SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige delen
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18
Openingspost
UvT Fok!Wikieee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
quote:Op vrijdag 18 september 2009 06:12 schreef JoeThePlumber het volgende:
Is dit niet een verkapte K.U.T. (katholiek universiteit tilburg) topic...
Je had nog niet op de TT gereageerd.quote:
Doe ik ook nietquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:45 schreef GlowMouse het volgende:
Je had nog niet op de TT gereageerd.
Goeie grap!quote:Op vrijdag 18 september 2009 06:12 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik heb al acht jaar lenzenquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:45 schreef GlowMouse het volgende:
Ah, als wiskundige moet je wel brildragend zijn.
En weekend? Ik heb iets veel leukers
http://www.uvt.nl/diensten/dsz/sg/180909.html
[..]
Je had nog niet op de TT gereageerd.
Uhuhquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:47 schreef GlowMouse het volgende:
Zijn toch rare mensen hč, die psychologen/filosofen.
Reageren moet jequote:
Krijg je die als je extra lessen gaat volgen? Een studiegenootje van me doet daar nu aan mee, heeft ze op woensdagavond extra lessen ofzo.. honoursprogramme? En dan kan ze zo'n scholarship krijgen ofzo?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef GlowMouse het volgende:
Wel een grap, er waren 15 studenten die een excellence scholarship kregen. Het is dat er iemand door omstandigheden zijn studie heeft moeten uitstellen, anders waren het er 16 van wie er 4 econometrie gestudeerd hadden. Ze delen veel te makkelijk hoge cijfers uit bij ectrie
Nee, 8 gem. voor je bachelor die je in 3 jaar moet afronden, en dan krijg je hem pas als je een researchmaster doet of in het buitenland gaat studeren. En dan ook weer minimaal 75% van je studiepunten haalt, anders mag je hem terugbetalen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:23 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Krijg je die als je extra lessen gaat volgen? Een studiegenootje van me doet daar nu aan mee, heeft ze op woensdagavond extra lessen ofzo.. honoursprogramme? En dan kan ze zo'n scholarship krijgen ofzo?
Ah oke. Naja zij is zo overijverig, dat red ze allemaal makkelijk. Staat nu een 8.6 gemiddeld over twee jaar ofzo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, 8 gem. voor je bachelor die je in 3 jaar moet afronden, en dan krijg je hem pas als je een researchmaster doet of in het buitenland gaat studeren. En dan ook weer minimaal 75% van je studiepunten haalt, anders mag je hem terugbetalen.
Het honoursprogramme is nog in je bachelor. Ze kan dus beter tijd steken in een 8 gemiddeld dan in dat HP als ze die beurs wil.
Het feit dat je een rema moet volgen of een master in het buitenland geeft eigenlijk dus aan dat de gewone masters welke de Uvt aanbied eigenlijk gewoon slecht zijnquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, 8 gem. voor je bachelor die je in 3 jaar moet afronden, en dan krijg je hem pas als je een researchmaster doet of in het buitenland gaat studeren. En dan ook weer minimaal 75% van je studiepunten haalt, anders mag je hem terugbetalen.
Het honoursprogramme is nog in je bachelor. Ze kan dus beter tijd steken in een 8 gemiddeld dan in dat HP als ze die beurs wil.
Vroeger mocht je hem ook gebruiken voor een master op de UvT, maar op slinkse wijze (toen ik al een jaar bezig was) is dat gewijzigd zodat net mensen van mijn jaar dat niet meer mogen omdat het te duur werd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:44 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het feit dat je een rema moet volgen of een master in het buitenland geeft eigenlijk dus aan dat de gewone masters welke de Uvt aanbied eigenlijk gewoon slecht zijn
Het stimuleren van maatschappelijk werk komt natuurlijk goed over in de buitenwereld...quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef GlowMouse het volgende:
Dat hielp wel overigens, ooit kregen 50 mensen die beurs en nu dus nog maar eenderde daarvan. Maar nu is het blijkbaar weer te goedkoop, want er komt een regeling dat je de beurs ook in mag zetten als je je in Afrika maatschappelijk nuttig maakt bij bepaalde projecten. De relatie met het doel van de Universiteit ontgaat me daarbij, hoewel maatschappelijk relevant heeft het niks te maken met "het bevorderen van het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek in het algemeen en in Brabant in het bijzonder door het aldaar in stand houden van een instelling van wetenschappelijk onderwijs met een open katholieke signatuur, de van haar uitgaande Universiteit van Tilburg".
Eendjes voeren ook, dat doen ze ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:46 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het stimuleren van maatschappelijk werk komt natuurlijk goed over in de buitenwereld...
quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Eendjes voeren ook, dat doen ze ook niet.
Het gaat de laatste tijd een beetje snelquote:
Ja ik zal de topictitel fatsoeneren.quote:
Het ziet er niet uit.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef automatic_ het volgende:
GM!
Fijn dat we tot een compromis zijn gekomen m.b.t. je trucje!
quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:06 schreef GlowMouse het volgende:
Ik ben juist weer teruggestapt naar een bril toen ik ging studeren, had iets teveel last van oogontstekingen en een bril is makkelijker. Plus nu lijk ik echt op een wiskundige.
[..]
Reageren moet je
Lijk jij nu ook op een wiskundige dan?quote:
De trein had alweer 10-15 minuten vertragingquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:11 schreef MouzurX het volgende:
Nou over 20 minuutjes weer met de trein terug naar het prachtige zeeland
Ik had het vandaag met iemand over mensen die slechte grappen maken, dit was er een vanquote:Op vrijdag 18 september 2009 06:12 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik doe het andersom: nu een bril, en over 10 jaar geen meerquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef Tegan het volgende:
Ik heb liever dat mensen mij beoordelen op wat ik zeg ipv hoe ik eruit zie.
Had bij de opticien wel wat brillen gepast, stond eigenlijk ook wel goed. Maar daar begin ik over 20 jaar wel mee.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Nee, grapje. Een studiegenootje van me heeft een bril gekocht terwijl ze er geen nodig heeft, dus ze heeft gewoon een montuur gekocht met normaal glas erin. Vond ze leuk. Laatst had ze hem op, zodat ze "serieuzer zou overkomen en dus hopelijk ook serieuzer genomen zou worden"![]()
!!
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:18 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik doe het andersom: nu een bril, en over 10 jaar geen meer(in de hoop dat mijn ogen spontaan vooruit gaan en anders help ik ze wel een handje door ze te laten laseren
)
.
Nee, grapje. Een studiegenootje van me heeft een bril gekocht terwijl ze er geen nodig heeft, dus ze heeft gewoon een montuur gekocht met normaal glas erin. Vond ze leuk. Laatst had ze hem op, zodat ze "serieuzer zou overkomen en dus hopelijk ook serieuzer genomen zou worden"![]()
!!
Helemaal tot aan het einde van het einde van het spoor (vlissingenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:49 schreef automatic_ het volgende:
Ooo irritant is dat!
Waar moet je ergens zijn in Zeeland?
Je had het over JoeThePlumber vandaag?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik had het vandaag met iemand over mensen die slechte grappen maken, dit was er een van
Nee echtquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef Tegan het volgende:
Ik heb liever dat mensen mij beoordelen op wat ik zeg ipv hoe ik eruit zie.
Je zag er gelijk 20 jaar jonger uit?quote:Had bij de opticien wel wat brillen gepast, stond eigenlijk ook wel goed. Maar daar begin ik over 20 jaar wel mee.
Ik leek teveel op een wiskundige, werd eng.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:23 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had het over JoeThePlumber vandaag?
[..]
Nee echtIk denk dat dat geldt voor de meesten hier.
[..]
Je zag er gelijk 20 jaar jonger uit?
Over 20 jaar wil je er wel uitzien als wiskundige? Net als je logisch denkvermogen aan het afnemen is en je de snelle denkstapjes niet meer kunt volgen, is het eigenlijk al te laatquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik leek teveel op een wiskundige, werd eng.
Ik hoop dat als ik 40 ben het nog niet begonnen is met afnemen, en ik denk dat als ik straks echt oud ben, dat ik het dan steeds meer een prielwerk ga vinden itt dat ik er nu totaal geen moeite mee heb.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Over 20 jaar wil je er wel uitzien als wiskundige? Net als je logisch denkvermogen aan het afnemen is en je de snelle denkstapjes niet meer kunt volgen, is het eigenlijk al te laat
En als je lenzen zo prielen vindt, waarom draag je ze dan
Tot je ogen ontstekenquote:
Ik heb een bril voor zulke momenten, en dat is me in acht jaar twee keer overkomen, slechts een keer tijdens een SE, Nederlands mondeling, dus ook niet zo boeiend verder. Andere keer was ik gewoon goed ziek, wat ook op mijn ogen sloeg.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Tot je ogen ontstekenIn de twee jaar lenzen dat ik lenzen droeg, heb ik best vaak met één lens rondgelopen. Bij mijn eindexamens kon ik ook maar één lens indoen, en dan zie je een hoop dingen over het hoofd.
Als je 's ochtends vroeg op moet staan om naar college te gaan is het echt handig om er een te hebbenquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar mijn bril is maar saai en stom, wil wel een nieuwe, maar voor die paar uur per jaar is dat ook wel zonde.
Dat is toch het eerste wat je zelf utizoektquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:08 schreef Tegan het volgende:
Ik kreeg trouwens vandaag een brief van de IB-Groep dat ik toch aanvullende beurs krijg. Sukkels daar.
Ff via PM.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:11 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je 's ochtends vroeg op moet staan om naar college te gaan is het echt handig om er een te hebben
[..]
Dat is toch het eerste wat je zelf utizoekt
Daar komt de juridische achtergrond weer naar boven waar ik nog een keer grijze haren van ga krijgen.quote:
Heb je daar een bron bij?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:45 schreef GlowMouse het volgende:
De meeste wiskundige ontdekkingen worden niet gedaan door mensen met grijze haren. Mijn nieuwe thesisbegeleider heeft alleen wel grijs haar (en een bril). Hij is alleen nog niet zo heel oud, dus ik heb goede hoop.
Waren die statistieken er maar. De echt grote nieuwe dingen worden allemaal gevonden door mensen die 20-30 jaar oud zijn toch? Einstein, Nash.quote:
Ha, verkeerde premisse. Er liggen echt nog genoeg fundamentele problemen open, ze zijn alleen heel lastig. Zie bijvoorbeeld de millenniumproblemen. De enige (van de zeven) die is opgelost, is opgelost door een 40-jarige met zwart haar en een grote baard.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:53 schreef Tegan het volgende:
Maar 1000ste generatie wiskundigen zoals jij en ik kunnen toch weinig grote nieuwe dingen meer ontdekken, dus je kan beter statistieken zoeken in de kleinere dingen, en daar zitten wellicht wel genoeg 'grijzen' bij.
En waar zou ik je dan precies dankbaar voor moeten zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:05 schreef Tegan het volgende:
Als jij er een oplost, mag ik dan in het dankwoord?
Betekent dit topic dan niets voor jouquote:Op zaterdag 19 september 2009 01:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En waar zou ik je dan precies dankbaar voor moeten zijn?
Ik zal FOK! bedanken.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Betekent dit topic dan niets voor jou.
Waarom jou wel en automatic_ niet?quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:11 schreef Tegan het volgende:
Ik ben een deel van Fok, kan je me net zo goed apart bedanken.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:10 schreef GlowMouse het volgende:
P=NP is trouwens het probleem waarbij, als je aantoont dat P=NP, je kleinkleinkleinkleinkinderen nog kunnen rentenieren van het geld dat je ermee kunt verdienen als je het commercieel uitbuit.
quote:The Clay Mathematics Institute has offered a $1 million US prize for the first correct proof.
Ik zeg alleen iets over mezelf, niet over de rest van Fok, of je die bedankt mag je helemaal zelf beslissenquote:Op zaterdag 19 september 2009 01:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Waarom jou wel en automatic_ niet?
P=NP heeft, mits het polynoom niet afgrijselijk groot is, zoveel commerciële toepassingen dat als je een goede pakt, je genoeg kunt verdienen om een land te kopen.quote:
Oh, ik had toch al niet de illusie dat je de oplossing ging vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:18 schreef Tegan het volgende:
En jij krijgt mijn oplossing niet hoor.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Oh, ik had toch al niet de illusie dat je de oplossing ging vinden.
Noem je je minnaars zo?quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:21 schreef Tegan het volgende:
Ik hoef geen land. Wil een leuke villa, auto, paar honden, en dan ben ik gelukkig.
Dus toen heb ik hem hernoemd tot Main terwijl hij eigenlijk Competition heette.quote:State: Failed
Reason: Compile error
Report:
Your main class (where execution starts) must be called 'Main'
make: *** [Main] Error 1
(Compiler exitcode = 2)
quote:use meaningful class names (Main is not meaningful, Competition is meaningful)
Ik ben twee andere comments vergeten te vermeldenquote:Op zondag 20 september 2009 11:25 schreef GlowMouse het volgende:
Wel gek dat je een 9 krijgt voor iets wat helemaal goed werkt.
quote:# the output does not exactly match the exercise specifications (you missed a space between the letter and the value)
# variable names should be meaningful, but not to long (numberofmatcheslost vs. lost or matchesLost). Additionally, when they include more words, the new words usually starts with a capital letter (e.g. in your case numberOfMatchesLost), it makes them more readable.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |