Kreeg je een "krant" (Telegraaf is die naam eigenlijk niet waard, maar dat is een andere discussie) aangeboden in economy?quote:Op maandag 14 september 2009 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maatschappij?
KLM
Entertainment?
Niks, nada, noppes, Holland Herald kan niet echt boeien, qua kranten was er alleen de Telegraaf en dat is niet helemaal mijn krant
Clickair is door Vueling overgenomen.quote:Op maandag 14 september 2009 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maatschappij?
Vueling, maar het was een ClickAir toestel, of is dat dezelfde maatschappij ?![]()
Bij het boarden was een rekje met verscheidene kranten.quote:Op maandag 14 september 2009 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kreeg je een "krant" (Telegraaf is die naam eigenlijk niet waard, maar dat is een andere discussie) aangeboden in economy?
Dan waren het AD, de Azijnbode en de krant van Gristelijk Nederland waarschijnlijk al door je mede passagiers in beslag genomen. Daarom is het tegenwoordig bij het boarden voor Business Class en FD Elite cardhouders ook altijd dringen om toch nog mmar een krantje te kunnen bemachtigen.quote:Op maandag 14 september 2009 10:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bij het boarden was een rekje met verscheidene kranten.
mwaah, een airco pack gaat wel eens vaker kapot dan eens in de 25 jaar vliegen, tenzij hij 1 vlucht per jaar maakte...quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Rotter het volgende:Van de captain begreep ik dat een 'airco pack' kapot was en dat hij dit in zijn 25 jaar vliegen nog NOOIT gezien had.
Gezellig avontuur inderdaad!quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Rotter het volgende:
No. 3 van 3 (WAARSCHUWING BEVAT US SCAREWAYS DRAMA! WEES GEWAARSCHUWD, VLIEG NIET MET US AIRWAYS)
- US Airways (economy a ¤ 325) (Vliegt met ERG oude vliegtuigen > 25 jaar)
- LGA (AMS - LaGuardia NYC via Philadelphia) met Boeing 757 (kk vliegtuig) en Dash 8 (is leuk!)
- Heen: 4 uur, terug 13 UUR (excl. reistijd vanaf andere luchthaven)
- Heenop was het personeel vriendelijk (alleen AMS-PHL), rest van de 3 vluchten, humeurig, onbehulpzaam (uitzondering piloten, die vonden het goed dat ik even in de cockpit kon kijken) en eigenlijk zijn het gewoon trollen.
- AMS-PHL prima eten. PHL/NYC v.v. geen eten... (logisch, maar 20 minuutjes) en PHL-AMS walgelijk, bevroren salade, kip was kurkdroog, groenten ranzig... GEWOON BAH!. Drank kwam ook met horten en stoten. Geen ontbijt gehad dit ivbm noodlanding in Dublin.
- Schermen in het midden... kosten voor oortelefoon ¤5,- (niet betaald, stewardess was aardig AMS-PHL!)
- Luchthavens: PHL: oude teringzooi, duurt allemaal te lang. LGA, oude troep, druk en warm
Verhaal: (WAARSCHUWING, LANG VERHAAL, WEL HANDIG OM TE WETEN)
Alles ging goed op de heenweg, totdat wij door onweer 4 uur vertraging hadden, jammer maar dat kan. Op de terugweg was het in een woord een RAMP. Vanuit New York een uur vertraging, in Philadelphia bleek dat de vlucht naar Amsterdam al 2 uur vertraging had, na het boarden hebben we 2 uur rondjes gereden om eindelijk op te stijgen. Eten ranzig... (Pizza op Philadelphia is aan te raden!).
Vervolgens begon de echte lol. Ontbijt zou beginnen en je merkte dat de luchtdruk wegviel (of minder werd), kort daarop was het: Flight Attendants, Service terminated and sit down please (er was stront aan de knikker, want die dames kregen ogen als schoteltjes). Achterin (bleek achteraf) een stuk van de wand zijn losgekomen (binnenkant) nadat er een knal geweest was. Binnen 10 minuten waren van 'cruising' altitude naar gewone hoogte (aanvlieghoogte) en werd er meegedeeld dat ze in de cockpit met maskers opzaten en dat we een noodlanding in Dublin gingen maken. Eenmaal geland zijn we 3 uur vastgehouden zonder noemenswaardig eten (ranzig droge pretzels en een glas water...). Van de captain begreep ik dat een 'airco pack' kapot was en dat hij dit in zijn 25 jaar vliegen nog NOOIT gezien had.
Toen de vlucht vervolgens gecanceled werd moest je in een ENORME rij gaan staan (vlucht Dublin-Philadelphia had ook al vertraging, dus mochten we daarbij aansluiten...) en omboeken. Dit duurde 5 uur (toen kregen we maar liefst voor 5 euro etensbonnen, mac kon je er nog niet voor kopen) en konden we niet eens naar A'dam. Het alternatief was overnachten en de volgende dag vliegen. Ik MOEST thuis komen, dus met Aer lingus naar Dusseldorf gevlogen.US Airways heeft dat ticket betaald. Ik was maarliefst 13 uur later op een ANDERE bestemming.
*US SCAREWAYS, DON'T fly with us.




Goed verslag. In verdediging van Easyjet moet wel gezegd worden dat dit een low-cost airline is (als je op tijd boekt). Easyjet heeft daarom minder budget om in service aan de reiziger te investeren.quote:Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
we lopen in die dikke winterjas te zweten die zoveel ruimte innam...
Wat is eigenlijk de overweging voor het weglaten van stoelnummers ? Ik zie hier geen kostenbesparings element in, aangezien toewijzing van stoelen geheel geautomatiseerd verloopt.quote:Op zondag 20 september 2009 12:59 schreef ozzietukker het volgende:
(Veel maatschappijen gaan overigens overstag, de belangrijkste is Air Asia welke dit ook heeft doorgevoerd, het boardingprocess is nu stukken relaxter, voor de passagiers en medewerkers!
De reden is dat boarden zonder stoelnummers sneller zou gaan. Studies hebben aangetoond dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, althans, niet voor het daadwerkelijke boardingproces. Wat je wel krijgt is dat mensen later bij de gate komen omdat ze toch al een plaats hebben. Daarnaast zal de cabin crew mensen moet verzoeken om op een aangewezen zitplaats te gaan zitten als deze zich in de verkeerde stoel hebben gezeteld....quote:Op zondag 20 september 2009 13:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de overweging voor het weglaten van stoelnummers ? Ik zie hier geen kostenbesparings element in, aangezien toewijzing van stoelen geheel geautomatiseerd verloopt.
Moet je in hun DASH-8 zitten... Dat zijn helemaal afgetrapte broodroosters... En als kers was ik vergeten: Bagage ook lekker beschadigd...quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Gezellig avontuur inderdaad!![]()
Maar ze vliegen indd met vrij ouwe shit, dus het is wel verbazingwekkend (...) dat ze dergelijke dingen niet vaker mee zouden maken...
SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.quote:Op zondag 20 september 2009 19:51 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De reden is dat boarden zonder stoelnummers sneller zou gaan. Studies hebben aangetoond dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, althans, niet voor het daadwerkelijke boardingproces. Wat je wel krijgt is dat mensen later bij de gate komen omdat ze toch al een plaats hebben. Daarnaast zal de cabin crew mensen moet verzoeken om op een aangewezen zitplaats te gaan zitten als deze zich in de verkeerde stoel hebben gezeteld....
Toch is het wel het overwegen waard, je kan best wat omzet genereren van de passagiers, en tegelijkertijd stress wegnemen bij dezelfde passagiers, waardoor de waardering weer omhoog gaat.
Het is dus wat de maatschappij wil, indien je stoelnummers gaat aanwijzen moet je hiervoor wel een systeem implementeren, wat in eerste instantie ook weer geld kost voordat het wat gaat opbrengen.
Air Asia heeft de goede keuze in mijn ogen gemaakt, maar die maatschappij begint ook steeds meer in te zien dat je juist met de add-on's, bagage, stoelkeuze, vooraf maaltijd bestellen, veel omzet kan genereren.
Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...quote:Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Maatschappij?
Easyjet [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Algehele indruk?
CHAOS! Het was echt een zooitje; kilometerslange rijen, elke etape gaf problemen. Drie kwartier voor vertrek gaat de check-in dus dicht (voor degenen die dat nog niet weten), ook al staan er nog mensen in de rij,
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.quote:Op zondag 20 september 2009 22:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 03:58 schreef buzz1291 het volgende:
[
Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).quote:Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Welkom bij de low-cost airline business, zolang mensen voor de laagste prijs willen vliegen zullen ze wel methodes moeten vinden om zo goedkoop mogelijk te zijn, een daarvan is vluchten flink overboeken. Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.quote:Op maandag 21 september 2009 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...quote:Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.quote:Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
De review schrijver zegt: Joehoee! Hoe vaak heb jij met easyjet gevlogen?quote:Op maandag 21 september 2009 16:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...
De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.
De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.
Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
quote:Op maandag 21 september 2009 15:14 schreef john_ven24 het volgende:
Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
Ja ik was ook best verbaasd dat ze dit systeem nog steeds hanteerden. Wel interessant dus om eens te horen wat de redenen daarvoor zijn.quote:Op zondag 20 september 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.
Mwa, tegen mij zijn ze altijd wel aardig hoor, en doen ze hun best. Misschien omdat ik ze als een normaal persoon behandel ? (Zeg maar de manier waarop jezelf ook behandeld zou willen worden ?)quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.
Daarom dus gewoon trolly dollies.
wat een onzin, heb prima gevlogen met Delta Airlines afgelopen zomer.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP
Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP
Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:18 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
vaste klant zijn over het algemeenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgradenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:02 schreef gijsman het volgende:
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
[..]
Dat is totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:07 schreef PierreTT het volgende:
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Aha, checkquote:Op woensdag 23 september 2009 13:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is totaal niet vergelijkbaar.
Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:06 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.
Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...
Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent eat het eigenlijk kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |