abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73543209
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:19 schreef Kleurdoos het volgende:
whiiii mijn ultramarin is binnen, wat leuk dat dat een tricolor is, wist ik helemaal niet

maargoed, hij gaat toch in de verf
Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven haha
pi_73543321
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:46 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja en heel veel mensen willen die enorm graag en jij gaat hem verven haha
is dat zo?

t is toch een 'gewone'didy?
pi_73543368
niet als je een oude hebt wat je volgens mij hebt maar ik zou hem ook verven ik heb niets met die kleur
pi_73543460
oh geen idee ik zie dat t een tricolor is, en hij geen middenmarkering heeft
pi_73543544
Als het echt een tricolor is dan zou ik hem zeker niet verven, daar zijn best wel een paar mensen naar op zoek en dan kan je met het geld dat hij opbrengt een doek kopen die makkelijker antraciet te verven is
pi_73543761
hmm..

ja ik zie turquoise, lichtblauw en donkerblauw
pi_73543910

ff op hoog contrast
pi_73544670
Visjes uitverkocht.. ik was er eindelijk uit dat ik hem wilde hebben
pi_73545073
Even tussendoor, ik moet het even vertellen.

Een vriendin is pas bevallen (ks) en die heeft nu een baby (joh) en ze mag de maxicosi niet dragen, dus ze kon niet met de baby op stap. De doek (tricot achtig) die ze had, kreeg ze niet goed om. Toen kwam ik langs voor een consult en nu gaat het wel. Zo leuk, kan ze lekker het huis uit met baby erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73546464
Wat fijn Yppy!

Mijn Pfau is zo mooi geworden! Oei, ik was zo bang dat ik er bleekvlekken op had gemaakt en dat hij niet effen zou worden, maar hij is helemaal perfect! Hij hangt te drogen.
Een tijdje zo geplukt gebruiken en in december gaat hij in een verfbadje....

He KD, mijn ultramarijn is ook een tricolor! En ook voor weinig gekocht. Wat bizar dat wist ik niet tot jij het hier meldde. Leuk om te weten.
Maar ik vind hem zelf heel mooi, misschien wel zonde om hem te verven.
Nouja als het je kleur net is, dan kan het natuurlijk wel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73546556
Welke kleur gaat pfau worden?? en wat fijn dat het is gelukt

Oh wat leuk YPPY .
pi_73547034
Jammer Pvoess, dat visjes zijn uitverkocht. Maar er komt vast nog een lading net als met Millefiori.

Voor Pfau twijfel ik nog over sage green,

of Teal blue,

of dusty rose,

of oxblood red,

Ik denk de eerste.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:34:08 #268
5428 crew  miss_sly
pi_73547184
Oe, oxblood red vind ik mooi
Zou Senna ook mooi staan, denk ik, wat hardere, donkere kleuren doen het goed bij haar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73547238
Sage green

Ik heb didy gemailt en ik sta op de wachtlijst voor maat 5 en maat 6
6 is veel te groot maar dat maakt me al niet meer uit
pi_73547328
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:29 schreef oeke het volgende:
Jammer Pvoess, dat visjes zijn uitverkocht. Maar er komt vast nog een lading net als met Millefiori.

Voor Pfau twijfel ik nog over sage green,
[ afbeelding ]
of Teal blue,
[ afbeelding ]
of dusty rose,
[ afbeelding ]
of oxblood red,
[ afbeelding ]

Ik denk de eerste.
dusty rose
pi_73547412
Niemand Teal? Want dat was mijn aller eerste keus... Maar toen zag ik sage... Ik heb ze maar allevier gekocht en aangezien het nog even duurt voor ik ze in huis heb kan ik nog lekker lang twijfelkonten.

Pvoess! Op de wachtlijst nog wel!
pi_73548097
er zijn al zoveel blauwe doeken
Ik houd persoonlijk meer van wat diepere kleuren, dus geen 'vale'doeken. maar dusty rose = oudroze achtig? dat vind ik wel mooi. En poederblauw
voor sage green zou ik zelf niet gaan omdat ik dat een niet te matchen kleur voor bij mijn kleding zou vinden, voor oxblood niet omdat de kleur te overheersend is
zo
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:51:12 #273
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73549309
Sage green en oxblood vind ik zelf mooi. Maar eigenlijk zou ik een gestripte pauw wel eens in een écht pauwenkleurtje willen zien, van dat mooie groen of pauwblauw
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73550228
Heldere uitleg, KD!

Macka, ik denk dat ik me daar niet helemaal gelukkig mee zou voelen. Ik hou toch meer van vervaagde kleuren. En mijn Ultramarijn.
Maar ik heb nog even om erover na te denken. Mijn moeder vind trouwens dat ik hem niet moet verven.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:28:59 #275
5428 crew  miss_sly
pi_73550358
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef oeke het volgende:
Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga oplossen van de winter. Een poncho lijkt me ook mooi.
dit heb ik dus ook. Over mijn jas knopen lijkt me echt niets, veel te dik en warm.
een poncho lijkt ne oideaal, maar dan wel een met mouwen. maar als ik dan zie day die 200 euro kosten, vind ik dat toch wel wat veel, eigenlijk...

op zich moet dat ook wel zelf te maken zijun, lijkt me?
pi_73558828
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:28 schreef miss_sly het volgende:
op zich moet dat ook wel zelf te maken zijun, lijkt me?
Vorig jaar heb ik mooie zwarte wollen stof gekocht om een winterjas van te maken, toen werd ik zwanger en heb het niet gedaan.
Nu ligt die stof daar maar en wil ik er eigk een draagjas van maken, maar ik zie een beetje op tegen het patroon tekenen. Lijkt me best moeilijk met die rug inzet.
pi_73559701
Mijn ex-draagjas was heel simpel: een lange rits in het voorpand en een lange rits in het achterpand. Daar kon ik dan de inzet in ritsen.
Als je een rits in kan zetten dan kan je op die manier elke jas vermaken op zo'n manier dat je de jas ook zonder kind kan dragen.
pi_73559861
Maar de inzet zelf is toch nog wel even puzzelen, denk ik.

Volgens mij neemt Pvoess haar draagjas mee naar de meet, dus die ga ik eens even onderzoeken.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:03:54 #279
5428 crew  miss_sly
pi_73559962
Maar met een draagjas draag je zonder doek, toch?
Mij lijkt een poncho over mij en Senna die in de doek zit fijner. Iemand ervaring mee?
pi_73560056
Nee, met een jas draag je over de doek net als met een poncho.

Macka heeft een poncho, en is daar geloof ik heel tevreden mee.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:24:01 #281
141844 Macka66
pi_73560470
Macka heeft behalve de MaM draagponcho ook een MaM draagjas en is daar eveneens tevreden mee

De poncho is van merino wol met een katoenen binnenlaag.
De jas is van stof met een microfiber vulling.
Qua elegantie wint de poncho, qua veelzijdigheid de jas omdat 'ie ook goed is als zwangerschapsjas en gewone winterjas. Allebei hebben ze een capuchon en een sjaal er bij. De poncho heeft twee kleine zakjes, de jas twee heerlijk grote zakken waarin zelfs flesjes mee kunnen.
Qua gebruiksgemak wint de poncho omdat je er geen flappen in hoeft te ritsen. Maar als het waait en echt koud is heb ik toch liever de jas.
Qua gevoel met je kind voldoen ze allebei prima.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:13:20 #282
5428 crew  miss_sly
pi_73561737
Een poncho lijkt me wat gemakkelijker zelf te maken. Van de andere kant: als een draagjas alleen een kwestie is van extra ritsen, is dat ook neit zo'n toestand.
Draagjassen zijn er echter ook wel voor redelijke prijzen, dacht ik. Die van Pvoess was niet zo vreselijk duur, toch? Dat is nog wel te doen. Kan ik voor een poncho nog altijd kijken of ik iets kan maken. Ik vind poncho's ook zo mooi
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:21:14 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73570386
Wow, tex! mooie nwe doeken heb je!
En Noah met zn poppendoek,wat onzettend schattig, zeg!

macka, ook al zo'n mooie rs. ik vind het stofje wel erg mooi egienlijk

oeke, mij lijkt die groene tint juist heel mooi icm het pauw-motief.

miss_sly, volgens mij had grijs een jas gekocht bij de zeeman (?) en die zelf omgetoverd tot draagjas. mss kan je haar ff pm'en hoe ze dat gedaan heeft. (of 63 delen van dit topic doorspitten )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73570612
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:13 schreef miss_sly het volgende:
Een poncho lijkt me wat gemakkelijker zelf te maken. Van de andere kant: als een draagjas alleen een kwestie is van extra ritsen, is dat ook neit zo'n toestand.
Draagjassen zijn er echter ook wel voor redelijke prijzen, dacht ik. Die van Pvoess was niet zo vreselijk duur, toch? Dat is nog wel te doen. Kan ik voor een poncho nog altijd kijken of ik iets kan maken. Ik vind poncho's ook zo mooi
Hij was 100 euro.
Hij is niet mega mega dik maar als je er een lekkere trui onder doet wel warm genoeg.
Je kindje is ook echt een kacheltje natuurlijk. En je hebt de doek als extra laag om je heen.

Een poncho is ook leuk maar dan moet je daar alsnog iets onder doen denk ik.
pi_73570816
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, tex! mooie nwe doeken heb je!
En Noah met zn poppendoek,wat onzettend schattig, zeg!

macka, ook al zo'n mooie rs. ik vind het stofje wel erg mooi egienlijk

oeke, mij lijkt die groene tint juist heel mooi icm het pauw-motief.

miss_sly, volgens mij had grijs een jas gekocht bij de zeeman (?) en die zelf omgetoverd tot draagjas. mss kan je haar ff pm'en hoe ze dat gedaan heeft. (of 63 delen van dit topic doorspitten )
grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 oktober 2009 @ 12:35:57 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73570864
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

grijs had een fleecedekentje gekocht en daar een poncho van gemaakt (no sew) toch?
nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:41:22 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73571053
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
dat je dat zo snel vindt!

(ik zal ff met manlief overleggen, maar hij zal je aanbod vast ook accepteren. )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73571229
dan heeft ze beide
pi_73574104
Ik wil een lelies of zink ringsling maar ik kan niet kiezen
pi_73575127
Mijn jas was ook niet heel duur hoor, 79 euro
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 15:27:22 #291
141844 Macka66
pi_73576325
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil een lelies of zink ringsling maar ik kan niet kiezen
Wil je meteen zacht? Lelies
Wil je sterk en straks ook zacht? Zink
Wil je liefelijk? Lelies
Wil je stoer? Zink
pi_73576574
Nou ik vind de lelies heel mooi. Maar ik wil vooral lekker sterk als ringsling voor als ze straks een grote dame is en loopt en ik hem gewoon mee kan slepen voor als ze het zat is
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 15:37:16 #293
141844 Macka66
pi_73576653
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:35 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik vind de lelies heel mooi. Maar ik wil vooral lekker sterk als ringsling voor als ze straks een grote dame is en loopt en ik hem gewoon mee kan slepen voor als ze het zat is
Dan wordt het linnen of hennep
pi_73576915
Ja he.. Alleen ben ik indio's zat.
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 16:05:57 #295
141844 Macka66
pi_73577634
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ja he.. Alleen ben ik indio's zat.
Didymos heeft Zwartye gecko's met linnen als ringsling *klik*.
pi_73577810
ja ik had het gezien maar ik denk dat die ons niet mooi zal staan en gecko's heb ik ook al
pi_73578102
indio's zat
ohnoes
i <3
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:31:51 #298
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73580194
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee was echt een jas.
hier staat de foto nog
Draagdoeken 29
nie waor, ze had ook een no-sew poncho
Draagdoeken, deel 37, Draag je mee?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:56:28 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73580822
Zink draagt wel echt heel fijn Pvoesss! En hoe kan iemand ooit genoeg hebben van indio's?

Kan iemand even meedenken? Mijn moeder past één dag in de week op. Momenteel zit ik even zonder werk, maar als ik dus weer werk heb past ze één dag op. Nou heeft ze suikerziekte wat heel laat is ontdekt en daardoor heeft ze heel veel last van d'r voeten en ook last van gevoelloosheid. Traplopen is voor haar dus heel lastig, en heeft ze beide handen bij nodig om op te steunen. Met Hannah de trap op of af durft ze dus niet. Eén keer toen het nodig was heeft ze Hannah in de maxicosi gedaan en is zittend tree voor tree d trap af gegaan en zo de maxicosi ook tree voor tree meegenomen

Nou dacht ik eraan haar een keer met de ringsling laten proberen, dan heeft ze haar handen vrij en gaat het misschien beter. Maar mijn kleinsmekker ringsling vind ik nog best lastig aanspannen. Stof die klem zit tussen de ringen enzow. En veel kracht in mijn handen heeft ze ook al niet (ook door de suiker). Dus nu vroeg ik me af of daar nog verschil in zat in ringslings, of andere misschien makkelijker in gebruik zijn?

Maar later dacht ik, misschien is een SSC dan nog wel beter? Maar ja welke dan.... Mijn moeder zover krijgen zo'n ding te ebruiken is één ding, maar een aantal verschillende uitproberen enzow, dat doet ze denk ik niet.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:05:56 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73581113
Haha, ja ik heb een inderdaad beide.
De no-sew poncho is echt vrij gemakkelijk zelf te maken, maar niet zo erg warm.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:08:51 #301
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73581188
Qua draagjassen ben ik er nog niet uit....
Nu draag ik als het koud is gewoon over een dikke trui ofzow. Ik vind het van een draagjas/poncho zo jammer dat je mn mooie doek niet ziet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')