In verdediging van "nadiaschoonheid". Dit is misschien precies wat ze zoekt. Ze had al verwacht dat mannen hier het niet zouden begrijpen. Dat wil echter niet zeggen dat diezelfde eigenschappen niet in niet-Marokkanen te vinden zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 22:41 schreef Tuvai.net het volgende:
[...] Ik heb veel meiden hartstikke ongelukkig zien worden omdat ze dachten hun prins op het witte paard te hebben gevonden in een Marokkaan, gewoon omdat deze heren op z'n allerminst vréselijk dominant zijn, en in veel gevallen zelfs agressief. [...]
Hoe zit het dan met mensen die moslim waren en van hun geloof zijn afgestapt?quote:Op maandag 14 december 2009 14:12 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Zo wat een heleboel reacties!!
ik reageer ff in het algemeen..
Ten eerste niet moslims begrijpen onze geloof niet, waar het voor staat. De ware essenstie.
Jij hebt nog geen antwoord gegeven waarom een marokkaanse man per definitie beter is. Je hebt niet gereageerd op mijn post hierboven. Je lijkt te willen aangeven dat het gaat om mannen met dezelfde culturele interesse en kennis, dat begrijp ik. Maar wat heeft een marokkaans paspoort daarmee te maken? Dat iets vaker voorkomt, maakt het nog geen regel.quote:Ik heb al aangegeven een praktiserende moslim man te willen met marokkaanse afkomst,
Helemaal met je eens, als je leeft naar je eigen overtuigingen ('goed' of 'slecht' zal ik even buiten beschouwing laten) zul je mensen ontmoeten die bij je passen.quote:Het is als het ware zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik geloof dat zulke mannen bestaan, en wie goed doet die goed ontmoet.
En jij moet het verschil kunnen onderscheiden tussen marokkaanse man die slechts moslim is naar de buitenwereld (inclusief dat leuke meisje die hij wil versieren) en tussen elke andere (incl. niet-marokkaanse) man die alle goede eigenschappen bevat die jij zoekt, ongeacht zijn geloof.quote:Dus jullie moeten het verschil kunnen onderscheiden tussen een gewone marokkaanse man, en een ware praktiserende marokkaanse moslim man. Zodra jullie dit kunnen, dan zijn we een end verder
Dat doe ik helemaal niet. Je richt je antwoorden alleen maar op de trollen in dit topic.quote:Het valt me op dat jullie je vastklampen aan het groepje slechte marokkaanse mannen dat het verpest voor de goede marokkaanse mannen.
En als die zich vervolgens toch weer bekeert tot moslim? Is hij dan nog steeds geen moslim?quote:Op maandag 14 december 2009 15:32 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Dat zijn nooit echte ware moslims geweest. Dat zijn mensen die meestal cultuur en geloof door elkaar halen, denken dat cultuur geloof is, waardoor ze een slecht beeld krijgen van het geloof, en dus worden zij afvallige.
Marokkaanse identitiet is niet gekoppeld aan hetzelfde geloof (dat heb je zelf toegegeven)quote:Ik zeg niet dat Marokkaanse man per defenitie beter is, voor mij is het beter aangezien wij elkaar als marokkanen met dezelfde geloof, achtergrond, cultuur elkaar toch het beste begrijpen.
Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal. Je hebt de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Die moslim mannen doen uiteindelijk ook maar gewoon hun best. Jij bent ook niet de perfect vrouw, die kan inschatten of een man écht moslim is of niet. Je kunt alleen gedeeltelijk de resultaten uit het verleden zien. Dat ze zeggen islam belangrijk vinden en daarbij geloofwaardig overkomen doormiddel van bepaalde daden biedt geen garanties voor de toekomst. Datzelfde geldt echter ook voor alle andere mannen in deze wereld.quote:En jij moet de betekenis opzoeken van de ware praktiserende godvrezende moslim man.
Nee, die reactie krijg je niet van mij omdat je een praktiserende moslimman wil.quote:Op maandag 14 december 2009 14:12 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Zo wat een heleboel reacties!!
ik reageer ff in het algemeen..
Ten eerste niet moslims begrijpen onze geloof niet, waar het voor staat. De ware essenstie.
Ik heb al aangegeven een praktiserende moslim man te willen met marokkaanse afkomst, dan krijg ik van die stomme reactie dat die marokkaanse man wel naar'' mijn hollandse zusje sist op straat''.
...
Dude, ik probeer een normale discussie te voeren. Verziek het aub niet met zulke opmerkingen, waar je weet dat je een standaard antwoord krijgt.quote:Op maandag 14 december 2009 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
De blijf van mijn lijf huizen zitten ook helemaal niet vol met moslimvrouwen die zo'n pareltje van een gelovige hebben gevonden. Sterkte.
En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.quote:Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef mahlah het volgende:
[..]
...
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Je richt je antwoorden alleen maar op de trollen in dit topic.
Dit soort opmerkingen klinken toch best trollerig...quote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef drijfhout het volgende:
[..]
En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.
Tenzij je inhoudelijk aan het reageren bent op een schoolplein natuurlijk.quote:kaats ik terug in je gezicht.
Ik heb jouw eerdere reactie er even bijgepakt en je reageert welliswaar inhoudelijk (wij proberen volgens mij hetzelfde punt te maken. Maar als je zo'n opmerking als hieronder erachteraan plaatst, dan weet je dat ze in de verdediging zal schieten.... en kom je gewoon niet verder.quote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef drijfhout het volgende:
[..] En jij bedankt dat je mij en anderen trollen noemt, terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer.
quote:Op zondag 13 december 2009 18:47 schreef drijfhout het volgende:
[..] Nee, die marokkaanse man zou sommige dingen nooit van jou vragen. Die dingen sist ie op straat naar mijn hollandse zus, jouw respectabele marokkaanse man.
(Als jij de hollandse man mag stereotyperen, mag ik dat met jouw marokkaanse man immers ook.)
Ik verziek niets, ik ken wel wat mensen die werken met slachtoffers van huiselijk geweld in 1 van de grote steden en de verhalen die ik af en toe hoor is om te janken. Om dan hier de moslimman de hemel in te prijzen alsof ze godsgeschenk aan vrouwen zijnquote:Op maandag 14 december 2009 16:37 schreef mahlah het volgende:
[..]
Dude, ik probeer een normale discussie te voeren. Verziek het aub niet met zulke opmerkingen, waar je weet dat je een standaard antwoord krijgt.
Dat zegt ze helemaal niet. Ze zegt dat zij alleen in de groep van Marokkaanse moslims een perfecte partner kan vinden. Dus leg haar geen woorden in de mond, want dan loopt de discussie in cirkels.quote:Op maandag 14 december 2009 16:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..] Ik verziek niets, ik ken wel wat mensen die werken met slachtoffers van huiselijk geweld in 1 van de grote steden en de verhalen die ik af en toe hoor is om te janken. Om dan hier de moslimman de hemel in te prijzen alsof ze godsgeschenk aan vrouwen zijn.
Is ook al behandeld. Daden zijn erg belangrijk.quote:Goede en slechte mannen heb je overal. Dus ook onder moslims. En echt iets zeggen is nog niet hetzelfde als het ook doen.
Dat is ook mijn mening, maar dat is niet waar het hier om draait. Het gaat om Marokkaan vs niet-Marokkaan. De toegevoegde waarde is onduidelijk om te verklaren waarom de één exclusieve rechten verdient.quote:Volgens mij maken de rigide regels volgens de koran het juist extra moeilijk om vooraf het kaf van het koren te scheiden, omdat je elkaar echt pas gaat leren kennen na de trouwerij. Als je dan de verkeerde getrouwd bent is het al te laat.
Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik vind dat je te beperkt denkt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:29 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Dankje, je begint het te begrijpen. Het is gewoon mijn voorkeur...that's all
Ik probeer alleen aan te geven dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Je hebt al zoveel eisen aan een man (de manier waarop hij zijn geloof prakiseert) beperk je blik niet verder tot zoiets simpels als nationaliteit of ras.quote:Mijn voorkeur gaat naar een praktiserende marokkaanse moslim man. Punt. Ik voel mij het meest aangetrokken tot hen, Nederlandse mannen daartegen zijn ook wel leuk, maar seksueel voel ik me nooit aangetrokken tot ze, dit betreft ieder ander nationaliteit btw
Grappig, lees je dan ook even nog verder door naar de woorden van Nadia waar ik op reageer?quote:Op maandag 14 december 2009 16:41 schreef mahlah het volgende:
[..]
Ik heb jouw eerdere reactie er even bijgepakt en je reageert welliswaar inhoudelijk (wij proberen volgens mij hetzelfde punt te maken. Maar als je zo'n opmerking als hieronder erachteraan plaatst, dan weet je dat ze in de verdediging zal schieten.... en kom je gewoon niet verder.
[..]
Ik zie het probleem ook niet echt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef SuperFokker het volgende:
Boeie, iedereen heeft toch een eigen voorkeur. Ik val niet op streng gelovigen. Nadia wel op moslims. Kan toch? Net of iedereen dezelfde smaak heeft of moet hebben
Ik ben het wat dat betreft hartstikke met hem eens hoor. Ik zie geloof als iets potentieel positiefs, mits het gematigd toegepast wordt. Geloof is een manier voor mensen om samen te komen, en die mensen kunnen zich gemeenschappelijk ergens aan vastklampen. Het enge van geloof vind ik wat dat betreft de (vaak onredelijke) restricties en beperkingen die je jezelf moet opleggen. Nog enger is wanneer de beoefenaars van een dergelijk geloof, deze geloofsovertuiging zodanig interpreteren dat ze 'ongelovigen' als minderwaardig, imperfect of iets in die trant gaan zien. Ik zie het té fanatiek uitoefenen van een geloof derhalve als het hebben van een soort van tunnelvisie, je zet dan inderdaad de figuurlijke oogkleppen op, door jezelf in allerlei vormen te beperken en alleen jouw eigen manier van leven als goed / juist te zien.quote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Migwi, haal jij maar eerst die oogkleppen af. Hoe oppervlakkig is dat om te denken dat gelovoge niet open minded zijn. Bewijst mij maar weer eens hoe bekrompen de niet-gelovige zijn.
Niet gelovige mensen zijn niet bekrompen..quote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Migwi, haal jij maar eerst die oogkleppen af. Hoe oppervlakkig is dat om te denken dat gelovige niet open minded zijn. Bewijst mij maar weer eens hoe bekrompen de niet-gelovige zijn.
perfect geschreven ..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |