Dat zou slim zijn, en zou hem sieren als hij niet alle adviezen in de wind sloeg.
Maar hij MOET niks... Volgens mij staat er niet in de voorwaarden van FOK! dat je verplicht bent alle adviezen van andere FOK!kers op te volgen![]()
Er komen genoeg goeie tips en adviezen voorbij hoor, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
En i.p.v. dat je nadenkt over de situatie en daarin de beste oplossing of TS steun biedt is de toon hier weer eens dat TS op voorhand niet deugt en slecht voor dieren is.
Het moeilijke met dit topic is denk ik dat TS ons steeds op het verkeerde been lijkt te zettenquote:Op maandag 16 november 2009 12:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ben het wel met Loveless eens. Als het beestje vaak ligt te lijden en medicatie niet bekostigd kan worden dan is het laten inslapen van de zieke hond wrs. wel de beste oplossing.
Maar ga er maar aan staan. De ellende met oude dieren is dat ze niet geleidelijk oud worden maar ineens.
Bijna van de een op andere dag lijkt het wel.
Met een reden die ik al langer geleden in dit topic had gelezen en waar o.a. jij gezellig over heen walst.quote:Op maandag 16 november 2009 12:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja het is of dát of het andere uiterste natuurlijk, hartproblemen niet verzorgen enzo
quote:Op zondag 15 november 2009 00:32 schreef Braddie het volgende:
Mijn ma die zei vandaag tegen me dat er kans is dat Frits er morgen niet meer is!!!!
Hij werd gewoon van uit het niets benauwd en hoesterig en hij is niet meer fit en minder alert...... heel raar dit, Gewoon in 2 dagen tijd een hondje wat van fit en alert naar een echte oude hond gaat!!!
Zou bijna met de pet rond gaan zodat je toch even naar de dierenarts kan.quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand
waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen (Eten drinken benzine wegenbelasting)...
Vind je het dan gek dat ik niet naar de dierenarts kan?
Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos
onder een brug slapen!!!!
Verder ben ik het helemaal met je eens, maar bovenstaande regel vind ik niet helemaal eerlijk.quote:Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Stali het volgende:
Echt zo geweldig he? Je kunt in F&F alleen maar posten als je voor elke korrel zand in een oogje naar de DA rent.
Ik denk het ook niet nee.quote:Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Phedre77 het volgende:
Ik denk dat niemand zich erg goed voelt na het lezen van dit topic.
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Het moeilijke met dit topic is denk ik dat TS ons steeds op het verkeerde been lijkt te zetten
Het ene moment roept hij 'Hij hoest al dagen, hij is erg benauwd' en als wij ons dan (ook) zorgen gaan maken, dan roept TS 'oh maar het is alweer over hoor, niets aan het handje!'.
Zo nu ook weer. Braddie zegt hier 'Och hij is zo benauwd, ineens heel erg, mijn moeder zegt dat ie er waarschijnlijk morgen niet meer is'. Als wij dat dan vreselijk voor de hond vinden en roepen dat hij naar de DA moet gaan om de hond niet te laten lijden, dan zegt TS de volgende dag 'Het is alweer over hoor, niets aan het handje!'.
Dat is ook waarom ik steeds twijfel of het niet gewoon een troll topic is![]()
Coole fiets wel ja...quote:Op maandag 16 november 2009 13:05 schreef Phedre77 het volgende:
Overigens heeft Braddie inmiddels van alles te koop staan in V&A. Dat geld is vast voor het hondje. Komt het toch nog goed!!
Ik doelde meer op de algemene sfeer in F&F.quote:Op maandag 16 november 2009 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Verder ben ik het helemaal met je eens, maar bovenstaande regel vind ik niet helemaal eerlijk.
Want dat was hier duidelijk niet aan de orde, 'een korreltje zand'. TS deed ons geloven tot twee keer toe dat de hond er haast in bleef.
True.quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.
Tel daar bij op dat 1 op de 10 gezinnen in Nederland in financiele problemen zitten.
Dus het zou makkelijk kunnen en sterker het komt veelvuldig voor maar die mensen kunnen al niet hun sores in F&F posten want dan wordt daar extreem en onnadenkend overheen gevallen qua verwijten. (Niet door jou overigens.)
Dat begon al op de eerste pagina en kan me zo voorstellen dat iemand niet meteen de OP zet dat er al amper te eten is voor de baasjes.
Als je dit doet dan stort ik ook wel wat.quote:Op maandag 16 november 2009 13:00 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[..]
Zou bijna met de pet rond gaan zodat je toch even naar de dierenarts kan.
en heeft ie interesse in een fotocamera, computerbeeldscherm en een videocameraquote:Op maandag 16 november 2009 13:05 schreef Phedre77 het volgende:
Overigens heeft Braddie inmiddels van alles te koop staan in V&A. Dat geld is vast voor het hondje. Komt het toch nog goed!!
Ik sla over.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Als je dit doet dan stort ik ook wel wat.
Helemaal eens.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de algemene sfeer in F&F.
Toen ik hier voor het eerst kwam en over mijn da dit en mijn da dat las wist ik het eerste uur niet eens waar dat da voor stond omdat ik zelf maar 1 keer met Ollie heb hoeven gaan en hij is deze maand 10 geworden.
De bof is wel dat als hij wat gaat mankeren dat ik meteen kan gaan en me niet druk hoef te maken over de kosten maar het komt zo ontzettend vaak voor dat mensen hier wel problemen mee hebben.
Echt? GVD, dat had ik niet gezien.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
en heeft ie interesse in een fotocamera, computerbeeldscherm en een videocamera
Dat jaquote:Op maandag 16 november 2009 13:10 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat de meeste reacties voortkwamen uit het feit dat men twijfelde of ze in de maling genomen werden (want dat dacht ik ook door de hoestsnoepjes o.a.). En het voordeel van de twijfel verdween bij sommigen door de post/FOK!-geschiedenis die Braddie schijnt te hebben (ik heb me er niet in verdiept eerlijk gezegd).
Om zelf aan te schaffen?quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Oh. Ik haak ook af geloof ik.quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan!!quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar het kan zo gaan met oude dieren. Steeds weer oplevingen terwijl het in de lijn gewoon steeds slechter gaat.
Tel daar bij op dat 1 op de 10 gezinnen in Nederland in financiele problemen zitten.
Dus het zou makkelijk kunnen en sterker het komt veelvuldig voor maar die mensen kunnen al niet hun sores in F&F posten want dan wordt daar extreem en onnadenkend overheen gevallen qua verwijten. (Niet door jou overigens.)
Dat begon al op de eerste pagina en kan me zo voorstellen dat iemand niet meteen de OP zet dat er al amper te eten is voor de baasjes.
Jah ik nu ook.quote:Op maandag 16 november 2009 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Om zelf aan te schaffen?
Zie, nu twijfel ik dus weer of het niet gewoon een troll is
Het licht is gezienquote:Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Jah ik nu ook.
Zal het nog eens voor iemand opnemen..
Excuus maar ik pluis niet meteen iemands postgeschiedenis op FOK! na.quote:Op maandag 16 november 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan!!
TS kan toch ook naar Paul McCartney en Mika en nog een hoop andere evenementen? Hij post ze nogal protserig n zijn sig. TS hangt ook veelvuldig als koper rond in V&A, en heeft bijvoorbeeld belangstelling voor een monitor van ¤ 150,00.
Dus TS is gewoon een troll met aandachtstekort.
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Toen ik hier voor het eerst kwam en over mijn da dit en mijn da dat las wist ik het eerste uur niet eens waar dat da voor stond omdat ik zelf maar 1 keer met Ollie heb hoeven gaan en hij is deze maand 10 geworden.
De bof is wel dat als hij wat gaat mankeren dat ik meteen kan gaan en me niet druk hoef te maken over de kosten maar het komt zo ontzettend vaak voor dat mensen hier wel problemen mee hebben.
*giechel*quote:Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Jah ik nu ook.
Zal het nog eens voor iemand opnemen..
Nee ok, maar ik vind dan de combi financiele problemen en dan wel dikke LCD TV, naar peperdure concerten, altijd digitale troep kopen in V&A, een lowrider (fiets) voor >1200 ofzo kopen wel weer enigszins kromquote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Stali het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er word niks ondernomen omdat we het niet kunnen finnancieren....
Als er ergens een concert is waar ik heen wil is dat misschien 1x per 6 maanden of zo, En dan koop ik meestal de tickets 2ehands...
We moeten rond komen van een uitkering!!!.... Mijn ma krijgt nog 250euro minder per maand waardoor we met z`n 2e van 125euro in de maand rond moeten komen(Eten drinken benzine wegenbelasting)...
Vind je het dan gek dat ik niet naar de dierenarts kan?
Als ik dan 1x in de maand naar de dierenarts zou gaan konden we net zo goed in een kartonnendoos onder een brug slapen!!!!
Dat is zo hier en daar echt wel gebeurd, trust mequote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.quote:Hulpfonds
Buiten de Bijzondere Bijstand bestaat er in de gemeente Wormerland ook nog een Hulpfonds. Dit Hulpfonds is bedoeld voor niet strikt noodzakelijke uitgaven die toch voor een goed maatschappelijk functioneren belangrijk kunnen zijn. Bij een gering inkomen is het soms moeilijk geld vrij te maken voor b.v. een abonnement op een krant, de contributie van de bibliotheek, bijkomende schoolkosten, medische verzorging voor uw huisdieren, een abonnement op het zwembad etc.
Voldoet u aan dezelfde criteria als hiervoor omschreven, dan kunt u de gemeente verzoeken om een uitkering uit het Hulpfonds. Ook dit is een recht. Schroom dus niet er gebruik van te maken, als u hiervoor in aanmerking komt.
Dat dus en dat vind ik nou weer sneu voor degenen die wel een ziek dier thuis hebben.quote:Op maandag 16 november 2009 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Om zelf aan te schaffen?
Zie, nu twijfel ik dus weer of het niet gewoon een troll is
Ik weet zeker dat wanneer ik er een topic over zou openen dat me wel even duidelijk zal worden gemaakt dat je toch minstens wel 1 keer per jaar naar de dierenarts moet voor bijv. entingen. En ik ga nooit want Ollie is gezond en ik wil die hummer van de da niet bekostigen.quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind dat wel erg overtrokken. Alsof je meteen wordt neergesabelt wanneer je niet a la minute naar de dierenarts rent.
Dat wist Stali (en ik) toen toch nog niet?quote:Op maandag 16 november 2009 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee ok, maar ik vind dan de combi financiele problemen en dan wel dikke LCD TV, naar peperdure concerten, altijd digitale troep kopen in V&A, een lowrider (fiets) voor >1200 ofzo kopen wel weer enigszins krom
Serieus, als braddie bereid is dat beest weg te doen, en er is echt geen oplossing voor te vinden.. dan komt ie hierquote:Op maandag 16 november 2009 12:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zieke hondje is 14, bejaard.
Waar moet ie die naartoe doen dan? Het asiel in maar?
Fijn dat jullie mij heel hebben gelaten danquote:Op maandag 16 november 2009 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is zo hier en daar echt wel gebeurd, trust me
De TV en kaartjes staan in z'n sigquote:Op maandag 16 november 2009 13:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat wist Stali (en ik) toen toch nog niet?
Ik zie niet iemands hele postgeschiedenis uit te pluizen hoor, ik reageer gewoon op wat ik hier lees.
Senes, de geldproblemen zijn al opgelostquote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.
Want ook al hebben ze niet veel geld, ik vind gewoon wel dat het beestje medische zorg verdiend.
Ik ben aan het zoeken geweest en sommige gemeentes hebben speciale fondsen:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.
Ik geloof TS niet meer. Maar dat artikel is wel heel mooi. Al zou iemand het maar lezen die wel in een dergelijke situatie zit.quote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar we gaan nu steeds meer offtopic, ik vind een topic over de sfeer in F&F prima hoor, maar zullen we die dan verder voeren in het FB topic? En hier gewoon weer terug gaan naar TS en het oude hondje.
Want ook al hebben ze niet veel geld, ik vind gewoon wel dat het beestje medische zorg verdiend.
Ik ben aan het zoeken geweest en sommige gemeentes hebben speciale fondsen:
[..]
Lijkt me de moeite waard om hier eens naar te informeren.
Kweej, lees nou eens even bij joh, voor je reageertquote:Op maandag 16 november 2009 13:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus, als braddie bereid is dat beest weg te doen, en er is echt geen oplossing voor te vinden.. dan komt ie hier
Entingen 1x per jaar is allang achterhaald. Ook dieren bouwen levenslange weerstand op na enting.quote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat wanneer ik er een topic over zou openen dat me wel even duidelijk zal worden gemaakt dat je toch minstens wel 1 keer per jaar naar de dierenarts moet voor bijv. entingen. En ik ga nooit want Ollie is gezond en ik wil die hummer van de da niet bekostigen.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Senes, de geldproblemen zijn al opgelost
TS moet gewoon de computer en de videocamera niet kopen die hij wil gaan kopen
Nu je dit topic hebt gelezen he.. en dus hebt gelezen dat TS en zn moeder niet kunnen rondkomen, en hun beesten kunnen verzorgen... wil jij dan met droge ogen beweren dat TS goed voor zn dieren is?quote:Op maandag 16 november 2009 13:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Met een reden die ik al langer geleden in dit topic had gelezen en waar o.a. jij gezellig over heen walst.
Want het is uiteraard veel makkelijker om te zeggen dat TS slecht is voor zijn honden en dan voel jij je ook nog eens enorm goed over jezelf want bij jou is dat allemaal niet aan de orde.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Ben ik daarvoor aan het spitten..
Dat is waar en een fijn ideequote:Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik geloof TS niet meer. Maar dat artikel is wel heel mooi. Al zou iemand het maar lezen die wel in een dergelijke situatie zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |