Volgens mij bedoel je een laagmasker met daarop een gradient van wit (100% transparant) naar zwart (0% transparant).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:39 schreef MrNiles het volgende:
is het mogelijk om een transparante verlooplaag te maken
en dan van bijv links 100% transparant en rechts 0% transparant, geen kleur dus alleen transparant
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:39 schreef MrNiles het volgende:
is het mogelijk om een transparante verlooplaag te maken
en dan van bijv links 100% transparant en rechts 0% transparant, geen kleur dus alleen transparant
Het is niet ons gebrek aan kennis, er is gewoon geen oplossing.quote:
Met meer dan 5 megapixel kun je een heel eind komen, maar dat zullen ze daar inderdaad niet hebbenquote:
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 01:39 schreef very het volgende:
[..]
@InTrePidIvity
Refine edge gaat hier ook niks mee kunnen, ben ik bang.
Hollywood blijft in Films en series maar bezig met de computer als toverdoos neer te zetten, vraag me af waarom dat toch zo is en blijft. Ook (mobile) telefoons en het lokaliseren ervan als de boef belt. Informatie Technologie wordt aan de ene kant als tovenarij neergezet, en aan de andere kant hebben ze geen enkel benul wat er wel mogelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 01:39 schreef very het volgende:
[..]
Het is niet ons gebrek aan kennis, er is gewoon geen oplossing.
Enige oplossing is een hogere resolutie foto gebruiken.
This isn't real:
@InTrePidIvity
Refine edge gaat hier ook niks mee kunnen, ben ik bang.
Vind je? Ik vind het er super crap uitzien.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.
[ afbeelding ]
Soit, vind het er uit zien als een 10e copie van een frame uit een ZW film uit de jaren 20. Maar als dat effect gewild is..quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat betreft het zwarte gedeelte is het een prima oplossing, alleen zal je het gezicht of haar nooit zo scherp krijgen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef very het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het er super crap uitzien.
Dan kan je beter heel die haarrand zwart maken en met een hairbrush zelf wat haren toevoegen
quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Stel je hebt onderstaande foto en die vergroot je naar 1080 pixels hoog.
Hoe krijg je dat vieze grijs/zwarte om het lichte gedeelte in dat plaatje heen goed zwart?
Lijkt me dat Schenkstroop wel hoopt op een enigszins degelijk resultaat, denk je niet?quote:
Ik heb precies hetzelfde als ik het RAW bestand rechtstreeks open in photoshop, dus dat zal het wel niet zijnquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:59 schreef ries89 het volgende:
Hoe staan je export instellingen van Lightroom naar Photoshop? Het lijkt alsof je een hele lage resolutie naar Photoshop exporteert. Anders misschien even controleren of je camera, Lightroom en Photoshop in dezelfde kleurruimte werken? Al weet ik niet zeker of dit blokkerige kan ontstaan door meerdere keren van kleurruimte te wisselen. Het lijkt zo het meest op een lage resolutie.
Hmm, misschien is dat het wel jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:04 schreef Omniej het volgende:
Wat is je zoomniveau in Photoshop? Het valt mij namelijk ook wel eens op dat een afbeelding er op ronde zoomniveaus (50% bijvoorbeeld) beter uitziet dan op bijvoorbeeld 44,86% ofzo, als de zoom is aangepast aan je schermformaat dus.
Ik neem althans aan dat het blokkerige verdwenen is als je de foto op 100% weergeeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |