leonieke, wij hebben Ruben welgeteld 1 nacht bij ons op de kamer gehad en dat werkte voor mij absoluut niet. Ik kon er simpelweg niet van slapen en op zijn eigen kamertje ging dat stukken beter.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:35 schreef leonieke het volgende:
Hmz, niemand die het zo direct in de eigen kamer heeft gelegd? Wij waren van plan om het direct op zijn eigen kamer te leggen, maar de meeste mensen zeggen dus dat ze dat niet direct hebben gedaan. En dan krijgen we een plaatsprobleemWe hebben namelijk de kamer van mijn man van vroeger meegekregen en die staat dus niet in wat eigenlijk onze kamer zou moeten zijn. Maar als we de baby op onze kamer zouden willen houden, moeten we echt verhuizen naar de andere (grotere) kamer en dan zouden we dus nog een nieuwe slaapkamer moeten kopen.
Twijfels, twijfels, twijfels dus
Desnoods lekker alleen gaanquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef leonieke het volgende:
Fijn om te lezen dat sommige mensen ook heel vlug overschakelen naar een eigen kamer.
En oeh, ik smelt helemaal weg bij die 3D-echo's. Tot nu toe nog altijd mijn man niet weten te overtuigen. Maar ik geef nog niet op
Nah, ik wil er mijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:19 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Desnoods lekker alleen gaan
Die ben ik ergens verloren geraakt bij de laatste IUI vrees ikquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dan moet je al je vrouwelijke charme in de strijd gooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mental note: drukker bellenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:47 schreef Meimeltje het volgende:
Hier vandaag eindelijk maar eens gekeken voor geboortekaartjes. We wilden zelf iets met een foto gaan doen, maar hebben gewoon geen tijd voor fotoshoot enzo. Uiteindelijk zijn we geslaagd voor een standaard kaartje...en dat is best bijzonder aangezien onze smaken daar in verschillen
Ja foto zelf maken kon ook, maar had een idee en dat zou echt mooier zijn in een fotostudio.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
mental note: drukker bellen
Als wij voor een fotokaart gaan dan maken we de foto waarschijnlijk zelf
S haar kaartje was met zelfgemaakte foto en dat doe ik dit keer weer zo hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:47 schreef Meimeltje het volgende:
Hier vandaag eindelijk maar eens gekeken voor geboortekaartjes. We wilden zelf iets met een foto gaan doen, maar hebben gewoon geen tijd voor fotoshoot enzo. Uiteindelijk zijn we geslaagd voor een standaard kaartje...en dat is best bijzonder aangezien onze smaken daar in verschillen
Bij Eva is de fotograaf toen aan huis gekomen. En de slaapkamerdeur als achtergrond gebruikt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:58 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja foto zelf maken kon ook, maar had een idee en dat zou echt mooier zijn in een fotostudio.
Bij de 1e hadden we alles al zo snel geregeld, maar nu had ik bij veel zoiets van 'komt nog wel'....maar de weken vliegen toch wel erg snel voor bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Van harte met je zoon, precies 10 jaar na die van mij geboren !quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:14 schreef het-is-mij het volgende:
Hallooooo
Ff heel snel, zag al dat hobsel al ge update had.
Zondag moest ik idd blijven ivm hoge bloeddruk, nog geen medicatie en ze wilden maandag afwachten.
Zondagnacht (0:00) braken mn vliezen maar geen weeen.
Maandagnacht (0:30) kreeg ik weeen en dinsdagochtend, 13 oktobter om 10:05 is onze zoon geboren, 53 cm en 3730 gram.
Moesten nog tot donderdagochtend blijven ivm gebroken vliezen en infectiegevaar, nu thuis en genieten en bijkomen.
Bevallig was heftig, hij lag nog in AAA, soort sterrenkijker/kruinligging maar het belangrijkste, hij is er!
Ik lees later bij.
Ja, tot een uur of half 7, toen zei ik tegen mezelf dat ik rond 7 uur het ziekenhuis zou bellen als het dan nog steeds was. Toen heb ik echt mijn lichaam vervloekt omdat het minder werd. Dat kwam het niet door terug helaasquote:
Met een inleiding voor komende week op de planning zullen ze toch niet eerder gaan ingrijpen ben ik bang (dat hebben ze me donderdag wel duidelijk gemaaktquote:Op zondag 18 oktober 2009 08:51 schreef freecell het volgende:
Anders toch even iemand bellen joh? Straks ben je meer dan een week aan het bevallen, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...
Ja, maar misschien hoort het wel gewoon bij mijquote:Op zondag 18 oktober 2009 08:57 schreef freecell het volgende:
Dat scheelt inderdaad. Maar het blijft beroerd...
Zo, wauw Mijsje, dat heb je goed onthouden!quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:34 schreef mijsje het volgende:is dat die vriendin waarmee je toen met de scheppen samen op de foto stond?
veel plezier Inca!
Ik gun die kleine nog 4 dagen respijt en dan ga ik zeuren bij de gyn dat ik echt niet op mijn gemak ben. Maar hey, misschien vindt hij het gewoon zo heerlijk rustig in mijn buik en is het zo'n slaapkop als zijn maquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Leonieke, over het niet voelen van de baby, toen de zwemles-mw aan iemand vroeg die 21w zwanger was, of ze het kind al voelde, moest ik wel ff aan jou denken.Hopelijk ga je je kindje heel snel voelen en word je helemaal lens geschopt
quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:55 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zo, wauw Mijsje, dat heb je goed onthouden!Dat is ze inderdaad, zij is gisteren bevallen! En dank je wel, jij bent zo lief!
![]()
Maar de kaneel kalmeert de maag wat en daardoor komt het er meestal niet weer uitquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:08 schreef Troel het volgende:
Geraspte appel zonder iets zou ik mee beginnen, minder vies als het naar buiten komt weer.
heb ik ook hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom heb ik nou het gevoel dat Troel er morgen voor gaat?Zou het?
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnenquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom heb ik nou het gevoel dat Troel er morgen voor gaat?Zou het?
Oh, dat van 'deze week' wist ik nog niet eens, maar ik baseer het idd wel op het 'ik hoef niet tot het einde door' en dan nu 37-5... Ja, lijkt me dat ze op een maandag gaan beginnen dan ofzo.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnen
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnen
Gember spul. Ik heb gembertabletten geslikt, dat hielp wel om mijn maag wat kalmer te maken en ik was er minder misselijk door. Ginger ale en dat soort spul kan ook. (als je het lust tenminste)quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:58 schreef freubelmuts het volgende:
ow wat een mooi beebjes![]()
hebben jullie trouwens nog tips over wat ik eventueel wel binnen zou kunnen houden
ben het spugen nu wel een beetje beu
en ik heb vandaag te horen dat er nog weer een hele goede vriendin zwanger is! zo leuk!
BE of Rocka of Lois.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij mij begint de week op zondagDaar trokken ze zich in het ziekenhuis in ieder geval niets van aan
Overigens zouden ze ook op vrijdag het infuus aangesloten hebben als ze dat nodig hadden geachtEn Ruben is op een dinsdag geboren
jammerquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:10 schreef lunastar het volgende:
Goedemorgend
Ik waggel nog rond hoor... kan in weekend niet op internet want dan is het lekker druk ten huize hier...
Maar zag dat Martine en het-is-mij uit het lijstje zijn verdwenen
Proficiat dames... en lekker genieten nu...
nu vlug verder bijlezen...
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:26 schreef Troel het volgende:
Mag ik trouwens ook gewoon voor vannacht gaan? Dat heb ik eigenlijk nog het allerliefst, alhoewel een bevalling in zo'n korte tijd natuurlijk ook best heftig is
3e staan is veel engerderderquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
en OMG weer 3 uit het lijstje...
ik sta ineens als 18e.... time flies....
Wááát? Waar?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik feliciteer gewoon hier, proficiat Troel met jullie zoontje![]()
Stel jezelf de vraag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:08 schreef harley het volgende:
Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe mama's (en papa's)
Ik heb even een vraagje.
Wij twijfelen of we de nekplooimeting willen laten doen. Ergens wel ergens niet. Nu blijkt het niet vergoed te worden, want er zijn geen medische indicaties omdat we beiden gezond zijn het niet in de familie voorkomt alle bloed en urinewaardes in orde zijn en mijn vriendin pas 26 is en dus ook niet "te oud" is. Onze verloskundige praktijk maakt gebruikt van de diensten van diagnostisch centrum Eindhoven voor de nekplooimeting. Maar volgens hun site maken zij weer gebruik van iemand van de polikliniek Prenatale Diagnostiek en Therapie van het academisch ziekenhuis Maastricht (azM)
Maar op internet worden als kosten voor deze test bedragen opgegeven van 70-80 euro (zie website vgz) maar voor ons zou het ¤139,50 kosten. Dat vind ik nogal een prijsverschil. (waarschijnlijk doordat het dus met 2 tussenpersonen gebeurd) Daarnaast vond ik de telefonische informatie echt heel miniem op mijn vraag werd ik doorverbonden met de financiële afdeling waar ik iemand aan de lijn krijg die amper Nederlands praat, mijn vragen niet begrijpt en dus ook mij niet goed kan informeren. Heel eerlijk heb ik het dan al gehad met zo'n instelling..... Wat zijn jullie ervaringen met de test op zich en eventuele andere instellingen die dit kunnen verzorgen.
Het is ook zo dat je natuurlijk enkele weken onzekerheid kunt hebben in afwachting van de test. De test niet 100% nauwkeurig is. dus wat is wijsheid.
De vraag bij de nekplooimeting is, als de uitslag slecht is, zou je dan invasieve diagnostiek willen doen om zeker te weten of het kindje down heeft? En als het kindje down blijkt te hebben, zou je het dan weg laten halen? Als je antwoorden op deze vragen twee keer "ja" is, zou ik de test doen. Anders niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:08 schreef harley het volgende:
Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe mama's (en papa's)
Ik heb even een vraagje.
Wij twijfelen of we de nekplooimeting willen laten doen. Ergens wel ergens niet. Nu blijkt het niet vergoed te worden, want er zijn geen medische indicaties omdat we beiden gezond zijn het niet in de familie voorkomt alle bloed en urinewaardes in orde zijn en mijn vriendin pas 26 is en dus ook niet "te oud" is. Onze verloskundige praktijk maakt gebruikt van de diensten van diagnostisch centrum Eindhoven voor de nekplooimeting. Maar volgens hun site maken zij weer gebruik van iemand van de polikliniek Prenatale Diagnostiek en Therapie van het academisch ziekenhuis Maastricht (azM)
Maar op internet worden als kosten voor deze test bedragen opgegeven van 70-80 euro (zie website vgz) maar voor ons zou het ¤139,50 kosten. Dat vind ik nogal een prijsverschil. (waarschijnlijk doordat het dus met 2 tussenpersonen gebeurd) Daarnaast vond ik de telefonische informatie echt heel miniem op mijn vraag werd ik doorverbonden met de financiële afdeling waar ik iemand aan de lijn krijg die amper Nederlands praat, mijn vragen niet begrijpt en dus ook mij niet goed kan informeren. Heel eerlijk heb ik het dan al gehad met zo'n instelling..... Wat zijn jullie ervaringen met de test op zich en eventuele andere instellingen die dit kunnen verzorgen.
Het is ook zo dat je natuurlijk enkele weken onzekerheid kunt hebben in afwachting van de test. De test niet 100% nauwkeurig is. dus wat is wijsheid.
Heb je dit gebeld?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:11 schreef harley het volgende:
die kosten boeien me eigenlijk ook niet. (ook al heb ik het geld nu eigenlijk niet wegens total loss rijden van mijn vriendin d'r auto door mij ze heeft al een nieuwe gekregen van me maar houdt wel in dat we ff krap zitten maar dat komt allemaal wel goed) Maar als er een prijsindicatie gegeven wordt en het is 50% duurder vind ik dat wel een verschil....
Maar ook dat het via via via moet en dat je telefonisch te woord wordt gestaan door iemand die de Nederlandse taal niet eens beheerst en daarom mij niet kan informeren over de hoe en de wat dan stoort mij ook dus ik was benieuwd of er ook anderen zijn die dit kunnen. (ik heb me al veel ingelezen op internet maar ik ga die mensen ervoor betalen dus dan wil ik het van hun horen) Ik neem aan dat in heel Brabant/Limburg er niet alleen in Maastricht zo iemand zit.
Heb je CZ want die blijken het wel te vergoeden !quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:03 schreef happyme28 het volgende:
Tegen ons werd verteld dat we dat zelf moeten betalen en dat het zo'n 125 euro kost, maar ik heb tot op heden (nu 2,5 maand geleden) nog geen rekening gezien, dus exact weet ik het niet.
Is dat zo, dat CZ dat wel vergoed? Want ik zit bij cz namelijk.......ben benieuwd, zal het vanavond eens uitzoeken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:23 schreef harley het volgende:
[..]
Heb je CZ want die blijken het wel te vergoeden !
Ik vergeet trouwens helemaal om voor de OP onze uitgerekende datum te vermelden-> 12-05-2010
Fijn!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ons kind is gedraaid en ligt nu goed. Op naar de thuisbevalling!
Volgens diagnostisch centrum eindhoven wel. VGZ alleen vanaf 36 jaar leeftijd van moeders.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef becky27 het volgende:
[..]
Is dat zo, dat CZ dat wel vergoed? Want ik zit bij cz namelijk.......ben benieuwd, zal het vanavond eens uitzoeken.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef amaranta het volgende:
liever geen natuurlijk maa rik ben met mijn bevalplan bezig.
Nu is een knip zo gezet, maar die geneest minder goed als dat het inscheurt.
maar bij inscheuren kun je weer helemaal uitscheuren en dat is bij een knip niet zo.....
Vannacht wel weer aan één stuk door, maar niet heel erg lang, ik was er wel al vroeg uit. Geeft niet, ik heb net nog maar even een tukje gedaan. Voor het eerst in vier dagen overigens, die ijzerpillen doen echt een hoop goed! En Whaha, toch maar die toeter inderdaadquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:37 schreef Twinkly het volgende:
Oh wat lief, ik kan niet wachten tot we ons kindje kunnen bewonderen![]()
Gelukkig kwam mijn broer gisteren een computerspelletje brengen: Overlord II. Ik hoop dat het leuk is dan ga ik tenminste niet meer steeds denken dat mijn vliezen gaan brekenHet spel klinkt wel errug grappig.
Heb jij wel goed geslapen Icantrix? Ik niet, vanmiddag dus maar weer eventjes erin. Vannacht betrapte ik een van onze katten in de boxHij lag heerlijk in een boellie te slapen, had gewoon de ballonnen opzij geduwd. Die zijn nu ook wel een beetje leeggelopen dus er is plek. Toch maar zo'n supporterstoeter kopen dan?
Hele buurt + kind wakker
Oe, dat ijs is echt zoooooo lekker he!quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, jij hoort nog met je kop in het zand hoor! Ik ook trouwens
Owja! En Freubelmuts, het enige dat mij eenbeetje verlichting gaf tegen de misselijkheid was sorbetijs citroensmaak van de Albert Heijn en pepermuntjes sabbelen. Het valt te proberen he?
sorry schatquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:04 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Wat doe je me aan?
Ookal ben ik erg benieuwd naar de reacties hier op
Een deel van mij is heel benieuwd en vind dat ik hier toch wel eens naar moet/mag gaan kijken, maar het andere deel roept echt heeeeeel hard "NIET DOEN!"quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Keshet het volgende:
Ok, toch even google aangeslingerd. Link!
Amaranta: Ik hoop dat jij er wat aan hebt, ik durf 't stuk niet te lezen.
Edit: Ik twijfel dus niet aan jouw Google-Skillz he.
Hmm, kon het niet laten om Keshet haar link te lezen.....Ik zit niet lekker meer....quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
sorry schat
ik wil gewoon zoveel mogelijk tot in de puntjes vastleggen, dan kan het nog helemaal anders lopen,maargoed...
Wacht nog maar ff, "later" is veeeeel beter!quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:31 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Een deel van mij is heel benieuwd en vind dat ik hier toch wel eens naar moet/mag gaan kijken, maar het andere deel roept echt heeeeeel hard "NIET DOEN!"![]()
Misschien even bewaren voor "later"...![]()
Ik ga nog effe snel stofzuigen, intake voor de kraamzorg komt zo!
ik heb dat nog nagevraagd, en mijn vlos zei dat scheuren niet per se sneller genezen dan knippen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef amaranta het volgende:
maar bij inscheuren kun je weer helemaal uitscheuren en dat is bij een knip niet zo.....
Dat vertelde mijn vk me net ook.quote:[b]
Amaranta mijn verloskundige zei dat ze tegenwoordig niet meer zo snel inknippen, alleen als er ingrepen nodig zijn waarbij het kindje snel gehaald moet worden zoals een vaccuumverlossing. Inderdaad omdat een scheur beter heelt. De scheurvlakken grijpen in elkaar, als je een stuk uit een A4-tje scheurt en knipt en dan weer aan elkaar probeert te leggen weet je wat ze bedoelen
Ik lees dit soort dingen nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Keshet het volgende:
Ok, toch even google aangeslingerd. Link!
Amaranta: Ik hoop dat jij er wat aan hebt, ik durf 't stuk niet te lezen.
Edit: Ik twijfel dus niet aan jouw Google-Skillz he.
Ik had ook meer last van de knip (schuin) bij Kim en de enorme blauwe plek van de spuit. (sorry dames die nog moeten)quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:54 schreef mefke79 het volgende:
Amaranta, over scheuren en knippen. Ik heb meer last gehad van mijn knip dan van de inwendige scheur. Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ie inwendig was en niet uitwendig. Overigens, van beide heb ik niet veel last gehad, alleen die blauwe plek die er bij hoorde...auw(sorry dames voor de plastische uitleg)
Dank, ja hoor. Ik lees meer dan ik post. Sta al tijdje in de OP hoorquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:26 schreef amaranta het volgende:
Reintjimooi filmpje
had ik je al eerder in dit topic gezien? Zo nee welkom en zo ja excuses voor mijn onoptlettendheid
Haha, dat was dus wat ik zo ranzig vond. Ja bij een knip knippen we dwars door je iperen en aders heen en bla blaquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:49 schreef Reintji het volgende:
[..]
Dank, ja hoor. Ik lees meer dan ik post. Sta al tijdje in de OP hoor![]()
Over de knip (Episiotomie). Vaak is een knip dieper, door de spierlagen. Een rechte snede geneest nu eenmaal langzamer dan een (natuurlijke) rafelige scheur.
Thanks,quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:47 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, wat een stoer filmpje Reintji!(Ennuhm, ben je zelf vlos of gyn, of weet je er gewoon heel veel vanaf en heb je thuis een echo-apparaat?)
Als ik nou even langskom, doe je mijn beeb dan ook zo mooi in beeld brengen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Thanks,nee ik werk bij de radiologie in het UMCG.
Dat vond ik trouwens ook wel een vieze bedoening hoor, dat hele navelgebeuren...quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook niet gekeken naar het navelstompje van Eva. Ik kan daar dus echt niet tegen. Gelukkig viel het er snel af.
Ik moest hier wel een beetje om lachen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:20 schreef Ssserpente het volgende:
Net daarvoor hoorde ik 'r nog zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand zoveel energie stak in het tegenhouden van de persweeen...
Wat laat dan! Raar hoorquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:00 schreef amaranta het volgende:
kraamzorg heeft hier nog geen contact opgenomen :S
Wat Keshet zei klopt: een scheur volgt de weg van de minste weerstand en dus de anatomie en een knip gaat daar dwars doorheen. Een scheur geneest daarom vaak met minder pijn en minder complicaties. Je veronderstelling dat een knip niet door kan scheuren klopt helaas niet, ook een knip kan een (sub)totaalruptuur worden. Met een knip voorkom je geen totaalruptuur. In de verloskunde is het daarom niet voor niks dat in principe de enige juiste indicatie voor een knip foetale nood is (kunstverlossing daargelaten).quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef amaranta het volgende:
namens happyme28 bedankt!quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
En nu hou ik er over op, het is niet luek voor de struisvogelmamas
Anders open ik wel een topic goed???
Veel beterquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:02 schreef huuphuup het volgende:
oh sorry struisvogeltjes!![]()
on a positive note, het cliche was waar voor mij, zodra ze op mn buik gelegd werd was ik alles vergetenen van het hele pers-gedoe heb ik helemaal niets gevoeld.
zo beter?
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
Zo komt het ook in het plan te staan. Knip alleen indien medisch noodzakelijk. En daarbij leg ik het dus bij de vk/gyn neer of het nodig is of niet.
Als het weer een pomp verlossing wordt dan zal dat wel het geval zijn.
Maar ik ga proberen om dit keer zonder pomp te bevallen!
Nou ik er over nadenk. Met Tyler geen knip gehad, wel vacuumpomp. Wel een klein beetje gescheurd, maar amper last van gehad.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!.
Foto?!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:06 schreef Chan het volgende:
Hier hebben ze wel gewoon verdoofd met het hechten, maar die prikken waren zó vreselijk pijnlijk vond ik.. (er is een foto van mij terwijl precies die prikken gezet werden, je kon aan mn hoofd zien dat ik het niet leuk vond) De verdoving was alleen niet helemaal goed overal ingewerkt en het laatste stukje heeft ze dus zonder verdoving gedaan op mijn verzoek, want zo'n prik wilde ik echt niet nog een keer!
Wauw, zo kan het dus ook!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!.
Hier ook verdoving voor de knip voor de vacuum en ik heb door die verdoving toen zowel van de knip als van het hechten niks gevoeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:57 schreef huuphuup het volgende:
mja over dat verdoven tijdens een knip. Ik ben ook verdoofd. Ik dacht ook dat ik er daarom niets van gevoeld had. Maar ik hoorde achteraf dat alleen de bovenste huidlaag verdoofd werd en niet wat daaronder allemaal zit. Daarbij moet je het hebben van je weeen zeg maar.
Bij het hechten heb ik dan weer geen verdoving gehad![]()
pas toen ik de gyn bijna een kaakfractuur heb geschopt (per ongeluk overigens) en mijn vk aandrong op een verdoving heeft ze uiteindelijk toch maar een spuit gezet
Dus dat zou ik er misschien wel inzetten, hechten enkel onder verdoving.
Ik heb bij Amber ook niet dat gevoel gehad van het hoofdje dat stond.. bij Tess wel...quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook verdoving voor de knip voor de vacuum en ik heb door die verdoving toen zowel van de knip als van het hechten niks gevoeld.![]()
En idd ook niet van het eigenlijke geboren worden zelf.
Deze keer daarentegen...Dat hoofdje dat staat!
Dat gevoel kende ik nog niet!
En dat had zo mogen blijven.
Maar idd, ik was het ook zo weer vergeten!
Ik zou zeggen: begin jij vast...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 03:28 schreef Twinkly het volgende:
Geen mensen stiekem aan het bevallen hier?![]()
Ik durf niet meer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 03:28 schreef Twinkly het volgende:
Geen mensen stiekem aan het bevallen hier?![]()
Sinds een paar dagen is hij echt ingedaald, mijn buik is ineens veel lager en gaat van mijn benen plotseling over in de bobbel. En ik kan mijn eigen navel niet meer zien, hele maffe gewaarwording. Ik merk nog niet zoveel verschil bovenin, maar onderin wel: veel minder last van die steken. Ik denk dat dat met het indalen te maken had want vlak voordat mijn buik zo laag werd kon ik haast niet meer lopen van de steken en moest ik constant plassen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik durf niet meer.![]()
Jouw baby was toch al ingedaald? Heb je gemerkt dat je buik daardoor ook lager is komen te zitten? Die van mij heeft schijnbaar veel ruimte in verticale richting waardoor hij nog steeds niet is ingedaald. Ik zie dat ook niet meer gebeuren tot de bevalling; de buik zit sinds de vorige controle 2 weken geleden nog even hoog. Ik had zo gehoopt dat ik wat meer verlichting zou krijgen als hij m'n maag met rust zou laten. (En doordat hij vrolijk op en neer gaat wordt mijn blaas ook niet ontzien en heb ik juist veel steken daar beneden.)
LALALLALALLALAA!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:23 schreef Lijnloos het volgende:
Ja twinkly, jij bent nu een van de eerste kandidaten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik officieel morgen pas. Stiekem ben ik 1 dag later uitgerekend.quote:
Ah, dus dat merk je toch wel heel duidelijk! Ik sta elke dag vertwijfeld in de spiegel te kijken of de buik al iets lager zit. Mijn navel zag ik al vrij snel niet meer doordat die relatief laag zit (hij wijst een beetje omlaag).quote:Sinds een paar dagen is hij echt ingedaald, mijn buik is ineens veel lager en gaat van mijn benen plotseling over in de bobbel. En ik kan mijn eigen navel niet meer zien, hele maffe gewaarwording. Ik merk nog niet zoveel verschil bovenin, maar onderin wel: veel minder last van die steken. Ik denk dat dat met het indalen te maken had want vlak voordat mijn buik zo laag werd kon ik haast niet meer lopen van de steken en moest ik constant plassen.
Ik weet niet wat ze precies genoteerd heeft, maar ze heeft gezegd dat hij niet is ingedaald en vermoedelijk nog op en neer aan het schroeven is. Ze maakte zich duidelijk geen zorgen en heeft niets gezegd over stuitliggingen en gaan liggen bij het breken van de vliezen. Donderdag heb ik weer controle dus dan vraag ik maar even naar dat laatste. Over het draaien maak ik me geen zorgen, want hij heeft al die tijd in de goede positie gelegen. Het zou wel naar zijn als het op het laatste moment nog een keizersnede wordt.quote:Wat heeft de verloskundige de laatste keer op jouw controlelijst gezet? Bij mij vanaf 33+1 bibi (bewegelijk in bekkeningang), dat betekend dat hij ingedaald was maar niet vastzat, hij kon in principe weer terug naar stuit draaien. Maar je hoeft dan niet te gaan liggen als je vliezen breken. Ik gok dat ze de volgende keer zegt dat hij wel vastzit omdat hij ineens zo diep zit.
Ja! Het is toch altijd extra bijzonder om het te zien bij iemand die even ver is.quote:Vind jij het ook zo bijzonder om het kindje van Troel te zien? Die van ons is gewoon ook al zo mollig en af![]()
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:23 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn gisteren weer bij de pufclub geweest en ook echt leren puffen hihi. Wel heel leuk, relaxed en gezellig!
De kans dat hij nu nog naar stuit draait is wel heel heel erg klein want de ruimte wordt steeds kleiner. Bij iemand op mijn pufcursus was het kindje ook nog niet ingedaald en dobberde vrolijk op en neer, zij was verder dan ik, maar de verloskundige maakte zich echt geen zorgen. Tijdens de bevalling dalen ze dan alsnog in, je moet alleen wel gaan liggen als de vliezen breken omdat anders de navelstreng in de bekkenopening kan zakken en dan door het hoofdje afgesloten wordt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik officieel morgen pas. Stiekem ben ik 1 dag later uitgerekend.
[..]
Ah, dus dat merk je toch wel heel duidelijk! Ik sta elke dag vertwijfeld in de spiegel te kijken of de buik al iets lager zit. Mijn navel zag ik al vrij snel niet meer doordat die relatief laag zit (hij wijst een beetje omlaag).
[..]
Ik weet niet wat ze precies genoteerd heeft, maar ze heeft gezegd dat hij niet is ingedaald en vermoedelijk nog op en neer aan het schroeven is. Ze maakte zich duidelijk geen zorgen en heeft niets gezegd over stuitliggingen en gaan liggen bij het breken van de vliezen. Donderdag heb ik weer controle dus dan vraag ik maar even naar dat laatste. Over het draaien maak ik me geen zorgen, want hij heeft al die tijd in de goede positie gelegen. Het zou wel naar zijn als het op het laatste moment nog een keizersnede wordt.
Ik dacht dat het alleen bij tweede zwangerschappen voorkomt dat de baby nog helemaal op het laatst kan indalen, maar het gebeurt toch ook vaker bij eerste kindjes.
[..]
Ja! Het is toch altijd extra bijzonder om het te zien bij iemand die even ver is.Ik ben trouwens benieuwd of jij eerder gaat bevallen dan ik. Ik denk het wel! Denk je dat het een oktober- of novemberbaby wordt? Ik zie mezelf wel ingeleid worden na 2 weken over tijd gelopen te hebben. Echt iets voor mij. Maar goed, je weet het natuurlijk gewoon niet. Elke avond voor het slapen gaan zeg ik tegen mezelf dat het misschien vannacht wel gaat gebeuren, maar echt geloven doe ik het niet. Meestal vergeet ik gewoon dat ik niet alleen zwanger ben maar er ook echt een baby uit gaat komen.
![]()
Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? Je postte op een vreselijk tijdstip en je bent er nu ook weer zo vroeg!
Ik vond het juist zo'n goede oplossingquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:50 schreef freecell het volgende:
Mannen zijn er om te ouwehoeren, leg je er maar bij neer
Wat ik heb gemerkt bij de vorige bevalling is dat ik uiteindelijk naar een maner zocht die voor mij prettig was. Bij de cursus leerde ik iets van 7 keer uitpuffen en ik vond zelf 3 keer fijner.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerkingquote:[b]Op dinsdag 20 oktober 2009 09:08 Nee, slecht geslapen, ik kon niet meer slapen na geplast te hebben en ben 's morgens om 7 uur ofzo pas weer in slaap gevallen en toen heb ik ML wakker gesnurktHij zat om half 8 al op zijn werk door mij
kreeg jij geen gratis pufcursus van je verzekering?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.
Ik deed de cursus Samen Bevallen en daar hebben we verschillende technieken geleerd. Ik denk dat ik er wel wat aan zal hebben alleen ben ik bang dat ik op het moment zelf alles vergeten ben. Daarom is het zo fijn dat ML ook mee was naar de cursus en hij mij weer bij de les kan brengen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ik heb gemerkt bij de vorige bevalling is dat ik uiteindelijk naar een maner zocht die voor mij prettig was. Bij de cursus leerde ik iets van 7 keer uitpuffen en ik vond zelf 3 keer fijner.
Overigens is/was mijn cursus gratis.
iddquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef DJRandall het volgende:
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerking![]()
Now you're even!
staat volgende week op de planningquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerking![]()
Now you're even!
Oh ja, goedemorgen dames! Hier vandaag een heel dagje werken. Waarschijnlijk de laatste keer. Mijn baas had gevraagd of ik vandaag langer kon blijven omdat er niemand op kantoor is. Vond dat ik hem wel tegemoet kon komen.
Vooralsnog gaat het minder werken erg goed. Op een of andere manier ben ik alleen maar slaap aan het inhalen, dus het is goed dat ik dus een stap terug heb gedaan. Mijn gevoel zegt dat ik gewoon net op tijd ben geweest.....
En Amaranta, ben jij ook al begonnen aan je boxkleed?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Ik had verschillende manieren van puffen geleerd en wat voelde bij de bevalling het beste?
Ja fluiten
Loop je fluitend door het huis te bevallen
Maar ik vond het zo stom van mezelf dat ik er weer mee stopte. Als ik deze keer weer wil fluiten doe ik het gewoon, stom of niet
Dat dus, het komt zoals het komt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Ik had verschillende manieren van puffen geleerd en wat voelde bij de bevalling het beste?
Ja fluiten
Loop je fluitend door het huis te bevallen
Maar ik vond het zo stom van mezelf dat ik er weer mee stopte. Als ik deze keer weer wil fluiten doe ik het gewoon, stom of niet
Ze kwam wel toen we belden, dus blijkbaar welquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
geweldig!!!
Geloofde de verloskundige door de telefoon wel dat je al ver genoeg was voor een bezoekje? Loop je door het huis te fluiten! hahaha
dus die gaan we straks maar contacterenquote:Zoals ik het nu bekijk kun je het beste met die andere drukker contact opnemen ik denk dat dat een stuk in de prijs uitmaakt.
Dit zijn de adres gegevens van die de drukker
kerkliederen??quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze kwam wel toen we belden, dus blijkbaar wel
Ik ben begonnen met altijd is kortjakje ziek te fluiten, maar dat voelde raar, toen gewoon wat lossen noten en uiteindelijk de halve opwekkingsbundel.
TARA vond het raar
De verloskundige vond het juist wel goed trouwens, want oor fluiten moet je ademhaling ook gecontroleerd zijn, dus werkt net zo goed als puffen
Jupquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
kerkliederen??
(ker-kliederen of kerk-liederen ?)
Wat superaardig van die drukkerquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren onze voorkeursdrukker gebeld en een beetje vertelt over het kaartje. Hij dacht dat het wel een hele dure grap zou worden dus ik had afgesproken om hem een opzetje te mailen.
Krijg ik eensuper eerlijk antwoord terug dat het heel duur wordt en hij geeft me het adres van een andere drukker.
Vind ik echt fair van hem. Hij had ook gewoon niks kunnen zeggen en ons een torenhoge rekening voorschotelen.
[..]
dus die gaan we straks maar contacteren
Jawel, maar ik ben sowieso een slecht slaper. Als ik erop let dat ik 's avonds voor het slapen gaan nog iets eet (een volkoren boterham) maar niet te veel of te vet/zoet (een doos bonbons), dan red ik het aardig tot een uur of 3-4. Dan moet ik naar het toilet en slaap ik met een beetje mazzel weer verder. Tussendoor word ik ongeveer elke 2 uur wakker en moet ik een rennie nemen en wat water drinken.quote:
Ik zou niet weten waar ik een gratis pufcursus zou moeten kunnen krijgen. (Ik probeer nog wel het een en ander te declareren bij mijn verzekeraar, maar ik denk niet dat dat gaat lukken.) Nu kwam mijn cursus ook erg ongelukkig uit in verband met de vakantieperiode. De cursussen begonnen allemaal pas in september weer en ik was de eerste 3 weken van september weg. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Fitzwangercursus waarbij we een half uur theorie krijgen en een uur fitness. Het fitnessen maakt het het geld nog min of meer waard.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:18 schreef freecell het volgende:
[..]
kreeg jij geen gratis pufcursus van je verzekering?
Samen bevallen ed zou ik wel zelf moeten betalen, maar gewone standaard zw.gym niet.
Nuja, ik ga het deze keer niet weer doen, vorige keer geen bal aan gehad
Jeetjequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik niets eet voor het slapen dan krijg ik erg nare maagzuuraanvallen. Als ik te veel of te slecht eet dan word ik wakker terwijl ik aan het braken ben.Doodeng is dat, omdat ik dan echt naar lucht zit te snakken.
Fysiek red ik het allemaal wel hoor, maar ik ben er mentaal wel klaar mee. Je leeft er zo naar toe...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:36 schreef lunastar het volgende:
Een week overtijd Rubey is ook niet niks hé...
hopelijk mag het toch snel beginnen nu voor je meid...
Spannend! Wat doe je zoal om de tijd door te komen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:34 schreef Rubey het volgende:
*Meldt...
Hier al sinds gisterochtend een voor haar doen hele rustige baby en heb nu ook last van veel slijmverlies.
Maar echte concrete aanwijzigingen dat het staat te beginnen zijn er nog niet... we wachten maar weer rustig af!
MEID! Hoe concreet wil je hem hebben! Een rustige baby is een voorbode van een naderende bevalling. JE kindje is nu rust aan het pakken om straks geboren te worden!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:34 schreef Rubey het volgende:
*Meldt...
Hier al sinds gisterochtend een voor haar doen hele rustige baby en heb nu ook last van veel slijmverlies.
Maar echte concrete aanwijzigingen dat het staat te beginnen zijn er nog niet... we wachten maar weer rustig af!
Jij hebt duidelijk een carrière als bevallingscoach misgelopen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
MEID! Hoe concreet wil je hem hebben! Een rustige baby is een voorbode van een naderende bevalling. JE kindje is nu rust aan het pakken om straks geboren te worden!
En slijmverlies ook nog! JIj gaat gewoon vandaag aan je bevalling beginnen en morgen kom je vertellen dat je kind er is!
go go go go go
Ach, het is gewoon een kwestie van een maag die in de verdrukking komt. Het is een groot kind en ik draag naar binnen, dus m'n organen hebben het moeilijk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:51 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, blech, dat klinkt écht heel engHeb je het er al met je VK over gehad? Bij mij werkt iets hartigs (volkorenboterham met kaas ofzo) eten voor het slapen ook erg goed, maar echt heel veel last heb ik er daarna niet van. Ik zou denk ik toch even contact opnemen met de VK, dit is niet normaal zeg! Sterkte ermee, vind het echt vervelend voor je..
Sinds een week of twee kan ik weer uitslapenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spannend! Wat doe je zoal om de tijd door te komen?
Adem in, adem uit! Kan het me helemaal voorstellen ja! Zou hetzelfde reageren denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:51 schreef Incantrix het volgende:
Goedemorgen damesWat fijn om je bed uit te komen en het zonnetje te zien schijnen, ik heb het best naar mijn zin zo deze dagen! Ik ben zo blij, gisteren heb ik onze luiertjes definitief uitgezocht en mijn broertje heeft ze besteld
Een superfijn gevoel, vrijdag ben ik toch al 34 weken en ik begin nu toch écht wel veel moeite te krijgen met onafgemaakte, niet opschietende dingen en zaken die we nog niet in huis hebben enzo.. ...
.....Maar verder gaat alles goed hoor, de bui is wel weer voorbij...
DJRandall, geeft vast een heel goed gevoel dat je zo op tijd bent geweest, ennuhm, werk ze vandaag, hoop dat je heel chill je daggie doorkomt
Jah, ok, maar ik vind het wel echt superrot klinken hoor, misschien dat de VK je iets sterkers als rennies voor kan schrijven (ik heb nu Maalox gekregen, heb ook al goede dingen gehoord over Antagel en er schijnen ook nog sterkere dingen te zijn als het echt nodig is), het lijkt me echt niet relaxed zo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het is gewoon een kwestie van een maag die in de verdrukking komt. Het is een groot kind en ik draag naar binnen, dus m'n organen hebben het moeilijk.
Ik begrijp je zenuwen om dat wiegje héél goed. Ik probeer dan ook om me zo min mogelijk afhankelijk van anderen te maken, want ik word er naar van als iets niet snel genoeg naar mijn zin gebeurt. (Dat heb ik altijd al, dus bij mij is het niets hormonaals.) Ik zou de familiewieg van mijn nichtje krijgen, maar ze reageerde niet meer op mijn Hyvesberichtjes en dus heb ik gewoon een nieuwe wieg via Marktplaats geregeld.
Toen ik hier het advies kreeg om nieuwe kleding en beddengoed te wassen schoot ik ook meteen in de stress. Ik heb meteen tig wasjes gedraaid, de babykamer hangt inmiddels vol met nat wasgoed en ik ben al dagen bezig met strijken. De baby mag niet nu komen!
Jij kunt er nu helaas niet zoveel meer aan doen. Je kunt je schoonouders zelf een keer bellen om te vertellen hoe je uitkijkt naar de wieg en dat het je een fijn gevoel geeft als die al naast je bed staat en je erbij weg kunt dromen. Je hebt een prima back-up scenario, dus het moet in ieder geval geruststellend zijn dat je iets hebt mocht de baby te vroeg komen. En heb je eventueel geen kinderwagenbak? (Ik weet niet of een baby daarin mag slapen.)
Het zou fijn als je gewoon te horen kreeg van je lief dat het ook allemaal heel vervelend is. Ik heb helemaal geen zin om te horen dat ik me druk zit te maken om niks. Ik wil gewoon even wat begrip en dan gaat het wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |