Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...quote:Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Maatschappij?
Easyjet [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Algehele indruk?
CHAOS! Het was echt een zooitje; kilometerslange rijen, elke etape gaf problemen. Drie kwartier voor vertrek gaat de check-in dus dicht (voor degenen die dat nog niet weten), ook al staan er nog mensen in de rij,
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.quote:Op zondag 20 september 2009 22:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 03:58 schreef buzz1291 het volgende:
[
Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).quote:Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Welkom bij de low-cost airline business, zolang mensen voor de laagste prijs willen vliegen zullen ze wel methodes moeten vinden om zo goedkoop mogelijk te zijn, een daarvan is vluchten flink overboeken. Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.quote:Op maandag 21 september 2009 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...quote:Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.quote:Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
De review schrijver zegt: Joehoee! Hoe vaak heb jij met easyjet gevlogen?quote:Op maandag 21 september 2009 16:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...
De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.
De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.
Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
quote:Op maandag 21 september 2009 15:14 schreef john_ven24 het volgende:
Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
Ja ik was ook best verbaasd dat ze dit systeem nog steeds hanteerden. Wel interessant dus om eens te horen wat de redenen daarvoor zijn.quote:Op zondag 20 september 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.
Mwa, tegen mij zijn ze altijd wel aardig hoor, en doen ze hun best. Misschien omdat ik ze als een normaal persoon behandel ? (Zeg maar de manier waarop jezelf ook behandeld zou willen worden ?)quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.
Daarom dus gewoon trolly dollies.
wat een onzin, heb prima gevlogen met Delta Airlines afgelopen zomer.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP
Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP
Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:18 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
vaste klant zijn over het algemeenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgradenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:02 schreef gijsman het volgende:
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
[..]
Dat is totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:07 schreef PierreTT het volgende:
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Aha, checkquote:Op woensdag 23 september 2009 13:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is totaal niet vergelijkbaar.
Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:06 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.
Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...
Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent eat het eigenlijk kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |