Kortom, de koeling van de server deugt niet. Zijn probleem.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb een resellerpakket bij hem.
Hij heeft me net dit gemaild:
Er zijn kwaadwillenden de server opgekomen door phpnuke die je draait op een van je websites.
Phpnuke wordt al enige tijd niet meer ontwikkeld en is ook gewoon onveilig.
Je hebt nog mazzel dat de factuur nog relatief laag is, de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
De mensen die de server hebben gehackt zaten de server over de zeik te helpen.
Gisteren sloeg de server uit bij een temperatuur van 82 graden, als hij niet was uitgeslagen was de server helemaal kapot gegaan en was de schade aanzienlijk hoger geweest.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:40 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En dit e-mailtje krijg je van een bedrijf? Ik zou niet eens reageren, wat een taal...
Blijkbaar niet goed genoeg om te voorkomen dat ie je probeert een poot uit te draaien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:53 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.
Dat maakt alles NOG triester.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:53 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de eigenaar van het bedrijf persoonlijk ken.
Heb je die bepalingen ook nog ergens?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:04 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Hmm, er staat dit:
1.7 XX heeft het recht met onmiddellijke ingang de cliënt af te sluiten, de ruimte te blokkeren, de overeenkomst te ontbinden of andere maatregelen te nemen die haar geraden voorkomen indien zij op grond van haar ter beschikking staande informatie vermoedt dat de cliënt de beschikbare ruimte gebruikt in strijd met één van de bepalingen in dit artikel. In dit geval heeft Opdrachtgever geen recht op restitutie van enige vooruitbetaalde gebruiksvergoeding of vergoeding van schade. XX behoudt zich het recht voor om de eventuele schade die in verband hiermee is geleden op de Opdrachtgever te verhalen.
Heeft hij dan dezelfde kosten ook op jou proberen te verhalen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:23 schreef PiRANiA het volgende:
Klopt het dat het bij mijndomein gehost is of heb ik het verkeerd?
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:43 schreef Duikelaar het volgende:
TS. Wat heb je met Junga.nl te maken? Dat staat onder je naam.
1.7 van de algemene voorwaarden die je eerder post in dit draadje komen exact overeen met de voorwaarden van Junga.
Reclame maken voor een bedrijf dat jou nu een poot uit wil draaien? Of zoek je naar argumenten om een klant te naaien?
Niet mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.
De AV heb ik gekopieerd van dat andere bedrijf.
Maar goed, webhoster dringt nu aan op een betalingsregeling.
Negeren?
Moeilijk...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
nee, Junga.nl is mijn webdesign bedrijf. Hosting doe ik erbij.
De AV heb ik gekopieerd van dat andere bedrijf.
Maar goed, webhoster dringt nu aan op een betalingsregeling.
Negeren?
Niet redelijkerwijs...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:12 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Moeilijk...
1 van de bepalingen waarin 1.7 naar refereert was :
'Het in gang zetten of laten voortbestaan van processen waarvan redelijkerwijs kan worden vermoed dat dit de overige gebruikers van het Internet hindert of de Diensten nadelig beïnvloedt.'
http://www.jungaservers.nl/av.php
PHPNuke kan gezien worden als 1 van die processen. Maar kan men van jou (opdrachtgever) redelijkerwijs verwachten dat je wist dat PHPNuke de diensten nadelig zou beinvloeden?
Maw je hebt PHPNuke geinstalleerd. Wist je dat dit programma voor problemen zou kunnen zorgen?
Je krijgt een PMquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:14 schreef AcidTrance het volgende:
Als hostingbedrijf lever je toch een dienst, dan is datzelfde hostingbedrijf verantwoordelijk voor het correct faciliteren van de dienst of ben ik nou gek.
Dat PHPnuke of whatever niet werkt of voor problemen zorgt is dan de verantwoording van het hostingbedrijf. Jij als consument hoeft en kan niet weten dat PHPnuke onveilig is, jij kan tenslotte PHPnuke installeren. Stel er staat in de kleine lettertjes dat het verboden is om PHPnuke te installeren dan wordt het een ander verhaal. Overigens zijn er tig CMS/Blog projecten die ook niet 100% veilig zijn.
Dat de CPU 82 graden wordt is een dermate ander probleem, het is bijna onmogelijk dat jij als consument met een hosting pakket de aanstichter bent van dit probleem.
Ik weet niet wie de achter dit hostingbedrijf zit maar we hebben (weet ik zeker) te maken met amateurtjes.
Wacht even... Eerst was de server uitgevallen door oververhitting, daarna was het nodig om backups terug te zetten? Je raakt geen data kwijt als de CPU door oververhitting uitschakelt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
Specificatie van de manuren:
16:30 - 18:00 - 2 engineers locatie NedZone, 1 engineer van XX, 1 engineer ingehuurd
16:30 - 17:00 rijden naar dc
17:00 - 18:00 herstarten server en probleem herleiden
18:00 - 00:00 - 1 engineer locatie NedZone, 1 engineer ingehuurd
18:00 - 20:00 httpd functioneert niet meer na restart, onderzoeken waarom httpd niet meer functioneert en errors oplossen.
Om 20.00 uur kwam de conclusie dat de server gehackt was via de user en moest er een oplossing gezocht worden hiervoor heeft de engineer die op dat moment nog bezig was contact met mij gehad tot 20:15 ongeveer.
20:15 - 20:45 server klaar gemaakt om te kunnen backuppen
20:45 backups ingestart
21:30 backups overpompen van NedZone naar Haarlem
22:30 2e serie backups instarten (betreft 1 user die apart overgezet moet worden wegens aparte configuratie)
23:30 2e serie backups overpompen van NedZone naar Haarlem
20:30 - 00:00 - 1 engineer locatie Haarlem, 1 engineer van XX
20:30 - 21:30 uur andere servers ophangen en installeren (locatie Haarlem) om de klanten op de server die niet meer functioneerd over te kunnen zetten.
21:30 - 22:30 uur ontvangen backups vanuit NedZone.
22:30 - 00:00 backups terug draaien in Haarlem / tevens ontvangst 2e serie backups
00:00 - 01:00 terug draaien 2e serie backups
Dit is een globaal schema van wat er gedaan is, uiteraard komt er veel meer bij kijken dan omschreven er is tussentijds ook steeds contact geweest met mij persoonlijk omdat ik op kantoor op afstand mee zat te werken uiteraard. De engineers kunnen niet alles doen. Tevens staat erbij op welke locatie wie aanwezig is geweest, tot 18:00 uur waren dit één engineer van ons en een ingehuurde engineer daarna enkel de ingehuurde engineer en op locatie Haarlem waren twee engineers aan het werk waarvan ik er eentje even op deze situatie heb gezet omdat het anders ook nog eens extra geld had gekost voor nog een engineer met reistijd e.d. want die had in dat geval 1,5 uur moeten rijden.
Zoals je ziet zijn er heel wat uurtjes gemaakt, ik denk dat ik schappelijk genoeg ben geweest door het aantal in rekening gebrachte uren al iets te verminderen, tevens heb ik ook de herinstallatie kosten en uren die hedenochtend aan de server in Nedzone zijn verricht ook niet doorberekend al had ik dit wel kunnen doen. En dan valt dit nog mee hoor, je moet eens een router probleem hebben daar moet een engineer voor ingehuurd worden die kost 240 euro per uur. Dan vallen deze jongens nog wel mee.
Dit is niet (helemaal) waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:17 schreef HarryP het volgende:
De beheerder van de server (niet jij) is verantwoordelijk voor de beveiliging.
Jij bent immers ook slachtoffer van een hacker..
Sorry, maar nee. Als jij een lekke PhpNuke draait, is dat echt wel jouw probleem en niet van de hoster. Als een hacker vervolgens een server down weet te krijgen via het lek in PhpNuke is dat zijn probleem, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:14 schreef AcidTrance het volgende:
Als hostingbedrijf lever je toch een dienst, dan is datzelfde hostingbedrijf verantwoordelijk voor het correct faciliteren van de dienst of ben ik nou gek.
Dat PHPnuke of whatever niet werkt of voor problemen zorgt is dan de verantwoording van het hostingbedrijf. Jij als consument hoeft en kan niet weten dat PHPnuke onveilig is, jij kan tenslotte PHPnuke installeren. Stel er staat in de kleine lettertjes dat het verboden is om PHPnuke te installeren dan wordt het een ander verhaal. Overigens zijn er tig CMS/Blog projecten die ook niet 100% veilig zijn.
Grappig, het lijkt me sterk dat zo iemand 240 euro per uur kost. Detachering zou rond de 60/70 euro per uur zijn, iets extra's voor avond maar 240 is belachelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:59 schreef Pindabroodje het volgende:
Specificatie van de manuren:
En dan valt dit nog mee hoor, je moet eens een router probleem hebben daar moet een engineer voor ingehuurd worden die kost 240 euro per uur. Dan vallen deze jongens nog wel mee.[/i]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |