quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Tip 1: Ontwijk de gehele familie.
ben ik ook zie mijn naamquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:31 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou me diep ongelukkig voelen als ik jou was!
ik heb dus van vrienden gehoord dat ze inderdaad heel wat broers heeftquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef geelkuikentje het volgende:
Tip 2: Kap met verliefdheid op een Marokkaanse meid.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef geelkuikentje het volgende:
ervaring mee??quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef geelkuikentje het volgende:
De aantrekkingskracht van iets onbereikbaars?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:34 schreef diepongelukkigg het volgende:
normaal val ik alleen op blond ik weet niet wat me bezielt
Gelukkig niet maar er is nogal een cultuurverschil tussen een Hollandse vent (wat ik gok wat jij bent) en een Marokkaanse dame. En de mannelijke Marokkanen (die je er gratis bijkrijgt) zijn ook niet altijd de fijnste mensen.quote:
Ik heb zelf Marokkaans bloed en mijn ouders zouden niet erg gelukkig zijn als er een Nederlander met hun dochter wil trouwen ondanks hij zich bekeerd heeft tot de Islam. Andersom kon het wel dat bv een Nederlands meisje met een Marokkaanse jongen trouwt. Het is gewoon dat ze graag via de mannelijk lijn de Marokkaanse roots erin willen houden en hun dochters willen beschermen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef o.us het volgende:
Word moslim en haal minimaal een HBO-diploma. Dan gaan zij jou mogen.
zijn die marokkaanse dames echt zo onbereikbaar??quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:39 schreef mgerben het volgende:
[..]
De aantrekkingskracht van iets onbereikbaars?
Ze weet van niks? Zeker kappenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zijn die marokkaanse dames echt zo onbereikbaar??
raad je me aan om het voor me te houden.want ze weet van niks.
soms denk ik wel dat ik dat risico wel wil nemen om haar.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:40 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Gelukkig niet maar er is nogal een cultuurverschil tussen een Hollandse vent (wat ik gok wat jij bent) en een Marokkaanse dame. En de mannelijke Marokkanen (die je er gratis bijkrijgt) zijn ook niet altijd de fijnste mensen.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:43 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ze weet van niks? Zeker kappen
zelf ziet ze er erg westers uit,ze draagt geen doekje en ze heeft altijd hele mooie kleding aanquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:45 schreef Kassaa het volgende:
Het is wel de moeite waard om uit te zoeken of ze thuis nog helemaal onder de plak zit en je te maken hebt met heel conservatieve religieuze ouders of dat ze gewoon verwesterd is.
ik heb gehoord dat marokkaanse famillies veel erger zijn dan de turkse??quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:47 schreef Litso het volgende:
Het valt te doen, maar het is niet gemakkelijk. Afhankelijk van hoe streng ze zelf ook is, en hoe streng haar familie is.
Ik heb nu ruim 3 jaar een relatie met een Turkse dame, en zelfs ondanks niet extreem strenge omgeving (maar toch nog steeds wel traditioneel in een boel opzichten) is het behoorlijk lastig op sommige punten. Het geheimhouden is echt de naarste kant ervan, geloof dat maar van me
. Bedenk je goed of het je zoveel moeite waard is, voor mij was dat het in elk geval wel.
Kleding zegt niks. Die over-dramatische geklede moslima's zijn er zelf opgewezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:48 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zelf ziet ze er erg westers uit,ze draagt geen doekje en ze heeft altijd hele mooie kleding aan
wat onze nederlandse meiden ook dragen.
ik kan natuurlijk niet weten hoe het thuis is.
hoop dat ik daar de kans wel voor krijg.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:47 schreef Ruud het volgende:
Tip 3 (indien je tip 2 niet volgt): niet voortplanten!
Dan zou ik er sowieso al klaar mee zijn, geloof ik.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:47 schreef Litso het volgende:
Het geheimhouden is echt de naarste kant ervan, geloof dat maar van me.
Dat kan denk ik wel een boel schelen, zó streng zijn ze dus misschien niet inderdaad. Maar dan nog, je weet pas hoe streng ze zijn als je haar ernaar vraagtquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:48 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zelf ziet ze er erg westers uit,ze draagt geen doekje
ik vraag me echt af waaromquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:40 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Het is gewoon dat ze graag via de mannelijk lijn de Marokkaanse roots erin willen houden
Nogmaals, het is maar hoeveel je er voor over hebt iddquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:50 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dan zou ik er sowieso al klaar mee zijn, geloof ik.
Oorspronkelijk waarschijnlijk omdat de Islam zegt dat een man wel met een vrouw met een ander geloof (mits christelijk of joods) mag trouwen, maar niet andersom. Hoe dat zit met bekeerlingen weet ik niet, maar ik denk dat inderdaad wel in de cutuur is geslopen dat het 'erfgoed' behouden moet worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:50 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik vraag me echt af waaromzeg me niet dat ze trots zijn ...
![]()
![]()
![]()
ik zou er ook mee kappen TS, die lui verliezen alle redelijkheid wanneer je aan hun vrouwen zit. Ik ken zo'n koppel dat al 5jaar ondergedoken leeft, uit angst voor represailles van haar broers (als deze 'n keer op vrije voeten zijn )
verandert er niets aan. er is wel altijd 1 klojo in de familie die het niet kan pikken. Zelfs 'n neef of oom voelt zich geroepen te strijden voor de eer vd famillie...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:45 schreef Kassaa het volgende:
Het is wel de moeite waard om uit te zoeken of ze thuis nog helemaal onder de plak zit en je te maken hebt met heel conservatieve religieuze ouders of dat ze gewoon verwesterd is.
ze zijn toch allemaal hetzelfde neem ik aan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef Sjaakmat het volgende:
Beetje weinig info over de dame in kwestie TS. De ene Marokkaanse is de andere niet hè. Er bestaat geen algemene gebruiksaanwijzing ofzo.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:54 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
ze zijn toch allemaal hetzelfde neem ik aan.
Neh, de Marokkanen hier zijn heel erg religieus, islamitisch en bezorgen overal een slechte naam.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:54 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar Nederlanders en andere niet-Marokkanen die met Marokkaanse vrouwen zijn getrouwd hoor en die zijn allemaal gewoon welkom bij de familie thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef Litso het volgende:
[..]
Oorspronkelijk waarschijnlijk omdat de Islam zegt dat een man wel met een vrouw met een ander geloof (mits christelijk of joods) mag trouwen, maar niet andersom. Hoe dat zit met bekeerlingen weet ik niet, maar ik denk dat inderdaad wel in de cutuur is geslopen dat het 'erfgoed' behouden moet worden.
Goed topic wel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:54 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:55 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
met haar wil ik wel sterven
zijn die zeker moslim geworden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar Nederlanders en andere niet-Marokkanen die met Marokkaanse vrouwen zijn getrouwd hoor en die zijn allemaal gewoon welkom bij de familie thuis.
Tuurlijk wel mattie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
maar dus niemand die ooit iets met een marokkaanse heeft gehad??
Ik wel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
maar dus niemand die ooit iets met een marokkaanse heeft gehad??
ja hoe doe ik dat,dat is ook een ander probleemquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef Equites het volgende:
[..]
Zie eerst maar is uit te zoeken of ze jou ook ziet zitten. Dat lijkt me het belangrijkste op dit moment.
Als je wil trouwen en een goede relatie met de ouders/familie wilt opbouwen ontkom je daar inderdaad niet aan. Doe je dit niet dan zijn er misschien enkelen voor wie dit acceptabel zou zijn, maar dan moet je wel heel goed zoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zijn die zeker moslim geworden?
Hoe weet je dan zo zeker dat ze iets met jou wil als je haar nog niet eens durft aan te spreken? Volgens mij is dit gewoon een storm in een glas water.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:57 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
ja hoe doe ik dat,dat is ook een ander probleem
durf niet op haar af te stappen.
Als je dat al niet durft dan houdt het snel op he.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:57 schreef diepongelukkigg het volgende:
Ik ken genoeg christenen die op zondag een glas wijn drinkenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar Nederlanders en andere niet-Marokkanen die met Marokkaanse vrouwen zijn getrouwd hoor en die zijn allemaal gewoon welkom bij de familie thuis.
Ik sprak je ook niet tegen ofzo hoor... Al kan ik me voorstellen dat je het zo opvat - Ik quote je en zet er eenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:00 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik ken genoeg christenen die op zondag een glas wijn drinken
Ik legde alleen uit hoe volgens mij die regel mbt trouwen en andere geloven zat
Heh, okquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:02 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik sprak je ook niet tegen ofzo hoor... Al kan ik me voorstellen dat je het zo opvat - Ik quote je en zet er eenbij - maar ik bedoelde mijn post meer als aanvulling op de jouwe.
Leuk dat jullie nog steeds samen zijn trouwens... ik vroeg me dat toevallig een paar dagen geleden nog af
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:48 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zelf ziet ze er erg westers uit,ze draagt geen doekje en ze heeft altijd hele mooie kleding aan
wat onze nederlandse meiden ook dragen.
ik kan natuurlijk niet weten hoe het thuis is.
iritant dat eindeloze gezeik van jou: vind ze me wel leuk? wat moet ik doen? wat ga ik doen? en hoe moet ik doen? zeikerd pffff GA dan eens es wat doen dan hier komen zeiken. Als je haar echt leuk vind, zorg dan dat ze het weet en doe anders een geheimelijke relatie. Anders gewoon haar uit je hoofd houden en kappen met dit jankerige gezeik.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:57 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
Dat schiet lekker op danquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:57 schreef diepongelukkigg het volgende:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:30 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik weet alleen niet hoe ik dit aan moet pakken
heeft er iemand hier ervaring mee.
normaal heb ik nooit moeite met het opstappen naar de meiden
maar nu moet ik toch ff slikken.
wat moet ik hier nou mee iemand raad??
veel succes!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:18 schreef diepongelukkigg het volgende:
bedankt allemaal voor jullie reacties,jullie zijn top.
ik heb heel goed nagedacht en ga al mijn moed bij elkaar verzamelen
ik spreek haar vandaag nog aan,ik laat jullie weten hoe het is gegaan.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:33 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
maak je niet zo druk het zijn ook maar normale meiden hoor
ga gewoon naar haar toe en vertel wat je van haar vindt.
al moet ik zeggen dat je heel weinig kans maakt.
Omdat dat niet gewenst is jongen,quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
nou je had gelijk ik maakte inderdaad weinig kans bij haar.
maar jij bent zelf een marokkaanse??zo ja..waarom vallen jullie niet op hollandse jongens???
Omdat wij niet van bontkraagjes houden en niet geloven in allahquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
maar jij bent zelf een marokkaanse??zo ja..waarom vallen jullie niet op hollandse jongens???
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
Wat kortzichtige gedachten goed zeg. Ik vind marrokaanse/iraanse meiden er echt super mooi uitzien maar ik hoef al dat gezeur er echt niet bij.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:40 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Ik heb zelf Marokkaans bloed en mijn ouders zouden niet erg gelukkig zijn als er een Nederlander met hun dochter wil trouwen ondanks hij zich bekeerd heeft tot de Islam. Andersom kon het wel dat bv een Nederlands meisje met een Marokkaanse jongen trouwt. Het is gewoon dat ze graag via de mannelijk lijn de Marokkaanse roots erin willen houden en hun dochters willen beschermen.
*proest*quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Tip 1: Ontwijk de gehele mannelijke lijn van haar familie.
Behoorlijk kloten voor je kerel, maar mijn respect dat je de moed bijeen hebt geraapt en het geprobeerd hebt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:30 schreef diepongelukkigg het volgende:
nou mensen ik heb r vandaag aangesproken en dit is wat ze zei:sorry maar ik val niet op hollandse jongens.
ik voel me nu echt verschrikkelijk kut.ik weet niet ho eik dit moet gaan verwerken.nu heb ik juist het gevoel dat ik haar alleen maar nog meer wil.
ik weet niet wat ik moet doen,ik ben normaal niet zo een snelle opgever
maar ik denk dat ik nu helaas geen keus heb,maar aan de ene kant denk ik weer geef het niet op
probeer het op andere manieren ofzo.
wat denken jullie moet ik het laten gaan??
Ik geloof niet echt in die laatste zin, niet elke Nederlandse jongen is klef. Hoe een relatie zich ontwikkeld is een interactie... is de vrouw in het openbaar afstandelijker, dan zal de man zich hier vaak in schikken, heeft ze openbaar ook het idee dat ze aandacht wil, dan zal de gemiddelde man vaak ook wat kleffer zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ahhhhhhhhhhhhh wat jammer nou voor je echt waar.
weet je wat het is,we kunnen heus wel op nls jongens vallen maar die combinatie gaat gewoon moeilijk.
er kwam ooit een keer een nls jongen naar mij toe dat ie mij leuk vond en dat ie heel graag met mij uit wou.
een marokkaanse jongen zou zoiets nooit van je vragen hij weet al zelf dat dat niet zo gaat.
of ook nog eens dat plakkerig gedoe van jullie op straat handje vasthouden etc.
er zijn zo veel verschillen tussen ons beide,dat een relatie tussen beide dat niet aankan.
Ja, want alle Marokkaanse familie's zijn hetzelfdequote:Op maandag 12 oktober 2009 18:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Tip 1: Ontwijk de gehele mannelijke lijn van haar familie.
Bullshit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef misteriks het volgende:
[..]
verandert er niets aan. er is wel altijd 1 klojo in de familie die het niet kan pikken. Zelfs 'n neef of oom voelt zich geroepen te strijden voor de eer vd famillie...
Dat is toch juist het leuke? Het is voor Marokkanen zelf overigens niet anders hoor. Het is niet alsof je dan wel vrijuit met elkaar kan staan zoenen in de stad en de hele wereld kan laten zien dat je een relatie hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:21 schreef Mr.Chippie het volgende:
Steeds dat stiekem gedoe ..
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:20 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt in die laatste zin, niet elke Nederlandse jongen is klef. Hoe een relatie zich ontwikkeld is een interactie... is de vrouw in het openbaar afstandelijker, dan zal de man zich hier vaak in schikken, heeft ze openbaar ook het idee dat ze aandacht wil, dan zal de gemiddelde man vaak ook wat kleffer zijn.
Niet elke man is zo, maar daarom is het belangrijk eerst met elkaar te spreken.
Want zoals ik al eerder zei, ik heb een Marokkaanse vriendin gehad, en bijna nog een. Ook vrienden en kennisen hebben Marokkaanse vriendinnen gehad (eentje is er zelfs met een getrouwd geweest).
Maar net als mijn ervaringen zijn ook de jouwe persoonlijk. Het is geen soort van definitieve regel. Wel ben ik met je eens dat een relatie tussen een Marokkaanse vrouw en een Nederlandse man behoorlijk lastiger is, dan andersom. Maar het is niet onmogelijk.
ik weet niet wat voor soort marokkaanse jij aan de haak had geslagen,maar dit is echt verre van werkelijkheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 04:12 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Bullshit.
Zelf heb ik 5 jaar met een relatie gehad met een Marokkaanse meid. Ik ben altijd welkom geweest bij haar ouders thuis. (wel heeft ze pas na een half jaar aan haar ouders verteld dat we een relatie hadden, maar ik ken ook genoeg Nederlandse meiden die daar zo lang mee wachten.) We hebben samen een beeldschone dochter gekregen. Na een tijd ging het gewoon niet meer tussen ons en zijn we uit elkaar gegaan. Zij kon gewoon bij haar ouders weer inwonen en die hebben nooit raar gedaan daarna tegen haar of mij. Inmiddels (8 jaar later) heeft zij een andere (Nederlandse) vriend, waar ze ook een kind van heeft , kom ik nog steeds bij haar ouders over de vloer en haar broer is nog steeds een van mijn beste vrienden, die ik dagelijks zie.
Het is dus gewoon dikke bullshit als iemand beweert dat het bij voorbaat al gedoemd is te mislukken, of dat er problemen van komen. Als jullie elkaar leuk vinden dan hoor je zelf wel van haar of jullie relatie problemen zou geven voor haar familie en als dit toch het geval blijkt te zijn, kunnen jullie altijd nog beslissen of het de moeite waard is om er mee door te gaan, of dat het beter is om te kappen.
hoezo? Past het niet in je straatje?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:31 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ik weet niet wat voor soort marokkaanse jij aan de haak had geslagen,maar dit is echt verre van werkelijkheid.
Zal vast wel eens voorkomen, maar is zeker niet de norm. Ik ken ook geen vergelijkbaar voorbeeld uit mijn praktijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
hoezo? Past het niet in je straatje?
nee! en die wannabee kaffirs hoef ik niet eens in mijn straatje!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
hoezo? Past het niet in je straatje?
Boehoehhwwquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
nee! en die wannabee kaffirs hoef ik niet eens in mijn straatje!
je woont in Nederland, misschien is integreren iets voor je? of ga weer lekker in het land wonen waar het wel in je straatje pastquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Een ongelovige is een ongelovige mattie... of je nu in Nederland of Marokko zit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
je woont in Nederland, misschien is integreren iets voor je? of ga weer lekker in het land wonen waar het wel in je straatje past
Ik weet niet wat jouw werkelijkheid is, maar van alle moslims in mijn omgeving (niet alleen Marokkanen, maar ook veel Turken) gedragen er geen zoals jij beweert wat er normaal is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:31 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ik weet niet wat voor soort marokkaanse jij aan de haak had geslagen,maar dit is echt verre van werkelijkheid.
We hadden het toch alleen over een Marokkaanse? Ik lees nergens dat ze overtuigd moslima zou moeten zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Een ongelovige is een ongelovige mattie... of je nu in Nederland of Marokko zit.
Die reactie slaat dan ook op een post die niet gaat over het meisje uit de OP.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:43 schreef Mayhem het volgende:
[..]
We hadden het toch alleen over een Marokkaanse? Ik lees nergens dat ze overtuigd moslima zou moeten zijn?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Valse hoop dus en nog stiekem afspreken ook. Succes ermee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
heyyyyyyy jongens ik heb vandaag met haar een goed gesprek gehad,en ze wou best wat met mij gaan drinken,maar alleen in een ander stadje waar geen bekenden kan tegen komen.
maar helaas moet ik er wel bij zeggen dat ze dat alleen wil als vrienden.maar beter dan niks denk ik dan.
nu heb ik zeker hoop toppie.
bedankt nog allemaal voor jullie geweldige reacties.
Gezellig 2 jaar stiekem daten waarna ze besluit toch maar aan de familiedruk toe te geven en een achterneef te trouwen uit thuislandquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Valse hoop dus en nog stiekem afspreken ook. Succes ermee.
nee erger, hij gaat nu als vrienden wat drinken en wordt gesnapt en neergeschoten voor een vriendschappelijk drankje doenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:39 schreef Fingon het volgende:
[..]
Gezellig 2 jaar stiekem daten waarna ze besluit toch maar aan de familiedruk toe te geven en een achterneef te trouwen uit thuisland
Precies, het Marokkaanse ras/bloed moet zuiver blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:58 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
nee erger, hij gaat nu als vrienden wat drinken en wordt gesnapt en neergeschoten voor een vriendschappelijk drankje doen
Wie doet zoiets nou. Om politieke redenen een religie aannemen is wel heel erg triest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:58 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Als je wil trouwen en een goede relatie met de ouders/familie wilt opbouwen ontkom je daar inderdaad niet aan. Doe je dit niet dan zijn er misschien enkelen voor wie dit acceptabel zou zijn, maar dan moet je wel heel goed zoeken.
Wat is er politiek aan?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:14 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wie doet zoiets nou. Om politieke redenen een religie aannemen is wel heel erg triest.
Ieder zijn of haar keuze, het is niet aan mij om over jouw keuze te oordelen. Ik hoefde die ex niet veel vragen te stellen, veel wist ik al omdat ik altijd geïnteresseerd ben geweest in allerlei culturen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
voor mij is het wel onmogelijk hoor,ik hoef echt geen nls jongen al zou ik zooooo verliefd op hem zijn dan nog zou ik er absoluut geen werk van maken.ik weet dat dat voor mij gewoon niet gaat ik hoef geen jongen die iedere keer vragen stelt van waarom mag je dit niet en waarom kan dat niet.
bij een marokkaanse jongen hoef ik die uitleg niet te geven,hij zal zulke vragen ook nooit stellen.wat ik weet ,weet hij ook.
wat het belangrijkste is is natuurlijk het geloof,bv als ik mijn salaat moet verichten(bidden)dan moet hij dat ook doen,en zolang dat niet het geval is,hoef ik die man/jongen niet te kennen.
en wat betreft dat stiekem gedoe,dat stiekem gedoe is er ook als we relatie met een marokkaanse jongen hebben,is echt niet alleen toevallig als het een nls jongen is.
Hey goed zeg!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
heyyyyyyy jongens ik heb vandaag met haar een goed gesprek gehad,en ze wou best wat met mij gaan drinken,maar alleen in een ander stadje waar geen bekenden kan tegen komen.
maar helaas moet ik er wel bij zeggen dat ze dat alleen wil als vrienden.maar beter dan niks denk ik dan.
nu heb ik zeker hoop toppie.
bedankt nog allemaal voor jullie geweldige reacties.
Haar eerste reactie was nee, daarna heeft ze erover nagedacht. "ja toch best zielig dat ik hem resoluut heb afgewezen". Jij biedt aan om ergens wat te gaan drinken en om haar eigen schuldgevoel wat te minderen, ze heeft je inmiddels afgewezen, stemt ze in. Thuis aangekomen denkt ze erover na en met de twijfel wel/niet doen gaat ze slapen. 's Ochtends denkt ze dan: "what the hell, no way".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:27 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik heb te vroeg gejuichd jongens,ik kreeg net in de vroege ochtend een sms van haar want we hadden gister
nummers uitgewisseld.nou ik schrok wel toen ik zag dat de sms van haar kwam.
maar goed dit is dus wat ze zei in haar sms:sorry maar wat dat drinken betreft kan toch niet doorgaan. x
ik weet niet wat ik hiervoor moet denken ik heb iniedergeval geen sms teruggestuurd alhoewel ik graag wil weten waarom,heb ik me toch ingehouden.
ik voel me echt rot nu.
kan iemand mij in godsnaam uitleggen wat integratie met geloof te maken heeft????quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:38 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw werkelijkheid is, maar van alle moslims in mijn omgeving (niet alleen Marokkanen, maar ook veel Turken) gedragen er geen zoals jij beweert wat er normaal is.
Dus misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan of de mensen in jouw omgeving niet gewoon achterlopen wat integratie betreft?
Heb je überhaupt wel begrepen waar het hier over gaat?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
kan iemand mij in godsnaam uitleggen wat integratie met geloof te maken heeft????
ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratiequote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
kan iemand mij in godsnaam uitleggen wat integratie met geloof te maken heeft????
ja ik geloof het welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel begrepen waar het hier over gaat?
dat begrijp ik ook heel goed,maar als ik bepaalde reacties hier lees dan lijk thet net of ze zoiets hebben van zolang jij je geloof niet op zij zet of het niet aanpappen met een ongelovige dan heb ik dus gebrek aan integratie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratie
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.quote:
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook heel goed,maar als ik bepaalde reacties hier lees dan lijk thet net of ze zoiets hebben van zolang jij je geloof niet op zij zet of het niet aanpappen met een ongelovige dan heb ik dus gebrek aan integratie.
dat slaat toch volkomen nergens op.
ik ben wel degelijk geintegreerd maar mijn geloof blijft op nummer 1,die verander ik voor niemand niet.
Jij had het erover dat jij het niet vaak zag in je omgeving dat Marokkaanse meiden met een Nederlandse jongen liepen en dat je niet met zulke 'kaffirs' wou omgaan. Ik zei dat het hier in mijn omgeving niet ongebruikelijk is. Niet dat ik tig voorbeelden hiervan kan opnoemen, maar ik ken, naast mijzelf wel 3 andere niet-moslims die een relatie hebben met een Marokkaanse vrouw, waarbij ze allemaal goed met hun schoonfamilie kunnen opschieten. Dat liep echt niet allemaal vanaf het begin gelijk goed, ook ik heb in het begin wel veel ruzie gehad gehad met de ouders van mijn ex, maar er was ALTIJD ruimte voor dialoog. Haar broer was voor die tijd, tijdens de tijd dat ik bij haar was, en is nog steeds een van mijn beste vrienden. Hij was ook degene die zijn ouders liet inzien dat ze er niet zo'n probleem van moesten maken, aangezien zijn zus en hij gewoon in Nederland zijn geboren en getogen en ook de rest van hun leven waarschijnlijk hier zullen slijten. Ze voelen zich net zoveel Nederlander als Marokkaan. Ik kan niet spreken voor de andere jongens in mijn omgeving die een relatie hebben met een Marokkaans meisje, maar ik weet wel dat hun schoonouders zich er bij neergelegd hebben met de tijd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Het is toch niet aan jou om te beslissen hoe anderen hun leven leiden en met wie ze een relatie aangaan? Dat heeft dus te maken met integratie in de samenleving. Daarbij maakt het niet uit of je moslim, boedhist, christen, allochtoon, autochtoon of wat dan ook bent. Je moet je gewoon aanpassen aan de normen en waarden van je omgeving.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet toch? Het is aan jou om te geloven wat je wilt en hoe je daar invulling aan geeft.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook heel goed,maar als ik bepaalde reacties hier lees dan lijk thet net of ze zoiets hebben van zolang jij je geloof niet op zij zet of het niet aanpappen met een ongelovige dan heb ik dus gebrek aan integratie.
dat slaat toch volkomen nergens op.
ik ben wel degelijk geintegreerd maar mijn geloof blijft op nummer 1,die verander ik voor niemand niet.
ik heb niks slechts gezegd over nederlanders integendeel,vind ze top mensen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?
Maar hoe jij praat over Nederlanders en wat jij er allemaal van vindt komt niet echt aangepast over.
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.
ik begrijp jou punt echt volkomen en ik respecteer je mening.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Jij had het erover dat jij het niet vaak zag in je omgeving dat Marokkaanse meiden met een Nederlandse jongen liepen en dat je niet met zulke 'kaffirs' wou omgaan. Ik zei dat het hier in mijn omgeving niet ongebruikelijk is. Niet dat ik tig voorbeelden hiervan kan opnoemen, maar ik ken, naast mijzelf wel 3 andere niet-moslims die een relatie hebben met een Marokkaanse vrouw, waarbij ze allemaal goed met hun schoonfamilie kunnen opschieten. Dat liep echt niet allemaal vanaf het begin gelijk goed, ook ik heb in het begin wel veel ruzie gehad gehad met de ouders van mijn ex, maar er was ALTIJD ruimte voor dialoog. Haar broer was voor die tijd, tijdens de tijd dat ik bij haar was, en is nog steeds een van mijn beste vrienden. Hij was ook degene die zijn ouders liet inzien dat ze er niet zo'n probleem van moesten maken, aangezien zijn zus en hij gewoon in Nederland zijn geboren en getogen en ook de rest van hun leven waarschijnlijk hier zullen slijten. Ze voelen zich net zoveel Nederlander als Marokkaan. Ik kan niet spreken voor de andere jongens in mijn omgeving die een relatie hebben met een Marokkaans meisje, maar ik weet wel dat hun schoonouders zich er bij neergelegd hebben met de tijd.
Hetzelfde geld voor nog een hele goede vriend van mij, een Turk die nu al 10 jaar een relatie heeft met een Antiliaans meisje Zij had al een kind van een ander en zijn ouders konden dat niet accepteren. Ze hebben er in het begin zo'n ontzettende heisa overgemaakt met hem. Ze dreigden hem het huis uit te zetten, ze zouden niets meer met hem te maken willen hebben etc. Maar nu 10 jaar verder, accepteren ze het. Het is echt niet zo dat hij met zijn vriendin bij zijn ouders op visite gaat, zo goed is het ook niet gekomen, maar ze accepteren dat hij samenwoont met haar.
Als ik in mijn omgeving dan zoveel van zulke voorbeelden zie waarbij een relatie wel goed kan gaan tussen moslims en niet-moslims dan vraag ik mij gewoon af of de 2e en 3e generatie allochtonen hier dan gewoon beter integreren dan waar jullie wonen, of dat er hier misschien iets in het water zit waardoor mensen veranderen? ;-) Het is echt net zo dat elke Marokkaanse of Turkse familie hier het natuurlijk maar goed vindt dat hun dochter of zoon een relatie hebben met een Nederlander (of wat voor andere afkomst dan ook). Het is geen Utopia hier natuurlijk. Maar ik merk wel gewoon dat het steeds meer geaccepteerd wordt. En ik snap ook niet waarom het niet normaal zou moeten zijn eigenlijk.
Vandaar dat ik deze quote niet echt helemaal snap van jou ;-)
[..]
Het is toch niet aan jou om te beslissen hoe anderen hun leven leiden en met wie ze een relatie aangaan? Dat heeft dus te maken met integratie in de samenleving. Daarbij maakt het niet uit of je moslim, boedhist, christen, allochtoon, autochtoon of wat dan ook bent. Je moet je gewoon aanpassen aan de normen en waarden van je omgeving.
[..]
Dat hoeft ook niet toch? Het is aan jou om te geloven wat je wilt en hoe je daar invulling aan geeft.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. ;-)
dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.
edit : m'n stelling was niet echt OT meerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratie
nee in tegendeel zelfs zo als ik die dingen van haar lees ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?
Maar hoe jij praat over Nederlanders en wat jij er allemaal van vindt komt niet echt aangepast over.
Hé, als een Nederlandse meid niks met mij wil omdat ze niet van krulletjes houdt ga ik heus niet janken hoor. Daarbij is het natuurlijk net even iets anders als je geloof een belangrijke rol speelt bij je partnerkeuze.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
Want waarom moet een Nederland meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen
Natuurlijk niet. Dat heeft toch ook geen ruk te maken met integreren?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.
Gamma.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat heeft toch ook geen ruk te maken met integreren?
Ik ook niet.quote:Maar ik zie het punt niet waarom een Marokkaanse meid niet iets met een Nederlandse jongen (of wat voor andere afkomst dan ook) mag beginnen als ze het beiden willen?
Idd, dat hele multiculti- en integratiegebeuren werkt beide richtingen opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonoudersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Maar nu 10 jaar verder, accepteren ze het. Het is echt niet zo dat hij met zijn vriendin bij zijn ouders op visite gaat, zo goed is het ook niet gekomen, maar ze accepteren dat hij samenwoont met haar.
Jij kent wel erg veel Marokkaanse vrouwen als jij voor elk succesverhaal (een relatie tussen een Nederlander en een Marokkaanse) 10 verhalen kent waar het fout gaat. Als je even in je achterhoofd houdt dat de meeste Marokkaanse vrouwen niet met een Nederlander gaan zijn dat er dus al gauw 100-200-300-heeeel veel. Doe je goed... En dan toch zelf (nog) geen relatie met een Marokkaanse?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:28 schreef Domokoen het volgende:
[..]
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonouders
Voor ieder 'succesverhaal' zijn er minimaal 10 verhalen waarbij zij aan de familiedruk heeft toegegeven en er vanaf ziet om om te gaan met Nederlandse jongens. Zelfs vriendschappen kunnen eigenlijk niet, want oh wee als je ergens samen gezien wordt... Uiteindelijk gaat't vaak mis, heb ik (ook persoonlijk) gemerkt
Dat maak jij er van met jouw scherpzinnige inzichten in dit topic.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zo vatte ik jouw post inderdaad op. Als je er iets anders mee bedoelde staat het je vrij me te corrigeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat maak jij er van met jouw scherpzinnige inzichten in dit topic.
Er zijn ook zat voorbeelden van relaties tussen 2 Nederlanders waarbij de een niet bij zijn schoonouders over de vloer komt, omdat het niet botert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:28 schreef Domokoen het volgende:
[..]
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonouders
Voor ieder 'succesverhaal' zijn er minimaal 10 verhalen waarbij zij aan de familiedruk heeft toegegeven en er vanaf ziet om om te gaan met Nederlandse jongens. Zelfs vriendschappen kunnen eigenlijk niet, want oh wee als je ergens samen gezien wordt... Uiteindelijk gaat't vaak mis, heb ik (ook persoonlijk) gemerkt
Ze heeft toch al aangegeven dat het niets wordt tussen jullie? Je kunt het er natuurlijk met haar over hebben, maar het lijkt erop dat ze niet geinteresseerd is in je.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
jongens,even mijn laatste update.ik heb haar niet meer gesproken na die sms,
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
Mag ik je er namens alle kaffirs op wijzen dat het in dat geval dan nog altijd ons straatje is?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
lichtelijke discriminatie!! mag je vinden, maar je hebt het helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee in tegendeel zelfs zo als ik die dingen van haar lees ...
ik vind het zelf zwaar leunend op generaliseren zelf tot lichtelijk op discriminatie lijken..
maar goed ..
Het zegt meer over haar dan over een Nederlandse jongens.
Want waarom moet een Nederlandse meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen en ook andersom moet het zelfs, een Nederlandse jongen zich aan passen aan de Marokkaanse dame ..
maar andersom moet je het niet gaan eisen want dan ...........
En dan nog raar vinden dat er een culture verschil blijft..
En over discriminatie gesproken wie wordt er in dit stukje nou zeer gediscrimineerd ?
Maar aanpassen verre weg van dat ...
ja je hebt gelijk,THE WORLD IS YOURS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mag ik je er namens alle kaffirs op wijzen dat het in dat geval dan nog altijd ons straatje is?
moett!! niks moet er wordt heus geen wapen tegen jullie hoofd aangehouden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
Want waarom moet een Nederlandse meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen en ook andersom moet het zelfs, een Nederlandse jongen zich aan passen aan de Marokkaanse dame ..
maar andersom moet je het niet gaan eisen want dan ...........
je moet haar niet bellen.als ze je wou spreken dan had ze je wel opgezocht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:21 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ja, want alle Marokkaanse familie's zijn hetzelfde![]()
Jij stemt vast op Wilders. Die denkt ook dat alle Marokkanen hetzelfde zijn.
En nu even serieus...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
Eigenlijk ben ik 't hier wel mee eens. Ik heb zelf een Turkse vriend gehad, en dat bleek ook uiteindelijk niet te werken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn echt maar heel zeldzaam.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
En nu even serieus...
ik denk dat je je tijd verdoet en je wordt er zo alleen maar ongelukkiger op.
Het zit er gewoon niet in dus probeer haar uit je hoofd te zetten
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:46 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
moett!! niks moet er wordt heus geen wapen tegen jullie hoofd aangehouden.
en jullie zijn gewoon makkelijk over te halen omdat jullie vaak nergens in geloven.
niemand moet aan mij komen vragen dat ik zijn geloof over moet gaan nemen,dan zal hij heel snel de weg heen vinden!
ach bewijs het tegen deel maar eens zou ik zeggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
lichtelijke discriminatie!! mag je vinden, maar je hebt het helemaal verkeerd.
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel...
Tuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:31 schreef RAVW het volgende:
Ik hoor niets anders uit hun monden dat HUN nooit zullen aannemen dat een van hun familie genoten thuis komt met een ongelovige
Dit is in hun ogen eerwraak in hun ogen ..
kan het ook zien als: aanpassenquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.![]()
En je stelt je erg aan.
Er is verschil tussen aanpassen en je identiteit vergeten, meeste van die dames houden niks over van hun cultuur en kijk naar gemengde gezinnetjes, je ziet duidelijk dat de kinderen weinig tot niets van de het Nederlandse cultuur hebben meegekregen. Wat ontzetten jammer is want als je trouw met een andere komaf dan heeft zijn eigen beleving en is het spannend en is het erg jammer als er niks van over blijft.quote:
Ik ken ook genoeg vrije Turkse families, en daar ze zo ook van alles gewend.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:32 schreef Lauwra het volgende:
niet doen als ik jou was...ik had 1x een turkse vriend zijn ouders mochten niks van mij afweten. Als hij bij mij was wassie zogenaamd in de stad ''werk zoeken''. Het zijn meestal strenge families waar je niet zomaar tussenkomt.
die zullen er ook zeker zijn, maar de achtergrond blijft altijd meespelen tenzij ze nederland top vinden en zich 200% hebben aangepast.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:55 schreef quatara het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg vrije Turkse families, en daar ze zo ook van alles gewend.
Snel mijn identiteit vergeten? En die identiteit niet sterk? Ik denk dat jij het nationalisme van de gemiddelde Nederlander schromelijk onderschat. Waarom denk je dat het gros van de Nederlanders vertikt het zich aan te passen aan nieuwe culturen? Men komt er alleen niet zo expliciet voor uit. Geen jassen met vlaggetjes en leeuwen, ook omdat daar alleen Neo's mee rondlopen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.![]()
En je stelt je erg aan.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Snel mijn identiteit vergeten? En die identiteit niet sterk? Ik denk dat jij het nationalisme van de gemiddelde Nederlander schromelijk onderschat. Waarom denk je dat het gros van de Nederlanders vertikt het zich aan te passen aan nieuwe culturen? Men komt er alleen niet zo expliciet voor uit. Geen jassen met vlaggetjes en leeuwen, ook omdat daar alleen Neo's mee rondlopen.
Daar zit wel iets in maar ik heb het over gemengde huwelijken, wat ik meestal zie.
Daarbij is het treurig dat je, als het om overtuigingen gaat, alleen in termen van geloof kan denken. Misschien dat daar jullie probleem zit. Ook mensen die niet in een sprookje geloven hebben een moreel kader. En dat wat jij opgeven noemt, vind ik een ander de ruimte geven om te doen en geloven wat hij/zij vindt. Zonder iemand daar bij voorbaat op af te rekenen.
HUh? Waarom begin jij over moreel kader?Ik heb nergens beweerd dat jullie dat niet hebben.
Mischien moet ik erbij zetten wat IK heb gezien, natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Oha ja tuurlijk blijft het cultuur en geloof een klein beetje rol spelen, maar ik zie juist dat het leuk wordt gevonden door beiden partijen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:47 schreef Lauwra het volgende:
[..]
die zullen er ook zeker zijn, maar de achtergrond blijft altijd meespelen tenzij ze nederland top vinden en zich 200% hebben aangepast.
droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel...
gelijk hebben ze wat betreft het thuis komen met een ongelovige,quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach bewijs het tegen deel maar eens zou ik zeggen
kom eens hier heen en praat eens met 4 van mijn collega's die ook Marokkaan zijn.
Ik hoor niets anders uit hun monden dat HUN nooit zullen aannemen dat een van hun familie genoten thuis komt met een ongelovige
Dit is in hun ogen eerwraak in hun ogen ..
Hoe de vlag ook hangt, hoe trots ik ook ben op ons land... feit is dat veel mensen van (extreem) rechts ik ook hoor... niemand is trots op eigen land.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
En je stelt je erg aan.
Nee Nadia, niemand die ons dwingt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.
niemand die jullie dwingt.
volgens mij stem jij altijd op wilders.dus dan mag je deze keer ook doen
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze! Ik beschouw hierbij de islam even vanuit de rechtervleugel (waar ik normaal tegen strijd op humanitaire redenen).quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:11 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
gelijk hebben ze wat betreft het thuis komen met een ongelovige,
als wij als moslims met een ongelovige zullen samen leven,dan zullen wij ook behoren tot de ongelovigen.
dit is een soera uit de koran over de ongelovigen.
[109:1]
Zeg: "O gij ongelovigen,
[109:2]
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
[109:3]
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
[109:4]
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
[109:5]
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
[109:6]
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Niemand die ons dwingt? Wij houden geen wapen tegen je hoofd? Jij misschien niet, je hebt zogenaamde 'broeders' en 'zusters' die dat wel degelijk doen.quote:droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.
niemand die jullie dwingt.
volgens mij stem jij altijd op wilders.dus dan mag je deze keer ook doen
De Islam kiest ook voor menselijkheid naar elkaar toe. Dat kun je opmaken uit meerdere overleveringen waarbij respect naar elkaar, hulp naar elkaar en medeleven naar elkaar, ongeacht, ras, sexe, burgelijke staat . aangemoedigd wordt.zolang een mens in allah gelooft.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:17 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Nee Nadia, niemand die ons dwingt.
Mijn keuze is niet Wilders, never nooit niet.
Maar ook kies ik nooit voor de islam.
Ik kies voor menselijkheid naar elkaar, en ook wanneer je mij voor gek zult verklaren als moslima die kiest voor eventuele overname van Nederland door moslims... dan kies ik nog steeds voor de zelfde keuze, omdat ook de moslims die ik goed ken... uiteindelijk later liever zullen kiezen voor het geluid dat ze altijd wilden horen.
Respect voor alle moslims en andere geloofsrichtingen, maar net als in de Toren van Babel, zal hier in Nederland geen overheersende religie het voor het zeggen krijgen. Nederland is het enige land dat niet door God of Allah is gemaakt... maar door de mensen zelf gemaakt. Niemand zal zich ooit neerleggen door een opgelegde Godsdienst... wij hebben dit land zonder God ontgonnen.
Ik zal jou eens even wat uitleggen. De islam is een geloof. Een geloof heet niet voor niets geloof, want als er zulke bewijzen waren dat iedereen er van overtuigd raakte, zou het geen geloof meer zijn. De Islam is voor mijn gevoel gebaseerd op waarheden, helemaal in vergelijking met andere geloofsovertuigingen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:26 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze! Ik beschouw hierbij de islam even vanuit de rechtervleugel (waar ik normaal tegen strijd op humanitaire redenen).
De islam is de Godsdienst van de eeuwige economische verliezers. Alleen mensen die weinig mogelijkheden hebben in de economie worden moslim.
Waarom eigenlijk? Allah beloont de moslims alleen wanneer ze in het Paradijs komen, maar vooralsnog is niemand hieruit teruggekeerd om dit te beamen. Goed, het zal behoorlijk lastig zijn wanneer je jezelf in 10.000 deeltjes hebt opgeblazen en hooguit 1 ander persoon met je hebt meegenomen.
Wilde Allah zich echt met deze zelfmoordenaars zijn, dan zou elke zelfmoordenaar minstens 100 ongelovigen met zich nemen. Maar zo te zien houdt Allah zich hier ver van... sterker nog er sterven nog meer moslims dan niet moslims. Met wie is Allah eigenlijk werkelijk? De islamitische landen blijven doorgaans arm, de Westerse landen blijven rijk. Dat is geen reclame voor Allah!
ik ben wel benieuwd hoe jij er over denkt?quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
: wat is erger? Mensen die niet beter weten, of mensen die moedwillig kiezen voor een dergelijke geestelijke beperking..
Je infantiele argumenten had je beter voor jezelf kunnen houden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:26 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze!
Toch wordt er hier gesproken over een economische crisis.quote:De islam is de Godsdienst van de eeuwige economische verliezers.
'Alleen' jij denkt dat. Er zijn genoeg rijke mensen die zich hebben bekeerd tot de Islam, bekenden als onbekenden. Maar ook al zou dat niet zo zijn, de Moslims baseren hun geloof daar niet op.quote:Alleen mensen die weinig mogelijkheden hebben in de economie worden moslim.
Allah beloont zo zijn dienaren en bestraft Hij de ongelovigen met een langer leven om te zondigen zodat de bestraffing gerechtvaardigd wordt als ze niet tot inkeer komen.quote:Maar zo te zien houdt Allah zich hier ver van... sterker nog er sterven nog meer moslims dan niet moslims.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in je eigen Bijbel, want ook Jezus omarmde armoede en stelde: "het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Lucas 18, 18-30)quote:Met wie is Allah eigenlijk werkelijk? De islamitische landen blijven doorgaans arm, de Westerse landen blijven rijk. Dat is geen reclame voor Allah!
Jezelf van een religie overtuigen en daardoor beperken is erger. Begrijp me overigens niet verkeerd, geloven en religie hebben hun waarde. Die waarde gaat echter verloren op het moment dat men stopt met zelf nadenken en naar de letter van de wet gaat leven, en niet meer naar de geest.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:35 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd hoe jij er over denkt?
Nadia,quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:21 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Ik zal jou eens even wat uitleggen. De islam is een geloof. Een geloof heet niet voor niets geloof, want als er zulke bewijzen waren dat iedereen er van overtuigd raakte, zou het geen geloof meer zijn. De Islam is voor mijn gevoel gebaseerd op waarheden, helemaal in vergelijking met andere geloofsovertuigingen.
Laat ik maar een klein voorbeeldje noemen. Zoek eens 2 boeken op die ‘de Koran’ genoemd worden die verschillen van elkaar? Die vind je niet, elk boek (de Koran) is het zelfde. Maar stel ik je de vraag zijn alle Bijbel boeken het zelfde, dan weet jij ook dat dit niet het geval is.
Islam eeuwige economische verliezers? Ken jij de geschiedenis van de Arabische/Islamitische landen? Zij behoorden tot de top, waar tot de dag van vandaag er een paar zijn die daar nog steeds toe behoren. De economie is een cyclus, wat vandaag de top is, behoort morgen tot de laatste stand (in de economie). Zo ook Nederland.
. Maar geld maakt niet gelukkig! ! Laten we Marokko nemen als voorbeeld, zo veel mensen daar die met weinig gelukkig zijn. Kijk naar Nederland, vele rijke mensen die niet weten wat liefde is,en die ook nog eens vaak ongelukkig en depressief zijn.
Zolang men maar in Allah geloofd... zei je.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
De Islam kiest ook voor menselijkheid naar elkaar toe. Dat kun je opmaken uit meerdere overleveringen waarbij respect naar elkaar, hulp naar elkaar en medeleven naar elkaar, ongeacht, ras, sexe, burgelijke staat . aangemoedigd wordt.zolang een mens in allah gelooft.
Wat betreft het "overnemen van Nederland", éénieder die gelooft zoals de Islam bedoelt is, en zo zoals onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem heeft overgeleverd, dienen wij de regeringsleiders niet eens in het openbaar te bekritiseren of zelfs te adviseren. Dit dient namelijjk persoonlijk te geschieden onder 4 ogen, en wanneer dit niet mogelijk is d.m.v. een persoonlijke brief naar de betreffende regeringsleiders. Je kunt je dan wel bedenken hoe de Islam staat tegenover het omverwerpen van hele regeringen...
Ik geloof, (lees goed ik zeg geloof, dus met mijn hart en verstand) dat de hemelen en de aarde en alles wat zich daarin bevindt is geschapen door Allah/God de Almachtige. Dus ook Nederland. God heeft ons gezegd door ons de fysieke en mentale kracht te geven, en daardoor hebben "jullie" Nederland ontgonnen. Mét de Wil van God.
Kan allemaal zijn, maar Allah beloont alleen maar na de dood (en niet controlleerbaar).quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:47 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je infantiele argumenten had je beter voor jezelf kunnen houden.
[..]
Toch wordt er hier gesproken over een economische crisis.
[..]
'Alleen' jij denkt dat. Er zijn genoeg rijke mensen die zich hebben bekeerd tot de Islam, bekenden als onbekenden. Maar ook al zou dat niet zo zijn, de Moslims baseren hun geloof daar niet op.
[..]
Allah beloont zo zijn dienaren en bestraft Hij de ongelovigen met een langer leven om te zondigen zodat de bestraffing gerechtvaardigd wordt als ze niet tot inkeer komen.
[..]
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in je eigen Bijbel, want ook Jezus omarmde armoede en stelde: "het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Lucas 18, 18-30)
Het meisje is blijkbaar een overtuigd moslima en in dat geval zijn er twee opties:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
Niet doen, zij is moslima en jij niet. Tenzij je bereid bent om te bekeren en een platonische relatie aan te gaan met als bedoeling haar hand te vragen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:38 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik zie dat mijn topic een hele andere wending heeft gekregen.
lieve leden blijf aub ontopic,heb jullie hulp namelijk hard nodig.
laatste update:ze brengt me totaal in de war,nou heb ik via een vriend gehoord dat ze me wel ziet zitten,
alleen is ze dus bang om met mij gezien te worden.
ik heb haar zelf hier nog niet op aangesproken,heb de kloten niet meer om haar te bellen.
weet niet wat te doen.
Beste Diepongelukkig,quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:38 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik zie dat mijn topic een hele andere wending heeft gekregen.
lieve leden blijf aub ontopic,heb jullie hulp namelijk hard nodig.
laatste update:ze brengt me totaal in de war,nou heb ik via een vriend gehoord dat ze me wel ziet zitten,
alleen is ze dus bang om met mij gezien te worden.
ik heb haar zelf hier nog niet op aangesproken,heb de kloten niet meer om haar te bellen.
weet niet wat te doen.
Ik had ook gehoopt dat het toch nog zou lukken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:01 schreef diepongelukkigg het volgende:
allerlaatste update.ze wil me echt niet,dat heeft ze me nu wel duidelijk gemaakt.
ze negeert me volkomen.
ik ben er klaar mee!!! ben woedend!!!
hier kan wel een slotje op!
super bedankt allemaal voor jullie reacties.!
Natuurlijk wel. Het hele topic draait juist om geloof!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ga eens weg met dat gelovigen-gedoe hier uit dit topic. Is totaal niet van waarde.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag. Als wij allemaal naar zijn (of haar?) evenbeeld geschapen zijn, dan is niets menselijks hem vreemd. Zodoende zal hij -als hij bestaat- toch ook ongelovigen als creaties van hemzelf beschouwen en accepteren in zijn paradijs? (En kom nou niet met een batterij soera's aan maar geef eens antwoord in je eigen woorden ajb..)
net zo Westers? riiiight...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:55 schreef o.us het volgende:
[..]
De Marokkanen in Marokko zijn gewoon net zo westers als ons.
Het draait juist om de afwezigheid van een geloof.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:25 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het hele topic draait juist om geloof!
nou ja, in de grote steden wel ja, maar in het gebergte wil nog wel eens wat conformistisch zijn wat zich dan ook weer versterkt als ze emigrerenquote:
Dat laatste staat in de bijbel. Maar goed. Als niemand ooit Allah gezien heeft, hoe kan er dan überhaupt sprake zijn van het volgende:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Niemand heeft Allah ta3ala gezien of weet hoe hij eruit ziet. Hoe kun jij dan beweren dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen.
Dat weet je dus niet. Niemand heeft hem ooit gezien, ook zijn profeet niet.quote:De Islam geeft aan dat Allah geen kinderen heeft, geen vrouw, niet is geboren or what so ever. Hij is er. Daarnaast is Mohammed zijn profeet.
Voor zover wij allemaal weten zegt Allah dat helemaal niet. Mohammed zegt dat. Althans, zo denkt men. Niemand kan controleren of die daadwerkelijk een profeet is, laat staan of 'ie 't echt zo gezegd heeft. Dus geloof je maar dat het zo is..quote:Allaah de Almachtige zegt: ''Ik heb de mens en de djinn geschapen om Mij te dienen.'' Vers 51 ; 56.
Het gedeelte dat over "naar gelijkheid geschapen" gaat, staat in het Oude testament. Dit Oude testament wordt zowel door Joden, Christenen als moslims als basis beschouwd. Voor Joden houdt het bij het Oude Testament op.... Christenen hebben er het Nieuwe Testament aan toegevoegd (het verhaal over Jezus).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag. Als wij allemaal naar zijn (of haar?) evenbeeld geschapen zijn, dan is niets menselijks hem vreemd. Zodoende zal hij -als hij bestaat- toch ook ongelovigen als creaties van hemzelf beschouwen en accepteren in zijn paradijs? (En kom nou niet met een batterij soera's aan maar geef eens antwoord in je eigen woorden ajb..)
Niemand heeft Allah ta3ala gezien of weet hoe hij eruit ziet. Hoe kun jij dan beweren dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen. Voor zover ik weet is dat (die opvatting/zinsnede) meer iets van (correct me if i'm wrong) de christenen/katholieken.....
Het christendom heeft een andere insteek dan de islam.
Het christendom gaat ervan uit dat Christus zoon van god is, dat de mens geschapen is naar evenbeeld van god zoals jij zegt.
De Islam geeft aan dat Allah geen kinderen heeft, geen vrouw, niet is geboren or what so ever. Hij is er. Daarnaast is Mohammed zijn profeet.
Allaah de Almachtige zegt: ''Ik heb de mens en de djinn geschapen om Mij te dienen.'' Vers 51 ; 56.
Het is dan logisch dat als je als mens niet gelooft in God, de hemel en de hel en de Profeten, en al zijn boeken en noem maar op dat je dan ook niet onder de barmhartigheid van God valt..
De slechte eigenschappen van de mens behoren Hem niet toe. Wie de slechte daden verricht en wie een verdorven karakter en hart heeft zal de Paradijs niet betreden.
alleen hier ben ik het zeker met je eens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:43 schreef AgLarrr het volgende:
Maar goed, terwijl ik dit typ realiseer ik me dat dit eigenlijk een zinloze discussie is. Geloven is een keuze,
hier moest ik wel ff om lachen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:43 schreef nadiaschoonheid het volgende:
.
Want zelfs een Nederlandse kan binnen 2 jaar van mooi slank tot enorm dik overgaan bij problemen... bij een moslima kan dit 10 keer zo snel gaan. Is er na zo'n transformatie nog echt iets over van jouw verliefdheid?
En heb je het ook uitgesproken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:34 schreef Spartacus911 het volgende:
al dat gedoe meegemaakt met shahadah en weet ik allemaal wat er bijkomt.
Nee... nooit meer.
Herkennend lachen of honend lachen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:39 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
hier moest ik wel ff om lachen.
hangt natuurlijk ook af van welke leeftijds categorie je het over hebt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:56 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Herkennend lachen of honend lachen?
Wat een domme post. Alsof alle Marrokaanse meiden er hetzelfde uitzien.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:06 schreef mafkees01 het volgende:Is wel de waarheid natuurlijk
Kan toch nooit werken, en dat wil je ook niet. Er zijn meer dingen dan een mooi (alhoewel, mooi) lichaam en kop...
omdat ze anders patsboem krijgen jaquote:Op dinsdag 3 november 2009 01:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Gewoon voor gaan.Zelf heb ik ook altijd een voorkeur gehad voor de ietwat exotische dames en ik ben dan ook al meer dan 5 jaren samen met mijn dito vriendin.
De benadering en omgang met dergelijke meiden en nog véél erger, met de familie, verschilt behoorlijk in vergelijking met het typische Nederlandse meisje en diens familie.
Maar als je er echt moeite voor wilt doen, dan werpen de vruchten zichzelf wel af.
Ik wil niet discrimineren, maar aan zulke dames heb je uiteindelijk veel meer, en gaat er een wereld voor je open. Ze zijn vaak liever, trouwer en hechter dan Nederlandse dames naar mijn ervaring.
Dat zal ongetwijfeld vaak zo zijn ja.quote:
Ironisch genoeg vaak om dezelfde redenen die wij, Nederlanders, ten opzichte van allochtonen hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:05 schreef Liquidist het volgende:
nee just kidding.. blij voor je dat het voor jou wel werkt. Voor TS zit dat er helaas niet meer in, en blijkbaar kiezen veel Marokkaanse meiden er ook bewust voor om niks met een Nederlander te beginnen
In dit geval wel een meid net over de 25... ruim een kilo per week, van een mooie vrouw tot een kamer olifantje omdat ze haar moederland zo mist. Ze miste haar familie enorm en zette dit om in eten.quote:Op zondag 1 november 2009 04:27 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
hangt natuurlijk ook af van welke leeftijds categorie je het over hebt.
ik zie een meid in haar 20tiger jaren niet snel aankomen.
en boven de 30 35,tuurlijk kom je als vrouw wel wat kilos aan,
heeft natuurlijk niks te maken met je afkomst.
Hij heeft toch alles geschapen? Dus ook de ongelovigen.? Misschien heeft hij wel een groot plan voor mij en dien ik hem wel alleen denk ik van niet. Wie ben jij om daar over te oordelen. Je weet zelf ook diep in je hart dat dit nergens op slaat.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Niemand heeft Allah ta3ala gezien of weet hoe hij eruit ziet. Hoe kun jij dan beweren dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen. Voor zover ik weet is dat (die opvatting/zinsnede) meer iets van (correct me if i'm wrong) de christenen/katholieken.....
Het christendom heeft een andere insteek dan de islam.
Het christendom gaat ervan uit dat Christus zoon van god is, dat de mens geschapen is naar evenbeeld van god zoals jij zegt.
De Islam geeft aan dat Allah geen kinderen heeft, geen vrouw, niet is geboren or what so ever. Hij is er. Daarnaast is Mohammed zijn profeet.
Allaah de Almachtige zegt: ''Ik heb de mens en de djinn geschapen om Mij te dienen.'' Vers 51 ; 56.
Het is dan logisch dat als je als mens niet gelooft in God, de hemel en de hel en de Profeten, en al zijn boeken en noem maar op dat je dan ook niet onder de barmhartigheid van God valt..
De slechte eigenschappen van de mens behoren Hem niet toe. Wie de slechte daden verricht en wie een verdorven karakter en hart heeft zal de Paradijs niet betreden.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:28 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Hij heeft toch alles geschapen? Dus ook de ongelovigen.? Misschien heeft hij wel een groot plan voor mij en dien ik hem wel alleen denk ik van niet. Wie ben jij om daar over te oordelen. Je weet zelf ook diep in je hart dat dit nergens op slaat.
Veel Marokkaanse vrouwen zeker, maar niet alle Marokkaanse vrouwen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:05 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mischien heb je wel gelijk.
ik moet wel zeggen dat de marokkaanse vrouw na haar trouwen altijd dikker wordt.
Dat verschilt per dame. Er zijn d´r best wel wat die in zijn voor een kaaskop.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
zijn die marokkaanse dames echt zo onbereikbaar??
raad je me aan om het voor me te houden.want ze weet van niks.
mattiquote:Op donderdag 12 november 2009 12:22 schreef Cacciatore het volgende:
mattie ik maak tzelfde mee nu ma bij mij is het nog weer anders ze zei eerst dat ze 20 was ma blijkt nu 16 te zijn en heeft een kk broer ma ik voel me echt zwaar verkkerd omdat ik wel wat voel ma weet niet wat ik ermee moet...
ma ff serieus he, ze heeft echt een kk broer echt een kut marokkaan volgens haar zelf wtf moet ik daarmee aangaan...quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Gewoon voor gaan.Zelf heb ik ook altijd een voorkeur gehad voor de ietwat exotische dames en ik ben dan ook al meer dan 5 jaren samen met mijn dito vriendin.
De benadering en omgang met dergelijke meiden en nog véél erger, met de familie, verschilt behoorlijk in vergelijking met het typische Nederlandse meisje en diens familie.
Maar als je er echt moeite voor wilt doen, dan werpen de vruchten zichzelf wel af.
Ik wil niet discrimineren, maar aan zulke dames heb je uiteindelijk veel meer, en gaat er een wereld voor je open. Ze zijn vaak liever, trouwer en hechter dan Nederlandse dames naar mijn ervaring.
Je moet je ma ook niet meenemen, dat is een dooddoener op een date.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:22 schreef Cacciatore het volgende:
mattie ik maak tzelfde mee nu ma bij mij is het nog weer anders ze zei eerst dat ze 20 was ma blijkt nu 16 te zijn en heeft een kk broer ma ik voel me echt zwaar verkkerd omdat ik wel wat voel ma weet niet wat ik ermee moet...
Kun je jezelf nog wel zo nuchter en makkelijk vinden; met zo'n houding ben je onderdeel van het probleem. Als je hier geboren bent ben je hier niet te gast.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef Dj_unkie het volgende:
Cacciatore serieus nemen![]()
Ik vind deze discussie wel enorm interessant om te lezen. Mijn mening is denk ik als menig Nederlander vrij nuchter en duidelijk.
Het kan me werkelijk geen donder schelen waar je in gelooft of welke seksuele voorkeur je hebt, maar je bent hier te gast, dus gedraag je daar ook naar.
Zo'n moeilijk volkje zijn we toch niet?
Als je in een topic als deze zelfs kan beginnen over:quote:Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef Dj_unkie het volgende:
Ben je best moeilijk aan het doen hoorquote:je bent hier te gast, dus gedraag je daar ook naar.
Je hebt gelijk, mijn woordenkeus is niet correct. Ik bedoelde dus niet dat alle allochtone Nederlanders zich te gast moeten voelen, maar dat er samen gewerkt moet worden aan een samenleving waar we met elkaar om kunnen gaanquote:quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef Dj_unkie het volgende:
Cacciatore serieus nemen
Ik vind deze discussie wel enorm interessant om te lezen. Mijn mening is denk ik als menig Nederlander vrij nuchter en duidelijk.
Het kan me werkelijk geen donder schelen waar je in gelooft of welke seksuele voorkeur je hebt. Maar zodra je ergens komt waar je gastvrij ontvangen wordt, gedraag je je daar ook naar. Daarmee bedoel ik niet dat elke allochtone Nederlander zich maar als een Nederlander moet gedragen, maar wederzijds respect is wel een vereiste
Kun je jezelf nog wel zo nuchter en makkelijk vinden; met zo'n houding ben je onderdeel van het probleem. Als je hier geboren bent ben je hier niet te gast.
Tja, als je bv in Den Haag woont en zij ook, dan ontmoet je elkaar in bv. Wassenaar. Dan kun je best een leuke tijd hebben. Je moet echter niet in de Schilderswijk hand in hand lopen...quote:Op donderdag 12 november 2009 12:22 schreef Cacciatore het volgende:
Imo zijn turken iets vrijer, wat meer open, maar verschil is niet zo groot. Ik weet wel hoe de vader van een marokkaanse is, die vriend heeft een hoop (echt een hoop!) probeerd om toestemming te krijgen (was geen nederlander, weet niet waar precies vandaan, kan best marokkaan geweest zijn) maar nee, zij moest en zal alleen blijven. Dus als ze niet de eerste keer je aardig vinden, zo snel mogelijk vertrekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:49 schreef diepongelukkigg het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat marokkaanse famillies veel erger zijn dan de turkse??
Ach, je hebt er ook best "strenge" Turkse families bij zitten. Verschilt van familie tot familie, net zoals bij Marokkanen. Ik ken ook hele vrije Marokkaanse families.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:04 schreef fs180 het volgende:
[..]
Imo zijn turken iets vrijer, wat meer open, maar verschil is niet zo groot. Ik weet wel hoe de vader van een marokkaanse is, die vriend heeft een hoop (echt een hoop!) probeerd om toestemming te krijgen (was geen nederlander, weet niet waar precies vandaan, kan best marokkaan geweest zijn) maar nee, zij moest en zal alleen blijven. Dus als ze niet de eerste keer je aardig vinden, zo snel mogelijk vertrekken.
Hoeft niet perse christenlijk te zijn, als een marokkaan mij zou vertellen dat ik moet beginnen met geloven zou ik hem gewoon hard uitlachen hoor.. Klein verschil tussen normale gelovigen en extreem gelovigen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
En je stelt je erg aan.
Ja, ik ken ook strenge nederlandse gezinnen, laten we speciaal voor ts alle uitzonderingen noemen, dat helptquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, je hebt er ook best "strenge" Turkse families bij zitten. Verschilt van familie tot familie, net zoals bij Marokkanen. Ik ken ook hele vrije Marokkaanse families.
Aan hele vrije Turkse families heeft hij ook niets.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook strenge nederlandse gezinnen, laten we speciaal voor ts alle uitzonderingen noemen, dat helpt
Maar hij vroeg zelf of marokkaanse erger zijn dan turkse, en ik mijn ervaring wel.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan hele vrije Turkse families heeft hij ook niets.
De kans dat je een niet erge Marokkaanse familie treft is wat kleiner inderdaad dan de kans dat je een niet erge Turkse familie treft.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:19 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar hij vroeg zelf of marokkaanse erger zijn dan turkse, en ik mijn ervaring wel.
Ja, die ken ik wel. Ken er ook genoeg die gelovig zeggen te zijn, maar wel gewoon alcohol drinken e.d.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:26 schreef fs180 het volgende:
Even offtopic: Kennen jullie ook niet gelovige marokkanen?
Grotendeels met je eens; ik ben zelf agnostisch (ik geloof niet in een God, maar sluit het bestaan hiervan ook niet uit). Als gevolg daarvan gedraag ik me als een humanist; ik respecteer ieders grondrechten.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:33 schreef Dj_unkie het volgende:
zo moeilijk is het niet bedoeld hoor
Wat ik probeer te zeggen:
Ik als rasechte Nederlander respecteer ieders geloof. Het maakt me echt niet uit hoe je over iets denkt, zolang ik zelf ook door die andere "partij" gerespecteerd wordt. Ik heb totaal geen probleem met de multiculturele samenleving en vindt het in veel gevallen zelf een verrijking.
Waar ik minder goed tegen kan is het gezeur gelovig/ongelovig. Ik geloof niet in een God (ook al ben ik katholiek opgevoed). Ik ben meer iemand die verklaringen in de wetenschap opzoekt. Maar zodra je met een Moslim gaat praten over geloof en het feit dat jij niet geloofd in een God, dat je niet meer serieus wordt genomen. Ik neem hem toch ook serieus? Wat is er zo erg aan het niet geloven? Ik heb echt geen heilig boek nodig om te weten hoe ik als een goed mens moet leven.
Die zijn er ook zeker, een paar jaar geleden zag ik een documentaire over een Marokkaanse porno actrice die ergens in de Achterhoek woonde. Haar moeder was niet blij met haar carrière en enkele van haar zussen ook niet, maar ze maakten er geen halszaak van.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:26 schreef fs180 het volgende:
Even offtopic: Kennen jullie ook niet gelovige marokkanen?
Ben het helemaal met je eensquote:Op zaterdag 14 november 2009 02:54 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens; ik ben zelf agnostisch (ik geloof niet in een God, maar sluit het bestaan hiervan ook niet uit). Als gevolg daarvan gedraag ik me als een humanist; ik respecteer ieders grondrechten.
Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit door een moslim "niet serieus" meer werd genomen omdat ik niet religieus ben. Maar je moet het wel goed uitleggen. En nee, ik ga echt niet met elke moslim in discussie... ik moet wel ergens het gevoel hebben dat ze tot rede vatbaar zijn. We hoeven er dan niet uit te komen, dan kunnen "deze moslims en ik" altijd nog over andere onderwerpen praten.
En dat laatste gebeurt te weinig, men praat alleen over waar het botst, maar praat eens met een moslim over voetbal, kunst, literatuur, muziek of architectuur... (om wat voorbeelden te noemen)... En wees ook echt geïnteresseerd in hun mening.
Een open discussie over het geloof kan heel goed zijn, maar soms is dit alleen mogelijk als je eerst de fundamenten hebt gelegd, door elkaar eerst te vinden in andere onderwerpen van gedeelde interesse.
Dan kan men er alsnog van overtuigt zijn dat wij als niet-gelovigen naar de hel gaan, maar hopen de meeste moslims dat Allah genade voor ons heeft omdat ze je verder wel mogen.
Wat ik maar wil zeggen is dat het vaak beter is om elkaar eerst te vinden op een aantal punten, voordat we het over tegenstellingen hebben. Leer elkaar eerst kennen als mens, voordat je de discussie gaat voeren.
Want doe je het andersom, dan komt geen mens meer tot elkaar.
kk broer..jeetje wat een taalgebruik!!quote:Op donderdag 12 november 2009 12:22 schreef Cacciatore het volgende:
Welcome to the world of Cacciatorequote:Op donderdag 19 november 2009 20:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
kk broer..jeetje wat een taalgebruik!!
quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:48 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Welcome to the world of Cacciatore
Ik bedoel dus: wat zijn de kenmerken van jouw "soort"? Dat kan blijkbaar niet "de Marokkaanse nationaliteit" zijn, aangezien islam niet is voorbehouden aan nationaliteit. En aan haar/huidskleur zal het ook niet liggen. Val je pas op een jongen als hij iets doet dat je kunt associeren met islam? Kun je een voorbeeld noemen?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:28 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mahlah..mijn exacte grenzen zij heel simpel...hij moet moslim zijn..en hij moet zijn geloof goed praktiseren..
dat is het enige wat ik van een man zal vragen..
en daarom val ik ook gelukkig alleen maar op mijn eigen soort.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:28 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mahlah..mijn exacte grenzen zij heel simpel...hij moet moslim zijn..en hij moet zijn geloof goed praktiseren..
dat is het enige wat ik van een man zal vragen..
en daarom val ik ook gelukkig alleen maar op mijn eigen soort.
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.quote:
Iemand van het eigen geloof bedoelt ze, dat heeft ze volgens mij ook duidelijk genoeg gemaakt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef mahlah het volgende:
[..]
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.
Ze zegt het niet letterlijk maar noemt wel "mijn eigen soort" ....
Daarmee kan ze nog altijd ontkennen dat ze "ras" bedoelt.
Daarom vroeg ik ernaar, maar ze antwoordt niet meer.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef mahlah het volgende:
[..]
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.
Ze zegt het niet letterlijk maar noemt wel "mijn eigen soort" ....
Daarmee kan ze nog altijd ontkennen dat ze "ras" bedoelt.
Daarom vroeg ik ernaar, maar ze antwoordt niet meer.
Ik ben verder met je eens dat soort bij soort beter past enzo, maar ik moet zeggen dat van wat ik zie dat Marokkaanse mannen niet perse hun vrouwen beter behandelen. Om te zeggen dat Marokkaanse mannen de beste mannen zijn omdat ze hun vrouwen respecteren en goed behandelen (alsof je wilt zeggen dat andere culturen dat niet doen), nou ik denk niet dat het in de werkelijkheid zo is, niet in Nederland tenminste.quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen, daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan. Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen. Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Als de niet-Marokkaanse man erg veel ervaring heeft met de Marokkaanse cultuur en deze ook begrijpt, heb je al een uitzondering te pakken. Marokkaanse mannen zijn niet per definitie crimineel, en de meeste niet-Marokkaanse mannen zijn niet per definitie slecht voor jou.quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen,
Elke willekeurige man die zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan zou dus goed genoeg moeten zijn. Ik zie niet in waarom hij perse de Marokkaanse nationaliteit moet hebben. Zolang jullie maar voldoende kunnen delen over de Marokkaanse cultuur.quote:... daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan.
Dat ik het niet met je eens ben, heeft niks te maken met mijn nationaliteit, maar dat ik denk beter te zijn in logica en ethiek dan jij. Je bent een bevooroordeeld meisje omdat je jouw mening laat bepalen door de slechte verhalen die je hebt gehoord over niet-Marokkaanse mannen. Dat klinkt bekend trouwens, veel mensen in Nederland doen precies hetzelfde als het gaat om criminaliteit.quote:Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen.
Dit is echt zeer bekrompen. Ik ben het met je eens dat mensen uit gelijke culturen vaak goed bij elkaar passen, maar om dit zo zwart/wit te brengen is gewoon onterecht.quote:Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Ja, dat is wat de meeste hollandse mannen doen inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2009 15:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Keep-Walking;
Ik zat al op zo een soort reactie te wachten, daarom heb ik ook aangegeven dat hij perse een moslim moet zijn, en niet alleen moslim bij naam, maar hij moet ook daadwerkelijk de islam praktiseren. Mannen die de islam begrijpen en praktiseren, die weten dat je een vrouw in de islam goed hoort te behandelen.
Uiteraard ben ik het met jou eens dat niet alle Marokkaanse mannen goed zijn jegens hen vrouwen, maar als je naar de achtergrond gaat kijken van dat soort mannen, zijn het vaak de types die niets aan hen geloof doen, niet bidden etc. Dat soort mannen hoef ik niet.
Ik vind dat Hollandse mannen over het algemeen niet echt respectvol zijn naar hun vrouwen, vaak als de sleur het huwelijk is ingeslopen komen ze met vreemde ideeen om hen huwelijk spannend te houden, zoals partnerruil, open relaties, ....en om deze redenen zou ik nooit met een Hollandse man het huwelijk in willen betreden, dit zou een marokkaanse man nooit van zijn vrouw vragen..
wou net zeggenquote:Op zondag 13 december 2009 18:47 schreef drijfhout het volgende:
[..]
\
Nee, die marokkaanse man zou sommige dingen nooit van jou vragen. Die dingen sist ie op straat naar mijn hollandse zus, jouw respectabele marokkaanse man.
(Als jij de hollandse man mag stereotyperen, mag ik dat met jouw marokkaanse man immers ook.)
Volgens mij staat dat echt niet in de Koran hoor. Daar staan erg prettige dingen in over interculturele verhoudingen zoals:quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen, daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan. Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen. Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Nu is het gewoon gemakkelijker om binnen je eigen groep te trouwen, dat snap ik ook wel, maar dat "gemaakt voor" stukje wordt denk ik niet onderschreven door jouw schepperquote:"Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, noch is de blanke man beter dan de zwarte of de zwarte beter dan de blanke man, behalve door het Godsbewustzijn (taqwa) dat hij verkregen heeft. Waarlijk, de edelste onder jullie is degene met de meeste taqwa."
Well okay, dat kan ik wel begrijpen. Zoals ik zei, ik kan best wel snappen dat je liever je eigen soort mannen wilt hebben. Maar dat wat je zegt over Nederlandse mannen is niet waar en erg stereotyperend.quote:Op zondag 13 december 2009 15:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Keep-Walking;
Ik zat al op zo een soort reactie te wachten, daarom heb ik ook aangegeven dat hij perse een moslim moet zijn, en niet alleen moslim bij naam, maar hij moet ook daadwerkelijk de islam praktiseren. Mannen die de islam begrijpen en praktiseren, die weten dat je een vrouw in de islam goed hoort te behandelen.
Uiteraard ben ik het met jou eens dat niet alle Marokkaanse mannen goed zijn jegens hen vrouwen, maar als je naar de achtergrond gaat kijken van dat soort mannen, zijn het vaak de types die niets aan hen geloof doen, niet bidden etc. Dat soort mannen hoef ik niet.
Ik vind dat Hollandse mannen over het algemeen niet echt respectvol zijn naar hun vrouwen, vaak als de sleur het huwelijk is ingeslopen komen ze met vreemde ideeen om hen huwelijk spannend te houden, zoals partnerruil, open relaties, ....en om deze redenen zou ik nooit met een Hollandse man het huwelijk in willen betreden, dit zou een marokkaanse man nooit van zijn vrouw vragen..
In verdediging van "nadiaschoonheid". Dit is misschien precies wat ze zoekt. Ze had al verwacht dat mannen hier het niet zouden begrijpen. Dat wil echter niet zeggen dat diezelfde eigenschappen niet in niet-Marokkanen te vinden zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 22:41 schreef Tuvai.net het volgende:
[...] Ik heb veel meiden hartstikke ongelukkig zien worden omdat ze dachten hun prins op het witte paard te hebben gevonden in een Marokkaan, gewoon omdat deze heren op z'n allerminst vréselijk dominant zijn, en in veel gevallen zelfs agressief. [...]
Hoe zit het dan met mensen die moslim waren en van hun geloof zijn afgestapt?quote:Op maandag 14 december 2009 14:12 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Zo wat een heleboel reacties!!
ik reageer ff in het algemeen..
Ten eerste niet moslims begrijpen onze geloof niet, waar het voor staat. De ware essenstie.
Jij hebt nog geen antwoord gegeven waarom een marokkaanse man per definitie beter is. Je hebt niet gereageerd op mijn post hierboven. Je lijkt te willen aangeven dat het gaat om mannen met dezelfde culturele interesse en kennis, dat begrijp ik. Maar wat heeft een marokkaans paspoort daarmee te maken? Dat iets vaker voorkomt, maakt het nog geen regel.quote:Ik heb al aangegeven een praktiserende moslim man te willen met marokkaanse afkomst,
Helemaal met je eens, als je leeft naar je eigen overtuigingen ('goed' of 'slecht' zal ik even buiten beschouwing laten) zul je mensen ontmoeten die bij je passen.quote:Het is als het ware zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik geloof dat zulke mannen bestaan, en wie goed doet die goed ontmoet.
En jij moet het verschil kunnen onderscheiden tussen marokkaanse man die slechts moslim is naar de buitenwereld (inclusief dat leuke meisje die hij wil versieren) en tussen elke andere (incl. niet-marokkaanse) man die alle goede eigenschappen bevat die jij zoekt, ongeacht zijn geloof.quote:Dus jullie moeten het verschil kunnen onderscheiden tussen een gewone marokkaanse man, en een ware praktiserende marokkaanse moslim man. Zodra jullie dit kunnen, dan zijn we een end verder
Dat doe ik helemaal niet. Je richt je antwoorden alleen maar op de trollen in dit topic.quote:Het valt me op dat jullie je vastklampen aan het groepje slechte marokkaanse mannen dat het verpest voor de goede marokkaanse mannen.
En als die zich vervolgens toch weer bekeert tot moslim? Is hij dan nog steeds geen moslim?quote:Op maandag 14 december 2009 15:32 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Dat zijn nooit echte ware moslims geweest. Dat zijn mensen die meestal cultuur en geloof door elkaar halen, denken dat cultuur geloof is, waardoor ze een slecht beeld krijgen van het geloof, en dus worden zij afvallige.
Marokkaanse identitiet is niet gekoppeld aan hetzelfde geloof (dat heb je zelf toegegeven)quote:Ik zeg niet dat Marokkaanse man per defenitie beter is, voor mij is het beter aangezien wij elkaar als marokkanen met dezelfde geloof, achtergrond, cultuur elkaar toch het beste begrijpen.
Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal. Je hebt de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Die moslim mannen doen uiteindelijk ook maar gewoon hun best. Jij bent ook niet de perfect vrouw, die kan inschatten of een man écht moslim is of niet. Je kunt alleen gedeeltelijk de resultaten uit het verleden zien. Dat ze zeggen islam belangrijk vinden en daarbij geloofwaardig overkomen doormiddel van bepaalde daden biedt geen garanties voor de toekomst. Datzelfde geldt echter ook voor alle andere mannen in deze wereld.quote:En jij moet de betekenis opzoeken van de ware praktiserende godvrezende moslim man.
Nee, die reactie krijg je niet van mij omdat je een praktiserende moslimman wil.quote:Op maandag 14 december 2009 14:12 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Zo wat een heleboel reacties!!
ik reageer ff in het algemeen..
Ten eerste niet moslims begrijpen onze geloof niet, waar het voor staat. De ware essenstie.
Ik heb al aangegeven een praktiserende moslim man te willen met marokkaanse afkomst, dan krijg ik van die stomme reactie dat die marokkaanse man wel naar'' mijn hollandse zusje sist op straat''.
...
Dude, ik probeer een normale discussie te voeren. Verziek het aub niet met zulke opmerkingen, waar je weet dat je een standaard antwoord krijgt.quote:Op maandag 14 december 2009 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
De blijf van mijn lijf huizen zitten ook helemaal niet vol met moslimvrouwen die zo'n pareltje van een gelovige hebben gevonden. Sterkte.
En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.quote:Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef mahlah het volgende:
[..]
...
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Je richt je antwoorden alleen maar op de trollen in dit topic.
Dit soort opmerkingen klinken toch best trollerig...quote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef drijfhout het volgende:
[..]
En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.
Tenzij je inhoudelijk aan het reageren bent op een schoolplein natuurlijk.quote:kaats ik terug in je gezicht.
Ik heb jouw eerdere reactie er even bijgepakt en je reageert welliswaar inhoudelijk (wij proberen volgens mij hetzelfde punt te maken. Maar als je zo'n opmerking als hieronder erachteraan plaatst, dan weet je dat ze in de verdediging zal schieten.... en kom je gewoon niet verder.quote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef drijfhout het volgende:
[..] En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.
quote:Op zondag 13 december 2009 18:47 schreef drijfhout het volgende:
[..] Nee, die marokkaanse man zou sommige dingen nooit van jou vragen. Die dingen sist ie op straat naar mijn hollandse zus, jouw respectabele marokkaanse man.
(Als jij de hollandse man mag stereotyperen, mag ik dat met jouw marokkaanse man immers ook.)
Ik verziek niets, ik ken wel wat mensen die werken met slachtoffers van huiselijk geweld in 1 van de grote steden en de verhalen die ik af en toe hoor is om te janken. Om dan hier de moslimman de hemel in te prijzen alsof ze godsgeschenk aan vrouwen zijnquote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef mahlah het volgende:
[..]
Dude, ik probeer een normale discussie te voeren. Verziek het aub niet met zulke opmerkingen, waar je weet dat je een standaard antwoord krijgt.
Dat zegt ze helemaal niet. Ze zegt dat zij alleen in de groep van Marokkaanse moslims een perfecte partner kan vinden. Dus leg haar geen woorden in de mond, want dan loopt de discussie in cirkels.quote:Op maandag 14 december 2009 16:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..] Ik verziek niets, ik ken wel wat mensen die werken met slachtoffers van huiselijk geweld in 1 van de grote steden en de verhalen die ik af en toe hoor is om te janken. Om dan hier de moslimman de hemel in te prijzen alsof ze godsgeschenk aan vrouwen zijn.
Is ook al behandeld. Daden zijn erg belangrijk.quote:Goede en slechte mannen heb je overal. Dus ook onder moslims. En echt iets zeggen is nog niet hetzelfde als het ook doen.
Dat is ook mijn mening, maar dat is niet waar het hier om draait. Het gaat om Marokkaan vs niet-Marokkaan. De toegevoegde waarde is onduidelijk om te verklaren waarom de één exclusieve rechten verdient.quote:Volgens mij maken de rigide regels volgens de koran het juist extra moeilijk om vooraf het kaf van het koren te scheiden, omdat je elkaar echt pas gaat leren kennen na de trouwerij. Als je dan de verkeerde getrouwd bent is het al te laat.
Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik vind dat je te beperkt denkt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Dankje, je begint het te begrijpen. Het is gewoon mijn voorkeur...that's all
Ik probeer alleen aan te geven dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Je hebt al zoveel eisen aan een man (de manier waarop hij zijn geloof prakiseert) beperk je blik niet verder tot zoiets simpels als nationaliteit of ras.quote:Mijn voorkeur gaat naar een praktiserende marokkaanse moslim man. Punt. Ik voel mij het meest aangetrokken tot hen, Nederlandse mannen daartegen zijn ook wel leuk, maar seksueel voel ik me nooit aangetrokken tot ze, dit betreft ieder ander nationaliteit btw
Grappig, lees je dan ook even nog verder door naar de woorden van Nadia waar ik op reageer?quote:Op maandag 14 december 2009 16:41 schreef mahlah het volgende:
[..]
Ik heb jouw eerdere reactie er even bijgepakt en je reageert welliswaar inhoudelijk (wij proberen volgens mij hetzelfde punt te maken. Maar als je zo'n opmerking als hieronder erachteraan plaatst, dan weet je dat ze in de verdediging zal schieten.... en kom je gewoon niet verder.
[..]
Ik zie het probleem ook niet echt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef SuperFokker het volgende:
Boeie, iedereen heeft toch een eigen voorkeur. Ik val niet op streng gelovigen. Nadia wel op moslims. Kan toch? Net of iedereen dezelfde smaak heeft of moet hebben
Ik ben het wat dat betreft hartstikke met hem eens hoor. Ik zie geloof als iets potentieel positiefs, mits het gematigd toegepast wordt. Geloof is een manier voor mensen om samen te komen, en die mensen kunnen zich gemeenschappelijk ergens aan vastklampen. Het enge van geloof vind ik wat dat betreft de (vaak onredelijke) restricties en beperkingen die je jezelf moet opleggen. Nog enger is wanneer de beoefenaars van een dergelijk geloof, deze geloofsovertuiging zodanig interpreteren dat ze 'ongelovigen' als minderwaardig, imperfect of iets in die trant gaan zien. Ik zie het té fanatiek uitoefenen van een geloof derhalve als het hebben van een soort van tunnelvisie, je zet dan inderdaad de figuurlijke oogkleppen op, door jezelf in allerlei vormen te beperken en alleen jouw eigen manier van leven als goed / juist te zien.quote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Migwi, haal jij maar eerst die oogkleppen af. Hoe oppervlakkig is dat om te denken dat gelovoge niet open minded zijn. Bewijst mij maar weer eens hoe bekrompen de niet-gelovige zijn.
Niet gelovige mensen zijn niet bekrompen..quote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Migwi, haal jij maar eerst die oogkleppen af. Hoe oppervlakkig is dat om te denken dat gelovige niet open minded zijn. Bewijst mij maar weer eens hoe bekrompen de niet-gelovige zijn.
perfect geschreven ..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |