... zijn afgekeurde Norenquote:
Nee!quote:Op woensdag 16 september 2009 16:01 schreef DutchTrain het volgende:
Gaat het hier nu óók al over de nieuwe IKEA catalogus
Dat heb ik een keer gegeten! In Beijing!quote:
Nou ja, belachelijk, je hebt toch niet ook nog een leven he?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Sorry, ik had de orginele vraag een beetje gemist eigenlijk...![]()
Ze zijn 5 (=jongen) en 7 (=meisje). Wat het gedragen betreft maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen; wat dat betreft zijn ze heel wat gewend. Maar ik denk dat het met name voor de oudste wat te gruwelijk is. De jongste kan zich denk ik nog beter afsluiten.quote:Hoe oud zijn je kinderen Gao?
Ik weet dat er een poosje geleden een soortgelijke vraag was over Auswich. Tja.
Voor kinderen van een bepaalde leeftijd is zoiets natuurlijk heel leerzaam, maar die ukkies moet je echt niet meenemen, imho. Niet alleen is het behoorlijk gruwelijk hier en daar, maar je kunt het ze ook niet aandoen om ze een paar uur "kort" te houden. Kinderen op zo'n plek een beetje laten rondrennen is gewoon geen optie. Vanwege de beelden, maar ook vanwege mensen die daar toch wel erg zwaar aangeslagen rondlopen.
Ankor moet geweldig zijn met kinderen, markten zijn ook altijd leuk (ook al krijgen ze die in BKK genoeg, neem ik aan).
Met een koelkast kun je prima op reis. Je kan er zelfs een rondje Ierland mee liften.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:03 schreef Bora-Bora het volgende:
OH hellup, Chéri ligt met z'n rug in de knoop (afijn, die rug begint moeilijk te doen), dus da's link voor m'n autotour-plannen naar Schotland....
Even in de koelkast dus...
Om je alvast voor te bereiden, je mag in het vliegtuig ook weer gewoon het groene papiertje invullen. En je hoeft niks te doen met ESTA.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:55 schreef Fogel het volgende:
"Toestemming verleend".. valt niet tegen als resultaat van esta
Wat is het nut dan van heel die ESTA? Dat ik nu niet meer zowel een groen als wit papier in moet vullen, maar slechts een groene? Nieten ze dat nog steeds in je paspoort?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Om je alvast voor te bereiden, je mag in het vliegtuig ook weer gewoon het groene papiertje invullen. En je hoeft niks te doen met ESTA.
Je mag ze nog steeds allebei invullenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is het nut dan van heel die ESTA? Dat ik nu niet meer zowel een groen als wit papier in moet vullen, maar slechts een groene? Nieten ze dat nog steeds in je paspoort?
Het viel me al mee dat ze niet zeurden dat ik in een ander land woon dan waar de pas is afgegeven (maar beide landen zijn deelnemer in de visa waiver, dat scheelt vast).
Nee, Chéri in de koelkast.quote:
quote:Tip voor autohuur in Schotland: als je bij het boeken al aangeeft dat de auto op een andere plek afgeleverd wordt, betaal je er (zo goed als) niks voor. Als je het naderhand wil regelen, betaal je je scheel.
Maar daar ben je gelukkig heel erg snel aan gewend.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:34 schreef Thetallguy het volgende:
Nog een tip bij autohuur in Schotland: ze rijden er aan de linkerkant van de weg.
Tot je een rotonde tegenkomt...quote:Op donderdag 17 september 2009 19:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar daar ben je gelukkig heel erg snel aan gewend.
Niet alle rotondes zijn zo gestoord als die magic roundabout of hoe dat ding ook heet.quote:
Is dat een rotonde na het nemen van magic mushrooms ofzo?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet alle rotondes zijn zo gestoord als die magic roundabout of hoe dat ding ook heet.
quote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Hik het volgende:
[..]
Is dat een rotonde na het nemen van magic mushrooms ofzo?
quote:Op donderdag 17 september 2009 18:34 schreef Thetallguy het volgende:
Nog een tip bij autohuur in Schotland: ze rijden er aan de linkerkant van de weg.
Wordt MS weer iets rijker ipv Google, da's alles. Was gewoon de eerste keer dat ik een bing link zag.quote:
MS als in MicroSoft?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wordt MS weer iets rijker ipv Google, da's alles. Was gewoon de eerste keer dat ik een bing link zag.
Juist.quote:
Wat is Doel voor een plaats? Zoiets als Ruigoord? Ik heb geen idee, vond de foto´s wel leukquote:Op woensdag 16 september 2009 23:19 schreef k_man het volgende:
DT, m'n foto's van Doel staan online.
Een dorpje bij Antwerpen. Met een kerkje, een café, een paar straten. Al jaren geleden is besloten om Doel te slopen om een uitbreiding van de Antwerpse haven mogelijk te maken. Er is inmiddels het een en ander gesloopt en er staat heel veel leeg. In sommige gevallen staat de deur wijd open en wandel je zo naar binnen in een leeg huis, met nog een oude bank of graffiti.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat is Doel voor een plaats? Zoiets als Ruigoord? Ik heb geen idee, vond de foto´s wel leuk
Kijk maar eens op www.skyscanner.netquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:15 schreef p_iglet het volgende:
even een vraagje wat wellicht niet de moeite van een apart topic waard is...
weet er iemand nog meer van die maatschappijen met semi gratis vliegtickets...
wil in de week van 16 november een paar daagjes weg, mag zo min mogelijk kosten, en maakt niet uit waar heen.
2 volwassenen 1 peuter van 2.
nu vond ik al ryanair vluchten vanaf eindhoven. naar marseille (90 euro retour voor 3 personen) en stockholm (totaal 60 euro), maar zijn er nog meer?
en eventueel ook vanaf rdam of amsterdam?
Nog erger dan Easyjet dus!*quote:El Al Basic: cheap flights, but $8 for a sandwich and $30 to check a bag
Thirty dollars to check a bag, $8 for a sandwich and $3 for headphones - these are some of the prices you can look forward to paying if you opt to fly El Al Airlines' new Basic service to Europe, according to a price list that was obtained by TheMarker.
The sub-coach class is the airline's answer to the competition it faces from low-cost carriers. Its seats are located in the back of the aircraft, and that's not the only thing that makes it the antithesis of first class.
Advertisement
Every nonessential service will be billed separately: for counter check-in service you'll pay $10, and if you check a bag - weighing up to 20 kilograms - you'll be charged $20 for European destinations and $30 for the Far East.
Van m'n bank.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:55 schreef Fogel het volgende:
Van wie moet je met easyjet?
Ik ga er waarschijnlijk binnenkort ook weer een vluchtje mee maken. Laatste keer was een jaartje terug naar Liverpool. Niets bijzonders eigenlijk. Ze volgen precies de regels (1 stuk handbagage, maximale afwegingen en gewichten), een aantal vliegtuigen zien er een beetje versleten uit van binnen (maar worden steeds meer vervangen) en het personeel is nogal Brits (beetje gereserveerd), maar dat vind ik allemaal geen nadelen om niet weer met ze te vliegen.quote:Op zondag 20 september 2009 00:55 schreef k_man het volgende:
Wat is er tegenwoordig zo erg aan Easyjet?
Dat "jaren geleden " is dus het probleem.quote:Op zondag 20 september 2009 00:55 schreef k_man het volgende:
Wat is er tegenwoordig zo erg aan Easyjet?
Ik heb één keer met ze gevlogen (naar Londen geloof ik) en dat viel best mee. Maar da's jaren geleden. Ik denk er echter over om binnenkort een reisje Madrid bij ze te boeken.
quote:Op zondag 20 september 2009 01:11 schreef DutchTrain het volgende:
Vueling is alleen aan te raden als je een dwerg bent met groeistornis. Dan pas je misschien in het vliegtuig
Geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om zo weinige beenruimte in een Airbus over te laten.
Wat was je nu kwijt dan? Je verhaal in vluchtverslagen ziet er uit als het plot voor een horrorfilmquote:Op zondag 20 september 2009 01:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik wist gewoon dat iemand dit ging opmerken!![]()
[..]
Van m'n bank.![]()
Anders was het 371euro pp met AF, of de nachttrein als alternatief...![]()
-'t Ergste is nog dat op het moment dat ik reserveerde, de prijzen bij de concurrent nog hoger waren, maar de volgende ochtend al niet meer...![]()
Maar toen dacht ik nog van 'ach, zo sponsoren we Easyjet ook weer een keer' want we hebben er in het verleden veel plezier van gehad dat o.a. dankzij hen de prijzen zo naar beneden getrokken werden...
tempting... ik kan vanaf half november nog wel wat weekjes weg...quote:Op zondag 20 september 2009 18:21 schreef flipsen het volgende:
Voor wie nog langs wil komen op de bruiloft... http://www.iberia.com/de/ofertas-vuelos/Dusseldorf-Buenos-Aires/
Vertrek 19/11 terug 16/12 voor 414 euro
Wat kost autohuur en is er een beetje goed te rijden daar?quote:Op zondag 20 september 2009 18:31 schreef flipsen het volgende:
Ik hoor wel of ik een offerte voor een leuk rondreisschema voor je moet maken
Nog nooit met Ryanair gevlogen zeker?quote:Op zondag 20 september 2009 01:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat "jaren geleden " is dus het probleem.
Lees anders m'n galspuwverslagje hier even:
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7
Er bestaan leuke AWD en CDP codes om weinig tot geen last van de drop-off kosten te hebbenquote:Op zondag 20 september 2009 18:42 schreef flipsen het volgende:
Hangt ervan af waar je met de auto heen wil. (Zuid)Patagonië raad ik niet echt aan, maar het midden en noorden van het land is geen enkel probleem (behalve de rijstijl van de Argentijnen dan...). Maar drop-off kosten zijn belachelijk hoog, dat is wel iets om rekening mee te houden. En de afstanden zijn uiteraard behoorlijk (www.ruta0.com).
Ben nu bezig met een offerte voor 2 mensen die een auto in Bariloche huren (250 euro per week) en in Cordoba (350 euro per week). Salta is ook erg mooi om met de auto te doen, kijk anders bij de fly-drives van Típica of bij de bouwpakketten, er staat een nieuw bouwpakket Salta en omgeving met de auto.
AWD en CDP codes??quote:Op zondag 20 september 2009 20:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er bestaan leuke AWD en CDP codes om weinig tot geen last van de drop-off kosten te hebben
Kortingsnummers / codes bij Avis en Hertz. Ik zal ze hier niet plaatsen, maar op flyertalk bijvoorbeeld worden er vele genoemd.quote:
Hij lijkt op mijn buurmanquote:Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben verliefd!
[ afbeelding ]
Helaas is die aanbieding echt nergens voor 14 dagen of korter te boeken. Wel via cheaptickets.com nog met wat gunstiger vertrektijden.quote:Op zondag 20 september 2009 18:21 schreef flipsen het volgende:
Voor wie nog langs wil komen op de bruiloft... http://www.iberia.com/de/ofertas-vuelos/Dusseldorf-Buenos-Aires/
Vertrek 19/11 terug 16/12 voor 414 euro
Ook Stephen Fry's Last Chance To See gekeken?quote:Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben verliefd!
[ afbeelding ]
Maar natuurlijk!quote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ook Stephen Fry's Last Chance To See gekeken?
http://www.nrc.nl/binnenl(...)jden_tankstation_A27quote:Op maandag 21 september 2009 21:03 schreef Fogel het volgende:
Vandaag voor het eerst echte file meegemaakt hier. Alles stond compleet vast omdat de E6 vele uren (richting zuiden 7 uur!) in beide richtingen gesloten is geweest omdat een of andere psychische gestoord persoon van een brug af wilde springen en de politie hun werk niet kon doen zonder de weg af te sluiten.
De 200 meter van het werk naar de creche deed ik 20 minuten over. Vanaf daar naar huis ging helemaal niet omdat alles vast stond... (zijn maar bij de IKEA gaan eten totdat de wegen weer een beetje vrij waren)
Ik weet dat dit in Nederland dagelijkse kost is, maar voor mij was het toch wel weer eens apart om mee te maken.
"Op de andere rijbaan richting Utrecht vormde zich een kijkersfile van zo'n acht kilometer."quote:Op maandag 21 september 2009 21:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)jden_tankstation_A27
quote:Op maandag 21 september 2009 21:25 schreef Fogel het volgende:
"Op de andere rijbaan richting Utrecht vormde zich een kijkersfile van zo'n acht kilometer."![]()
http://www.vananaarbeter.(...)_overheid/fileproof/quote:18. Calamiteitenschermen
Ongelukken en de afhandeling ervan leiden vaak tot kijkfiles, met het risico op vervolgongelukken. Het gebruik van anti-kijkschermen oftewel calamiteitenschermen moet dit voorkomen. Voor de Ruit van Rotterdam zijn twee nieuwe schermen aangeschaft, die snel inzetbaar zijn omdat ze niet aan de geleiderail bevestigd hoeven te worden. Als proef worden ze in deze regio altijd ingezet bij zware ongevallen met vrachtauto’s of met slachtoffers.
Daar komen dan nog wel kosten en taxen bovenop, zodat je uiteindelijk op een gewone low cost prijs uitkomt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:34 schreef Fogel het volgende:
Ik neem aan dat jullie allemaal de aanbieding van Ryanair al gezien hebben? http://www.ryanair.com/site/NL/
1 miljoen stoelen voor 0¤. Vandaag en morgen te boeken.
Die is leukquote:Op woensdag 23 september 2009 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
UIO ik heb net Round Ireland with a fridge besteld
Dat is één van de leukste reisboeken die ik heb gelezen. Had ik daar niet ooit een topic over? Ik ga even zoeken.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
UIO ik heb net Round Ireland with a fridge besteld
quote:Op donderdag 24 september 2009 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Volgende week donderdag naar Nicevoor 35 minuten
Mooie is dat ik in de cockpit mee mag
Beter dan in het laadruim zullen we maar denkenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Mooie is dat ik in de cockpit mee mag
Oh ja, dat was Barcelona en Valencia via Toulouse, niet Nicequote:Op donderdag 24 september 2009 14:23 schreef Thetallguy het volgende:
Nee vanaf AMS
Denk trouwens niet dat de route over Toulouse heen voert..
Welke Tivoli was je?quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef k_man het volgende:
Emiliana Torrini.![]()
En wat is dat podium van Tivoli klein! Met een drumkit staat het al half vol.
Emiliana: "It's so nice that we're playing in such a big place tonight... it's a bit like playing in my living room."
Schattig is zij. Vorig jaar een keer geweest in ik meen Paradiso, was erg leukquote:Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef k_man het volgende:
Emiliana Torrini.![]()
En wat is dat podium van Tivoli klein! Met een drumkit staat het al half vol.
Emiliana: "It's so nice that we're playing in such a big place tonight... it's a bit like playing in my living room."
Daar had ik helemaal niks van meegekregen... ik snap niet helemaal dat die vent "opschepte" (aldus een van die artikelen) over zo'n verleden. Niet echt een "ich habe es nicht gewusst" houding.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Piloot Transavia gearresteerd om dodenvluchten
Waarom niet bellen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:14 schreef nelisb het volgende:
Ja dacht ik al. Ik ga vanmiddag een brief opstellen en dan om antwoord vragen. Nadat ik hun reactie heb ontvangen zal ik hem wel of niet annuleren.
Ah, heerlijk, lang leve de bureaucratie!quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:25 schreef nelisb het volgende:
[..]
done. Kan u niet helpen. Moet brief sturen.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:13 schreef Fogel het volgende:
Heerlijk! Heb je nog een aanbieding kunnen vinden voor me?
Toen ik in 2007 naar Paaseiland ging, waren de goedkoopste deals die ik tegenkwam ruim 300 euro retour. Zelf heb ik een kleine 500 euro betaald, vond ik niet verkeerd tijdens het Tapati-festival.quote:Op maandag 28 september 2009 08:08 schreef k_man het volgende:
Geen idee over die tickets, maar vluchten naar Paaseiland zijn altijd duur. LAN is de enige die Paaseiland aandoet, als tussenstop van Santiago naar Polynesië. Dus er is geen concurrentie. Bovendien heb ik ooit begrepen dat ze de tarieven voor toeristen hoog houden om de tarieven voor bewoners laag te kunnen houden - aangezien die laatsten voor vrijwel alles afhankelijk zijn van het vaste land.
Hey, goed idee! Staat niet eens bij de Ryanair aanbiedingen...quote:Op maandag 28 september 2009 09:22 schreef Thetallguy het volgende:
Weekendje naar Porto in november. Vanaf Eindhoven voor ¤15,98 retour, dat kunnen we niet laten liggen
Is wel vaker dat een aanbieding niet in het tarievenoverzicht staat. Ik vermoed dat het altijd een slordigheidje is.quote:Op maandag 28 september 2009 11:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hey, goed idee! Staat niet eens bij de Ryanair aanbiedingen...
Heerlijk, was het maar zover in Nederlandquote:Op maandag 28 september 2009 18:06 schreef Fogel het volgende:
Tijd voor winterbanden... het sneeuwt in de provincie en vanochtend viel er hier ook al natte sneeuw.
Of het is een omgekeerde aanbieding. Dit kan er dus één zijn die van de Portugese site van Ryanair komtquote:Op maandag 28 september 2009 15:01 schreef Thetallguy het volgende:
Is wel vaker dat een aanbieding niet in het tarievenoverzicht staat. Ik vermoed dat het altijd een slordigheidje is.
Nope, daar staan ze ook niet. En dan zou de uitgaande vlucht in dat geval (EIN-OPO) ook geen 7,99 moeten zijn maar een stuk hogerquote:Op maandag 28 september 2009 19:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Of het is een omgekeerde aanbieding. Dit kan er dus één zijn die van de Portugese site van Ryanair komt
500, vanaf Santiago bedoel je toch, neem ik aan?quote:Op maandag 28 september 2009 11:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toen ik in 2007 naar Paaseiland ging, waren de goedkoopste deals die ik tegenkwam ruim 300 euro retour. Zelf heb ik een kleine 500 euro betaald, vond ik niet verkeerd tijdens het Tapati-festival.
M'n idee van dat "rond de wereldticket" is dus nog niet eens origineel ook, begrijp ik!...quote:Maar... er zijn daar inderdaad veel mensen die het als een tussenstop op hun round the world gebruiken. En die betalen dus niks als ze toch al naar Tahiti gaan! Die vallen dan ook om van verbazing als je ze vertelt dat je 500, 700 of zelfs 1000 euro hebt betaald om er te komen...
Verre van inderdaadquote:Op dinsdag 29 september 2009 00:42 schreef Bora-Bora het volgende:
M'n idee van dat "rond de wereldticket" is dus nog niet eens origineel ook, begrijp ik!...![]()
Ik bedoelde eigenlijk de combi van het wereldticket met een bezoek aan Eastereiland.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Verre van inderdaad![]()
Iedere alliantie biedt sowieso een Around the world ticket aan, google maar eens daarop
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef UIO_AMS het volgende:
De afgelopen maand heb ik aan dierenarts-rekeningen ¤ 675 mogen uitgeven. Leuk zo'n kat. Daar had ik best wel een leuke vluchtbestemming van kunnen betalen.
Blijft de opmerking staan, denk dat de meeste wereldtickets die mogelijkheid wel aanbieden.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:40 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de combi van het wereldticket met een bezoek aan Eastereiland.
En LAN is de enige die ernaartoe vliegt, als ik het goed begrijp...
alleen als LAN in de alliantie zitquote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Blijft de opmerking staan, denk dat de meeste wereldtickets die mogelijkheid wel aanbieden.
Hij is ruim 9 jaar oud. Bijna bejaard dus. Hij heeft een ontsteking aan de nieren / blaas en al die onderzoeken, behandelingen, medicijnen en speciaalvoer hebben ruim ¤ 400 gekost. Daar kwam gisteren dan nog de jaarlijkse gebitbehandeling bij en gelijk maar wat bloedonderzoeken laten doen. En dan nog wat medicijnen. Dan kom je snel aan zo'n bedrag.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Halleluja! Dure dierenarts!
Was 'ie zo ziek dan? Het is toch nog een jong beessie?
Hoewel complete onzin natuurlijk, maar kat=5 en hond=7quote:Op woensdag 30 september 2009 16:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Bijna bejaard hè. En 1 jaar is toch 7 kattenjaren? Nou, dan heeft die van mij de pensioengerechtigde leeftijd inmiddels bereikt.
Lulligquote:Op woensdag 30 september 2009 19:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb de laatste dagen fors last van een klierende reisverzekering. Die wil maar niet snel een verklaring sturen dat ik in Rusland verzekerd ben. De plaatselijke OVIR heeft er eentje nodig voordat ze met een uitnodiging over de brug willen komen. Zal wel weer een reactie zijn op een of ander nieuw Nederlands wetje.
Ja inderdaad, ik vond dat ik al extreem ver vooruit dacht toen ik gister (voor een reis in December) aan het checken was of Veolia ook een eerste klas heeft...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:02 schreef Hik het volgende:
Internet op laptop in Amerika![]()
![]()
Je moet maar uitkijken naar je reis!
Dierenartsen zijn nou eenmaal duur. De kat van mijn ouders had botkanker aan één poot. De operatie om die poot te amputeren kostte zo'n duizend euro.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:58 schreef Hik het volgende:
Arme kat, UIO, maar jézus wat een hoop geld!![]()
Kon je trouwens ook niet ergens een huisdierenverzekering afsluiten voor dat soort dingen?
De verklaring lag vandaag bij de post. Met dagtekening op 30 septemberquote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
LulligWanneer wil je weg? En waar gaat de reis heen?
Leuke prijzen, ¤10.500 voor een ticket.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:57 schreef Fogel het volgende:
Iemand zin om met de eerste Air France A380 vlucht mee te gaan? Doe dan mee aan de veiling: http://www.af380.com/A380/en/#
Ik heb een zak pinda's die sporen van noten kan bevattenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:20 schreef k_man het volgende:
Albert Heijn. Ik ga morgen terug om te klagen dat er vis in m'n zalm zit.
Dat is weer eens een andere Last Minute dan een bungalowpark of een weekje naar de zon!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
HELP!
We hebben op last minute basis een rond-de-wereld-tour geboekt, maar nu moeten er natuurlijk nog een minimum aan dingen geregeld worden voor onderweg!
Vertrek is op 7 oktober vanaf Heathrow;
hebben jullie nog een supertip voor een goedkope overnachting waarmee je bovendien gemakkelijk om 7 uur 's ochtends op het vliegveld kunt zijn?
En rijdt het openbaar vervoer daar zo vroeg wel?
De overige stops zijn in Los Angeles, Auckland, Sydney en Singapore. Had nog Hong Kong gewild, maar da' was te prijzig helaas... Te kortdag. Ja en Paaseiland natuuuuurlijk ook, maar dat rees helemaal de pan uit!...
Nouja, als je dan nog een paar uur heel lekker in die taxi mag slapen en je uren dat je ligt te slapen in die taxi worden gewoon uitbetaald, dan is het ineens een stuk minder erg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Fogel het volgende:
Zelfs al verdubbelen ze mijn loon dan zou ik nog steeds niet iedere dag half 5 in een taxi willen stappen.
De taxirit is nog geen half uur en slapen in vervoermiddelen is niet mijn ding, of het nu een taxi, trein of vliegtuig is (zelfs intercontinentaal).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Nouja, als je dan nog een paar uur heel lekker in die taxi mag slapen en je uren dat je ligt te slapen in die taxi worden gewoon uitbetaald, dan is het ineens een stuk minder erg.
Ow, morgen ook maar even gaan halen. Heb ik de collectie weer compleetquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:27 schreef Hik het volgende:
Heb gisteren bij de DDD () Michael Palin's New Europe gekocht voor 10 euro.
Wat voor een stoel is datquote:Das in elk geval goedkoop airchairtravellen
Omdat:quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Herbevestigen van vluchten heb ik nooit zo goed begrepen. Je checkt toch online in tegenwoordig? Waarom zou je dan nog herbevestigen?
Dat zijn 2 hele goede argumenten die mij nog nooit zijn overkomen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Omdat:
- Je niet altijd online kunt inchecken (omdat je niet overal internet hebt en omdat het niet voor alle vluchten kan)
- Vluchten de vervelende neiging hebben ineens vroeger of later te vertrekken. Zo voorkom je dat je uren op een vliegveld zit dan wel je vlucht mist.
Soortgelijke vraag voor de terugreis:quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb meestal eerst een europese vlucht voor een intercontinentale vlucht, dus ik hou anderhalf uur aan. Gewoon omdat ik dan nog wat speling heb en ik niet van gestress voor mijn vakantie hou.
E-tickets ja.quote:Maar in dit geval zou ik 2 uur van tevoren aanhouden. Neem aan dat je gewoon e-tickets hebt.
Stimmt, maar ik formuleerde dat zo omdat die bagage gelijk doorkomt vanuit Singapore;quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:27 schreef Fogel het volgende:
Als het met dezelfde maatschappij/alliantie op hetzelfde ticket was geweest, zou ik voor 1015 gaan, maar met wissel en brakke harses ga je dat waarschijnlijk niet redden.
Als je van Frankfurt afkomt hoef je natuurlijk niet op intercontinentale baggage te wachten he
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:27 schreef k_man het volgende:
Ik herinner me mijn dromen meestal niet, maar zo af en toe blijft er een flard hangen. Zo droomde ik vannacht dat ik ergens op een terras zat met enkele andere mensen. Een leuk meisje vroeg mij, "heb jij ook een caravan?".
volgens mij maakt het helemaal niks uit waar de koffer vandaan komt of waar die verder heen moet, gaat vrijwel geheel automatisch dat sorteren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Stimmt, maar ik formuleerde dat zo omdat die bagage gelijk doorkomt vanuit Singapore;
ik vreesde dat het managen van de bagage dan net 'een tikje' langer zou kunnen duren...
En je antwoord was natuurlijk "nee, wat denk je, ik heb een vouwwagen"quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:27 schreef k_man het volgende:
Ik herinner me mijn dromen meestal niet, maar zo af en toe blijft er een flard hangen. Zo droomde ik vannacht dat ik ergens op een terras zat met enkele andere mensen. Een leuk meisje vroeg mij, "heb jij ook een caravan?".
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:38 schreef Blik het volgende:
Jongens, voor ontopic gewauwel over vliegen moet je hier zijn.
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
London 19# Waar is de Barbecue Summer?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh, als je ook nog een centraal Londen of UK-topic voor me hebt, is dat errug welkom, want ik ben 'm kwijt!
Fogel heeft het goed bekeken.quote:'Noorwegen beste land om te wonen'
Uitgegeven: 5 oktober 2009 06:45
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2009 09:12
BANGKOK - Noorwegen is volgens de Verenigde Naties het beste land ter wereld om te leven. Dat blijkt uit een overzicht dat de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP heeft opgesteld. Nederland staat op de zesde plaats.
© Inertia StockDe lijst is maandag vrijgegeven. De UNDP let niet alleen op inkomen, maar ook op welzijnszaken als gezondheidszorg en levensverwachting.
Australië is tweede op de lijst en IJsland nummer drie. De vierde stek is voor Canada en Ierland staat net voor Nederland op plaats vijf.
Niger en Afghanistan sluiten de rij. De levensverwachting in Niger is vijftig tegen tachtig in Noorwegen. Bekijk de volledige lijst (pdf).
Oorlogen
In een verklaring stelt de UNDP dat veel landen in de afgelopen jaren met een terugslag zijn geconfronteerd door onder meer economische problemen, oorlogen en andere conflicten en ziektes als hiv/aids.
© ANP
Vond je haar daarna nog steeds leuk?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:27 schreef k_man het volgende:
Dankjewel Blik!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
London 19# Waar is de Barbecue Summer?
Kan net zo goed mod worden op deze manier...
Ik denk eerder: "Nee, wat denk je, ik heb geen trekhaakquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
En je antwoord was natuurlijk "nee, wat denk je, ik heb een vouwwagen"
Is dat een open sollicitatie?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:20 schreef Blik het volgende:
Kan net zo goed mod worden op deze manier...
ik hoop niet dat je fobie t.a.v. mensen hebt, want drukker dan Vietnam heb ik het nooit meegemaaktquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Is dat een open sollicitatie?
Leuke droom k-man
The amazing race US is weer begonnen en ze zijn in Vietnam. Ik blijf maar hopen dat we er nog een keer gaan wonen, maar misschien moeten we er maar gewoon een keer op vakantie gaan. Het lijkt me zo'n leuk land
Ietsje minder.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vond je haar daarna nog steeds leuk?
Vietnam is zeker een mooi vakantielandquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Is dat een open sollicitatie?
Leuke droom k-man
The amazing race US is weer begonnen en ze zijn in Vietnam. Ik blijf maar hopen dat we er nog een keer gaan wonen, maar misschien moeten we er maar gewoon een keer op vakantie gaan. Het lijkt me zo'n leuk land
En Madrid? Daar ben ik over een paar weken namelijk nog eventjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Vogue het volgende:
Hola amigos, hier ben ik ook weer eens een keerNet terug uit Madrid en Lissabon, wat een heerlijke steden zeg! Vooral in Lissabon heb ik alles gezien wat er te zien viel geloof ik. Ik heb nog steeds pijnlijke benen
Nou ja, Madrid zul jij dan ook wel weer stom vinden waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:08 schreef k_man het volgende:
[..]
En Madrid? Daar ben ik over een paar weken namelijk nog eventjes.
Eh, tja, om heel eerlijk te zijn...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:33 schreef Hik het volgende:
[..]
Nou ja, Madrid zul jij dan ook wel weer stom vinden waarschijnlijk...
Het is alweer weg... maar het ligt al wel een week ofzo op de bergtoppen, dus als ik wil, rij ik 10km en dan kan ik sneeuwballen gaan gooienquote:
Desigual hebben ze tegenwoordig ook in Den Haag (en Amsterdam), Vogue. Ben er ook nogal weg van. Heb een paar weken geleden een winterjas staan passen daar. Zó mooi, maar zó duur en veel te dun voor de Nederlandse winter...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:50 schreef Vogue het volgende:
Madrid is een ander verhaal, vond het een mooie stad, vooral een shopping paradijs. Ik heb geloof ik 5 Desigual winkels van binnen gezien, die trekken mij als het ware een snoepjeswinkel![]()
275 euro inderdaad.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef Thetallguy het volgende:
Dat is nog een vrij neutrale jas voor Desigual, ik denk soms dat ze het erom doen om zoveel mogelijk kleuren/patronen in 1 kledingstuk te proppen
Gemiddeld rond de ¤300 geloof ik ook, dus dat is ook fijn.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Hik het volgende:
Ik had trouwens vorige week mijn 10-jarig jubileum op Fok!
Didi...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vind Desigual meestal (bijna altijd eigenlijk) nogal duidelijk Desigual.
Een beetje net als Didi, die hadden begin jaren 90 ook zo'n ontzettend herkenbare stijl.
Of Naf Naf in de jaren 80.
Moeten we je feliciteren of condoleren met je 10 jarig fok jubileum?
quote:
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Hik het volgende:
Ik had trouwens vorige week mijn 10-jarig jubileum op Fok!
Voor een jas valt dat toch nog best mee?quote:
En dat is belangrijker voor je dan dat je over 11 maanden 10 jaar op fok zit?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:18 schreef k_man het volgende:
Een HTL kwartet verspreid over meer dan 30 uur. Dat moet een record zijn.
Ik kende Desigual ook niet tot ik het hier las. En zowaar kwam ik het deze week tegen bij V&D. Ze hebben ook herenkleding, minder chaotisch en kleurrijk dan de dameskleding. Iets minder maar...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor een jas valt dat toch nog best mee?
Ik ken dat hele merk trouwens niet, maar ze maken waarschijnlijk alleen dameskleding?
Het geldt voor tijdreizen, staat in het berichtje. Dus alleen prof. Barabas heeft er iets aan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:29 schreef Fogel het volgende:
Er is maar 1 hersencel verantwoordelijk voor de lichamelijke tijdsklok? Tijd om doelgericht alchol te gaan drinken om die af te schieten dan maar
Ben je van plan om een bod te doen op het yacht van Hermes?quote:
V&D...quote:
Dan liever de Bijenkorf. Het blijft vreemd dat ze binnenhetzelfde concern twee prima winkelketens hebben (Bijenkorf, Hema) en één keten van winkels waar je depressief genoeg wordt om je van het dak te willen storten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:41 schreef Lemans24 het volgende:
V&D...
Tsja, het is ook niet mijn idee van een gezellige winkel, maar het blijft makkelijk, alles onder 1 dak.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:39 schreef Fogel het volgende:
Ben je van plan om een bod te doen op het yacht van Hermes?
Smaken verschillen, want de Bijenkorf heb ik een godsgruwelijke hekel aan, met hun kouwe kak imago. Dat terwijl ik de V&D gewoon 'niet zo gezellig' vind. De HEMA is een mooi concept, maar daar kom ik liever ook niet vaker dan nodig is... Het is net een fabriekshal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan liever de Bijenkorf. Het blijft vreemd dat ze binnenhetzelfde concern twee prima winkelketens hebben (Bijenkorf, Hema) en één keten van winkels waar je depressief genoeg wordt om je van het dak te willen storten.
In ieder geval is de registratie in Cheboksari tegenwoordig binnen een dag gepiept. Op dat gebied heb ik alles meegemaakt van 10 minuten tot 10 dagen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:04 schreef flipsen het volgende:
En ik maar denken dat Argentijnen vervelend zijn met papierwerk, post etc... Suerte Ivo
Parijs ben ik een paar jaar terug nog geweest, hoeft niet zo nodig weerquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:40 schreef nelisb het volgende:
Parijs? Je bent er zo met de trein. Wat voor jou betaalbaar is is voor iedereen anders, dus daar advies in geven is lastig.
Ik woon in Enschede. Helaas niet echt in de buurt van een vliegveld ofzo. De trein naar Berlijn stopt in Hengelo, daar heb ik geen kosten aan. En 'k kan ook in een duitse trein stappen, richting Gronau / Muenster. Kost wel geld, maar het DB-tarief is vast goedkoper dan het NS-Highspeed-tarief.quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:55 schreef DutchTrain het volgende:
Berlijn mooiJe kan veel zeggen over die stad, maar mooi heb ik nog niet vaak gehoord.
Waarvandaan in Nederland wil je vertrekken? Want een groot deel van je budget kan je wel eens kwijt zijn aan het reizen naar een vliegveld of opstapplaats van de internationale trein. Dan kun je bijvoorbeeld ook eens kijken naar een stedentrip London met www.golondon.nl. Of je gaat niet zo ver de grens over en gaat een rondje maken door het Ruhrgebied; beetje steden, parken en musea bezoeken daar.
Die boot lijkt op een gaspedaalquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.designlaunches(...)wally_and_hermes.php
Ik ben de designer niet, stuur ze een mail en vraag hetquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:06 schreef Vogue het volgende:
[..]
Die boot lijkt op een gaspedaalOf was dat ook de bedoeling?
Had je dat niet eerder kunnen zeggen? Ik heb er vandaag twee gekocht.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Echte winterjassen heb je toch niet nodig in Nederland? Wanneer is het hier nou koud?
Denk je dat 1 niet warm genoeg is?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Had je dat niet eerder kunnen zeggen? Ik heb er vandaag twee gekocht.
Just FYI, Bijenkorf en V&D zitten beide onder Maxeda. Hema heeft een andere eigenaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan liever de Bijenkorf. Het blijft vreemd dat ze binnenhetzelfde concern twee prima winkelketens hebben (Bijenkorf, Hema) en één keten van winkels waar je depressief genoeg wordt om je van het dak te willen storten.
Weet ik, maar van oorsprong zaten Hema en Bijenkorf bij ellkaar binnen KBB. Dat werd met V&D er bij Vendex KBB en vervolgens is Hema weer verkocht.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:34 schreef Drive-r het volgende:
Just FYI, Bijenkorf en V&D zitten beide onder Maxeda. Hema heeft een andere eigenaar.
Dat gebouw waar Colette in zou moeten komen, wordt voorlopig nog niet gebouwd. Heb paar weken geleden wel gestemd voor het nieuwe Stadskantoor dat daarachter moet komen. Waar OMA dus ook voor in de race is, en naar mijn idee ook het beste ontwerp heeft afgeleverd. Het leek zowaar functioneel te zijn en dat voor iets van Rem Koolhaas...quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:18 schreef k_man het volgende:
Hermes? Geen idee. Ik wil wel eens van DT weten of er al een Colette zit in Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |