quote:Op maandag 21 september 2009 17:04 schreef NoelGallagher het volgende:
Volgende week weer eens even kijken in A'dam, wil wel eens een APC proberenWeet iemand hoe duur die ongeveer zjin?
Hmm, valt me an sich nog wel mee.quote:Op maandag 21 september 2009 17:11 schreef Mylene het volgende:
APC maakt verdomd goede jeans. Prijzen zijn zo rond de 125 euro.
Model?quote:Op maandag 21 september 2009 17:44 schreef Steve-O het volgende:
Goedendag,
Ik heb vorig jaar een Slim fit Levi 501 gehaald met 1 of andere speciale zwart glanzende coating . Nu wil ik deze graag nogmaals aanschaffen maar ik kan hem nergens meer vinden .
Iemand een idee ?
ligt er aan welk modelquote:Op maandag 21 september 2009 17:44 schreef unioz het volgende:
apc's lopen wel veel uit; normaal moet je 2 a 3 maten kleiner dan normaal nemen.
Op sufu is er een wedstrijd aan de gang voor LVC's.quote:Op maandag 21 september 2009 18:46 schreef Stansfield het volgende:
Binnenkort weer een keer naar amsterdam voor een mooie levi's vintage.
Levi 511 slim fit Zwart met een glansende Washquote:
sufu?quote:Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef DJKJ het volgende:
[..]
Op sufu is er een wedstrijd aan de gang voor LVC's.
Al eerder genoemd, APC en te koop bij Margriet Nannings aan de Prinsengracht in A'dam. Een paar modellen van rond de 125 euro. Mooie degelijke jeans voor een goede prijs.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:22 schreef Dj_unkie het volgende:
idd erg mooie broek...wel prijzig
Bedankt, ik ga verder zoeken
Dat probleem ken ikquote:
15 euro meer betalen voor een box logo aan de binnenkant en fuck em op je billen zou ik niet doenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:01 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat probleem ken ik![]()
Het enige wat hier te krijgen is zijn de grote merken en de kut merken. Verder nog wat Paul Smith, Hans Ubbink en armani boss gedoe.
APC is ook Niiiice inderdaad, de petit standard jeans supreme is een broek naar me hart
nee exact dezelfde broek, op die 2 dingen na dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:52 schreef One_conundrum het volgende:
is de stof ook niet anders? Die Fuck em zou ik er zo afslopen
Ja dat zeg ik dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:52 schreef Mylene het volgende:
Dat logo staat volgens mij enkel op de supreme van APC jeans.
quote:Jeansmerk Blue Blood failliet
Uitgegeven: 8 oktober 2009 13:53
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2009 14:06
AMSTERDAM - Blue Blood, het jeansmerk van Steve te Pas, is failliet. Voor alle medewerkers op het Amsterdamse kantoor is ontslag aangevraagd. Curator Nils Reerink van De Metz Advocaten hoopt op een doorstart.
Op dit moment zijn er gesprekken met partijen die interesse in het merk hebben, meldt marketing en pr-manager bij Blue Blood Willa Stoutenbeek. "De curator heeft iedereen verzocht om gewoon te komen werken, zodat een mogelijke doorstart in goede banen kan worden geleid."
Het nieuws kwam gisteren hard aan bij de medewerkers. Stoutenbeek: "Het slaat in als een bom." Op de vraag of ze het faillissement zag aankomen, zegt ze: "Het is voor iedereen een moeilijke tijd maar dit komt toch als een volkomen verrassing."
Trekkers
Winkeliers worden op dit moment door de medewerkers op de hoogte gesteld. Uit een belronde van Textilia blijkt dat zij behoorlijk teleurgesteld zijn. "Blue Blood is één van de trekkers in de winkel", zegt iemand die niet bij naam genoemd wil worden.
Het faillissement komt niet helemaal uit de lucht vallen. Eerder dit jaar bracht Blue Blood de klanten al middels een brief op de hoogte dat er financiële problemen waren. Daarnaast klaagden schuldeisers al langere tijd over de liquiditeitsproblemen van het bedrijf.
Amerika
Steve te Pas maakte begin augustus bekend dat Blue Blood bij het Amerikaanse bedrijf Blue Blood Global License zou worden ondergebracht. Te Pas is hiervan eigenaar samen met Martine Mang en Jose Sfez van de HTP Group uit Hong Kong. Dit bedrijf maakte onder meer Ed Hardy en 7 Seven groot en produceert daarnaast voor veel grote labels (Dolce & Gabbana, D Squared en Abercrombie & Fitch).
Er zijn genoeg (buitenlandse) merken die nog duurdere jeans verkopen en het nog volhouden. Volgens mij heeft blue blood de nederlandse markt niet goed ingeschat qua koopgedrag.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:08 schreef Stansfield het volgende:
Ik las het net ook op internet. Is ook wel te verklaren, zoveel broeken in die prijsklasse verkoop je natuurlijk ook niet. En veel mensen die het kochten deden dat in de sale. Waaronder ik
Precies dat bedoel ik. Als je het vergelijkt met Atelier La Durance bijvoorbeeld, die blijven gewoon heel klein en selectief verkrijgbaar. Die overleven het wel want die hebben gewoon lagere kosten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:46 schreef bbaadd het volgende:
blue blood hing ook veel in man at work en soort gelijke winkels voor hoge prijzen, de echte high-end denim vind je niet in dat soort winkels
Slechte naam, maar misschien als je foto's of een link plaatst kunnen we er meer over zeggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:47 schreef Tamashii het volgende:
Wat vinden jullie van rock en republic?
Het gaat meer om de naam dan om kwaliteit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:47 schreef Tamashii het volgende:
Wat vinden jullie van rock en republic?
Eigen schuld. Had je kunnen weten vóórdat je een jeans van dat pauper merk kocht. De kwaliteit is gewoon KAK.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:02 schreef Dj_unkie het volgende:
ik moet ff me gal spugen! En het kan me niks schelen wat jullie er van denken![]()
Ik heb 3 maanden geleden twee G-Star 3301 broeken gekocht voor een redelijke prijs (uit mijn hoofd 80 euro de broek) en ze zijn nu gewoon kapot. Gewoon allebei doorgesleten
Ja! Maar ik had andere gezien die ik echt prachtig vond, helaas kon je die alleen bestellen in Japan ofzoiets. ;')quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:06 schreef bbaadd het volgende:
zijn dat niet die victoria beckham jeans![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja! Maar ik had andere gezien die ik echt prachtig vond, helaas kon je die alleen bestellen in Japan ofzoiets. ;')
De verkopers in die winkel hebben er nog minder verstand van dan jijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:25 schreef Dj_unkie het volgende:
nouja eigen schuld...ik loop een winkel binnen waar ze verschillende merken hebben. Ik vraag om advies en vervolgens komt meneer de verkoper met het GS advies. Onwetenheid van mijn kant is het wel, maar ach je kan niet overal verstand van hebben he
Welke winkels ga jij dan binnen? Waar ik kom worden G-star broeken nooit aangeraden. Sterker nog, eerder afgeraden. Maar misschien kennen de verkopers me te goed en andersomquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:25 schreef Dj_unkie het volgende:
nouja eigen schuld...ik loop een winkel binnen waar ze verschillende merken hebben. Ik vraag om advies en vervolgens komt meneer de verkoper met het GS advies. Onwetenheid van mijn kant is het wel, maar ach je kan niet overal verstand van hebben he
alsof nudie zulke sterke/goede broeken maakt...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Welke winkels ga jij dan binnen? Waar ik kom worden G-star broeken nooit aangeraden. Sterker nog, eerder afgeraden. Maar misschien kennen de verkopers me te goed en andersom
Overigens voel je aan de stof meteen al dat het kak is. Vergelijk het maar met een willekeurige Nudie.
Jij zal het wel weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:20 schreef bbaadd het volgende:
[..]
alsof nudie zulke sterke/goede broeken maakt...
Atelier La Durance, huldequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Precies dat bedoel ik. Als je het vergelijkt met Atelier La Durance bijvoorbeeld, die blijven gewoon heel klein en selectief verkrijgbaar. Die overleven het wel want die hebben gewoon lagere kosten.
Als je geen fee berekend.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:42 schreef unioz het volgende:
vind het maar lelijk. maar goed ieder zijn eigen ding.
ga deze winter nog naar japan. pickups anyone?
Mijn G-Star broek heb ik al zeker 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:02 schreef Dj_unkie het volgende:
ik moet ff me gal spugen! En het kan me niks schelen wat jullie er van denken![]()
Ik heb 3 maanden geleden twee G-Star 3301 broeken gekocht voor een redelijke prijs (uit mijn hoofd 80 euro de broek) en ze zijn nu gewoon kapot. Gewoon allebei doorgesleten
Wat een baggermerk zeg!
zo nu back ontopic...heb gister een Levi's 501 Marlon gehaald...echt een mooie broek voor weinigHopen dat die wel beetje goed blijft
ik stuur je nog wel een pm ooitquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:42 schreef unioz het volgende:
vind het maar lelijk. maar goed ieder zijn eigen ding.
ga deze winter nog naar japan. pickups anyone?
Dat is een verdomd mooi broekje voor een prima prijs!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:02 schreef Dj_unkie het volgende:
zo nu back ontopic...heb gister een Levi's 501 Marlon gehaald...echt een mooie broek voor weinigHopen dat die wel beetje goed blijft
is normaal bij LVCquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:30 schreef JimmyWHO het volgende:
jammer dat ik last heb van een draaipijp.
<styleforumquote:Not only is leg twist seen as desirable, some manufacturers expend considerable effort to introduce it to their jeans.
One recent run of Japanese LVC 1933 washed jeans were sanforized, so they could control the movement of whiskers after washing; they programmed in leg twist, in a kind of pre-skewing process, to keep leg twist.
Sanforizing doesn't always totally eliminate leg twist -many Lee Riders still feature it. I personally love it. It does vary from sample to sample, and I know plenty of people who complain that they don't get it on their vintage jeans.
Wow, gefeliciteerdquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:33 schreef tmffirework het volgende:
Vandaag nieuwe levi's jeans gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helemaal tevreden mee!
Nee een 511 Slimquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:36 schreef bear87 het volgende:
[..]
Wow, gefeliciteerd![]()
Dit ziet er echt heel mooi uit! Is dit een 505?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:59 schreef bear87 het volgende:
Hoe heet de wassing / lnik/ waar heb je hem vandaan?Dit is het betere werk zeg..
Hm dat kan je niet meer zo makkelijk zien denk ik, als je hem via een webshop had gekocht had het er wel bijgestaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef tmffirework het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht op 't outletcentrum in Maasmechelen. In de Levi's outlet dus. Maar zou niet weten hoe de wassing heet ofzo, waar kan je dat zien?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef unioz het volgende:
http://www.labforum.dk/co(...)evi's-511-slim-jeans
Eigenlijk elk behoorlijk jeansmerk heeft wel een broek die voldoet aan wat jij nu opnoemt. Of dat nou Diesel is of Levi's, maar dat zijn echt niet zulke wilde eisenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:06 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik heb ooit een nette Replay broek (maat 31/32) gehad die ik nu gebruik als werkbroek. ( http://shop.replay.it/ind(...)25476/frmCatID/1909/ ) Ongelovelijk comfortabel, zag er tof uit en hield zich behoorlijk goed qua kleur en pasvorm na wassen etc.
Nu heb ik redelijk smalle benen. Welke merken broeken hebben vooral fits voor smalle benen? Ben overigens jongen van 20. Oja, soms koop ik broeken en denk ik dat het geslaagd is, maar dan kom ik er later achter dat er soms iets verkeerd aan is.Laatst broek gekocht en dan vind ik dat de bovenkant zeg maar te hoog zit. Doe ik dat wat naar beneden, dan zit het kruis juist weer zo uberlaag. Welke merken hebben zeg maar niet de bovenkant tot aan de navel zitten en het kruis alsnog tot bijna op je knieëen?
En wat is uberhaupt, voor de jongens/mannen, julie top5 merken voor jeans?
Hoe ken jij trouwens al die types van die merken broeken? Zoiets onthoud ik niet en zou ik denk ik ook niet zomaar van de buitenkant zien.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:09 schreef bear87 het volgende:
[..]
Eigenlijk elk behoorlijk jeansmerk heeft wel een broek die voldoet aan wat jij nu opnoemt. Of dat nou Diesel is of Levi's, maar dat zijn echt niet zulke wilde eisenGa eens naar een goede winkel (liever geen M@W, die geven echt geen goed advies..) waar ze gewoon veel modellen hebben liggen. Denk aan een Diesel store, Levi's store, of je plaatselijke multibrand winkel.
Bij Levi's denk ik aan een 511 wat je zo beschrijft, wellicht een 504 en eventueel een 506 maar daar hoef je niet perse slank voor te zijn dus misschien vind je die net te ruimBij Diesel een Larkee of een Viker, Safado, als je een kleine bootcut mooi vind Zatiny, dus daar is eigenlijk zoveel keuze dat je dat het beste in de winkel even kan checken.
Top5? Psjoe...ik vind zelf Diesel, Levi's en Boss oranje in ieder geval erg fijne jeans. Kuyichi heeft ook regelmatig leuke spullen. Tommy Hilfiger Denim ook leuk, maar qua fits hebben de eerder genoemden een wat duidelijker aanbod denk ik.
Viker en Larkee slank? Ben ik niet met je eens. Bij slanke jeans van Diesel denk ik meer aan de modellen Poiak, Thanaz (!!), Safado of Thicar uiteraard.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:09 schreef bear87 het volgende:
[..]
Eigenlijk elk behoorlijk jeansmerk heeft wel een broek die voldoet aan wat jij nu opnoemt. Of dat nou Diesel is of Levi's, maar dat zijn echt niet zulke wilde eisenGa eens naar een goede winkel (liever geen M@W, die geven echt geen goed advies..) waar ze gewoon veel modellen hebben liggen. Denk aan een Diesel store, Levi's store, of je plaatselijke multibrand winkel.
Bij Levi's denk ik aan een 511 wat je zo beschrijft, wellicht een 504 en eventueel een 506 maar daar hoef je niet perse slank voor te zijn dus misschien vind je die net te ruimBij Diesel een Larkee of een Viker, Safado, als je een kleine bootcut mooi vind Zatiny, dus daar is eigenlijk zoveel keuze dat je dat het beste in de winkel even kan checken.
Top5? Psjoe...ik vind zelf Diesel, Levi's en Boss oranje in ieder geval erg fijne jeans. Kuyichi heeft ook regelmatig leuke spullen. Tommy Hilfiger Denim ook leuk, maar qua fits hebben de eerder genoemden een wat duidelijker aanbod denk ik.
Viker en LArkee meer genoemd vanwege de lage waist, hij wilde ook nog een broek die niet tot op zijn navel zatquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:29 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Viker en Larkee slank? Ben ik niet met je eens. Bij slanke jeans van Diesel denk ik meer aan de modellen Poiak, Thanaz (!!), Safado of Thicar uiteraard.
Overigens heeft Nudie ook wel mooie slanke broeken. Denk hierbij aan een Slim Jim, Thin Finn. Ook een Average Joe is over het algemeen vrij slank.
Ikzelf hou ook niet van jeans waarbij de rise heel erg groot is. Over het algemeen zijn Nudie, Diesel en Hugo Boss jeans in dat geval ideaal!
Omdat dat ook mijn favoriete jeansmerken zijn, koop mijn jeans meestal van die merken dus dan weet je dat na een tijdje welquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef niet_toegestaan het volgende:
[..]
Hoe ken jij trouwens al die types van die merken broeken? Zoiets onthoud ik niet en zou ik denk ik ook niet zomaar van de buitenkant zien.Heb je daar online een lijstje van ofzo? Want het zal wel helpen met zoeken in winkels..:)
japans merk, aantal jaar geleden erg hip, nu redelijk played out. Ik vind de jeans persoonlijk ook niet echt mooi, kwaliteit blijkt best goed te zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:17 schreef Sjowhan het volgende:
Ik ben bij asos.com een behoorlijk prijzig merk tegen gekomen (150-200 pond voor een broek); Evisu. Hebben wel hele gave jeans (althans, geen waarvan je ontzettend veel ziet zeg maar), maar de prijs staat me een beetje tegen.
Is 't inderdaad zo'n "goed" merk qua kwaliteit waardoor de prijs ook wel "klopt"? Of
Mja, ik heb het dan inderdaad niet over die fierlantijntjes die op de broek gestikt/aanwezig zijn, of dat de broekspijpen aan elkaar zitten, maar de 'classic' broeken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef unioz het volgende:
evisu is idd erg gehyped de afgelopen paar jaar. gelukkig gaan ze het dit jaar over een andere boeg gooien en terug gaan naar de classic designs in plaats van zulke zooi:
[ afbeelding ]
de serie jeans die ze in japan verkopen verschilt trouwens een hoop van de rest van de wereld qua kwaliteit en design.
Mee eens.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:20 schreef Adelante het volgende:
Die logo's zijn volledig belachelijk gemaakt afgelopen jaren, zo overdone. De prijs van die jeans was puur afhankelijk van de hebwaarde, zeker niet omdat het zulke goede kwaliteit was.
?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:26 schreef fespo het volgende:
als je een classic evisu wilt dan moet je er één nemen zonder logo's.
Nee, in Japan kan je ze gewoon zonder gull krijgen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:15 schreef unioz het volgende:
[..]
?
evisu heeft altijd al die "gull" op de zakken gehad
quote:.The initial production line allowed about 14 pairs of jeans a day to be produced and each of them was lovingly hand-painted with the now famous seagull logo by Yamane-san himself.
Die kans lijkt me bijzonder klein, aangezien dat hoogstwaarschijnlijk gewoon vanuit Europa verstuurd wordt toch?quote:Op zondag 1 november 2009 17:28 schreef Famouss het volgende:
Weet iemand of je kans hebt op inklaringskoste etcetera als je via die officiele diesel store koopt ?
Meer pics is altijd beter ejquote:Op maandag 2 november 2009 22:48 schreef M1stral het volgende:
Vandaag binnengekregen via de post... Besteld bij Blue In Green, een paar Somet jeans. Model 008, slim fit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zojuist even gepast. Ontzettend strak, maar dat loop ik er wel uit met een paar dagen dragen. Heerlijk mooie jeans in ieder geval.
Ook een paar Somets? Of een willekeurige andere dry?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:02 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal binnenkort ook eens een paar fitpics maken, als tijd heb
ALD roystonquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:08 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ook een paar Somets? Of een willekeurige andere dry?
Ik heb ook een aantal Blue Bloods, maar die leveren niks op (Dry Goods lijn)... Zien er mooi uit, maar eigenlijk zou je die helemaal niet moeten wassen, want echt faden doen ze niet. Wellicht omdat ze nogal baggy zijn?
ik heb zelf behoorlijk wat broeken van evisu, en dan niet die met huge logo's (meer zonder/onopvallend), en ik vind ze wel echt van goede kwaliteit. ik heb er geeneen die kapot is gegaan... (oudste is 5 jaar)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:17 schreef Sjowhan het volgende:
Ik ben bij asos.com een behoorlijk prijzig merk tegen gekomen (150-200 pond voor een broek); Evisu. Hebben wel hele gave jeans (althans, geen waarvan je ontzettend veel ziet zeg maar), maar de prijs staat me een beetje tegen.
Is 't inderdaad zo'n "goed" merk qua kwaliteit waardoor de prijs ook wel "klopt"? Of
Soaken? Is dat dan dat op maat laten krimpen oid?quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef SunBoom het volgende:
Geen mooie fit, imo. Misschien door de lichtinval?
Ik denk dat je ze even moet soaken.
Nja ik hoop het!quote:Op zondag 1 november 2009 20:01 schreef bear87 het volgende:
[..]
Die kans lijkt me bijzonder klein, aangezien dat hoogstwaarschijnlijk gewoon vanuit Europa verstuurd wordt toch?
Ze krimpen sowieso, sanforized of niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:39 schreef M1stral het volgende:
Wat dat soaken betreft. Somet's zijn sanfordized... Dat wil zeggen dat ze niet meer krimpen na wassen, cold of hot soak. Dus... Dat gaat niet op.
Vanwaar vind je de fit niet mooi Sunboom? Natuurlijk is dat persoonlijk, maar dat vroeg ik me eigenlijk wel af.
Ik heb nog een edwin Selvadge die echt nog heel stug is na een aantal maanden dragen. Werkt het dan goed om die ook te soaken? En wat is soaken precieS?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Ze krimpen sowieso, sanforized of niet.
Soaken heeft dus wel degelijk effect. Niet alleen op het krimpen, maar het spoelt ook de starch weg. Zo worden ze sneller zachter en breek je ze sneller in.
Maar op die foto's van jouw vind ik ze gewoon niet zo mooi staan. Dat komt misschien door het licht of doordat je alleen de jeans hebt gefotografeerd. Dus misschien is een totaalplaatje beter.
Ja, oke... Maar veel krimpen zullen ze niet doen. Wat die starch betreft heb je inderdaad gelijk en je jeans worden inderdaad wat zachter. Maar ik heb me voorgenomen hem niet te soaken en zeker niet te wassen tot ik de 6 maanden grens bereikt heb. Wellicht nog wel langer.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Ze krimpen sowieso, sanforized of niet.
Soaken heeft dus wel degelijk effect. Niet alleen op het krimpen, maar het spoelt ook de starch weg. Zo worden ze sneller zachter en breek je ze sneller in.
Maar op die foto's van jouw vind ik ze gewoon niet zo mooi staan. Dat komt misschien door het licht of doordat je alleen de jeans hebt gefotografeerd. Dus misschien is een totaalplaatje beter.
Iedereen zijn eigen smaak. Het is ook niet mijn ding, maar als hij hem nou vet vind. Jij bent niet degene die erin moet lopen toch?quote:
ik heb dan ook niks over hem gezegd, maar alleen over de broekquote:Op zondag 8 november 2009 19:48 schreef M1stral het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen smaak. Het is ook niet mijn ding, maar als hij hem nou vet vind. Jij bent niet degene die erin moet lopen toch?
Het ziet er zo wel beter uit. Qua indigo verlies hoef je niet bang te zijn hoor met soaken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:34 schreef M1stral het volgende:
Even nog snel een fototje gemaakt. SunBoom, wat zeg je hiervan? Beter of niet... Deze is niet zo overbelicht, haha.
[ afbeelding ]
Nee, er zitten totaal geen vouwen in. Is idd een Zatinyquote:Op zondag 8 november 2009 19:58 schreef One_conundrum het volgende:
Bootcut van Diesel. Zatiny? Zitten die vouwen er echt zo nadrukkelijk in trouwens?
Dit lijkt me overigens niet heel moeilijk... De binnenkant van je knieen is zo'n beetje de plek waar de meeste frictie optreed bij het dragen van jeans. Correct me if I'm wrong though...quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:27 schreef SunBoom het volgende:
Honeycombs zitten er zo in. Het faden zodat ze na het wassen duidelijk te zien blijven, dat is de kunst!
Nee, ik ben rechtsdragend ;-)quote:Op maandag 16 november 2009 21:44 schreef One_conundrum het volgende:
haha, zie ik nou een blote knie op die eerste foto
Ik neem aan dat dit een sarcastische post was? Of vind je het werkelijk zo hard gaan. Naar mijn inziens valt het wel mee namelijk.quote:
ditquote:Op donderdag 19 november 2009 18:09 schreef unioz het volgende:
volgens mij maakt edwin geen unsanforized jeans... but i could be wrong.
uit jeans #8quote:Op donderdag 19 november 2009 15:17 schreef Stansfield het volgende:
En wat betekend dat en hoe kom ik daarachter
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef bbaadd het volgende:
[..]
ur wrong
Dry en Raw is hetzelfde begrip, het begrip dry wordt eigenlijk vooral door nudie gebruikt. betekent dus gewoon raw
of je een broek moet voor krimpen of niet heeft te maken met het feit of een broek sanforized is of un-sanforized
als een broek un-sanforized is dan is het nog nooit in aanraking met water gekomen en zal de eerste keer dat hij met water in aanraking komt ook flink krimpen daarom is het aan te raden dat je hem soaked: nat maken om te laten krimpen naar je lichaam, bijvoorbeeld door middel van een warm bad.
een broek die sanforized is is al wel met water in aanraking geweest en zal dus bijvoorbeeld in aanraking met water niet veel krimpen ook wel pre-shrunk
Denham gebruikt de term Dry ook.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:10 schreef bbaadd het volgende:
[..]
uit jeans #8
[..]
Dry en Raw is hetzelfde begrip, het begrip dry wordt eigenlijk vooral door nudie gebruikt. betekent dus gewoon raw
[..]
gewoon in bad leggen en een uurtje laten staan. daarna laten hangdrogenquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:15 schreef Stansfield het volgende:
Ja en voor het afgeven staat er. Hoe kan je dat het beste doen? gewoon in een bad vol wat leggen of beter om het echt te spoelen met de douchekop?
Tnx.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:50 schreef unioz het volgende:
[..]
gewoon in bad leggen en een uurtje laten staan. daarna laten hangdrogen
Als dat in hetzelfde opzicht is als dat Blue Blood gebruikt in zijn Dry Goods lijn, dan is er weinig dry aan.... Of raw, of hoe je het ook noemen wilt. Die Dry Goods broekjes zijn namelijk gebakken in de oven. Mooie dyejob dus, maar echt faden doen ze niet. Sterker nog, beide modellen van mij (Target en Shoot) vertonen vrijwel geen fades, terwijl ik die toch echt dagelijks gedragen heb.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:44 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Denham gebruikt de term Dry ook.
Oh bij mij gaat het faden niet zo snel. Maar dat maakt mij niet zo heel veel uit, heb toch maar 40 euro betaald voor de broekquote:Op maandag 23 november 2009 22:59 schreef M1stral het volgende:
Drie maandjes al DutchErrorist... Pff, ik zit pas op 3 weekjes. Zou willen dat ik al op die draagtijd zat. Maargoed, als het zover is zullen mijn Somet's ook wel wat gevorderd zijn. Zit nu net op drie weekjes, maar het gaat hard.
Haha ik zocht gewoon een goedkope goede broek. Die heb ik nu... Zal morgen eens een paar foto's makenquote:Op maandag 23 november 2009 23:12 schreef M1stral het volgende:
Mij gaat het uiteindelijk ook niet zo om het faden, maar het valt me allezins mee. Ik zocht gewoon een kwaileit denim, zonder teveel poespas. Een simpele cut voorzien van mooie subtiele details en een uitstekende constructie.
Zit echt als gegoten.
Uhhh op dit moment niet...quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:01 schreef bbaadd het volgende:
ziet er goed uit! heb je ook fit pics?
Naja hij kan heel erg baggy zijn hoorquote:Op dinsdag 24 november 2009 10:43 schreef fespo het volgende:
nice, al had ik gehoopt dat dit model iets baggy'er was.
lijkt erg veel op mijn APC NS en die vind ik te smal.
Waar? Ik ben op zoek namelijk, maar weet nog niet precies welk model. Mid rise, Japanese denim, iets van 15 oz., beetje slim-cut.quote:Op maandag 23 november 2009 10:19 schreef unioz het volgende:
nope. is al een tijd geleden verkocht. Ik kan wel een nieuwe halen als je wil
Er zit antifit in de seat area. En als je iets upsized is ie zeker baggy.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:43 schreef fespo het volgende:
nice, al had ik gehoopt dat dit model iets baggy'er was.
lijkt erg veel op mijn APC NS en die vind ik te smal.
Dat ga ik nu ook doen maar hij is een volle 3 maanden gedragen de hele zomervakantie op een camping... dus hij was echt heel vies... die ik nu aan heb is wat minder vies dus die gaat zeker 6 maanden mee...quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:15 schreef M1stral het volgende:
Het heet niet voor niet een Shrink To Fit... Hehe. Maargoed, mooie fit als ik het zo is bekijk. En nette resultaten met het oudje. Drie maandjes was ie toch? Voor meer resultaat had je misschien beter nog een extra drie maandjes door kunnen gaan.
Mmm ik koop in de breedte altijd dat hij precies goed zit voor ik in bad ga en lengte 3/4 maten groter dan mijn eigenlijke maat, dan krijg je een goed passende STF..quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Waar? Ik ben op zoek namelijk, maar weet nog niet precies welk model. Mid rise, Japanese denim, iets van 15 oz., beetje slim-cut.
Of een Warehouse 660, die faden zo geil.
[..]
Er zit antifit in de seat area. En als je iets upsized is ie zeker baggy.
Downsizen is slim. True-to-size is straight (aan de slimkant).
Ik heb hem niet gedragen, daar is hij te klein voor... Ik heb hem overigens nogquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef SunBoom het volgende:
Jij was trouwens diegene die zo'n vieze Nudie broek vond op de camping
Ging ie nog dragen ook
Waarom heb je trouwens 3 maten verschil in de taille bij je 2 STF's?
Ik had hem via eBay, maar ben niet tevreden over de maat (qua taille is ie te groot).quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Over de maten... De eerste is heel groot omdat ik niet precies wist hoeveel hij zou krimpen, dus met die ervaring heb ik mijn tweede broek kleiner gekocht (ik importeer ze ook uit Amerika, dus moest een beetje gokken)
Op ebay...quote:Op woensdag 25 november 2009 16:52 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Ik had hem via eBay, maar ben niet tevreden over de maat (qua taille is ie te groot).
Kan wel een 33 hebben.
Dat zou dus 33/38 worden, maar die kan ik niet vinden.
Waar heb je hem vandaan gehaald?
Aha! Super. Thanks.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:46 schreef bokkepoot het volgende:
Bij nudie staan de was voorschriften op de linkerzak binnenkant.
En ja als ze stretch hebben krimpen ze wat.
Ze zeggen zelf 3%.Er wordt dan ook geadviseerd om het al te dragen als ie nog nat is
Opzich wel, maar om één of andere reden ben ik nooit zo gek van riemen. Don't ask me whyquote:Op donderdag 26 november 2009 22:07 schreef bbaadd het volgende:
riem? daar zijn die dingen toch voor
Gewoon zelf makenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef Tijntjes het volgende:
Hey, weet iemand waar deze jeans van Cheap Monday nog te vinden zijn?
Zou een leuk zijn kerstcadeautje voor mn vriendin!
[ afbeelding ]
Je had er bij in moeten zittenquote:Op zondag 6 december 2009 16:03 schreef M1stral het volgende:
Nou, mijn Somet's liggen momenteel in de badkuip. Lekker warm water. Hopen dat de fit nog iets beter word en ik wat meer van zijn "stijfheid" terugkrijg. Misschien neem ik nog moeite foto's te posten.
Oh okay ik doe meestal gewoon het water warm (niet extreem warm) en dan gewoon in bad springen met broek en dan dragen tot hij droog isquote:Op zondag 6 december 2009 22:06 schreef M1stral het volgende:
Ik heb vier eenheden waterkoker in de badkuip gegooid en vervolgens de douche op maximale temperatuur bijgemend... En toen nat aangetrokken. Dus daarvoor hoef ik in dit geval niet in een badkuip te zitten... Had zowiezo niet gepast, gezien het een babybadje was, haha.
wat voor broeken zijn het?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef niet_toegestaan het volgende:
Kan iemand me aub uitleggen hoe je je broek goed kan laten soaken tot je eigen maat? Ik heb nu 2 broeken waarvan de lengte prima is, maar de pijpen vind ik net ietsje te wijd.
Anyone?
Bedoel je dat het merk, of wat meer specifieker?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
wat voor broeken zijn het?
Kunnen die em ook innemen in de omtrek dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:48 schreef unioz het volgende:
zullen niet echt krimpen met een soak/hete wasbeurt. Dan kan je beter naar een kleermaker gaan.
Prijzen waren ok. 100 euro voor een avelon selvage broek. 50 euro voor een blue blood trui en 25 euro voor een blue blood tshirtje. En ik kreeg daar nog eens 50% korting over. Goede deals dus.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:31 schreef M1stral het volgende:
3 items Stansfield. Ben je daar nog veel geld aan kwijt geweest? Ikzelf heb al een tijd niets van Blue Blood aangeschaft, zeker geen jeans... Huidige collectie is niet voor mij weggelegd, al vind ik wel dat de bovenkleding, shirts, truien en vooral overhemden toch vaak wel de moeite waard zijn.
Dat heet taperen, dan maken ze idd de omtrek van je pijpen kleiner.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:49 schreef niet_toegestaan het volgende:
[..]
Kunnen die em ook innemen in de omtrek dan?En aan wat voor kosten moet je dan ongeveer denken?
Ja. En bovendien is dat dry cleaning overrated. Gewoon wassen thuis.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:35 schreef Gerard-Joling het volgende:
Hallo even een vraagje.
Stomerijen doen tegenwoordig alleen nog chemisch reinigen (stomen met chemicaliën)
Ik wil mijn ALD nog niet wassen en naar de stomerij brengen, kan ik dit gerust laten doen?
De stomerij hier in de buurt vertelde me dat niemand meer met echt stoom stoomt, ofwel alles met chemicaliën tegenwoordig, kan dit kwaad?
hoezo?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:00 schreef unioz het volgende:
iemand nog een paar samurais/warehouse/studio d'artisan/evisu jp/.... nodig?
Nodig niet maar wel intresse, alleen pas ik jou maat toch niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:00 schreef unioz het volgende:
Doe es een maat dan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:00 schreef unioz het volgende:
Voor hoeveel euro gaan die sams in Japan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:00 schreef unioz het volgende:
doe eind december pickups in tokyo.quote:
Held ben jequote:Op dinsdag 15 december 2009 13:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij 30 en Stansfield 34.
Goed plan, maar kan nu geen nieuwprijs betalen, en voor dat geld wil ik sowieso goed kunnen passen voordat ik tot aanschaf overgaquote:Op dinsdag 15 december 2009 13:39 schreef unioz het volgende:
[..]
doe eind december pickups in tokyo.
bij bvb deze winkel: http://www.rakuten.ne.jp/gold/americaya/ en http://www.rakuten.ne.jp/gold/2nd/
1 euro = ongeveer 128 yen
sams beginnen ongeveer vanaf 24999 yen
dat snap ik, maar jij snapt mij ook wel neem ik aan...quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:05 schreef unioz het volgende:
passen zal moeilijk gaan met unsanforized jeans
Ben jij nou een kerel?quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:52 schreef domestic het volgende:
iemand enig idee welk type dit is?
kwam hem tegen op ebay vindt hem opzich wel tof maar is al verkocht
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
alvast bedankt
hoe wist je eigenlijk van die sample sale af, heb je een uitnodiging van ze gekregen?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:44 schreef Stansfield het volgende:
Ik was gisteren bij de Blue Blood sample sale in hun oude kantoor in Amsterdam. Wel wat leuke dingen gekocht. 1 broek 1 trui en 1 tshirt. Maar om nou te zeggen dat er heel veel mooie dingen tussen lagen dat was ook weer niet zo.
Mijn broertje werkt bij het bedrijf wat blue blood heeft overgenomen. En nu waren ze dus oude voorraad van het hoofdkantoor aan het verkopen. Vandaar.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:09 schreef mezzy het volgende:
[..]
hoe wist je eigenlijk van die sample sale af, heb je een uitnodiging van ze gekregen?
Weet iemand trouwens wanneer er uitverkoop is bij BlueBlood PC Hooftstraat?
wat gebeurt met het oude voorraad wat niet is verkocht tijdens die sample sale?quote:Op donderdag 17 december 2009 13:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Mijn broertje werkt bij het bedrijf wat blue blood heeft overgenomen. En nu waren ze dus oude voorraad van het hoofdkantoor aan het verkopen. Vandaar.
Geen idee, zal wel weer ergens in een sale komen te liggen ofzo. Zoveel bijzonders zat er ook weer niet tussen.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:08 schreef mezzy het volgende:
[..]
wat gebeurt met het oude voorraad wat niet is verkocht tijdens die sample sale?
Of gewoon niet!quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:53 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Ja. En bovendien is dat dry cleaning overrated. Gewoon wassen thuis.
Warehouse wil ik!!!quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:00 schreef unioz het volgende:
WTF!? 3!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:25 schreef unioz het volgende:
er zijn 3 warehouse flagship stores in tokyo waarvan ik er eentje zeker ga bezoeken (harajuku)
Is een oude aflevering uit 2002 geloof ik. Dat filmpje is bij de rode winkel genomen met een collega van me. Dus niet die kleine nederlands jeans maker.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10444482
Klokhuis aflevering over Jeans. Ze waren bij een kleine Nederlandse Jeans maker (volgens mij) Best leuke aflevering
Belasting over betaald?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:57 schreef M1stral het volgende:
Vandaag mijn nieuwe paar Somet's ontvangen via BiG, leuk zo net voor kerst, hehe. Zal binnenkort even foto's nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |