abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:02:13 #126
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73418476
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:59 schreef fruityloop het volgende:
Dan ga ik nu een stichting tegen de Hypotheker oprichten, want die hebben mij een woekerpolis aangesmeerd, en me er arbeidongeschiktheid vehikel bij door de strot geduwd waar ze nu, 5 jaar na dato nog provisie voor krijgen. En die lamlullen hangen de hele stad vol met posters dat hun product weetikveel een prijs van de consumentenbond heeft gewonnen.

Iedereen mag lid worden voor 50 euro administratiekosten, ik bied geen garanties, maar zal hopelijk wel mijn (euh onze) zaak mogen bepleiten bij radar en daar oproepen om hun te boycotten want dan gaan ze mogelijk failliet, en met dat mes op de keel kan ik wel een algemene regeling forceren, Ik vraag dan als bemiddelingskosten 250 tot 500 euro per geval welke aangesloten is bij mijn stichting..

De Hypotheker is geen bank. Daar kun je je centen dus niet wegtrekken, dus het duurt wel even voordat die failliet zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73418604
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:39 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ehhhh denk anders zelf eens even na. Stel dat je al je bankzaken bij dezelfde bank hebt, bijvoorbeeld bij DSB. En je hoort dat die bank dreigt om te vallen en je leest in het nieuws ook allerlei slechte berichten over die bank, wat doe je dan? Ga je dan rustig afwachten wat er gebeurt, of breng je dan je centjes in veiligheid, zodat in elk geval de continuiteit van je gezin is gewaarborgd? Allemaal leuk en aardig dat alles onder de 100k wordt gegarandeerd, maar als DSB omvalt zit je toch mooi maanden zonder vergoeding op je centen te wachten. Je zou er maar afhankelijk zijn van die centen, bijvoorbeeld om eten voor je kinderen te kopen!

Dit toont alleen maar aan hoe belangrijk vertrouwen is voor een bank. Daar moet je als bank dus heel voorzichtig mee omgaan, want als je dat vertrouwen eenmaal hebt verloren, is het heel moeilijk om dat weer terug te winnen. Dit is gewoon een hele dikke fail voor DSB. Die mensen die daar nu hun geld weghalen doen alleen maar datgene wat in hun belang is, namelijk hun vermogen op korte termijn veilig stellen.

Wat betreft eventuele geruchten over een de volgende bank: zolang er geen aanleiding is voor dergelijke geruchten gaan die ook zeker niet werken. Bij DSB werkt zo'n oproep juist omdat ze er zelf zo'n zooitje van hebben gemaakt.
1) al je bankzaken bij 1 bank is gewoon niet zo slim. klaar.
2) als jij onder de ton zit, maar wel voor je gezin afhankelijk bent van dat geld (dus blijkbaar niets elders achter de hand en geen salaris) is dat ook gewoon niet zo slim.
3) als je nou je geld gewoon bij fortisbank zet, zit je fijn bij de staatsbank. heeeej, wacht, was daar laatst niet iets mee. w8! zet het bij de abn, heeej..... was daar laatst niet iets mee? ing dan? of rabo dan maar. daar gaan heul geen geruchten over. duhuh. laten we het fijn in het buitenland zetten. icesave chachacha

de enige betrouwbare 'oplossing' hierin is gewoon zorgen dat je zelf je zaken op orde hebt. dus niets boven een ton bij een enkele bank, spaargeld & hypo altijd ook bij verschillende banken (wordt nl verrekend indien de bank valt). wij hebben een gewone doorlopende rekening bij bank 1, spaargeldpotje bij bank 2 en spaargeld wat vast staat bij bank 3. alles onder een ton. het enige wat nog mis kan gaan is dat alles tegelijk valt. maar dan is er wel meer stront aan de knikker.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:15:03 #128
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73418793
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:07 schreef simmu het volgende:

[..]

1) al je bankzaken bij 1 bank is gewoon niet zo slim. klaar.
Onzin. Niks mis met al je bankzaken bij één bank hebben, zolang dit een betrouwbare bank is. Dat kan je veel tijd en geld schelen, zo'n 'huisbank'.
quote:
2) als jij onder de ton zit, maar wel voor je gezin afhankelijk bent van dat geld (dus blijkbaar niets elders achter de hand en geen salaris) is dat ook gewoon niet zo slim.
Denk nou eens even rustig na, want met wat je hier schrijft sla je de plank echt een kilometer mis.
quote:
3) als je nou je geld gewoon bij fortisbank zet, zit je fijn bij de staatsbank. heeeej, wacht, was daar laatst niet iets mee. w8! zet het bij de abn, heeej..... was daar laatst niet iets mee? ing dan? of rabo dan maar. daar gaan heul geen geruchten over. duhuh. laten we het fijn in het buitenland zetten. icesave chachacha
Gaat het wel helemaal goed met je? Maar inderdaad, op dit moment zijn Fortis en ABN Amro zeer veilige banken. Dit itt DSB.
pi_73419504
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De Hypotheker is geen bank. Daar kun je je centen dus niet wegtrekken, dus het duurt wel even voordat die failliet zijn.
No shit sherlock? Ik probeerde enkel met wat ironie (woekerpolissen verkopen én een veer in de reet v/d consumentenbond) duidelijk te maken dat die hele branche, dus banken, verzekeraars en de tussenpersonen boter op hun hoofd hebben, niet enkel de DSB. En dan zijn er dus die grapjassen die geheel belangeloos voor de gedupeerden op komen, maar dus wel doodleuk bemiddelingskosten opstrijken. Hoe hypocriet kun je zijn...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:09:29 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73420277
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]
..............................................
Maar inderdaad, op dit moment zijn Fortis en ABN Amro zeer veilige banken. Dit itt DSB.
Dat klopt maar dat komt wel omdat ze van de staat zijn en er binnenkort weer 8.000.000.000 euro ingepompt wordt Niet door de betrouwbaarheid en deskundigheid van Zalm
Die vergist zich al in data als het om DSB dossiers gaat
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:36:44 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73422551
nou mijn geld is over
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:12:50 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73423753
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:56 schreef MikeyMo het volgende:
toch maar overgeboekt... als die bank over een maand nog staat kan het zo weer terug
Als iedereen zo redeneert dan bestaat die bank over een maand dus niet meer. Dat is het hele rare van het systeem. Hoeveel procent moet zijn spaargeld opnemen om de DSB in de problemen te brengen? 50%?

Als dan 5% dit doet omdat ze "kwaad" zijn op de bank, en nog eens 5% omdat ze door de media-hype geloven dat hij valt.

De volgende dag staat dan in de krant dat 10% al op dag 1 teruggetrokken is en dat de website de hele dag slecht bereikbaar was. Dan gaat nog eens 5% van de mensen het geld eraf halen.

Dan gaan mensen die de DSB het liefste zien voortbestaan, maar niet ten koste van hun eigen risico, ook eens een deel van het geld daar op een andere rekening zetten. Alleen maar voor de zekerheid.

Dan ontstaan er geruchten dat er te weinig liquide is bij deze bank en dondert de boel in elkaar.

Als die Lakeman werkelijk de bank kapot wil maken moet hij nu oproepen om de hypotheekleningen niet verder af te lossen. Dan verandert een groot deel daarvan vanzelf in subprime. Doet 5% dat, dan is de hele portefeuille van DSB supprime (het was immers al Alt-A). Dan is het einde oefening.
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:24:46 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73424135
ik weet het, dat was ook de reden waarom ik er in eerste instantie op tegen was om het te doen, maar ja, iedereen hier loopt te blaten over stapels papierwerk en daar zit ik niet op te wachten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:33:17 #134
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73424407
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik weet het, dat was ook de reden waarom ik er in eerste instantie op tegen was om het te doen, maar ja, iedereen hier loopt te blaten over stapels papierwerk en daar zit ik niet op te wachten
Papierwerk (al zal dat wel meevallen) en je kunt gewoon een aantal maanden niet over je geld beschikken. Net als bij de Icesave. En het voelt gewoon niet lekker, dat je maar af moet wachten of je je geld terugkrijgt, ook al weet je eigenlijk wel zeker dat dat zo zou moeten zijn.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:35:49 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73424482
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef MikeyMo het volgende:
Je kunt ook 3 mnd niet bij je geld. Dat is ook erg lastig.
The End Times are wild
pi_73424523
je kan natuurlijk wel *als* dsb valt snel je salaris naar een andere rekening laten boeken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73424578
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt ook 3 mnd niet bij je geld. Dat is ook erg lastig.
Als ik het een jaar vast zet, kan ik er wel 12 mnd niet bij.

Het is trouwens maximaal 3 mnd, als ik me niet vergis.
Nog even afgezien van de reeele kans dat een andere bank bij failissement van DSB de spaarsaldi zal overnemen. (zoals ING Direct bijvoorbeeld met de Engelse IceSave tegoeden deed).
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:39:41 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73424606
Lees dit topic eens Inloggen bij DSB-bank en zie wat voor truukjes ze bij de DSB uithalen!
Ik heb het naar GS gemailed, misschien komt er wel een artikel!
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:42:37 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73430466
vanavond weer een item in NOVA
22.15-22.50 NL 2
DSB studeert nog op overeenkomst
De raad van bestuur van de DSB bank is er nog niet uit. Of het de overeenkomst met de gedupeerden met woekerpolissen en te hoge hypotheken van de bank moet tekenen of niet.
Een deel van de raad van bestuur van de bank vindt dat bepaalde zaken aangepast moeten worden. Jelle Hendrickx, die namens tweeduizend gedupeerden met de DSB bank onderhandelt, ging vanochtend toch gewoon naar de bank. NOVA ging mee.

Kijk ik nou zo zuinig of zijn jullie nou zo boos
pi_73431828
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Onzin. Niks mis met al je bankzaken bij één bank hebben, zolang dit een betrouwbare bank is. Dat kan je veel tijd en geld schelen, zo'n 'huisbank'.
Hier kan ik eventueel nog wel een probleem in zien. Wanneer een bank klapt en je alles daar hebt staan, worden kosten en baten met elkaar verrekend voordat je geld terugkrijgt. Uiteraard is bij een betrouwbare bank deze kans heel erg klein, maar in het geval van DSB kan dit dus inhouden dat als je 80000 euro spaargeld hebt, dit in mindering wordt gebracht op je lopende hypotheek.

Zie ook de website van de DNB...
quote:
Wordt mijn (hypotheek)schuld verrekend met mijn tegoed?
Een minder bekend detail van het depositogarantiestelsel is, dat voordat de aanspraak op uitkering wordt vastgesteld, er verrekend wordt. Verrekening houdt in dat de schulden van een rekeninghouder aan de bank (zoals een hypotheek of een consumptief krediet) per datum van toepassing van de noodregeling of faillietverklaring worden verminderd met diens bij de bank uitstaande deposito's (o.a. spaargelden en rekening-couranttegoeden). Als er daarna een positief depositosaldo overblijft, kan de rekeninghouder dit claimen bij het depositogarantiestelsel, tot het maximum van de dekking.

In de uitvoering van het depositogarantiestelsel wordt ervan uitgegaan dat de rekeninghouder optimaal gebruik maakt van zijn mogelijkheden tot verrekening, alsof er geen DGS was geweest. Of er verrekend kan worden, is afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bepalingen en/of van de inhoud van de overeenkomsten tussen de bank en de rekeninghouder. Of verrekening daadwerkelijk mogelijk is, dient DNB van geval tot geval te beoordelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 18:35:31 ]
pi_73431974
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
22.15-22.50 NL 2
De raad van bestuur van de DSB bank is er nog niet uit. Of het de overeenkomst met de gedupeerden met woekerpolissen en te hoge hypotheken van de bank moet tekenen of niet.
Een deel van de raad van bestuur van de bank vindt dat bepaalde zaken aangepast moeten worden. Jelle Hendrickx, die namens tweeduizend gedupeerden met de DSB bank onderhandelt, ging vanochtend toch gewoon naar de bank. NOVA ging mee.

[ afbeelding ]
Kijk ik nou zo zuinig of zijn jullie nou zo boos
Als de DSB niet eerlijk naar voren komt dan gaat de bank failliet
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:49:54 #142
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73432261
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
22.15-22.50 NL 2
Een deel van de raad van bestuur van de bank vindt dat bepaalde zaken aangepast moeten worden.
"Een deel van de raad van bestuur." Ze zijn het er intern dus niet over eens wat te doen? En dat komt nog naar buiten ook?
Mijn god.. Dit wordt een vrije val als dit zo doorgaat hoor..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:54:10 #143
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73432370
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:38 schreef henkway het volgende:

[..]

Als de DSB niet eerlijk naar voren komt dan gaat de bank failliet
DSB gaat sowieso failliet. Ze hebben geen verdienmodel meer, hun hypotheken zijn subprime (voor zover er uberhaupt nog te securitiseren viel), ze betalen veel te hoge spaarrentes, en hun imago is ook al kaduuk.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73432645
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

DSB gaat sowieso failliet. Ze hebben geen verdienmodel meer, hun hypotheken zijn subprime (voor zover er uberhaupt nog te securitiseren viel), ze betalen veel te hoge spaarrentes, en hun imago is ook al kaduuk.
Ik denk het ook, welke gek gaat nou als nieuwe klant nog met de DSB in zee.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:10:08 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73432854
aah, mijn geld is er
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:11:41 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73432893
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk het ook, welke gek gaat nou als nieuwe klant nog met de DSB in zee.
Er zijn zelfs mensen die op het hoogtepunt van de kredietcrisis nog achtergestelde deposito's aangingen. Wat dat betreft vraag je jezelf altijd af wat mensen bezielt.
The End Times are wild
pi_73433325
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn zelfs mensen die op het hoogtepunt van de kredietcrisis nog achtergestelde deposito's aangingen. Wat dat betreft vraag je jezelf altijd af wat mensen bezielt.
Wat ik me in die zin altijd wel afvraag is hoe groot die groep is en hoe groot bijv. de groep is die het 'door' heeft. Wat dat betreft vind ik FOK! maar een slechte vergelijking met de gemiddelde Nederlander
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:29:07 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73433445
Wat we missen bij de DSB zijn de cijfers. Geen clue of ze honderd mijl van een faillisement verwijderd zijn of op het randje.

Juist die onzekerheid zou mij doen uitkijken.
The End Times are wild
pi_73436555
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:39 schreef HarryP het volgende:

Verder staat mijn geld heel wat veiliger bij de DSB dan bij b.v. Aegon.
AEGON, die moet ook dood, liefst nog eerder dan DSB want AEGON is de grootste oplichter van NL.

Bij deze wil ik alle spaarders en polishouders oproepen hun centen op te halen bij AEGON
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73436828
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

AEGON, die moet ook dood, liefst nog eerder dan DSB want AEGON is de grootste oplichter van NL.

Bij deze wil ik alle spaarders en polishouders oproepen hun centen op te halen bij AEGON
Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')