abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 14:43:43 #281
45833 crew  Fogel
pi_74419955
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Beterschap!
Dank je.

Wat betreft het vaccine halen voor risicogroepen: voor mijn dochter (met hartprobleem) werdt doodleuk gesteld "als je met haar leven wil spelen, moet je het vaccine vooral niet laten nemen".
Ik weet nog steeds niet wat ik van het vaccine moet vinden, ben blij dat ik (en de andere kinderen die niet gevaccineerd zijn) nu gewoon deze griep te pakken hebben zodat inenting niet meer nodig is. En als mijn vrouw het met 3 besmette mensen in huis nog steeds niet krijgt, lijkt me een vaccine ook overbodig voor haar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 5 november 2009 @ 15:02:27 #282
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74420637
Mijn ouders doen elk jaar de griepprik, nu willen ze hem ook halen. Ze hebben verder nooit last van de normale griepprik. Beiden hebben diabetes, vader heeft ook nog hoge bloeddruk en hartprobleem. Ik weet niet of ze hem nou nu wel of niet moeten halen. Het beste is om denk ik gewoon direct die vraag aan de huisarts te stellen. Toch maak ik me een beetje zorgen. Ik zou hem zelf niet halen, maar ik ben dan ook ietsjes jonger.
No bad soldiers under a good leader
pi_74421111
Het zou erg stom zijn om hem niet te nemen als ze in de risicogroep vallen.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:19:09 #284
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74421282
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:02 schreef Rbhp het volgende:
Mijn ouders doen elk jaar de griepprik, nu willen ze hem ook halen. Ze hebben verder nooit last van de normale griepprik. Beiden hebben diabetes, vader heeft ook nog hoge bloeddruk en hartprobleem. Ik weet niet of ze hem nou nu wel of niet moeten halen. Het beste is om denk ik gewoon direct die vraag aan de huisarts te stellen. Toch maak ik me een beetje zorgen. Ik zou hem zelf niet halen, maar ik ben dan ook ietsjes jonger.
de huisarts geeft alleen globale informatie en zal pro vaccineren zijn. Net alsof de huisarts nu al weet wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn over x jaar. Denk maar eens aan de DES moeders in de 70er jaren, 15 jaar later kwamen de bijwerkingen pas boven water.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:29:00 #285
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74421686
Ik belde ook naar Nederland om ze mijn mening te vertellen, maar ik ben geen arts en ik wil niet dat hen iets overkomt omdat ik zo nodig mijn mening moet geven. Anyway, ik heb gezegd dat ze het wat mij betreft niet hoeven te doen, en gewoon voorzichtiger moeten zijn, op de voeding en gezondheid letten.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:36:43 #286
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74421989
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef rene90 het volgende:
Denk het wel, scheelt je toch een nare griep en je bent anderen er niet tot last mee (besmettinggevaar etc.)
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?

Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.

Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.
Als ik dan ziek wordt, dan blijf ik wel liggen in bed.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 5 november 2009 @ 15:45:17 #287
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74422318
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?

Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.

Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.
Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_74423356
Ben 23 jaar, kern gezond, en ben afgelopen jaren 1 keer ziek geweest (3 dagen ofzo).
Ik sla over.
  donderdag 5 november 2009 @ 16:25:43 #289
3542 Gia
User under construction
pi_74423842
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je hoort zeker niet in een risicogroep. Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.

Maar mensen in een risicogroep hebben met de griep, zonder vaccinatie, meer kans op complicaties en zelfs overlijden. De meeste mensen die tot nu toe zijn overleden aan de mexicaanse griep, hoorden bij die risicogroepen.

En nee, je weet niet wat de uitwerking van dit vaccin is over 20 jaar. Dat wisten ze ook niet toen ze begonnen met vaccineren tegen de bof, mazelen en rode hond. Nu we zoveel jaar verder zijn, is dat wel bekend.
  donderdag 5 november 2009 @ 16:25:43 #290
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74423843
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:45 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?
Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen? Overigens verwacht ik niet dat ik onder een risicogroep val, maar ja die minister van gezondheidszorg zei toch dat hij voor iedere Nederlander zo'n shotje ging bestellen? Nou ja die van mij mag iemand anders wel hebben dan.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 5 november 2009 @ 16:29:45 #291
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74424013
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hoort zeker niet in een risicogroep.
Mooi.
quote:
Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.
Nou ja ik vroeg me het even af omdat ik meerdere keren las in dit topic dat er werd beweerd dat je niet meer besmet kon worden met een vaccinatie..maar goed zo werkt dat natuurlijk niet.
quote:
En nee, je weet niet wat de uitwerking van dit vaccin is over 20 jaar. Dat wisten ze ook niet toen ze begonnen met vaccineren tegen de bof, mazelen en rode hond. Nu we zoveel jaar verder zijn, is dat wel bekend.
Ja? Beweer ik wat anders dan? Ik heb niks tegen vaccinaties hoor, ze hebben genoeg goeds gedaan, maar de vraag van het topic was of je je laat inenten...nou ja dat ben ik dus niet van plan.
  donderdag 5 november 2009 @ 16:30:57 #292
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74424063
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:

Maar mensen in een risicogroep hebben met de griep, zonder vaccinatie, meer kans op complicaties en zelfs overlijden. De meeste mensen die tot nu toe zijn overleden aan de mexicaanse griep, hoorden bij die risicogroepen.

Heb je hier betrouwbare bronnen voor?
  donderdag 5 november 2009 @ 16:32:48 #293
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74424129
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen? Overigens verwacht ik niet dat ik onder een risicogroep val, maar ja die minister van gezondheidszorg zei toch dat hij voor iedere Nederlander zo'n shotje ging bestellen? Nou ja die van mij mag iemand anders wel hebben dan.
In eerste instantie is het alleen voor risicogroepen, dus voorlopig hoef je nog geen galante afwijzing te doen
  donderdag 5 november 2009 @ 17:08:03 #294
277907 Sony100
Panda In Da House!
pi_74425520
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
pi_74425731
In plaats van grieppaniek is er in dit topic vaccinatiepaniek.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:16:57 #296
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74425848
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Sony100 het volgende:
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
Ok.

Bron enzo?
  donderdag 5 november 2009 @ 17:20:58 #297
277907 Sony100
Panda In Da House!
pi_74426003
ik zal even wat tekst opzoeken.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:21:34 #298
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_74426022
ik hoorde ook zoiets op de tv, dacht in het nieuws, weet niet of het NOS of RTL was dus ik wacht ook netjes tot er een bron komt.

Laat me nog steeds niet inenten trouwens. Onzin.

Ook grappig hoe mensen gelijk in paniek raken als ze lichte bronchitis hebben.. "Oh noes, ik hoor bij een risicogroep zo snel mogelijk die prik halen".

Veelsteveel aandacht wordt eraan besteed, een aantal kennissen hebben deze griep gehad en waren zonder medicijnen na een week weer helemaal beter.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:23:48 #299
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_74426111
Quote ik gewoon mezelf ipv wijzigen..
  donderdag 5 november 2009 @ 17:25:52 #300
277907 Sony100
Panda In Da House!
pi_74426194
Ja klopt, ik heb het ook op de tv gehoord als het op de tv komt zou het toch ook wel ergens op het internet te vinden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')