abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:11:17 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73849834
Ik heb ook niet gekeken naar het navelstompje van Eva. Ik kan daar dus echt niet tegen. Gelukkig viel het er snel af.
pi_73851308
Oh, wat een stoer filmpje Reintji! (Ennuhm, ben je zelf vlos of gyn, of weet je er gewoon heel veel vanaf en heb je thuis een echo-apparaat?)

Ja, knippen of scheuren... ik ga ook nog even met mijn hoofd een paar meter dieper hoor *zoekt zandbak*...
Kraamzorg is inmiddels ook geweest hier, kort en bondig gesprek en vlug even over de 1e verdieping gekeken maar ze was tevreden.

En mijn mams is even langs geweest met kadootjes Mooie boxkleed gekregen met een bijpassend mutsje voor de beeb en een knuffeltje.
pi_73851367
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:47 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, wat een stoer filmpje Reintji! (Ennuhm, ben je zelf vlos of gyn, of weet je er gewoon heel veel vanaf en heb je thuis een echo-apparaat?)
Thanks, nee ik werk bij de radiologie in het UMCG.
pi_73851563
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Thanks, nee ik werk bij de radiologie in het UMCG.
Als ik nou even langskom, doe je mijn beeb dan ook zo mooi in beeld brengen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:00:49 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73851694
kraamzorg heeft hier nog geen contact opgenomen :S
pi_73852242
Ik ben geknipt omndat ik niet durfde te scheuren...

Ik voelde dat het niet zou gaan passen en durfde daardoor niet volledig door te persen. De vk gaf me op een gegeven moment nog één kans voordat ze me ging 'helpen'. Stom genoeg lukte het me toen nog steeds niet om me helemaal te geven. Ik ben nogal een controlfreak...

Toen kwam de schaar...

Net daarvoor hoorde ik 'r nog zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand zoveel energie stak in het tegenhouden van de persweeen...
pi_73852279
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook niet gekeken naar het navelstompje van Eva. Ik kan daar dus echt niet tegen. Gelukkig viel het er snel af.
Dat vond ik trouwens ook wel een vieze bedoening hoor, dat hele navelgebeuren...

En stinken!
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:22:58 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73852340
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:20 schreef Ssserpente het volgende:

Net daarvoor hoorde ik 'r nog zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand zoveel energie stak in het tegenhouden van de persweeen...
Ik moest hier wel een beetje om lachen.
pi_73852582
*vingers in oren stopt lalalala* die knip/uitscheur verhalen wil ik geloof ik echt he-le-maal niet lezen nu, ik ga gewoon nog even flink met mn kop in het zand hoor
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:00 schreef amaranta het volgende:
kraamzorg heeft hier nog geen contact opgenomen :S
Wat laat dan! Raar hoor
Hier komt morgen iemand langs voor de intake
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73852648
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef amaranta het volgende:
liever geen natuurlijk maa rik ben met mijn bevalplan bezig.
Nu is een knip zo gezet, maar die geneest minder goed als dat het inscheurt.
maar bij inscheuren kun je weer helemaal uitscheuren en dat is bij een knip niet zo.....
Wat Keshet zei klopt: een scheur volgt de weg van de minste weerstand en dus de anatomie en een knip gaat daar dwars doorheen. Een scheur geneest daarom vaak met minder pijn en minder complicaties. Je veronderstelling dat een knip niet door kan scheuren klopt helaas niet, ook een knip kan een (sub)totaalruptuur worden. Met een knip voorkom je geen totaalruptuur. In de verloskunde is het daarom niet voor niks dat in principe de enige juiste indicatie voor een knip foetale nood is (kunstverlossing daargelaten).

Edit: spuit elf
pi_73853091
Wat Wup zegt over knippen en scheuren ja

en verder zou ik persoonlijk die keus aan de vk laten geloof ik. Zij is het best in staat om te beoordelen welke van de twee nodig is, en ze knipt je echt niet in als ze het niet heel noodzakelijk vindt, of als ze maar half denkt dat je er met een klein scheurtje ook wel komt. Bij mij was het wel nodig om te knippen maar ik heb er helemaal niets van gevoeld. Alledrie de keren niet ( en nee ik heb maar 1 kind, geen 3) Overigens had ik geloof ik niet echt last van een blauwe plek ofzo en ik had heel wat meer pijn (bij het plassen vooral) van een schaafwondje op de schaamlip
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:46:34 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73853264
Zo komt het ook in het plan te staan. Knip alleen indien medisch noodzakelijk. En daarbij leg ik het dus bij de vk/gyn neer of het nodig is of niet.
Als het weer een pomp verlossing wordt dan zal dat wel het geval zijn.
Maar ik ga proberen om dit keer zonder pomp te bevallen!

Huup, toen Eva werd geboren is er voor de knip een verdoving geplaatst, tijdens een wee denk ik want daar kan ik me ook niks van herinneren.

En nu hou ik er over op, het is niet luek voor de struisvogelmamas
Anders open ik wel een topic goed???
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:55:42 #238
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_73853566
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
En nu hou ik er over op, het is niet luek voor de struisvogelmamas
Anders open ik wel een topic goed???
namens happyme28 bedankt!
pi_73853621
mja over dat verdoven tijdens een knip. Ik ben ook verdoofd. Ik dacht ook dat ik er daarom niets van gevoeld had. Maar ik hoorde achteraf dat alleen de bovenste huidlaag verdoofd werd en niet wat daaronder allemaal zit. Daarbij moet je het hebben van je weeen zeg maar.
Bij het hechten heb ik dan weer geen verdoving gehad
pas toen ik de gyn bijna een kaakfractuur heb geschopt (per ongeluk overigens ) en mijn vk aandrong op een verdoving heeft ze uiteindelijk toch maar een spuit gezet Dus dat zou ik er misschien wel inzetten, hechten enkel onder verdoving.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73853798
oh sorry struisvogeltjes!

on a positive note, het cliche was waar voor mij, zodra ze op mn buik gelegd werd was ik alles vergeten en van het hele pers-gedoe heb ik helemaal niets gevoeld.

zo beter?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73853871
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:02 schreef huuphuup het volgende:
oh sorry struisvogeltjes!

on a positive note, het cliche was waar voor mij, zodra ze op mn buik gelegd werd was ik alles vergeten en van het hele pers-gedoe heb ik helemaal niets gevoeld.

zo beter?
Veel beter
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:04:27 #242
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73853887
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
Zo komt het ook in het plan te staan. Knip alleen indien medisch noodzakelijk. En daarbij leg ik het dus bij de vk/gyn neer of het nodig is of niet.
Als het weer een pomp verlossing wordt dan zal dat wel het geval zijn.
Maar ik ga proberen om dit keer zonder pomp te bevallen!
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73853961
Hier hebben ze wel gewoon verdoofd met het hechten, maar die prikken waren zó vreselijk pijnlijk vond ik.. (er is een foto van mij terwijl precies die prikken gezet werden, je kon aan mn hoofd zien dat ik het niet leuk vond ) De verdoving was alleen niet helemaal goed overal ingewerkt en het laatste stukje heeft ze dus zonder verdoving gedaan op mijn verzoek, want zo'n prik wilde ik echt niet nog een keer!
pi_73854257
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet! .
Nou ik er over nadenk. Met Tyler geen knip gehad, wel vacuumpomp. Wel een klein beetje gescheurd, maar amper last van gehad.
pi_73854894
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:06 schreef Chan het volgende:
Hier hebben ze wel gewoon verdoofd met het hechten, maar die prikken waren zó vreselijk pijnlijk vond ik.. (er is een foto van mij terwijl precies die prikken gezet werden, je kon aan mn hoofd zien dat ik het niet leuk vond ) De verdoving was alleen niet helemaal goed overal ingewerkt en het laatste stukje heeft ze dus zonder verdoving gedaan op mijn verzoek, want zo'n prik wilde ik echt niet nog een keer!
Foto?!
pi_73854958
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Foto?!
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:09:54 #247
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73856400
Reintji, geweldig Wat leuk om daar de beschikking over te hebben!

Ennuhm, aan alle ervaringsdeskundigen: dank voor de tips enzo niet dat we er minder bang van worden (tenminste, ikke niet in elk geval), maarja, we ontkomen er toch niet aan he?
3!
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:12:42 #248
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73856519
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Wauw, zo kan het dus ook!
Dan zeg ik maar helemaal niks
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:16:30 #249
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73856684
Toen die knakker zei dat hij de vacuum ging pakken heb ik hem alleen maar angstvallig zitten volgen of ie niet toevallig ineens een schaar zou pakken. Als ie dat had gedaan had ik hem geschopt, ik weet het zeker .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:35:07 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73857505
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:57 schreef huuphuup het volgende:
mja over dat verdoven tijdens een knip. Ik ben ook verdoofd. Ik dacht ook dat ik er daarom niets van gevoeld had. Maar ik hoorde achteraf dat alleen de bovenste huidlaag verdoofd werd en niet wat daaronder allemaal zit. Daarbij moet je het hebben van je weeen zeg maar.
Bij het hechten heb ik dan weer geen verdoving gehad
pas toen ik de gyn bijna een kaakfractuur heb geschopt (per ongeluk overigens ) en mijn vk aandrong op een verdoving heeft ze uiteindelijk toch maar een spuit gezet Dus dat zou ik er misschien wel inzetten, hechten enkel onder verdoving.
Hier ook verdoving voor de knip voor de vacuum en ik heb door die verdoving toen zowel van de knip als van het hechten niks gevoeld.
En idd ook niet van het eigenlijke geboren worden zelf.
Deze keer daarentegen... Dat hoofdje dat staat! Dat gevoel kende ik nog niet! En dat had zo mogen blijven.

Maar idd, ik was het ook zo weer vergeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')