Die credits kunnen naar Shi.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:31 schreef pea4fun het volgende:
Iemand hier op fok schreef eens een leerzame tutorial voor PS, deze vergt enige oefening, maar kan ook tot mooi resultaat leiden, die heb ik in een word documentje opgeslagen en vind je hier verzachten van de huid
Helaas weet ik niet meer wie het schreef en kan ik dus geen credits geven
Misschien kun je een printscreen maken van het lagenvenster, zodat we kunnen zien wat voor laag het probleem geeft. Het is zo een beetje moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:59 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik probeer een layer te openen in de filter gallery maar die optie is niet beschikbaar bij die laag. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt.
Leuk maar je hebt een paar kleine schoonheidsfoutjes waardoor ik al zag dat de onderste foto een photoshop was terwijl ik van onderen naar boven scrollde.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:25 schreef JDx het volgende:
Vandaag ook even aan het kloten geweest:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Grote versie op: JayNL.com
Heb het inmiddels uitgevogeld. Toch bedankt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Misschien kun je een printscreen maken van het lagenvenster, zodat we kunnen zien wat voor laag het probleem geeft. Het is zo een beetje moeilijk te zeggen.
Lens blur.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef Keios het volgende:
Is er een manier om te blurren zoals een radial blur maar dan niet met de focus in het midden maar bevoorbeeld ergens links, waar hetgene staat waar je de focus op wil leggen?
Ik vind het maar niet.
THX
bij de functie radial blur kan je gewoon het punt verplaatsen in het popup schermpjquote:Op woensdag 17 november 2010 22:15 schreef Keios het volgende:
Kun je iets meer uitleg geven please? Hoe kun je uw focuspunt kiezen (of zoiets)?
oh dank je! dit is fantastisch!quote:Op woensdag 17 november 2010 23:17 schreef Kamermans het volgende:
[..]
bij de functie radial blur kan je gewoon het punt verplaatsen in het popup schermpj
voorbeeld van google:
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt de maat van die Deagle wel hoor.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
En het pistool ziet te groot uit op de foto. Een desert eagle is volgens mij wat kleiner.
alle foto's in een nieuw bestand in een laag slepenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:40 schreef Mirjam het volgende:
vraagje!
ik heb 16 foto's geopend in photoshop, en ik wil ze allemaal zien als layer in die rechtrbalk, maar dat doet photoshop niet
hij laat enkel de foto zien die ik op dat moment geselecteerd heb
hoe krijg ik PS zo ver dat ik dus al die 16 geopende foto's in die zijbalk zie, en ze dus tegelijk kan selecteren?
hoe doe ik dat precies?quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
alle foto's in een nieuw bestand in een laag slepen
open al je bestandenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe doe ik dat precies?(ik snap het niet, sorry)
thanks!quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
open al je bestanden
zet ze zo dat je kleine schermpjes hebt
pak t pijltjestool
en sleep de ene foto van t ene scherm naar het andere scherm
en doe de rest ook naar dat andere scherm slepen
dan heb je ze allemaal in 1 bestand als lagen
Het is een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je ze ondertussen natuurlijk al geopend hebt, maar voor de volgende keer (of als je een keer enorm veel foto's als individuele layers in één bestand wilt openen) is dit een snellere manier:quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:40 schreef Mirjam het volgende:
vraagje!
ik heb 16 foto's geopend in photoshop, en ik wil ze allemaal zien als layer in die rechtrbalk, maar dat doet photoshop niet
hij laat enkel de foto zien die ik op dat moment geselecteerd heb
hoe krijg ik PS zo ver dat ik dus al die 16 geopende foto's in die zijbalk zie, en ze dus tegelijk kan selecteren?
dat is wat ik eigenlijk zocht, haske bedanktquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Het is een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je ze ondertussen natuurlijk al geopend hebt, maar voor de volgende keer (of als je een keer enorm veel foto's als individuele layers in één bestand wilt openen) is dit een snellere manier:
Als je naar File -> Scripts -> 'Load Files into Stack' gaat kom je in een schermpje waar je de bestanden kunt selecteren. Bij Browse zoek je uiteraard alle foto's op die je wilt openen. Wel even zorgen dat 'Attempt to automatically align' uitgevinkt staat, anders gaat 'ie de verschillende layers zitten mergen.
Hoe dan ook, als je dan op OK klikt zullen alle bestanden die je daar geselecteerd hebt als individuele layers worden geopend. Hoef je dus niet handmatig te gaan zitten slepen.
Ik heb thuis wel een action die er filmstrips van maakt, misschien dat je zoiets bedoelt. Ik kijk vanavond even voor je.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:54 schreef MaximumRush het volgende:
Even een kick.
Ik ben op zoek naar tutorial van hoe ik foto's eruit kan laten zien als echte foto's. Dus een glansje overheen, schaduw ed.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Crossprocessen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:24 schreef Kuhly het volgende:
Hoi,
Ik had even een vraagje.
Ooit vertelde mij iemand een naam van een techniek, waardoor je foto's als deze kreeg: http://hardsoftgeek.com.a(...)sunset_1680x1050.jpg
Het was iets met meerdere foto's maken en dan over elkaar heen "leggen". (Of gewoon een naam voor deze style van bewerken?)
Toen fijn googlen en vond ik dan ook een hoop mooie foto's. Alleen nu heb ik geen idee meer hoe dat heet. Weet iemand dat?
HDR?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:24 schreef Kuhly het volgende:
Hoi,
Ik had even een vraagje.
Ooit vertelde mij iemand een naam van een techniek, waardoor je foto's als deze kreeg: http://hardsoftgeek.com.a(...)sunset_1680x1050.jpg
Het was iets met meerdere foto's maken en dan over elkaar heen "leggen". (Of gewoon een naam voor deze style van bewerken?)
Toen fijn googlen en vond ik dan ook een hoop mooie foto's. Alleen nu heb ik geen idee meer hoe dat heet. Weet iemand dat?
Komt het misschien omdat het je background-layer is?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mijn clone stamp functie doet vreemd. Doet z'n werk wel, maar maakt het donkerder. Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Nee, doet het ook met losse bestanden.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Komt het misschien omdat het je background-layer is?
Wat je kan doen is de correctielaag die je wilt toepassen voorzien van een masker, met daarin de selectie van je hond.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!
Ik ben weer eens met photoshop aan het spelen, en ik kom ergens niet uit.
Ik wil een deel van mijn foto anders aanpassen dan de rest.
Op de foto staat mijn hond in het kreupel hout, de kleur van de hond komt niet zo mooi uit, dus ik wil wat aan de kleurbalans doen. Nou kan ik de hond selecteren met mijn magic wand, en dan?
Hoe was ik dan alleen mijn hond aan?
Heb het zo net geprobeerd, maar toen ging ie alles eromheen aanpassen, en niet de hond. Heb ik alles eromheen geselcteerd met de magic wand, maar ook dat mocht niet baten.
Help...
hoe heb je het nu opgelost dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Haha, ja sorry.![]()
Dankjewel in ieder geval.Ik ga daar ook eens mee spelen.
Hond selecteren met magic wand. Layer -> New adjustment layer -> color balance. Rood omhoog, geel omlaag. En daar kwam mijn hondje.quote:
De omgeving heb ik ook nog helemaal niks aan gedaan, dat komt zo. Ik wilde eerst het hondje er uit laten springen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:24 schreef JDx het volgende:
Jammer dat de omgeving nu wel heel kleurloos is.
Ooh! Dat ga ik inderdaad eens proberen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef very het volgende:
Selectie werkte hier wel lekker. Maar als je ECHT goed wilt selecteren, moet je dit eens proberen:
Wowquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef very het volgende:
Selectie werkte hier wel lekker. Maar als je ECHT goed wilt selecteren, moet je dit eens proberen:
Volgens mij bedoel je een laagmasker met daarop een gradient van wit (100% transparant) naar zwart (0% transparant).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:39 schreef MrNiles het volgende:
is het mogelijk om een transparante verlooplaag te maken
en dan van bijv links 100% transparant en rechts 0% transparant, geen kleur dus alleen transparant
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:39 schreef MrNiles het volgende:
is het mogelijk om een transparante verlooplaag te maken
en dan van bijv links 100% transparant en rechts 0% transparant, geen kleur dus alleen transparant
Het is niet ons gebrek aan kennis, er is gewoon geen oplossing.quote:
Met meer dan 5 megapixel kun je een heel eind komen, maar dat zullen ze daar inderdaad niet hebbenquote:
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 01:39 schreef very het volgende:
[..]
@InTrePidIvity
Refine edge gaat hier ook niks mee kunnen, ben ik bang.
Hollywood blijft in Films en series maar bezig met de computer als toverdoos neer te zetten, vraag me af waarom dat toch zo is en blijft. Ook (mobile) telefoons en het lokaliseren ervan als de boef belt. Informatie Technologie wordt aan de ene kant als tovenarij neergezet, en aan de andere kant hebben ze geen enkel benul wat er wel mogelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 01:39 schreef very het volgende:
[..]
Het is niet ons gebrek aan kennis, er is gewoon geen oplossing.
Enige oplossing is een hogere resolutie foto gebruiken.
This isn't real:
@InTrePidIvity
Refine edge gaat hier ook niks mee kunnen, ben ik bang.
Vind je? Ik vind het er super crap uitzien.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.
[ afbeelding ]
Soit, vind het er uit zien als een 10e copie van een frame uit een ZW film uit de jaren 20. Maar als dat effect gewild is..quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef very het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het er super crap uitzien.
Dan kan je beter heel die haarrand zwart maken en met een hairbrush zelf wat haren toevoegen
quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Stel je hebt onderstaande foto en die vergroot je naar 1080 pixels hoog.
Hoe krijg je dat vieze grijs/zwarte om het lichte gedeelte in dat plaatje heen goed zwart?
Lijkt me dat Schenkstroop wel hoopt op een enigszins degelijk resultaat, denk je niet?quote:
Ik heb precies hetzelfde als ik het RAW bestand rechtstreeks open in photoshop, dus dat zal het wel niet zijnquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:59 schreef ries89 het volgende:
Hoe staan je export instellingen van Lightroom naar Photoshop? Het lijkt alsof je een hele lage resolutie naar Photoshop exporteert. Anders misschien even controleren of je camera, Lightroom en Photoshop in dezelfde kleurruimte werken? Al weet ik niet zeker of dit blokkerige kan ontstaan door meerdere keren van kleurruimte te wisselen. Het lijkt zo het meest op een lage resolutie.
Hmm, misschien is dat het wel jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:04 schreef Omniej het volgende:
Wat is je zoomniveau in Photoshop? Het valt mij namelijk ook wel eens op dat een afbeelding er op ronde zoomniveaus (50% bijvoorbeeld) beter uitziet dan op bijvoorbeeld 44,86% ofzo, als de zoom is aangepast aan je schermformaat dus.
Ik neem althans aan dat het blokkerige verdwenen is als je de foto op 100% weergeeft?
Boeie....zo lang het er op 100% maar goed uit ziet, toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:05 schreef een2drie het volgende:
Op 25% ziet hij er inderdaad wel goed uit, maar op bijvoorbeeld 23% weer niet...
Klopt, maar het is alsnog erg irritant.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:15 schreef very het volgende:
[..]
Boeie....zo lang het er op 100% maar goed uit ziet, toch?
Dat klopt, 25, 50 en 100% gaan vaak goed.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:05 schreef een2drie het volgende:
Op 25% ziet hij er inderdaad wel goed uit, maar op bijvoorbeeld 23% weer niet...
Precies, dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:05 schreef een2drie het volgende:
Je kan toch gewoon ff door die kartelrandjes heen kijken?quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:09 schreef Omniej het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik dus.Het komt er eigenlijk op neer dat een foto er goed uit blijft zien als hij in stappen van 50% wordt verkleind. Dus inderdaad 100%, 50, 25, 12,5...
Ik stoor me daar ook elke keer aan moet ik zeggen. Vaak word je dan gedwongen om een foto net ietsje groter weer te geven waardoor de randen buiten beeld vallen, of juist net wat kleiner natuurlijk waardoor je ruimte weggooit.
Mag hopen dat Adobe daar een keer iets op vindt.
Da's ziek!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef very het volgende:
Persoonlijk zou ik iets meer van die glinstering/reflectie in d'r haar behouden. Nu wordt het 1 zo'n donkere massa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:37 schreef Pulzzar het volgende:
ff iets pimpen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een foto van Björk bewerkt om haar wat aantrekkelijker te maken, maar op zo'n manier dat het nog steeds een natuurlijke foto lijkt.
Dat ziet er al wat beter uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:58 schreef very het volgende:
Ik heb even een 5 minuten-edit gedaan over het origineel:
[ afbeelding ]
Dat is niet het enige wat je beter niet had kunnen doen...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:28 schreef Pulzzar het volgende:
Vandaar die foto van Björk. 's kijken of ik ook zo'n photoshop kon maken. Wat ik achteraf beter niet had kunnen doen, is het effect soften portrait gebruiken. Hierdoor is haar haar ook donkerder geworden.
Correctie, door het juist wel te doen leer je van je fouten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef very het volgende:
[..]
Dat is niet het enige wat je beter niet had kunnen doen...
Truequote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:21 schreef Cryothic het volgende:
Correctie, door het juist wel te doen leer je van je fouten.
Door niks te doen, leer je ook niks
Wat zeik je nou man. Reageer eens normaalquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef very het volgende:
[..]
Dat is niet het enige wat je beter niet had kunnen doen...
Mag ik alleen reageren als ik positief commentaar heb?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:47 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Wat zeik je nou man. Reageer eens normaal
Dat kan je toch ook meteen zeggen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:03 schreef very het volgende:
[..]
Dus...ipv mekkeren omdat ik eerlijk ben, kan je ook gewoon vragen wat er dan wel zoal nog meer beter kan. Want dat is uiteindelijk wat je wilt weten, hoop ik?
Dat kan, maar een photoshop werkje grondig analyseren en duidelijk omschrijven wat er mis is en beter kan kost ook tijd.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat kan je toch ook meteen zeggen?
Je nam anders wel de tijd om het zelf beter te doen. Had ook niemand om gevraagd.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:43 schreef very het volgende:
[..]
Dat kan, maar een photoshop werkje grondig analyseren en duidelijk omschrijven wat er mis is en beter kan kost ook tijd.
En ik wil er best tijd insteken, maar dan wel op verzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |