quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:55 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zo, wauw Mijsje, dat heb je goed onthouden!Dat is ze inderdaad, zij is gisteren bevallen! En dank je wel, jij bent zo lief!
![]()
Maar de kaneel kalmeert de maag wat en daardoor komt het er meestal niet weer uitquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:08 schreef Troel het volgende:
Geraspte appel zonder iets zou ik mee beginnen, minder vies als het naar buiten komt weer.
heb ik ook hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom heb ik nou het gevoel dat Troel er morgen voor gaat?Zou het?
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnenquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom heb ik nou het gevoel dat Troel er morgen voor gaat?Zou het?
Oh, dat van 'deze week' wist ik nog niet eens, maar ik baseer het idd wel op het 'ik hoef niet tot het einde door' en dan nu 37-5... Ja, lijkt me dat ze op een maandag gaan beginnen dan ofzo.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnen
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze wordt deze week ingeleid... op mijn kalender begint de week op maandag dus dat zou zomaar kunnen
Gember spul. Ik heb gembertabletten geslikt, dat hielp wel om mijn maag wat kalmer te maken en ik was er minder misselijk door. Ginger ale en dat soort spul kan ook. (als je het lust tenminste)quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:58 schreef freubelmuts het volgende:
ow wat een mooi beebjes![]()
hebben jullie trouwens nog tips over wat ik eventueel wel binnen zou kunnen houden
ben het spugen nu wel een beetje beu
en ik heb vandaag te horen dat er nog weer een hele goede vriendin zwanger is! zo leuk!
BE of Rocka of Lois.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij mij begint de week op zondagDaar trokken ze zich in het ziekenhuis in ieder geval niets van aan
Overigens zouden ze ook op vrijdag het infuus aangesloten hebben als ze dat nodig hadden geachtEn Ruben is op een dinsdag geboren
jammerquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:10 schreef lunastar het volgende:
Goedemorgend
Ik waggel nog rond hoor... kan in weekend niet op internet want dan is het lekker druk ten huize hier...
Maar zag dat Martine en het-is-mij uit het lijstje zijn verdwenen
Proficiat dames... en lekker genieten nu...
nu vlug verder bijlezen...
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:26 schreef Troel het volgende:
Mag ik trouwens ook gewoon voor vannacht gaan? Dat heb ik eigenlijk nog het allerliefst, alhoewel een bevalling in zo'n korte tijd natuurlijk ook best heftig is
3e staan is veel engerderderquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
en OMG weer 3 uit het lijstje...
ik sta ineens als 18e.... time flies....
Wááát? Waar?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik feliciteer gewoon hier, proficiat Troel met jullie zoontje![]()
Stel jezelf de vraag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:08 schreef harley het volgende:
Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe mama's (en papa's)
Ik heb even een vraagje.
Wij twijfelen of we de nekplooimeting willen laten doen. Ergens wel ergens niet. Nu blijkt het niet vergoed te worden, want er zijn geen medische indicaties omdat we beiden gezond zijn het niet in de familie voorkomt alle bloed en urinewaardes in orde zijn en mijn vriendin pas 26 is en dus ook niet "te oud" is. Onze verloskundige praktijk maakt gebruikt van de diensten van diagnostisch centrum Eindhoven voor de nekplooimeting. Maar volgens hun site maken zij weer gebruik van iemand van de polikliniek Prenatale Diagnostiek en Therapie van het academisch ziekenhuis Maastricht (azM)
Maar op internet worden als kosten voor deze test bedragen opgegeven van 70-80 euro (zie website vgz) maar voor ons zou het ¤139,50 kosten. Dat vind ik nogal een prijsverschil. (waarschijnlijk doordat het dus met 2 tussenpersonen gebeurd) Daarnaast vond ik de telefonische informatie echt heel miniem op mijn vraag werd ik doorverbonden met de financiële afdeling waar ik iemand aan de lijn krijg die amper Nederlands praat, mijn vragen niet begrijpt en dus ook mij niet goed kan informeren. Heel eerlijk heb ik het dan al gehad met zo'n instelling..... Wat zijn jullie ervaringen met de test op zich en eventuele andere instellingen die dit kunnen verzorgen.
Het is ook zo dat je natuurlijk enkele weken onzekerheid kunt hebben in afwachting van de test. De test niet 100% nauwkeurig is. dus wat is wijsheid.
De vraag bij de nekplooimeting is, als de uitslag slecht is, zou je dan invasieve diagnostiek willen doen om zeker te weten of het kindje down heeft? En als het kindje down blijkt te hebben, zou je het dan weg laten halen? Als je antwoorden op deze vragen twee keer "ja" is, zou ik de test doen. Anders niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:08 schreef harley het volgende:
Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe mama's (en papa's)
Ik heb even een vraagje.
Wij twijfelen of we de nekplooimeting willen laten doen. Ergens wel ergens niet. Nu blijkt het niet vergoed te worden, want er zijn geen medische indicaties omdat we beiden gezond zijn het niet in de familie voorkomt alle bloed en urinewaardes in orde zijn en mijn vriendin pas 26 is en dus ook niet "te oud" is. Onze verloskundige praktijk maakt gebruikt van de diensten van diagnostisch centrum Eindhoven voor de nekplooimeting. Maar volgens hun site maken zij weer gebruik van iemand van de polikliniek Prenatale Diagnostiek en Therapie van het academisch ziekenhuis Maastricht (azM)
Maar op internet worden als kosten voor deze test bedragen opgegeven van 70-80 euro (zie website vgz) maar voor ons zou het ¤139,50 kosten. Dat vind ik nogal een prijsverschil. (waarschijnlijk doordat het dus met 2 tussenpersonen gebeurd) Daarnaast vond ik de telefonische informatie echt heel miniem op mijn vraag werd ik doorverbonden met de financiële afdeling waar ik iemand aan de lijn krijg die amper Nederlands praat, mijn vragen niet begrijpt en dus ook mij niet goed kan informeren. Heel eerlijk heb ik het dan al gehad met zo'n instelling..... Wat zijn jullie ervaringen met de test op zich en eventuele andere instellingen die dit kunnen verzorgen.
Het is ook zo dat je natuurlijk enkele weken onzekerheid kunt hebben in afwachting van de test. De test niet 100% nauwkeurig is. dus wat is wijsheid.
Heb je dit gebeld?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:11 schreef harley het volgende:
die kosten boeien me eigenlijk ook niet. (ook al heb ik het geld nu eigenlijk niet wegens total loss rijden van mijn vriendin d'r auto door mij ze heeft al een nieuwe gekregen van me maar houdt wel in dat we ff krap zitten maar dat komt allemaal wel goed) Maar als er een prijsindicatie gegeven wordt en het is 50% duurder vind ik dat wel een verschil....
Maar ook dat het via via via moet en dat je telefonisch te woord wordt gestaan door iemand die de Nederlandse taal niet eens beheerst en daarom mij niet kan informeren over de hoe en de wat dan stoort mij ook dus ik was benieuwd of er ook anderen zijn die dit kunnen. (ik heb me al veel ingelezen op internet maar ik ga die mensen ervoor betalen dus dan wil ik het van hun horen) Ik neem aan dat in heel Brabant/Limburg er niet alleen in Maastricht zo iemand zit.
Heb je CZ want die blijken het wel te vergoeden !quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:03 schreef happyme28 het volgende:
Tegen ons werd verteld dat we dat zelf moeten betalen en dat het zo'n 125 euro kost, maar ik heb tot op heden (nu 2,5 maand geleden) nog geen rekening gezien, dus exact weet ik het niet.
Is dat zo, dat CZ dat wel vergoed? Want ik zit bij cz namelijk.......ben benieuwd, zal het vanavond eens uitzoeken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:23 schreef harley het volgende:
[..]
Heb je CZ want die blijken het wel te vergoeden !
Ik vergeet trouwens helemaal om voor de OP onze uitgerekende datum te vermelden-> 12-05-2010
Fijn!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ons kind is gedraaid en ligt nu goed. Op naar de thuisbevalling!
Volgens diagnostisch centrum eindhoven wel. VGZ alleen vanaf 36 jaar leeftijd van moeders.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef becky27 het volgende:
[..]
Is dat zo, dat CZ dat wel vergoed? Want ik zit bij cz namelijk.......ben benieuwd, zal het vanavond eens uitzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |