En nu even serieus...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
jongens,even mijn laatste update.ik heb haar niet meer gesproken na die sms,
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
Eigenlijk ben ik 't hier wel mee eens. Ik heb zelf een Turkse vriend gehad, en dat bleek ook uiteindelijk niet te werken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn echt maar heel zeldzaam.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
En nu even serieus...
ik denk dat je je tijd verdoet en je wordt er zo alleen maar ongelukkiger op.
Het zit er gewoon niet in dus probeer haar uit je hoofd te zetten
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:46 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
moett!! niks moet er wordt heus geen wapen tegen jullie hoofd aangehouden.
en jullie zijn gewoon makkelijk over te halen omdat jullie vaak nergens in geloven.
niemand moet aan mij komen vragen dat ik zijn geloof over moet gaan nemen,dan zal hij heel snel de weg heen vinden!
ach bewijs het tegen deel maar eens zou ik zeggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
lichtelijke discriminatie!! mag je vinden, maar je hebt het helemaal verkeerd.
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel...
Tuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:31 schreef RAVW het volgende:
Ik hoor niets anders uit hun monden dat HUN nooit zullen aannemen dat een van hun familie genoten thuis komt met een ongelovige
Dit is in hun ogen eerwraak in hun ogen ..
kan het ook zien als: aanpassenquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.![]()
En je stelt je erg aan.
Er is verschil tussen aanpassen en je identiteit vergeten, meeste van die dames houden niks over van hun cultuur en kijk naar gemengde gezinnetjes, je ziet duidelijk dat de kinderen weinig tot niets van de het Nederlandse cultuur hebben meegekregen. Wat ontzetten jammer is want als je trouw met een andere komaf dan heeft zijn eigen beleving en is het spannend en is het erg jammer als er niks van over blijft.quote:
Ik ken ook genoeg vrije Turkse families, en daar ze zo ook van alles gewend.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:32 schreef Lauwra het volgende:
niet doen als ik jou was...ik had 1x een turkse vriend zijn ouders mochten niks van mij afweten. Als hij bij mij was wassie zogenaamd in de stad ''werk zoeken''. Het zijn meestal strenge families waar je niet zomaar tussenkomt.
die zullen er ook zeker zijn, maar de achtergrond blijft altijd meespelen tenzij ze nederland top vinden en zich 200% hebben aangepast.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:55 schreef quatara het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg vrije Turkse families, en daar ze zo ook van alles gewend.
Snel mijn identiteit vergeten? En die identiteit niet sterk? Ik denk dat jij het nationalisme van de gemiddelde Nederlander schromelijk onderschat. Waarom denk je dat het gros van de Nederlanders vertikt het zich aan te passen aan nieuwe culturen? Men komt er alleen niet zo expliciet voor uit. Geen jassen met vlaggetjes en leeuwen, ook omdat daar alleen Neo's mee rondlopen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat Nederlanders heel snel hun identiteit vergeten omdat het simpelweg niet zo sterk is als van andere nationaliteiten, laten we eerlijk zijn wie is er nou echt trots op hun land en hoeveel van de Nederlanders hechten waarde aan hun christenlijke geloof. En als jullie in aanmerking komen met het 'andere' dan hebben jullie snller de neiging om alles op te geven.![]()
En je stelt je erg aan.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Snel mijn identiteit vergeten? En die identiteit niet sterk? Ik denk dat jij het nationalisme van de gemiddelde Nederlander schromelijk onderschat. Waarom denk je dat het gros van de Nederlanders vertikt het zich aan te passen aan nieuwe culturen? Men komt er alleen niet zo expliciet voor uit. Geen jassen met vlaggetjes en leeuwen, ook omdat daar alleen Neo's mee rondlopen.
Daar zit wel iets in maar ik heb het over gemengde huwelijken, wat ik meestal zie.
Daarbij is het treurig dat je, als het om overtuigingen gaat, alleen in termen van geloof kan denken. Misschien dat daar jullie probleem zit. Ook mensen die niet in een sprookje geloven hebben een moreel kader. En dat wat jij opgeven noemt, vind ik een ander de ruimte geven om te doen en geloven wat hij/zij vindt. Zonder iemand daar bij voorbaat op af te rekenen.
HUh? Waarom begin jij over moreel kader?Ik heb nergens beweerd dat jullie dat niet hebben.
Mischien moet ik erbij zetten wat IK heb gezien, natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Oha ja tuurlijk blijft het cultuur en geloof een klein beetje rol spelen, maar ik zie juist dat het leuk wordt gevonden door beiden partijen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:47 schreef Lauwra het volgende:
[..]
die zullen er ook zeker zijn, maar de achtergrond blijft altijd meespelen tenzij ze nederland top vinden en zich 200% hebben aangepast.
droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk één van de droevigste dingen die ik ooit gelezen heb op FOK. Als dit de manier is waarop het gros van onze medelanders van dergelijke achtergrond over ons denkt, dan stem ik de volgende verkiezingen op Wilders.
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel...
gelijk hebben ze wat betreft het thuis komen met een ongelovige,quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach bewijs het tegen deel maar eens zou ik zeggen
kom eens hier heen en praat eens met 4 van mijn collega's die ook Marokkaan zijn.
Ik hoor niets anders uit hun monden dat HUN nooit zullen aannemen dat een van hun familie genoten thuis komt met een ongelovige
Dit is in hun ogen eerwraak in hun ogen ..
Hoe de vlag ook hangt, hoe trots ik ook ben op ons land... feit is dat veel mensen van (extreem) rechts ik ook hoor... niemand is trots op eigen land.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef quatara het volgende:
[..]
En je stelt je erg aan.
Nee Nadia, niemand die ons dwingt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.
niemand die jullie dwingt.
volgens mij stem jij altijd op wilders.dus dan mag je deze keer ook doen
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze! Ik beschouw hierbij de islam even vanuit de rechtervleugel (waar ik normaal tegen strijd op humanitaire redenen).quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:11 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
gelijk hebben ze wat betreft het thuis komen met een ongelovige,
als wij als moslims met een ongelovige zullen samen leven,dan zullen wij ook behoren tot de ongelovigen.
dit is een soera uit de koran over de ongelovigen.
[109:1]
Zeg: "O gij ongelovigen,
[109:2]
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
[109:3]
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
[109:4]
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
[109:5]
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
[109:6]
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Niemand die ons dwingt? Wij houden geen wapen tegen je hoofd? Jij misschien niet, je hebt zogenaamde 'broeders' en 'zusters' die dat wel degelijk doen.quote:droevieg is het inderdaad,maar jullie doen het toch allemaal uit eigen keuze.
niemand die jullie dwingt.
volgens mij stem jij altijd op wilders.dus dan mag je deze keer ook doen
De Islam kiest ook voor menselijkheid naar elkaar toe. Dat kun je opmaken uit meerdere overleveringen waarbij respect naar elkaar, hulp naar elkaar en medeleven naar elkaar, ongeacht, ras, sexe, burgelijke staat . aangemoedigd wordt.zolang een mens in allah gelooft.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:17 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Nee Nadia, niemand die ons dwingt.
Mijn keuze is niet Wilders, never nooit niet.
Maar ook kies ik nooit voor de islam.
Ik kies voor menselijkheid naar elkaar, en ook wanneer je mij voor gek zult verklaren als moslima die kiest voor eventuele overname van Nederland door moslims... dan kies ik nog steeds voor de zelfde keuze, omdat ook de moslims die ik goed ken... uiteindelijk later liever zullen kiezen voor het geluid dat ze altijd wilden horen.
Respect voor alle moslims en andere geloofsrichtingen, maar net als in de Toren van Babel, zal hier in Nederland geen overheersende religie het voor het zeggen krijgen. Nederland is het enige land dat niet door God of Allah is gemaakt... maar door de mensen zelf gemaakt. Niemand zal zich ooit neerleggen door een opgelegde Godsdienst... wij hebben dit land zonder God ontgonnen.
Ik zal jou eens even wat uitleggen. De islam is een geloof. Een geloof heet niet voor niets geloof, want als er zulke bewijzen waren dat iedereen er van overtuigd raakte, zou het geen geloof meer zijn. De Islam is voor mijn gevoel gebaseerd op waarheden, helemaal in vergelijking met andere geloofsovertuigingen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:26 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze! Ik beschouw hierbij de islam even vanuit de rechtervleugel (waar ik normaal tegen strijd op humanitaire redenen).
De islam is de Godsdienst van de eeuwige economische verliezers. Alleen mensen die weinig mogelijkheden hebben in de economie worden moslim.
Waarom eigenlijk? Allah beloont de moslims alleen wanneer ze in het Paradijs komen, maar vooralsnog is niemand hieruit teruggekeerd om dit te beamen. Goed, het zal behoorlijk lastig zijn wanneer je jezelf in 10.000 deeltjes hebt opgeblazen en hooguit 1 ander persoon met je hebt meegenomen.
Wilde Allah zich echt met deze zelfmoordenaars zijn, dan zou elke zelfmoordenaar minstens 100 ongelovigen met zich nemen. Maar zo te zien houdt Allah zich hier ver van... sterker nog er sterven nog meer moslims dan niet moslims. Met wie is Allah eigenlijk werkelijk? De islamitische landen blijven doorgaans arm, de Westerse landen blijven rijk. Dat is geen reclame voor Allah!
ik ben wel benieuwd hoe jij er over denkt?quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
: wat is erger? Mensen die niet beter weten, of mensen die moedwillig kiezen voor een dergelijke geestelijke beperking..
Je infantiele argumenten had je beter voor jezelf kunnen houden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 04:26 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik had dit eigenlijk niet willen beantwoorden, maar je laat me geen keuze!
Toch wordt er hier gesproken over een economische crisis.quote:De islam is de Godsdienst van de eeuwige economische verliezers.
'Alleen' jij denkt dat. Er zijn genoeg rijke mensen die zich hebben bekeerd tot de Islam, bekenden als onbekenden. Maar ook al zou dat niet zo zijn, de Moslims baseren hun geloof daar niet op.quote:Alleen mensen die weinig mogelijkheden hebben in de economie worden moslim.
Allah beloont zo zijn dienaren en bestraft Hij de ongelovigen met een langer leven om te zondigen zodat de bestraffing gerechtvaardigd wordt als ze niet tot inkeer komen.quote:Maar zo te zien houdt Allah zich hier ver van... sterker nog er sterven nog meer moslims dan niet moslims.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in je eigen Bijbel, want ook Jezus omarmde armoede en stelde: "het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Lucas 18, 18-30)quote:Met wie is Allah eigenlijk werkelijk? De islamitische landen blijven doorgaans arm, de Westerse landen blijven rijk. Dat is geen reclame voor Allah!
Jezelf van een religie overtuigen en daardoor beperken is erger. Begrijp me overigens niet verkeerd, geloven en religie hebben hun waarde. Die waarde gaat echter verloren op het moment dat men stopt met zelf nadenken en naar de letter van de wet gaat leven, en niet meer naar de geest.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:35 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd hoe jij er over denkt?
Nadia,quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:21 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Ik zal jou eens even wat uitleggen. De islam is een geloof. Een geloof heet niet voor niets geloof, want als er zulke bewijzen waren dat iedereen er van overtuigd raakte, zou het geen geloof meer zijn. De Islam is voor mijn gevoel gebaseerd op waarheden, helemaal in vergelijking met andere geloofsovertuigingen.
Laat ik maar een klein voorbeeldje noemen. Zoek eens 2 boeken op die ‘de Koran’ genoemd worden die verschillen van elkaar? Die vind je niet, elk boek (de Koran) is het zelfde. Maar stel ik je de vraag zijn alle Bijbel boeken het zelfde, dan weet jij ook dat dit niet het geval is.
Islam eeuwige economische verliezers? Ken jij de geschiedenis van de Arabische/Islamitische landen? Zij behoorden tot de top, waar tot de dag van vandaag er een paar zijn die daar nog steeds toe behoren. De economie is een cyclus, wat vandaag de top is, behoort morgen tot de laatste stand (in de economie). Zo ook Nederland.
. Maar geld maakt niet gelukkig! ! Laten we Marokko nemen als voorbeeld, zo veel mensen daar die met weinig gelukkig zijn. Kijk naar Nederland, vele rijke mensen die niet weten wat liefde is,en die ook nog eens vaak ongelukkig en depressief zijn.
Zolang men maar in Allah geloofd... zei je.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
De Islam kiest ook voor menselijkheid naar elkaar toe. Dat kun je opmaken uit meerdere overleveringen waarbij respect naar elkaar, hulp naar elkaar en medeleven naar elkaar, ongeacht, ras, sexe, burgelijke staat . aangemoedigd wordt.zolang een mens in allah gelooft.
Wat betreft het "overnemen van Nederland", éénieder die gelooft zoals de Islam bedoelt is, en zo zoals onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem heeft overgeleverd, dienen wij de regeringsleiders niet eens in het openbaar te bekritiseren of zelfs te adviseren. Dit dient namelijjk persoonlijk te geschieden onder 4 ogen, en wanneer dit niet mogelijk is d.m.v. een persoonlijke brief naar de betreffende regeringsleiders. Je kunt je dan wel bedenken hoe de Islam staat tegenover het omverwerpen van hele regeringen...
Ik geloof, (lees goed ik zeg geloof, dus met mijn hart en verstand) dat de hemelen en de aarde en alles wat zich daarin bevindt is geschapen door Allah/God de Almachtige. Dus ook Nederland. God heeft ons gezegd door ons de fysieke en mentale kracht te geven, en daardoor hebben "jullie" Nederland ontgonnen. Mét de Wil van God.
Kan allemaal zijn, maar Allah beloont alleen maar na de dood (en niet controlleerbaar).quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:47 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je infantiele argumenten had je beter voor jezelf kunnen houden.
[..]
Toch wordt er hier gesproken over een economische crisis.
[..]
'Alleen' jij denkt dat. Er zijn genoeg rijke mensen die zich hebben bekeerd tot de Islam, bekenden als onbekenden. Maar ook al zou dat niet zo zijn, de Moslims baseren hun geloof daar niet op.
[..]
Allah beloont zo zijn dienaren en bestraft Hij de ongelovigen met een langer leven om te zondigen zodat de bestraffing gerechtvaardigd wordt als ze niet tot inkeer komen.
[..]
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in je eigen Bijbel, want ook Jezus omarmde armoede en stelde: "het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan." (Lucas 18, 18-30)
Het meisje is blijkbaar een overtuigd moslima en in dat geval zijn er twee opties:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:14 schreef diepongelukkigg het volgende:
jongens,even mijn laatste update.ik heb haar niet meer gesproken na die sms,
ik heb niks meer van haar gehoord (heel spijtig)via een goede vriend heb ik begrepen
dat haar afwijzing naar mij toe, puur en alleen maar om het feit dat zij moslima is en ik niet.
ik wil haar heel graag bellen om met haar er over te hebben, maar heb de ballen er niet voor.
Niet doen, zij is moslima en jij niet. Tenzij je bereid bent om te bekeren en een platonische relatie aan te gaan met als bedoeling haar hand te vragen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:38 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik zie dat mijn topic een hele andere wending heeft gekregen.
lieve leden blijf aub ontopic,heb jullie hulp namelijk hard nodig.
laatste update:ze brengt me totaal in de war,nou heb ik via een vriend gehoord dat ze me wel ziet zitten,
alleen is ze dus bang om met mij gezien te worden.
ik heb haar zelf hier nog niet op aangesproken,heb de kloten niet meer om haar te bellen.
weet niet wat te doen.
Beste Diepongelukkig,quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:38 schreef diepongelukkigg het volgende:
ik zie dat mijn topic een hele andere wending heeft gekregen.
lieve leden blijf aub ontopic,heb jullie hulp namelijk hard nodig.
laatste update:ze brengt me totaal in de war,nou heb ik via een vriend gehoord dat ze me wel ziet zitten,
alleen is ze dus bang om met mij gezien te worden.
ik heb haar zelf hier nog niet op aangesproken,heb de kloten niet meer om haar te bellen.
weet niet wat te doen.
Ik had ook gehoopt dat het toch nog zou lukken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:01 schreef diepongelukkigg het volgende:
allerlaatste update.ze wil me echt niet,dat heeft ze me nu wel duidelijk gemaakt.
ze negeert me volkomen.
ik ben er klaar mee!!! ben woedend!!!
hier kan wel een slotje op!
super bedankt allemaal voor jullie reacties.!
Natuurlijk wel. Het hele topic draait juist om geloof!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ga eens weg met dat gelovigen-gedoe hier uit dit topic. Is totaal niet van waarde.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag. Als wij allemaal naar zijn (of haar?) evenbeeld geschapen zijn, dan is niets menselijks hem vreemd. Zodoende zal hij -als hij bestaat- toch ook ongelovigen als creaties van hemzelf beschouwen en accepteren in zijn paradijs? (En kom nou niet met een batterij soera's aan maar geef eens antwoord in je eigen woorden ajb..)
net zo Westers? riiiight...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:55 schreef o.us het volgende:
[..]
De Marokkanen in Marokko zijn gewoon net zo westers als ons.
Het draait juist om de afwezigheid van een geloof.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:25 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het hele topic draait juist om geloof!
nou ja, in de grote steden wel ja, maar in het gebergte wil nog wel eens wat conformistisch zijn wat zich dan ook weer versterkt als ze emigrerenquote:
Dat laatste staat in de bijbel. Maar goed. Als niemand ooit Allah gezien heeft, hoe kan er dan überhaupt sprake zijn van het volgende:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Niemand heeft Allah ta3ala gezien of weet hoe hij eruit ziet. Hoe kun jij dan beweren dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen.
Dat weet je dus niet. Niemand heeft hem ooit gezien, ook zijn profeet niet.quote:De Islam geeft aan dat Allah geen kinderen heeft, geen vrouw, niet is geboren or what so ever. Hij is er. Daarnaast is Mohammed zijn profeet.
Voor zover wij allemaal weten zegt Allah dat helemaal niet. Mohammed zegt dat. Althans, zo denkt men. Niemand kan controleren of die daadwerkelijk een profeet is, laat staan of 'ie 't echt zo gezegd heeft. Dus geloof je maar dat het zo is..quote:Allaah de Almachtige zegt: ''Ik heb de mens en de djinn geschapen om Mij te dienen.'' Vers 51 ; 56.
Het gedeelte dat over "naar gelijkheid geschapen" gaat, staat in het Oude testament. Dit Oude testament wordt zowel door Joden, Christenen als moslims als basis beschouwd. Voor Joden houdt het bij het Oude Testament op.... Christenen hebben er het Nieuwe Testament aan toegevoegd (het verhaal over Jezus).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag. Als wij allemaal naar zijn (of haar?) evenbeeld geschapen zijn, dan is niets menselijks hem vreemd. Zodoende zal hij -als hij bestaat- toch ook ongelovigen als creaties van hemzelf beschouwen en accepteren in zijn paradijs? (En kom nou niet met een batterij soera's aan maar geef eens antwoord in je eigen woorden ajb..)
Niemand heeft Allah ta3ala gezien of weet hoe hij eruit ziet. Hoe kun jij dan beweren dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen. Voor zover ik weet is dat (die opvatting/zinsnede) meer iets van (correct me if i'm wrong) de christenen/katholieken.....
Het christendom heeft een andere insteek dan de islam.
Het christendom gaat ervan uit dat Christus zoon van god is, dat de mens geschapen is naar evenbeeld van god zoals jij zegt.
De Islam geeft aan dat Allah geen kinderen heeft, geen vrouw, niet is geboren or what so ever. Hij is er. Daarnaast is Mohammed zijn profeet.
Allaah de Almachtige zegt: ''Ik heb de mens en de djinn geschapen om Mij te dienen.'' Vers 51 ; 56.
Het is dan logisch dat als je als mens niet gelooft in God, de hemel en de hel en de Profeten, en al zijn boeken en noem maar op dat je dan ook niet onder de barmhartigheid van God valt..
De slechte eigenschappen van de mens behoren Hem niet toe. Wie de slechte daden verricht en wie een verdorven karakter en hart heeft zal de Paradijs niet betreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |