quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maandag 5 oktober, 23.00 - 23.50 uur, Ned 1
Vandaag in Pauw & Witteman
Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg over de tegemoetkoming naar haar klanten die DSB Bank vanavond in het TROS-programma bekend zal maken
kijken dus
in het vorig topic staat volgens mij een uitvoerig lijstje. Misschien dat DSB wat meer zelfbeheersing heeft dan la Lakeman.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:08 schreef Eg_Wel het volgende:
Aangifte van wat dan? Smaad/laster omdat Lakeman beweert dat hun balans niet in orde is? Meer zou ik niet kunnen verzinnen?
Of aangifte doet tegen Zalmquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
of aangifte doet tegen Lakeman. Vind ik persoonlijk boeiender.
Vond zo snel alleen een post van jou op pagina 4 een lijstje van 3 met inderdaad smaad. Maar ook "opruiing"?Opruiing tegen het openbaar gezag is strafbaar. Sinds wanneer valt een bank daar ook onder?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in het vorig topic staat volgens mij een uitvoerig lijstje. Misschien dat DSB wat meer zelfbeheersing heeft dan la Lakeman.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 81% gewijzigd door ikweethetookniet op 05-10-2009 20:21:29 ]
Het is toch logisch dat het smaad/laster is.. als iemand zegt dat men geld bij een bank weg moet halen omdat die bank bagger is, is dat niet eerlijk t.o.v andere mensen die daar hun geld hebben .. en die hun geld kwijt zijn als andere geld weg halen bij de bank. Elke bank heeft immers continu maar een gedeelte van het geld opneembaar .. als men dus gaat schreeuwen geld weghalen! Creeert dat alleen maar paniek .. en daar krijg je alleen maar verliezers van ..quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:08 schreef Eg_Wel het volgende:
Aangifte van wat dan? Smaad/laster omdat Lakeman beweert dat hun balans niet in orde is? Meer zou ik niet kunnen verzinnen?
Nope. Is heul niet eerlijk neequote:Op maandag 5 oktober 2009 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat het smaad/laster is.. als iemand zegt dat men geld bij een bank weg moet halen omdat die bank bagger is, is dat niet eerlijk t.o.v andere mensen die daar hun geld hebben .. en die hun geld kwijt zijn als andere geld weg halen bij de bank. Elke bank heeft immers continu maar een gedeelte van het geld opneembaar .. als men dus gaat schreeuwen geld weghalen! Creeert dat alleen maar paniek .. en daar krijg je alleen maar verliezers van ..
Maar wat als het nu een echte baggerbank is? Dan mag je zo'n advies toch geven?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat het smaad/laster is.. als iemand zegt dat men geld bij een bank weg moet halen omdat die bank bagger is, is dat niet eerlijk t.o.v andere mensen die daar hun geld hebben .. en die hun geld kwijt zijn als andere geld weg halen bij de bank. Elke bank heeft immers continu maar een gedeelte van het geld opneembaar .. als men dus gaat schreeuwen geld weghalen! Creeert dat alleen maar paniek .. en daar krijg je alleen maar verliezers van ..
op zicht is dat laatste een goede vraag. Evenals de vraag waarom Lakeman 'nog wat dingetjes moet "checken" t.a.v de *ahum* feiten die hij ventileert'.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:03 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Nope. Is heul niet eerlijk nee
Kom op zeg. Als ik vind dat ik kut behandel wordt bij de ING roep ik dat de ING KUT is en dat iedereen per direct hun geld weg moet halen!
Ben ik nu strafbaar? Nee toch zeker...
Het enige wat je Lakeman zou kunnen verwijten is dat hij zijn oproep baseert op een zogenaamde slechte balans van DSB volgens hem. Daar kan DSB dus inderdaad makkelijk over gaan procederen en dat even heel simpel weerleggen met de juiste cijfers.
Waarom doen ze dat niet?
wat als je nou echt een hekel hebt aan Theo van Gogh?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar wat als het nu een echte baggerbank is? Dan mag je zo'n advies toch geven?
En je antwoord op de eerste vraag is dan?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Op de eerste vraag weet ik wel een antwoord, op de tweede niet.
Waarom niet? Er zijn ZAT mensen die te goedgelovig zijn en als jij er een beetje charismatisch en netjes uitziet, kun je dat soort mensen altijd van alles aansmeren. Als jij dus zegt dat mensen hun geld bij de bank weg moeten halen, benadeel je daar dus direct anderen mee ... en als zij straks naar hun geld kunnen fluiten, ben jij toch echt de schuldige .. of de bank nu een goed de zaken op orde heeft of niet..quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:03 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Nope. Is heul niet eerlijk nee
Kom op zeg. Als ik vind dat ik kut behandel wordt bij de ING roep ik dat de ING KUT is en dat iedereen per direct hun geld weg moet halen!
Ben ik nu strafbaar? Nee toch zeker...
zie het persbericth van DNB, zoals vermeld. Daarmaast. en dat kun je zelf nagaan als je dat zou willen heeft DNB een leverage van 25 tegenover ING 60. Hoeveel kutter is ING dan wel niet t.a.v. DNB. Ik ben het helemaal met je eens dat een leverage van 25 teveel is voor een bank, maar het feit dat Lakeman dat t.a.v. DNB oprakelt is puur oportunisme en eigenbelang. Anders zou hij t.a.v. een Aegon of een ING helemaal over de rooie gaan, maar geen woord. DSB is easy prey. Meer niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En je antwoord op de eerste vraag is dan?
Weet je? Ik heb een hekel aan jou nu! En ik roep nu iedereen op die jij geld schuldig bent, om dat NU te gaan halen. Vanavond nog!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn ZAT mensen die te goedgelovig zijn en als jij er een beetje charismatisch en netjes uitziet, kun je dat soort mensen altijd van alles aansmeren. Als jij dus zegt dat mensen hun geld bij de bank weg moeten halen, benadeel je daar dus direct anderen mee ... en als zij straks naar hun geld kunnen fluiten, ben jij toch echt de schuldige .. of de bank nu een goed de zaken op orde heeft of niet..
Leg mij eens uit wat het verschil is tussen mensen oproepen hun geld van de bank af te halen of mensen oproepen een bepaalt bedrijf te boycotten. Stel ik roep mensen op geen Prodent tandpasta meer te kopen omdat het gewoon ronduit vies is en die mensen oproep hun tubes Prodent naar de winkel terug te brengen en hun geld terug te vragen. Is dat 'oneerlijk' tegenover de mensen die Prodent wel prima te pruimen vinden? Prodent gaat op de fles en die mensen moeten nu plotseling poetsen met Colgate, want Zendium is ook van Sara Lee (oke nu Unilever).quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij gaat hier nu het leven van een persoon vergelijken met het bestaan van een bedrijf?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat als je nou echt een hekel hebt aan Theo van Gogh?
Ech jouw logica vind ik volkomen onbegrijpelijk. Als die charismatische en netjes geklede man producten verkoopt aan die domme klanten en ze daarmee veel geld afhandig maakt dan is dat ok. Maar oh wee als een soortgelijk persoon iets roept wat de bank de kop kan kosten is het plotseling not done.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn ZAT mensen die te goedgelovig zijn en als jij er een beetje charismatisch en netjes uitziet, kun je dat soort mensen altijd van alles aansmeren. Als jij dus zegt dat mensen hun geld bij de bank weg moeten halen, benadeel je daar dus direct anderen mee ... en als zij straks naar hun geld kunnen fluiten, ben jij toch echt de schuldige .. of de bank nu een goed de zaken op orde heeft of niet..
Als jij roept om iets te boycotten, hebben daar andere geen last van. Zie alleen al alle anti bont mensen, mensen die fastfood boycotten etc. etc. Het maakt verder niet uit want het feit dat jij boycot, zorgt er niet voor dat anderen daar last van hebben. Die maken gewoon nog steeds gebruik van de producten. Als je dingen zegt over een bank, betrek je er direct anderen bij ..quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat het verschil is tussen mensen oproepen hun geld van de bank af te halen of mensen oproepen een bepaalt bedrijf te boycotten. Stel ik roep mensen op geen Prodent tandpasta meer te kopen omdat het gewoon ronduit vies is en die mensen oproep hun tubes Prodent naar de winkel terug te brengen en hun geld terug te vragen. Is dat 'oneerlijk' tegenover de mensen die Prodent wel prima te pruimen vinden? Prodent gaat op de fles en die mensen moeten nu plotseling poetsen met Colgate, want Zendium is ook van Sara Lee (oke nu Unilever).
neuh, ik vergelijk de intentie en de ongefundeerde blinde haat en agressie, en overigens zou Theo trots op me zijn geweest. Die zou het namelijk wel gegrepen hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:30 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Jij gaat hier nu het leven van een persoon vergelijken met het bestaan van een bedrijf?
LOL nee natuurlijk niet. Maar door het melden dat een bank zijn zaken niet goed op orde heeft en je NU je geld er uit moet halen, en ja er van uitgaande dat die bank ook echt niet goed handelt zorgt ervoor dat iedereen dus tegelijk zijn geld er uit wil halen, en je dus mensen zult hebben die hun geld dus kwijt zijn!! Door het feit dat het in de media werd geroepen. Dit soort zaken zijn veel beter dat een AFM de banken goed bekijkt en als er problemen zijn, het uit de media houdt, want bankruns zorgen alleen maar voor grote zorgen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ech jouw logica vind ik volkomen onbegrijpelijk. Als die charismatische en netjes geklede man producten verkoopt aan die domme klanten en ze daarmee veel geld afhandig maakt dan is dat ok. Maar oh wee als een soortgelijk persoon iets roept wat de bank de kop kan kosten is het plotseling not done.
Beetje hypocriet vind je niet?
Oproepen tot geweld is iets anders dan analyseren dat je geld niet safe is bij DSB.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat als je nou echt een hekel hebt aan Theo van Gogh?
niet volgens xenobilol, en daar reageer ik op.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld is iets anders dan analyseren dat je geld niet safe is bij DSB.
we moeten ze al in steegjes opwachten. Hoe moet ik dat dan anders duiden?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:45 schreef Eg_Wel het volgende:
"Ungefundeerde blinde haat en agressie"
Maar waar dan?
De AFM, bedoel je die faalhazen die juist niets ondernemen ook niet als het feitelijk al te laat is? En een bank mag wel zaken doen waar andere mensen veel last van hebben? Is de huidige situatie feitelijk niet het gevolg van het handelen van de banken? Of moeten we dat ook maar helemaal afschuiven op klanten die de leningen wouden hebben? Dat bankiers gretig zijn dat is prima, maar als spaarders hun geld terug willen blijken deze 'halfgoden' plotseling volkomen te falenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
LOL nee natuurlijk niet. Maar door het melden dat een bank zijn zaken niet goed op orde heeft en je NU je geld er uit moet halen, en ja er van uitgaande dat die bank ook echt niet goed handelt zorgt ervoor dat iedereen dus tegelijk zijn geld er uit wil halen, en je dus mensen zult hebben die hun geld dus kwijt zijn!! Door het feit dat het in de media werd geroepen. Dit soort zaken zijn veel beter dat een AFM de banken goed bekijkt en als er problemen zijn, het uit de media houdt, want bankruns zorgen alleen maar voor grote zorgen.
Als symbolisch, als "stoere taal" op internet? Of dacht je nou werkelijk dat door die ene post er mensen al fysieke knokploegen aan het samenstellen waren?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet volgens xenobilol, en daar reageer ik op.
[..]
we moeten ze al in steegjes opwachten. Hoe moet ik dat dan anders duiden?
ik geloof dat ik notarissen en de DSB nu door elkaar aan het halen ben. Denmn it, hou ik het nog uit elkaar met al dat tuig en criminelen... (my bad)quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:51 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Als symbolisch, als "stoere taal" op internet? Of dacht je nou werkelijke door de ene post dat mensen al fysieke knokploegen aan het samenstellen waren?
Als genoeg mensen een fastfood keten boycotten gaan ze gewoon failliet zonder dat de overheid ze red, Daar hebben fastfood liefhebbers ook last van. Maar die kunnen natuurlijk gewoon naar een andere fastfoodketen (overigens zijn er ook banken zat) met hun overtollig lijfvet. Dat komt omdat een fastfood restaurant iets produceert wat je mee kan nemen, maar het virtuele geld van een bank blijkt plotseling in rook op te gaan. Een truc overigens die fitnessgoeroe's maar wat graag zouden leren van de bankenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als jij roept om iets te boycotten, hebben daar andere geen last van. Zie alleen al alle anti bont mensen, mensen die fastfood boycotten etc. etc. Het maakt verder niet uit want het feit dat jij boycot, zorgt er niet voor dat anderen daar last van hebben. Die maken gewoon nog steeds gebruik van de producten. Als je dingen zegt over een bank, betrek je er direct anderen bij ..
Ik moet het met je eens zijn wat betreft AFM ... sinds Hoogervorst daar zit is het er naar mijn mening niet veel beter op gewordenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De AFM, bedoel je die faalhazen die juist niets ondernemen ook niet als het feitelijk al te laat is? En een bank mag wel zaken doen waar andere mensen veel last van hebben? Is de huidige situatie feitelijk niet het gevolg van het handelen van de banken? Of moeten we dat ook maar helemaal afschuiven op klanten die de leningen wouden hebben? Dat bankiers gretig zijn dat is prima, maar als spaarders hun geld terug willen blijken deze 'halfgoden' plotseling volkomen te falen
Het zou ook niet mijn stijl zijn overigens, ik opperde alleen dat men het ook op die manier kan oplossen. Het verbaasd mij overigens nog steeds dat er meer agressie tegen ambulance broeders is dan tegen bankiers. Misschien dat mensen een hartstilstand krijgen van de 'bankstress' en dat vervolgens afreageren op de ambulance broederquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet volgens xenobilol, en daar reageer ik op.
[..]
we moeten ze al in steegjes opwachten. Hoe moet ik dat dan anders duiden?
laten we het erop houden dat het verbazingwekkend is dat er uberhaupt agressie is, en dat het niks, maar dan ook niks oplost of bijdraagt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zou ook niet mijn stijl zijn overigens, ik opperde alleen dat men het ook op die manier kan oplossen. Het verbaasd mij overigens nog steeds dat er meer agressie tegen ambulance broeders is dan tegen bankiers. Misschien dat mensen een hartstilstand krijgen van de 'bankstress' en dat vervolgens afreageren op de ambulance broeder
Mmmm.... dankzij het nodige geweld spreken we nu niet verplicht Duitsquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
laten we het erop houden dat het verbazingwekkend is dat er uberhaupt agressie is, en dat het niks, maar dan ook niks oplost of bijdraagt.
ik kan het laatste niet begrijpen, maar goed.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... dankzij het nodige geweld spreken we nu niet verplicht Duits![]()
Ik veroordeel geweld in het algemeen ook, maar vaak kan ik wel begrijpen dat het voorkomt.
Het begrijpen .. is wel een dubieus geval. Dat als iemand je vrouw, kind of familie lid vermoord komt er natuurlijk agressie in je op en wil je diegene wat aandoen, of zelfs omleggen. Of het daarentegen mag! Is een heel ander verhaal. Ik snap ook wel dat agressie op komt bloeien in sommige gevallen.. of het verstandig is en het de juiste manier is om iets op te lossen betwijfel ikquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... dankzij het nodige geweld spreken we nu niet verplicht Duits![]()
Ik veroordeel geweld in het algemeen ook, maar vaak kan ik wel begrijpen dat het voorkomt.
Toen maar eens ff het jaarverslag gedownload 2008quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
.....................................
DSB heeft onvoldoende fondsen om alle ellende te compenseren![]()
Overheid wordt verzocht om te compenseren![]()
*ahum* er staan ook nog een slordige 6 miljard aan overige vorderingen tegenover. En een sloridge 6mld -/- 642144 -/- 2000000 aan schulden. Wel de hele balans lezen. In theorie, die natuurlijk waard is in de praktijk, zou er bij failissement na terugbetaling van de koopsommen en alle schulden 624.144 mln over moeten blijven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toen maar eens ff het jaarverslag gedownload 2008
Eigen vermogen 242.891
Garantievermogen381.253
-------------------------------------
Totaal aansprakelijk vermogen = 624144![]()
Totaal verkocht aan koopsommen 2.000.000
dus er kan 30% terugbetaald worden op de koopsommen en dan is DSB failliet
Die hele balans heb ik dus gelezen en die vorderingen slaan op de te hoge hypotheken boven de marktwaarde die weer betaald worden door uitgegeven notesquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
*ahum* er staan ook nog een slordige 6 miljard aan overige vorderingen tegenover. En een sloridge 6mld -/- 642144 -/- 2000000 aan schulden. Wel de hele balans lezen.
aha, wat is de marktwaarde dan?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die hele balans heb ik dus gelezen en die vorderingen slaan op de te hoge hypotheken boven de marktwaarde die weer betaald worden door uitgegeven notes
Als je die hypotheken tegen marktwaarde waardeert is DSB allang failliet
Vertel mij maar wat jij biedt op een hypotheek van 300.000 op een huis van 225.000 zoals in radar voorbij kwam met een bewoner die de 8,4% rente niet kan betalen en arbeidsongeschikt is geworden maar dat de koopsompolis die hij nu juist daarvoor heeft aangeschaft niet uitbetaaldquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
aha, wat is de marktwaarde dan?
DSB = allang faillietquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef haatbaard het volgende:
Tsja. DSB gaat gewoon down. Niks aan te doen helaas. Daar zit nu een smet op van hier tot Tokyo. Vrijwel niemand wil meer met die bank in zee. Kwestie van vertrouwen.
1e=quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Qwea het volgende:
Die wachtrij voor fucking internetbankieren
Hey maar even serieus he. Is het slim om het geld te moven? Of is er eigenlijk momenteel nog niet zoveel aan de hand?
Och. Wouter Bos betaalt bij bedragen onder de 100k. Dus je moet het zelf weten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Qwea het volgende:
Die wachtrij voor fucking internetbankieren
Hey maar even serieus he. Is het slim om het geld te moven? Of is er eigenlijk momenteel nog niet zoveel aan de hand?
dat kan ik niet anders dan met je eens zijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
En al die debielen die Dirk aan dat garantievermogen hebben geholpen dmv achtergestelde deposito's kunnen fluiten naar hun geld![]()
![]()
Ja maar goed, hoelang moet je daar op wachten? En dan moet je toch ook nog weer aantonen dat je er geld hebt staan ect? Hoe vraag ik me af trouwens. Ik krijg geen afschriftenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:08 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Och. Wouter Bos betaalt bij bedragen onder de 100k. Dus je moet het zelf weten.
tot 40k uiteindelijk de andelre banken (vond de accountmanager van Rabo niet leuk toen ik hem daar op wee naar aanleidng van zijn 'maar wij zijn een veilige bank'), tusesn 40k en 100k wij de belastingbetaler dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:08 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Och. Wouter Bos betaalt bij bedragen onder de 100k. Dus je moet het zelf weten.
lopende rente wordt vergoed, adminstratie wordt overgedragen door DSB. Anders maak je een printje van je rekening. No worries.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:09 schreef Qwea het volgende:
Maar nou nog een vraag he... stel dsb gaat stuk.. hoe zit het dan met de opgebouwde centjes/rente? Daar kan ik nach fluiten?
Ik wou dat ik 100.000 hadMaar denk je écht dat de dsbbank failliet gaat? Ik vind dat best moeilijk te geloven
Waarom weet ik trouwens niet.
Het is wel gevaarlijk als je dat zegt he... Doe als Wellink: voortdurend ontkennen dat er iets aan het handje is, en als de boel ploft zeggen dat je dat al jaren van tevoren wist, maar dat je gezwegen hebt om de zaak niet meteen te laten klappen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
DSB = allang failliet![]()
Kan ook niet anders als je aan de zwakste groep van NL voor 2.000.000.000 euro aan waardeloze shit verkoopt die je financiert dmv overwaarde op hun huis die er niet is en waarover je ook nog eens woekerrente rekent
Ja ik heb geen idee hoe zoiets in zn werk gaat allemaalquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lopende rente wordt vergoed, adminstratie wordt overgedragen door DSB. Anders maak je een printje van je rekening. No worries.
er zweeft nog ergens een Icesave topic met praktijk ervaringen, maar ik geloof dat het merkwaardig soepel liep. DNB is nu natuurlijk al geoefendquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik heb geen idee hoe zoiets in zn werk gaat allemaalvandaar de vraag
1e= tot en met faillissementsdatum kan je tot 100.000 euro terecht bij DNB alleen moet je wel wachten op je geld en een hele formulierenwinkel afwerken en gedurende die periode onzekerheid en GEEN rentequote:Op maandag 5 oktober 2009 22:09 schreef Qwea het volgende:
Maar nou nog een vraag he... stel dsb gaat stuk.. hoe zit het dan met de opgebouwde centjes/rente? Daar kan ik nach fluiten?
Ik wou dat ik 100.000 hadMaar denk je écht dat de dsbbank failliet gaat? Ik vind dat best moeilijk te geloven
Waarom weet ik trouwens niet.
Daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken, dat komt heus wel goed. Maar het kan inderdaad een tijdje duren voordat je je geld hebt. Maar daar heb je toch een vriend voor? Of heeft die z'n centjes ook bij DSB?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar goed, hoelang moet je daar op wachten? En dan moet je toch ook nog weer aantonen dat je er geld hebt staan ect? Hoe vraag ik me af trouwens. Ik krijg geen afschriften
Die heeft ook zn centjes bij de DSBquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:23 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken, dat komt heus wel goed. Maar het kan inderdaad een tijdje duren voordat je je geld hebt. Maar daar heb je toch een vriend voor? Of heeft die z'n centjes ook bij DSB?
zo erg is het ook niet als je je geld wilt opnemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:26 schreef Qwea het volgende:
nou, mijn geld heb ik laten storten naar mn tegenrekening
Hij was not amused die kerel aan de telefoon
Je was waarschijnlijk al de 100ste vanavond.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:26 schreef Qwea het volgende:
nou, mijn geld heb ik laten storten naar mn tegenrekening
Hij was not amused die kerel aan de telefoon
"Ja u wilt zeker uw geld opnemen omdat wij zoveel in het nieuws zijn?"quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:28 schreef dewaal het volgende:
[..]
zo erg is het ook niet als je je geld wilt opnemen.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Vraag het aan Dirk![]()
[ afbeelding ]
Stel hier uw vraag aan Dirk Scheringa
DSB Bank wil de beste consumentenbank van Nederland zijn. Uw inbreng is daarbij van belang.
Velden met een * zijn verplicht.
Uw Gegevens Naam *
Geslacht ManVrouw
Straatnaam
Huisnummer
Postcode
Uw Vraag * Gaat u binnenkort failliet![]()
![]()
http://www.dsbbank.nl/stel-uw-vraag/
Je had beter kunnen zeggen dat je morgen een grote aankoop wilde toen bijv. een mooie auto hadden ze niets meer in te brengen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Ja u wilt zeker uw geld opnemen omdat wij zoveel in het nieuws zijn?"
-Ja!
"Maar wij voldoen ruimschoots aan de eisen van DNB en uw geld is verzekerd tot 100.000 euro!"
-Weet ik, toch wil ik het opnemen
"Ik wil u ten zeerste aanraden dat niet te doen"
-Ik wil het opnemen
"Enkel door de berichtgeving?"
-Uhu
"Maar uw geld is gegarandeerd!"
-Ik wil het opnemen
"Ik raad het u af"
-Zucht, nog 1x.. ik wil het NU opnemen.
Nou, toen eindelijk ging die bezig
Lol, redden wat er te redden valt. Uitzendkracht zit waarschijnlijk nog in z'n eentje op dat kantoor met een voorgeschreven papiertje met wat hij moet zeggen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Ja u wilt zeker uw geld opnemen omdat wij zoveel in het nieuws zijn?"
-Ja!
"Maar wij voldoen ruimschoots aan de eisen van DNB en uw geld is verzekerd tot 100.000 euro!"
-Weet ik, toch wil ik het opnemen
"Ik wil u ten zeerste aanraden dat niet te doen"
-Ik wil het opnemen
"Enkel door de berichtgeving?"
-Uhu
"Maar uw geld is gegarandeerd!"
-Ik wil het opnemen
"Ik raad het u af"
-Zucht, nog 1x.. ik wil het NU opnemen.
Nou, toen eindelijk ging die bezig
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daarom wordt Linschoten binnenkort de baas en dan is Dirk op de bahama's en mag de bank niet meer omvallen anders zit de hele VVD in de gevangenis![]()
Die heeft toch ook bij de VVD gezeten man, van mij mag die ook op het schavot, de profiteurquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef dewaal het volgende:
[..]
Moet wilders dan niet minister president worden dan?
jup, werktquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:35 schreef dewaal het volgende:
de wachttijd kan toch omzeilt worden
https://www.secure.dsbbank.nl/DSBRetailFrontEnd/dsb_login.html
gewoon deze link gebruiken.
En het werkt zo te zien volgens tros radar.
Moet niet maar het helpt welquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef dewaal het volgende:
[..]
Moet wilders dan niet minister president worden dan?
welke partij is dan wel goed volgens jou.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die heeft toch ook bij de VVD gezeten man, van mij mag die ook op het schavot, de profiteur
Hoeveel danquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:31 schreef mr_me_me het volgende:
Het begint nu toch wel penibel te worden met de DSB:
Al met al is er volgens mij ontzettend veel geld weggehaald door spaarders de afgelopen dagen, ook niet echt gunstig...
In ieder geval meer als dat de meesten denken, aangezien niemand bij DSB meer wil zeggen hoeveel het nu is (vrijdag gaven ze nog wel een tussenstand).quote:
In Nederland? Waarschijnlijk is geen van de politiek partijen in staat onze huidige problemen op te lossen. De democratie werkt op dit moment gewoon niet efficient genoeg om de problemen aan te pakken. Wat we nodig hebben is een dictatuur, met mij aan het hoofd als de grote leider uiteraardquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:42 schreef dewaal het volgende:
[..]
welke partij is dan wel goed volgens jou.
Dus 100 miljoenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:47 schreef mr_me_me het volgende:
[..]
In ieder geval meer als dat de meesten denken, aangezien niemand bij DSB meer wil zeggen hoeveel het nu is (vrijdag gaven ze nog wel een tussenstand).
En ik!quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In Nederland? Waarschijnlijk is geen van de politiek partijen in staat onze huidige problemen op te lossen. De democratie werkt op dit moment gewoon niet efficient genoeg om de problemen aan te pakken. Wat we nodig hebben is een dictatuur, met mij aan het hoofd als de grote leider uiteraard
En ik dan?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In Nederland? Waarschijnlijk is geen van de politiek partijen in staat onze huidige problemen op te lossen. De democratie werkt op dit moment gewoon niet efficient genoeg om de problemen aan te pakken. Wat we nodig hebben is een dictatuur, met mij aan het hoofd als de grote leider uiteraard
Als ze het niet vermelden is het goed mis, zou NW zeggen (achteraf uiteraard).quote:
Vrijdagochtend was het 50 miljoen. Dit was alleen telefonisch en via de pinautomaten, aangezien de website eruit lag.quote:
Och ik kan nog wel een paar 'henchmen' gebruiken, als jij een 'endlösung' bedenkt voor het notariaat dan houd ik me wel bezig met de banken en verzekeraarsquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:50 schreef haatbaard het volgende:
[..]
En ik dan?
Afijn, de politiek correcte gemeente heeft gewoon gefaald. Tijd voor een andere gemeente.
Endlösung is met hoofdletter. Als je het doet, doe het dan wel goed.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Och ik kan nog wel een paar 'henchmen' gebruiken, als jij een 'endlösung' bedenkt voor het notariaat dan houd ik me wel bezig met de banken en verzekeraars
Lekker belangrijkquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Endlösung is met hoofdletter. Als je het doet, doe het dan wel goed.
Hans van Goor zou zeggen: "ben je gek geworden!"quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:56 schreef MikeyMo het volgende:
toch maar overgeboekt... als die bank over een maand nog staat kan het zo weer terug
Aanbod aanvaard. Ik begin meteen met het ontslaan van alle links angehauchte docenten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lekker belangrijk![]()
Misschien stel ik jouw wel aan als minister van onderwijs
Volgens P&W is van Goor niet langer woordvoerder. En heeft DNB de overeenkomst tegengehouden omdat het alle polis houders betrof die gecompenseert moeten worden en daar had DSB het geld niet voorquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een raar verhaal net in Nova dat Van Goor onderweg naar Radar geweest zou zijn maar onderweg teruggefloten zou zijn en terug moest naar het DSB gebouw. Zeer merkwaardige gang van zaken, als het iemand was die namens DSB mocht spreken was het Van Goor wel.
ach die paar 100 pipo's hebben zelf die krabbel gezet hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:05 schreef haatbaard het volgende:
Het is ergens toch wel triest. Maar helaas onvermijdelijk. Er bestaat inmiddels geen oplossing meer zonder dat één van beide partijen de lul is. Uiteraard weer met dank aan alle toezichthouders, die dit veel te lang hebben laten voortduren.
En als er dan toch iemand de lul moet zijn, dan heb ik liever dat zo'n bedrijf het onderspit delft, dan al die gezinnen.
Werd dat letterlijk zo gezegd?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens P&W is van Goor niet langer woordvoerder![]()
![]()
En heeft DNB de overeenkomst tegengehouden omdat het alle polis houders betrof die gecompenseert moeten worden en daar had DSB het geld niet voor![]()
![]()
Dat bedoel ik nou met DSB is al lang failliet
Ik vrees het ergst voor de DSB nuquote:
In curatorenland zal men nu wel een vreugdedans doen danquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
ga straks maar de herhaling kijken de eerste 20 min zijn voldoende
Of zou Van Goor geroyeerd zijn? Misschien omdat hij als eerste excuses aanbood en de rest wel moest volgen en zijn excuses impliceerden dat er een schuldbekentenis is.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens P&W is van Goor niet langer woordvoerder. En heeft DNB de overeenkomst tegengehouden omdat het alle polis houders betrof die gecompenseert moeten worden en daar had DSB het geld niet voor![]()
![]()
Dat bedoel ik nou met DSB is al lang failliet
Royement komt alleen bij verenigingen of hypotheekgevers voor, wel kan het natuurlijk dat hij gewoon geen woordvoerder meer is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:25 schreef Dutchguy het volgende:
Of zou Van Goor geroyeerd zijn?
Okay maar 'gewoon'? Hij is volgens bronnen van Pauw en Witteman terug geroepen terwijl hij op weg was naar Radar om daar in de studio uitleg te geven over het contract dat getekend zou worden. Da's niet gewoon.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Royement komt alleen bij verenigingen of hypotheekgevers voor, wel kan het natuurlijk dat hij gewoon geen woordvoerder meer is.
Nog steeds een goede rente en geen verplichtig om ook een betaalrekening te nemen waar je elk jaar weer 20 euro voor moet betalen omdat je wilt internetsparen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:35 schreef henkway het volgende:
DSB kan wel inpakken
niemand die daar nog geld stort
Dat is nou juist de vraag, als je minder dan 100.000 euro en geen achtergestelde oblies hebt dan welquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Verder staat mijn geld heel wat veiliger bij de DSB dan bij b.v. Aegon.
Raar verhaal? Die gasten zijn in totale paniek. Je moet daar serieus nu je geld weg gaan halen, want als je dit soort capriolen gaat uithalen dan weet je dat niemand bij DSB op één lijn zit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een raar verhaal net in Nova dat Van Goor onderweg naar Radar geweest zou zijn maar onderweg teruggefloten zou zijn en terug moest naar het DSB gebouw. Zeer merkwaardige gang van zaken, als het iemand was die namens DSB mocht spreken was het Van Goor wel.
waarom zou je je geld er weg moeten halen? alles onder de ton valt onder het garantiedepositostelsel. als je er meer dan een ton hebt staan ben je gewoon stom en verdien je ellende.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:21 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Raar verhaal? Die gasten zijn in totale paniek. Je moet daar serieus nu je geld weg gaan halen, want als je dit soort capriolen gaat uithalen dan weet je dat niemand bij DSB op één lijn zit.
En eigen verantwoordelijkheid houdt volgens jou niet in dat je je geld weghaalt bij een bank die op omvallen staat? Dan moet je volgens simmu als consument ineens maar lijdzaam afwachten, en pas gaan mekkeren bij DNB als je je geld kwijt bent?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou je je geld er weg moeten halen? alles onder de ton valt onder het garantiedepositostelsel. als je er meer dan een ton hebt staan ben je gewoon stom en verdien je ellende.
echt, de laatste tijd wordt alles maar onder "tis niet mijn schuld, het komt door de crisis" geschoven en eigen verantwoordelijkheid is ver te zoeken. tophypotheek die we niet meer kunnen betalen? --> aanklacht indienen tegen de gemene bank die me dat aansmeerde, ik was er zelf heul niet bij. rare geruchten over mijn bank? --> PANIEK!!!!! geld weghalen daar, op naar de volgende bank. stelletje idioten.
Wat een dom stukje, heb je je uberhaupt wel een beetje in de materie ingelezen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou je je geld er weg moeten halen? alles onder de ton valt onder het garantiedepositostelsel. als je er meer dan een ton hebt staan ben je gewoon stom en verdien je ellende.
echt, de laatste tijd wordt alles maar onder "tis niet mijn schuld, het komt door de crisis" geschoven en eigen verantwoordelijkheid is ver te zoeken. tophypotheek die we niet meer kunnen betalen? --> aanklacht indienen tegen de gemene bank die me dat aansmeerde, ik was er zelf heul niet bij. rare geruchten over mijn bank? --> PANIEK!!!!! geld weghalen daar, op naar de volgende bank. stelletje idioten.
Simmu is druk met het kindjequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een dom stukje, heb je je uberhaupt wel een beetje in de materie ingelezen?
nee, je had om te beginnen niet meer dan een ton bij een bank moeten zetten. als je er minder dan een ton op hebt staan hoef je niks weg te halen. wat had je willen doen dan he? dan gaat iedereen nu in paniek weg bij de dsb en zetten ze het weg bij een willekeurige bank. over een maand of wat gaan daar dan ook weer geruchten over, hoppa, iedereen weer als een schaap zn geld daar weer weghalen, bwaaaahhhhhhh. je hoeft niet lijdzaam af te wachten. ik raad aan om je hersens te gebruiken en niet te luisteren naar een random dude die gewoon ordinair zelf een leuk belang heeft bij een failliete bank.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:05 schreef haatbaard het volgende:
[..]
En eigen verantwoordelijkheid houdt volgens jou niet in dat je je geld weghaalt bij een bank die op omvallen staat? Dan moet je volgens simmu als consument ineens maar lijdzaam afwachten, en pas gaan mekkeren bij DNB als je je geld kwijt bent?
wel inlezen he; kindjesquote:
Ehhhh denk anders zelf eens even na. Stel dat je al je bankzaken bij dezelfde bank hebt, bijvoorbeeld bij DSB. En je hoort dat die bank dreigt om te vallen en je leest in het nieuws ook allerlei slechte berichten over die bank, wat doe je dan? Ga je dan rustig afwachten wat er gebeurt, of breng je dan je centjes in veiligheid, zodat in elk geval de continuiteit van je gezin is gewaarborgd? Allemaal leuk en aardig dat alles onder de 100k wordt gegarandeerd, maar als DSB omvalt zit je toch mooi maanden zonder vergoeding op je centen te wachten. Je zou er maar afhankelijk zijn van die centen, bijvoorbeeld om eten voor je kinderen te kopen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, je had om te beginnen niet meer dan een ton bij een bank moeten zetten. als je er minder dan een ton op hebt staan hoef je niks weg te halen. wat had je willen doen dan he? dan gaat iedereen nu in paniek weg bij de dsb en zetten ze het weg bij een willekeurige bank. over een maand of wat gaan daar dan ook weer geruchten over, hoppa, iedereen weer als een schaap zn geld daar weer weghalen, bwaaaahhhhhhh. je hoeft niet lijdzaam af te wachten. ik raad aan om je hersens te gebruiken en niet te luisteren naar een random dude die gewoon ordinair zelf een leuk belang heeft bij een failliete bank.
Waar komt deze link eigk vandaan? En hoe is die gevonden?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:35 schreef dewaal het volgende:
de wachttijd kan toch omzeilt worden
https://www.secure.dsbbank.nl/DSBRetailFrontEnd/dsb_login.html
gewoon deze link gebruiken.
En het werkt zo te zien volgens tros radar.
ja, als het niet op de tegenrekening staat, staat het juridisch nog op de DSB rekening. DSB heeft pas geen schuld meer aan jou tot het moment dat jij het geld ontvangen hebt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:54 schreef Qwea het volgende:
nog een vraagje wat ik en iemand anders ons afvroegen. Stel je hebt je centjes overgeboekt naar je tegenrekening. Het is van de dsbbankrekening af, maar het staat nog niet op de tegenrekening.. en de bank valt.
Volgens mij valt dat dan alsnog onder de garantie van DNB. Volgens iemand anders niet. Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe dat zit.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:59 schreef fruityloop het volgende:
Dan ga ik nu een stichting tegen de Hypotheker oprichten, want die hebben mij een woekerpolis aangesmeerd, en me er arbeidongeschiktheid vehikel bij door de strot geduwd waar ze nu, 5 jaar na dato nog provisie voor krijgen. En die lamlullen hangen de hele stad vol met posters dat hun product weetikveel een prijs van de consumentenbond heeft gewonnen.![]()
Iedereen mag lid worden voor 50 euro administratiekosten, ik bied geen garanties, maar zal hopelijk wel mijn (euh onze) zaak mogen bepleiten bij radar en daar oproepen om hun te boycotten want dan gaan ze mogelijk failliet, en met dat mes op de keel kan ik wel een algemene regeling forceren, Ik vraag dan als bemiddelingskosten 250 tot 500 euro per geval welke aangesloten is bij mijn stichting..
1) al je bankzaken bij 1 bank is gewoon niet zo slim. klaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:39 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ehhhh denk anders zelf eens even na. Stel dat je al je bankzaken bij dezelfde bank hebt, bijvoorbeeld bij DSB. En je hoort dat die bank dreigt om te vallen en je leest in het nieuws ook allerlei slechte berichten over die bank, wat doe je dan? Ga je dan rustig afwachten wat er gebeurt, of breng je dan je centjes in veiligheid, zodat in elk geval de continuiteit van je gezin is gewaarborgd? Allemaal leuk en aardig dat alles onder de 100k wordt gegarandeerd, maar als DSB omvalt zit je toch mooi maanden zonder vergoeding op je centen te wachten. Je zou er maar afhankelijk zijn van die centen, bijvoorbeeld om eten voor je kinderen te kopen!
Dit toont alleen maar aan hoe belangrijk vertrouwen is voor een bank. Daar moet je als bank dus heel voorzichtig mee omgaan, want als je dat vertrouwen eenmaal hebt verloren, is het heel moeilijk om dat weer terug te winnen. Dit is gewoon een hele dikke fail voor DSB. Die mensen die daar nu hun geld weghalen doen alleen maar datgene wat in hun belang is, namelijk hun vermogen op korte termijn veilig stellen.
Wat betreft eventuele geruchten over een de volgende bank: zolang er geen aanleiding is voor dergelijke geruchten gaan die ook zeker niet werken. Bij DSB werkt zo'n oproep juist omdat ze er zelf zo'n zooitje van hebben gemaakt.
Onzin. Niks mis met al je bankzaken bij één bank hebben, zolang dit een betrouwbare bank is. Dat kan je veel tijd en geld schelen, zo'n 'huisbank'.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:07 schreef simmu het volgende:
[..]
1) al je bankzaken bij 1 bank is gewoon niet zo slim. klaar.
Denk nou eens even rustig na, want met wat je hier schrijft sla je de plank echt een kilometer mis.quote:2) als jij onder de ton zit, maar wel voor je gezin afhankelijk bent van dat geld (dus blijkbaar niets elders achter de hand en geen salaris) is dat ook gewoon niet zo slim.
Gaat het wel helemaal goed met je? Maar inderdaad, op dit moment zijn Fortis en ABN Amro zeer veilige banken. Dit itt DSB.quote:3) als je nou je geld gewoon bij fortisbank zet, zit je fijn bij de staatsbank. heeeej, wacht, was daar laatst niet iets mee. w8! zet het bij de abn, heeej..... was daar laatst niet iets mee? ing dan? of rabo dan maar. daar gaan heul geen geruchten over. duhuh. laten we het fijn in het buitenland zetten. icesave chachacha
No shit sherlock? Ik probeerde enkel met wat ironie (woekerpolissen verkopen én een veer in de reet v/d consumentenbond) duidelijk te maken dat die hele branche, dus banken, verzekeraars en de tussenpersonen boter op hun hoofd hebben, niet enkel de DSB. En dan zijn er dus die grapjassen die geheel belangeloosquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
De Hypotheker is geen bank. Daar kun je je centen dus niet wegtrekken, dus het duurt wel even voordat die failliet zijn.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
..............................................
Maar inderdaad, op dit moment zijn Fortis en ABN Amro zeer veilige banken. Dit itt DSB.
Als iedereen zo redeneert dan bestaat die bank over een maand dus niet meer. Dat is het hele rare van het systeem. Hoeveel procent moet zijn spaargeld opnemen om de DSB in de problemen te brengen? 50%?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:56 schreef MikeyMo het volgende:
toch maar overgeboekt... als die bank over een maand nog staat kan het zo weer terug
Papierwerk (al zal dat wel meevallen) en je kunt gewoon een aantal maanden niet over je geld beschikken. Net als bij de Icesave. En het voelt gewoon niet lekker, dat je maar af moet wachten of je je geld terugkrijgt, ook al weet je eigenlijk wel zeker dat dat zo zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik weet het, dat was ook de reden waarom ik er in eerste instantie op tegen was om het te doen, maar ja, iedereen hier loopt te blaten over stapels papierwerk en daar zit ik niet op te wachten
Je kunt ook 3 mnd niet bij je geld. Dat is ook erg lastig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik weet het, dat was ook de reden waarom ik er in eerste instantie op tegen was om het te doen, maar ja, iedereen hier loopt te blaten over stapels papierwerk en daar zit ik niet op te wachten
Als ik het een jaar vast zet, kan ik er wel 12 mnd niet bij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt ook 3 mnd niet bij je geld. Dat is ook erg lastig.
Hier kan ik eventueel nog wel een probleem in zien. Wanneer een bank klapt en je alles daar hebt staan, worden kosten en baten met elkaar verrekend voordat je geld terugkrijgt. Uiteraard is bij een betrouwbare bank deze kans heel erg klein, maar in het geval van DSB kan dit dus inhouden dat als je 80000 euro spaargeld hebt, dit in mindering wordt gebracht op je lopende hypotheek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Onzin. Niks mis met al je bankzaken bij één bank hebben, zolang dit een betrouwbare bank is. Dat kan je veel tijd en geld schelen, zo'n 'huisbank'.
quote:Wordt mijn (hypotheek)schuld verrekend met mijn tegoed?
Een minder bekend detail van het depositogarantiestelsel is, dat voordat de aanspraak op uitkering wordt vastgesteld, er verrekend wordt. Verrekening houdt in dat de schulden van een rekeninghouder aan de bank (zoals een hypotheek of een consumptief krediet) per datum van toepassing van de noodregeling of faillietverklaring worden verminderd met diens bij de bank uitstaande deposito's (o.a. spaargelden en rekening-couranttegoeden). Als er daarna een positief depositosaldo overblijft, kan de rekeninghouder dit claimen bij het depositogarantiestelsel, tot het maximum van de dekking.
In de uitvoering van het depositogarantiestelsel wordt ervan uitgegaan dat de rekeninghouder optimaal gebruik maakt van zijn mogelijkheden tot verrekening, alsof er geen DGS was geweest. Of er verrekend kan worden, is afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bepalingen en/of van de inhoud van de overeenkomsten tussen de bank en de rekeninghouder. Of verrekening daadwerkelijk mogelijk is, dient DNB van geval tot geval te beoordelen.
Als de DSB niet eerlijk naar voren komt dan gaat de bank faillietquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
vanavond weer een item in NOVA![]()
22.15-22.50 NL 2
DSB studeert nog op overeenkomst
De raad van bestuur van de DSB bank is er nog niet uit.Of het de overeenkomst met de gedupeerden met woekerpolissen en te hoge hypotheken van de bank moet tekenen of niet.
Een deel van de raad van bestuur van de bank vindt dat bepaalde zaken aangepast moeten worden. Jelle Hendrickx, die namens tweeduizend gedupeerden met de DSB bank onderhandelt, ging vanochtend toch gewoon naar de bank. NOVA ging mee.![]()
[ afbeelding ]
Kijk ik nou zo zuinig of zijn jullie nou zo boos![]()
"Een deel van de raad van bestuur." Ze zijn het er intern dus niet over eens wat te doen? En dat komt nog naar buiten ook?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
vanavond weer een item in NOVA![]()
22.15-22.50 NL 2
DSB studeert nog op overeenkomst
De raad van bestuur van de DSB bank is er nog niet uit.Of het de overeenkomst met de gedupeerden met woekerpolissen en te hoge hypotheken van de bank moet tekenen of niet.
Een deel van de raad van bestuur van de bank vindt dat bepaalde zaken aangepast moeten worden.
DSB gaat sowieso failliet. Ze hebben geen verdienmodel meer, hun hypotheken zijn subprime (voor zover er uberhaupt nog te securitiseren viel), ze betalen veel te hoge spaarrentes, en hun imago is ook al kaduuk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Als de DSB niet eerlijk naar voren komt dan gaat de bank failliet
Ik denk het ook, welke gek gaat nou als nieuwe klant nog met de DSB in zee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
DSB gaat sowieso failliet. Ze hebben geen verdienmodel meer, hun hypotheken zijn subprime (voor zover er uberhaupt nog te securitiseren viel), ze betalen veel te hoge spaarrentes, en hun imago is ook al kaduuk.
Er zijn zelfs mensen die op het hoogtepunt van de kredietcrisis nog achtergestelde deposito's aangingen. Wat dat betreft vraag je jezelf altijd af wat mensen bezielt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk het ook, welke gek gaat nou als nieuwe klant nog met de DSB in zee.
Wat ik me in die zin altijd wel afvraag is hoe groot die groep is en hoe groot bijv. de groep is die het 'door' heeft. Wat dat betreft vind ik FOK! maar een slechte vergelijking met de gemiddelde Nederlanderquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die op het hoogtepunt van de kredietcrisis nog achtergestelde deposito's aangingen. Wat dat betreft vraag je jezelf altijd af wat mensen bezielt.
AEGON, die moet ook dood, liefst nog eerder dan DSB want AEGON is de grootste oplichter van NL.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:39 schreef HarryP het volgende:
Verder staat mijn geld heel wat veiliger bij de DSB dan bij b.v. Aegon.
Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
AEGON, die moet ook dood, liefst nog eerder dan DSB want AEGON is de grootste oplichter van NL.
Bij deze wil ik alle spaarders en polishouders oproepen hun centen op te halen bij AEGON
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |