Beterschap!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:27 schreef Fogel het volgende:
Mijn lichaam is nu bezig met zelf antistoffen te maken, dus ik heb geen vaccine nodig.
Maak een afspraak bij je huisarts en leg hem je vragen en bezwaren voor. Wat je vrienden zeggen (die er waarschijnlijk net zo weinig kaas van gegeten hebben als jij en ik) is natuurlijk totaal irrelevant en een zeer slechte basis om een positieve dan wel negatieve beslissing te nemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik heb zelf astma, als ik verkouden/ grieperig word ben ik daar langer en zwaarder van van de kaart dan een 'normaal' persoon. Op dit moment heb ik al keelpijn en heb het best benauwd. Volgende week dinsdag ben ik opgeroepen voor de vaccinatie maar weet echt niet wat wijsheid is in mijn geval, wel of niet prikken? Gros van mijn vrienden raden het me af trouwens.
Ik pas over 12 dagen, dus houd me op de hoogte!quote:Op donderdag 5 november 2009 14:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Volgende week mag ik hem halen.
Dank je.quote:
de huisarts geeft alleen globale informatie en zal pro vaccineren zijn. Net alsof de huisarts nu al weet wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn over x jaar. Denk maar eens aan de DES moeders in de 70er jaren, 15 jaar later kwamen de bijwerkingen pas boven water.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:02 schreef Rbhp het volgende:
Mijn ouders doen elk jaar de griepprik, nu willen ze hem ook halen. Ze hebben verder nooit last van de normale griepprik. Beiden hebben diabetes, vader heeft ook nog hoge bloeddruk en hartprobleem. Ik weet niet of ze hem nou nu wel of niet moeten halen. Het beste is om denk ik gewoon direct die vraag aan de huisarts te stellen. Toch maak ik me een beetje zorgen. Ik zou hem zelf niet halen, maar ik ben dan ook ietsjes jonger.
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef rene90 het volgende:
Denk het wel, scheelt je toch een nare griep en je bent anderen er niet tot last mee (besmettinggevaar etc.)
Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?
Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.![]()
Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.![]()
Als ik dan ziek wordt, dan blijf ik wel liggen in bed.
Je hoort zeker niet in een risicogroep. Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat er users hier zijn die denken dat een vaccinatie besmettingsgevaar voor jezelf kleiner zal zijn? Of dat als je je vaccineert je geen andere mensen kan besmetten?
Ondanks een vaccinatie kan je wel degelijk het virus dragen en ook overdragen naar anderen, enkel je zal minder snel ziek worden van het virus en het zal minder lang in je lichaam blijven. Het is geen ondoordringbaar schild ofzo.![]()
Overigens laat ik me niet inenten. Ik ben namelijk heel aardig en gun "mijn" inenting aan iemand die het wellicht echt nodig heeft.![]()
Als ik dan ziek wordt, dan blijf ik wel liggen in bed.
Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Tot welk deel van de risicogroep behoor jij?
Mooi.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoort zeker niet in een risicogroep.
Nou ja ik vroeg me het even af omdat ik meerdere keren las in dit topic dat er werd beweerd dat je niet meer besmet kon worden met een vaccinatie..maar goed zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Het is echt wel bekend dat je, ondanks vaccinatie alsnog de griep kan krijgen. Maar minder heftig. Heb vorig jaar, ondanks vaccinatie, ook flink de griep gehad.
Ja? Beweer ik wat anders dan? Ik heb niks tegen vaccinaties hoor, ze hebben genoeg goeds gedaan, maar de vraag van het topic was of je je laat inenten...nou ja dat ben ik dus niet van plan.quote:En nee, je weet niet wat de uitwerking van dit vaccin is over 20 jaar. Dat wisten ze ook niet toen ze begonnen met vaccineren tegen de bof, mazelen en rode hond. Nu we zoveel jaar verder zijn, is dat wel bekend.
Heb je hier betrouwbare bronnen voor?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Gia het volgende:
Maar mensen in een risicogroep hebben met de griep, zonder vaccinatie, meer kans op complicaties en zelfs overlijden. De meeste mensen die tot nu toe zijn overleden aan de mexicaanse griep, hoorden bij die risicogroepen.
In eerste instantie is het alleen voor risicogroepen, dus voorlopig hoef je nog geen galante afwijzing te doenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zou het werkelijk niet weten...hoe moet je daar achter komen?Overigens verwacht ik niet dat ik onder een risicogroep val, maar ja die minister van gezondheidszorg zei toch dat hij voor iedere Nederlander zo'n shotje ging bestellen? Nou ja die van mij mag iemand anders wel hebben dan.
Ok.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Sony100 het volgende:
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |