Ik ben mijn van geen kwaad bewust.quote:
Hmm, er staat dit:quote:
Dit zei hij in de mail:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:08 schreef Conflict het volgende:
Zat er een specificatie bij?
Ik zou anders om alle informatie vragen en specificaties van alle gemaakte kosten en een duidelijke onderbouwing.
Dan moet hij de schade verhalen op de hacker.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:03 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik ben mijn van geen kwaad bewust.
Hij zegt dat een van mijn domeinen is gehackt, en dat daardoor er een aanval op zijn server is gepleegd.
nee, je dient altijd op de hoogte gesteld te worden van werkzaamheden die gemaakt worden op jouw kosten, tenzij je hiervoor van tevoren toestemming hebt verleend. Als de provider via jouw server schade heeft geleden, moet ie eerst eens kijken naar zijn eigen beveilingsvraagstuk, waarmee je hem ook om de oren kan slaan, want misschien loop jij hierdoor ook wel risico.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:17 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Dit zei hij in de mail:
We hebben 11,5 manuren gemaakt waarvan 3 binnen kantooruren en 8,5 buiten kantooruren. Hierbij heb ik de tijd voor die 3 uur al opgerekt naar 18.00 uur om wat kosten te besparen.
Tevens heb ik 7 uur buiten kantooruren in rekening gebracht ipv 8,5 uur
Er zat een specificatie bij de mail.
Ik heb ook al gemaild waar precies de fout zat in mijn pakket.
Maar ben ik gewoon niet fucked door die Voorwaarden?
Behalve als jij bv. oude forum-software gebruikt die gehackt wordt waarna de hacker jouw server gebruikt om data op te halen / te versturen waardoor jij zwaar over je limiet gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Ik zou hem een link naar een security bedrijf als tunix sturen. Hij is verantwoordelijk voor veiligheid, niet jij.
ik keek al even naar zijn storingsarchief:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef _Led_ het volgende:
Whehehe, en je runt zelf een webhosting bedrijf @ http://www.junga.nl ?
Dat klinkt vrij aannemelijk, en ik denk dat het best verwijtbaar is als je een oude versie van PHPnuke draait waarvan bekend is dat er hacks voor zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb een resellerpakket bij hem.
Hij heeft me net dit gemaild:
Er zijn kwaadwillenden de server opgekomen door phpnuke die je draait op een van je websites.
Phpnuke wordt al enige tijd niet meer ontwikkeld en is ook gewoon onveilig.
Je hebt nog mazzel dat de factuur nog relatief laag is, de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
De mensen die de server hebben gehackt zaten de server over de zeik te helpen.
Gisteren sloeg de server uit bij een temperatuur van 82 graden, als hij niet was uitgeslagen was de server helemaal kapot gegaan en was de schade aanzienlijk hoger geweest.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Wat een amateuristisch mailtje. Lekker serieus nemen zo'n kerel die zijn security niet in orde heeft. Laat hem die schade maar verhalen op zijn ICT-ers die de security moeten regelen.. waarschijnlijk is hij het zelf en is het balletje weer rondquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Er zijn kwaadwillenden de server opgekomen door phpnuke die je draait op een van je websites.
Je hebt nog mazzel dat de factuur nog relatief laag is, de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
Gisteren sloeg de server uit bij een temperatuur van 82 graden, als hij niet was uitgeslagen was de server helemaal kapot gegaan en was de schade aanzienlijk hoger geweest.
en gelijk een factuur erbij stoppen voor dat adviesquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Ik zou hem een link naar een security bedrijf als tunix sturen. Hij is verantwoordelijk voor veiligheid, niet jij.
Oke!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:30 schreef _Led_ het volgende:
Het belangrijkste is nu :
NIKS toezeggen, NERGENS aansprakelijkheid / verantwoordelijkheid toegeven.
Gewoon de komende paar dagen zelf even een goed documentje samenstellen met argumenten waarom je niet betaalt, en waarom het onder zijn eigen verantwoordelijkheid valt.
Doe dit even samen met wat andere mensen, meer koppen hebben meer inzicht.
Het liefst iemand erbij die rechten gestudeerd heeft, en iemand die veel van internet/netwerken weet.
Succes, het moet niet zo moeilijk zijn om dit af te wimpelen hoor.
Dan moet de hoster je wijzen op de onveiligheid en eventueel je account uitzetten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Behalve als jij bv. oude forum-software gebruikt die gehackt wordt waarna de hacker jouw server gebruikt om data op te halen / te versturen waardoor jij zwaar over je limiet gaat.
In dat geval is het redelijk verwijtbaar.
Yup, maar jij bent nog wel verantwoordelijk voor de verstookte bandbreedte op jouw account.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dan moet de hoster je wijzen op de onveiligheid en eventueel je account uitzetten.
ik kan wel bevestigen dat het een amateuristisch mailtje is..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:27 schreef L-IS het volgende:
[..]
Mocht je hulp nodig hebben, contact me. Breng je eventueel graag in contact met mensen die mijn conclusie kunnen bevestigen.
Bandbreedte verbruiken is heel wat anders dan een cpu te heet laten worden natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup, maar jij bent nog wel verantwoordelijk voor de verstookte bandbreedte op jouw account.
Ten slotte kan je hoster er niks aan doen dat jij ouwe software gebruikt hebt waardoor een kwaadwillend persoon binnen kon komen en jouw bandbreedte kon verstoken.
HAHAHAHAHAquote:de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
Hangt er vanaf wat voor processor je hebtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:38 schreef Adfundum het volgende:
82 graden is toch niet extreem hoog?
En dit e-mailtje krijg je van een bedrijf? Ik zou niet eens reageren, wat een taal...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Kortom, de koeling van de server deugt niet. Zijn probleem.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:40 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En dit e-mailtje krijg je van een bedrijf? Ik zou niet eens reageren, wat een taal...
Blijkbaar niet goed genoeg om te voorkomen dat ie je probeert een poot uit te draaien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:53 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.
Dat maakt alles NOG triester.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:53 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.
Heb je die bepalingen ook nog ergens?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:04 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Hmm, er staat dit:
1.7 XX heeft het recht met onmiddellijke ingang de cliënt af te sluiten, de ruimte te blokkeren, de overeenkomst te ontbinden of andere maatregelen te nemen die haar geraden voorkomen indien zij op grond van haar ter beschikking staande informatie vermoedt dat de cliënt de beschikbare ruimte gebruikt in strijd met één van de bepalingen in dit artikel. In dit geval heeft Opdrachtgever geen recht op restitutie van enige vooruitbetaalde gebruiksvergoeding of vergoeding van schade. XX behoudt zich het recht voor om de eventuele schade die in verband hiermee is geleden op de Opdrachtgever te verhalen.
Heeft hij dan dezelfde kosten ook op jou proberen te verhalen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:23 schreef PiRANiA het volgende:
Klopt het dat het bij mijndomein gehost is of heb ik het verkeerd?
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:43 schreef Duikelaar het volgende:
TS. Wat heb je met Junga.nl te maken? Dat staat onder je naam.
1.7 van de algemene voorwaarden die je eerder post in dit draadje komen exact overeen met de voorwaarden van Junga.
Reclame maken voor een bedrijf dat jou nu een poot uit wil draaien? Of zoek je naar argumenten om een klant te naaien?
Niet mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.
De AV heb ik gekopieerd van dat andere bedrijf.
Maar goed, webhoster dringt nu aan op een betalingsregeling.
Negeren?
Moeilijk...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.
De AV heb ik gekopieerd van dat andere bedrijf.
Maar goed, webhoster dringt nu aan op een betalingsregeling.
Negeren?
Niet redelijkerwijs...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:12 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Moeilijk...
1 van de bepalingen waarin 1.7 naar refereert was :
'Het in gang zetten of laten voortbestaan van processen waarvan redelijkerwijs kan worden vermoed dat dit de overige gebruikers van het Internet hindert of de Diensten nadelig beïnvloedt.'
http://www.jungaservers.nl/av.php
PHPNuke kan gezien worden als 1 van die processen. Maar kan men van jou (opdrachtgever) redelijkerwijs verwachten dat je wist dat PHPNuke de diensten nadelig zou beinvloeden?
Maw je hebt PHPNuke geinstalleerd. Wist je dat dit programma voor problemen zou kunnen zorgen?
Je krijgt een PMquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:14 schreef AcidTrance het volgende:
Als hostingbedrijf lever je toch een dienst, dan is datzelfde hostingbedrijf verantwoordelijk voor het correct faciliteren van de dienst of ben ik nou gek.
Dat PHPnuke of whatever niet werkt of voor problemen zorgt is dan de verantwoording van het hostingbedrijf. Jij als consument hoeft en kan niet weten dat PHPnuke onveilig is, jij kan tenslotte PHPnuke installeren. Stel er staat in de kleine lettertjes dat het verboden is om PHPnuke te installeren dan wordt het een ander verhaal. Overigens zijn er tig CMS/Blog projecten die ook niet 100% veilig zijn.
Dat de CPU 82 graden wordt is een dermate ander probleem, het is bijna onmogelijk dat jij als consument met een hosting pakket de aanstichter bent van dit probleem.
Ik weet niet wie de achter dit hostingbedrijf zit maar we hebben (weet ik zeker) te maken met amateurtjes.
Wacht even... Eerst was de server uitgevallen door oververhitting, daarna was het nodig om backups terug te zetten? Je raakt geen data kwijt als de CPU door oververhitting uitschakelt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
Specificatie van de manuren:
16:30 - 18:00 - 2 engineers locatie NedZone, 1 engineer van XX, 1 engineer ingehuurd
16:30 - 17:00 rijden naar dc
17:00 - 18:00 herstarten server en probleem herleiden
18:00 - 00:00 - 1 engineer locatie NedZone, 1 engineer ingehuurd
18:00 - 20:00 httpd functioneert niet meer na restart, onderzoeken waarom httpd niet meer functioneert en errors oplossen.
Om 20.00 uur kwam de conclusie dat de server gehackt was via de user en moest er een oplossing gezocht worden hiervoor heeft de engineer die op dat moment nog bezig was contact met mij gehad tot 20:15 ongeveer.
20:15 - 20:45 server klaar gemaakt om te kunnen backuppen
20:45 backups ingestart
21:30 backups overpompen van NedZone naar Haarlem
22:30 2e serie backups instarten (betreft 1 user die apart overgezet moet worden wegens aparte configuratie)
23:30 2e serie backups overpompen van NedZone naar Haarlem
20:30 - 00:00 - 1 engineer locatie Haarlem, 1 engineer van XX
20:30 - 21:30 uur andere servers ophangen en installeren (locatie Haarlem) om de klanten op de server die niet meer functioneerd over te kunnen zetten.
21:30 - 22:30 uur ontvangen backups vanuit NedZone.
22:30 - 00:00 backups terug draaien in Haarlem / tevens ontvangst 2e serie backups
00:00 - 01:00 terug draaien 2e serie backups
Dit is een globaal schema van wat er gedaan is, uiteraard komt er veel meer bij kijken dan omschreven er is tussentijds ook steeds contact geweest met mij persoonlijk omdat ik op kantoor op afstand mee zat te werken uiteraard. De engineers kunnen niet alles doen. Tevens staat erbij op welke locatie wie aanwezig is geweest, tot 18:00 uur waren dit één engineer van ons en een ingehuurde engineer daarna enkel de ingehuurde engineer en op locatie Haarlem waren twee engineers aan het werk waarvan ik er eentje even op deze situatie heb gezet omdat het anders ook nog eens extra geld had gekost voor nog een engineer met reistijd e.d. want die had in dat geval 1,5 uur moeten rijden.
Zoals je ziet zijn er heel wat uurtjes gemaakt, ik denk dat ik schappelijk genoeg ben geweest door het aantal in rekening gebrachte uren al iets te verminderen, tevens heb ik ook de herinstallatie kosten en uren die hedenochtend aan de server in Nedzone zijn verricht ook niet doorberekend al had ik dit wel kunnen doen. En dan valt dit nog mee hoor, je moet eens een router probleem hebben daar moet een engineer voor ingehuurd worden die kost 240 euro per uur. Dan vallen deze jongens nog wel mee.
Dit is niet (helemaal) waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:17 schreef HarryP het volgende:
De beheerder van de server (niet jij) is verantwoordelijk voor de beveiliging.
Jij bent immers ook slachtoffer van een hacker..
Sorry, maar nee. Als jij een lekke PhpNuke draait, is dat echt wel jouw probleem en niet van de hoster. Als een hacker vervolgens een server down weet te krijgen via het lek in PhpNuke is dat zijn probleem, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:14 schreef AcidTrance het volgende:
Als hostingbedrijf lever je toch een dienst, dan is datzelfde hostingbedrijf verantwoordelijk voor het correct faciliteren van de dienst of ben ik nou gek.
Dat PHPnuke of whatever niet werkt of voor problemen zorgt is dan de verantwoording van het hostingbedrijf. Jij als consument hoeft en kan niet weten dat PHPnuke onveilig is, jij kan tenslotte PHPnuke installeren. Stel er staat in de kleine lettertjes dat het verboden is om PHPnuke te installeren dan wordt het een ander verhaal. Overigens zijn er tig CMS/Blog projecten die ook niet 100% veilig zijn.
Grappig, het lijkt me sterk dat zo iemand 240 euro per uur kost. Detachering zou rond de 60/70 euro per uur zijn, iets extra's voor avond maar 240 is belachelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
En dan valt dit nog mee hoor, je moet eens een router probleem hebben daar moet een engineer voor ingehuurd worden die kost 240 euro per uur. Dan vallen deze jongens nog wel mee.[/i]
Nouja, ik doe meer aan het designen van websites dan het hosten van websites.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Lekker bedrijf is dat dan. Je dacht op een ochtend 'laat ik een hosting bedrijf beginnen, lekker makkelijk geld verdienen'? En als je dat al denkt, neem dan de moeite om een degelijk reseller te nemen en niet de eerste beste hit op Google.
Niet betalen en je hele handel overzetten naar een degelijk bedrijf, want dit gaat niet meer werken in de toekomst.
De 'echte' webhosters in Nederland (zover ik ze ken, en dat zijn er nogal wat) zijn allemaal behoorlijk professioneel. Het probleem zit over het algemeen bij de budgethosters, dit zijn over het algemeen gewoon resellers van grotere bedrijven die mbt knowhow en parate technische kennis tekort schieten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:43 schreef AcidTrance het volgende:
Ik dacht dat de hosting sector de laatste jaren dermate is geprofessionaliseerd dat er geen plek meer is voor koekenbakkers, maar nee dus
Klopt dat is inderdaad het probleem van de website met PHPnuke maar andere gebruikers of de gehele server zou daar geen last van moeten krijgen. Gebruikersaccounts kan je dermate goed afschermen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:19 schreef Golzuam het volgende:
Sorry, maar nee. Als jij een lekke PhpNuke draait, is dat echt wel jouw probleem en niet van de hoster. Als een hacker vervolgens een server down weet te krijgen via het lek in PhpNuke is dat zijn probleem, dat dan weer wel.
Site --> Probleem van de gebruiker
Server-> Probleem van de hoster
Ik werk zelf voor een redelijk grote webhoster en dit is globaal hoe wij dit soort taferelen benaderen. Hoewel dit bij ons nooit zou kunnen gebeuren uiteraard![]()
Precies. Ik drukte mij mss wat ongelukkig uit, maar daar komt het inderdaad op neer. De site is jouw probleem, de rest ligt echt wel bij de hoster. Een roothack (daar klinkt dit naar) heeft niks te maken met je lekke PhpNuke. Het is misschien een eerste ingang, maar vervolgens moeten er meerdere fatale lekken geweest zijn, anders krijg je echt geen hele server down.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:29 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Klopt dat is inderdaad het probleem van de website met PHPnuke maar andere gebruikers of de gehele server zou daar geen last van moeten krijgen. Gebruikersaccounts kan je dermate goed afschermen.
Ik zou het zeker niet negeren. Ik zou rechtsbijstand inschakelen of iemand met kennis van beveiliging van servers om een antwoord te geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:20 schreef shifto het volgende:
Lachwekkend verhaal, en nog lachewekkendere reacties van die hoster.. Totaal negeren deze onzin.
Zelfs 50 is al vrij hoog voor een goede server. Zelfs met 4 CPU's.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Een CPU in een datacenter op 82 gradenHebben ze geen airco in dat 'NedZone' ofzo? Ik heb servers die 4 CPU's vol op 100% blazen in mijn serverhok, en die komen echt niet boven de 50 graden uit.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:55 schreef Waldkorn het volgende:
Rechtsbijstand inschakelen?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:37 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik zou rechtsbijstand inschakelen
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef kevin33 het volgende:
Heb je rechtsbijstand, zo ja, gelijk inschakelen, laat hun het lekker regelen.
Too easy, het gemak waarmee telkenmale "rechtsbijstand!" wordt geroeptoeterdquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zou persoonlijk niet eens je rechtsbijstand hier voor gaan gebruiken.
[..]
Wacht het lekker af en als je ineens een dagvaarding op de mat krijgt kan je je rechtsbijstand bellen.
Is het ook, maar niet ondenkbaar in sommige situaties. Alles erboven moet niet mogelijk zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:58 schreef sweboy het volgende:
[..]
Zelfs 50 is al vrij hoog voor een goede server. Zelfs met 4 CPU's.
Rechtsbijstand is dan ook een verzekering waar veel mensen vrij veel aan betalen, waar ze vaak over roepen, en waar vrijwel nooit iemand gebruik van maakt... Kan ook niet anders, advocaten zijn duur.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:09 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Too easy, het gemak waarmee telkenmale "rechtsbijstand!" wordt geroeptoeterd![]()
RBV duur? Voor particulieren niet. En persoonlijk heb ik er al voor het tig-voudige profijt van gehad. Als je 'm echt nodig hebt, ben je blij dat je 'm hebt afgesloten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Rechtsbijstand is dan ook een verzekering waar veel mensen vrij veel aan betalen, waar ze vaak over roepen, en waar vrijwel nooit iemand gebruik van maakt... Kan ook niet anders, advocaten zijn duur.
Dat dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:13 schreef Duikelaar het volgende:
Heb je die bepalingen ook nog ergens?
http://www.hotwebhostingt(...)h-junga-nl-2720.htmlquote:Hi there,
I bough my domain through http://www.junga.nl , Junga was bad news from the start. I paid them to install a SMF forum and not the standart phpBB.
It took them about a week to see they couldn't run it on their server somehow. After that he paid the ¤ 5,00 for the install back.
Then the problems really started.
He couldnt host any php scripts, so I couldnt use his hosting for what I paid ¤46,- for a year. But he didnt wanted to pay the money back.
So I called my lawyer, he wanted to get it in front of a jurge.
The only way to speak with Junga is by calling an expensive ¤0,50 a minute phone number.
When Junga.nl learned about the lawyer, they paid back about ¤23,88.
Thats ¤46,- minus the domain, and minus the taxes.
I have no idea why he didnt pay me the taxes back too.
Its just a warning to you now, do not host your site on Junga.nl.
My website is in dutch and is now hosted on a free dutch host.
Its free hosting, and their services are much better then Junga's.
P.s. Half of the Junga site is not working.
P.s. my site is http://www.oisterwijk.net Its in Dutch
Server restarten moet remote kunnen. Uitzoeken wat het probleem is ook, iig voor een groot deel.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
16:30 - 18:00 - 2 engineers locatie NedZone, 1 engineer van XX, 1 engineer ingehuurd
Dus er waren geen backups? En zo wel, waarom zijn die niet gebruikt? Moet je eigenlijk wel een backup willen gebruiken van een site/systeem waarvan je weet dat het gehackt is?quote:
18:00 - 20:00 httpd functioneert niet meer na restart, onderzoeken waarom httpd niet meer functioneert en errors oplossen.
Om 20.00 uur kwam de conclusie dat de server gehackt was via de user en moest er een oplossing gezocht worden hiervoor heeft de engineer die op dat moment nog bezig was contact met mij gehad tot 20:15 ongeveer.
Was het nodig om alles op een andere server te plaatsen? En is er geen andere server in NedZone beschikbaar?quote:20:45 backups ingestart
Het zal aan mij liggen, maar ik zie niet waarom een user met een afwijkende configuratie apart overgezet moet worden.quote:22:30 2e serie backups instarten (betreft 1 user die apart overgezet moet worden wegens aparte configuratie)
Andere servers installeren voor 1 server die stuk is gegaan. Klinkt ook goed.quote:20:30 - 00:00 - 1 engineer locatie Haarlem, 1 engineer van XX
20:30 - 21:30 uur andere servers ophangen en installeren (locatie Haarlem) om de klanten op de server die niet meer functioneerd over te kunnen zetten.
Ook logisch dat je in de dure avonduren je eigen medewerker naar huis stuurt en alles laat oplossen door een ingehuurde medewerker. En de extra kosten voor de ingehuurde medewerker gewoon doorberekenen natuurlijk.quote:21:30 - 22:30 uur ontvangen backups vanuit NedZone.
22:30 - 00:00 backups terug draaien in Haarlem / tevens ontvangst 2e serie backups
Dit is een globaal schema van wat er gedaan is, uiteraard komt er veel meer bij kijken dan omschreven er is tussentijds ook steeds contact geweest met mij persoonlijk omdat ik op kantoor op afstand mee zat te werken uiteraard. De engineers kunnen niet alles doen. Tevens staat erbij op welke locatie wie aanwezig is geweest, tot 18:00 uur waren dit één engineer van ons en een ingehuurde engineer daarna enkel de ingehuurde engineer en op locatie Haarlem waren twee engineers aan het werk waarvan ik er eentje even op deze situatie heb gezet omdat het anders ook nog eens extra geld had gekost voor nog een engineer met reistijd e.d. want die had in dat geval 1,5 uur moeten rijden.
Zoals je ziet zijn er heel wat uurtjes gemaakt, ik denk dat ik schappelijk genoeg ben geweest door het aantal in rekening gebrachte uren al iets te verminderen, tevens heb ik ook de herinstallatie kosten en uren die hedenochtend aan de server in Nedzone zijn verricht ook niet doorberekend al had ik dit wel kunnen doen. En dan valt dit nog mee hoor, je moet eens een router probleem hebben daar moet een engineer voor ingehuurd worden die kost 240 euro per uur. Dan vallen deze jongens nog wel mee.
Misschien handig als je weet waar je het over hebt?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:56 schreef THeeF het volgende:
TO heeft het hierboven over de Algemene Voorwaarden die hij heeft gekopieerd.
Google leert ons dat het dan waarschijnlijk om : http://www.xwebhosting.nl/ gaat!
*Fouten voorbehouden
TS uit de emails kan ik niet opmaken dat de hosting provider jou formeel in gebreke heeft gesteld. Maw hij heeft nog niet expliciet vermeld dat jij aansprakelijk bent omdat je de AV hebt overtreden. Zolang dat nog niet is gebeurd zou ik gewoon even mailen met hem en jou argumenten geven waarom jij denkt niet verantwoordelijk te zijn voor de schade en dat je niet van plan bent om te betalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat dus.
Als ik uitga van artikel 1 uit de AV van junga.nl (waarvan je aangaf het 1-op-1 gekopieerd te hebben van de hosting provider), zie ik geen strijd met "een van de bepalingen uit dit artikel". Nergens.
Het installeren en draaien van een CMS is in elk geval niet als verwijtbaar aan te merken, noch in strijd met het bepaalde in artikel 1. PHPNuke is in beginsel een doodnormaal CMS en geen malware.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:30 schreef _Led_ het volgende:
NIKS toezeggen, NERGENS aansprakelijkheid / verantwoordelijkheid toegeven.
Los van de claim (die imo nergens over lijkt te gaan), is het helemaal geen raar uurtarief natuurlijk. Ik zit aan de onderkant van de markt met 80 euro per uur binnen kantoortijd (en 150% daarbuiten). Dan zit je op basis van die uren al snel over de 1000 euro.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:20 schreef BereNDD het volgende:
lekker uur-tarief trouwens
x2, het is bijna oplichtingquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zou persoonlijk niet eens je rechtsbijstand hier voor gaan gebruiken. Die hoster weet waarschijnlijk prima waar hij staat en doet gewoon een (goede) poging om iemand geld af te troggelen. Er zullen vast mensen zijn die er in trappen, maar in een rechtzaal heeft hij geen poot om op te staan.
Wacht het lekker af en als je ineens een dagvaarding op de mat krijgt kan je je rechtsbijstand bellen.
Is dat de conclusie die je eruit trekt? Negeren van zijn mails en afwachten? Dan loop jij met een rekening van 1000 euro in je hoofd de komende tijd. Waarom zou je het probleem nu niet aanpakken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:25 schreef Pindabroodje het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik volg jullie advies op en negeer zijn mails.
Ik zal weer posten als ik een aanmaning / incassobrief op de deurmat vind.
Dat is waarschijnlijk het stomste wat je kunt doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:25 schreef Pindabroodje het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik volg jullie advies op en negeer zijn mails.
Ik zal weer posten als ik een aanmaning / incassobrief op de deurmat vind.
Dat zou inderdaad ook mijn reactie zijn als een hoster mij zo'n factuur stuurt. Hangt natuurlijk nog wel af van de voorwaarden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:34 schreef Waldkorn het volgende:
Trouwens, als jij een oude versie van phpnuke draait en het wordt gehackt en gebruikt om spam mee te versturen ofzo, dan mag je host jou waarschuwen en afsluiten tot het is opgelost.
Maar als de hackers de hele server om zeep helpen, dan is dat toch echt het probleem van de hoster. Hij heeft blijkbaar niet goed jouw omgeving afgeschermd.
En dan zal er vast nog wel een wet zijn waarin vastgelegd is in hoeverre de klant in dit geval aansprakelijk is. De hoster kan anders wel zomaar van alles in zijn voorwaarden zetten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook mijn reactie zijn als een hoster mij zo'n factuur stuurt. Hangt natuurlijk nog wel af van de voorwaarden.
Voorwaarden worden ondertekent door de opdrachtgever, in dit geval TS. Als de leverancier in zijn voorwaarden bijvoorbeeld zet dat tarieven ¤ 1000 per uur zijn voor technische ondersteuning en TS ondertekent dat, heeft TS bij een rechtsgeldig document weinig voet in aarde. Tuurlijk moeten de voorwaarden aan een reeks eisen voldoen, maar dat voldoen ze over het algemeen wel als ze opgesteld worden door bedrijven werkzaam in de juridische dienstverlening. Gezien het in dit specifieke geval om een geknipt en geplakt documentje gaat, met bijzonder weinig voorwaarden en definities, kan dit nooit worden aangehaald in een rechtzaak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:44 schreef Waldkorn het volgende:
En dan zal er vast nog wel een wet zijn waarin vastgelegd is in hoeverre de klant in dit geval aansprakelijk is. De hoster kan anders wel zomaar van alles in zijn voorwaarden zetten.
Er is ook nog zoiets als "redelijkheid en billikheid". In dit geval is een tarief van ¤1000 per uur niet redelijk en billijk en zal derhalve voor een rechter niet ontvankelijk worden verklaard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:20 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Voorwaarden worden ondertekent door de opdrachtgever, in dit geval TS. Als de leverancier in zijn voorwaarden bijvoorbeeld zet dat tarieven ¤ 1000 per uur zijn voor technische ondersteuning en TS ondertekent dat, heeft TS bij een rechtsgeldig document weinig voet in aarde. Tuurlijk moeten de voorwaarden aan een reeks eisen voldoen, maar dat voldoen ze over het algemeen wel als ze opgesteld worden door bedrijven werkzaam in de juridische dienstverlening. Gezien het in dit specifieke geval om een geknipt en geplakt documentje gaat, met bijzonder weinig voorwaarden en definities, kan dit nooit worden aangehaald in een rechtzaak.
quote:Maar als je een eigen onderneming start is het zeker van belang om goed te kijken naar wat voor contracten je met partijen aangaat, zeker als deze partijen een prominente spelen voor de continuïteit van je primaire dienstverlening.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef PatriotOnline het volgende:
Er is ook nog zoiets als "redelijkheid en billikheid". In dit geval is een tarief van ¤1000 per uur niet redelijk en billijk en zal derhalve voor een rechter niet ontvankelijk worden verklaard.
De hostingprovider kan wel Bill Gates in hoogsteigen persoon laten invliegen als hem dat goeddunkt maar dat betekent niet dat hij dergelijke kosten klakkeloos kan verhalen op een indivuele klant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef DEMAAR het volgende:
Ik kan een reeks voorbeelden noemen waarbij een uurtarief van rond de ¤ 1000 redelijk was. Als het gaat om zeer specifieke kennis zijn uurtarieven tussen de 150 en 400 absoluut geen vreemde zaak. Als het daarnaast gaat om directe beschikbaarheid (in minder dan twee tot vier uur tijd) is het vanzelfsprekend om er nog een marge bovenop te plakken (ik zou zelf 50 tot 75% normaal vinden). Als de opdrachtnemer voor de directe beschikbaarheid een andere opdrachtgever moet afzeggen kan hij het uurtarief daarnaast nog eens verantwoorden doordat hij andere inkomsten heeft gemist. Ook als de werkzaamheden in de avond vallen, of bijvoorbeeld in het weekend, is het makkelijker om dergelijke tarieven te verantwoorden.
Lees ik nu dat je, zulks in tegenspraak met de rest van je post(s), overheadkosten tóch omslaat op de abonnementsprijzen?quote:Al met al kan een commerciële opdrachtnemer gewoon een hoge uurprijs opgeven, omdat de zekerheid dat opdrachtgever akkoord gaat enorm hoog is. Het is namelijk een probleem dat direct moet worden opgelost. Een professionele hostingclub maakt het dan ook niet zoveel uit om éénmalig twee tot vierduizend euro te betalen voor de reparatie, omdat de afgesproken boeteclausules met klanten vaak veel hoger liggen dan 'slechts vierduizend euro' bij downtime langer dan vier uur achtereenvolgend.
Er is hier geen sprake van vooraf afgesproken externe uurtarieven. Ik vermag niet in te zien waarom een rechter dan dergelijke uurtarieven níet van tafel zou vegen.quote:En let wel, het gaat hier om het inhuren van technisch personeel door de hostingprovider zoals beschreven in het verhaal van TS. Dus externe tarieven. Overigens snap ik je punt volledig, maar de hoogte van uurtarieven wordt zeker niet zo makkelijk van tafel geveegd zoals beschreven in je post.
In een contract staan de tarieven van het hosten, domeinregistratie, etc. Niet de uurtarieven van inleen personeel, leasekosten serverrack, auto van de zaak van de CEO van de hoster, etc. (kostenkant hoster dus). Dit soort kosten staat ook nooit in de AV. Althans, het is hoogst ongebruikelijk.quote:Edit: Ik zie net dat ik het zelf in mijn vorige post over tariefstelling had in algemene voorwaarden; dat in acht nemend heb je gelijk, dat is weliswaar bespreekbaar in een zitting. Maar ook in dat geval heeft de gedupeerde alsnog zelf het contract ondertekent en had hij het op het moment van ondertekening bespreekbaar moeten maken! Algemene voorwaarden worden immers niet voor niets opgesteld.
buitenproportioneel en tegen kosten die redelijkerwijs niet binnen een dergelijk overeenkomst passen, althans niet zonder overleg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef r_one het volgende:
[..]
De hostingprovider kan wel Bill Gates in hoogsteigen persoon laten invliegen als hem dat goeddunkt maar dat betekent niet dat hij dergelijke kosten klakkeloos kan verhalen op een indivuele klant.
[..]
my point exactlyquote:Er is hier geen sprake van vooraf afgesproken externe uurtarieven. Ik vermag niet in te zien waarom een rechter dan dergelijke uurtarieven níet van tafel zou vegen.
[..]
Wat een onzin reactie. Misschien moet je de inhoud van posts lezen alvorens je reageert. Ik heb het over het feit dat een extreem hoog uurtarief (met als voorbeeld ¤ 1000) niet vreemd is in de technische sector. Als er in een overeenkomst staat dat er bij technische storingen gebruik wordt gemaakt van Bill Gates en Bill Gates wordt ingehuurd voor een tarief van ¤ 2000 / uur, de overeenkomst rechtsgeldig is EN ik onderteken die overeenkomst vervolgens, ben ik verplicht om in gevallen van inhuur van Bill Gates ¤ 2000 / uur te betalen, of ik dat nou acceptabel vind of niet. Als ik mijn handtekening op die overeenkomst heb gezet, ben ik verplicht om de inhuur van Bill Gates te vergoeden wanneer die inhuur volgens de overeenkomst vereist is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef r_one het volgende:
De hostingprovider kan wel Bill Gates in hoogsteigen persoon laten invliegen als hem dat goeddunkt maar dat betekent niet dat hij dergelijke kosten klakkeloos kan verhalen op een indivuele klant.
Nopquote:Lees ik nu dat je, zulks in tegenspraak met de rest van je post(s), overheadkosten tóch omslaat op de abonnementsprijzen?
Nogmaals, leer lezen. Zoals ik zei in mijn één na laatste post kan het hostingbedrijf het in dit geval niet doorberekenen, omdat er nergens sprake is van een tariefstelling. Mijn laatste post was een reactie op 'redelijkheid en billikheid' uit PatriotOnline zijn post. Als tarieven zijn vastgesteld in een overeenkomst en een persoon ondertekent dat, zijn de tarieven leidend. De tarieven waren in geval van TS niet vastgesteld.quote:Er is hier geen sprake van vooraf afgesproken externe uurtarieven. Ik vermag niet in te zien waarom een rechter dan dergelijke uurtarieven níet van tafel zou vegen.
Haha, uurtarieven staan bij (serieuze) overeenkomsten altijd gedefinieerd. Lees: er is een verschil tussen algemene voorwaarden en een overeenkomst. Het gaat bij deze uurtarieven niet om individuele personeelsleden, maar om functies, zoals bijvoorbeeld projectleiders/developers/consultants. Dit staat echter in het voorstel waarop de algemene voorwaarden van toepassing zijn.quote:In een contract staan de tarieven van het hosten, domeinregistratie, etc. Niet de uurtarieven van inleen personeel, leasekosten serverrack, auto van de zaak van de CEO van de hoster, etc. (kostenkant hoster dus). Dit soort kosten staat ook nooit in de AV. Althans, het is hoogst ongebruikelijk.
TS heeft in dit geval zijn handtekening onder de algemene voorwaarden gezet van Hostje, dat is gewoon een feit.quote:Ergo: gedupeerde heeft niet zelf een dergelijk contract ondertekentd, onzin; en bespreekbaar maken is dan ook niet aan de orde, ook onzin.
quote:ondertekentd
Een dienstverlener kan gerust een tarief in een overeenkomst zetten wat hij aan de afnemer zal berekenen (batenkant van de dienstverlener) maar een dienstverlener zal nooit de kosten in een overeenkomst zetten die hij zelf moet betalen aan "inkoop" (kostenkant van de dienstverlener).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef DEMAAR het volgende:
blabla
Ach nee, ja? Echt?quote:er is een verschil tussen algemene voorwaarden en een overeenkomst.
Ja, en dus?quote:TS heeft in dit geval zijn handtekening onder de algemene voorwaarden gezet van Hostje, dat is gewoon een feit.
Serieus, gast, "heeft ondertekent" met een 't'quote:![]()
misschien moet je niet anderen erop wijzen dat ze moeten lezen, maar eerst eens zelf leren lezen. Ik geef expliciet aan dat in dit geval een dergelijk tarief niet redelijk is. Een dergelijk tarief kom je op dit niveau niet tegen, sterker nog is in mijn jarenlange ervaring geen voorkomend tarief.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Wat een onzin reactie. Misschien moet je de inhoud van posts lezen alvorens je reageert. Ik heb het over het feit dat een extreem hoog uurtarief (met als voorbeeld ¤ 1000) niet vreemd is in de technische sector. Als er in een overeenkomst staat dat er bij technische storingen gebruik wordt gemaakt van Bill Gates en Bill Gates wordt ingehuurd voor een tarief van ¤ 2000 / uur, de overeenkomst rechtsgeldig is EN ik onderteken die overeenkomst vervolgens, ben ik verplicht om in gevallen van inhuur van Bill Gates ¤ 2000 / uur te betalen, of ik dat nou acceptabel vind of niet. Als ik mijn handtekening op die overeenkomst heb gezet, ben ik verplicht om de inhuur van Bill Gates te vergoeden wanneer die inhuur volgens de overeenkomst vereist is.
In mijn vorige post beschrijf ik uitgebreid dat er geen sprake is van een tariefstelling in het geval van TS, waardoor deze kosten niet op hem verhaald kunnen worden. Mijn vorige post was echter een reactie op PatriotOnline die stelt dat een uurtarief van ¤ 1000 sowieso onacceptabel is, ook al staat het in in de tariefstelling van een overeenkomst vermeld. Dat is gewoon niet correct.
[..]
Nop
[..]
Nogmaals, leer lezen. Zoals ik zei in mijn één na laatste post kan het hostingbedrijf het in dit geval niet doorberekenen, omdat er nergens sprake is van een tariefstelling. Mijn laatste post was een reactie op 'redelijkheid en billikheid' uit PatriotOnline zijn post. Als tarieven zijn vastgesteld in een overeenkomst en een persoon ondertekent dat, zijn de tarieven leidend. De tarieven waren in geval van TS niet vastgesteld.
[..]
Haha, uurtarieven staan bij (serieuze) overeenkomsten altijd gedefinieerd. Lees: er is een verschil tussen algemene voorwaarden en een overeenkomst. Het gaat bij deze uurtarieven niet om individuele personeelsleden, maar om functies, zoals bijvoorbeeld projectleiders/developers/consultants. Dit staat echter in het voorstel waarop de algemene voorwaarden van toepassing zijn.
[..]
TS heeft in dit geval zijn handtekening onder de algemene voorwaarden gezet van Hostje, dat is gewoon een feit.
[..]
![]()
Wat ben jij? Het nieuwe dieptepunt van de maatschappij? Wat loop je nou te blaten over inkoopkosten in een contract zetten. Daar heb ik nooit één woord over gezegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 05:27 schreef r_one het volgende:
Een dienstverlener kan gerust een tarief in een overeenkomst zetten wat hij aan de afnemer zal berekenen (batenkant van de dienstverlener) maar een dienstverlener zal nooit de kosten in een overeenkomst zetten die hij zelf moet betalen aan "inkoop" (kostenkant van de dienstverlener).
Hostje mag er helemaal niet 25% winst op maken, lees punt één lid zeven van hun contract. Ze mogen gemaakte schade doorberekenen. Dus helemaal geen winstmarges.quote:Voorbeeld Bill Gates: als Gates 2000 euro aan hostje rekent, kan hostje contractueel wel 2500 euro aan klant berekenen voor "invliegen Bill Gates" om er zelf nog eens 25% winst op te maken. Hij kan ook 'maar' 1000 doorberekenen om de kosten te spreiden, een klant te binden, coulance, als PR-stunt, omdat hostje er overall ook baat bij heeft, whatever.
De inkoopprijs is in dit geval, uitgaande van enkel de algemene voorwaarden (art 1.7), wèl leidend.quote:De inkoopsprijs voor hostje is dus niet de facto contractueel leidend. Dat zeg ik dus. Leer lezen.
De 'quote:Serieus, gast, "heeft ondertekent" met een 't'
Correct. Excuses daarvoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:33 schreef PatriotOnline het volgende:
misschien moet je niet anderen erop wijzen dat ze moeten lezen, maar eerst eens zelf leren lezen. Ik geef expliciet aan dat in dit geval een dergelijk tarief niet redelijk is.
Mijn god, hopeloos en overloosquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Wat ben jij? Het nieuwe dieptepunt van de maatschappij? Wat loop je nou te blaten over inkoopkosten in een contract zetten. Daar heb ik nooit één woord over gezegd.
Make up your mind: pleit voor "in z'n algemeenheid" of pleit voor "in het geval van TS" maar ga niet de feiten naar je hand zetten zoals het je uitkomt.quote:[..]
Hostje mag er helemaal niet 25% winst op maken, lees punt één lid zeven van hun contract. Ze mogen gemaakte schade doorberekenen. Dus helemaal geen winstmarges.
[..]
De inkoopsprijs is in dit geval, uitgaande van enkel de algemene voorwaarden (art 1.7), wèl leidend.
Ahquote:De '' had te maken met de hoge mate van triestheid van je post.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef r_one het volgende:
Mijn god, hopeloos en overloos![]()
"Dus externe tarieven", het zijn jouw woorden.
quote:Make up your mind: pleit voor "in z'n algemeenheid" of pleit voor "in het geval van TS" maar ga niet de feiten naar je hand zetten zoals het je uitkomt.
Je poneerde dingen "algemeen" vanuit contractenrecht en nu haal je "specifiek" de AV van TS weer aan. Net een weerhuisje.
quote:Ah![]()
In dat geval:![]()
Geheel wederzijds dus
Mosterd, maaltijd, maar dit dus.....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:24 schreef Xcalibur het volgende:
Als jullie nou effe kappen met dit topic verkloten.....
Ben ik mooi klaar mee ik heb zelf een website met een CMSje erop en als die gehackt wordt en ze leggen de servers van mijn hosting plat ben ik de klos...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:19 schreef Golzuam het volgende:
[..]
Dit is niet (helemaal) waar.
De beheerder is verantwoordelijk voor de beveiliging op server level, dat klopt.
Maar er worden dagelijks tientallen nederlandse sites gehacked omdat gebruikers te lui/te dom zijn om hun brakke Joomla installatie up to date te houden, of omdat alle bestandsrechten op 777 staan en meer van die onzin. Die verantwoordelijkheid ligt bij de beheerder van de site.
[..]
Sorry, maar nee. Als jij een lekke PhpNuke draait, is dat echt wel jouw probleem en niet van de hoster. Als een hacker vervolgens een server down weet te krijgen via het lek in PhpNuke is dat zijn probleem, dat dan weer wel.
Site --> Probleem van de gebruiker
Ik werk zelf voor een redelijk grote webhoster en dit is globaal hoe wij dit soort taferelen benaderen. Hoewel dit bij ons nooit zou kunnen gebeuren uiteraard![]()
De factuur van de webhoster is echter complete onzin, blijkbaar was de site van TS niet het enige beveiligingslek op de server. Welke kneuzenhoster hebben we het over?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:19 schreef Golzuam het volgende:
Sorry maar volgens mij zeggen jullie hetzelfde, door Golzuam samengevat met:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:40 schreef nils7 het volgende:
Sorry maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling!
Als mijn site gehackt wordt is dat mijn eigen probleem, als de server er door plat gaat is dat volgens mij niet mijn probleem!
quote:Site --> Probleem van de gebruiker
En dat allemaal door een gehackt PHP scriptquote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
1[i]6:30 - 18:00 - 2 engineers locatie NedZone, 1 engineer van XX, 1 engineer ingehuurd
20:45 backups ingestart
22:30 2e serie backups instarten (betreft 1 user die apart overgezet moet worden wegens aparte configuratie)
20:30 - 00:00 - 1 engineer locatie Haarlem, 1 engineer van XX
21:30 - 22:30 uur ontvangen backups vanuit NedZone.
Inderdaad, hostje.nl wordt verder helemaal nergens genoemd. Noch door TS, noch door anderen die aan het 'speculeren' zijn. Erg vreemde post.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:07 schreef Nizno het volgende:
stomme kick.. terwijl TS nergens in het topic aangeeft om welke hoster het gaat.... zou bijna denken dat hostje.nl zichzelf wil indekken voor TS gaat zeggen welke hoster het om gaat....
Toch wel Webhost stuurt mij factuur van ¤1000quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, hostje.nl wordt verder helemaal nergens genoemd. Noch door TS, noch door anderen die aan het 'speculeren' zijn. Erg vreemde post.
Ah, hostje.com, ik had alleen op hostje.nl gezocht zoals in de post stondquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Toch wel Webhost stuurt mij factuur van ¤1000
Krijgen we daar dan ook een factuur van?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:53 schreef MaffeMuis het volgende:
Alle mensen die aan dit topic mee hebben gewerkt en zomaar zelf googled een bedrijf aanwijzen en dan klakkeloos aanneemt dat het dan ook zo is, wil ik hartelijk bedanken voor onterechte beschuldigingen en schades door mensen die ons hier in verband mee brengen!
Uhh? Wut? Het gaat over jullie, er is niks gebeurd, maar toch wil je weten hoe het afloopt?quote:Verder wil ik graag weten hoe het afgelopen was.
Deze post komt qua kwaliteit aardig overeen met hetgeen TS kreeg via emailquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:53 schreef MaffeMuis het volgende:
Ik wil graag even reageren op dit topic, wat ik zelf heb gevonden via google over ons bedrijf Hostje.nl
Ons bedrijf wordt nu ten onrechte beschuldigt over iets wat niet door ons is gedaan.
Onze server(s) zijn niet down geweest, we hebben nimmer een factuur van 1000 euro gestuurd naar de TS (daarbij is de TS niet eens klant van ons) Onze servers worden gehost bij Transip B.V. te A'dam Daarbij zullen wij voor zulke dingen geen factuur sturen...
Omdat dit in google staat, wil ik dit aan de post toevoegen of aan de moderators van het forum vragen om alle posten met ons bedrijfsnaam te verwijderen!! Waar wij mogelijk schade door leiden!
Alle mensen die aan dit topic mee hebben gewerkt en zomaar zelf googled een bedrijf aanwijzen en dan klakkeloos aanneemt dat het dan ook zo is, wil ik hartelijk bedanken voor onterechte beschuldigingen en schades door mensen die ons hier in verband mee brengen!
Verder wil ik graag weten hoe het afgelopen was.
Heb ik het weer gedaan, lol.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Toch wel Webhost stuurt mij factuur van ¤1000
Als je hem verder wilt chanteren, check z'n profielinfo.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Deze post komt qua kwaliteit aardig overeen met hetgeen TS kreeg via email
ik zou zeggen, bewijs het even!quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:53 schreef MaffeMuis het volgende:
Ik wil graag even reageren op dit topic, wat ik zelf heb gevonden via google over ons bedrijf Hostje.nl
Ons bedrijf wordt nu ten onrechte beschuldigt over iets wat niet door ons is gedaan.
Onze server(s) zijn niet down geweest, we hebben nimmer een factuur van 1000 euro gestuurd naar de TS (daarbij is de TS niet eens klant van ons) Onze servers worden gehost bij Transip B.V. te A'dam Daarbij zullen wij voor zulke dingen geen factuur sturen...
Omdat dit in google staat, wil ik dit aan de post toevoegen of aan de moderators van het forum vragen om alle posten met ons bedrijfsnaam te verwijderen!! Waar wij mogelijk schade door leiden!
En ze zijn Fucking duur.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef JuiceJuice het volgende:
- hebben hun zaken niet op orde.
Pauper, pakketten van 2 tot 10,- p/m duur noemenquote:
Goed bezig, ik vond dit topic inderdaad terug op pagina 12 van de zoekresultaten (gezocht op 'hostje'). Als iedereen nog even een paar keer je bedrijf noemt zal dit wel omhoog schieten!quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:53 schreef MaffeMuis het volgende:
wat? hostje.nl of hostje.comquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:46 schreef Berkery het volgende:
[..]
Goed bezig, ik vond dit topic inderdaad terug op pagina 12 van de zoekresultaten (gezocht op 'hostje'). Als iedereen nog even een paar keer je bedrijf noemt zal dit wel omhoog schieten!
hostje staat inmiddels op pagina 8quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:46 schreef Berkery het volgende:
[..]
Goed bezig, ik vond dit topic inderdaad terug op pagina 12 van de zoekresultaten (gezocht op 'hostje'). Als iedereen nog even een paar keer je bedrijf noemt zal dit wel omhoog schieten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |