abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:26:40 #76
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_73281448
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Lekker bedrijf is dat dan. Je dacht op een ochtend 'laat ik een hosting bedrijf beginnen, lekker makkelijk geld verdienen'? En als je dat al denkt, neem dan de moeite om een degelijk reseller te nemen en niet de eerste beste hit op Google.

Niet betalen en je hele handel overzetten naar een degelijk bedrijf, want dit gaat niet meer werken in de toekomst.
Nouja, ik doe meer aan het designen van websites dan het hosten van websites.
Ik wou graag hosting die ik kon aanbieden i.c.m. de websites die ik gemaakt had.

Ik zal op zoek gaan naar een nieuwe reseller of een dedicated server.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:27:41 #77
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_73281471
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:43 schreef AcidTrance het volgende:
Ik dacht dat de hosting sector de laatste jaren dermate is geprofessionaliseerd dat er geen plek meer is voor koekenbakkers, maar nee dus
De 'echte' webhosters in Nederland (zover ik ze ken, en dat zijn er nogal wat) zijn allemaal behoorlijk professioneel. Het probleem zit over het algemeen bij de budgethosters, dit zijn over het algemeen gewoon resellers van grotere bedrijven die mbt knowhow en parate technische kennis tekort schieten.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
pi_73281523
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:19 schreef Golzuam het volgende:

Sorry, maar nee. Als jij een lekke PhpNuke draait, is dat echt wel jouw probleem en niet van de hoster. Als een hacker vervolgens een server down weet te krijgen via het lek in PhpNuke is dat zijn probleem, dat dan weer wel.
Site --> Probleem van de gebruiker
Server-> Probleem van de hoster
Ik werk zelf voor een redelijk grote webhoster en dit is globaal hoe wij dit soort taferelen benaderen. Hoewel dit bij ons nooit zou kunnen gebeuren uiteraard

Klopt dat is inderdaad het probleem van de website met PHPnuke maar andere gebruikers of de gehele server zou daar geen last van moeten krijgen. Gebruikersaccounts kan je dermate goed afschermen.
Ik ga incognito door het leven..........
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:38:17 #79
60601 Shake
the big one
pi_73281765
TerugVindPHPnuke

[ Bericht 6% gewijzigd door Shake op 01-10-2009 18:38:31 (fail) ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:42:13 #80
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_73281879
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:29 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Klopt dat is inderdaad het probleem van de website met PHPnuke maar andere gebruikers of de gehele server zou daar geen last van moeten krijgen. Gebruikersaccounts kan je dermate goed afschermen.
Precies. Ik drukte mij mss wat ongelukkig uit, maar daar komt het inderdaad op neer. De site is jouw probleem, de rest ligt echt wel bij de hoster. Een roothack (daar klinkt dit naar) heeft niks te maken met je lekke PhpNuke. Het is misschien een eerste ingang, maar vervolgens moeten er meerdere fatale lekken geweest zijn, anders krijg je echt geen hele server down.

Een beetje hoster heeft vervolgens in het datacentrum een aantal schone servers staan waar hij zo een image + backup op terug kan zetten (remote bij voorkeur), en vervolgens zijn de sites binnen twee uur weer allemaal online. Behalve de lekke site uiteraard, daar mag je eerst voor bellen en plechtig beloven dat je het lek zal dichten..
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:55:44 #81
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_73282256
Rechtsbijstand inschakelen?
stom
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:20:32 #82
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_73283041
Lachwekkend verhaal, en nog lachewekkendere reacties van die hoster.. Totaal negeren deze onzin.
Thinking about thinking of you.
pi_73283676
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:20 schreef shifto het volgende:
Lachwekkend verhaal, en nog lachewekkendere reacties van die hoster.. Totaal negeren deze onzin.
Ik zou het zeker niet negeren. Ik zou rechtsbijstand inschakelen of iemand met kennis van beveiliging van servers om een antwoord te geven.

Overigens, zoals al eerder gezegd, als je het met software voor elkaar krijgt om hardware over de zeik te krijgen, dan zijn de servers zeer kneuzerig ingericht.

Even een ander vraagje: hoe kwam je aan dat PHPNuke? Vooral budgethosters willen het nog weleens voor elkaar krijgen om het klaar te zetten om te kunnen installeren met allerlei andere lekke troep, zodat je "snel makkelijk je eigen site in kan richten". Had hij dat ook gedaan of heb je zelf PHPNuke erop geparkeerd?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73284311
Je zou eigenlijk de HOSTER aansprakelijk moeten stellen voor het feit dat je site uit de lucht was.

Het feit dat iemand via jouw site een hele server kan overbelasten zegt genoeg, dan is die hoster niet in staat zijn werk goed uit te voeren en blijft hij in gebreke.

Ik zou als eerste stap zorgen dat alles, maar dan ook, op je eigen naam staat en een backup thuis van aanwezig is (denk aan je domeinnaam, website, database, etc.) en dan hem een mooie brief sturen dat het jouw probleem niet is dat hij zijn spullen niet op orde heeft.

Een CPU in een datacenter op 82 graden Hebben ze geen airco in dat 'NedZone' ofzo? Ik heb servers die 4 CPU's vol op 100% blazen in mijn serverhok, en die komen echt niet boven de 50 graden uit.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:21:55 #85
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_73285240
Heb je rechtsbijstand, zo ja, gelijk inschakelen, laat hun het lekker regelen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_73285480
Ik zou persoonlijk niet eens je rechtsbijstand hier voor gaan gebruiken. Die hoster weet waarschijnlijk prima waar hij staat en doet gewoon een (goede) poging om iemand geld af te troggelen. Er zullen vast mensen zijn die er in trappen, maar in een rechtzaal heeft hij geen poot om op te staan.

Wacht het lekker af en als je ineens een dagvaarding op de mat krijgt kan je je rechtsbijstand bellen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_73289117
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Een CPU in een datacenter op 82 graden Hebben ze geen airco in dat 'NedZone' ofzo? Ik heb servers die 4 CPU's vol op 100% blazen in mijn serverhok, en die komen echt niet boven de 50 graden uit.
Zelfs 50 is al vrij hoog voor een goede server. Zelfs met 4 CPU's.
pi_73289518
TVP.
pi_73289695
Sjongejonge wat een taal in dat mailtje Als ie überhaupt een poot heeft om op te staan mag ie je eerst wel eens fatsoenlijk te woord staan. Ik vind het zelfs enigzins dreigend.
Oh, and that's a bad miss!
pi_73292125
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:55 schreef Waldkorn het volgende:
Rechtsbijstand inschakelen?
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:37 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik zou rechtsbijstand inschakelen
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef kevin33 het volgende:
Heb je rechtsbijstand, zo ja, gelijk inschakelen, laat hun het lekker regelen.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zou persoonlijk niet eens je rechtsbijstand hier voor gaan gebruiken.

[..]

Wacht het lekker af en als je ineens een dagvaarding op de mat krijgt kan je je rechtsbijstand bellen.
Too easy, het gemak waarmee telkenmale "rechtsbijstand!" wordt geroeptoeterd

Als TS al een RBV heeft, dekt deze 9 van de 10 keer geen geschillen die verband houden met de uitoefening van een zelfstandige onderneming.

Of TS moet een dure zakelijke RBV hebben, wat ik me nauwelijks voor kan stellen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73292459
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:58 schreef sweboy het volgende:

[..]

Zelfs 50 is al vrij hoog voor een goede server. Zelfs met 4 CPU's.
Is het ook, maar niet ondenkbaar in sommige situaties. Alles erboven moet niet mogelijk zijn.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:21:53 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73292551
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:09 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Too easy, het gemak waarmee telkenmale "rechtsbijstand!" wordt geroeptoeterd
Rechtsbijstand is dan ook een verzekering waar veel mensen vrij veel aan betalen, waar ze vaak over roepen, en waar vrijwel nooit iemand gebruik van maakt... Kan ook niet anders, advocaten zijn duur.
censuur :O
pi_73292658
Niet betalen. Dikke amateuristische bullshit wat ze roepen.

O, en zo snel mogelijk weg daar. Neem een fatsoenlijke hoster (en dan geen onzin zoals mijndomein, etc).

En geef ons eens de naam van de webhostingpartij, als je wil.

[ Bericht 27% gewijzigd door SharQueDo op 01-10-2009 23:30:20 ]
pi_73292856
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Rechtsbijstand is dan ook een verzekering waar veel mensen vrij veel aan betalen, waar ze vaak over roepen, en waar vrijwel nooit iemand gebruik van maakt... Kan ook niet anders, advocaten zijn duur.
RBV duur? Voor particulieren niet. En persoonlijk heb ik er al voor het tig-voudige profijt van gehad. Als je 'm echt nodig hebt, ben je blij dat je 'm hebt afgesloten.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73293051
T.S.,heeft je webhost wel eens contact met je gehad om je te wijzen dat je software had draaien die problemen kon veroorzaken?

Het lijkt me zoals hierboven al vaker is genoemd een gevalletje van onvoldoende beveiliging webhost.
Ik zou in ieder geval even de inhoud van je servers backuppen en andere zaken veiligstellen voordat je met je webhost hierover in conclaaf gaat en even rond kijken voor een andere webhost lijkt me ook niet onverstandig.

Veel succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:49:49 #96
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_73293337
Niet betalen!

en de volgende keer in zee gaan met een betrouwbare provider, deze kosten op jou verhalen slaat nergens op. Het beheer van de servers heb je juist uitbesteed aan hun. Als er iets misgaat op zon server, is dat hun probleem.

Hij had gewoon de site waar dit lek in zat offline moeten halen en een mailtje naar jou moeten doen om je daarvan op de hoogte te stellen.

En laat die knul eens fatsoenlijke hardware shoppen en vervolgens een snelcursus serverbeheer en omgaan met klanten volgen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:56:06 #97
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_73293513
De hoster had bij de eerste maal al contact op moeten nemen met TS om te vertellen dat één van zijn klanten/hijzelf/hackers applicaties draaien waar de server mee overbelast wordt. Ik zou vragen hoe ze erin zijn gekomen en wat ze exact hebben gedaan (details over applicaties/commando's etc). Sowieso, als de hoster zijn server deelt met klanten neem ik toch aan dat hij alles up-to-date houd en bij iedere applicatie waar toegang tot de server mogelijk is logfiles bijhoud.

Zoals ook hierboven gezegd, bestanden veilig stellen en weg daar. Voorlopig ook zeker niet betalen en om opheldering vragen zoals logfiles etc. Deze moet hij je wel geven als bewijsmateriaal, een winkel wil ook altijd het kapotte product zien voordat zij het geld terug geven .
Feyenoord Rotterdam
pi_73293593
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:13 schreef Duikelaar het volgende:
Heb je die bepalingen ook nog ergens?
Dat dus.

Als ik uitga van artikel 1 uit de AV van junga.nl (waarvan je aangaf het 1-op-1 gekopieerd te hebben van de hosting provider), zie ik geen strijd met "een van de bepalingen uit dit artikel". Nergens.

Het installeren en draaien van een CMS is in elk geval niet als verwijtbaar aan te merken, noch in strijd met het bepaalde in artikel 1. PHPNuke is in beginsel een doodnormaal CMS en geen malware.
.
pi_73293684
weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 17-02-2010 21:57:26 ]
pi_73293795
LOL:
quote:
Hi there,

I bough my domain through http://www.junga.nl , Junga was bad news from the start. I paid them to install a SMF forum and not the standart phpBB.
It took them about a week to see they couldn't run it on their server somehow. After that he paid the ¤ 5,00 for the install back.
Then the problems really started.
He couldnt host any php scripts, so I couldnt use his hosting for what I paid ¤46,- for a year. But he didnt wanted to pay the money back.
So I called my lawyer, he wanted to get it in front of a jurge.
The only way to speak with Junga is by calling an expensive ¤0,50 a minute phone number.
When Junga.nl learned about the lawyer, they paid back about ¤23,88.
Thats ¤46,- minus the domain, and minus the taxes.
I have no idea why he didnt pay me the taxes back too.

Its just a warning to you now, do not host your site on Junga.nl.
My website is in dutch and is now hosted on a free dutch host.
Its free hosting, and their services are much better then Junga's.

P.s. Half of the Junga site is not working.

P.s. my site is http://www.oisterwijk.net Its in Dutch
http://www.hotwebhostingt(...)h-junga-nl-2720.html
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')