ik heb niks slechts gezegd over nederlanders integendeel,vind ze top mensen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?
Maar hoe jij praat over Nederlanders en wat jij er allemaal van vindt komt niet echt aangepast over.
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.
ik begrijp jou punt echt volkomen en ik respecteer je mening.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Jij had het erover dat jij het niet vaak zag in je omgeving dat Marokkaanse meiden met een Nederlandse jongen liepen en dat je niet met zulke 'kaffirs' wou omgaan. Ik zei dat het hier in mijn omgeving niet ongebruikelijk is. Niet dat ik tig voorbeelden hiervan kan opnoemen, maar ik ken, naast mijzelf wel 3 andere niet-moslims die een relatie hebben met een Marokkaanse vrouw, waarbij ze allemaal goed met hun schoonfamilie kunnen opschieten. Dat liep echt niet allemaal vanaf het begin gelijk goed, ook ik heb in het begin wel veel ruzie gehad gehad met de ouders van mijn ex, maar er was ALTIJD ruimte voor dialoog. Haar broer was voor die tijd, tijdens de tijd dat ik bij haar was, en is nog steeds een van mijn beste vrienden. Hij was ook degene die zijn ouders liet inzien dat ze er niet zo'n probleem van moesten maken, aangezien zijn zus en hij gewoon in Nederland zijn geboren en getogen en ook de rest van hun leven waarschijnlijk hier zullen slijten. Ze voelen zich net zoveel Nederlander als Marokkaan. Ik kan niet spreken voor de andere jongens in mijn omgeving die een relatie hebben met een Marokkaans meisje, maar ik weet wel dat hun schoonouders zich er bij neergelegd hebben met de tijd.
Hetzelfde geld voor nog een hele goede vriend van mij, een Turk die nu al 10 jaar een relatie heeft met een Antiliaans meisje Zij had al een kind van een ander en zijn ouders konden dat niet accepteren. Ze hebben er in het begin zo'n ontzettende heisa overgemaakt met hem. Ze dreigden hem het huis uit te zetten, ze zouden niets meer met hem te maken willen hebben etc. Maar nu 10 jaar verder, accepteren ze het. Het is echt niet zo dat hij met zijn vriendin bij zijn ouders op visite gaat, zo goed is het ook niet gekomen, maar ze accepteren dat hij samenwoont met haar.
Als ik in mijn omgeving dan zoveel van zulke voorbeelden zie waarbij een relatie wel goed kan gaan tussen moslims en niet-moslims dan vraag ik mij gewoon af of de 2e en 3e generatie allochtonen hier dan gewoon beter integreren dan waar jullie wonen, of dat er hier misschien iets in het water zit waardoor mensen veranderen? ;-) Het is echt net zo dat elke Marokkaanse of Turkse familie hier het natuurlijk maar goed vindt dat hun dochter of zoon een relatie hebben met een Nederlander (of wat voor andere afkomst dan ook). Het is geen Utopia hier natuurlijk. Maar ik merk wel gewoon dat het steeds meer geaccepteerd wordt. En ik snap ook niet waarom het niet normaal zou moeten zijn eigenlijk.
Vandaar dat ik deze quote niet echt helemaal snap van jou ;-)
[..]
Het is toch niet aan jou om te beslissen hoe anderen hun leven leiden en met wie ze een relatie aangaan? Dat heeft dus te maken met integratie in de samenleving. Daarbij maakt het niet uit of je moslim, boedhist, christen, allochtoon, autochtoon of wat dan ook bent. Je moet je gewoon aanpassen aan de normen en waarden van je omgeving.
[..]
Dat hoeft ook niet toch? Het is aan jou om te geloven wat je wilt en hoe je daar invulling aan geeft.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. ;-)
dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.
edit : m'n stelling was niet echt OT meerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ooit wel eens gehoord van een multiculturele samenleving? Waar mensen met verschillende culturen en geloven samenleven? Zo te horen wil jij het allemaal gescheiden houden en daar doelt hij dus op je gebrek aan integratie
nee in tegendeel zelfs zo als ik die dingen van haar lees ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt hier toch dat jij je geloof moet veranderen?
Maar hoe jij praat over Nederlanders en wat jij er allemaal van vindt komt niet echt aangepast over.
Hé, als een Nederlandse meid niks met mij wil omdat ze niet van krulletjes houdt ga ik heus niet janken hoor. Daarbij is het natuurlijk net even iets anders als je geloof een belangrijke rol speelt bij je partnerkeuze.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
Want waarom moet een Nederland meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen
Natuurlijk niet. Dat heeft toch ook geen ruk te maken met integreren?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een onzin mattie! Alsof integratie betekent dat je je maar door iedereen moet laten neuken.
Gamma.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat heeft toch ook geen ruk te maken met integreren?
Ik ook niet.quote:Maar ik zie het punt niet waarom een Marokkaanse meid niet iets met een Nederlandse jongen (of wat voor andere afkomst dan ook) mag beginnen als ze het beiden willen?
Idd, dat hele multiculti- en integratiegebeuren werkt beide richtingen opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik denk het niet. Met jouw opvattingen diskwalificeer jij jezelf voor deelname aan de multiculturele samenleving in Nederland.
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonoudersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Maar nu 10 jaar verder, accepteren ze het. Het is echt niet zo dat hij met zijn vriendin bij zijn ouders op visite gaat, zo goed is het ook niet gekomen, maar ze accepteren dat hij samenwoont met haar.
Jij kent wel erg veel Marokkaanse vrouwen als jij voor elk succesverhaal (een relatie tussen een Nederlander en een Marokkaanse) 10 verhalen kent waar het fout gaat. Als je even in je achterhoofd houdt dat de meeste Marokkaanse vrouwen niet met een Nederlander gaan zijn dat er dus al gauw 100-200-300-heeeel veel. Doe je goed... En dan toch zelf (nog) geen relatie met een Marokkaanse?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:28 schreef Domokoen het volgende:
[..]
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonouders
Voor ieder 'succesverhaal' zijn er minimaal 10 verhalen waarbij zij aan de familiedruk heeft toegegeven en er vanaf ziet om om te gaan met Nederlandse jongens. Zelfs vriendschappen kunnen eigenlijk niet, want oh wee als je ergens samen gezien wordt... Uiteindelijk gaat't vaak mis, heb ik (ook persoonlijk) gemerkt
Dat maak jij er van met jouw scherpzinnige inzichten in dit topic.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zo vatte ik jouw post inderdaad op. Als je er iets anders mee bedoelde staat het je vrij me te corrigeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat maak jij er van met jouw scherpzinnige inzichten in dit topic.
Er zijn ook zat voorbeelden van relaties tussen 2 Nederlanders waarbij de een niet bij zijn schoonouders over de vloer komt, omdat het niet botert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:28 schreef Domokoen het volgende:
[..]
Noem het maar geaccepteerd, dat zij nooit op bezoek komt bij haar schoonouders
Voor ieder 'succesverhaal' zijn er minimaal 10 verhalen waarbij zij aan de familiedruk heeft toegegeven en er vanaf ziet om om te gaan met Nederlandse jongens. Zelfs vriendschappen kunnen eigenlijk niet, want oh wee als je ergens samen gezien wordt... Uiteindelijk gaat't vaak mis, heb ik (ook persoonlijk) gemerkt
Ze heeft toch al aangegeven dat het niets wordt tussen jullie? Je kunt het er natuurlijk met haar over hebben, maar het lijkt erop dat ze niet geinteresseerd is in je.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
jongens,even mijn laatste update.ik heb haar niet meer gesproken na die sms,
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
Mag ik je er namens alle kaffirs op wijzen dat het in dat geval dan nog altijd ons straatje is?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
nee! en die wannabee kaffirs hoef ik niet eens in mijn straatje!
lichtelijke discriminatie!! mag je vinden, maar je hebt het helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee in tegendeel zelfs zo als ik die dingen van haar lees ...
ik vind het zelf zwaar leunend op generaliseren zelf tot lichtelijk op discriminatie lijken..
maar goed ..
Het zegt meer over haar dan over een Nederlandse jongens.
Want waarom moet een Nederlandse meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen en ook andersom moet het zelfs, een Nederlandse jongen zich aan passen aan de Marokkaanse dame ..
maar andersom moet je het niet gaan eisen want dan ...........
En dan nog raar vinden dat er een culture verschil blijft..
En over discriminatie gesproken wie wordt er in dit stukje nou zeer gediscrimineerd ?
Maar aanpassen verre weg van dat ...
ja je hebt gelijk,THE WORLD IS YOURS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mag ik je er namens alle kaffirs op wijzen dat het in dat geval dan nog altijd ons straatje is?
moett!! niks moet er wordt heus geen wapen tegen jullie hoofd aangehouden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
Want waarom moet een Nederlandse meid zich wel aanpassen aan een Marokkaanse jongen en ook andersom moet het zelfs, een Nederlandse jongen zich aan passen aan de Marokkaanse dame ..
maar andersom moet je het niet gaan eisen want dan ...........
je moet haar niet bellen.als ze je wou spreken dan had ze je wel opgezocht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
jongens,even mijn laatste update.ik heb haar niet meer gesproken na die sms,
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:21 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ja, want alle Marokkaanse familie's zijn hetzelfde![]()
Jij stemt vast op Wilders. Die denkt ook dat alle Marokkanen hetzelfde zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |