Ik heb bij Amber ook niet dat gevoel gehad van het hoofdje dat stond.. bij Tess wel...quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook verdoving voor de knip voor de vacuum en ik heb door die verdoving toen zowel van de knip als van het hechten niks gevoeld.![]()
En idd ook niet van het eigenlijke geboren worden zelf.
Deze keer daarentegen...Dat hoofdje dat staat!
Dat gevoel kende ik nog niet!
En dat had zo mogen blijven.
Maar idd, ik was het ook zo weer vergeten!
Ik zou zeggen: begin jij vast...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 03:28 schreef Twinkly het volgende:
Geen mensen stiekem aan het bevallen hier?![]()
Ik durf niet meer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 03:28 schreef Twinkly het volgende:
Geen mensen stiekem aan het bevallen hier?![]()
Sinds een paar dagen is hij echt ingedaald, mijn buik is ineens veel lager en gaat van mijn benen plotseling over in de bobbel. En ik kan mijn eigen navel niet meer zien, hele maffe gewaarwording. Ik merk nog niet zoveel verschil bovenin, maar onderin wel: veel minder last van die steken. Ik denk dat dat met het indalen te maken had want vlak voordat mijn buik zo laag werd kon ik haast niet meer lopen van de steken en moest ik constant plassen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik durf niet meer.![]()
Jouw baby was toch al ingedaald? Heb je gemerkt dat je buik daardoor ook lager is komen te zitten? Die van mij heeft schijnbaar veel ruimte in verticale richting waardoor hij nog steeds niet is ingedaald. Ik zie dat ook niet meer gebeuren tot de bevalling; de buik zit sinds de vorige controle 2 weken geleden nog even hoog. Ik had zo gehoopt dat ik wat meer verlichting zou krijgen als hij m'n maag met rust zou laten. (En doordat hij vrolijk op en neer gaat wordt mijn blaas ook niet ontzien en heb ik juist veel steken daar beneden.)
LALALLALALLALAA!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:23 schreef Lijnloos het volgende:
Ja twinkly, jij bent nu een van de eerste kandidaten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik officieel morgen pas. Stiekem ben ik 1 dag later uitgerekend.quote:
Ah, dus dat merk je toch wel heel duidelijk! Ik sta elke dag vertwijfeld in de spiegel te kijken of de buik al iets lager zit. Mijn navel zag ik al vrij snel niet meer doordat die relatief laag zit (hij wijst een beetje omlaag).quote:Sinds een paar dagen is hij echt ingedaald, mijn buik is ineens veel lager en gaat van mijn benen plotseling over in de bobbel. En ik kan mijn eigen navel niet meer zien, hele maffe gewaarwording. Ik merk nog niet zoveel verschil bovenin, maar onderin wel: veel minder last van die steken. Ik denk dat dat met het indalen te maken had want vlak voordat mijn buik zo laag werd kon ik haast niet meer lopen van de steken en moest ik constant plassen.
Ik weet niet wat ze precies genoteerd heeft, maar ze heeft gezegd dat hij niet is ingedaald en vermoedelijk nog op en neer aan het schroeven is. Ze maakte zich duidelijk geen zorgen en heeft niets gezegd over stuitliggingen en gaan liggen bij het breken van de vliezen. Donderdag heb ik weer controle dus dan vraag ik maar even naar dat laatste. Over het draaien maak ik me geen zorgen, want hij heeft al die tijd in de goede positie gelegen. Het zou wel naar zijn als het op het laatste moment nog een keizersnede wordt.quote:Wat heeft de verloskundige de laatste keer op jouw controlelijst gezet? Bij mij vanaf 33+1 bibi (bewegelijk in bekkeningang), dat betekend dat hij ingedaald was maar niet vastzat, hij kon in principe weer terug naar stuit draaien. Maar je hoeft dan niet te gaan liggen als je vliezen breken. Ik gok dat ze de volgende keer zegt dat hij wel vastzit omdat hij ineens zo diep zit.
Ja! Het is toch altijd extra bijzonder om het te zien bij iemand die even ver is.quote:Vind jij het ook zo bijzonder om het kindje van Troel te zien? Die van ons is gewoon ook al zo mollig en af![]()
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:23 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn gisteren weer bij de pufclub geweest en ook echt leren puffen hihi. Wel heel leuk, relaxed en gezellig!
De kans dat hij nu nog naar stuit draait is wel heel heel erg klein want de ruimte wordt steeds kleiner. Bij iemand op mijn pufcursus was het kindje ook nog niet ingedaald en dobberde vrolijk op en neer, zij was verder dan ik, maar de verloskundige maakte zich echt geen zorgen. Tijdens de bevalling dalen ze dan alsnog in, je moet alleen wel gaan liggen als de vliezen breken omdat anders de navelstreng in de bekkenopening kan zakken en dan door het hoofdje afgesloten wordt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik officieel morgen pas. Stiekem ben ik 1 dag later uitgerekend.
[..]
Ah, dus dat merk je toch wel heel duidelijk! Ik sta elke dag vertwijfeld in de spiegel te kijken of de buik al iets lager zit. Mijn navel zag ik al vrij snel niet meer doordat die relatief laag zit (hij wijst een beetje omlaag).
[..]
Ik weet niet wat ze precies genoteerd heeft, maar ze heeft gezegd dat hij niet is ingedaald en vermoedelijk nog op en neer aan het schroeven is. Ze maakte zich duidelijk geen zorgen en heeft niets gezegd over stuitliggingen en gaan liggen bij het breken van de vliezen. Donderdag heb ik weer controle dus dan vraag ik maar even naar dat laatste. Over het draaien maak ik me geen zorgen, want hij heeft al die tijd in de goede positie gelegen. Het zou wel naar zijn als het op het laatste moment nog een keizersnede wordt.
Ik dacht dat het alleen bij tweede zwangerschappen voorkomt dat de baby nog helemaal op het laatst kan indalen, maar het gebeurt toch ook vaker bij eerste kindjes.
[..]
Ja! Het is toch altijd extra bijzonder om het te zien bij iemand die even ver is.Ik ben trouwens benieuwd of jij eerder gaat bevallen dan ik. Ik denk het wel! Denk je dat het een oktober- of novemberbaby wordt? Ik zie mezelf wel ingeleid worden na 2 weken over tijd gelopen te hebben. Echt iets voor mij. Maar goed, je weet het natuurlijk gewoon niet. Elke avond voor het slapen gaan zeg ik tegen mezelf dat het misschien vannacht wel gaat gebeuren, maar echt geloven doe ik het niet. Meestal vergeet ik gewoon dat ik niet alleen zwanger ben maar er ook echt een baby uit gaat komen.
![]()
Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? Je postte op een vreselijk tijdstip en je bent er nu ook weer zo vroeg!
Ik vond het juist zo'n goede oplossingquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:50 schreef freecell het volgende:
Mannen zijn er om te ouwehoeren, leg je er maar bij neer
Wat ik heb gemerkt bij de vorige bevalling is dat ik uiteindelijk naar een maner zocht die voor mij prettig was. Bij de cursus leerde ik iets van 7 keer uitpuffen en ik vond zelf 3 keer fijner.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerkingquote:[b]Op dinsdag 20 oktober 2009 09:08 Nee, slecht geslapen, ik kon niet meer slapen na geplast te hebben en ben 's morgens om 7 uur ofzo pas weer in slaap gevallen en toen heb ik ML wakker gesnurktHij zat om half 8 al op zijn werk door mij
kreeg jij geen gratis pufcursus van je verzekering?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vond je dat nuttig, leren puffen? Ik vond het niet zoveel voorstellen. Dat had ik ook in een voorlichtingsfoldertje kunnen lezen, of de verloskundige had het me even tijdens de bevalling kunnen vertellen. Vooralsnog is mijn cursus de 140 euro niet waard.
Ik deed de cursus Samen Bevallen en daar hebben we verschillende technieken geleerd. Ik denk dat ik er wel wat aan zal hebben alleen ben ik bang dat ik op het moment zelf alles vergeten ben. Daarom is het zo fijn dat ML ook mee was naar de cursus en hij mij weer bij de les kan brengen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ik heb gemerkt bij de vorige bevalling is dat ik uiteindelijk naar een maner zocht die voor mij prettig was. Bij de cursus leerde ik iets van 7 keer uitpuffen en ik vond zelf 3 keer fijner.
Overigens is/was mijn cursus gratis.
iddquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef DJRandall het volgende:
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerking![]()
Now you're even!
staat volgende week op de planningquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat is zijn verdiende loon voor zijn waggelende opmerking![]()
Now you're even!
Oh ja, goedemorgen dames! Hier vandaag een heel dagje werken. Waarschijnlijk de laatste keer. Mijn baas had gevraagd of ik vandaag langer kon blijven omdat er niemand op kantoor is. Vond dat ik hem wel tegemoet kon komen.
Vooralsnog gaat het minder werken erg goed. Op een of andere manier ben ik alleen maar slaap aan het inhalen, dus het is goed dat ik dus een stap terug heb gedaan. Mijn gevoel zegt dat ik gewoon net op tijd ben geweest.....
En Amaranta, ben jij ook al begonnen aan je boxkleed?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Ik had verschillende manieren van puffen geleerd en wat voelde bij de bevalling het beste?
Ja fluiten
Loop je fluitend door het huis te bevallen
Maar ik vond het zo stom van mezelf dat ik er weer mee stopte. Als ik deze keer weer wil fluiten doe ik het gewoon, stom of niet
Dat dus, het komt zoals het komt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Ik had verschillende manieren van puffen geleerd en wat voelde bij de bevalling het beste?
Ja fluiten
Loop je fluitend door het huis te bevallen
Maar ik vond het zo stom van mezelf dat ik er weer mee stopte. Als ik deze keer weer wil fluiten doe ik het gewoon, stom of niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |