abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2009 @ 21:26:24 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083672
Dat is een goede reden om een wat dunnere doek aan te schaffen

Hier is het als ze in slaap valt in de doek ook altijd zweten
pi_73083758
Hier alleen de kant van haar hoofdje waarmee ze tegen mij aanlag dat wat vochtig wordt, maar dat vind ik wel logisch. ze lijkt er geen last van te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 september 2009 @ 21:32:40 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083835
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is een goede reden om een wat dunnere doek aan te schaffen

Hier is het als ze in slaap valt in de doek ook altijd zweten
Vandaar dus de Binana...
En anders zou ik dus overgaan op mijn Ellaroo...
Ik heb 4 verschillende doeken (Binana, draagdoek.nl, Ellaroo en Storch).
Lijkt mij precies genoeg variatie.
Enige doek die ik nog heel graag zou willen hebben is de Hopp Cairo, omdat ik hem zo vreselijk mooi vind, maar onze financiele middelen zijn momenteel voor andere dingen gereserveerd.
pi_73083965
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vandaar dus de Binana...
En anders zou ik dus overgaan op mijn Ellaroo...
Ik heb 4 verschillende doeken (Binana, draagdoek.nl, Ellaroo en Storch).
Lijkt mij precies genoeg variatie.
Enige doek die ik nog heel graag zou willen hebben is de Hopp Cairo, omdat ik hem zo vreselijk mooi vind, maar onze financiele middelen zijn momenteel voor andere dingen gereserveerd.
Ja, je hebt prima variatie zo te lezen
De Hopp Cairo had ik, heb ik inmiddels verkocht, maar dat is een heerlijke zachte doek, een echte aanrader!
Hij is alleen wel wat breed (70cm), maar misschien vind jij dat wel prettig!
pi_73084168
70 cm is toch niet overdreven breed?
pi_73084248
Dat is toch de standaard Didymos breedte?
Ik heb weer een draagdoek gekocht! Eeen didymos indio Sky, uitgekomen in de maand van Ive's geboorte. Ik heb hem op ebay gewonnen. Nu duimen dat alles goed gaat.
pi_73084294
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:44 schreef cattie het volgende:
Dat is toch de standaard Didymos breedte?
Ik heb weer een draagdoek gekocht! Eeen didymos indio Sky, uitgekomen in de maand van Ive's geboorte. Ik heb hem op ebay gewonnen. Nu duimen dat alles goed gaat.
Oeh mooie doek!
Enne, ik meende dat Didymos (of tenminste de Indio's) "maar" 65 cm breed zijn.
pi_73084575
Color Grown waves: 65 cm
indio Kiesel: 70 cm
Aare met wol: 70 cm
Indio zinnober: 72 cm
Eva: 65 cm
Indio hennep: 70 cm

Het wisselt dus nogal, maar de meeste zijn toch wel 70 cm breed.
pi_73084675
mij viel het heel erg op toen ik mijn SI gebruikte voor een rub dat die veel breder is dan de CGW
pi_73084994
Storchs zijn anders niet erg warm, is mijn ervaring. In elk geval heb ik er gewoon vorig jaar zomer mee gedragen. Wel wat zweten idd, maar dat doe ik ook vrij snel. Zweten is niet erg, als er voldoende vocht binnenkomt. 't Is alleen niet altijd aangenaam (voor ons, ik heb nog geen kind horen huilen vanwege het zweten).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 24 september 2009 @ 22:07:08 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73085119
Grijs, ik bedacht me dat een geweven doek sowieso mss niet per se warmer is dan bijv. de tricotdoek, het is toch een wat meer open structuur.

Ik heb eig. nooit nagedacht over breedtematen, maar ikzelf ben niet klein en mijn kindjes ook niet dus op zich zal dat best goed gaan.
Maar goed, voorlopig staat hij dus op de verlanglijst.
pi_73085640
Oeh, Cattie, volgens mij is dat een hele mooie! Wat fijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73085867
Ik hou op zich wel van een wat bredere doek hoor
matige tvp ik weet het
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 22:48:14 #15
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73086551
En gelijk krijgen en toch ook een mooie bijzondere doek, I it
Ik ga de Didymos Ellipsen Lind-Türkis van Pvoesss overnemen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73086755
Ik vond mezelf toch niet genoeg stralen met de doek ik had vandaag de gecko's mee en dan voel ik me als ik er mee loop ook mooi en dat heb ik met de ellipsen totaal niet terwijl die zo mooi is.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 23:06:19 #17
141844 Macka66
pi_73087192
Fijn dan dat je gecko's wel dat bijzondere gevoel geven!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73087319
psssssttt macka je inbox is vol

Ja en dat had ik totaal niet verwacht van de gecko's maar het is echt gewoon mooi silver en de gecko's zijn zo stoer. En hij is zo enorm veelzijdig.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 23:26:52 #19
141844 Macka66
pi_73087924
je was te snel, ik was 'm net weer wat aan het legen
Hoe bedoel je veelzijdig Pvoesss?
pi_73088476
Hij is stoer maar toch lief, licht, dun, stevig en toch zacht. hij is gewoon apart vind ik.
Ik vind hem gewoon heel erg fijn en kan niets negatiefs bedenken.
Hij draagt zo fijn en knoopt ook fijn en hij knelt nooit en zit (bijna) altijd goed

Ik ben brainwashed

Liefde
En dit was net die ene keer dat die niet perfect zat
pi_73088587
Huuh, ik krijg helemaal kriebels als ik al die beesten op X's rug zie...
'k Geloof dat die gekko's niet aan mij besteed zijn.
pi_73090199
BE, dat afzetten en hoofdje niet onder een band willen doet Iris ook. Ik kan pas als ze slaapt de band erover doen ;-).
Fake it till you make it...
pi_73091813
Jammer dat die doek je dat gevoel niet geeft zoals de gecko's pvoesss. Maar goed nieuws voor Macka dus
Er staat er ook eentje op eBay trouwens

Hier vond Hannah het in het begon ook helemaal niks om in de doek gedaan te worden. Vaak huilen, en tegenstribbelen en werd pas stil als ze eenmaal zat en begon te lopen. Tegenwoordig gaat ze al lachen als ze de doek ziet (okay ze moet bijna overal om lachen, dus weet niet of ze dan moet lachen omdat ze weet dat ze dan in de doek mag, maar ik geloof graag van wel )
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_73091912
Oooh maar ik heb hem weg gedaan voor een koopje haha
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:18:57 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_73092035
Mijn Beestjes is inmiddels aangekomen bij Linda en hij schijnt heel mooi te zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:25:20 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73092173
Pvoesss, wat leuk dat je je zo bijzonder kan voelen met het dragen van een bepaalde doek
zou het door de hormonen komen dat ik weer nwe doeken wil kopen?
Ik wil de groene storch leo en bb slen pineapple... maar aan de andere kant, de babyuitzet wordt ook al gekocht, en zo...
en ik heb nog geen storch... tis wel een goede aanvulling,toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73092630
Absoluut, Davinia. Een ingedragen leo is echt de ultieme babydoek die als bonus ook nog eens voor een peuter net zo fijn is.
En de kleur is
pi_73092838
Even vraagje: dadelijk met Senna naar het CB en dan krijgt ze ook de eerste prikjes.
Kan ik gewoon met haar in de doek, of is het beter/handiger om met de kinderwagen te gaan?
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:58:54 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73092890
miss, doek! waarom niet? is alleen lekker voor dr als ze overstuur is van de prikjes, en evt koorts komt pas na een uur of 3

en wat ik me net bedacht, als ik nou een groene storch koop, kan ik mn groene bb slen verkopen en in de plaats daarvan weer die pineapple
opgelost!
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 10:53:05 #30
141844 Macka66
pi_73094282
Grijs, ogen dicht! Hier de 'verkeerde kant' van de linnen gekko's. Ik vind het ook een fijne doek, maar mijn dametjes hebben er jammer genoeg niet zoveel mee.

hier hoek ik de knietjes van een draagpop

Die Ellipsen lind-türkis op Ebay had ik ook al gezien ja. Maar ik vind het veel fijne om mijn lokale draagfan te kunnen ondersteunen

En ik wou nog even zeggen dat ik die foto van kleine Troel met dragertje in het vorige deel zo leuk vond!
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:04:01 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_73096186
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef Macka66 het volgende:
Grijs, ogen dicht! Hier de 'verkeerde kant' van de linnen gekko's. Ik vind het ook een fijne doek, maar mijn dametjes hebben er jammer genoeg niet zoveel mee.
[ afbeelding ]
hier hoek ik de knietjes van een draagpop

Die Ellipsen lind-türkis op Ebay had ik ook al gezien ja. Maar ik vind het veel fijne om mijn lokale draagfan te kunnen ondersteunen

En ik wou nog even zeggen dat ik die foto van kleine Troel met dragertje in het vorige deel zo leuk vond!
Jammer dat ze het niet echt wat vinden Gelukkig heeft die kleine hier straks weinig daarover te zeggen
en Ruben heeft niet echt een doekvoorkeur gelukkig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73096340
misschien een stomme vraag.. maar is het ook mogelijk Tess op mijn buik te dragen maar dan met haar gezicht naar de straatkant ipv naar mij? Ze vindt er namelijk na een minuut of 10 geen bal meer aan omdat ze niks kan zien..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:11:09 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_73096361
Het is mogelijk, maar helemaal goed schijnt het niet te zijn. Maar daar kunnen de dames consulentes vast meer over vertellen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:24:54 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73096708
Vicky, je kan tess ook op je heup dragen. dan zit ze wel helemaal ergonomisch verantwoord, kikkerhouding en dat soort zaken, en kan ze goed rondkijken.
(ik zie tenminste op je ticker dat ze al 3 mnd is, dus dan houdt ze haar hoofde toch ook stabiel genoeg? en de doek optrekken tot in het nekje doet ook een boel voor de steun die ze misschien toch nog wel nodig heeft)
pi_73096719
Het is beter om je kindje met het gezicht naar je toe te dragen. als je het met het gezicht naar voren draagt dan hangt het in de doek, Met het gezicht naar je toe kun je de beentjes goed spreiden en zit het op haar billen. Dat is veel ergonomischer en prettiger voor het kind. Daarbij kan een baby zich met het gezicht naar je toe afzonderen als zij dat wil. Dus als zij teveel prikkels krijgt. (en in slaap vallen ) Met het gezicht naar voren kan zij dat niet. Waarom niet lekker op je rug dan kan ze ook alles zien?
pi_73097237
Kijk eens wat er bij de didytais staat
Misschien een teken dat er dus wel nieuwe gecko's komen..
Of ze zijn alleen te koop als mei tai maar dat is ook leuk

Geckos maccia

Geckos santuri
pi_73097372
Vicky, welke knoop doe je? Want Ko kan heel goed om zich heen kijken, wel zeg maar links en rechts en schuinachter mij, dus niet naar voren, maar hij heeft genoeg te zien.
En anders inderdaad op je rug, misschien.

Die gecko's zijn vrolijk zeg!
Jammer trouwens dat elipsen niet die sprankel heeft, Pvoess. Maar je gecko's gelukkig wel, en je kapok?

Macka, gefeliciteerd met je nieuwe elipsen!
pi_73097423
Ik vind kapok heel fijn en lekker knuffelig. En draagt heerlijk dus die bevalt wel.
pi_73097436
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:50 schreef oeke het volgende:
Vicky, welke knoop doe je? Want Ko kan heel goed om zich heen kijken, wel zeg maar links en rechts en schuinachter mij, dus niet naar voren, maar hij heeft genoeg te zien.
En anders inderdaad op je rug, misschien.

Die gecko's zijn vrolijk zeg!
Jammer trouwens dat elipsen niet die sprankel heeft, Pvoess. Maar je gecko's gelukkig wel, en je kapok?

Macka, gefeliciteerd met je nieuwe elipsen!
FWCC, das de enige die ik ken..

Ik denk dat ik binnenkort Macka maar eens met een bezoekje ga vereren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73097555
Vicky, als je die FWCC doet zoals het filmpje in de OP, dan kan Tess toch gewoon opzij kijken? Ik draag Graeme ook zo, en hij kijkt echt de hele tijd om zich heen. Vaak gaat hij zelfs echt opzij hangen, zodat hij ook de grond kan zien, want die is blijkbaar het interessantst.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73097982
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:58 schreef tessie het volgende:
Vicky, als je die FWCC doet zoals het filmpje in de OP, dan kan Tess toch gewoon opzij kijken? Ik draag Graeme ook zo, en hij kijkt echt de hele tijd om zich heen. Vaak gaat hij zelfs echt opzij hangen, zodat hij ook de grond kan zien, want die is blijkbaar het interessantst.
die ga ik eens proberen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73098384
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Even vraagje: dadelijk met Senna naar het CB en dan krijgt ze ook de eerste prikjes.
Kan ik gewoon met haar in de doek, of is het beter/handiger om met de kinderwagen te gaan?
Zeker met de doek, dan is ze dicht bij je. Ik heb Anna wel eens eerst aangekleed en geknoopt en daarna pas de prikjes laten geven. Toen was ze meteen bij me, vond ik heel fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73098995
We hebben inderdaad maar gewoon de doek gedaan. Ik wist niet zeker of dat onprettig zou zijn nadat ze geprikt was, maar idd de nabijheid vond ze wel erg fijn. Meteen na het prikken ook even aangelegd, maar ze deed het sowieso heel erg goed
DAt van jou is ook nog een goede voor een volgende keer, YPPY
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:04:46 #44
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_73099366
T essel kijkt heel graag naar bomen, en dan vooral naar hoe de blaadjes bewegen in de wind.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 14:05:40 #45
141844 Macka66
pi_73099386
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

FWCC, das de enige die ik ken..

Ik denk dat ik binnenkort Macka maar eens met een bezoekje ga vereren
Vereren, dat is het juiste woord. Want ik ben nog steeds niet op kraambezoek geweest bij je
Maar je bent natuurlijk wel heel welkom!

Tess op je buik dragen met haar gezicht naar buiten is idd geen goed idee. Daar zijn twee redenen voor:
- ergonomisch. De rug van een klein kind loopt een beetje bol. Als je het kind op je buik bindt met het rugje tegen jouw buik moet het rugje een onnatuurlijke houding aannemen. Niet goed voor de ontwikkeling van het rugje.
- sociaal-psychisch. Als je het kind met het gezicht naar buiten draagt neemt het veel indrukken en prikkels op. Het kind heeft daarin geen rem, maar kan wel overprikkeld raken. In andere houdingen kan het kind zich een beetje afschermen of pauze nemen door oogcontact met de ouder te zoeken en/of het hoofd op de borst van de ouder te leggen. In deze houding kan dat niet, en mist het kind de ultieme veilige haven. In feite komt de wereld met een klap op het kind af, dat niet gedoseerd kan verwerken wat het waarneemt. Dus niet goed voor de sociale/psychische ontwikkeling van het kind.

Heupdragen is het betere alternatief, met een lange niet-rekbare doek kan dat op de volgende manier;
pi_73101044
Macka, bedankt voor je uitleg!!
ziet er goed uit dat heupdragen, dat ga ik van de week eens proberen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73101242
Dat ziet er zeker goed uit! Vanaf welke leeftijd kan dat ongeveer?
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:14:49 #48
108648 cattie
lieve moeder
pi_73101324
Heupdragen wordt hier zeer gewaardeerd!
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:15:24 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_73101339
En dat kan vanaf een maand of drie, als het kindje het hoofdje goed op kan houden.
pi_73135547
Ik weet niet of jullie vanop afstand kunnen helpen, maar is er een trucje om de doek goed in de knietjes te krijgen?
Ik heb het idee dat hij nogal korte dijbenen heeft (en hij is nogal - ehm - mals van bil ), dus ook bij FWCC zakt het soms wat uit. Kanguru oefen ik om die reden ook niet meer.

Ondertussen draag ik hem af en toe op de rug in de ergo carrier, maar ik denk dat dit eigenlijk nog te wijd is voor hem. (las hier dat je voor jonge baby's best rucksack neemt)
Dus vanavond probeerde ik de rucksack, maar ergens in het aanspannen moet het misgegaan zijn, want ineens voelde ik zijn kontje zitten en de doek zat ergens halfweg zijn rugje !

Ik doe dus iets mis...
(you tube is geen optie hier helaas, ik heb beeld zonder klank)
pi_73135628
De rucksack kan je op twee manieren doen:

1. Je zorgt dat de doek een buideltje vormt waar de billen in zitten.
2. Je vormt geen buideltje, maar zorgt dat je kind de goede houding aanneemt en zet de onderrand van de doek vast met de banen die je over en onder de beentjes brengt. Ik zoek ff een foto voor je.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73135653
Wat ik doe is heel veel stof onder de kont en de knietjes. En dan kan je eventueel 1 deel tussen je eigen knie klemmen en met 1 had strak treken en de ander onder het kontje houden
En dan bij het knopen zorg dat die vooral bij de knietjes veel doek mee pakt.
Dan blijft het kontje ook zitten.

Sorry ik weet niet hoe ik het uit moet leggen
pi_73135801

Je kan dus ipv echt een buideltje te maken goed strak knopen en dan de onderrand van de doek zékeren met de staarten. Steviger en in veel gevallen ook veiliger. Hopelijk maken de foto's het wat inzichtelijk.
Let wel op dat je voldóende van de onderrail naar beneden trekt voor je het vastklemt met een doekstaart. Als je te weinig doek neemt schiet het er alsnog uit.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73135844
Ja dat bedoelde ik dus met de knietjes.
pi_73135983
Als ik het zo doe dan zit het uiteindelijk dus zo

Hier zitten haar knietjes niet erg lekker enzo maar je kan wel zien hoe de doek er tussen zit

[ Bericht 24% gewijzigd door Pvoesss op 27-09-2009 13:54:27 ]
pi_73141591
Beter laat dan nooit: gaar zondagochtendfilmpje van een ruck met chestbelt.

Bekijk deze YouTube-video

(Let vooral op T. die een nieuw woord heeft: pyjaaaama. )
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 27 september 2009 @ 12:02:18 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73143901
Webkim, ik vind jouw filmpjes altijd erg duidelijk!
Vooral "trek aan deze kant van de doek, want dan trek je dat strak" "op deze manier kan je het beste aanspannen, want..."

dat soort kleine tips en trucs vergroten toch net het knoopgemak!

Ik ga eerst maar eens kijken of ik eli nog kan dragen, en als dat nog lukt, ga ik echt didy tobi en mss bb slen green paprika te koop zetten. daarvan mag ik dan weer storch leo groen en bb slen pineapple kopen
pi_73145939

oeh dies best mooi voor de herfst toch
pi_73146161
Patroontje vind ik wel mooi, de kleur vind ik niet echt herfstig, maar ik ben toch meer een kleurtjes mens dan van het naturel...
pi_73146510
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:08 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je kan dus ipv echt een buideltje te maken goed strak knopen en dan de onderrand van de doek zékeren met de staarten. Steviger en in veel gevallen ook veiliger. Hopelijk maken de foto's het wat inzichtelijk.
Let wel op dat je voldóende van de onderrail naar beneden trekt voor je het vastklemt met een doekstaart. Als je te weinig doek neemt schiet het er alsnog uit.
Dus de doek onder het kruis dat je onder het kontje maakt trekken?
De zeldzame keer dat ik L nog in de doek draag, is het wel een pak makkelijker om een ruck te knopen. Een peuter heeft langere benen en is veel steviger, die valt niet zo gauw
Maar nu is het T's beurt. Hij wordt nu echt wat groot om vooraan te dragen (in het huishouden dan toch), het zou zo fijn zijn als het nu wel lukt. Straks probeer ik nog een keertje.
pi_73146521
Ah thanx voor het fimpje Webkim! Heel erg duidelijk En T. is echt cute
pi_73146746
Hardloper.
IG @webkim
pi_73146810
Hoi, ik kom hier ook even om een hoekje meekijken! Post sinds een maar dagen mee op dit forum, maar las daarvoor al weleens mee. Ben ook wel enthousiast geworden om te gaan dragen door jullie leuke ervaringen en mooie foto's/filmpjes.

Verder nog wel een enorme leek, ik draag Mees van 5 maanden wel in een tricot slen (al wordt hij daar voor mijn gevoel wel wat te zwaar voor) en een ssc (een sleepy nico, met dank aan webkim Ben er nog steeds heel blij mee, hij bevalt heel goed! ), maar een geweven doek staat dus wel op het verlanglijstje. Ik hoop hier dan ook wat ideeen op te doen voor welk merk/maat/kleur etc. (er is duidelijk voldoende keus, het duizelt me in ieder geval van de namen )
pi_73147122
quote:
Das Sofort-Kaufen-Angebot wurde beendet. Artikel:hübsches Baby Tragetuch von DIDYMOS, lila/pink/rosa,230

zondag 27 september 2009 @ 15:33:43 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73149766
Das nog eens een koopje!

KD, hoe gaat het met je opflufproject?
pi_73150165
Ik heb momenteel een Neobulle Manon Grise te leen van iemand, wat is dat een fijne doek zeg!
Echt heel stevig!

Nijna, jij was toevallig niet in de dierentuin vandaag? Zag nog 2 dragende ouders met knoopdoeken en 1 daarvan klein kindje. En gisteren ook nog eentje in de Super de Boer bij jou
pi_73152912
Mrien, dat was ik allebei niet .
Neobulle manon is lekker he, ik heb rouge
pi_73153651
Daarstraks Tess gedragen zoals un het filmpje van Macka. Ging goed alleen merkte ik wel dat ik Tess dr hoofdje moest vasthouden toen ze bijna in slaap viel. Heb wat foto's gemaakt, zal ze straks ff posten zit nog in de auto.

Welke dierentuin Mrien?? Wij waren in Amersfoort.
Ik had toch weer veel bekijks hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73154913
De dierentuin in Emmen Vicky
Ik vind Neobulle echt super dragen, die wil ik ook echt nog hebben!
pi_73155127
Ik ga als ik 1 van mijn doeken verkoop er een ringsling bij kopen
pi_73161992
Zo heb ik Tess gedragen vanmiddag:

op of aanmerkingen/tips zijn natuurlijk welkom!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73162110
Mooie doek Vicky!
Dat is Ellaroo Christiane toch?
Doe je haar voetjes bewust nog in de doek?
Hij lijkt lekker strak te zitten! Spreid je de banden ook verder uit of draag je altijd zo?
pi_73162160
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:32 schreef mrien het volgende:
Mooie doek Vicky! Doe je haar voetjes bewust nog in de doek?
de doek heb ik geleend van P_iglet
Uhh die voetjes in de doek is niet bewust eigenlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73162175
Wat zit ze daar lekker. Je kan ook goed zien dat ze er van geniet.
En mooie foto's
pi_73162224
Ik was nog niet klaar met typen

Je kunt haar voetjes nu namelijk best uit de doek doen. Zorgen dat de knietjes hoger zitten dan het kontje
pi_73162316
oke, dat ga ik volgende keer proberen. Thanx!
Ik had mijn foon meegenomen en heb het filmpje van Macka bekeken en tegelijkertijd geknoopt

Tis idd een Ellaroo. Probeer de banden wel verder uit te spreiden, maar dat lukt niet altijd en vanmiddag eigelijk helemaal niet want ik wilde 'm niet op de grond laten hangen in de dierentuin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73164662
Mooi Vicky! En zo netjes strak geknoopt.

Elke keer als ik Graeme in de doek doe, zet hij zich tijdens het knopen af tegen mijn borst naar achteren. Ik vind het normaal al erg lastig om de bovenkant bij zijn rug/nek goed strak te krijgen, maar zo is het al helemaal niet meer te doen. Ook houdt hij zijn armpjes dus niet meer in de doek. En als hij dan eenmaal zit (je moet niet vragen hoe..), dan gaat hij ook nog helemaal opzij hangen. Iemand tips hoe ik dit nou het beste aan kan pakken?
pi_73165759
Knoop je de doek van te voren om of knoop je hem om als je Graeme voor je buik houdt?
Als je het eerste doet kun je proberen de buikband al vrij strak aan te trekken, zodat Graeme er net tussen past zeg maar. Op het moment dat hij er dan inzit kun je hem makkelijker aanspannen.
Het hangen heeft Lotte ook een hele tijd gedaan, maar sinds ik de doek strakker aan span (met name langs mijn nek zeg maar, de binnenkant van de baan dus) gaat het een stuk beter.
Armpjes erbuiten kan ook, maar gezien zijn leeftijd zou ik toch proberen de armpjes nog in de doek te doen en dan wat strakker aan te spannen
pi_73165998
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Das nog eens een koopje!

KD, hoe gaat het met je opflufproject?
ik ben verliefd op je koralle die fluft prima
ik moet alleen af en toe op mn hand slaan als ik koralle weer pak.. omdat manon achtergesteld wordt
pi_73166131
Die doek je je post, Kleurdoos, die vind ik wel erg mooi wat is dat voor een doek?

Vicky, ook al zo'n mooie!

Ik heb vandaag Senna veilig voor al te veel prikkels en nieuwsgierig mensen op een verjaardag in de doek gedragen en een dutje laten doen De Earthy Rainbow van Webkim, heerlijke doek
pi_73166223
Ow en KD kom je ook op de draagdoekmeet 14 oktober, of is Amsterdam niet goed te reizen voor je?
pi_73166816
Die met de blaadjes bedoel je??
dat is een geweldige doek die is heeeeeeeeeel zacht
http://www.didymos.de/english/index.php?s=specials&t=limited%20slings
pi_73167104
Thanx Mrien. Ik doe de doek idd al om voordat Graeme erin gaat. Zal dat dus wat strakker proberen te doen. En verder dus gewoon proberen de doek nóg strakker te knopen. Gewoon ff lekker de tijd ervoor nemen en flink strak trekken
  zondag 27 september 2009 @ 23:56:51 #84
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73168803
Ik was dit topic kwijt
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 28 september 2009 @ 14:07:07 #85
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73179322
En weer iemand enthousiast gemaakt!
Een vriendin kwam vanmorgen koffiedrinken en heeft haar dochtertje in een doek van mij gedaan. Haar dochter viel bijna direct in slaap En ze is daarom in de doek naar huis gegaan. Ze vonden het allebei heerlijk .
pi_73186154
Macka, ik heb de afgelopen week nog een klein gat in de markt ontdekt: de bungalowparken. Echt, je móet daar eens je goede voorlichting gaan geven!
Nadat ik de eerste paar dagen wat BabyBjorns gespot had (het liefst met kind naar voren), zag ik daar eindelijk in de verte een rekbare doek. Eenmaal dichterbij gekomen bleek ook dit kind met prangende prammen in d'r rug op de borst van de moeder gebonden te zijn

Ik ben er met Jongste op m'n rug maar eens pontificaal voor gaan staan. Meer durfde ik niet, er was ook nog een grote meneer bij.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_73186771
Ik durf ze niet aan te spreken Ik zag vandaag weer een kindje in babybjorn en hij zat ook nog eens verkeerd afgesteld en met het gezichtje naar voren en dat koppie ging alle kanten op...
pi_73197128
"maar da's toch tof, zo met hun gezichtje naar voren?" (kennis van me, over dragen, ik had de rekbare doek om, zijn eega is zwanger en ik vermoed dat het dus een BB zal worden op hun geboortelijst)
Ik heb er ook vaak mijn bedenkingen bij, maar durf ook niets te zeggen.
Een BB zit echt voor geen meter als je een doek of SSC gewend bent! (mocht laatst die van mijn zus eens passen) Maar als je niets anders kent...
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:46:50 #89
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73203186
Ach, meestal zitten ze er toch niet zo heel lang in, dat is gewoon niet comfortabel genoeg voor de drager .
pi_73203216
Ik heb geen BBmaar heb er een van Chicco. Ik heb 'm bij Amber destijds geprobeerd maar die vond het al niks. Heb 'm ook bij Tess geprobeerd maar die vind er ook geen bal aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73203907
Ik had laatst Hannah eventjes in de BB, wat een verschil zeg! Voelde het meteen al in mijn schouders. Ongelooflijk dat ik daar bij Noah geen last van had.... (Tja toen wist ik het verschil nog niet)

Voor de wol-liefhebbers, er gaan geruchten dat er binnen 10 dagen een wollen indio uit gaat komen
Ben benieuwd, ik heb al een wollen indio en wil liever een wollen jaquard. Dus voorlopig is mijn rekening veilig (Komt goed uit, want die is vreselijk geplunderd afgelopen tijd)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_73205120
Zit ik net mijn veilingskills bij elkaar te verzamelen voor de Zinnober op ebay, krijg ik wel weer twijfels. Misschien beter even wachten op Didymos zelf. Ik ben benieuwd wat ze aan het maken zijn.

Zeg Tex, zocht jij niet een pink millefiori silk? Er staat er een op TBW.

Eergister een kennis gesproken waarvan ik gehoord had dat hij zijn kinderen ook gedragen had.
Dus ik vroeg ernaar: in een rekdoek tot hun eerste jaar.
Mijn vraag bracht old memories terug, want hij werd helemaal enthousiast, eerst droeg hij ze liggend, toen rechtop, toen met het koppie naar voren, op de fiets, jas erover, jas dicht in de winter en op de brommer in Marokko!
Nooit op de rug gedragen trouwens.
Ik heb niets gezegd verder want hij sprak zo verliefd over dragen. Zei zelfs dat hij nog wel een kindje wilde dragen, maar hij was 'geholpen'.

En hij heeft twee snoepjes van kinderen, dus ze hebben het overleefd!
pi_73205357
Ik wil wel wollen maar absoluut GEEN indio's
pi_73205732
Waarom niet?
pi_73205822
Oeh, ja hier ook een paar dagen geleden een momentje. Man op de fiets, een hand aan het stuur en in de andere hand een hond aan de lijn, baby in de babybjorn met gezicht naar voren. Daarbij zat het nog veel te los, dus een en al gebungel

Ik zou ook graag even een beroep doen op jullie doekenervaring! De tricot slen bevalt niet meer zo heel goed, dus wil ik eigenlijk snel een geweven doek aanschaffen. Nu heb ik wat rondgekeken en Ik ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn met een bb slen. Ik vind de green peas bijvoorbeeld erg mooi! Maar zijn dit fijne doeken, en in vergelijking met didymos doeken? Ik ben me ervan bewust dat het allemaal erg persoonlijk is, maar misschien valt er wel wat over te zeggen? En dan de maat, 4,60 of 4,90 bij een normaal postuur (1,75 m, 69 kg)? Als dit hele onzinnige vragen zijn omdat je gewoon in het echt moet gaan proberen en voelen, dan alvast excuses
pi_73205844
Indio's komen mij echt mijn neus uit.. er zijn er zoveel
En altijd maar met wit.. ik wil indio's met 2 kleuren zoals Scilla
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:47:11 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73207474
Jula, ik ben helemaal happy met mijn bb slen
Met jouw postuur is 4,6m groot genoeg, denk ik.

gister was er een drager in het wild in de synagoge! In een donkerrode combicotti (zei ze, het was gewoon een rekbare doek, ik dacht dat combi cotti vorgevormd was? )
het kind hing zowat op dr schaambeen, dus toen ze zei dat het wel zwaar was een half uur lopen, heb ik maar gehint dat het lekkerder zit als het kind hoger zit

eli wil niet echt meer gedragen worden
en het begint ook pijnlijk te worden als ik hem in de doek hijs, gaat het hele bekken zich nog een keer zetten, en dat doet zeer!
daarna is het wel weer goed, maar toch... pfff, balen.
dan ga ik ook niet nieuwe doeken kopen, als ik ze toch niet kan gebruiken binnenkort
pi_73207593
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Ow en KD kom je ook op de draagdoekmeet 14 oktober, of is Amsterdam niet goed te reizen voor je?
oh misschien wel ja!

ligt er een beetje aan hoe het met mijn arme smoeltje is met als dat gebreek
pi_73207781
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:43 schreef Jula het volgende:
Oeh, ja hier ook een paar dagen geleden een momentje. Man op de fiets, een hand aan het stuur en in de andere hand een hond aan de lijn, baby in de babybjorn met gezicht naar voren. Daarbij zat het nog veel te los, dus een en al gebungel

Ik zou ook graag even een beroep doen op jullie doekenervaring! De tricot slen bevalt niet meer zo heel goed, dus wil ik eigenlijk snel een geweven doek aanschaffen. Nu heb ik wat rondgekeken en Ik ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn met een bb slen. Ik vind de green peas bijvoorbeeld erg mooi! Maar zijn dit fijne doeken, en in vergelijking met didymos doeken? Ik ben me ervan bewust dat het allemaal erg persoonlijk is, maar misschien valt er wel wat over te zeggen? En dan de maat, 4,60 of 4,90 bij een normaal postuur (1,75 m, 69 kg)? Als dit hele onzinnige vragen zijn omdat je gewoon in het echt moet gaan proberen en voelen, dan alvast excuses
Ik heb een BBslen besteld. Had bij Davinia er eentje gezien en gevoeld, en ik vind het fijn voelen en de doeken zijn mooi
Ik heb ook een Didy en die vind ik ook erg fijn dragen. De BBslen is nog onderweg, dus daar heb ik zelf nog niet mee gedragen.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je ook naar de draagdoekmeet komen de 14e oktober?
pi_73208352
Ik heb ook een combicotti gehad een combicotti bestaat uit 2 kokerbanden daardoor zit je kind dus FCC
En er zit een rekbare doek gedeelte bij die je dos umknoopt en dat geeft weer een FWCC idee.
Maar het is allemaal gewoon lekker rekbaar.

pi_73215640
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb een BBslen besteld. Had bij Davinia er eentje gezien en gevoeld, en ik vind het fijn voelen en de doeken zijn mooi
Ik heb ook een Didy en die vind ik ook erg fijn dragen. De BBslen is nog onderweg, dus daar heb ik zelf nog niet mee gedragen.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je ook naar de draagdoekmeet komen de 14e oktober?
Bedankt voor jullie snelle reacties! Miss_sly, die meet is in Amsterdam zie ik, daar woon ik in de buurt. Lijkt me wel leuk, ga ik even over nadenken!
pi_73215681
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:43 schreef Pvoesss het volgende:
Indio's komen mij echt mijn neus uit.. er zijn er zoveel
En altijd maar met wit.. ik wil indio's met 2 kleuren zoals Scilla
Maarreh, wat ik dus dacht he, dat misschien een wollen indo wel te verven is, maar dan alleen de katoenen draden zodat je een tweekleurige wollen indio krijgt.
Maar ik het weet niet zeker want ik weet niet of de verf ook de wol verft. Owlet?
pi_73215790
Ik heb net een draagjas besteld!
Het is geworden de MaM Two-Way Deluxe Vert olive
Ben erg benieuwd, maar volgens mij gaat het helemaal goed komen daarmee

Gisteren overigens een soort van draagconsult gegeven aan een collega, best heavy zeg! Zeker omdat haar kindje lag te slapen en ik dus een aantal dingen voorgedaan heb met Lotte. Toen haar kleintje wakker werd haar nog even geholpen en aan het einde zat de doek echt heel veel beter dan in het begin.
Wel heel erg leuk om te doen! Ik sta ook op de wachtlijst voor de Trageschule Dresden cursus..maar goed dat duurt nog heeeeeel lang denk ik
pi_73215913
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:27 schreef oeke het volgende:

[..]

Maarreh, wat ik dus dacht he, dat misschien een wollen indo wel te verven is, maar dan alleen de katoenen draden zodat je een tweekleurige wollen indio krijgt.
Maar ik het weet niet zeker want ik weet niet of de verf ook de wol verft. Owlet?
Helaas pindakaas, een wollen indio (of elke andere wollen doek) is echt alleen zo te verven dat de wol verft. De katoen zal altijd de originele kleur blijven.

De manier waarop je katoen moet verven is namelijk funest voor wol, andersom kan wel maar dan pakt de verf voor de wol niet op de katoen.
pi_73216099
Jammer zeg. Ik zat al bij Dharma te kijken hoe het zat maar niet dus....
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:57:24 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73218185
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:17 schreef oeke het volgende:
Zeg Tex, zocht jij niet een pink millefiori silk? Er staat er een op TBW.
Nee ik heb de mijne juist net verkocht

En over wollen indo's, er bestaan wel ook 2kleurige (wollen) indio's. In elk geval Indio Zimt-Kobalt, maar die is erg moeilijk te vinden...

Sowieso moeten er meer 2kleurige indio's komen vind ik! Maar didymos doet nooit wat ik wil Ik heb weleens gelezen dat je voor heeeel veel geld je eigen didymos doek kunt ontwerpen en bestellen, misschien moet ik daar maar eens voor gaan sparen
©Dumbo
pi_73219718
Ik heb een Zinnober maat 5 gewonnen zojuist!

ik weet helemaal niet of ik kan dragen met maat 5 en of ik wol fijn vind!
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:57:47 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_73219923
Gefeliciteerd Oeke! Zinnie is erg fijn hoor, en maat 5 ook vind ik.
Ik heb vorige week woensdag een indio Sky gewonnen en nog steeds niets gehoord van de verkoper. En ik ben zo slecht in geduld hebben!
Er zijn nog meer tweekleurige wollen indio's, namelijk sonne/terra en sonne/rot. Beiden erg zeldzaam.
  † In Memoriam † dinsdag 29 september 2009 @ 21:53:56 #110
141844 Macka66
pi_73224237
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:50 schreef oeke het volgende:

Gefeliciteerd
<bol.com modus />Zinnie 5 is een erg fijne doek, heb er zelf ook een
Je kunt er een rucksack met chestbelt mee. Vanwege het beetje bounce erg fijn.
En een kangoeroe met lange staarten.
En een snelle Cross Carry.
En een huftschlinge.
En het is een fijne omslagdoek
En als je geluk hebt is het voor Kobus ook een toverdoek waarin hij zich heerlijk geborgen voelt
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_73224406
Wat leuk Oeke
pi_73224571
Ik (1m71, 75kg en breedgeschouderd) kan net een FWCC met een maat 5.

Enne, het zal wel al een keer verteld/uitgelegd zijn, maar zou het kunnen dat een storchenwiege inka veel meer rekt dan een didymos jan?
Ik heb T de laatste twee dagen in Inka gedragen, de eerste keer nog zus/zo geknoopt omdat ik naar huis wilde en het niet zo gek ver was. Thuis bukte ik me want de sleutels vielen op de grond, en de doek zakte meteen een heel eind mee. Dus vandaag knoop ik hem zo strak mogelijk (knelde nog best in mij nek en middel) en toch zakte hij op het eind ook weer uit??
pi_73224633
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:50 schreef oeke het volgende:

Hihi, die van 59,23? Sorry door mij ben je dat kwijt aan die doek, ik zat ook mee te bieden! -58,23 als max-
Maar gefeliciteerd met je aankoop!!
pi_73224857
Echt waar?

Ik wilde hier nog peilen of er anderen op de doek gingen bieden, maar het ging heel impulsief. Ik had besloten te wachten op de nieuwe woldoeken van Didymos en toen bleef die prijs maar op 50 staan en toen in de laatste minuut dacht ik ja ik doe het wel en toen had ik hem ineens en ik ben er nog steeds verbaasd van!

Fijn Macka, dat zijn allemaal goede redenen. Ik hoop ook dat het een heerlijke troostdoek wordt.
Maar de helft van de knopen die je noemt ken ik niet! Omslagdoek daarentegen wel
pi_73234662
Deze week gaat de doek van DF terug naar haar. We waren net vriendjes aan het worden. Alhoewel ie toch nog wel wat stug is. Nu moeten we dus op zoek naar een andere doek. Wel een geweven dus want krijg Leander niet meer lekker in de rekbare. Iemand nog tips voor een goedkope geweven doek die snel niet meer stug is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73272109
Doeken sprokkelen voor buikbinkie is zó leuk!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:57:54 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73301212
Welke doeken ben je aan het sprokkelen, dan?
pi_73301824
Zachte. Ik had mijn Cashmere Silk Ellipsen verkocht, maar ik heb er nu weer een. En er liggen nog meer doeken te wachten speciaal voor de baby.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:21:50 #119
141844 Macka66
pi_73318848
Ik heb vandaag een paraplu gekocht. Eentje die heel handig is voor babydragers, een Senz umbrella. Ik kon 'm meteen gebruiken, en de draagpop en ik bleven droog.
was er op uit voor een consult, met de pop onder de draagcape
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_73319067
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:21 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb vandaag een paraplu gekocht. Eentje die heel handig is voor babydragers, een Senz umbrella. Ik kon 'm meteen gebruiken, en de draagpop en ik bleven droog.
was er op uit voor een consult, met de pop onder de draagcape
ik loop gewoon onder t hoofd van mn vent, ook hendig
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:11:06 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73322440
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:27 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik loop gewoon onder t hoofd van mn vent, ook hendig
Hoe groot is zijn hoofd dan???
©Dumbo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:35:40 #122
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73323133
Japura is op vakantie veel gebruikt, ondanks dat het veels te warm was om te dragen. En eigenlijk werkt het nog beter dan zo'n wegwaaiend rotparapluutje, want je kan alles lekker vastzetten .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:36:52 #123
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73323168
Oh handig! En mooi tropisch groen
pi_73323467
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Hoe groot is zijn hoofd dan???
flink
hij is zelf langer dan 2 meter en loopt altijd duppies te zoeken
pi_73344872
net een ultramarin 4 gewonnen
30 inclusief verzenden

die wordt antraciet [kwijl]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:38:23 #126
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73347818
Mooie deal Verfdoos

Mijn dochter wil niet meer in de doek Strekt haar beentjes en roept alleen nog maar *uit!* *uit!* *uit!*
Tis vast een fase he?
pi_73347894
oeh dat hoop ik ook voor je
of je maakt er nog 1
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:43:49 #128
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73347925
Alleen als jij de zwangerschap doet?
pi_73350455
nah dan hou ik t zelf mag jij t af en toe dragen
Vind je de draagkring etc dan nog wel interessant? Als je eigen muppet niet meer wil?
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:03:45 #130
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73352370
Tuulak wel! Spread the love enzo
pi_73353083
oki

ik heb net ook een indio grun mt4 gewonnen voor 31 eur
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 11:54:08 #132
141844 Macka66
pi_73353189
Maja wil op dit moment ook niet meer. Lopen en vooral rennen is interessanter. En terecht, want dat leert ze voor de rest van haar leven en moet ze perfectioneren. Maar Lucie wil wel graag. En die wilde ook niet meer toen ze net kon lopen. Dus ik heb hoop dat het bij Maja een faaaaaase is.

En voor Spread the love zijn er gelukkig draagpoppen
pi_73353609
Ik hoop dat Merel nog lang wil
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 13:50:34 #134
5428 crew  miss_sly
pi_73356208
Ik hoop dat Senna ook nog lang wil, maar voorlopig doet ze het nog prima

Gisteren op de terugkomdag (babyshow ) van de zwangerschapscursus was er een met een draagdoek. Een andere had ik al eens zien lopen met een BB, dus ik had me voorgenomen even een pleidooi voor de doek te houden. En ik heb echt mijn best gedaan, maar ik geloof niet dat het doorgedrongen is. Een draagdoek was misschien wel handig voor even, maar daar mochten kindjes toch niet echt lang in zitten want dat was slecht, en het was ook zwaar, droeg niet fijn en in de kinderwagen konden ze tenminste nog slapen etc. Dus helaas, weinig interesse en veel vooringenomenheid.
pi_73357412
hoe kan je nu weten of een doek zwaar en niet fijn draagt als je het nog nooit geprobeerd hebt?
Nu, ex-collega vond het ook niks, dat kon niet goed zijn voor hun ruggetje (doelde dan vooral op komma-houding als ze net geboren zijn).
Ik wist wel dat een BB niet goed was, maar laatst heb ik er toch een geprobeerd en het is toch een wereld van verschil met mijn ergo carrier (en met mijn doeken). Daar kan ik pas van zeggen dat het zwaar is
(en ingewikkeld, zaten nogal wat klikjes aan dat ding, terwijl mijn ergo er maar twee heeft, klikgespen)
pi_73360039
Ik heb een domme vraag. (Jawel, die bestaan!) Ik heb een ringsling op het oog maar vind die lang afhangende uiteindes en zichtbare ringen niet zo fraai. Dit, zeg maar (doet me te veel denken aan Griekse godinnen):

Dit vind ik er daarentegen wél leuk uitzien (rechts):

Waar zit het verschil in? Is in het tweede geval het uiteinde gewoon om de ring heengeslagen? Of gaat het om een echt andere doek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 04-10-2009 16:20:09 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:13:55 #137
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73360280
Bij de tweede is het uiteinde inderdaad om de ringen heengeslagen. Verder dan dat is er geen verschil
pi_73361348
Dank! Nu nog een geschikt exemplaar vinden. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 18:46:58 #139
141844 Macka66
pi_73364260
Claudia, Draagmeet op 14 oktober a.s.
daar zijn ook ringslings die je uit kan proberen
(en verder heel aardige mensen met babietjes)
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 18:51:45 #140
5428 crew  miss_sly
pi_73364397
Ow ja, en voor jou ook dichtbij, Claudia

hmm, misschien dat ik schaap dan toch ook vraag om iig even mee te gaan. Die Logder Shelter is toch niet echt wat, dus ik had al gezegd dat hij misschien een ringsling kon kopen dan. Kan hij dan mooi eens kijken en misschien even proberen.
pi_73365028
Kleurdoos, wat een goeie deals!
Ben benieuwd naar je antracietkleurige doek.

He, wat jammer dat het gebakje niet gedragen wil worden. Gaat vast weer over want volgens mij genoot ze er erg van.

Claudia, die sling zonder ringen moet je geloof ik op maat kopen, die met ringen kan je verstellen naar elke maat.
Je bent van harte welkom op de meet, gezellig.

Vandaag open atelierroute gelopen met Ko, eerst bij papa en daarna bij mij. Hij wilde gewoon niet slapen, zoveel moois was er te zien. En leuke mensen en kinderen om naar te lachen. Uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen, we hebben namelijk toch zo'n 5 uur rondgelopen.

En zo komt Ko uit de doek bij papa:

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 04-10-2009 19:20:19 ]
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 20:16:56 #142
141844 Macka66
pi_73367339
Ko Wat een heerlijke foto!

Even showen, Amazonas Berry. Had ik uit nieuwsgierigheid besteld met het idee dat ik 'm wel weer kwijt zou raken als het niks was. Maar hij blijft!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 oktober 2009 @ 20:20:12 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73367467
die vind ik mooi Macka
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:22:25 #144
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73367576
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef k_i_m het volgende:
Japura is op vakantie veel gebruikt, ondanks dat het veels te warm was om te dragen. En eigenlijk werkt het nog beter dan zo'n wegwaaiend rotparapluutje, want je kan alles lekker vastzetten .

[ afbeelding ]
Dat lijkt enorm op waar wij zijn geweest tijdens onze huwelijksreis... Thailand toevallig? (Ja,alle tropische eilanden lijken op elkaar )
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:25:22 #145
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73367692
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:16 schreef Macka66 het volgende:
Ko Wat een heerlijke foto!

Even showen, Amazonas Berry. Had ik uit nieuwsgierigheid besteld met het idee dat ik 'm wel weer kwijt zou raken als het niks was. Maar hij blijft!
[ afbeelding ]
Ow, die is erg mooi! De Carrageen en Tribal Sand ook trouwens... zijn die er ook in 4.7 of langer te krijgen? Ow... als manlief nou eens zou meewerken aan doekje 7...
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:47:07 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73368923
Ik hoop echt dat Hannah nog heel lang gedragen wil worden. Nu vindt ze het nog erg fijn iig. Ze heeft een beetje een lastige fase momenteel. Ze wil veel maar kan nog niks Moeite met slapen, etc. Dus gisteren zijn we lekker naar de kinderboederij gelopen, 2 uur weg geweest, en dan vindt ze het gewoon fijn Ze wil graag rechtop zitten en tegenwoordig het liefst zelfs staan. En dat kan ze nog niet. Maar in de doek kan ze alles goed zien natuurlijk Dus 2 uur lang een tevreden meisje gehad, en op eind is ze zelfs in slaap gevallen!

©Dumbo
pi_73369588
Ik heb vandaag ook lekker veel gedragen eerst 3 kwartier richting mijn ouders en daarna nog 4 uurtjes in de stad Ze kan er zo van genieten Ik heb ook een draagjas besteld..
Niet een hele dure wel een hele fijne denk ik
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 21:18:40 #148
141844 Macka66
pi_73371136
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:25 schreef nadaniks het volgende:

[..]

Ow, die is erg mooi! De Carrageen en Tribal Sand ook trouwens... zijn die er ook in 4.7 of langer te krijgen? Ow... als manlief nou eens zou meewerken aan doekje 7...
Hee, Nadaniks, leuk je hier te zien
Die Amazonassen zijn er in 4.5 en 5.1. En ze vallen ruim door de schuine punten. Maar jij wilt er een FWCC voor mee afknopen toch? Ik heb m'n Amazonas even langs m'n Zara gelegd, het scheel minder dan 10 cm. en dan vooral in de punten die iets minder schuin zijn dan bij Zara.
Zara meet 4.7 van punt tot punt, Amazonas meet de punten niet mee in die 4.5. Vast niet wat je wilde horen
Maar je mag mijn Amazonas wel eens uitproberen.

volgens mij heb jij leuke webwinkels om de url van in je sig te zetten
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 21:22:40 #149
141844 Macka66
pi_73371409
Hannah
Wij zijn vanavond niet verder gekomen dan kiekeboe spelen met de Ellipsen lindgrün-turkis Maar hij kleurde in iedergeval wel leuk bij de dames. Het is dat ik tegen dwang ben...
pi_73371647
Wat een mooie kleur, Macka! Staat mooi bij je haar!

Hannah! Wat kijk je lief en gelukkig in de doek bij mama. Fijn dat dat haar rust geeft om toch lekker alles te kunnen zien en daarna lekker in slaap te vallen. Heerlijk!

Pvoess, welke jas heb je?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:31:30 #151
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73372060
Hoera hoera hoera... ik bedenk me net dat mijn moeder al maanden aan mijn hoofd zeurt wat ik nou wil hebben van mijn verjaardag (was in maart al jarig!) IK WEET IETS!!!!!

Sh*t... nu nog kiezen tussen de Carrageen en de Berry... ow ow ow... eeuuuhhh... tot 9 okt. was het preorderen hè?

Mmm... denk denk denk...
pi_73372130
Mooie doek Macka! Is dit een Amazonas van 100% katoen? En mag ik vragen hoe dik/dun hij is? Kan je hem met een ander merkt vergelijken? Ik had een Laguna welke ik erg dun vond, een beetje als een Ellaroo, vond hem niet heel erg lekker dragen maar hij knoopte daar entegen wel heel erg makkelijk!
pi_73372531
De Ehidna van slingomama. Klikkerdeklikklikk
Ik verwacht hem dinsdag of woensdag Als morgen de betaling binnen is dan dinsdag
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 21:46:29 #154
141844 Macka66
pi_73373310
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie doek Macka! Is dit een Amazonas van 100% katoen? En mag ik vragen hoe dik/dun hij is? Kan je hem met een ander merkt vergelijken? Ik had een Laguna welke ik erg dun vond, een beetje als een Ellaroo, vond hem niet heel erg lekker dragen maar hij knoopte daar entegen wel heel erg makkelijk!
Hij is wat dikker dan de oude Amazonassen, en veel minder drukpuntgevoelig. Ik kan mijn oudste (17 kg) er in op mijn rug dragen zonder pijn. Stond ik erg van te kijken.
Iets dikker dan een Zara, dunner dan een Storch. Misschien meer in de richting van een Didymos Jim Rubin of Pink. Al is vergelijken daarmee een een beetje appels met peren, want Amazonas is een kruiskeper en Jim Rubin/Pink en Zara zijn jacquards.

Oh ja, en idd 100% katoen.
pi_73373452
Makka mooie doek!

Hannah

Bij ons ook veelzijdig gebruik van de doek gemaakt. Je kan hem namelijk ook om de kinderwagen heen binden als je kindje moet gaan slapen, maar het zo hard waait dat alles andere wegwaait. En ook nog even een vraagje aan de experts. Ik heb de laatste weekenden eens op de dag gedragen. Mij viel wel op dat mijn zoontje aan de bovenkant nog wat ruimte heeft. Ik denk dat dat misschien normaal is omdat daar ook zijn armpjes onder de doek zitten en hij zich daarmee misschien een beetje afzet/ ruimte creert tijdens het binden. Verder heb ik namelijk niet het idee dat de doek niet strak genoeg is. Ook gooit hij zijn hoofd soms achterover. Als jullie daar nu geen antwoord op kunnen geven misschien op 14 oktober even kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 22:55:58 #156
141844 Macka66
pi_73377545
Tinuviel, even kijken lijkt me idd. het handigst.
(Tenzij je het idee krijgt dat het niet veilig meer is, dan moeten we eerder wat bedenken.)
pi_73383312
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef Macka66 het volgende:
Tinuviel, even kijken lijkt me idd. het handigst.
(Tenzij je het idee krijgt dat het niet veilig meer is, dan moeten we eerder wat bedenken.)
We kunnen denk ik wel wachten tot 14 oktober. Echt onveilig lijkt het me niet. Vind het alleen apart vooral dat hij zijn hoofd zo naar achteren doet. Maar dat doet hij op de arm of op schoot ook wel eens als er iets heel interessants is wat hij wil zien.

Pvoess die trui ziet er mooi uit. Hoeveel gewicht kun je er lekker in dragen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73383432
Nou ik heb foto's gezien met een kindje van 2,5 jaar.. Dat zat nog best prima en de verkoopster heeft het geprobeerd met 1 van 3,5 jaar en dat lukte ook nog
Alleen dan krijg je de voetjes die er wat minder mooi inztitten.
Mijn dame is nog niet zo heel groot voor haar leeftijd dus ik neem de gok dat het met 16 maanden prima kan.
En lekker dragen is netzolang als gewoon dragen denk ik of tot het niet meer past.. Je kan er ook mee rugdragen
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:25:20 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73384967
Wat een mooie doeken komen er toch weer langs!

Eli wil ook niet meer gedragen worden
Aan de ene kant vind ik het heel jammer, aan de andere kant ook wel zo rustig. beetje dubbel

Maar PR zei, als de baby er is, dan wordt hij vast zo jaloers dat hij meteen ook weer wil.
Dus wellicht een 3-mnd durende fase, en kanik alsnog gaan tandemdragen

tinu, jij draagt jair nooit op je heup, toch? wellicht wil hij gewoon meer van de wereld zien, en klappert hij niet zo met zijn hoofd als hij op je heup zou zitten.
pi_73385056
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een mooie doeken komen er toch weer langs!

Eli wil ook niet meer gedragen worden
Aan de ene kant vind ik het heel jammer, aan de andere kant ook wel zo rustig. beetje dubbel

Maar PR zei, als de baby er is, dan wordt hij vast zo jaloers dat hij meteen ook weer wil.
Dus wellicht een 3-mnd durende fase, en kanik alsnog gaan tandemdragen

tinu, jij draagt jair nooit op je heup, toch? wellicht wil hij gewoon meer van de wereld zien, en klappert hij niet zo met zijn hoofd als hij op je heup zou zitten.
vers bij papa

maandag 5 oktober 2009 @ 10:35:13 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73385189
en en zo
pi_73385492
vooral mooi als je bleek bent
pi_73385735
Wat een smoeltje
pi_73386155
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:25 schreef DaviniaHR het volgende:

Klopt alleen dan als jij me even weer hebt laten zien hoe ik de knoop moet doen. Toen ik het alleen deed vond ik het niet zitten. Anders woensdag 14 oktober maar weer eens mijn kennis bij spijkeren en hopen dat het blijft zitten. Ook wel zonde van jouw mooie doek, die ik anders nu niet gebruik.

Jair hield zijn hoofd een deel van de tijd ook zo denk ik omdat de zon precies in schijn gezicht scheen. Dat vind hij niet fijn, dus heb ik hem een beetje afgeschermd. Verder geniet hij ontzettend van gedragen worden en heb ik niet het idee, dat het hem verveelt of zo. Hij vind het prachtig, kan van alles zien en zo.

Je kan toch goed loop/ renpassen maken als je kind in de doek hangt of zie ik dat verkeerd? Ik heb het dan niet over een uur joggen maar bijvoorbeeld rennend de straat oversteken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73386778
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:58 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een smoeltje
'not amused'

pi_73387215
Leuke jas, Pvoess.

Mooie doek is koralle toch en Elin is een snoesje!

Ik zit hier toch zo ongeduldig te wachten op mijn zinnober....
pi_73390230
Sta je in de winkel met Leander in de draagdoek komen er 2 Veerkampjes waarvan 1 hoog zwanger:
Ah kiek dah. Moei kiekn Anita ja zo heette ze echt Moei kiekn. Das jah hatstikke sjilieg. Ahgod kiek dan.
En daar kwam Anita aangehuppeld:
Och joa das sneu. Kind zit ja kats in de verdrukking. Zo kanne agee nie sloapn
Leander die ondertussen steeds verder in slaap dommeld.
Nee die van mie get gewoo in de waagn. kan ne veel better in sloapn enzo
En weg liepen ze en ik En de mevrouw achter mij: Nee hoor is helemaal niet zielig
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73393855
Pfffff absurd he. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik de kleine in de jas draag
Ze reageren nu al zo apart af en toe..
pi_73394846
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:59 schreef MeNicole2 het volgende:
Sta je in de winkel met Leander in de draagdoek komen er 2 Veerkampjes waarvan 1 hoog zwanger:
Ah kiek dah. Moei kiekn Anita ja zo heette ze echt Moei kiekn. Das jah hatstikke sjilieg. Ahgod kiek dan.
En daar kwam Anita aangehuppeld:
Och joa das sneu. Kind zit ja kats in de verdrukking. Zo kanne agee nie sloapn
Leander die ondertussen steeds verder in slaap dommeld.
Nee die van mie get gewoo in de waagn. kan ne veel better in sloapn enzo
En weg liepen ze en ik En de mevrouw achter mij: Nee hoor is helemaal niet zielig

* LovelyLady moest lachen
pi_73395083
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef Pvoesss het volgende:
Pfffff absurd he. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik de kleine in de jas draag
Ze reageren nu al zo apart af en toe..
Pvoess als je draagjas er tegen die tijd al is, zou je die misschien naar de draagdoekmeet kunnen meebrengen? Lijkt me reuze interessant om te zien hoe die er in het echt uit ziet met je kind erin. Als het teveel is om het mee te brengen begrijp ik dat natuurlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73395227
Natuurlijk neem ik die voor je mee geen probleem!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:47:29 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_73395267
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:41 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Pvoess als je draagjas er tegen die tijd al is, zou je die misschien naar de draagdoekmeet kunnen meebrengen? Lijkt me reuze interessant om te zien hoe die er in het echt uit ziet met je kind erin. Als het teveel is om het mee te brengen begrijp ik dat natuurlijk.
Ze doet hem gewoon aan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73395490
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Ze doet hem gewoon aan
Voordeel van eend draagdoek/ jas, geen extra baggage
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73398401
Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Verzonden

Mijn draagjas is onderweg! Ik hoop dat de TNT komt als ik thuisben!
pi_73405471
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:51 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, en voor jou ook dichtbij, Claudia
Dank voor de tip! Ik voel me iets te zwanger voor sociale aangelegenheden, maar ik houd de volgende meetingplannen in de gaten.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:37:58 #176
5428 crew  miss_sly
pi_73419433
mijn pineapple gaat nog minstens 2 maanden duren
ze vraagt of ik een andere uit wil zoeken...maar ik vind het lastig. Eigenlijk wil ik de pineapple, maar eigenlijk wil ik ook snel een nieuwe eigen doek...wat te doen?
pi_73419580
Als je heel graag de pineapple wilt zou ik wachten..
Misschien een andere doek lenen tot die tijd of een andere kopen die je stiekem ook graag wilt ?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:46:00 #178
5428 crew  miss_sly
pi_73419647
hehe, het eerste doe ik al (Webkim ) maar niemand wil haar doeken maanden uitlenen, natuurlijk. het tweede was ook al door mijn hoofd gegaan maar dan moet ik schaap overtuigen, vrees ik.
pi_73419723
Dan laat je hem eerst allemaal Cashmere en zijde doeken zien van bijna 200 euro. En kom je daarna met de doek die je wel wilt hebben aan zetten.. Dan lijkt een doek van 50 euro toch ineens zo goedkoop..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:58:45 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73419984
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:46 schreef miss_sly het volgende:
hehe, het eerste doe ik al (Webkim ) maar niemand wil haar doeken maanden uitlenen, natuurlijk. het tweede was ook al door mijn hoofd gegaan maar dan moet ik schaap overtuigen, vrees ik.
Zolang Eli niet gedragen wil worden mag je wel mn BB Slen lenen.
Of ook zara cury als je wil, ultramarin wil ik wel houden, voor het geval eli alsnog het draaglicht opnieuw ziet.

zeg maar
pi_73420072
zara curry
als je die ooit verkoopt, gil dan even
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:10:09 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73420289
is goed

we hebben wel de staarten wat ingekort, waardoor hij korter is geworden, maar dat is denk ik geen probleem voor jou(w postuur)
pi_73420322
nope koralle en manon zijn me eigenlijk te groot maar nu kan mn vriend ze ook indragen..nouja koralle..met manon wil ie niet gezien worden
pi_73420357
Je mag van mij nog best wat houden hoor miss_sly. Of ruilen voor iets anders om uit te proberen. Dan kan je rustig op je pineapple wachten, als je wil. Pmbox is open.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:14:13 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73420372
Van mij mag je ook wel wat lenen hoor miss_sly. Ik heb meer dan genoeg doeken, dus kan echt wel wat missen voor een paar maanden. Misschien worden ze dan ook nog eens ingedragen Ik weet alleen niet of ik iets heb waar je interesse naar uitgaat.

Bära Barn Lotusblomma ~ Didymos Eva 3.2 ~ Didymos Blauwe blaadjes dyed pink 3.2 ~ Ellevill Karma Delight 3.7 ~ Didymos Wellen Braun-Natur (colorgrown) 3.7 ~ Didymos Indio Kupfer (linnen) 4.7 ~ Didymos Indio Braun/Natur (colorgrown) 4.7 ~ Ellevill Jade Candy 4.7 ~ Girasol Forest Berries 4.7
©Dumbo
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:21:57 #186
5428 crew  miss_sly
pi_73420577
wat zijn jullie toch allemaal lief

dan ga ik iig maar wachten op mijn pineapple ik had nog even gekeken, maar hij is veruit het mooiste, dus een andere wil ik niet!

Ik zie day je verschillende lengtes hebt ook, texel, maar hoe knoop je daarmee? ik ben nog iet verder gekomen dan een fwcc, en daar heb ik toch wel een lange voor nodig. Senna is nu 11 weken, trouwens.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:25:42 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73420664
Nou keuze genoeg dus!

Een 3.7 gebruik ik voor Kangaru. Vind ik een hele fijne knoop, maar veel vinden hem ook lastig. Kwestie van uitproberen. En rugsack kan er ook mee, maar rugdragen doe ik niet zoveel nog eigenlijk.
Een 3.2 voor heupknopen.
©Dumbo
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:28:02 #188
5428 crew  miss_sly
pi_73420725
kangaru kan al met 11 weken, toch? maar heupdragen, is dat niet wat vroeg?
pi_73420777
Heupdragen mag met de Huftschlinge vanaf dag 1, omdat je de doek rond je kindje naspant en zo voldoende steun kan creëren, ook in de nek.

Ziet er zo uit:

en je doet het zo:

Hardloper.
IG @webkim
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:37:15 #190
5428 crew  miss_sly
pi_73420966
dat ziet er top uit en een duidelijk filmpje ook!
perfect voor Senna denk ik, want die wil vaak zo hangen bij ons. en dit kun je dus met een lange (4.7) doek?
pi_73421085
Ja hoor Miss Dit kan zeker weten met een 4.7
pi_73421128
Absoluut.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:52:46 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73421361
Maar dan heb je dus hele lange staarten over? Want ik kan dit met een maat 4 (en dat komt niet door mijn slanke figuur )
©Dumbo
pi_73421466
Dan heb je flinke staarten ja, maar die vallen altijd wel weg te werken. Ik red dit idd ook met een 4 met mijn bonkie.

Ohja, nog even dit: als je achter wil afknopen, leg dan wel eerst die stevige knoop onder de billen, zoals je die op mijn foto ziet. En dan achter nogmaals een knoop. Als je rechtstreeks naar achter gaat gaat het zakken.
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:14:20 #195
5428 crew  miss_sly
pi_73421902
Misschien ga ik het zo eens proberen als we boodschappen gaan doen.
Die Kangaru heb ik eens een start gemaakt met proberen, maar Senna had niet zo'n beste dag en brulde de tent bij elkaar Sowieso vind ze het knoopgedeelte niets aan, als ze eenmaal zit en er wordt gelopen, vindt ze het heerlijk!
pi_73423264
Miss, heel verstandig denk ik om op je felbegeerde doek te wachten. Hij is ook errug mooi!!!
Ik vind het toch altijd wel weer leuk om te zien hoe men elkaar hier helpt enzo op allerlei manieren .
pi_73423456
Ik zit te wachten op mijn draagjas.. Maar de tnt meneer is altijd erg laat en dan kan ik geen boodschappen meer doen. En ik moet wel wachten want morgen heb ik hem dus wel nodig
pi_73425304
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zit te wachten op mijn draagjas.. Maar de tnt meneer is altijd erg laat en dan kan ik geen boodschappen meer doen. En ik moet wel wachten want morgen heb ik hem dus wel nodig
weei je zeker dat die vandaag bezorgd wordt Pvoess?

Ja iedereen hier is heel erg aardig. En heel behulpzaam voor miss
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:08:03 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73425445
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
Als ie altijd laat is had je beter op tijd boodschappen kunnen doen
Worden pakjes niet bij de buren afgeleverd als je er niet bent? Ik hoef zelden naar het postkantoor want er is altijd wel een buurvrouw om het aan te nemen
©Dumbo
pi_73427708
Ja maar stel je voor dat die ineens vroeg is.
zoals vandaag dus Hij is er al en we hebben er ook al mee gewandelt
pi_73427793
Pics or it didn't happen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73428172
Nou vooruit
Ik ga ze even uploaden ze zijn wel wazig.. maar ze wilde uit de doek dus geen tijd om wat betere te maken.
pi_73428400

FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:40:38 #204
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73428430
die gaap
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73428548
Cute!
Het is fleece toch?
Vertel eens meer? Is het lekker warm? Hebben jullie ook al de hele dag van die miezer; hoe hield -ie zich daarin?
Makkelijk aan te doen?
Hardloper.
IG @webkim
pi_73428986
Ik ben zeer tevreden over het kind gedeelte. Er is echt veel ruimte voor het bipsje en het hangt er mooi in.
Tussen moeder en kind zit dus een rits voor het aandoen kan die open en heb je dus een heel groot gat En dan kan je hem later dichtdoen. Zowel aan de voorkant als bij de achterkant sluit die mooi aan. Een sjaal is voor beide niet echt nodig. Voor een minibaby kan het gat kleiner gemaakt worden .

Aan beide zijkanten kunnen de ritsen ook helemaal open dan is het in principe dus heel makkelijk aan doen.
Ik kan aan 1 kant beter dicht doen ( dat is gewoon mijn bouw) dus ik doe die kant alleen open en gaat prima.

Ik vond hem lekker warm nergens last van. De dame zweet snel dus voor haar is die met een lekker vestje (en nu gewoon nog zonder! )echt perfect. De meeste jassen zijn daarom al veel te warm voor haar.

Ik had het ook prima warm en denk dat ik er wel de winter mee door kan komen zeker als ik er zelf een lekkere dikke trui onder heb Zo niet kan ik er altijd mijn gewone jas overheen doen en open laten

De regen ging prima. Ik heb er geen last van gehad en zij ook niet. Hij was ook niet doorweekt ofzo

De armgaten zijn niet dicht maar open. Maar als je draagt is het wel zo dat ze gewoon gesloten zijn.
Hier moet ze echt moeite doen om haar handje er uit te doen. Maar als die er uit is kan ze wel heerlijk duimen dingen aanwijzen etc.

De onderkant kan je aansnoeren zodat er geen tocht van onder zal komen
pi_73429265
Mooi Pvoesss!
Ik heb mijne vandaag ook binnengekregen, ook al even geprobeerd (binnen) en zit erg fijn! Heb gelijk op m'n rug geprobeerd, buik nog niet. Mijne is wel vrij lang vind ik, maar da's ook wel lekker.
De mouwen kunnen er afgeritst worden en dat vind ik ook wel erg prettig.
Foto's volgen nog
pi_73430133
Mooi! Klinkt als een goede draagjas en zo ziet hij er ook uit!
Mag ik vragen hoeveel je kitten weegt? Ze ziet eruit als een beste dame en lijkt me al best zwaar om nog op de buik te dragen! Werkt die jas ook zo gemakkelijk als je haar op de rug draagt?
En Mrien, wat heb jij voor 1? Kom je ook uitgebreid verslag doen hoe hij in het echt is?

* Zweefvliegje is ook een beetje aan het oriënteren op een draagtrui/draagjas.
pi_73430209
Ben ik ook benieuwd naar Mrien, voor welke jij gegaan bent en hoe die bevalt. Vooralsnog neig ik naar Suses Kinder.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73436776
Goede recensie Pvoess! En staat jullie mooi!

Webkim, dat ben jij toch, op dat filmpje? Ik vind je zo mooi zwanger.

Zinnober is binnen! Mooi en lekker warm. Even wennen aan de kleur, maar dat komt goed denk ik.
Meteen even die heupknoop uitgeprobeerd en die is fijn! Kobus moest er nog even aan wennen geloof ik, maar hij begon al met zijn beentje te trappelen en te lachen toen hij Zinnober zag, dus die is goedgekeurd!

pi_73436881
Wat is hij verandert sinds ik hem gezien heb
Zinnober staat jullie goed!
pi_73437927
Mooie doeken en jassen hier weer.

Kobus en Oeke
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 17:44:53 #213
141844 Macka66
pi_73462682
Ko

Het is gelukt, mijn draagdoekstaakstertje wilde oppe in de Ellipsen. Dus hier voor vorige eigenares Pvoess en andere draagdoeknerds Maja in een van de slechts 21 bestaande Didymos Ellipsen lindgrün-turkis!

Kangoeroe met reuzenstaart. En Maja moest naar bed, maar mama was duidelijk het moest
pi_73462858
Oooh wat staat die jullie goed!! Vind ik het een boel minder erg dat die weg is.

Heb jij trouwens een betere foto van Amazonas Tribal Sand gespot.
Ik heb die van Amazonas zelf wel gezien maar daar vind ik het plaatje niet duidelijk
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 18:42:31 #215
141844 Macka66
pi_73464206
Van Tribal Sand ken ik alleen nog maar deze:
- de doek
- het motiefje

(De doek is ook pas uit, en in de catalogus staat dezelfde foto. Maar er staat dus een groot tribal motief op de doek.)
pi_73464279
Ja ik vind het motiefje zo apart Maar ik vind de foto's niet duidelijk genoeg om het toch even snel te kopen
pi_73464331
Maja
Hij staat jullie inderdaad heel goed!

En die Amazonas is eigk ook wel leuk! Wil je die kopen Pvoess?

Edit: beetje laat, niet dus. maar je hebt gelijk de foto is niet zo duidelijk.
pi_73464637
Hij is niet duur dus ik twijfel wel maar zo lastig als er verder niets van actiefoto's is.
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 19:10:55 #219
141844 Macka66
pi_73465210
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat er een webwinkelierster in je buurt is die 'm binnenkort gaat bestellen Pvoess Dus dan zijn betere foto's mogelijk.

En ik ben heel blij met de Ellipsen. Het zijn zulke mooie zachte maar toch frisse kleuren. Ik vind hem ons ook goed staan, en Maja helemaal met dat wat lichtere roodblonde koppie!
pi_73465288
Dan maar 10% meer betalen.. Ik ben zo gierig maar met doeken ben ik dat totaal niet
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:35:34 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73466114
Staat jullie mooi Macka!

Ik hoop een dezer dagen mijn piselli/pink ellipsen te ontvangen
©Dumbo
pi_73484519
I did it! Ik heb Graeme net op mijn rug gedragen! Het ging niet helemaal zoals het moest, het zekeren wou niet echt lukken, maar ik heb hem wel op mijn rug geslingerd (dat vond ik het engst) en geknoopt! En toen na 1 minuut snel weer losgemaakt
Dankzij Davinia die me van de week heeft laten zien hoe het moet! Thanx!!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:29:04 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73484553
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
I did it! Ik heb Graeme net op mijn rug gedragen! Het ging niet helemaal zoals het moest, het zekeren wou niet echt lukken, maar ik heb hem wel op mijn rug geslingerd (dat vond ik het engst) en geknoopt! En toen na 1 minuut snel weer losgemaakt
Dankzij Davinia die me van de week heeft laten zien hoe het moet! Thanx!!

Was vriendlief erbij? Hoe vond Graeme het?
pi_73484766
Nee ik was alleen met Graeme. Mn Lief vind het een beetje eng, dus dan zou ik daar nog zenuwachtiger van worden. Dus gewoon toch maar voor t bed gaan staan en spiegel ernaast.
Graeme vond het volgens mij wel leuk. Hij is de hele dag al een beetje mopperig, maar dit leek hij wel heel interessant te vinden.
Woeiiii
  † In Memoriam † donderdag 8 oktober 2009 @ 13:56:48 #225
141844 Macka66
pi_73485399
Gaaf Tessie
en gewoon blijven oefenen, je wordt er steeds handiger in!

Draagdoekstaakster wilde vandaag in de draagdoek haar boterhammetje pindakaas opeten! Daar had ik wel een kruimeldecolletee voor over
het is gewoon zo fijn dat kleine eigenwijze mensje weer tegen je aan te voelen en ook even weer dat koppie tegen je borst aan
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:05:59 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_73489862
Ik ben verliefd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 8 oktober 2009 @ 16:41:26 #227
141844 Macka66
pi_73491047
Waarop Troel? Geckie!
pi_73493788
Ik heb met Iris in Manon rouge een rondje gewandeld . Ik geloof dat ik dat stevige toch makkelijker vind knopen dan mn binana, alhoewel ik dat ook nog steeds een lekkere doek vindt
pi_73499346
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:05 schreef Troel het volgende:
Ik ben verliefd
Waarop?
Lotte!
Noah!
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 20:42:32 #230
5428 crew  miss_sly
pi_73499514
Ik had Indio Scilla meegenomen naar Brabant om mee te wandelen ofzo. Vanmiddag even naar Eindhoven centrum geweest; ze zien hier echt te weinig draagdoeken, hoor! Ik ben echt verschillende keren aangesproken dat het zo leuk is, dat het er zo comfortabel uitziet, dat ze het zo mooi vinden, dat ze het zelf ook wel zouden willen.
pi_73499626
Mooi Macka!

Wat goed Tessie! Eng in het begin he! Maar het went echt vanzelf!

Ik ben ook helemaal fan van Manon Rouge Nijna, ik heb er momenteel ook 1 te leen en wil zeker nog een Neobulle zelf hebben. Er komen binnenkort nieuwe kleuren aan, wie weet komt er 1tje mijn kant op

Ik heb momenteel een Connecta (SSC) te leen van het D&V forum. Op de rug vind ik hem verrassend prettig dragen! Op de buik niet echt lekker eigenlijk.
Binnenkort komt er ook een Yamo als reisdoek mijn kant op, kijken hoe die bevalt

Natuurlijk zijn er foto's

En dan nog, zoals beloofd mijn draagjas. Ik heb gekozen voor de Mam Two Way de Luxe
Met mouwen

Mouwen afgeritst:

Bij de onderste 2 foto's had madame haar armpjes d'r al weer uitgewerkt (drukkertjes los getrokken, daar moeten we dus nog even iets tegen doen )

Fijne jas, lekker warm. Voordeel is dat de mouwen afritsbaar zijn. Hij is wel vrij lang, ook wel lekker eigenlijk. Ik ben er blij mee
pi_73499734
Ik wil visjes kopen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 oktober 2009 @ 20:57:40 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73500152
Vandaag een blauwe draagdoek in Artis gezien, zo'n blauwe als wat P_iglet heeft
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:17:00 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73511532
Ik verwacht 2 nieuwe doeken vandaag! Ellevill She en piselli/pink ellipsen
©Dumbo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:55:50 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_73513691
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:37 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Waarop?

Hij's mooi

Gecko's inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:57:59 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73524735
Didymos Piselli/Pink Ellipsen

Ellevill Caelum She

Didymos Eva poppendoek

©Dumbo
pi_73524889
Owhhhhhhhhh die eerste is echt heel erg mooi!
Beetje een domme vraag misschien, maar is die geverfd of is die zo uitgebracht?
Wat een mooi contrast zeg, groen met roze! Ik ben benieuwd naar een andersom geknoopte foto!
En wat staat hij jullie mooi!

Had ik al gezegd dat hij mooi is?
pi_73524926
oeh die she en t kleine dragertje

die pink ellipsen vind ik vreselijk
pi_73525132
o dat klinkt wel heel lullig he? nouja niet mijn smaak het lijkt trouwens oranje..

zal ik of zal ik niet?

pi_73525159
Die she, is mooi! En die kleine drager ook! Wat een knapperd.
Die groen roze is ook niet helemaal mijn smaak. Maar wat een kadoos vandaag voor jou Tex!

Ik ga zo Pfau in de ontkleurder dompelen....
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:13:07 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73525181
Smaken verschillen

Zweefvliegje, hij is zo uitgebracht. Ik zal nog wel een foto van de andere kant maken. Of als je toch naar de draagmeet komt neem ik hem mee. Helaas is het wel een korte maat 5... Als ik heel netjes en strak knoop kan ik hopelijk net een FWCC, maar voor een Kangaru is ie weer wat lang denk ik. Dus ik weet nog niet of ik er vriendjes mee ga worden...

©Dumbo
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:16:46 #242
5428 crew  miss_sly
pi_73525279
mooi tex
beetje jeugdsentiment, ik moet bij die kleurencombi altijd denken aan Doe Maar en hun album Skunk

die andere lijkt ook mooi, is die helemaal wit?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:21:54 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73525426
Doe Maar! Die andere is helemaal wit ja, en met 50% zijde

En één dezer dagen komt ook eindelijk mijn Indio Silk Natur aan
©Dumbo
pi_73525720
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:10 schreef Kleurdoos het volgende:
o dat klinkt wel heel lullig he? nouja niet mijn smaak het lijkt trouwens oranje..

zal ik of zal ik niet?

[ afbeelding ]
Ik ben even naar die website gegaan, het ziet er wel comfortabel uit! En een leuk motiefje
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:07:27 #245
141844 Macka66
pi_73530017
Ik heb iets bijzonders. Geregeld door owlet en familie: een in Vietnam gemaakte ringsling die alleen te bestellen is bij een Deens bedrijf dat niet buiten Denemarken levert!

de ringen zijn vast gejat van een jonge olifantenpoot

Hij draagt fijn en stevig. En ik vind het weefstofje zo mooi
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:08:57 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_73530073
Je ziet er een stuk minder moe uit Macka

Ik zal hopelijk binnenkort een foto van mijn nieuwste aanwinst plaatsen, heb er nu enkel nog mee geknuffeld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73530208
Ik vind het echt bij jullie passen!! Maar wat zijn die ringen groot zeg jeetje
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:17:58 #248
141844 Macka66
pi_73530356
Tex, ik vind die She jullie erg mooi staan!

Troel, knuffelen is goed. Straks heb je lekker zachte gecko's voor Purk 2.2
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:20:10 #249
141844 Macka66
pi_73530419
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het echt bij jullie passen!! Maar wat zijn die ringen groot zeg jeetje
Die ringen zijn op zich niet groot. Wel heel erg dik en zwaar vergeleken met aluminium ringen. Maar het geeft er een exotisch tintje aan
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:54:25 #250
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73533472
Wat een gave doek Macka! En staat jullie goed.

Noah is helemaal blij met zijn eigen draagdoek. Zijn knuffelhondje had vanochtend toevallig een gebroken pootje, dus de doek kwam op het goede moment Hij wil hem elke dag naar school Hij wilde hem ook mee naar bed. Dus ik had al uitgelegd dat er vaak genoeg mensen met een draagdoek naar bed gaan en dat ie daar lekker zacht van wordt. Toen was ie nog blijer Dus hij ligt nu met zijn draagdoek in bed
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:08:54 #251
141844 Macka66
pi_73533920
Noah

Tex, met een 5 kan je wel mooi afwerken met een Tibetan. Komt je piselli/pink extra goed uit!
ik moet meer denken aan petit-fourtjes dan aan Doe Maar, komt denk ik ook door het motief
pi_73535001
Oooh wat leuk! Noah is echt een leuk kereltje
pi_73535274
Noah Wat zal hij morgen een lekker zachte doek hebben.

Mrien, wat een mooie leendrager. En lekker zo'n warme jas. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga oplossen van de winter. Een poncho lijkt me ook mooi.

KD, heb je die drager gekocht? Ik vind hem mooi!

En Macka heeft ook al zo'n toffe sling uit Vietnam. Heel leuk stofje.

Ik heb vanavond Pfau proberen te ontkleuren, maar ik hoop maar dat het gelukt is. Hij zit nu in de wasmachine en ik ben stiknerveus.
pi_73541968
whiiii mijn ultramarin is binnen, wat leuk dat dat een tricolor is, wist ik helemaal niet

maargoed, hij gaat toch in de verf
pi_73542140
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:13 schreef texelonia het volgende:
Smaken verschillen

Zweefvliegje, hij is zo uitgebracht. Ik zal nog wel een foto van de andere kant maken. Of als je toch naar de draagmeet komt neem ik hem mee. Helaas is het wel een korte maat 5... Als ik heel netjes en strak knoop kan ik hopelijk net een FWCC, maar voor een Kangaru is ie weer wat lang denk ik. Dus ik weet nog niet of ik er vriendjes mee ga worden...

[ afbeelding ]
ik vind het rose juist wel heel mooi!

KD, wat een leuk ding met die blommen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73543209
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:19 schreef Kleurdoos het volgende:
whiiii mijn ultramarin is binnen, wat leuk dat dat een tricolor is, wist ik helemaal niet

maargoed, hij gaat toch in de verf
Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven haha
pi_73543321
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:46 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven haha
is dat zo?

t is toch een 'gewone'didy?
pi_73543368
niet als je een oude hebt wat je volgens mij hebt maar ik zou hem ook verven ik heb niets met die kleur
pi_73543460
oh geen idee ik zie dat t een tricolor is, en hij geen middenmarkering heeft
pi_73543544
Als het echt een tricolor is dan zou ik hem zeker niet verven, daar zijn best wel een paar mensen naar op zoek en dan kan je met het geld dat hij opbrengt een doek kopen die makkelijker antraciet te verven is
pi_73543761
hmm..

ja ik zie turquoise, lichtblauw en donkerblauw
pi_73543910

ff op hoog contrast
pi_73544670
Visjes uitverkocht.. ik was er eindelijk uit dat ik hem wilde hebben
pi_73545073
Even tussendoor, ik moet het even vertellen.

Een vriendin is pas bevallen (ks) en die heeft nu een baby (joh) en ze mag de maxicosi niet dragen, dus ze kon niet met de baby op stap. De doek (tricot achtig) die ze had, kreeg ze niet goed om. Toen kwam ik langs voor een consult en nu gaat het wel. Zo leuk, kan ze lekker het huis uit met baby erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73546464
Wat fijn Yppy!

Mijn Pfau is zo mooi geworden! Oei, ik was zo bang dat ik er bleekvlekken op had gemaakt en dat hij niet effen zou worden, maar hij is helemaal perfect! Hij hangt te drogen.
Een tijdje zo geplukt gebruiken en in december gaat hij in een verfbadje....

He KD, mijn ultramarijn is ook een tricolor! En ook voor weinig gekocht. Wat bizar dat wist ik niet tot jij het hier meldde. Leuk om te weten.
Maar ik vind hem zelf heel mooi, misschien wel zonde om hem te verven.
Nouja als het je kleur net is, dan kan het natuurlijk wel.
pi_73546556
Welke kleur gaat pfau worden?? en wat fijn dat het is gelukt

Oh wat leuk YPPY .
pi_73547034
Jammer Pvoess, dat visjes zijn uitverkocht. Maar er komt vast nog een lading net als met Millefiori.

Voor Pfau twijfel ik nog over sage green,

of Teal blue,

of dusty rose,

of oxblood red,

Ik denk de eerste.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:34:08 #268
5428 crew  miss_sly
pi_73547184
Oe, oxblood red vind ik mooi
Zou Senna ook mooi staan, denk ik, wat hardere, donkere kleuren doen het goed bij haar.
pi_73547238
Sage green

Ik heb didy gemailt en ik sta op de wachtlijst voor maat 5 en maat 6
6 is veel te groot maar dat maakt me al niet meer uit
pi_73547328
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:29 schreef oeke het volgende:
Jammer Pvoess, dat visjes zijn uitverkocht. Maar er komt vast nog een lading net als met Millefiori.

Voor Pfau twijfel ik nog over sage green,
[ afbeelding ]
of Teal blue,
[ afbeelding ]
of dusty rose,
[ afbeelding ]
of oxblood red,
[ afbeelding ]

Ik denk de eerste.
dusty rose
pi_73547412
Niemand Teal? Want dat was mijn aller eerste keus... Maar toen zag ik sage... Ik heb ze maar allevier gekocht en aangezien het nog even duurt voor ik ze in huis heb kan ik nog lekker lang twijfelkonten.

Pvoess! Op de wachtlijst nog wel!
pi_73548097
er zijn al zoveel blauwe doeken
Ik houd persoonlijk meer van wat diepere kleuren, dus geen 'vale'doeken. maar dusty rose = oudroze achtig? dat vind ik wel mooi. En poederblauw
voor sage green zou ik zelf niet gaan omdat ik dat een niet te matchen kleur voor bij mijn kleding zou vinden, voor oxblood niet omdat de kleur te overheersend is
zo
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:51:12 #273
141844 Macka66
pi_73549309
Sage green en oxblood vind ik zelf mooi. Maar eigenlijk zou ik een gestripte pauw wel eens in een écht pauwenkleurtje willen zien, van dat mooie groen of pauwblauw
pi_73550228
Heldere uitleg, KD!

Macka, ik denk dat ik me daar niet helemaal gelukkig mee zou voelen. Ik hou toch meer van vervaagde kleuren. En mijn Ultramarijn.
Maar ik heb nog even om erover na te denken. Mijn moeder vind trouwens dat ik hem niet moet verven.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:28:59 #275
5428 crew  miss_sly
pi_73550358
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef oeke het volgende:
Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga oplossen van de winter. Een poncho lijkt me ook mooi.
dit heb ik dus ook. Over mijn jas knopen lijkt me echt niets, veel te dik en warm.
een poncho lijkt ne oideaal, maar dan wel een met mouwen. maar als ik dan zie day die 200 euro kosten, vind ik dat toch wel wat veel, eigenlijk...

op zich moet dat ook wel zelf te maken zijun, lijkt me?
pi_73558828
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:28 schreef miss_sly het volgende:
op zich moet dat ook wel zelf te maken zijun, lijkt me?
Vorig jaar heb ik mooie zwarte wollen stof gekocht om een winterjas van te maken, toen werd ik zwanger en heb het niet gedaan.
Nu ligt die stof daar maar en wil ik er eigk een draagjas van maken, maar ik zie een beetje op tegen het patroon tekenen. Lijkt me best moeilijk met die rug inzet.
pi_73559701
Mijn ex-draagjas was heel simpel: een lange rits in het voorpand en een lange rits in het achterpand. Daar kon ik dan de inzet in ritsen.
Als je een rits in kan zetten dan kan je op die manier elke jas vermaken op zo'n manier dat je de jas ook zonder kind kan dragen.
pi_73559861
Maar de inzet zelf is toch nog wel even puzzelen, denk ik.

Volgens mij neemt Pvoess haar draagjas mee naar de meet, dus die ga ik eens even onderzoeken.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:03:54 #279
5428 crew  miss_sly
pi_73559962
Maar met een draagjas draag je zonder doek, toch?
Mij lijkt een poncho over mij en Senna die in de doek zit fijner. Iemand ervaring mee?
pi_73560056
Nee, met een jas draag je over de doek net als met een poncho.

Macka heeft een poncho, en is daar geloof ik heel tevreden mee.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:24:01 #281
141844 Macka66
pi_73560470
Macka heeft behalve de MaM draagponcho ook een MaM draagjas en is daar eveneens tevreden mee

De poncho is van merino wol met een katoenen binnenlaag.
De jas is van stof met een microfiber vulling.
Qua elegantie wint de poncho, qua veelzijdigheid de jas omdat 'ie ook goed is als zwangerschapsjas en gewone winterjas. Allebei hebben ze een capuchon en een sjaal er bij. De poncho heeft twee kleine zakjes, de jas twee heerlijk grote zakken waarin zelfs flesjes mee kunnen.
Qua gebruiksgemak wint de poncho omdat je er geen flappen in hoeft te ritsen. Maar als het waait en echt koud is heb ik toch liever de jas.
Qua gevoel met je kind voldoen ze allebei prima.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:13:20 #282
5428 crew  miss_sly
pi_73561737
Een poncho lijkt me wat gemakkelijker zelf te maken. Van de andere kant: als een draagjas alleen een kwestie is van extra ritsen, is dat ook neit zo'n toestand.
Draagjassen zijn er echter ook wel voor redelijke prijzen, dacht ik. Die van Pvoess was niet zo vreselijk duur, toch? Dat is nog wel te doen. Kan ik voor een poncho nog altijd kijken of ik iets kan maken. Ik vind poncho's ook zo mooi
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:21:14 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73570386
Wow, tex! mooie nwe doeken heb je!
En Noah met zn poppendoek,wat onzettend schattig, zeg!

macka, ook al zo'n mooie rs. ik vind het stofje wel erg mooi egienlijk

oeke, mij lijkt die groene tint juist heel mooi icm het pauw-motief.

miss_sly, volgens mij had grijs een jas gekocht bij de zeeman (?) en die zelf omgetoverd tot draagjas. mss kan je haar ff pm'en hoe ze dat gedaan heeft. (of 63 delen van dit topic doorspitten )
pi_73570612
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:13 schreef miss_sly het volgende:
Een poncho lijkt me wat gemakkelijker zelf te maken. Van de andere kant: als een draagjas alleen een kwestie is van extra ritsen, is dat ook neit zo'n toestand.
Draagjassen zijn er echter ook wel voor redelijke prijzen, dacht ik. Die van Pvoess was niet zo vreselijk duur, toch? Dat is nog wel te doen. Kan ik voor een poncho nog altijd kijken of ik iets kan maken. Ik vind poncho's ook zo mooi
Hij was 100 euro.
Hij is niet mega mega dik maar als je er een lekkere trui onder doet wel warm genoeg.
Je kindje is ook echt een kacheltje natuurlijk. En je hebt de doek als extra laag om je heen.

Een poncho is ook leuk maar dan moet je daar alsnog iets onder doen denk ik.
pi_73570816
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, tex! mooie nwe doeken heb je!
En Noah met zn poppendoek,wat onzettend schattig, zeg!

macka, ook al zo'n mooie rs. ik vind het stofje wel erg mooi egienlijk

oeke, mij lijkt die groene tint juist heel mooi icm het pauw-motief.

miss_sly, volgens mij had grijs een jas gekocht bij de zeeman (?) en die zelf omgetoverd tot draagjas. mss kan je haar ff pm'en hoe ze dat gedaan heeft. (of 63 delen van dit topic doorspitten )
grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 oktober 2009 @ 12:35:57 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73570864
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?
nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:41:22 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73571053
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
dat je dat zo snel vindt!

(ik zal ff met manlief overleggen, maar hij zal je aanbod vast ook accepteren. )
pi_73571229
dan heeft ze beide
pi_73574104
Ik wil een lelies of zink ringsling maar ik kan niet kiezen
pi_73575127
Mijn jas was ook niet heel duur hoor, 79 euro
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 15:27:22 #291
141844 Macka66
pi_73576325
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil een lelies of zink ringsling maar ik kan niet kiezen
Wil je meteen zacht? Lelies
Wil je sterk en straks ook zacht? Zink
Wil je liefelijk? Lelies
Wil je stoer? Zink
pi_73576574
Nou ik vind de lelies heel mooi. Maar ik wil vooral lekker sterk als ringsling voor als ze straks een grote dame is en loopt en ik hem gewoon mee kan slepen voor als ze het zat is
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 15:37:16 #293
141844 Macka66
pi_73576653
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:35 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik vind de lelies heel mooi. Maar ik wil vooral lekker sterk als ringsling voor als ze straks een grote dame is en loopt en ik hem gewoon mee kan slepen voor als ze het zat is
Dan wordt het linnen of hennep
pi_73576915
Ja he.. Alleen ben ik indio's zat.
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 16:05:57 #295
141844 Macka66
pi_73577634
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ja he.. Alleen ben ik indio's zat.
Didymos heeft Zwartye gecko's met linnen als ringsling *klik*.
pi_73577810
ja ik had het gezien maar ik denk dat die ons niet mooi zal staan en gecko's heb ik ook al
pi_73578102
indio's zat
ohnoes
i <3
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:31:51 #298
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73580194
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
nie waor, ze had ook een no-sew poncho
Draagdoeken, deel 37, Draag je mee?
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:56:28 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73580822
Zink draagt wel echt heel fijn Pvoesss! En hoe kan iemand ooit genoeg hebben van indio's?

Kan iemand even meedenken? Mijn moeder past één dag in de week op. Momenteel zit ik even zonder werk, maar als ik dus weer werk heb past ze één dag op. Nou heeft ze suikerziekte wat heel laat is ontdekt en daardoor heeft ze heel veel last van d'r voeten en ook last van gevoelloosheid. Traplopen is voor haar dus heel lastig, en heeft ze beide handen bij nodig om op te steunen. Met Hannah de trap op of af durft ze dus niet. Eén keer toen het nodig was heeft ze Hannah in de maxicosi gedaan en is zittend tree voor tree d trap af gegaan en zo de maxicosi ook tree voor tree meegenomen

Nou dacht ik eraan haar een keer met de ringsling laten proberen, dan heeft ze haar handen vrij en gaat het misschien beter. Maar mijn kleinsmekker ringsling vind ik nog best lastig aanspannen. Stof die klem zit tussen de ringen enzow. En veel kracht in mijn handen heeft ze ook al niet (ook door de suiker). Dus nu vroeg ik me af of daar nog verschil in zat in ringslings, of andere misschien makkelijker in gebruik zijn?

Maar later dacht ik, misschien is een SSC dan nog wel beter? Maar ja welke dan.... Mijn moeder zover krijgen zo'n ding te ebruiken is één ding, maar een aantal verschillende uitproberen enzow, dat doet ze denk ik niet.
©Dumbo
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:05:56 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73581113
Haha, ja ik heb een inderdaad beide.
De no-sew poncho is echt vrij gemakkelijk zelf te maken, maar niet zo erg warm.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:08:51 #301
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73581188
Qua draagjassen ben ik er nog niet uit....
Nu draag ik als het koud is gewoon over een dikke trui ofzow. Ik vind het van een draagjas/poncho zo jammer dat je mn mooie doek niet ziet
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')