abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72356621
Maatschappij?
British Airways

Toestel?
Airbus A320, Boeing 747-400

Traject?
AMS-LHR-PEK en weer terug

Prijs?
2800 euro

Vertraging?
Op de heenweg niet. Op de terugweg bleek in het vliegtuig dat onze vlucht naar Amsterdam van 20:00 was gecancelled. Beetje jammer dat BA dat al een week van te voren wist en niks had laten weten. We werden op de vlucht van 18:00 gezet, die uiteindelijk 45 minuten vertraging had.

Bezetting
Heb economy niet gezien, world traveller plus (dus economy plus) zat vrij vol, first zat voor 70% vol. Op de terugweg zat business voor 70% vol, economy 95% (even rondje gelopen) en first maar voor 40%.

Vriendelijk personeel?
Super. Vloog first op de heenweg en business op de terugweg (upgrade op heenweg). Stewards en stewardessen kennen je bij naam en doen echt alles voor je. Als je niet kan slapen of een wandelingetje maakt kan je gewoon even een gezellig praatje met ze houden en ze zijn gewoon super vriendelijk. Hele realistische mensen die gewoon ook eerlijk vertellen wat ze minder leuk vinden aan het werk (dat vroeg ik) ipv dat je zo'n nep antwoord krijgt dat alles perfect is omdat ze dat moeten zeggen van BA. Super!

Lekker gegeten?
Echt een dikke ja. Van AMS naar LHR een heel fijn ontbijtje gekregen, ook al is het een vlucht van 50 minuten, met warme broodjes en vers fruit. Vlucht LHR-PEK was ook heel goed, voordat je zit ongeveer krijg je al champagne in je hand gedrukt haha. Verder gewoon alles maar wat je kan wensen, uitgebreide wijnenkaart, goede menu kaart. Had als voorgerecht een caesar salade, hoofdgerecht een steak met frietjes, en als nagerecht aardbeienmousse met verse aardbeien en slagroom. Super! Ontbijt was ook lekker met toast, en bacon en worstjes. En vers fruit. Van PEK naar LHR in business ook heel erg lekker gegeten. Eerst als voorgerecht zalm, als hoofdgerecht wederom steak met gebakken aardappeltjes en als toetje een hele lekkere chocoladetaart. De tweede ronde (was een dagvlucht van 10 uur) had ik een salade als voorgerecht, tortellini met 4 kazen als hoofdgerecht en op verzoek ipv fruit weer de chocoladetaart als nagerecht. En tijdens de vlucht kon je naar de bar en drinken of wijn pakken, en een heel assortiment aan chocolade en chips etc. Super!

Entertainment?
Op de AMS-LHR vluchten alleen een inflight magazine. Niet erg boeiend. LHR-PEK fijn personal system maar het viel me op dat het scherm in business groter is dan in first. Komt omdat de business stoelen echt brandnieuw zijn, en de first stoelen verouderd (maar erg comfortabel). Keuze uit genoeg films en muziek, maar ik heb lekker geslapen.

Algehele indruk?
Super. De stoelen waren heel erg comfortabel, zat op de heenweg op 1K en op de terugweg 12K, beide keren raamplaatsen dus en 1K is wel een superstoel. Heel erg prive, alleen de kast zit naast je, maar alleen tijdens de vlucht doet iedereen zijn kleren daarin om zich vervolgens om te kleden in de pyjama die je krijgt van de crew. Altijd leuk vind ik van die tasjes die je krijgt met allemaal toiletspulletjes erin, die van business zijn altijd oke, maar van first is echt geweldig. De stoelen zijn super. In first heb je zeg maar 4 raampjes, zo lang is je stoel. Hij kan helemaal plat als bed en je bedje wordt voor je opgemaakt door de cabin crew. In business niet, maar alles wat je nodig hebt ligt er gewoon. Wat me vooral opviel is dat de extra ruimte die je in first krijgt vooral te merken is door de breedte van de stoel, die is net zo breed als 2 business stoelen (maar die staan tegenover elkaar zeg maar) en 3 economy stoelen. De stoel in business vond ik eigenlijk wel lekkerder zitten.

Iets over de luchthaven?
Om eerlijk te zijn daalt mijn waardering voor Schiphol elke keer meer nu ik steeds meer luchthavens zie. Vooral de lounges zijn zo .. karig. Alleen de privium lounge is erg fijn, als is die zo modern dat het ook weer een beetje raar aanvoelt ofzo. Op LHR is de Concorde Lounge echt super. Echt de beste lounge ooit! Enorm groot en heel veel eten etc. Andere lounges zijn oké op Heathrow. In PEK is de lounge uitgeroepen tot de beste lounge van 2008 (volgens mij) maar kon het niet echt merken. Klein assortiment in eten en er was bijna geen personeel te zien.
Schiphol zelf is wel goed, niet te groot en niet te klein. LHR is enorm (T5) en security duurt lang; ze hebben een onefficient systeem. Ook moet je je schoenen uitdoen enzo, erg streng. PEK is echt enooorm. Zo absurd groot, het is ook heel leeg. Met security viel het wel mee, maar we waren ook de eersten die van het vliegtuig afkwamen dus van wachtrijen krijg je weinig mee.
pi_72722873
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing 737-400

Traject?
Amsterdam-Parijs CDG

Vertraging?
Helemaal niks

Bezetting?
Zou zeggen zo 'n 90%.

Vriendelijk personeel?
Jahoor

Lekker eten?
Bakkie koffie en een koekje

Entertainment?
Holland Herald,

Algehele indruk?
Prima, efficient, niks op aan te merken

Iets over de luchthavens?
Schiphol is wel bekend nu, CDG geeft een chaotische indruk. Rijen bij de kaartverkoop voor de trein richting centrum zijn enormmmmmmm.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72722946
Maatschappij?
Vueling, maar het was een ClickAir toestel, of is dat dezelfde maatschappij ?

Toestel?
Airbus 321

Traject?
Parijs Orly - Rome (Leonardo da Vinci, deze naam is mooier dan de andere die ik niet weet te spellen )

Vertraging?
Volgens mij niet, gewoon op tijd

Bezetting?
Vol, maar had stoel bij nooduitgang

Vriendelijk personeel?
Jahoor, maar voor de communicatie is het handig als ik Spaans had kunnen verstaan

Lekker eten?
Vreselijk smerige koffie en een muffin gekocht

Entertainment?
Niks, nada, noppes

Algehele indruk?
Geen poespas, van A naar B

Iets over de luchthavens?
Orly is klein en compact, persoonlijk vind ik het een hele verbetering t.o.v. CDG.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72723009
Maatschappij?
Air France

Toestel?
Airbus 321

Traject?
Rome - Parijs CDG

Vertraging?
20 minuten, we moesten wachten in de rij bij het opstijgen

Bezetting?
Vol, geen stoel kunnen krijgen bij nooduitgang dus zat een beetje opgevouwen.

Vriendelijk personeel?
Jahoor

Lekker eten?
Koffie, en een Perrier. En de stewardess bleef maar zoutjes en koekjes aanbieden.

Entertainment?
Air France magazine en de USA Today

Algehele indruk?
Prima

Iets over de luchthavens?
Rome is op zich niet al te groot maar prima bereikbaar per spoor vanuit Termini (20 minuutjes voor 11 euro).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72723057
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing 737-400

Traject?
Parijs CDG - Amsterdam

Vertraging?
Volgens mij niet, gewoon op tijd

Bezetting?
Vol, maar had stoel bij nooduitgang

Vriendelijk personeel?
Jahoor, prima

Lekker eten?
Biertje en een zakje zoutjes

Entertainment?
Niks, nada, noppes, Holland Herald kan niet echt boeien, qua kranten was er alleen de Telegraaf en dat is niet helemaal mijn krant

Algehele indruk?
Geen poespas, van A naar B

Iets over de luchthavens?
Het blijft me altijd verbazen dat het zo lang duurt op Schiphol voordat je je bagage eindelijk hebt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 10:04:47 #106
45833 crew  Fogel
pi_72723162
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maatschappij?
KLM

Entertainment?
Niks, nada, noppes, Holland Herald kan niet echt boeien, qua kranten was er alleen de Telegraaf en dat is niet helemaal mijn krant
Kreeg je een "krant" (Telegraaf is die naam eigenlijk niet waard, maar dat is een andere discussie) aangeboden in economy?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 14 september 2009 @ 10:40:14 #107
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_72723855
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maatschappij?
Vueling, maar het was een ClickAir toestel, of is dat dezelfde maatschappij ?
Clickair is door Vueling overgenomen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_72724091
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kreeg je een "krant" (Telegraaf is die naam eigenlijk niet waard, maar dat is een andere discussie) aangeboden in economy?
Bij het boarden was een rekje met verscheidene kranten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72727499
Maatschappij?
Air France

Toestel?
Airbus 300 en Boeing 777

Traject?
DUS-CDG-HKG en weer terug

Prijs?
500 euro

Vertraging?
Vertraging in de vlucht van Dusseldorf naar Parijs, gelukkig nog voldoende tijd gehad om dat hele kut-eind op CDG te overbruggen naar de andere terminal (2D naar 2F).

Bezetting
Alles zat aardig vol, gok zo'n 90 - 95%.

Vriendelijk personeel?
Weinig over aan te merken, beleefd en werd met respect behandeld!

Lekker gegeten?
Heen vloog ik in Economy class, voor economy class voer was het best te vreten. Terug kreeg ik een gratis upgrade naar Business class (weet zelf nog niet waarom), wat een wereld van verschil daar was de maaltijd zeker van niveau.

Entertainment?
Op de intercontinentale vluchten had ik een personal entertainment system, voldoende films, shows en muziek, niets op aan te merken hier.

Algehele indruk?
Bij 3 vluchten in de exit row mogen zitten, 1 vlucht (Hong Kong -> Parijs) in Business class. Zeer relaxed gerezen en dat voor 500 euro! Vriendelijk personeel, goede kwaliteit stoelen en entertainment, voldoende voedsel in de gallery tijdens de vlucht en over de maaltijden hoefde ik ook niet te klagen.

Iets over de luchthaven?
Dusseldorf is een makkelijk te bereiken luchthaven voor mij met de trein, makkelijk daar de weg te vinden, zou soms wat schoner mogen maar verder een prima luchthaven.
Charles de Gaulle is echt belabberd, kilometers tussen terminals in, lopen,lopen,lopen. Bij Air france heb je ook vaak krappe connecties en op de luchthaven vaak lange rijen bij paspoortcontroles. Tussen de terminals zitten ook veel verschillen, internatiale terminal 2F is bijvoorbeeld nieuw en een hele verbinding tegenover 2A t/m E.
Hong Kong is bijna de perfecte luchthaven, korte rijen, snelle bagage afhandeling, overzichtelijk.
  maandag 14 september 2009 @ 13:35:11 #110
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72728214
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Bij het boarden was een rekje met verscheidene kranten.
Dan waren het AD, de Azijnbode en de krant van Gristelijk Nederland waarschijnlijk al door je mede passagiers in beslag genomen. Daarom is het tegenwoordig bij het boarden voor Business Class en FD Elite cardhouders ook altijd dringen om toch nog mmar een krantje te kunnen bemachtigen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:58:35 #111
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72777679
No 1. van 3

KLASSE (misschien toevoegen..): Economy
- Transavia
- AMS-Treviso (Venetie)
- Geen (beide keren)
- Vriendelijk personeel, wel weinig zichtbaar
- Geen idee, redelijke prijzen dat wel.
- Wat afleveringen van series, redelijk
- Transavia is redelijk... Wel duur ¤170,-!
- AMS (bekend), Treviso (Venetie), efficient en lekker eten in de bar!
:O
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:03:13 #112
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72777906
No. 2 van 3

- Lufthansa (Economy) a ¤ 145 (in hoogseizoen)
- Rome (FCO) vanaf Amsterdam (AMS) via Frankfurt (FRA)
- Geen vertraging, ben omgeboekt.
- Personeel is Duitse Gründlicheit laten we maar zeggen (aan boord). Het grondpersoneel is SUPER! Ik ben erg lang en geen enkel probleem om bij de nooduitgang te zitten! Zeer behulpzaam met omboeken e.d.
- Eten: Broodje en drankje, prima, scheelt weer lunch.
- Kranten (allerlei, gratis) en raam. Naja korte vluchten, was prima!
- Lufthansa heeft mij een PRIMA indruk achtergelaten. Ze waren erg behulpzaam, op de terugweg wel de bagage kwijt, volgende dag werd dit STIPT op tijd nagebracht (zonder kosten!). Ik kan deze maatschappij aanraden (i.i.g. binnen Europa, internationaal weet ik niet)
- FCO: Rotzooi, warm en gewoon erg traag... FRA: Nauw... wordt verbouwd, wel nette toiletten en krantjes voor nop.
:O
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:19:56 #113
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72778794
No. 3 van 3 (WAARSCHUWING BEVAT US SCAREWAYS DRAMA! WEES GEWAARSCHUWD, VLIEG NIET MET US AIRWAYS)

- US Airways (economy a ¤ 325) (Vliegt met ERG oude vliegtuigen > 25 jaar)
- LGA (AMS - LaGuardia NYC via Philadelphia) met Boeing 757 (kk vliegtuig) en Dash 8 (is leuk! )
- Heen: 4 uur, terug 13 UUR (excl. reistijd vanaf andere luchthaven)
- Heenop was het personeel vriendelijk (alleen AMS-PHL), rest van de 3 vluchten, humeurig, onbehulpzaam (uitzondering piloten, die vonden het goed dat ik even in de cockpit kon kijken ) en eigenlijk zijn het gewoon trollen.
- AMS-PHL prima eten. PHL/NYC v.v. geen eten... (logisch, maar 20 minuutjes) en PHL-AMS walgelijk, bevroren salade, kip was kurkdroog, groenten ranzig... GEWOON BAH!. Drank kwam ook met horten en stoten. Geen ontbijt gehad dit ivbm noodlanding in Dublin.
- Schermen in het midden... kosten voor oortelefoon ¤5,- (niet betaald, stewardess was aardig AMS-PHL!)
- Luchthavens: PHL: oude teringzooi, duurt allemaal te lang. LGA, oude troep, druk en warm


Verhaal: (WAARSCHUWING, LANG VERHAAL, WEL HANDIG OM TE WETEN)
Alles ging goed op de heenweg, totdat wij door onweer 4 uur vertraging hadden, jammer maar dat kan. Op de terugweg was het in een woord een RAMP. Vanuit New York een uur vertraging, in Philadelphia bleek dat de vlucht naar Amsterdam al 2 uur vertraging had, na het boarden hebben we 2 uur rondjes gereden om eindelijk op te stijgen. Eten ranzig... (Pizza op Philadelphia is aan te raden!).

Vervolgens begon de echte lol. Ontbijt zou beginnen en je merkte dat de luchtdruk wegviel (of minder werd), kort daarop was het: Flight Attendants, Service terminated and sit down please (er was stront aan de knikker, want die dames kregen ogen als schoteltjes). Achterin (bleek achteraf) een stuk van de wand zijn losgekomen (binnenkant) nadat er een knal geweest was. Binnen 10 minuten waren van 'cruising' altitude naar gewone hoogte (aanvlieghoogte) en werd er meegedeeld dat ze in de cockpit met maskers opzaten en dat we een noodlanding in Dublin gingen maken. Eenmaal geland zijn we 3 uur vastgehouden zonder noemenswaardig eten (ranzig droge pretzels en een glas water...). Van de captain begreep ik dat een 'airco pack' kapot was en dat hij dit in zijn 25 jaar vliegen nog NOOIT gezien had.

Toen de vlucht vervolgens gecanceled werd moest je in een ENORME rij gaan staan (vlucht Dublin-Philadelphia had ook al vertraging, dus mochten we daarbij aansluiten...) en omboeken. Dit duurde 5 uur (toen kregen we maar liefst voor 5 euro etensbonnen, mac kon je er nog niet voor kopen) en konden we niet eens naar A'dam. Het alternatief was overnachten en de volgende dag vliegen. Ik MOEST thuis komen, dus met Aer lingus naar Dusseldorf gevlogen.US Airways heeft dat ticket betaald. Ik was maarliefst 13 uur later op een ANDERE bestemming.

*US SCAREWAYS, DON'T fly with us.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rotter op 15-09-2009 20:42:43 ]
:O
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:26:47 #114
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72779143
BONUS:

Aer Lingus (last minute ticket 300 EURO, niet zelf betaald)
DUB-DUS, met 2 uur vertraging.

Personeel is netzoals Ierland: KUT. Ik zou bij de exit row zitten, dit bleek aan boord niet zo te zijn, heb de bitch van een purser laten weten dit NIET te accepteren na mijn eerdere drama en werd in de vlucht bij de nooduitgang gezet.

Eten en entertainment? Nee niks van gezien, bizar gewoon. Aer lingus heeft miniplaatjes waar je gewoon met je 2 m NIET in kan, op geen enkele manier, zelfs een dame van 1.70 zat 'vast' tussen de stoelen.

Dublin: Vieze smerige bende. Ieren zijn goorlappen, alle rotzooi die laten ze liggen, gewoonweg belachelijk. Dronken passagiers... (die nog mogen boarden ook...) en veel te kleine wachtruimtes. Vermijd deze plek ten alle tijden!

Düsseldorf WE GOT a WINNER here, rustig, efficiënt, schoon en prettig om tijd in te spenderen. Vliegen vanaf Düsseldorf (International) is heel prettig. Als Düsseldorf een optie voor je is (dichtbij/goedkoper) zeker een beter luchthaven dan A'dam, misschien minder faciliteiten, maar vele malen efficiënter.
:O
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:50:27 #115
155616 Proximo
For god, king & country
pi_72871701
Whehe en ik dacht dat mijn US Airways ervaringen slecht waren
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_72879174
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Rotter het volgende:Van de captain begreep ik dat een 'airco pack' kapot was en dat hij dit in zijn 25 jaar vliegen nog NOOIT gezien had.
mwaah, een airco pack gaat wel eens vaker kapot dan eens in de 25 jaar vliegen, tenzij hij 1 vlucht per jaar maakte...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72920055
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Rotter het volgende:
No. 3 van 3 (WAARSCHUWING BEVAT US SCAREWAYS DRAMA! WEES GEWAARSCHUWD, VLIEG NIET MET US AIRWAYS)

- US Airways (economy a ¤ 325) (Vliegt met ERG oude vliegtuigen > 25 jaar)
- LGA (AMS - LaGuardia NYC via Philadelphia) met Boeing 757 (kk vliegtuig) en Dash 8 (is leuk! )
- Heen: 4 uur, terug 13 UUR (excl. reistijd vanaf andere luchthaven)
- Heenop was het personeel vriendelijk (alleen AMS-PHL), rest van de 3 vluchten, humeurig, onbehulpzaam (uitzondering piloten, die vonden het goed dat ik even in de cockpit kon kijken ) en eigenlijk zijn het gewoon trollen.
- AMS-PHL prima eten. PHL/NYC v.v. geen eten... (logisch, maar 20 minuutjes) en PHL-AMS walgelijk, bevroren salade, kip was kurkdroog, groenten ranzig... GEWOON BAH!. Drank kwam ook met horten en stoten. Geen ontbijt gehad dit ivbm noodlanding in Dublin.
- Schermen in het midden... kosten voor oortelefoon ¤5,- (niet betaald, stewardess was aardig AMS-PHL!)
- Luchthavens: PHL: oude teringzooi, duurt allemaal te lang. LGA, oude troep, druk en warm


Verhaal: (WAARSCHUWING, LANG VERHAAL, WEL HANDIG OM TE WETEN)
Alles ging goed op de heenweg, totdat wij door onweer 4 uur vertraging hadden, jammer maar dat kan. Op de terugweg was het in een woord een RAMP. Vanuit New York een uur vertraging, in Philadelphia bleek dat de vlucht naar Amsterdam al 2 uur vertraging had, na het boarden hebben we 2 uur rondjes gereden om eindelijk op te stijgen. Eten ranzig... (Pizza op Philadelphia is aan te raden!).

Vervolgens begon de echte lol. Ontbijt zou beginnen en je merkte dat de luchtdruk wegviel (of minder werd), kort daarop was het: Flight Attendants, Service terminated and sit down please (er was stront aan de knikker, want die dames kregen ogen als schoteltjes). Achterin (bleek achteraf) een stuk van de wand zijn losgekomen (binnenkant) nadat er een knal geweest was. Binnen 10 minuten waren van 'cruising' altitude naar gewone hoogte (aanvlieghoogte) en werd er meegedeeld dat ze in de cockpit met maskers opzaten en dat we een noodlanding in Dublin gingen maken. Eenmaal geland zijn we 3 uur vastgehouden zonder noemenswaardig eten (ranzig droge pretzels en een glas water...). Van de captain begreep ik dat een 'airco pack' kapot was en dat hij dit in zijn 25 jaar vliegen nog NOOIT gezien had.

Toen de vlucht vervolgens gecanceled werd moest je in een ENORME rij gaan staan (vlucht Dublin-Philadelphia had ook al vertraging, dus mochten we daarbij aansluiten...) en omboeken. Dit duurde 5 uur (toen kregen we maar liefst voor 5 euro etensbonnen, mac kon je er nog niet voor kopen) en konden we niet eens naar A'dam. Het alternatief was overnachten en de volgende dag vliegen. Ik MOEST thuis komen, dus met Aer lingus naar Dusseldorf gevlogen.US Airways heeft dat ticket betaald. Ik was maarliefst 13 uur later op een ANDERE bestemming.

*US SCAREWAYS, DON'T fly with us.
Gezellig avontuur inderdaad!
Maar ze vliegen indd met vrij ouwe shit, dus het is wel verbazingwekkend (...) dat ze dergelijke dingen niet vaker mee zouden maken...
 FR
pi_72921913
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus A -zoveel (Twee rijen van 3 stoelen.)
Zeer netjes uitziend: nieuwe overhead-bagagevakken, nieuwe stoelen enzo.
De rugleuningen van de stoelen waren echter niet beweegbaar. Geen kussentje of dekentje aanwezig voor wat extra rugsteun.
Onze jassen/truien waren daar evenmin voor te gebruiken vanwege de "vrieskou" in het begin van de reis. Later ging de verwarming wat aan en werd het aangenamer.

Traject?
Nice - Parijs Orly

Vertraging?
Een uur. Om 10 uur 's ochtends al. (De naast ons vertrekkende Easyjet-vlucht naar Genève trouwens ook... )

Bezetting?
Behoorlijk gevuld. (Alleen plekken in het midden -tussen 2 passagiers- nog over.)

Vriendelijk personeel?
Twee categorieën:
1) het grondpersoneel: wat een k*tbehandeling krijg je tegenwoordig bij Easyjet!
Het personeel was echt onbeleefd en bot; behandelde de passagiers als vee, onder het mom van 'een klant is een kl**tzak'; was vreselijk door de regeltjes geobsedeerd en had ieder gevoel voor communicatie en flexibiliteit verloren...
De dame die de stickers voor de handbagage uitdeelde, was denk ik nog het ergste: machtlustig klanten afkafferen, en niemand die er wat van zegt omdat ze anders hun stickertje niet krijgen...

Ze lijken bij Easyjet totaal doorgeslagen te zijn waar het gaat om geldschrapen, en dat gaat dan nog op een absoluut onuitstaanbaar onbeleefde manier!

2) het cabinepersoneel: erg vriendelijk (oef) maar wel slecht georganiseerd.
In de begintijd van Easyjet heb ik tientallen keren met ze gevlogen en toen verliep alles 10x soepeler!

Lekker eten?
Alles kost centjes en ons bin zuunig. Lees: de vlucht was al duur genoeg (last minute vertrek) dus we wilden niet nog meer geld in deze prut-organisatie steken...

Entertainment?
Is dat als die kar met oranje strepen langskomt waar je koffie en thee mag kopen?
Wel met gepast geld betalen (briefje van 5 euro voor een bedrag van 2,50 hebben ze liever niet.... ).

Algehele indruk?
CHAOS! Het was echt een zooitje; kilometerslange rijen, elke etape gaf problemen. Drie kwartier voor vertrek gaat de check-in dus dicht (voor degenen die dat nog niet weten), ook al staan er nog mensen in de rij, maar vervolgens sta je wel een extra uur te wachten voordat de boarding begint, zonder dat wordt aangegeven waarom en hoeveel vertraging er is. Het boarden verloopt dan ook weer op een totaal onsoepele wijze. Iedereen door 1 klein k*tpoortje; er wordt tig keer via de microfoon omgeroepen dat slechts één (1) bagage-item per persoon toegestaan is ( jahaa, dàt weten we nou wel: alles zit in die ene rottas gepropt (computer, handtas..) en we lopen in die dikke winterjas te zweten die zoveel ruimte innam... ), maar als het gaat om het in goede banen leiden van de boarding, wordt zonder microfoon rondgeroepen wie aan de beurt is, en staan ze dus tijden te wachten totdat ook die persoon helemaal achterin doorheeft (lees: gehoord heeft) dat hij bij de A-boarding-groep hoort en dat verwacht wordt dat 'ie voor alle anderen van groep B 't vliegtuig in moet....

Degenen die daarvoor aan board gegaan zijn, hadden dat overigens wel snel door, want die hadden zich natuurlijk speciaal aan hun "speedy boarding" blauw betaald.

Iets over de luchthavens?

Orly is goed te doen, voor een Franse luchthaven. Al moet je als je met Easyjet gaat natuurlijk wel een pokke-eind lopen voordat je weer normaal onder de mensheid bent.

Nice is vrij klein, met z'n 2 terminalletjes die netjes door een continue 'navette'-bus verbonden worden;
van terminal 2 -> 1 is direct; omgekeerd van terminal 1 --> 2 moet je wat meer tijd uittrekken vanwege een omweg. Maar de dienst is aardig regelmatig en gratis.
Behalve als de buschauffeur z'n sigaret nog op moet roken en z'n maitresse aan het bellen is. Ofzo.

Aanrader?
Kun je Easyjet ontlopen, dan is dat zeker aan te raden ja!
 FR
pi_72927788
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
we lopen in die dikke winterjas te zweten die zoveel ruimte innam...
Goed verslag. In verdediging van Easyjet moet wel gezegd worden dat dit een low-cost airline is (als je op tijd boekt). Easyjet heeft daarom minder budget om in service aan de reiziger te investeren.

Waarom loop je trouwens in september in Zuid-Frankrijk met een winterjas rond ?
  zondag 20 september 2009 @ 12:59:06 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72929729
Ik heb nog nooit problemen gehad met Easyjet, of zou het komen omdat het in Frankrijk is? Ik vind de luchthavens van Parijs nou niet de vriendelijkste medewerkers hebben....
Handbagage limieten zijn er nu eenmaal om nageleefd te worden, en ik heb ook nooit problemen, hoelang ik ook wegga. Ik heb nog nooit een handbagage tag om mijn handbagage gehad, als ze deze er al om doen bij welke maatschappij dan ook gaat deze er resoluut af, geen problemen bij de gate want mijn handbagage is qua afmetingen en inhoud niet te weigeren. En eigenlijk is het wel goed dat ze wat strenger zijn om te voorkomen dat mensen met 4 stuks handbagage aan boord gaan waardoor mijn kleine tas, als ik rustig als laatste aan boord ga nergens meer in past....

Enige punt waar ik me in kan vinden is het boardingprocess, als Easyjet stoelnummers zou aanwijzen zal je zien dat het boardingproces stukken vloeiender en rustiger verloopt omdat er niet meer geduwd of getrokken wordt omdat er al een stoel is toegewezen. En voor bepaalde stoelen kan Easyjet prima extra kosten berekenen zodat de omzet omhoog gaat. (Veel maatschappijen gaan overigens overstag, de belangrijkste is Air Asia welke dit ook heeft doorgevoerd, het boardingprocess is nu stukken relaxter, voor de passagiers en medewerkers!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72931639
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:59 schreef ozzietukker het volgende:
(Veel maatschappijen gaan overigens overstag, de belangrijkste is Air Asia welke dit ook heeft doorgevoerd, het boardingprocess is nu stukken relaxter, voor de passagiers en medewerkers!
Wat is eigenlijk de overweging voor het weglaten van stoelnummers ? Ik zie hier geen kostenbesparings element in, aangezien toewijzing van stoelen geheel geautomatiseerd verloopt.
  zondag 20 september 2009 @ 14:18:08 #122
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_72932264
Maatschappij?
British Airways

Toestel?
Boeing 747-400 en Airbus A319. 747-400 was het nieuwe model met entertainment system in de stoel voor je, aangesloten op een Media Library met ongeveer 30 films, 20 documentaires en 100 cd's

Traject?
Amsterdam - Londen Heathrow
Londen Heathrow - New York JFK
Washington Dulles - Londen Heathrow
Londen Heathrow - Amsterdam

Prijs?
580 euro retour

Vertraging?
Nee, goed op tijd. Door de securitycheck in Londen was er nog wel sprake van dat de vluchten (heen en terugweg) later zouden vertrekken, maar dit was uiteindelijk niet het geval

Bezetting?
Heen en terug was alles vol.

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk, namen genoeg tijd voor iedereen, ook voor een aantal zeurende mensen voor mij die eigenlijk al absoluut geen aandacht meer verdienden. Desondanks sprongen ze er goed mee om, zonder hierbij de andere passagiers te vergeten.
Ook het grondpersoneel was erg vriendelijk en professioneel.

Lekker eten?
Voor vliegtuigstandaarden prima eten!

AMS-LHR: Ontbijtje gekregen, met een sandwich ham/kaas/ei, een mueslireep, een jus d'orange en een kop (goede) koffie. Sandwich smaakte prima, de mueslireep was ook prima.
LHR-JFK: (Warme) lunch met de keuze uit pasta of kip. Ik heb voor de kip gekozen, waarbij ik een kipfilet kreeg, warme groenten erbij, rijst erbij, 2 broodjes met boter, een kleine salade, een chocoladetaartje, een jus d'orange en water. De kipfilet was goed warm en vrij sappig, niet zo'n droge kledder zoals je vaak krijgt. Warme groenten en rijst smaakten prima, niet veel speciaals, maar toch wel lekker. De broodjes waren zachte bruine broodjes, en smaakten eveneens prima. De kleine salade was ook echt klein, en bestond uit een beetje sla met wat komkommer en wat tomaat met een balsamicodressing. Dit smaakte wel enigzins naar plastic, maar dat mocht de pret niet drukken. Want hierna kon ik mijn chocoladetaartje eten, en die was werkelijk goddelijk
Na deze lunch later nog een snack bestaande uit een broodje kalkoenfilet met sla en tomaat met koffie/thee en een frisdrankje.
IAD - LHR was eigenlijk hetzelfde als LHR - JFK, en LHR - AMS ook hetzelfde als AMS - LHR

Entertainment?
In de Boeing 747-400 zoals al eerder vermeldt bij Toestel, een Personal Entertainment System bestaande uit een schermpje in de stoel voor je en een Media Library met films, muziek etc erop, helemaal prima. Op de korte vluchten Londen - Amsterdam en terug met de Airbus geen entertainment, maar voor een uurtje vliegen is dat niet heel erg

Algehele indruk?
Erg goed, en ook comfortabel gereisd van en naar de VS met British Airways

Iets over de luchthavens?
Vooral erg groot. Ik denk dat het grootste gedeelte hier Londen Heathrow wel kent, met de verschillende terminals waar je met bussen/metro's heen moet. Erg lastig als je weinig overstaptijd hebt.... Wij hadden 1,5 uur overstaptijd, maar mede door de zeer trage veiligheidscheck en de afstand naar de andere terminal konden we pas 5 minuten voor vertrek boarden. Op JFK ging alles echt verassend snel, we stonden in 45 minuten al buiten! Ik vond ook dat alles erg goed geregeld was op JFK, maar het blijft natuurlijk een immense airport. Washington Dulles is ook een groot vliegveld, waarbij we geluk hadden dat we in de dichtsbijzijnde terminal moesten zijn. De security check in Washington ging ook erg vlotjes moet ik zeggen, en na de douane hebben ze een leuk stuk terminal om te shoppen, met een aantal bars en eetgelegenheden en, voor de mensen die het echt nodig hebben, een smoking lounge

[ Bericht 0% gewijzigd door PierreTT op 20-09-2009 14:25:41 ]
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 20 september 2009 @ 19:51:46 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72943964
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de overweging voor het weglaten van stoelnummers ? Ik zie hier geen kostenbesparings element in, aangezien toewijzing van stoelen geheel geautomatiseerd verloopt.
De reden is dat boarden zonder stoelnummers sneller zou gaan. Studies hebben aangetoond dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, althans, niet voor het daadwerkelijke boardingproces. Wat je wel krijgt is dat mensen later bij de gate komen omdat ze toch al een plaats hebben. Daarnaast zal de cabin crew mensen moet verzoeken om op een aangewezen zitplaats te gaan zitten als deze zich in de verkeerde stoel hebben gezeteld....

Toch is het wel het overwegen waard, je kan best wat omzet genereren van de passagiers, en tegelijkertijd stress wegnemen bij dezelfde passagiers, waardoor de waardering weer omhoog gaat.
Het is dus wat de maatschappij wil, indien je stoelnummers gaat aanwijzen moet je hiervoor wel een systeem implementeren, wat in eerste instantie ook weer geld kost voordat het wat gaat opbrengen.

Air Asia heeft de goede keuze in mijn ogen gemaakt, maar die maatschappij begint ook steeds meer in te zien dat je juist met de add-on's, bagage, stoelkeuze, vooraf maaltijd bestellen, veel omzet kan genereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 20 september 2009 @ 20:21:27 #124
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72945158
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:19 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Gezellig avontuur inderdaad!
Maar ze vliegen indd met vrij ouwe shit, dus het is wel verbazingwekkend (...) dat ze dergelijke dingen niet vaker mee zouden maken...
Moet je in hun DASH-8 zitten... Dat zijn helemaal afgetrapte broodroosters... En als kers was ik vergeten: Bagage ook lekker beschadigd...

Maar jou avontuur met EJ is ook interessant, werkt een vriendelijke glimlach niet? (Ik glimlach bij het inchecken en ben gewoon vriendelijk tegen het personeel, ookal zijn het idioten, werkt tot nu toe altijd en ik kom overal mee weg )
:O
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 20:38:54 #125
45833 crew  Fogel
pi_72945945
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De reden is dat boarden zonder stoelnummers sneller zou gaan. Studies hebben aangetoond dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, althans, niet voor het daadwerkelijke boardingproces. Wat je wel krijgt is dat mensen later bij de gate komen omdat ze toch al een plaats hebben. Daarnaast zal de cabin crew mensen moet verzoeken om op een aangewezen zitplaats te gaan zitten als deze zich in de verkeerde stoel hebben gezeteld....

Toch is het wel het overwegen waard, je kan best wat omzet genereren van de passagiers, en tegelijkertijd stress wegnemen bij dezelfde passagiers, waardoor de waardering weer omhoog gaat.
Het is dus wat de maatschappij wil, indien je stoelnummers gaat aanwijzen moet je hiervoor wel een systeem implementeren, wat in eerste instantie ook weer geld kost voordat het wat gaat opbrengen.

Air Asia heeft de goede keuze in mijn ogen gemaakt, maar die maatschappij begint ook steeds meer in te zien dat je juist met de add-on's, bagage, stoelkeuze, vooraf maaltijd bestellen, veel omzet kan genereren.
SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 20 september 2009 @ 22:02:25 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_72950210
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Maatschappij?
Easyjet [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Algehele indruk?
CHAOS! Het was echt een zooitje; kilometerslange rijen, elke etape gaf problemen. Drie kwartier voor vertrek gaat de check-in dus dicht (voor degenen die dat nog niet weten), ook al staan er nog mensen in de rij,

Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
  maandag 21 september 2009 @ 03:27:57 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72957093
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 21 september 2009 @ 03:58:05 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72957144
Maatschappij?
Delta Airlines

Toestel?
Boeing 767-300ER, geheel met leer beklede stoelen uitgevoerd

Traject?
Amsterdam - Newark Liberty Airport (EWR)

Prijs?
561 euro retour met een gratis upgrade naar Business Class aan de gate

Vertraging?
50 minuten doordat er een of ander lampje niet uitging nadat de deuren al gesloten waren moest er eerst een engineer worden opgetrommeld. Uiteindelijk nog 20 minuten vóór schema aankomst tijd geland. Maar die schema tijden op het traject AMS-NYC neem ik altijd met een korreltje zout. 8,5 uur naar New York gaat vrijwel altijd binnen de 8 uur.

Bezetting?
Bijna helemaal vol. 2 vrije stoelen in Business Class en misschien een stuk of 10 in Economy

Vriendelijk personeel?
Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.

Lekker eten?
Het best van wat ik ooit in Business Class heb meegemaakt. Werkelijk top kwaliteit, zeer gevarieerd, niet overdadig maar meerdere kleine porties zodat je gemakkelijk er een of meer kon overslaan. Alleen de wijn viel enigszins tegen met slechts een keuze uit een Franse of een Californische wijn. Zowel in rood als wit. Geen slechte wijn maar beetje beperkt als je meer van Argentijnse of Chileense wijn houdt.

Entertainment?
In Business Class een ouderwets klein personal videoscherm met slechts een stuk of 12 films, uitgebreide muziek en spellletjes keuze. In Economy was het dus verplicht naar een groot scherm staren

Algehele indruk?
Overgang van NorthWest naar Delta is absoluut een verbetering voor wat betreft service. Helaas vliegen ze deze route niet meer met die o zo comfortabele Boeing 757 toestellen. Want daar zat je toch heel wat ruimer in Economy dan in de huidige 767 met een 2-3-2 opstelling. Eigenlijk is alles in deze 767 krap. Zelfs de stoelen in Business Class zijn niet zo ruim als in een 777. Voor een dagvlucht gaat het best prima, maar slapen op een nachtvlucht is in dit toestel zelfs in Business Class geen echt genoegen.

Iets over de luchthavens?
Newark Liberty Airport is gewoon een doorgangs huis waar je zo snel mogelijk weg wilt. Maar dat geldt voor de meeste Amerikaanse vliegvelden. Transport naar NYC of ergens in NJ is goed geregeld met de Ground Transportation Desk waar je elke vorm van vervoer kan bestellen, van een limo tot een joint van-taxi en dan is er nog de bus die je voor 15 dollar (enkeltje) of 25 dollar retour in hartje Manhattan afzet. Met de trein kan ook voor dezelfde enkele reis prijs maar dat is wat omslachtiger. En Schiphol? Alleen Changi is beter.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72965114
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:58 schreef buzz1291 het volgende:
[


Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72967529
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
pi_72968228
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
Welkom bij de low-cost airline business, zolang mensen voor de laagste prijs willen vliegen zullen ze wel methodes moeten vinden om zo goedkoop mogelijk te zijn, een daarvan is vluchten flink overboeken. Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
pi_72968823
Een van de dingen die low cost carriers juist niet doen itt. traditionele maatschappijen, is vluchten overboeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72970276
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...

De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.

De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.

Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:35:57 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73017568
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.

Daarom dus gewoon trolly dollies.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73025443
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...

De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.

De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.

Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
De review schrijver zegt: Joehoee! Hoe vaak heb jij met easyjet gevlogen?

Arme Easyjet...

En overboeken kàn wel, maar dat kost de klant dus een hoop extra centjes...
Plus natuurlijk weer de confrontatie met die oergezellige onbeleefde houding van het easyjet-personeel.

Echt, ik had een tijdlang niet meer met ze gevlogen (wel met andere low cost maatschappijtjes) en het viel me vies tegen hoe de service achteruit is gegaan! Ik was dus aanvankelijk bevooroordeeld, maar in positieve zin, omdat ik een paar jaar terug toch echt stukken betere ervaringen met ze had opgedaan! Ook in Frankrijk trouwens, dus het is niet zo dat het nu opeens aan de Fransen lag en niet aan het internationale Easyjet-personeel, want dat was juist mijn vergelijkingsmateriaal.

Ook valt op dat Easyjet tegenwoordig toch wel minder "laagkostig" is dan voorheen en voor het genoemde traject vaak duurder uitvalt dan het Air France-alternatief! Ook in dit geval was Air France goedkoper geweest, maar in de haast had ik niet goed gekeken.... Maargoed, ik dacht nog: "Ach, zo sponsor ik ook Easyjet weer eens."
Ik heb serieus de indruk dat de verhouding tussen het aantal goedkopere en duurdere stoelen tegenwoordig behoorlijk is aangepast. (Ik vergelijk altijd m'n vluchten met de prijzen bij hen, en elke keer vallen de concurrerende maatschappijen goedkoper uit. Vandaar dat het ook zo'n tijd geleden was dat ik met ze had gevlogen!)

==> Misschien dat iemand daar concretere informatie over heeft? Dat zou wel interessant zijn.

Oh en verder mocht je in het verleden nog wel een computer- of handtas meenemen naast je cabine-bagage; dus dat was indd een behoorlijke verandering. Gelukkig had ik bijna niets in m'n koffertje zitten -behalve dus die dikke winterjas die weer mee naar het noorden moest- dus met wat passen en meten om de computer niet te pletten, kon alles nog bij elkaar in. Maar ik heb nogal wat mensen zien staan proppen (op de koffer stampen ). Zelfs de "duty free" spulletjes mochten niet apart mee!
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:14 schreef john_ven24 het volgende:
Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
Excellentissime, deze analyse!
 FR
pi_73025514
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.
Ja ik was ook best verbaasd dat ze dit systeem nog steeds hanteerden. Wel interessant dus om eens te horen wat de redenen daarvoor zijn.

(Naast het feit dat ze daarmee weer extra boardingscategorieën hebben kunnen maken tegen verschillende tarieven.)
 FR
pi_73029432
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.

Daarom dus gewoon trolly dollies.
Mwa, tegen mij zijn ze altijd wel aardig hoor, en doen ze hun best. Misschien omdat ik ze als een normaal persoon behandel ? (Zeg maar de manier waarop jezelf ook behandeld zou willen worden ?)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 23 september 2009 @ 11:19:31 #138
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73032909
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
:O
  woensdag 23 september 2009 @ 11:26:15 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_73033122
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
wat een onzin, heb prima gevlogen met Delta Airlines afgelopen zomer.
  woensdag 23 september 2009 @ 12:18:38 #140
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73034564
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73035021
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
pi_73035510
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
  woensdag 23 september 2009 @ 13:04:31 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_73035549
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
vaste klant zijn over het algemeen
  woensdag 23 september 2009 @ 13:06:46 #144
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73035597
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:07:59 #145
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73035620
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:02 schreef gijsman het volgende:
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
[..]


Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73035865
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:07 schreef PierreTT het volgende:
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Dat is totaal niet vergelijkbaar.

Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:30:44 #147
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73036177
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is totaal niet vergelijkbaar.

Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
Aha, check Ik heb zelf helemaal geen ervaring met US Airways, vandaar de vraag
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:04:40 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73048239
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:06 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.

Vindt het KLM personeel overigens niet erg, zodat ze familie en vrienden in het vliegtuig kunnen upgraden, in de niet volle business klasse zodat deze toch nog volkomt. Bij veel andere maatschappijen kan je wel een check-inn upgrade kopen, of opwaarderen.

En wat Easyjet betreft, Easyjet is op veel routes zeker niet duurder dan traditionele maatschappijen, althans, als je een beetje vooruit boekt, als je vlak voor vertrek boekt loont het zeker om bij de traditionele maatschappijen rond te kijken.
Ratio stoelen welke goedkoop worden aangeboden is wel veranderd, maar de algemene prijs is, mede door de crisis en afschaffing vliegbelasting, zeker met vertrek Amsterdam gemiddeld lager geworden.
Toch blijft Easyjet in mijn ogen waar voor je geld, ik kan dan ook van te voren boeken voor de goede prijzen, en ze vliegen van en naar grotere luchthavens in plaats van luchthavens ver van mijn bestemming...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73049307
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.

Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...

Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent wat het eigenlijk kost. En dan, als je dat eindelijk allemaal hebt uitgezocht voor verschillende maatschappijen en verschillende data, hebben ze ondertussen de prijzen veranderd. Aaaaargghhhh!!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 20:36:15 ]
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 20:36:40 #150
45833 crew  Fogel
pi_73049386
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.

Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...

Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent eat het eigenlijk kost.
Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')