abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2009 @ 22:02:25 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_72950210
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Maatschappij?
Easyjet [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Algehele indruk?
CHAOS! Het was echt een zooitje; kilometerslange rijen, elke etape gaf problemen. Drie kwartier voor vertrek gaat de check-in dus dicht (voor degenen die dat nog niet weten), ook al staan er nog mensen in de rij,

Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
  maandag 21 september 2009 @ 03:27:57 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72957093
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat echt waar?? Dat zou wel erg schandalig zijn...
Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 21 september 2009 @ 03:58:05 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72957144
Maatschappij?
Delta Airlines

Toestel?
Boeing 767-300ER, geheel met leer beklede stoelen uitgevoerd

Traject?
Amsterdam - Newark Liberty Airport (EWR)

Prijs?
561 euro retour met een gratis upgrade naar Business Class aan de gate

Vertraging?
50 minuten doordat er een of ander lampje niet uitging nadat de deuren al gesloten waren moest er eerst een engineer worden opgetrommeld. Uiteindelijk nog 20 minuten vóór schema aankomst tijd geland. Maar die schema tijden op het traject AMS-NYC neem ik altijd met een korreltje zout. 8,5 uur naar New York gaat vrijwel altijd binnen de 8 uur.

Bezetting?
Bijna helemaal vol. 2 vrije stoelen in Business Class en misschien een stuk of 10 in Economy

Vriendelijk personeel?
Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.

Lekker eten?
Het best van wat ik ooit in Business Class heb meegemaakt. Werkelijk top kwaliteit, zeer gevarieerd, niet overdadig maar meerdere kleine porties zodat je gemakkelijk er een of meer kon overslaan. Alleen de wijn viel enigszins tegen met slechts een keuze uit een Franse of een Californische wijn. Zowel in rood als wit. Geen slechte wijn maar beetje beperkt als je meer van Argentijnse of Chileense wijn houdt.

Entertainment?
In Business Class een ouderwets klein personal videoscherm met slechts een stuk of 12 films, uitgebreide muziek en spellletjes keuze. In Economy was het dus verplicht naar een groot scherm staren

Algehele indruk?
Overgang van NorthWest naar Delta is absoluut een verbetering voor wat betreft service. Helaas vliegen ze deze route niet meer met die o zo comfortabele Boeing 757 toestellen. Want daar zat je toch heel wat ruimer in Economy dan in de huidige 767 met een 2-3-2 opstelling. Eigenlijk is alles in deze 767 krap. Zelfs de stoelen in Business Class zijn niet zo ruim als in een 777. Voor een dagvlucht gaat het best prima, maar slapen op een nachtvlucht is in dit toestel zelfs in Business Class geen echt genoegen.

Iets over de luchthavens?
Newark Liberty Airport is gewoon een doorgangs huis waar je zo snel mogelijk weg wilt. Maar dat geldt voor de meeste Amerikaanse vliegvelden. Transport naar NYC of ergens in NJ is goed geregeld met de Ground Transportation Desk waar je elke vorm van vervoer kan bestellen, van een limo tot een joint van-taxi en dan is er nog de bus die je voor 15 dollar (enkeltje) of 25 dollar retour in hartje Manhattan afzet. Met de trein kan ook voor dezelfde enkele reis prijs maar dat is wat omslachtiger. En Schiphol? Alleen Changi is beter.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72965114
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:58 schreef buzz1291 het volgende:
[


Ondanks dat vrijwel alle trolly dollies de 50 ruim gepasseerd waren, waren ze op de Amerikaanse manier vriendelijk. Beetje overdreven maar dat zijn we wel gewend van die Amerikanen.
Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72967529
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
pi_72968228
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Belachelijk. Bij een fatsoenlijke maatschappij gooien ze extra balies open en gaan als bezetenen aan de slag als het dreigt te mislukken om iedereen op tijd ingecheckt te hebben. bij EasyJet mogen de klanten dus kennelijk opdraaien voor het falen van de maatschappij (want wiens schuld is het als er een lange rij ontstaat...?).
Welkom bij de low-cost airline business, zolang mensen voor de laagste prijs willen vliegen zullen ze wel methodes moeten vinden om zo goedkoop mogelijk te zijn, een daarvan is vluchten flink overboeken. Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
pi_72968823
Een van de dingen die low cost carriers juist niet doen itt. traditionele maatschappijen, is vluchten overboeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72970276
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat doen ze! Dat is de Easyjet methode om de overboekte passagiers van een vorige vlucht een plek op de volgende vlucht te kunnen geven. Gewoon die check-in vroeg dicht gooien en dan de laatkomers doodleuk vertellen dat ze niet meer mee kunnen.
Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...

De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.

De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.

Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:35:57 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73017568
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom steeds de term trolly dollies, i.pv. stewardessen of FA ´s ? Het komt zo denigrerend over namelijk.
Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.

Daarom dus gewoon trolly dollies.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73025443
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Easyjet krijgt volgens mij nu teveel kritiek in deze discussie ...

De review schrijver gaf aan dat de check-in 45 minuten tevoren dicht ging, dus precies volgens de afspraak. Op een gegeven moment moet de check-in natuurlijk wel dicht om vertragingen te voorkomen.

De review schrijver zegt vervolgens dat er nog een rij stond, maar dit kunnen evengoed passagiers voor latere Easyjet vluchten zijn geweest. Easyjet vliegt op een hele reeks steden vanaf Nice.

Meestal staan mensen voor alle bestemmingen in dezelfde rij. Mocht je erg laat zijn met inchecken dan kun je dit aangeven bij een checkin medewerker en dan laten ze je voorgaan (erg irritant voor mensen die wel op tijd komen, maar dat terzijde). Meestal vraagt een checkin medewerker trouwens zelf nog in de rij of er nog reizigers voor bestemming x zijn voordat deze wordt gesloten.
De review schrijver zegt: Joehoee! Hoe vaak heb jij met easyjet gevlogen?

Arme Easyjet...

En overboeken kàn wel, maar dat kost de klant dus een hoop extra centjes...
Plus natuurlijk weer de confrontatie met die oergezellige onbeleefde houding van het easyjet-personeel.

Echt, ik had een tijdlang niet meer met ze gevlogen (wel met andere low cost maatschappijtjes) en het viel me vies tegen hoe de service achteruit is gegaan! Ik was dus aanvankelijk bevooroordeeld, maar in positieve zin, omdat ik een paar jaar terug toch echt stukken betere ervaringen met ze had opgedaan! Ook in Frankrijk trouwens, dus het is niet zo dat het nu opeens aan de Fransen lag en niet aan het internationale Easyjet-personeel, want dat was juist mijn vergelijkingsmateriaal.

Ook valt op dat Easyjet tegenwoordig toch wel minder "laagkostig" is dan voorheen en voor het genoemde traject vaak duurder uitvalt dan het Air France-alternatief! Ook in dit geval was Air France goedkoper geweest, maar in de haast had ik niet goed gekeken.... Maargoed, ik dacht nog: "Ach, zo sponsor ik ook Easyjet weer eens."
Ik heb serieus de indruk dat de verhouding tussen het aantal goedkopere en duurdere stoelen tegenwoordig behoorlijk is aangepast. (Ik vergelijk altijd m'n vluchten met de prijzen bij hen, en elke keer vallen de concurrerende maatschappijen goedkoper uit. Vandaar dat het ook zo'n tijd geleden was dat ik met ze had gevlogen!)

==> Misschien dat iemand daar concretere informatie over heeft? Dat zou wel interessant zijn.

Oh en verder mocht je in het verleden nog wel een computer- of handtas meenemen naast je cabine-bagage; dus dat was indd een behoorlijke verandering. Gelukkig had ik bijna niets in m'n koffertje zitten -behalve dus die dikke winterjas die weer mee naar het noorden moest- dus met wat passen en meten om de computer niet te pletten, kon alles nog bij elkaar in. Maar ik heb nogal wat mensen zien staan proppen (op de koffer stampen ). Zelfs de "duty free" spulletjes mochten niet apart mee!
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:14 schreef john_ven24 het volgende:
Zaak is om op de grens te zitten van wat nog net niet voldoende klanten wegjaagt.
Excellentissime, deze analyse!
 FR
pi_73025514
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

SAS heeft een korte periode ook geprobeerd om zonder stoelnummers te werken in economy, maar zijn daar vrij snel mee opgehouden omdat het voor niemand handig(er) is.
Ja ik was ook best verbaasd dat ze dit systeem nog steeds hanteerden. Wel interessant dus om eens te horen wat de redenen daarvoor zijn.

(Naast het feit dat ze daarmee weer extra boardingscategorieën hebben kunnen maken tegen verschillende tarieven.)
 FR
pi_73029432
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat een trolly dollie dus een serveerster achter een kar in de lucht is die in Economy niet meer presteert dan het voer op je tafeltje kwakken, bij gods gratie nog vraagt wat je wilt drinken en daarna vaak heel sjacharijnig komt afruimen. Voor de rest vooral heel druk is met zichzelf, en daarna met meevliegende vrienden en of familie, als die al niet ge upgrade zijn naar Business class.

Daarom dus gewoon trolly dollies.
Mwa, tegen mij zijn ze altijd wel aardig hoor, en doen ze hun best. Misschien omdat ik ze als een normaal persoon behandel ? (Zeg maar de manier waarop jezelf ook behandeld zou willen worden ?)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 23 september 2009 @ 11:19:31 #138
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73032909
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
:O
  woensdag 23 september 2009 @ 11:26:15 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_73033122
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
wat een onzin, heb prima gevlogen met Delta Airlines afgelopen zomer.
  woensdag 23 september 2009 @ 12:18:38 #140
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73034564
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Rotter het volgende:
TIP

Vlieg NIET met een Amerikaanse maatschappij, alle alternatieven zijn PER DEFINITIE BETER.
Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73035021
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
pi_73035510
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Meerdere keren prima met Delta en United gevlogen
  woensdag 23 september 2009 @ 13:04:31 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_73035549
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
vaste klant zijn over het algemeen
  woensdag 23 september 2009 @ 13:06:46 #144
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73035597
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik lees dat een aantal mensen hier een gratis upgrade van economyclass naar businessclass hebben gekregen. Hoe gaat zoiets eigenlijk? Moet je je daar voor aanmelden ofzo?
Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:07:59 #145
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73035620
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:02 schreef gijsman het volgende:
delta en united zullen dan wel te doen zijn maar vlieg ABSOLUUT NIET met US Airways.. volgende keer besteed ik wel wat meer geld aan iets duurdere maatschappijen.
[..]


Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73035865
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:07 schreef PierreTT het volgende:
Is US Airways een beetje de Ryanair van de VS?
Dat is totaal niet vergelijkbaar.

Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:30:44 #147
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73036177
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is totaal niet vergelijkbaar.

Met US Airways goede ervaringen. Maar ik had ook niet veel verwacht voor de prijs waarmee ze mij naar de westkust van de VS konden brengen. Typisch een maatschappij waar niemand klachten over heeft, totdat het mis gaat. Dan blijken ze een tekort aan personeel te hebben en weinig service te kunnen bieden.
Aha, check Ik heb zelf helemaal geen ervaring met US Airways, vandaar de vraag
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:04:40 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73048239
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:06 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Als ik er een heb, dan is het via de punten die ik spaar via Frequent Flyer (Flying Blue) van KLM. Als je genoeg punten spaart (genoeg miles vliegt dus) kan je jezelf upgraden
Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.

Vindt het KLM personeel overigens niet erg, zodat ze familie en vrienden in het vliegtuig kunnen upgraden, in de niet volle business klasse zodat deze toch nog volkomt. Bij veel andere maatschappijen kan je wel een check-inn upgrade kopen, of opwaarderen.

En wat Easyjet betreft, Easyjet is op veel routes zeker niet duurder dan traditionele maatschappijen, althans, als je een beetje vooruit boekt, als je vlak voor vertrek boekt loont het zeker om bij de traditionele maatschappijen rond te kijken.
Ratio stoelen welke goedkoop worden aangeboden is wel veranderd, maar de algemene prijs is, mede door de crisis en afschaffing vliegbelasting, zeker met vertrek Amsterdam gemiddeld lager geworden.
Toch blijft Easyjet in mijn ogen waar voor je geld, ik kan dan ook van te voren boeken voor de goede prijzen, en ze vliegen van en naar grotere luchthavens in plaats van luchthavens ver van mijn bestemming...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73049307
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.

Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...

Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent wat het eigenlijk kost. En dan, als je dat eindelijk allemaal hebt uitgezocht voor verschillende maatschappijen en verschillende data, hebben ze ondertussen de prijzen veranderd. Aaaaargghhhh!!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 20:36:15 ]
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 20:36:40 #150
45833 crew  Fogel
pi_73049386
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.

Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...

Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent eat het eigenlijk kost.
Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')