Ik ben mijn van geen kwaad bewust.quote:
Hmm, er staat dit:quote:
Dit zei hij in de mail:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:08 schreef Conflict het volgende:
Zat er een specificatie bij?
Ik zou anders om alle informatie vragen en specificaties van alle gemaakte kosten en een duidelijke onderbouwing.
Dan moet hij de schade verhalen op de hacker.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:03 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ik ben mijn van geen kwaad bewust.
Hij zegt dat een van mijn domeinen is gehackt, en dat daardoor er een aanval op zijn server is gepleegd.
nee, je dient altijd op de hoogte gesteld te worden van werkzaamheden die gemaakt worden op jouw kosten, tenzij je hiervoor van tevoren toestemming hebt verleend. Als de provider via jouw server schade heeft geleden, moet ie eerst eens kijken naar zijn eigen beveilingsvraagstuk, waarmee je hem ook om de oren kan slaan, want misschien loop jij hierdoor ook wel risico.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:17 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Dit zei hij in de mail:
We hebben 11,5 manuren gemaakt waarvan 3 binnen kantooruren en 8,5 buiten kantooruren. Hierbij heb ik de tijd voor die 3 uur al opgerekt naar 18.00 uur om wat kosten te besparen.
Tevens heb ik 7 uur buiten kantooruren in rekening gebracht ipv 8,5 uur
Er zat een specificatie bij de mail.
Ik heb ook al gemaild waar precies de fout zat in mijn pakket.
Maar ben ik gewoon niet fucked door die Voorwaarden?
Behalve als jij bv. oude forum-software gebruikt die gehackt wordt waarna de hacker jouw server gebruikt om data op te halen / te versturen waardoor jij zwaar over je limiet gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Ik zou hem een link naar een security bedrijf als tunix sturen. Hij is verantwoordelijk voor veiligheid, niet jij.
ik keek al even naar zijn storingsarchief:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef _Led_ het volgende:
Whehehe, en je runt zelf een webhosting bedrijf @ http://www.junga.nl ?
Dat klinkt vrij aannemelijk, en ik denk dat het best verwijtbaar is als je een oude versie van PHPnuke draait waarvan bekend is dat er hacks voor zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb een resellerpakket bij hem.
Hij heeft me net dit gemaild:
Er zijn kwaadwillenden de server opgekomen door phpnuke die je draait op een van je websites.
Phpnuke wordt al enige tijd niet meer ontwikkeld en is ook gewoon onveilig.
Je hebt nog mazzel dat de factuur nog relatief laag is, de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
De mensen die de server hebben gehackt zaten de server over de zeik te helpen.
Gisteren sloeg de server uit bij een temperatuur van 82 graden, als hij niet was uitgeslagen was de server helemaal kapot gegaan en was de schade aanzienlijk hoger geweest.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Wat een amateuristisch mailtje. Lekker serieus nemen zo'n kerel die zijn security niet in orde heeft. Laat hem die schade maar verhalen op zijn ICT-ers die de security moeten regelen.. waarschijnlijk is hij het zelf en is het balletje weer rondquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb een resellerpakket bij hem.
Hij heeft me net dit gemaild:
Er zijn kwaadwillenden de server opgekomen door phpnuke die je draait op een van je websites.
Phpnuke wordt al enige tijd niet meer ontwikkeld en is ook gewoon onveilig.
Je hebt nog mazzel dat de factuur nog relatief laag is, de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
Gisteren sloeg de server uit bij een temperatuur van 82 graden, als hij niet was uitgeslagen was de server helemaal kapot gegaan en was de schade aanzienlijk hoger geweest.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
en gelijk een factuur erbij stoppen voor dat adviesquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Ik zou hem een link naar een security bedrijf als tunix sturen. Hij is verantwoordelijk voor veiligheid, niet jij.
Oke!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:30 schreef _Led_ het volgende:
Het belangrijkste is nu :
NIKS toezeggen, NERGENS aansprakelijkheid / verantwoordelijkheid toegeven.
Gewoon de komende paar dagen zelf even een goed documentje samenstellen met argumenten waarom je niet betaalt, en waarom het onder zijn eigen verantwoordelijkheid valt.
Doe dit even samen met wat andere mensen, meer koppen hebben meer inzicht.
Het liefst iemand erbij die rechten gestudeerd heeft, en iemand die veel van internet/netwerken weet.
Succes, het moet niet zo moeilijk zijn om dit af te wimpelen hoor.
Dan moet de hoster je wijzen op de onveiligheid en eventueel je account uitzetten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Behalve als jij bv. oude forum-software gebruikt die gehackt wordt waarna de hacker jouw server gebruikt om data op te halen / te versturen waardoor jij zwaar over je limiet gaat.
In dat geval is het redelijk verwijtbaar.
Yup, maar jij bent nog wel verantwoordelijk voor de verstookte bandbreedte op jouw account.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dan moet de hoster je wijzen op de onveiligheid en eventueel je account uitzetten.
ik kan wel bevestigen dat het een amateuristisch mailtje is..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:27 schreef L-IS het volgende:
[..]
Mocht je hulp nodig hebben, contact me. Breng je eventueel graag in contact met mensen die mijn conclusie kunnen bevestigen.
Bandbreedte verbruiken is heel wat anders dan een cpu te heet laten worden natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup, maar jij bent nog wel verantwoordelijk voor de verstookte bandbreedte op jouw account.
Ten slotte kan je hoster er niks aan doen dat jij ouwe software gebruikt hebt waardoor een kwaadwillend persoon binnen kon komen en jouw bandbreedte kon verstoken.
HAHAHAHAHAquote:de server is in één week tijd 2 keer uitgeslagen door een te hoge processor temperatuur.
Hangt er vanaf wat voor processor je hebtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:38 schreef Adfundum het volgende:
82 graden is toch niet extreem hoog?
En dit e-mailtje krijg je van een bedrijf? Ik zou niet eens reageren, wat een taal...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:23 schreef Pindabroodje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |