Een voorraad die al binnen is van een oude griep ja, de eerste mexicaanse griepvaccins komen nu pas binnen:quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, het nieuwe vaccin wordt al uitgeleverd aan landen. Dit is een voorraad die al binnen is.
[..]
Op wikipedia heel verhaal dat het een kwart van de griepgevallen zou voorkomen, en dat dat uiteindelijk wel opweegt tegen de bijwerkingen dus het is goed om te vaccineren. Tsja ik vind dat echt niet wetenschappelijk bewezen dan hoor zeker omdat al die onderzoeken door de farmaceutische industrie zelf gesponsord worden. Laat ze het eerst maar eens onafhankelijk onderzoeken.quote:A-ha, jij wil zeggen van niet? Doe eens een simpele google-search
Nee het is niet van de oude griep, het gaat echt om nieuwe vaccins.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:34 schreef -jos- het volgende:
[..]
Een voorraad die al binnen is van een oude griep ja, de eerste mexicaanse griepvaccins komen nu pas binnen:
http://www.grieppandemie.(...)%20eerste%20levering
quote:Op wikipedia heel verhaal dat het een kwart van de griepgevallen zou voorkomen, en dat dat uiteindelijk wel opweegt tegen de bijwerkingen dus het is goed om te vaccineren. Tsja ik vind dat echt niet wetenschappelijk bewezen dan hoor zeker omdat al die onderzoeken door de farmaceutische industrie zelf gesponsord worden. Laat ze het eerst maar eens onafhankelijk onderzoeken.
Die prijzen hun "wondermiddelen" anders behoorlijk aanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:21 schreef -jos- het volgende:
De anti-sites hebben juist geen belang, de farma industrie stikt erin
Ja dat heet kapitalisme...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die prijzen hun "wondermiddelen" anders behoorlijk aan
Dat argument gaat nu ook niet meer op.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:28 schreef -jos- het volgende:
1 sterfgeval een reden om een massa-experiment met kinderen te doen? soms snap ik de wereld echt niet meer
Vermeld dit dan ook evenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat argument gaat nu ook niet meer op.
BILTHOVEN - Deze week zijn vier mensen overleden aan de Mexicaanse griep, zo heeft het RIVM vrijdag bekendgemaakt.
© ANP
Het betreft een 11-jarig meisje, een 6-jarig jongetje, een man van 25 jaar en een 56-jarige vrouw.
Het aantal ziekenhuisopnamen is verdubbeld ten opzichte van vorige week.
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html
quote:In drie van de vier sterfgevallen ging het om patiënten die ook al andere medische problemen hadden en daardoor extra vatbaar waren door de griep.
Of die pagina was niet goed geladen bij me, of het is er net bijgezet, of ik ben er niet helemaal bij vandaag. Maar ik zweer dat ik dat net niet heb zien staan.quote:
It's a conspiracyquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Of die pagina was niet goed geladen bij me, of het is er net bijgezet, of ik ben er niet helemaal bij vandaag. Maar ik zweer dat ik dat net niet heb zien staan.![]()
En mijn aluhoedje is ook al gestolen. Dat wordt weer zo'n dag hoor!quote:
+1quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:44 schreef CP69 het volgende:
nee.
Mijn lichaam moet op de natuurlijke manier zelf een anti-stof genereren ...
klopt... en dat is ook het hele principe van vaccinatiequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:04 schreef Bee-R34 het volgende:
en als ik denk niet-werkzaam virus, ook een beetje onzin. want een wel werkzaam virus is dan toch veel sterker....
Ja zo denk ik er dus ook over...als ik een halve dag met knallende koppijn rondloop wat gelukkig weinig gebeurd..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:25 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
+1
denk er ook zo over. Gebruik nooit extra dingen als ik het zelf ook wel aankan. Geen pilletje bij hoofdpijn, geen drankje tegen buikpijn, dus ook geen spuitje tegen een nepgriepje
Daar zou ik weleens een officiële bron van willen zien, eigenlijkquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:25 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Anyways, kennis van mij woont in Duitsland daar is het verplicht iedereen MOET een prik...
http://www.neuegrippe.bun(...)#doc1686394bodyText6quote:Die Impfung
Die Impfung wird empfohlen, sie ist freiwillig und jeder, der will, kann daran teilnehmen. Die Informationen in dieser Rubrik unterstützen Sie durch viele Details ganz konkret in Ihrer Entscheidung.
Kennis zei aan de foon dat het verplicht was...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar zou ik weleens een officiële bron van willen zien, eigenlijk
Op de site van het Duitse Ministerie staat het namelijk niet....
[..]
http://www.neuegrippe.bun(...)#doc1686394bodyText6
Nee...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef Dave7 het volgende:
Kan ik zo'n vaccinatie halen, ondanks dat ik niet tot een risicogroep behoor?
dat weet de huisarts wel voor jequote:Op zondag 1 november 2009 11:05 schreef Bee-R34 het volgende:
hoe weet je uberhaupt of je risico hebt, ik heb namelijk nergens over gelezen hoe je daar achter kan komen
Niet te hopen, aangezien het vaccin dan ook weinig zin meer heeft...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:04 schreef mazaru het volgende:
En weer een kind overleden. Dit maal een gezond kind volgens het artikel.
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html
Zou het soms aan het muteren zijn?
bij controle, of kijk hij je geschiedenis door van het afgelopen jaar waarop hij het berust? Ben laatst wel geweest voor iets wat niet zo urgent was maar toen was mij er niks over verteld.. zal dus wel niet bij de groep horenquote:
Volgens mij behoor je alleen tot de risicogroep als je chronisch ziek bent of boven een bepaalde leeftijdquote:Op zondag 1 november 2009 15:19 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
bij controle, of kijk hij je geschiedenis door van het afgelopen jaar waarop hij het berust? Ben laatst wel geweest voor iets wat niet zo urgent was maar toen was mij er niks over verteld.. zal dus wel niet bij de groep horen
Dus de 'gewone' griepvaccins vind je ook maar onzin?quote:Op zondag 1 november 2009 16:27 schreef IntercityAPT het volgende:
Grieppaniek komt er bij mij het ene oor in en het andere oor weer uit. Niet naar luisteren, ook niet inenten, geen topics openen(dus ook de hogere heren van fok! niet), gewoon niet bezig zijn met die bullshit.
Als daar ook mijn belastinggeld massal aan had uitgegeven wel ja.quote:Op zondag 1 november 2009 16:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dus de 'gewone' griepvaccins vind je ook maar onzin?
Hoeveel kost het eigenlijk, per (belasting betalend) hoofd van de bevolking?quote:Op zondag 1 november 2009 16:57 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als daar ook mijn belastinggeld massal aan had uitgegeven wel ja.
Het belangrijkste punt is hier dat je al snel 'chronisch ziek' bent voor dit. Astma is bijvoorbeeld al een reden om een griepprik-oproep (leg dat maar eens op het Scrabblebord) te krijgen en dat is nu niet iets wat je meestal als 'chronisch ziek' ziet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Volgens mij behoor je alleen tot de risicogroep als je chronisch ziek bent
Voor de Bloedbankmedewerkers geldt dit overigens niet.quote:Op zondag 1 november 2009 22:32 schreef Omentuva het volgende:
Gezondheidszorg en zwangere vrouwen zitten ook op de shortlist.
Hoezo niet? Dat is gewoon een chronische ziekte hoor...quote:Op zondag 1 november 2009 22:32 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het belangrijkste punt is hier dat je al snel 'chronisch ziek' bent voor dit. Astma is bijvoorbeeld al een reden om een griepprik-oproep (leg dat maar eens op het Scrabblebord) te krijgen en dat is nu niet iets wat je meestal als 'chronisch ziek' ziet.
Gezondheidszorg en zwangere vrouwen zitten ook op de shortlist.
Zeker, maar als je het vergelijkt met diabetes (andere risicogroep) of chronische migraine is het een ziekte die niet als erg ingrijpend wordt gezien. Dat kan natuurlijk ook mijn omgeving (met een aantal astma-patienten) zijn, maar zij spreken er zelf ook over dat ze er lang niet altijd last van hebben.quote:Op zondag 1 november 2009 22:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat is gewoon een chronische ziekte hoor...
In België wordt maar één keer geprikt, trouwens. Hun ervaringen schijnen goed te zijn.quote:Op maandag 2 november 2009 09:03 schreef Re het volgende:
Ook in andere landen wordt er 2x geprikt meen ik, dat is wat wordt gadviseerd.
Dat zijn gewoon twee dezelfde artikelen.quote:Op maandag 2 november 2009 10:00 schreef controlaltdelete het volgende:
uit de Volkskrant:
http://www.vkblog.nl/beri(...)hyde_en_antibioticum
Vervolgens beweert deze persoon dat google censuur hanteert en pagina's verwijdert die kritiek bevatten over pandemrix????
http://home.tiscali.nl/gi(...)griep-vaccinatie.htm
als je gaat zoeken vind je idd maar sumiere informatie.
Dat geldt misschien voor de seizoensgriep, maar het vaccin voor de Mexicaanse griep komt steeds weer opnieuw in opspraak. Er zijn sporen van kwik en alluminium in gevonden, vreemd DNA en verkeerde virussen, waarvan sommige te weinig afgezwakt... Hmmm lekker soepie!:Dquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
De griepprik wordt al decennia gegeven, het is je misschien ontgaan, maar het is een van de meest bekende vaccinaties en het werkt prima.
Dat is helemaal niet gezegd. Als mensen ziek worden van het vaccin, wat kan, zijn ze juist besmettelijk!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef rene90 het volgende:
Denk het wel, scheelt je toch een nare griep en je bent anderen er niet tot last mee (besmettinggevaar etc.)
De link is weg!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bron: artsen (dichtbij onderzoeken), http://www.biomedisch.nl/nieuws/2009/vaccin_nieuwe_influenza.php.
Die tweede bron geeft ook weer dat de bijwerkingen van een vaccin hetzelfde zullen zijn als die van de 'reguliere' griep. Daar worden ook genoeg mensen ziek van. Ik haal die prik nooit (ik zie ook geen reden), dus zie ik ook geen reden om déze inenting te halen. (daarnaast: word ik ziek? Ook prima. Ik ga er normaal gesproken ook niet dood van.
Ik geloof niet echt dat het nog wat wordt met deze griep.
Je mening is dat een medische wereld, aan alle kanten verwikkeld in en verbonden aan de Pharmaceutische industrie, met een omzet bijna zo groot als een staatsinkomen, wel te vertrouwen is? Mijn zus werkte jaren lang in de medische uitgeverswereld. Zij sprak met topartsen wereldwijd, die zo hun boekje opendeden... Doe je ogen open!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je mening is dat een stel schreeuwerds die hun claims niet met bewijs kunnen onderbouwen te vertrouwen zijn boven medisch-wetenschappelijk onderzoek?
Mensen zijn bang, het zijn moeilijke tijden. Er is geen serieuze kritiek op het vaccin, terwijl het wel heel erg in de kijker staat. Dat is veelzeggend.quote:Op maandag 2 november 2009 12:47 schreef Bezemboer het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor de seizoensgriep, maar het vaccin voor de Mexicaanse griep komt steeds weer opnieuw in opspraak. Er zijn sporen van kwik en alluminium in gevonden, vreemd DNA en verkeerde virussen, waarvan sommige te weinig afgezwakt... Hmmm lekker soepie!:D
incl. je onderschriftquote:Op maandag 2 november 2009 20:48 schreef Party_P het volgende:
Ik doe het niet, tenzij mijn werkgever het graag wil (ben veel in contact met ouderen)
Als je het nit uit eigen motivatie doet, waarom dan wel als die vanuit je Werkgever komt.quote:Op maandag 2 november 2009 20:48 schreef Party_P het volgende:
Ik doe het niet, tenzij mijn werkgever het graag wil (ben veel in contact met ouderen)
Beetje pijn rond de injectieplek, soms vermoeidheid, hoofdpijn, lichte verhoging de dag erna (je afweersysteem komt in actie).quote:Op maandag 2 november 2009 20:43 schreef BOPE het volgende:
wat zijn de bijwerkingen nou precies.mensen beweren dat de bijwerkingen heel erg kunnen zijn maar wat gebeurt er dan. Mijn ouders gaan trouwens allebei morgen prikken.
quote:Op donderdag 5 november 2009 11:52 schreef Gia het volgende:
Ze zijn al begonnen met enten, in tehuizen en zo. En je hoort niks over massale zieken of doden hierdoor.
Het zal dus allemaal wel meevallen.
Merkwaardig.quote:Op maandag 2 november 2009 14:15 schreef eleusis het volgende:
Er zijn geen "sporen van kwik in gevonden", er is wel thiomersal aanwezig en dat is bewust toegevoegd aan multidosisflacons als conserveermiddel. Dit is ook weer de afweging of je liever een infectierisico wil lopen, of dat je vele malen meer miljoenen wil uitgeven en extra wil wachten voor enkeledosisflacons. Geneeskunde is altijd afwegingen maken tussen voordelen, risico's en kosten. Overigens wordt thiomersal al bijna 100 jaar op deze manier gebruikt in vaccins zonder noemenswaardigheden.
Same here, al raden ze het mij juist aan, want 'van de gewone vaccinatie ben je ook nooit ziek geworden'...quote:Op donderdag 5 november 2009 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik heb zelf astma, als ik verkouden/ grieperig word ben ik daar langer en zwaarder van van de kaart dan een 'normaal' persoon. Op dit moment heb ik al keelpijn en heb het best benauwd. Volgende week dinsdag ben ik opgeroepen voor de vaccinatie maar weet echt niet wat wijsheid is in mijn geval, wel of niet prikken? Gros van mijn vrienden raden het me af trouwens.
De Bestrijdingsmiddelenwet bestaat niet meer. Middelen die anderszins toegelaten zijn (door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) vallen niet onder de opvolger, de Wet gewasbeschermingsmiddelen en biociden, als ik me niet vergis, maar misschien kun jij daar meer over vertellen?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Al in 2007 heeft minister J.M Cramer van VROM opdracht gegeven aan Royal Haskoning om onderzoek te verrichten naar het gebruik van biociden in Nederland die op grond van de Bestrijdingsmiddelenwet niet zijn toegelaten. Met dat onderzoek is feitelijk komen vast te staan dat in Nederland de biocide “Thiomersal” ingevolge de Bestrijdingsmiddelenwet niet is toegelaten. Voor feitelijk bewijs zie het voorblad en blz. 38 en 39 uit betreffend rapport d.d. 8 november 2007 met als referentie: 9S4280.01/R0004/Nijm (zie productie 7). Daarin staat letterlijk het volgende geschreven:
Volgens het register van biociden van het CTB (geldend tot en met 31-12-2006) zijn binnen deze productsoort verschillende middelen op basis van één werkzame stof toegelaten. De enige toegelaten werkzame stof is 1,2-benzisothiazool-3-on.
Beterschap!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:27 schreef Fogel het volgende:
Mijn lichaam is nu bezig met zelf antistoffen te maken, dus ik heb geen vaccine nodig.
Maak een afspraak bij je huisarts en leg hem je vragen en bezwaren voor. Wat je vrienden zeggen (die er waarschijnlijk net zo weinig kaas van gegeten hebben als jij en ik) is natuurlijk totaal irrelevant en een zeer slechte basis om een positieve dan wel negatieve beslissing te nemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik heb zelf astma, als ik verkouden/ grieperig word ben ik daar langer en zwaarder van van de kaart dan een 'normaal' persoon. Op dit moment heb ik al keelpijn en heb het best benauwd. Volgende week dinsdag ben ik opgeroepen voor de vaccinatie maar weet echt niet wat wijsheid is in mijn geval, wel of niet prikken? Gros van mijn vrienden raden het me af trouwens.
Ik pas over 12 dagen, dus houd me op de hoogte!quote:Op donderdag 5 november 2009 14:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Volgende week mag ik hem halen.
Dank je.quote:
de huisarts geeft alleen globale informatie en zal pro vaccineren zijn. Net alsof de huisarts nu al weet wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn over x jaar. Denk maar eens aan de DES moeders in de 70er jaren, 15 jaar later kwamen de bijwerkingen pas boven water.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:02 schreef Rbhp het volgende:
Mijn ouders doen elk jaar de griepprik, nu willen ze hem ook halen. Ze hebben verder nooit last van de normale griepprik. Beiden hebben diabetes, vader heeft ook nog hoge bloeddruk en hartprobleem. Ik weet niet of ze hem nou nu wel of niet moeten halen. Het beste is om denk ik gewoon direct die vraag aan de huisarts te stellen. Toch maak ik me een beetje zorgen. Ik zou hem zelf niet halen, maar ik ben dan ook ietsjes jonger.
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef rene90 het volgende:
Denk het wel, scheelt je toch een nare griep en je bent anderen er niet tot last mee (besmettinggevaar etc.)
Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?
Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.![]()
Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.![]()
Als ik dan ziek wordt, dan blijf ik wel liggen in bed.
Je hoort zeker niet in een risicogroep. Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?
Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.![]()
Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.![]()
Als ik dan ziek wordt, dan blijf ik wel liggen in bed.
Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?
Mooi.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoort zeker niet in een risicogroep.
Nou ja ik vroeg me het even af omdat ik meerdere keren las in dit topic dat er werd beweerd dat je niet meer besmet kon worden met een vaccinatie..maar goed zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.
Ja? Beweer ik wat anders dan? Ik heb niks tegen vaccinaties hoor, ze hebben genoeg goeds gedaan, maar de vraag van het topic was of je je laat inenten...nou ja dat ben ik dus niet van plan.quote:En nee, je weet niet wat de uitwerking van dit vaccin is over 20 jaar. Dat wisten ze ook niet toen ze begonnen met vaccineren tegen de bof, mazelen en rode hond. Nu we zoveel jaar verder zijn, is dat wel bekend.
Heb je hier betrouwbare bronnen voor?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:
Maar mensen in een risicogroep hebben met de griep, zonder vaccinatie, meer kans op complicaties en zelfs overlijden. De meeste mensen die tot nu toe zijn overleden aan de mexicaanse griep, hoorden bij die risicogroepen.
In eerste instantie is het alleen voor risicogroepen, dus voorlopig hoef je nog geen galante afwijzing te doenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen?Overigens verwacht ik niet dat ik onder een risicogroep val, maar ja die minister van gezondheidszorg zei toch dat hij voor iedere Nederlander zo'n shotje ging bestellen? Nou ja die van mij mag iemand anders wel hebben dan.
Ok.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Sony100 het volgende:
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |