abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:51:17 #101
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73681894
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:43 schreef Mayhem het volgende:

[..]

We hadden het toch alleen over een Marokkaanse? Ik lees nergens dat ze overtuigd moslima zou moeten zijn?
Die reactie slaat dan ook op een post die niet gaat over het meisje uit de OP.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:55:15 #102
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_73681994
Ik doelde eigenlijk ook op een andere post, maar ik heb blijkbaar jou per ongeluk gequote ;-)
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

nee! en die wannabee kaffirs hoef ik niet eens in mijn straatje!

Dat was um.
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
pi_73684067
heyyyyyyy jongens ik heb vandaag met haar een goed gesprek gehad,en ze wou best wat met mij gaan drinken,maar alleen in een ander stadje waar geen bekenden kan tegen komen.
maar helaas moet ik er wel bij zeggen dat ze dat alleen wil als vrienden.maar beter dan niks denk ik dan.
nu heb ik zeker hoop toppie.
bedankt nog allemaal voor jullie geweldige reacties.
pi_73684221
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
heyyyyyyy jongens ik heb vandaag met haar een goed gesprek gehad,en ze wou best wat met mij gaan drinken,maar alleen in een ander stadje waar geen bekenden kan tegen komen.
maar helaas moet ik er wel bij zeggen dat ze dat alleen wil als vrienden.maar beter dan niks denk ik dan.
Valse hoop dus en nog stiekem afspreken ook. Succes ermee.
pi_73685677
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Valse hoop dus en nog stiekem afspreken ook. Succes ermee.
Gezellig 2 jaar stiekem daten waarna ze besluit toch maar aan de familiedruk toe te geven en een achterneef te trouwen uit thuisland
Beneath the gold, bitter steel
pi_73686283
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:39 schreef Fingon het volgende:

[..]

Gezellig 2 jaar stiekem daten waarna ze besluit toch maar aan de familiedruk toe te geven en een achterneef te trouwen uit thuisland
nee erger, hij gaat nu als vrienden wat drinken en wordt gesnapt en neergeschoten voor een vriendschappelijk drankje doen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_73686388
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:58 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

nee erger, hij gaat nu als vrienden wat drinken en wordt gesnapt en neergeschoten voor een vriendschappelijk drankje doen
Precies, het Marokkaanse ras/bloed moet zuiver blijven.
pi_73694408
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:58 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Als je wil trouwen en een goede relatie met de ouders/familie wilt opbouwen ontkom je daar inderdaad niet aan. Doe je dit niet dan zijn er misschien enkelen voor wie dit acceptabel zou zijn, maar dan moet je wel heel goed zoeken.
Wie doet zoiets nou. Om politieke redenen een religie aannemen is wel heel erg triest.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:18:23 #109
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73694550
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wie doet zoiets nou. Om politieke redenen een religie aannemen is wel heel erg triest.
Wat is er politiek aan?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:30:55 #110
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_73697790
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 15-10-2009 08:30:51 (kappen met die plaatjes) ]
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  donderdag 15 oktober 2009 @ 03:16:12 #111
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_73703157
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

voor mij is het wel onmogelijk hoor,ik hoef echt geen nls jongen al zou ik zooooo verliefd op hem zijn dan nog zou ik er absoluut geen werk van maken.ik weet dat dat voor mij gewoon niet gaat ik hoef geen jongen die iedere keer vragen stelt van waarom mag je dit niet en waarom kan dat niet.
bij een marokkaanse jongen hoef ik die uitleg niet te geven,hij zal zulke vragen ook nooit stellen.wat ik weet ,weet hij ook.
wat het belangrijkste is is natuurlijk het geloof,bv als ik mijn salaat moet verichten(bidden)dan moet hij dat ook doen,en zolang dat niet het geval is,hoef ik die man/jongen niet te kennen.

en wat betreft dat stiekem gedoe,dat stiekem gedoe is er ook als we relatie met een marokkaanse jongen hebben,is echt niet alleen toevallig als het een nls jongen is.
Ieder zijn of haar keuze, het is niet aan mij om over jouw keuze te oordelen. Ik hoefde die ex niet veel vragen te stellen, veel wist ik al omdat ik altijd geïnteresseerd ben geweest in allerlei culturen.
En ach, over het "stiekeme gedoe" Je kunt het ook positief zeggen; dat de liefde beter gedijd in de prive sfeer.

Maar zoals je ongetwijfeld weet, zijn er ook Islamitische stromingen die wel in Allah en de profeet geloven, maar de Koran niet 100% volgen, omdat ze van mening zijn dat de Koran vooral geschreven is in de tijdsgeest van die tijd. Dit baseren ze dan weer op uitspraken van Mohammed die het (o.a)een plicht vond voor moslims om zoveel mogelijk te leren, zoveel mogelijk kennis te vergaren.
Dit zou ook kunnen betekenen met de tijd mee te gaan. Want Mohammed heeft ook dingen gezegd in de trant van ... wie zijn geld verdient in een land (ook in een niet Islamitisch land), dan dient men de wetten van dat land te respecteren, en wanneer dat land wordt aangevallen moet je dit land verdedigen.

Hoe het precies in de Koran staat (of in andere heilige geschriften) weet ik ook niet precies. Wat ik daarmee enkel wil zeggen is dat er ook moslims zijn met een heel ander geloof dan jij, maar gebaseerd op een heel andere interpretatie. Dit breng ik ter sprake omdat je lijkt te twijfelen aan die andere man die 5 jaar getrouwd was met een Marokkaanse, en nog steeds kan opschieten met zijn ex-schoonouders.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 03:21:26 #112
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_73703166
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:56 schreef diepongelukkigg het volgende:
Hey goed zeg!
Nu kan ze je beter leren kennen, en misschien wordt het nog wat. Ik duim voor je!
Maar wees tegelijkertijd wel op je hoede, dat jij niet het soort goede vriend wordt waarbij ze gaat uithuilen als een relatie niet werkt... terwijl je tegelijkertijd met lede ogen moet toe zien dat ze zich daarna weer in de armen van een ander stort. Kortom, let wel op je grenzen... want een vriendschap met een droomvrouw kan ook heel moeilijke kanten hebben... been there done that.

Maar geniet er eerst gewoon even lekker van!
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_73704740
ik heb te vroeg gejuichd jongens,ik kreeg net in de vroege ochtend een sms van haar want we hadden gister
nummers uitgewisseld.nou ik schrok wel toen ik zag dat de sms van haar kwam.
maar goed dit is dus wat ze zei in haar sms:sorry maar wat dat drinken betreft kan toch niet doorgaan. x

ik weet niet wat ik hiervoor moet denken ik heb iniedergeval geen sms teruggestuurd alhoewel ik graag wil weten waarom,heb ik me toch ingehouden.
ik voel me echt rot nu.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:22:20 #114
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_73705902
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:27 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik heb te vroeg gejuichd jongens,ik kreeg net in de vroege ochtend een sms van haar want we hadden gister
nummers uitgewisseld.nou ik schrok wel toen ik zag dat de sms van haar kwam.
maar goed dit is dus wat ze zei in haar sms:sorry maar wat dat drinken betreft kan toch niet doorgaan. x

ik weet niet wat ik hiervoor moet denken ik heb iniedergeval geen sms teruggestuurd alhoewel ik graag wil weten waarom,heb ik me toch ingehouden.
ik voel me echt rot nu.
Haar eerste reactie was nee, daarna heeft ze erover nagedacht. "ja toch best zielig dat ik hem resoluut heb afgewezen". Jij biedt aan om ergens wat te gaan drinken en om haar eigen schuldgevoel wat te minderen, ze heeft je inmiddels afgewezen, stemt ze in. Thuis aangekomen denkt ze erover na en met de twijfel wel/niet doen gaat ze slapen. 's Ochtends denkt ze dan: "what the hell, no way".

Ik vind het sneu voor je, maar er zit gewoon zo'n grote kloof tussen een nlse jongen en marokkaans meisje. Ik hoop voor je, dat het gewoon haar smaak is wat tegenzit.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:24:40 #115
273257 nadiaschoonheid
pi_73705961
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mordreth op 15-10-2009 10:28:20 (gewoon ontopic blijven :)) ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:29:59 #116
273257 nadiaschoonheid
pi_73706121
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:38 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw werkelijkheid is, maar van alle moslims in mijn omgeving (niet alleen Marokkanen, maar ook veel Turken) gedragen er geen zoals jij beweert wat er normaal is.
Dus misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan of de mensen in jouw omgeving niet gewoon achterlopen wat integratie betreft?
kan iemand mij in godsnaam uitleggen wat integratie met geloof te maken heeft????
pi_73706413
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

kan iemand mij in godsnaam uitleggen wat integratie met geloof te maken heeft????
Heb je überhaupt wel begrepen waar het hier over gaat?
pi_73706453
quote:

[..]

ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratie
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:44:55 #119
273257 nadiaschoonheid
pi_73706541
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel begrepen waar het hier over gaat?
ja ik geloof het wel
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:47:49 #120
273257 nadiaschoonheid
pi_73706640
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratie
dat begrijp ik ook heel goed,maar als ik bepaalde reacties hier lees dan lijk thet net of ze zoiets hebben van zolang jij je geloof niet op zij zet of het niet aanpappen met een ongelovige dan heb ik dus gebrek aan integratie.
dat slaat toch volkomen nergens op.
ik ben wel degelijk geintegreerd maar mijn geloof blijft op nummer 1,die verander ik voor niemand niet.
pi_73706851
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

ja ik geloof het wel
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.
pi_73707500
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

dat begrijp ik ook heel goed,maar als ik bepaalde reacties hier lees dan lijk thet net of ze zoiets hebben van zolang jij je geloof niet op zij zet of het niet aanpappen met een ongelovige dan heb ik dus gebrek aan integratie.
ik ben wel degelijk geintegreerd maar mijn geloof blijft op nummer 1,die verander ik voor niemand niet.
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?
Maar hoe jij praat over Nederlanders en wat jij er allemaal van vindt komt niet echt aangepast over.
pi_73709669
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Mordreth op 15-10-2009 12:59:37 (ONZ is ergens anders) ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:31:37 #124
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_73711847
quote:

[..]

Jij had het erover dat jij het niet vaak zag in je omgeving dat Marokkaanse meiden met een Nederlandse jongen liepen en dat je niet met zulke 'kaffirs' wou omgaan. Ik zei dat het hier in mijn omgeving niet ongebruikelijk is. Niet dat ik tig voorbeelden hiervan kan opnoemen, maar ik ken, naast mijzelf wel 3 andere niet-moslims die een relatie hebben met een Marokkaanse vrouw, waarbij ze allemaal goed met hun schoonfamilie kunnen opschieten. Dat liep echt niet allemaal vanaf het begin gelijk goed, ook ik heb in het begin wel veel ruzie gehad gehad met de ouders van mijn ex, maar er was ALTIJD ruimte voor dialoog. Haar broer was voor die tijd, tijdens de tijd dat ik bij haar was, en is nog steeds een van mijn beste vrienden. Hij was ook degene die zijn ouders liet inzien dat ze er niet zo'n probleem van moesten maken, aangezien zijn zus en hij gewoon in Nederland zijn geboren en getogen en ook de rest van hun leven waarschijnlijk hier zullen slijten. Ze voelen zich net zoveel Nederlander als Marokkaan. Ik kan niet spreken voor de andere jongens in mijn omgeving die een relatie hebben met een Marokkaans meisje, maar ik weet wel dat hun schoonouders zich er bij neergelegd hebben met de tijd.

Hetzelfde geld voor nog een hele goede vriend van mij, een Turk die nu al 10 jaar een relatie heeft met een Antiliaans meisje Zij had al een kind van een ander en zijn ouders konden dat niet accepteren. Ze hebben er in het begin zo'n ontzettende heisa overgemaakt met hem. Ze dreigden hem het huis uit te zetten, ze zouden niets meer met hem te maken willen hebben etc. Maar nu 10 jaar verder, accepteren ze het. Het is echt niet zo dat hij met zijn vriendin bij zijn ouders op visite gaat, zo goed is het ook niet gekomen, maar ze accepteren dat hij samenwoont met haar.

Als ik in mijn omgeving dan zoveel van zulke voorbeelden zie waarbij een relatie wel goed kan gaan tussen moslims en niet-moslims dan vraag ik mij gewoon af of de 2e en 3e generatie allochtonen hier dan gewoon beter integreren dan waar jullie wonen, of dat er hier misschien iets in het water zit waardoor mensen veranderen? ;-) Het is echt net zo dat elke Marokkaanse of Turkse familie hier het natuurlijk maar goed vindt dat hun dochter of zoon een relatie hebben met een Nederlander (of wat voor andere afkomst dan ook). Het is geen Utopia hier natuurlijk. Maar ik merk wel gewoon dat het steeds meer geaccepteerd wordt. En ik snap ook niet waarom het niet normaal zou moeten zijn eigenlijk.

Vandaar dat ik deze quote niet echt helemaal snap van jou ;-)
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

nee! en die wannabee kaffirs hoef ik niet eens in mijn straatje!
Het is toch niet aan jou om te beslissen hoe anderen hun leven leiden en met wie ze een relatie aangaan? Dat heeft dus te maken met integratie in de samenleving. Daarbij maakt het niet uit of je moslim, boedhist, christen, allochtoon, autochtoon of wat dan ook bent. Je moet je gewoon aanpassen aan de normen en waarden van je omgeving.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet toch? Het is aan jou om te geloven wat je wilt en hoe je daar invulling aan geeft.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. ;-)
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
pi_73712957
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mordreth op 15-10-2009 14:05:42 (ga ergens anders spelen) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')