kk broer..jeetje wat een taalgebruik!!quote:Op donderdag 12 november 2009 12:22 schreef Cacciatore het volgende:
mattie ik maak tzelfde mee nu ma bij mij is het nog weer anders ze zei eerst dat ze 20 was ma blijkt nu 16 te zijn en heeft een kk broer ma ik voel me echt zwaar verkkerd omdat ik wel wat voel ma weet niet wat ik ermee moet...
Welcome to the world of Cacciatorequote:Op donderdag 19 november 2009 20:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
kk broer..jeetje wat een taalgebruik!!
quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:48 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Welcome to the world of Cacciatore
Ik bedoel dus: wat zijn de kenmerken van jouw "soort"? Dat kan blijkbaar niet "de Marokkaanse nationaliteit" zijn, aangezien islam niet is voorbehouden aan nationaliteit. En aan haar/huidskleur zal het ook niet liggen. Val je pas op een jongen als hij iets doet dat je kunt associeren met islam? Kun je een voorbeeld noemen?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:28 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mahlah..mijn exacte grenzen zij heel simpel...hij moet moslim zijn..en hij moet zijn geloof goed praktiseren..
dat is het enige wat ik van een man zal vragen..
en daarom val ik ook gelukkig alleen maar op mijn eigen soort.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:28 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mahlah..mijn exacte grenzen zij heel simpel...hij moet moslim zijn..en hij moet zijn geloof goed praktiseren..
dat is het enige wat ik van een man zal vragen..
en daarom val ik ook gelukkig alleen maar op mijn eigen soort.
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.quote:
Iemand van het eigen geloof bedoelt ze, dat heeft ze volgens mij ook duidelijk genoeg gemaakt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef mahlah het volgende:
[..]
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.
Ze zegt het niet letterlijk maar noemt wel "mijn eigen soort" ....
Daarmee kan ze nog altijd ontkennen dat ze "ras" bedoelt.
Daarom vroeg ik ernaar, maar ze antwoordt niet meer.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef mahlah het volgende:
[..]
Niet alleen relifreak, maar het klinkt ook hartstikke racistisch.
Ze zegt het niet letterlijk maar noemt wel "mijn eigen soort" ....
Daarmee kan ze nog altijd ontkennen dat ze "ras" bedoelt.
Daarom vroeg ik ernaar, maar ze antwoordt niet meer.
Ik ben verder met je eens dat soort bij soort beter past enzo, maar ik moet zeggen dat van wat ik zie dat Marokkaanse mannen niet perse hun vrouwen beter behandelen. Om te zeggen dat Marokkaanse mannen de beste mannen zijn omdat ze hun vrouwen respecteren en goed behandelen (alsof je wilt zeggen dat andere culturen dat niet doen), nou ik denk niet dat het in de werkelijkheid zo is, niet in Nederland tenminste.quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen, daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan. Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen. Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Als de niet-Marokkaanse man erg veel ervaring heeft met de Marokkaanse cultuur en deze ook begrijpt, heb je al een uitzondering te pakken. Marokkaanse mannen zijn niet per definitie crimineel, en de meeste niet-Marokkaanse mannen zijn niet per definitie slecht voor jou.quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen,
Elke willekeurige man die zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan zou dus goed genoeg moeten zijn. Ik zie niet in waarom hij perse de Marokkaanse nationaliteit moet hebben. Zolang jullie maar voldoende kunnen delen over de Marokkaanse cultuur.quote:... daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan.
Dat ik het niet met je eens ben, heeft niks te maken met mijn nationaliteit, maar dat ik denk beter te zijn in logica en ethiek dan jij. Je bent een bevooroordeeld meisje omdat je jouw mening laat bepalen door de slechte verhalen die je hebt gehoord over niet-Marokkaanse mannen. Dat klinkt bekend trouwens, veel mensen in Nederland doen precies hetzelfde als het gaat om criminaliteit.quote:Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen.
Dit is echt zeer bekrompen. Ik ben het met je eens dat mensen uit gelijke culturen vaak goed bij elkaar passen, maar om dit zo zwart/wit te brengen is gewoon onterecht.quote:Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Ja, dat is wat de meeste hollandse mannen doen inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2009 15:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Keep-Walking;
Ik zat al op zo een soort reactie te wachten, daarom heb ik ook aangegeven dat hij perse een moslim moet zijn, en niet alleen moslim bij naam, maar hij moet ook daadwerkelijk de islam praktiseren. Mannen die de islam begrijpen en praktiseren, die weten dat je een vrouw in de islam goed hoort te behandelen.
Uiteraard ben ik het met jou eens dat niet alle Marokkaanse mannen goed zijn jegens hen vrouwen, maar als je naar de achtergrond gaat kijken van dat soort mannen, zijn het vaak de types die niets aan hen geloof doen, niet bidden etc. Dat soort mannen hoef ik niet.
Ik vind dat Hollandse mannen over het algemeen niet echt respectvol zijn naar hun vrouwen, vaak als de sleur het huwelijk is ingeslopen komen ze met vreemde ideeen om hen huwelijk spannend te houden, zoals partnerruil, open relaties, ....en om deze redenen zou ik nooit met een Hollandse man het huwelijk in willen betreden, dit zou een marokkaanse man nooit van zijn vrouw vragen..
wou net zeggenquote:Op zondag 13 december 2009 18:47 schreef drijfhout het volgende:
[..]
\
Nee, die marokkaanse man zou sommige dingen nooit van jou vragen. Die dingen sist ie op straat naar mijn hollandse zus, jouw respectabele marokkaanse man.
(Als jij de hollandse man mag stereotyperen, mag ik dat met jouw marokkaanse man immers ook.)
Volgens mij staat dat echt niet in de Koran hoor. Daar staan erg prettige dingen in over interculturele verhoudingen zoals:quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik snap de overdreven reacties hier niet, het heeft niets met rasicme te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Marokkaanse man omdat wij elkaar het beste begrijpen, daarnaast zijn onze Marokkaanse mannen de beste mannen omdat zij hen vrouwen respecteren en goed behandelen, mits zij de islam praktiseren uiteraard, daarom is het voor mij van belang dat de man met wie ik ga trouwen zijn geloof (islam) op nummer 1 heeft staan. Ik denk dat vele het niet eens met mij zullen zijn, maar dat is dus nou ook presies de reden waarom ik liever geen Hollandse jongen wil omdat wij elkaar nooit zullen begrijpen. Een marokkaanse en een Hollandse of wat voor nationaliteit dan ook passen gewoon niet bij elkaar. Wij marokkaanse vrouwen zijn gemaakt voor de marokkaanse man, en andersom ook.
Nu is het gewoon gemakkelijker om binnen je eigen groep te trouwen, dat snap ik ook wel, maar dat "gemaakt voor" stukje wordt denk ik niet onderschreven door jouw schepperquote:"Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, noch is de blanke man beter dan de zwarte of de zwarte beter dan de blanke man, behalve door het Godsbewustzijn (taqwa) dat hij verkregen heeft. Waarlijk, de edelste onder jullie is degene met de meeste taqwa."
Well okay, dat kan ik wel begrijpen. Zoals ik zei, ik kan best wel snappen dat je liever je eigen soort mannen wilt hebben. Maar dat wat je zegt over Nederlandse mannen is niet waar en erg stereotyperend.quote:Op zondag 13 december 2009 15:50 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Keep-Walking;
Ik zat al op zo een soort reactie te wachten, daarom heb ik ook aangegeven dat hij perse een moslim moet zijn, en niet alleen moslim bij naam, maar hij moet ook daadwerkelijk de islam praktiseren. Mannen die de islam begrijpen en praktiseren, die weten dat je een vrouw in de islam goed hoort te behandelen.
Uiteraard ben ik het met jou eens dat niet alle Marokkaanse mannen goed zijn jegens hen vrouwen, maar als je naar de achtergrond gaat kijken van dat soort mannen, zijn het vaak de types die niets aan hen geloof doen, niet bidden etc. Dat soort mannen hoef ik niet.
Ik vind dat Hollandse mannen over het algemeen niet echt respectvol zijn naar hun vrouwen, vaak als de sleur het huwelijk is ingeslopen komen ze met vreemde ideeen om hen huwelijk spannend te houden, zoals partnerruil, open relaties, ....en om deze redenen zou ik nooit met een Hollandse man het huwelijk in willen betreden, dit zou een marokkaanse man nooit van zijn vrouw vragen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |