SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Vandaar dus de Binana...quote:Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is een goede reden om een wat dunnere doek aan te schaffen![]()
Hier is het als ze in slaap valt in de doek ook altijd zweten
Ja, je hebt prima variatie zo te lezenquote:Op donderdag 24 september 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vandaar dus de Binana...
En anders zou ik dus overgaan op mijn Ellaroo...
Ik heb 4 verschillende doeken (Binana, draagdoek.nl, Ellaroo en Storch).
Lijkt mij precies genoeg variatie.
Enige doek die ik nog heel graag zou willen hebben is de Hopp Cairo, omdat ik hem zo vreselijk mooi vind, maar onze financiele middelen zijn momenteel voor andere dingen gereserveerd.
Oeh mooie doek!quote:Op donderdag 24 september 2009 21:44 schreef cattie het volgende:
Dat is toch de standaard Didymos breedte?
Ik heb weer een draagdoek gekocht! Eeen didymos indio Sky, uitgekomen in de maand van Ive's geboorte. Ik heb hem op ebay gewonnen. Nu duimen dat alles goed gaat.![]()
Jammer dat ze het niet echt wat vindenquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef Macka66 het volgende:
Grijs, ogen dicht!Hier de 'verkeerde kant' van de linnen gekko's. Ik vind het ook een fijne doek, maar mijn dametjes hebben er jammer genoeg niet zoveel mee.
[ afbeelding ]
hier hoek ik de knietjes van een draagpop
Die Ellipsen lind-türkis op Ebay had ik ook al gezien ja. Maar ik vind het veel fijne om mijn lokale draagfan te kunnen ondersteunen
En ik wou nog even zeggen dat ik die foto van kleine Troel met dragertje in het vorige deel zo leuk vond!
FWCC, das de enige die ik ken..quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:50 schreef oeke het volgende:
Vicky, welke knoop doe je? Want Ko kan heel goed om zich heen kijken, wel zeg maar links en rechts en schuinachter mij, dus niet naar voren, maar hij heeft genoeg te zien.
En anders inderdaad op je rug, misschien.
Die gecko's zijn vrolijk zeg!![]()
Jammer trouwens dat elipsen niet die sprankel heeft, Pvoess. Maar je gecko's gelukkig wel, en je kapok?
Macka, gefeliciteerd met je nieuwe elipsen!![]()
die ga ik eens proberenquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:58 schreef tessie het volgende:
Vicky, als je die FWCC doet zoals het filmpje in de OP, dan kan Tess toch gewoon opzij kijken? Ik draag Graeme ook zo, en hij kijkt echt de hele tijd om zich heen. Vaak gaat hij zelfs echt opzij hangen, zodat hij ook de grond kan zien, want die is blijkbaar het interessantst.
Zeker met de doek, dan is ze dicht bij je. Ik heb Anna wel eens eerst aangekleed en geknoopt en daarna pas de prikjes laten geven. Toen was ze meteen bij me, vond ik heel fijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Even vraagje: dadelijk met Senna naar het CB en dan krijgt ze ook de eerste prikjes.
Kan ik gewoon met haar in de doek, of is het beter/handiger om met de kinderwagen te gaan?
Vereren, dat is het juiste woord. Want ik ben nog steeds niet op kraambezoek geweest bij jequote:Op vrijdag 25 september 2009 12:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
FWCC, das de enige die ik ken..
Ik denk dat ik binnenkort Macka maar eens met een bezoekje ga vereren
Dus de doek onder het kruis dat je onder het kontje maakt trekken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:08 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan dus ipv echt een buideltje te maken goed strak knopen en dan de onderrand van de doek zékeren met de staarten. Steviger en in veel gevallen ook veiliger. Hopelijk maken de foto's het wat inzichtelijk.
Let wel op dat je voldóende van de onderrail naar beneden trekt voor je het vastklemt met een doekstaart. Als je te weinig doek neemt schiet het er alsnog uit.
Das Sofort-Kaufen-Angebot wurde beendet. Artikel:hübsches Baby Tragetuch von DIDYMOS, lila/pink/rosa,230quote:
de doek heb ik geleend van P_igletquote:Op zondag 27 september 2009 21:32 schreef mrien het volgende:
Mooie doek Vicky! Doe je haar voetjes bewust nog in de doek?
ik ben verliefd op je korallequote:Op zondag 27 september 2009 15:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Das nog eens een koopje!
KD, hoe gaat het met je opflufproject?
oh misschien wel ja!quote:Op zondag 27 september 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Ow en KD kom je ook op de draagdoekmeet 14 oktober, of is Amsterdam niet goed te reizen voor je?
Ik heb een BBslen besteld. Had bij Davinia er eentje gezien en gevoeld, en ik vind het fijn voelen en de doeken zijn mooiquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:43 schreef Jula het volgende:
Oeh, ja hier ook een paar dagen geleden eenmomentje. Man op de fiets, een hand aan het stuur en in de andere hand een hond aan de lijn, baby in de babybjorn met gezicht naar voren. Daarbij zat het nog veel te los, dus een en al gebungel
![]()
Ik zou ook graag even een beroep doen op jullie doekenervaring! De tricot slen bevalt niet meer zo heel goed, dus wil ik eigenlijk snel een geweven doek aanschaffen. Nu heb ik wat rondgekeken en Ik ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn met een bb slen. Ik vind de green peas bijvoorbeeld erg mooi! Maar zijn dit fijne doeken, en in vergelijking met didymos doeken? Ik ben me ervan bewust dat het allemaal erg persoonlijk is, maar misschien valt er wel wat over te zeggen? En dan de maat, 4,60 of 4,90 bij een normaal postuur (1,75 m, 69 kg)? Als dit hele onzinnige vragen zijn omdat je gewoon in het echt moet gaan proberen en voelen, dan alvast excuses
Bedankt voor jullie snelle reacties! Miss_sly, die meet is in Amsterdam zie ik, daar woon ik in de buurt. Lijkt me wel leuk, ga ik even over nadenken!quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb een BBslen besteld. Had bij Davinia er eentje gezien en gevoeld, en ik vind het fijn voelen en de doeken zijn mooi
Ik heb ook een Didy en die vind ik ook erg fijn dragen. De BBslen is nog onderweg, dus daar heb ik zelf nog niet mee gedragen.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je ook naar de draagdoekmeet komen de 14e oktober?
Maarreh, wat ik dus dacht he, dat misschien een wollen indo wel te verven is, maar dan alleen de katoenen draden zodat je een tweekleurige wollen indio krijgt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:43 schreef Pvoesss het volgende:
Indio's komen mij echt mijn neus uit.. er zijn er zoveel![]()
En altijd maar met wit.. ik wil indio's met 2 kleuren zoals Scilla
Helaas pindakaas, een wollen indio (of elke andere wollen doek) is echt alleen zo te verven dat de wol verft. De katoen zal altijd de originele kleur blijven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:27 schreef oeke het volgende:
[..]
Maarreh, wat ik dus dacht he, dat misschien een wollen indo wel te verven is, maar dan alleen de katoenen draden zodat je een tweekleurige wollen indio krijgt.![]()
Maar ik het weet niet zeker want ik weet niet of de verf ook de wol verft. Owlet?
Nee ik heb de mijne juist net verkochtquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:17 schreef oeke het volgende:
Zeg Tex, zocht jij niet een pink millefiori silk?Er staat er een op TBW.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:50 schreef oeke het volgende:Ik heb een Zinnober maat 5 gewonnen zojuist!
ik weet helemaal niet of ik kan dragen met maat 5 en of ik wol fijn vind!![]()
Hihi, die van 59,23? Sorry door mij ben je dat kwijt aan die doek, ik zat ook mee te bieden! -58,23 als max-quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:50 schreef oeke het volgende:Ik heb een Zinnober maat 5 gewonnen zojuist!
ik weet helemaal niet of ik kan dragen met maat 5 en of ik wol fijn vind!![]()
ik loop gewoon onder t hoofd van mn vent, ook hendigquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:21 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb vandaag een paraplu gekocht. Eentje die heel handig is voor babydragers, een Senz umbrella. Ik kon 'm meteen gebruiken, en de draagpop en ik bleven droog.
was er op uit voor een consult, met de pop onder de draagcape
Hoe groot is zijn hoofd dan???quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik loop gewoon onder t hoofd van mn vent, ook hendig
Dat lijkt enorm op waar wij zijn geweest tijdens onze huwelijksreis... Thailand toevallig? (Ja,alle tropische eilanden lijken op elkaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef k_i_m het volgende:
Japura is op vakantie veel gebruikt, ondanks dat het veels te warm was om te dragen. En eigenlijk werkt het nog beter dan zo'n wegwaaiend rotparapluutje, want je kan alles lekker vastzetten.
[ afbeelding ]
Ow, die is erg mooi! De Carrageen en Tribal Sand ook trouwens... zijn die er ook in 4.7 of langer te krijgen? Ow... als manlief nou eens zou meewerken aan doekje 7...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:16 schreef Macka66 het volgende:
KoWat een heerlijke foto!
Even showen, Amazonas Berry. Had ik uit nieuwsgierigheid besteld met het idee dat ik 'm wel weer kwijt zou raken als het niks was. Maar hij blijft!
[ afbeelding ]
Hee, Nadaniks, leuk je hier te zienquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:25 schreef nadaniks het volgende:
[..]
Ow, die is erg mooi! De Carrageen en Tribal Sand ook trouwens... zijn die er ook in 4.7 of langer te krijgen? Ow... als manlief nou eens zou meewerken aan doekje 7...
Hij is wat dikker dan de oude Amazonassen, en veel minder drukpuntgevoelig. Ik kan mijn oudste (17 kg) er in op mijn rug dragen zonder pijn. Stond ik erg van te kijken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie doek Macka! Is dit een Amazonas van 100% katoen? En mag ik vragen hoe dik/dun hij is? Kan je hem met een ander merkt vergelijken? Ik had een Laguna welke ik erg dun vond, een beetje als een Ellaroo, vond hem niet heel erg lekker dragen maar hij knoopte daar entegen wel heel erg makkelijk!
We kunnen denk ik wel wachten tot 14 oktober. Echt onveilig lijkt het me niet. Vind het alleen apart vooral dat hij zijn hoofd zo naar achteren doet. Maar dat doet hij op de arm of op schoot ook wel eens als er iets heel interessants is wat hij wil zien.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef Macka66 het volgende:
Tinuviel, even kijken lijkt me idd. het handigst.
(Tenzij je het idee krijgt dat het niet veilig meer is, dan moeten we eerder wat bedenken.)
vers bij papaquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een mooie doeken komen er toch weer langs!![]()
![]()
Eli wil ook niet meer gedragen worden
Aan de ene kant vind ik het heel jammer, aan de andere kant ook wel zo rustig. beetje dubbel
Maar PR zei, als de baby er is, dan wordt hij vast zo jaloers dat hij meteen ook weer wil.
Dus wellicht een 3-mnd durende fase, en kanik alsnog gaan tandemdragen
tinu, jij draagt jair nooit op je heup, toch? wellicht wil hij gewoon meer van de wereld zien, en klappert hij niet zo met zijn hoofd als hij op je heup zou zitten.
Klopt alleen dan als jij me even weer hebt laten zien hoe ik de knoop moet doen. Toen ik het alleen deed vond ik het niet zitten. Anders woensdag 14 oktober maar weer eens mijn kennis bij spijkeren en hopen dat het blijft zitten. Ook wel zonde van jouw mooie doek, die ik anders nu niet gebruik.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:25 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, jij draagt jair nooit op je heup, toch? wellicht wil hij gewoon meer van de wereld zien, en klappert hij niet zo met zijn hoofd als hij op je heup zou zitten.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:59 schreef MeNicole2 het volgende:
Sta je in de winkel met Leander in de draagdoek komen er 2 Veerkampjes waarvan 1 hoog zwanger:
Ah kiek dah. Moei kiekn Anita ja zo heette ze echtMoei kiekn. Das jah hatstikke sjilieg. Ahgod kiek dan.
En daar kwam Anita aangehuppeld:
Och joa das sneu. Kind zit ja kats in de verdrukking. Zo kanne agee nie sloapn
Leander die ondertussen steeds verder in slaap dommeld.
Nee die van mie get gewoo in de waagn. kan ne veel better in sloapn enzo
En weg liepen ze en ikEn de mevrouw achter mij: Nee hoor is helemaal niet zielig
Pvoess als je draagjas er tegen die tijd al is, zou je die misschien naar de draagdoekmeet kunnen meebrengen? Lijkt me reuze interessant om te zien hoe die er in het echt uit ziet met je kind erin. Als het teveel is om het mee te brengen begrijp ik dat natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef Pvoesss het volgende:
Pfffff absurd he. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik de kleine in de jas draag![]()
Ze reageren nu al zo apart af en toe..
Ze doet hem gewoon aanquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:41 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Pvoess als je draagjas er tegen die tijd al is, zou je die misschien naar de draagdoekmeet kunnen meebrengen? Lijkt me reuze interessant om te zien hoe die er in het echt uit ziet met je kind erin. Als het teveel is om het mee te brengen begrijp ik dat natuurlijk.
Voordeel van eend draagdoek/ jas, geen extra baggagequote:
Dank voor de tip! Ik voel me iets te zwanger voor sociale aangelegenheden, maar ik houd de volgende meetingplannen in de gaten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:51 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, en voor jou ook dichtbij, Claudia![]()
Zolang Eli niet gedragen wil worden mag je wel mn BB Slen lenen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:46 schreef miss_sly het volgende:
hehe, het eerste doe ik al (Webkim) maar niemand wil haar doeken maanden uitlenen, natuurlijk. het tweede was ook al door mijn hoofd gegaan
maar dan moet ik schaap overtuigen, vrees ik.
weei je zeker dat die vandaag bezorgd wordt Pvoess?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit te wachten op mijn draagjas.. Maar de tnt meneer is altijd erg laat en dan kan ik geen boodschappen meer doen. En ik moet wel wachten want morgen heb ik hem dus wel nodig
Als ie altijd laat is had je beter op tijd boodschappen kunnen doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit te wachten op mijn draagjas.. Maar de tnt meneer is altijd erg laat en dan kan ik geen boodschappen meer doen. En ik moet wel wachten want morgen heb ik hem dus wel nodig
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:27 schreef tessie het volgende:I did it!
Ik heb Graeme net op mijn rug gedragen!
Het ging niet helemaal zoals het moest, het zekeren wou niet echt lukken, maar ik heb hem wel op mijn rug geslingerd (dat vond ik het engst) en geknoopt! En toen na 1 minuut snel weer losgemaakt
![]()
Dankzij Davinia die me van de week heeft laten zien hoe het moet! Thanx!!
Ik ben even naar die website gegaan, het ziet er wel comfortabel uit! En een leuk motiefjequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:10 schreef Kleurdoos het volgende:
o dat klinkt wel heel lullig he? nouja niet mijn smaakhet lijkt trouwens oranje..
zal ik of zal ik niet?
[ afbeelding ]
Die ringen zijn op zich niet groot. Wel heel erg dik en zwaar vergeleken met aluminium ringen. Maar het geeft er een exotisch tintje aanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het echt bij jullie passen!! Maar wat zijn die ringen groot zeg jeetje![]()
ik vind het rose juist wel heel mooi!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:13 schreef texelonia het volgende:
Smaken verschillen
Zweefvliegje, hij is zo uitgebracht. Ik zal nog wel een foto van de andere kant maken. Of als je toch naar de draagmeet komtneem ik hem mee. Helaas is het wel een korte maat 5... Als ik heel netjes en strak knoop kan ik hopelijk net een FWCC, maar voor een Kangaru is ie weer wat lang denk ik. Dus ik weet nog niet of ik er vriendjes mee ga worden...
[ afbeelding ]
Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven hahaquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:19 schreef Kleurdoos het volgende:
whiiii mijn ultramarin is binnen, wat leuk dat dat een tricolor is, wist ik helemaal niet
maargoed, hij gaat toch in de verf
is dat zo?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:46 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven haha
dusty rosequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:29 schreef oeke het volgende:
Jammer Pvoess, dat visjes zijn uitverkocht. Maar er komt vast nog een lading net als met Millefiori.![]()
Voor Pfau twijfel ik nog over sage green,
[ afbeelding ]
of Teal blue,
[ afbeelding ]
of dusty rose,
[ afbeelding ]
of oxblood red,
[ afbeelding ]
Ik denk de eerste.
dit heb ik dus ook. Over mijn jas knopen lijkt me echt niets, veel te dik en warm.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef oeke het volgende:
Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga oplossen van de winter. Een poncho lijkt me ook mooi.
Vorig jaar heb ik mooie zwarte wollen stof gekocht om een winterjas van te maken, toen werd ik zwanger en heb het niet gedaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:28 schreef miss_sly het volgende:
op zich moet dat ook wel zelf te maken zijun, lijkt me?
Hij was 100 euro.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:13 schreef miss_sly het volgende:
Een poncho lijkt me wat gemakkelijker zelf te maken. Van de andere kant: als een draagjas alleen een kwestie is van extra ritsen, is dat ook neit zo'n toestand.
Draagjassen zijn er echter ook wel voor redelijke prijzen, dacht ik. Die van Pvoess was niet zo vreselijk duur, toch? Dat is nog wel te doen. Kan ik voor een poncho nog altijd kijken of ik iets kan maken. Ik vind poncho's ook zo mooi
grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, tex! mooie nwe doeken heb je!
En Noah met zn poppendoek,wat onzettend schattig, zeg!![]()
![]()
macka, ook al zo'n mooie rs. ik vind het stofje wel erg mooi egienlijk
oeke, mij lijkt die groene tint juist heel mooi icm het pauw-motief.
miss_sly, volgens mij had grijs een jas gekocht bij de zeeman (?) en die zelf omgetoverd tot draagjas. mss kan je haar ff pm'en hoe ze dat gedaan heeft. (of 63 delen van dit topic doorspitten)
nee was echt een jas.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
Wil je meteen zacht? Leliesquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil een lelies of zink ringsling maar ik kan niet kiezen
Dan wordt het linnen of hennepquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:35 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik vind de lelies heel mooi. Maar ik wil vooral lekker sterk als ringsling voor als ze straks een grote dame is en loopt en ik hem gewoon mee kan slepen voor als ze het zat is![]()
Didymos heeft Zwartye gecko's met linnen als ringsling *klik*.quote:
nie waor, ze had ook een no-sew ponchoquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |