Thanks,quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:47 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, wat een stoer filmpje Reintji!(Ennuhm, ben je zelf vlos of gyn, of weet je er gewoon heel veel vanaf en heb je thuis een echo-apparaat?)
Als ik nou even langskom, doe je mijn beeb dan ook zo mooi in beeld brengen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Thanks,nee ik werk bij de radiologie in het UMCG.
Dat vond ik trouwens ook wel een vieze bedoening hoor, dat hele navelgebeuren...quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook niet gekeken naar het navelstompje van Eva. Ik kan daar dus echt niet tegen. Gelukkig viel het er snel af.
Ik moest hier wel een beetje om lachen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:20 schreef Ssserpente het volgende:
Net daarvoor hoorde ik 'r nog zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand zoveel energie stak in het tegenhouden van de persweeen...
Wat laat dan! Raar hoorquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:00 schreef amaranta het volgende:
kraamzorg heeft hier nog geen contact opgenomen :S
Wat Keshet zei klopt: een scheur volgt de weg van de minste weerstand en dus de anatomie en een knip gaat daar dwars doorheen. Een scheur geneest daarom vaak met minder pijn en minder complicaties. Je veronderstelling dat een knip niet door kan scheuren klopt helaas niet, ook een knip kan een (sub)totaalruptuur worden. Met een knip voorkom je geen totaalruptuur. In de verloskunde is het daarom niet voor niks dat in principe de enige juiste indicatie voor een knip foetale nood is (kunstverlossing daargelaten).quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef amaranta het volgende:
liever geen natuurlijk maa rik ben met mijn bevalplan bezig.
Nu is een knip zo gezet, maar die geneest minder goed als dat het inscheurt.
maar bij inscheuren kun je weer helemaal uitscheuren en dat is bij een knip niet zo.....
namens happyme28 bedankt!quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
En nu hou ik er over op, het is niet luek voor de struisvogelmamas
Anders open ik wel een topic goed???
Veel beterquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:02 schreef huuphuup het volgende:
oh sorry struisvogeltjes!![]()
on a positive note, het cliche was waar voor mij, zodra ze op mn buik gelegd werd was ik alles vergetenen van het hele pers-gedoe heb ik helemaal niets gevoeld.
zo beter?
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
Zo komt het ook in het plan te staan. Knip alleen indien medisch noodzakelijk. En daarbij leg ik het dus bij de vk/gyn neer of het nodig is of niet.
Als het weer een pomp verlossing wordt dan zal dat wel het geval zijn.
Maar ik ga proberen om dit keer zonder pomp te bevallen!
Nou ik er over nadenk. Met Tyler geen knip gehad, wel vacuumpomp. Wel een klein beetje gescheurd, maar amper last van gehad.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!.
Foto?!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:06 schreef Chan het volgende:
Hier hebben ze wel gewoon verdoofd met het hechten, maar die prikken waren zó vreselijk pijnlijk vond ik.. (er is een foto van mij terwijl precies die prikken gezet werden, je kon aan mn hoofd zien dat ik het niet leuk vond) De verdoving was alleen niet helemaal goed overal ingewerkt en het laatste stukje heeft ze dus zonder verdoving gedaan op mijn verzoek, want zo'n prik wilde ik echt niet nog een keer!
Wauw, zo kan het dus ook!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou, nog even een kleine opsteker; ik ben ook geholpen met een vacuumpomp, en bij mij is er niks geknipt en niks gescheurd. Alleen een klein beetje geschaafd. Dus het hoeft niet!.
Hier ook verdoving voor de knip voor de vacuum en ik heb door die verdoving toen zowel van de knip als van het hechten niks gevoeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:57 schreef huuphuup het volgende:
mja over dat verdoven tijdens een knip. Ik ben ook verdoofd. Ik dacht ook dat ik er daarom niets van gevoeld had. Maar ik hoorde achteraf dat alleen de bovenste huidlaag verdoofd werd en niet wat daaronder allemaal zit. Daarbij moet je het hebben van je weeen zeg maar.
Bij het hechten heb ik dan weer geen verdoving gehad![]()
pas toen ik de gyn bijna een kaakfractuur heb geschopt (per ongeluk overigens) en mijn vk aandrong op een verdoving heeft ze uiteindelijk toch maar een spuit gezet
Dus dat zou ik er misschien wel inzetten, hechten enkel onder verdoving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |